MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
BTW. welkom op GoT
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
En, je hebt de CPU schoongeschrobt... Ik hoop dat je er weer wat koelprut opdee tussen fan en proc...
Forget your fears...
...and want to know more...
Dit hielp een keer bij een vriendin van me, die kreeg ook ineens geen beeld meer. Ze was best blij met me, ze kon weer verder met haar werkstuk dat de volgende dag af moest zijn
indien processor eruit is geweest:
Kijk of en niets in de gaatjes in je socket zit die een pinnetje net geen contact laat maken. Kijk of alle pinnetjes nog recht zijn, of nog aanwezig zijn. (ik gebruik toch liever wasbenzine ipv terpentine, maar das jouw keus)
En kijk idd of alle kabels er goed inzitten...
En als laatste: probeer de proc in een andere mobo
Das wat ik nog kan bedenke
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Dan zit de stekker helemaal niet in de videokaart
Ik heb het net nog even getest voor je, als ik te tekker van de videokaart los haal dan krijg ik het bericht "no signal" maar als ik deze op een videokaart zet (eentje die nog niet eens in de computer zit dan wordt het beelt gewoon zwart net zoals wanneer je computer uit staad en je je monitor aan laat staan.
Btw. Welkom op GOT
Nee mij monitor is okee, want die heb ik net nog op mijn laptop aangesloten en die werktte.Op dinsdag 14 mei 2002 18:39 schreef Prulleman het volgende:
Bij mij is mijn kabel van mijn monitor verrot, ben ik pas achter gekomen, als ik met mijn pc heb zitten kloten deede ie het vaak niet meer. Tig keer videokaarten lopen wisselen enzo, totdat ik de laatste keer merkte dat ie het met een andere kaart ook niet deed. Toen dacht ik eerst dat het dan mijn mobo was, maar het was dus mijn kabel.... klote medion troep (aldi)
heb gewoon alles precies zo gedaan als het hoort maar ik denk tog dat mijn proc verneukt is
Verwijderd
Als je je pc aanzet:Op woensdag 15 mei 2002 09:25 schreef Gohan-san het volgende:
[..]
Nee mij monitor is okee, want die heb ik net nog op mijn laptop aangesloten en die werktte.
heb gewoon alles precies zo gedaan als het hoort maar ik denk tog dat mijn proc verneukt is
Draaien de fans? Kan je horen bij je voeding onder andere.
Hoor je je harddisk ratelen?
Gaat cdspeler open/dicht?
hangt ie toevallig nog aan laptopOp woensdag 15 mei 2002 09:25 schreef Gohan-san het volgende:
[..]
Nee mij monitor is okee, want die heb ik net nog op mijn laptop aangesloten en die werktte.
no signal lijk me eerder monitor/videokaart probleem idd, misschien is ie uit zijn gleuf gekomen
JA, alles doet het maar ik heb geen beeldOp woensdag 15 mei 2002 09:26 schreef Gregole het volgende:
[..]
Als je je pc aanzet:
Draaien de fans? Kan je horen bij je voeding onder andere.
Hoor je je harddisk ratelen?
Gaat cdspeler open/dicht?
maar die piep die je altijd hoort hoor ik ook niet.
heb de videokaart er ook al uit gehaald en er in gedrukt,
en ja ook GOED aangesloten!
Verwijderd
Andere monitor al geprobeerd?Op woensdag 15 mei 2002 09:47 schreef Gohan-san het volgende:
[..]
JA, alles doet het maar ik heb geen beeld
maar die piep die je altijd hoort hoor ik ook niet.
heb de videokaart er ook al uit gehaald en er in gedrukt,
en ja ook GOED aangesloten!
Verwijderd
HD ratelen...
FANS spinnen...
PSU gaat aan...
Geen BEEPS...
Geen BEELD...
Heb een Duron 700 op me mobo gedaan. *WERKTE*
Heb de XP 1600+ op 't DuronM0b0'tje gedaan *NIX*
Dus op de 1 of andere manier is die XP 1600+ onderuut gegaan zonder enige duidelijke reden,
Core was perfect, niet doorgebrand, eigenlijk helemaal niks aan de hand en toch was ie stuk...
nnyway moet m nog RMA opsturen (is me 4 dagen glee gebeurd)
Trouwens welke mobo heb je? Schijnt dat de AMD XP en de Abit KR7A wel eens problemen hebben... moeje ff zoeken @ GoT hier...!
Anders zou ik zeggen....ruk alles er eens uit en begin met alleen videokaart, processor en zo min mogelijk mem en kijk eens wat die dan doet.
