Toon posts:

chipset cooler vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HOE KRIJG IK DAT VERDOMDE CHIPSETBLOK ERAF!?

grrr.. Er zitten van die "handige" witte pinnetjes op, maar ik weet niet hoe die dingen in elkaar zitten...

Heeft iemand ff tippies voor me

bedankt!

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

MGP

Uiteinden van die pinnetjes moet je inknijpen aan de onderkant van de kaart, want door hun weerhaak vorm zitten ze juist vast.

Verwijderd

Topicstarter
maar het is die op mijn moederbord, moet ik dan me hele moederbord eruit halen?? :(

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

maar het is die op mijn moederbord, moet ik dan me hele moederbord eruit halen??
zekerz, kan niet anders.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Damn, hij zit nu los, maar hij blijft vastzitten, door de lijmmeuk neem ik aan, ik kan hem er niet afkrijgen, komt hgeen schroevendraaier ofzo onder want alles zit in de weg..

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, heeft het anders nut om mijn nieuwe koelblok er gewoon op te plakken? duz op die ouwe van MSI zelf?

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Nee! niet doen! dat word nix

probeer liever toch een gaatje te vinden om je schroevendraaier tussen te gooien, of trek dat ding er (schuin) vanaf, dus aan een zijkant pakken en dan omhoog trekken, als dat ding met fragtape vastzit moet dat zo los te krijgen zijn (en ze zitten standaard met fragtape meestal).

en anders moet je het maar voor lief nemen en geen nieuwe koeler nemen

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Topicstarter
ow ok, duz hij moet eraf, maar hoe?!

IK heb hem wel in beweging, maar door die pinnetjes kan ik hem niet verder draaien..

Iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 13:36 schreef Mark_Oostdam het volgende:
Nee! niet doen! dat word nix

probeer liever toch een gaatje te vinden om je schroevendraaier tussen te gooien, of trek dat ding er (schuin) vanaf, dus aan een zijkant pakken en dan omhoog trekken, als dat ding met fragtape vastzit moet dat zo los te krijgen zijn (en ze zitten standaard met fragtape meestal).

en anders moet je het maar voor lief nemen en geen nieuwe koeler nemen
ja maar ik heb hem nu in beweging, zit ie er dan nog wel goed genoeg op om hem te alaten zitten?

En beschadig ik me chip niet met een schroeven draaier?

Verwijderd

Topicstarter
hebbes!!! er zat trouwens pasta onder en geen tape .. hij vloog er zowat vanaf opeens, maar ik heb hem, nu hopen dat alles nog werkt |:(

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

die dingen zijn niet zo fragiel hoor, ik neem aan dat het je northbridge chip is, die kan best wat hebben

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zijn het niet van deze jongens?

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kun.nl/h.huijbers/pics/DSC01080.JPG

Die moet je idd aan het uiteinde bij mekaar knijpen.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 13:50 schreef Mark_Oostdam het volgende:
die dingen zijn niet zo fragiel hoor, ik neem aan dat het je northbridge chip is, die kan best wat hebben
ja, nou moet me nieuwe erop, gaat dat altijd zo moeilij? me pinnetje willen niet verder, ik hoor me moederbord anders kraken en daar hou ik niet zo van :(

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 13:54 schreef _sNaRs_ het volgende:
Zijn het niet van deze jongens?

[afbeelding]

Die moet je idd aan het uiteinde bij mekaar knijpen.
erg slim en goedkoop ontwerp :)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op dinsdag 14 mei 2002 13:50 schreef Mark_Oostdam het volgende:
Een medetweaker die ik ken heeft anders afgelopen vrijdag wel zijn mobo gesloopt met het afhalen van zijn chipsetcooler!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 14:15 schreef zandpaddo het volgende:

[..]

Een medetweaker die ik ken heeft anders afgelopen vrijdag wel zijn mobo gesloopt met het afhalen van zijn chipsetcooler!
:'( kut, hoop niet dat i het ook heb gedaan, maarre, is het erg als die ppinnetje er niet helemaal in zitten, ik krijg ze namelijk niet verder aangezien ik niet weet hoe ik moe mobo neermoet leggen zetten om het erin te kunnen duwen

Verwijderd

yes je kon beter je mobo uit je kast halen, heb het zelf ook eerst gedaan met een tang, dat doe ik geen 2e keer

Verwijderd

Je hebt ook die dingen om gewoon je hele mobo aan de baseplate vast te maken, rampzalig die dingen...

Vond me oude moederbord ook niet fijn... (stuk gegaan)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me moederbord er ook uitgehaald, en ik heb me nieuwe cooling er maar opgeplakt met de bijgeleverde meuk, zit wel goed zo neem ik aan ;)

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-02 20:52

B4tman_DH

To the Bat.....

Heel simpel. Gewoon je moederbord rechterop zetten...
Dan die dingen helemaal induwen. En het uiteinde met een tangetje afknippen. Geen gekraak en je cooler is los

G()()D Luck

:D

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-02 20:52

B4tman_DH

To the Bat.....

