Toon posts:

inspiratie nieuwssite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat gezocht in dit forum naar mensen die ook inspiratie-problemen hebben bij het ontwerpen van een nieuwe site. Er werden dan veel adviezen gegeven, maar vooral werd er gelinkt naar sites met 'high-design'.

Ik wil echter een design maken voor een nieuwssite, dus het moet eigenlijk simpel, strak, maar wel netjes zijn. Links een menu met menu-items en rechts de tekst.

Weet iemand iets zodat ik inspiratie op kan doen?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zelf begin gewoon altijd in photoshop met een lijn of iets. Ga dit dan uit breiden en een tijdje later heb je een leuk ontwerp.

Als ik niks leuks kan verzinnen, gewoon een uurtje of wat later weer opnieuw beginnen.
Meestal komt er zo wel wat leuks tot stand.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Kijk naar andere nieuws sites.

pak een kladblok en een potlood en begin designs te tekenen
Gooi de eerste 10 weg, en begin opnieuw

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 19:20 schreef CrashOne het volgende:
Ik zelf begin gewoon altijd in photoshop met een lijn of iets. Ga dit dan uit breiden en een tijdje later heb je een leuk ontwerp.

Als ik niks leuks kan verzinnen, gewoon een uurtje of wat later weer opnieuw beginnen.
Meestal komt er zo wel wat leuks tot stand.
Ja, ik werk ook altijd met photoshop. Ben nu al 2 uur bezig, heb 2 ontwerpen gemaakt, maar lukt nog niet.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Ik ken het probleem...

Bij mij werkt het dan het beste om de PC gewoon uit te zetten. Ga iets anders doen. En kom een dagje later weer terug om er weer over na te denken.

En anders kopieer je gewoon ff de Frontpage van tweakers.net, want wat maken die copyrights nou uit ;)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 15 mei 2002 19:21 schreef james_bond_007 het volgende:

[..]

Ja, ik werk ook altijd met photoshop. Ben nu al 2 uur bezig, heb 2 ontwerpen gemaakt, maar lukt nog niet.
Al 2 uur? Je zou eens moeten weten hoe lang er over een goed design gedaan wordt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 19:45 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Al 2 uur? Je zou eens moeten weten hoe lang er over een goed design gedaan wordt.
Dat weet ik als geen ander, maar normaal gesproken heb ik na 2 uur wel een goed idee, inspiratie en al een begin gemaakt.

Nu ontbreekt de inspiratie volkomen. ;(

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 22:42
Als ik iets wil maken dan heb ik altijd wel een paar site in mijn hoofd die ik wel leuk vind, maar nog niet je van hét zijn.

En OzBoz, die complete ontwerpen zijn natuurlijk geen schetsen...

Verbouwing

Verwijderd

Inderdaad slim om gewoon te stoppen als je geen inspiratie hebt op dat moment, neem overal je aantek-schrift mee naar toe en noteer alles wat je te binnen schiet.

Schets inderdaad veel, en voeg alle uiteindelijke vette dingen bij elkaar, dan lukt het vanzelf. Later kom je pas bij het Photoshoppen aan..

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 16 mei 2002 15:27 postte XLerator een gastenboek:

[..]
Ja das leuk zo'n gastenboek maar dat was toch niet de vraag? :?

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

misschien dat ie dacht, daardoor inspiratie aan te kunnen bieden? |:

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op woensdag 15 mei 2002 19:15 schreef james_bond_007 het volgende:
Ik wil echter een design maken voor een nieuwssite, dus het moet eigenlijk simpel, strak, maar wel netjes zijn. Links een menu met menu-items en rechts de tekst.
Op donderdag 16 mei 2002 15:40 schreef vorteXt het volgende:
misschien dat ie dacht, daardoor inspiratie aan te kunnen bieden? |:
Op donderdag 16 mei 2002 15:35 schreef oh,when? het volgende:

[..]

Ja das leuk zo'n gastenboek maar dat was toch niet de vraag? :?
Wat doen jullie moeilijk heej.
Hij vroeg om inspriratie, dus dacht ik, nou laat ik mijn nieuws pagina ff zien (Hoezo gastenboek :? :?)
Maarja, je kan het ook nooit goed doen....

