Toon posts:

[XP] Swapfile/Pagefile blijft 768 MB.

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb gesearched en alles geprobeerd wat ik daar vond maar ik krijg het niet voor elkaar. (Ik vind het jammer dat je tegenwoordig een post zo moet beginnen maar dat terzijde.)

Ik heb WinXP Pro Engel, en een pagefile, en 512 mb DDR meg. Ik wil nu dus mijn pagefile ff een stukkie kleiner zetten en op een andere partitie. Dit ging niet helemaal lekker dus heb ik ff gezocht hierzo maar het lukt niet. Wat ik ook instel, hoe ik het ook doe, hij blijft een pagefile houden van 768 MB op mijn C partitie.

Ik heb geprobeerd:

• Pagefile verkleinen, "set" drukken, rebooten> Nix

• Pagefile aanmaken op D:\ met bep. groote, "set" drukken, rebooten> Staat nog steeds op C.

• Pagefile aanmaken op D:\ met bep. groote, "set" drukken, "no pagefile" aanzetten op C:\ en "set" drukken> Rebooten> Nog steeds 768 MB op C

• Met Tweak-XP Empty pagefile on reboot aanzetten, stap 3 herhalen, nog nix :'(

Wie helpt me uit de brand :'(

Verwijderd

Heb je toch echt niet goed gezocht.
Nog es doen...

Om je alvast wat op weg te helpen:

zet via systeemeigenschappen tabblad geavanceerd de foutopsporingsgegevens op uit.
Alleen dan kun je de swap in z'n geheel van z'n systeempartitie afhalen.
Doe je dat niet dan zit je opgezadeld met een minimale swap grote van 2 mb voor die partitie.

Natuurlijk zul je wel beheerders rechten moeten hebben.

succes d'r mee

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:49

TheWizzard

Everything we R will never die

wat is trouwens de aan te raden of optimale instelling voor de swapfile als je 512mb ddr ram in je pc hebt zitten?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20

charrel

Cortisol4life..

staat toch gewoon een knopje instellen bij, dus eerst de waardes veranderen, dan op instellen drukken. Vervolgens op toepassen en dan vraagt ie of je opnieuw opwil starten.
Dit werkt ook niet?
Of denk ik nu te simpel?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
zonder swap is het niet veel nut, win voelt zich beter als ie der wel is, ik heb hem gewoon op 128MB, zonder limiet (paar GB)

dat error reporting heeft er niets mee te maken hoor, dat staat mooi aan bij mij en ik heb toch geen byte swapfile op men c:

misschien eens proberen om het rechtstreeks in het registry te zetten? zeker admin rechten hebben, normaal is dit niet moeilijk, dus snap het probleem niet echt, zal wel iets te maken hebben met te weinig rechten hier daar/te weinig plaats...

• TheWizzard

TheWizzard

maar wat is nu de optimale instelling voor een pc met 512mb ddr ram erin? Pc is trouwens een amd athlon 1700+, met msi k7t266 pro raid mobo. Wie kan me deze info vertellen?

• TheWizzard

TheWizzard

verschilt de optimale instelling voor een pc met 512mb ddr ram trouwens nog voor xp home en pro, want die heb ik er allebei opstaan. Zo ja wat is dan de optimale instelling voor xp pro en wat is deze voor xp home?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

TheWizzard, gebruik deze knop voortaan: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Hoef je niet twee keer achter elkaar te posten :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• TheWizzard

TheWizzard

oow sorry dat wist ik niet..dus daarmee kun je gewoon je bericht editen?

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 23:56 schreef TheWizzard het volgende:
oow sorry dat wist ik niet..dus daarmee kun je gewoon je bericht editen?
Yup, tot 24 uur na plaatsing van je post kan dat idd.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Ik heb in het verleden een soort gelijk probleem gehad. Toenertijd bleek dat het installeren van de mobodrivers voldoende was. Misschien een idee?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Aanbevolen Micro$uck$ hoeveelheid is altijd 1.5x de grote van het geheugen dus in het geval van 512 mb = 1.5 x 512 = 768. Enu als je het echt helemaal wil versnellen moet je op elke disk een swapfile maken....