Op dinsdag 14 mei 2002 14:30 schreef B4tman_DH het volgende:
Heel simpel. Gewoon je moederbord rechterop zetten...
Dan die dingen helemaal induwen. En het uiteinde met een tangetje afknippen. Geen gekraak en je cooler is los

G()()D Luck

:D
En om ze vast te krijgen is gewoon weer recht op. en duwen maar :D
desnoods ff met je schroevendraaier( maar niet uitschieten plz ;) )

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die pinnetjes heb je nodig vbvoor je niwue cooler, maar ik heb het maar met lijmmeuk gedaan... veel makkelijekr

Verwijderd

neem een dragon orb chiposet cooler die zijn cool en daar zitten de pinnetje sook bij (heb ik ook gedaan)

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

Ik had voor mijn MSI KT3 Ultra een Crystal Orb gekocht, viel vies tegen...
De gaatjes zitten op het mainboard verder uit mekaar dan van de Orb, en die dikke elko's zitten al helemaal in de weg :( :( :(

New pc under construction...

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/php/upload/mb_pics/6380ev101.jpg

Dit mainboard heb ik dus... op de chipset enkel een heatsinkje aanwezig en die wordt lekker warm >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/php/upload/mb_pics/6380e.jpg

Nu heeft de ARU versie van dat board bovenstaande fan erop, weet iemand misschien of deze (of gelijksoortige fan) los te krijgen is? :?
'k heb enkele chipsetcoolers gehad, maar bij allemaal zaten de pinnetjes niet ver genoeg uit mekaar voor montage, en ook bij velen zat die groep elco's net erboven danig in de weg :(

Verwijderd

yup ik herken je probleem, heb ik 2 keer gehad. en 2 keer kwam de kniptang er bij, ik heb toch zo'n doosje met 100 van die dingen. maar niet die witte, maar die zwarte met een veer er in dus gewoon de kniptang er in >:)

Verwijderd

Topicstarter
geenw eg meer terug, ik heb hem vastgeplakt met de bij mijn zalman geleverde plakshit.

Hij blijft iig zitten maar zoals je in een andere topic kunt lezen heb ik me voeding opgeblazen (niet door me chipsetcooler hoor :D)

topic: [topic=494881]

Verwijderd

niet dat ik er verstand van heb, maar dat kleine fannetje op die foto lijkt wel heel erg op die je ook regelmatig op videoplanken tegenkomt..

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:15

Zjemm

...

whuhhh is waasut een cooler met fan of zonder???
anders had je alleen de fan kunnen vervangen...heb ik ook gedaan

btw je had die pinnetjes ook kunnen doorknippen dan heb je ze zo los...
werkt bij mij altijd heel goed

opensecure.nl

Verwijderd

<font color="red">Adminbreak<hr>Markster, wil jij je taalgebruik een beetje aanpassen? Schreeuwen ('HOE KRIJG IK DAT VERDOMDE CHIPSETBLOK ERAF!?') en 'kut' roepen doe je thuis maar. </font>

Verwijderd

Ik heb het gedaan met een Blue Orb van thermaltake, past perfect en koelt goed! (wel wat lawaaierig)...

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 15:40 schreef Jaydee het volgende:
[afbeelding]

Dit mainboard heb ik dus... op de chipset enkel een heatsinkje aanwezig en die wordt lekker warm >:)

[afbeelding]

Nu heeft de ARU versie van dat board bovenstaande fan erop, weet iemand misschien of deze (of gelijksoortige fan) los te krijgen is? :?
Jah, mail MSI en zeg dat je dat ARU mobo hebt en de fan werkt niet goed... Vraag dan of je je mobo moet opsturen om te maken :+, of dat ze je simpel je gewoon een fannetje sturen :) werkt meestal wel. Als je maar een beetje dom doet..

Verwijderd

Die fan is ook niet alles hoor :(.... na een weekje of 3 (24/7 aan >:) ) gingie al brommen en herrie maken (je kent het)

kga er vanmiddag ook ff een ander blok op plakken. Kheb nog een mooie liggen, amd k6 tm 550 mhz >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 00:01 schreef DaBit het volgende:
<font color="red">Adminbreak<hr>Markster, wil jij je taalgebruik een beetje aanpassen? Schreeuwen ('HOE KRIJG IK DAT VERDOMDE CHIPSETBLOK ERAF!?') en 'kut' roepen doe je thuis maar. </font>
\\sorry 8-)

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Op dinsdag 14 mei 2002 23:48 schreef SuiCid4L_MaNiaC het volgende:
niet dat ik er verstand van heb, maar dat kleine fannetje op die foto lijkt wel heel erg op die je ook regelmatig op videoplanken tegenkomt..
Jah zoiets is het ook... Ff eerst dat onderstaande proberen, anders sloop ik wel een van een videoplank af en gebruik ik die plakzooi die bij de Crystal Orb was geleverd om 'm erop te plakken... Is die zooi overigens goed warmtegeleidend? Want als ik er Arctic Silver tussenspuit plakt ie natuurlijk niet... :?
Op woensdag 15 mei 2002 00:46 schreef PhantomLord het volgende:
Jah, mail MSI en zeg dat je dat ARU mobo hebt en de fan werkt niet goed... Vraag dan of je je mobo moet opsturen om te maken :+, of dat ze je simpel je gewoon een fannetje sturen :) werkt meestal wel. Als je maar een beetje dom doet..
Thx I'll try! *D

Pagina: 1