Toon posts:

problemen met VIA & Ti4600?? :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb al problemen sinds ik met trots mn Ti4600 erin geschoven heb.. en ben ik het zat want ik kan geneens normaal werken omdat mn pc om de zoveel tijd gewoon MUURVAST loopt..

bv na +/-15min. SOF2 loopt ie vast...

ff 3dsmax,fotosoep,quest3d runnen en er komt toevallig een bericht binnen met messenger.. PATS! VASTgelopen...

en zo kan ik nog lang door gaan,het blijkt dus als mn systeem ff flink op de staart krijgt dat ie vast loopt.. en nu toevallig dat "XP" eens wakker werdt en gaf na de volgende op te starten aan dat het aan een driver file van de detonator pakket lag.. ok.. heel leuk maar al mn drivers zijn up-to-date en tot nu toe nog ZONDER SUCCES...

Je vraagt je mischien af "Jezus!","wat een bagger PC" en "wat moet dat dan in hemelsnaam zijn?!?!" nou ik geef ff mn specs mischien dat je het dan weet... ik zit zelf te twisten dat het ligt aan mn VIA chipset in combi met mn Ti4600.. want hiervoor had ik een GF2PRO en er nooit deze problemen meegehad(toen waren het andere |:( )

Tevens heb ik alle hardware componenten getest en kon niets vinden,alles schoongemaakt etc,(gecontroleerd of mn CPU niet gebakken was :+) en nu staat mn kast open en bloot met nog steeds problemen,heb zelfs de oude techniek"Invoegen&testen" geprobeert maar dat had ook geen nut(per component testen of ie met of zonder wel of niet crashde.. )

hierbij dan mn specs:

-AMD Tbird 1.1 (momenteel ook niet mee overgeclocked maar
het maakte geen bagger uit)

-MSI K7T Pro2

-512MB pc-133 SDRAM

-goeie cooler tot 1,5Ghz

-400W aan voeding(dacht dat met minder niet deed,blijkt
het nog geen bal uit te maken)

-Creative Soundblaster Live! 5.1 (ja ik weet het,deze componenten zijn niet echt geliefd met VIA chips,maar heeft het wel altijd goed gedaan)

-3Com netwerkkaartje 10/100
-DVD speler
-Sony 10x4x32x
-WD 120GB Special edition 7200RPM 8mb cache *D
-WD 20GB 7200RPM

en de rest van het videomontage spul heb ik er maar voor eventuele schade uitgehaald..

PLEASE!!HELP!! ik zit met den handen in het haar.. :'( |:(

Verwijderd

misschien is het gewoon brak geheugen :? Kan geen kwaad het ff te testen met memtest86 .com ;)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> VB

Verwijderd

- Laatste viadrivers?
- Ouwe drivers destroyed?
- Brakke detonator installed? (maakt bij mijn systeem ook uit. 23.11 werkt goed, 28.32 ofzo lockups).

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Strippen, alles eruit halen wat niet nodig is. Netwerkkaart, geluidskaart, enz. Dan ff geheugen testen en kijken hoe warm je proc precies wordt. Als je een 2de pc hebt, gooi daar dan de kaart in en kijk..Succes :)

Verwijderd

die stomme via troep er uit gooien

en koop een moederbord zonder via chip

ik zelf heb gewoon nu nog nachtmerries er over

sis 735
sis 745
nieuwe ali chip
Nvidia zonder vga
amd 760 chip
en de nieuwe ati chip (ben daar erg benielt naar)

dit zijn allemaal chips die zo goed als geen problemen geven

zelf heb ik een ecs k7s5a (sis 735)voor 60euro
je kan ook eem ecs k7s6a nemen met overklok functies

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 14 mei 2002 18:59 schreef suijkerbuijk een verhaal
Begin een front, het anti-via front ofzo >:). "FAV : Front Anti-Via". Staat heel goed in je sig :P

Topicstarter : het zou heel stom zijn, maar draait de fan van je GF4 wel (soms is de oplossing nu eenmaal simpeler dan je denkt ;))?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1