• FoolZero
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 15 mei 2002 10:57 schreef 3v1L_3nrico het volgende:
Aanbevolen Micro$uck$ hoeveelheid is altijd 1.5x de grote van het geheugen dus in het geval van 512 mb = 1.5 x 512 = 768. Enu als je het echt helemaal wil versnellen moet je op elke disk een swapfile maken....
Beste 3v1L_3nrico. Ook al bedoel je het misschien niet zo naar. Toch wil ik vragen om de naam van MicroSoft in ieder geval normaal te spellen. Zeker in deze topic draagt een dergelijke 'grappige' manier van spellen niet echt positief bij tot een oplossing. Er zijn mensen, die zich hier mogelijkerwijs aan storen. In ieder geval dank voor jouw verdere bijdrage in deze topic. :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Aaahhh ja......Geen Micro$uck$ maar Microsoft....Mmm lijkt wel een wasmachine reclame :+

• Da_Jackal
  • Laatst online: 07-08 17:15
Ik heb laatst ook m'n pagefile gereset: Pagefile op D-schijf -> defrag -> pagefile op C-schijf.
Hierna bleef ik ook een pagefile.sys op D:\ houden, terwijl deze uit stond bij de instellingen.

Deze kon ik wel verwijderen en na reboot was ie niet terug. Misschien dat dat bij jou ook lukt?? Dus je oude (niet gesette!!!) pagefile.sys gewoon shift+delete.

Suc6!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

inderdaad, het uitzetten heeft wel effect alleen je ziet het niet want de pagefile.sys wordt niet weggehaald.

Wat hier de gedachte achter is, is mij een raadsel maar het is inderdaad zo.

Wat Jordy al als suggestie gaf klopt idd.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

oopsie verkeerde knop :D

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gedaan wat jullie aangeraden hebben en gereboot, nog steeds een bestand op C van 768 MB. En nix op D (waar ik hem wil hebben)

Hoe het nu dus ingesteld staat
Alle error reports uit
Pagefile op C is None!
Pagefile op D is minimaal 10 en Maximaal 64 MB (ff als test)
Als ik dan reboot blijven de instelling ook wel zo staan, maar zie ik op D GEEN pagefile.sys en op C nog steeds die groote... Ik heb overal de nieuwste drivers van en alle windowsupdates geinstalleerd.

Verwijderd

Heb je beheerders rechten?
Je moet niet inloggen als guest of zo.

Anders zou ik het ook niet weten.
Behoort gewoon te werken.

Oja, het door windows laten beheren moet natuurlijk ook uitgevinkt worden maar het lijkt me sterk dat je die nog hebt aangevinkt.

Verwijderd

dat error reporting heeft er niets mee te maken hoor, dat staat mooi aan bij mij en ik heb toch geen byte swapfile op men c:

Moet je natuurlijk wel show hidden system files aanvinken :+

Maar echt waar, met error reporting aan zou je toch echt een minimaal 2mb grote pagefile moeten hebben.

Hoe dat dan bij jou anders zit zou ik niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus ingelogd met admin rechten (duh), en ik heb echt al het bovenstaand gedaan. Ik heb natuurlijk de engels versie en heb het volgende allemaal UIT staan

Write an event to the system log
Send administrative Alert
Restart System
Write debugging information staat op "none"
Error reporting: Disable error reporting

Dat lijkt me toch voldoende...
Windows zeg nog steeds dat ie een minimum van 2 mb pagefile nodig heeft, en windows vind het ook leuk om dus nog steeds de pagefile op C te laten staan terwijl het ingesteld staat op een "fixed" size tussen de 10 en 64 MB op D en op de rest van de partities (C,E,F) "none" staat...

Ik ben voorzien van alle nieuweste drivers en windows updates.

Is er dan niemand die me kan helpen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje mag nu wel vind ik.

Verwijderd

Is inderdaad erg eenvoudig door simpelweg de "oude" pagefile.sys te wissen. De grootte hiervan is ongeveer 1 1/2 keer het fysiek aanwezige geheugen.

/edit

Het is trouwens beter je C- partitie te vergroten en je pagefile.sys op C te houden, deze partitie is vaak de snelste

/edit

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 19:38 schreef Ozric het volgende:
Is inderdaad erg eenvoudig door simpelweg de "oude" pagefile.sys te wissen. De grootte hiervan is ongeveer 1 1/2 keer het fysiek aanwezige geheugen.

/edit

Het is trouwens beter je C- partitie te vergroten en je pagefile.sys op C te houden, deze partitie is vaak de snelste

/edit
Dat wil dus niet, dan zegt ie dat die file in gebruik is

Enneuh, mijn C partitie is een 5400 RPM schijf, D is 7200, you do the math.