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

http://www.iht.com/
Overzichtelijk, rustig, iets te designery voor een nieuwssite, maar nog altijd verreweg mijn favoriet.

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Op donderdag 16 mei 2002 16:05 schreef Blues het volgende:
Overzichtelijk, rustig, iets te designery voor een nieuwssite, maar nog altijd verreweg mijn favoriet.
de frontpage is een beetje chaotisch opgezet imho

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
detelegraaf.nl vind ik zwáár chaotisch. Planet vind ik daarentegen erg goed ingedeelt; Niet alleen de pagina, maar ook de structuur van de gehele site

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 16:38 schreef Karp het volgende:
de frontpage is een beetje chaotisch opgezet imho
Weet jij een betere? Als ik pagina's als
www.cnn.com
news.bbc.co.uk
http://www.nytimes.com/
zie, krijg ik ook spontaan hoofdpijn. Zoveel verschillende fontjes, zoveel variatie in spatiering, kleuren, margins. :r

Daar is IHT een zen-oase van rust bij ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 16:05 schreef Blues het volgende:
Deze site kende ik al, en ik vind het echt een fantastische site. Rustige vormgeving en techniek precies goed gebruikt!

• Karp
Op donderdag 16 mei 2002 17:47 schreef Blues het volgende:

[..]

Weet jij een betere? Als ik pagina's als
www.cnn.com
news.bbc.co.uk
http://www.nytimes.com/
zie, krijg ik ook spontaan hoofdpijn. Zoveel verschillende fontjes, zoveel variatie in spatiering, kleuren, margins. :r

Daar is IHT een zen-oase van rust bij ;)
de enige nieuws site die ik ooit bekijk is de lokale:
http://www.apeldoornsecourant.nl
die vind ik er kwa lay-out goed uitzien, ook met gebruik van kenmerken uit de krant
kleuren/fonts/etc vind ik iets minder maar over het algemeen ben ik er tevreden mee

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op donderdag 16 mei 2002 18:27 schreef Karp het volgende:

[..]

de enige nieuws site die ik ooit bekijk is de lokale:
http://www.apeldoornsecourant.nl
die vind ik er kwa lay-out goed uitzien, ook met gebruik van kenmerken uit de krant
kleuren/fonts/etc vind ik iets minder maar over het algemeen ben ik er tevreden mee
Ik vindt de site hardstikke _onduidelijk_!

• Karp
Op vrijdag 17 mei 2002 17:25 schreef cREATiVe8500 het volgende:

[..]

Ik vindt de site hardstikke _onduidelijk_!
kun je ook zeggen wat je er onduidelijk aan vindt?

ik vind hem best wel goed werken eigenlijk
krant rubrieken bovenaan
website rubrieken links
headlines midden
extra's rechts (imho beetje overbodig wel)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik steek dan een joint op en maak een wandelingetje door de binnenstad, werkt meestal wel bij een writersblock

Stoer; Marduq

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op vrijdag 17 mei 2002 20:53 schreef Karp het volgende:
kun je ook zeggen wat je er onduidelijk aan vindt?
Die extra's zijn erg onduidelijk (te veel kleur en welke extra het om gaat is niet direct duidelijk), het bovenste gedeelte is idd wel duidelijk vormgegeven, maar er staan 7 (!) banners op die in mijn geval knipperen als de nete. Verder is er nog een lichtkrant bovenaan, die eigenlijk ook als banner geteld kan worden (het enige verschil is dat ze er geen geld voor krijgen).

De kopjes hadden geen underline moeten hebben, en bij de menuutjes links is het verschil tussen lichtblauw en wit net iets te klein.

Verder hadden ze het best onder 2 grotere berichten en rechts van het eerste kleine bericht een overzichtje moeten doen á la frontpage t.net met de kopjes die verder onderaan de pagina staan (wel wat kleiner lettertype dan). De verwijzingen in het blauw (van zie ook - nu bij Pinkpop) die er nu staan zijn ook niet echt handig geplaatst, je kunt niet snel (genoeg) zien welke artikelen erbij horen, daar is de site gewoon te onrustig/onduidelijk voor.

Ik ga er verder niet over denken hoe het beter kan, maar de pagina is ook niet samenhangend genoeg, het past niet bij elkaar en je hebt niet echt oriëntatiepunten.
Pagina: 1