Ik heb het al vaker gahad dat ik dacht: "Nou is die dood"!
Maar vaak blijkt dat net wat aangetikt heb dat los zit of dat je net een kabeltje niet goed aandeduwd hebt o.i.d.
Ik heb een Asus A7V-Kt266-E, maar ja hij heeft het gedaan.Op woensdag 15 mei 2002 09:58 schreef DigitalFX het volgende:
Zoals ik in de andere thread zei... Had precies hetzelfde probleem met een XP 1600+
HD ratelen...
FANS spinnen...
PSU gaat aan...
Geen BEEPS...
Geen BEELD...
Dus op de 1 of andere manier is die XP 1600+ onderuut gegaan zonder enige duidelijke reden,
Core was perfect, niet doorgebrand, eigenlijk helemaal niks aan de hand en toch was ie stuk...
nnyway moet m nog RMA opsturen (is me 4 dagen glee gebeurd)
Trouwens welke mobo heb je? Schijnt dat de AMD XP en de Abit KR7A wel eens problemen hebben... moeje ff zoeken @ GoT hier...!
en is pas gebeurt nadat ik die cooler heb vervangen.
heb hem net in een andere PC geprobeert maar dat heeft precies hetzelfde. *snik
Verwijderd
Bij mij heeft ie het eerst ook 2 weken gedaan. Alleen de temp was tegen de 42c en stressed dan 60c. Dus ik denk al dat ie fout was maarja... Bleek dus pas later...Op woensdag 15 mei 2002 10:11 schreef Gohan-san het volgende:
[..]
Ik heb een Asus A7V-Kt266-E, maar ja hij heeft het gedaan.
en is pas gebeurt nadat ik die cooler heb vervangen.
heb hem net in een andere PC geprobeert maar dat heeft precies hetzelfde. *snik
Heb je soms dat je pc niet goed bootte? Daar had ik toen last van... dat ik pc aanzette -> kreeg nix te zien -> reboot -> beeld en alles werkt okeej...
Maarja nu heb ik een nieuwe XP en die werkt perfect...
Verwijderd
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wie doet er nou een Athlon XP op een duron bordjeOp woensdag 15 mei 2002 09:58 schreef DigitalFX het volgende:
Zoals ik in de andere thread zei... Had precies hetzelfde probleem met een XP 1600+
HD ratelen...
FANS spinnen...
PSU gaat aan...
Geen BEEPS...
Geen BEELD...
Verwijderd
En heb je daar het stickertje vanaf gehaald???
Anders is je proc waarschijnlijk oververhit geraakt...
Als je koelpasta erop hebt gesmeert, Toch niet te dik gedaan hoop ik....
Succes, En welkom op GOT.
Ja sorry dat heb ik niet verteld, maar ik heb er wel een koelpasta opgedaan.Op woensdag 15 mei 2002 10:16 schreef Viper3.5 het volgende:
Ik kom in je verhaal het woordt thermal pad of koelpasta niet tegen, Zat er een thermal pad op ofzo?
En heb je daar het stickertje vanaf gehaald???
Anders is je proc waarschijnlijk oververhit geraakt...
Als je koelpasta erop hebt gesmeert, Toch niet te dik gedaan hoop ik....
Succes, En welkom op GOT.
(heb vanmiddag nog 1 ander proc (ander PC) verwisseld, alles goed daarmee.
dus de hoeveelheid koelpaste is goed.
niet teveel niet te wienig.
Toen ik de koeler er weer af haaldde zat er op de hele core een klein laagje koelpaste
Verwijderd
Euhm een *duronbordje* is gewoon een asus a7v 266Op woensdag 15 mei 2002 10:15 schreef JusticeFriends het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wie doet er nou een Athlon XP op een duron bordje
Daar doet de XP t perfect op
Sorry dat ik t zeg hoor, maar op welk mobo kan alleen een Duron en geen andere soort CPU?Op woensdag 15 mei 2002 10:15 schreef JusticeFriends het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg hoor, maar wie doet er nou een Athlon XP op een duron bordje
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Verwijderd
WeeknieOp woensdag 15 mei 2002 10:27 schreef Stropdas het volgende:
[..]
Sorry dat ik t zeg hoor, maar op welk mobo kan alleen een Duron en geen andere soort CPU?
Voor de Duron had je nog de AMD-K6 dus er zijn niet alleen DuronTypeMobo'z als ik me kan herrinneren
we gaan off-topic
Ga daar maar verder.
Dit topic is gesloten.
![]()