Verwijderd

heb je alle programma's die in de achtergrond runnen, zoals virusscanners, checkdisks, desnoods firewalls etc. allemaal uitstaan als je de verandering in je page file settings maakt?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 21:32 schreef beelzebubu het volgende:
heb je alle programma's die in de achtergrond runnen, zoals virusscanners, checkdisks, desnoods firewalls etc. allemaal uitstaan als je de verandering in je page file settings maakt?
Jupz... alles staat uit :'(

Verwijderd

Topicstarter
*Kick*

Hier moet toch een solution voor zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog steeds met dit probleem :'(

Verwijderd

Topicstarter
En het probleem blijft bestaan, en gaat niet over, en blijft bestaan... is er dan geen solution voor (en kom niet met FORMAT C:\ /u) want dat heb ik net 3 weken geleden gedaan

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Sowieso moet je administrator rechten hebben anders lukt het niet.

Je gaat naar "System Properties" (rechtermuisknop "My Computer"), -> tabblad "Advanced" -> Performance Options..." -> "Change".

Per partitie vul je een minimum en eventueel een maximum in. Klik dan op "Set".

Zie plaatje (88 KB):
http://www.acsp.nl/plaatjes/Pagefile_setup.jpg

Oh ja, dit voorbeeld is voor Windows 2000 Pro. :z

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 11:44 schreef PcDealer het volgende:
Sowieso moet je administrator rechten hebben anders lukt het niet.

Je gaat naar "System Properties" (rechtermuisknop "My Computer"), -> tabblad "Advanced" -> Performance Options..." -> "Change".

Per partitie vul je een minimum en eventueel een maximum in. Klik dan op "Set".

Zie plaatje (88 KB):
http://www.acsp.nl/plaatjes/Pagefile_setup.jpg

Oh ja, dit voorbeeld is voor Windows 2000 Pro. :z
Als je het hele topic gelezen had dan had je gezien dat ik dit dus allemaal al gedaan had.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:47

mutsje

Certified Prutser

Als je een pagefile niet kunt zetten betekend dit dat je een rechtenprobleem hebt. Wat je kunt doen is de pagefile op een andere schijf aanmaken daarna op set drukken werkt dit reboot. Na reboot haal de pagefile op je c weg..

het is trouwens handig en wordt ook aangeraden voor je pagefile 2 zelfde eenheden in te vullen. dus heb je bv 128 mb mem kun je 256 / 256 invullen. Waarom nu dit, wel als je je pagefile laat groeien komt deze gefragmenteerd op je harde schijf te staan wat weer leid tot performance verlies en daar is nou juist een pagefile niet voor bedoeld.

cheers

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Tenzij je een aparte partitie hebt voor de Pagefile.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik zit met identiek hetzelfde probleem als Fallen Angel! Alleen heb ik niet de Engelstalige maar wel de NL-talige versie van Windows XP Prof.
Op mijn C-schijf heb ik Win98 staan en op D: staat WinXP. Pagefile.sys staat nu op C: maar wil ik verplaatsen naar F:
Ik heb pas een 'propere' install gedaan van deze 2 OS'en en nu lukt het me niet meer om die Pagefile te verplaatsen! Bij mijn vorige config. werkte dat zonder probs.
Iemand die kan helpen?!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 13:50:
Ik zit met identiek hetzelfde probleem als Fallen Angel! Alleen heb ik niet de Engelstalige maar wel de NL-talige versie van Windows XP Prof.
Op mijn C-schijf heb ik Win98 staan en op D: staat WinXP. Pagefile.sys staat nu op C: maar wil ik verplaatsen naar F:
Ik heb pas een 'propere' install gedaan van deze 2 OS'en en nu lukt het me niet meer om die Pagefile te verplaatsen! Bij mijn vorige config. werkte dat zonder probs.
Iemand die kan helpen?!
Laat dit topic met rust, please. Die andere kick [rml][ XP] pagefile.sys[/rml] is niet voor niks op slot gegaan :?

ZIe ook:
http://gathering.tweakers...st_messages/471457#policy
Het wordt niet op prijs gesteld als topics onnodig omhoog worden getrapt. Als je een vraag post, ga dan niet binnen de kortste tijd in je topic replyen om deze weer bovenaan te krijgen. Ook het reageren in oude topics met nutteloze info wordt niet op prijs gesteld.
Misschien heb je hier iets aan:
- Windows Stappenplan

Stap 1 en 2 beantwoordt dat niet je vraag: dan stap 3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mjah, ga eerst maar heeel goed zoeken bij alles linkjes die je in de FAQ/Policy kunt vinden. Als je dan nog niets kan vinden kun je een eigen topic openen.
Het kicken van oude draadjes wordt niet op prijs gesteld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.