• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 11:14
Het belastinggeld is erbij, dus het wordt tijd voor een leuke digicam. Nou heb ik denk ik mijn keuze tot de 3 bovenstaande modellen teruggebracht op basis van de volgende criteria:

Compact (moet in mijn jaszak passen)
3 megapixel
3x optische zoom
accu (penlites lijken mij toch te snel leeggaan)

Eventueel lijkt een Minolta F100 mij ook wel erg mooi, maarja, deze is nog niet uit en ik heb geen idee hoelang dat nog gaat duren.

In eerste instantie zou ik de Canon S30 nemen, omdat deze toch wat meer manual instelmogelijkheden heeft, maar wat ik eigenlijk vooral wil weten, hoe zijn de op 'auto' stand gemaakte foto's met de 3 bovenstaande camera's. Ik ben best wel een beginner met foto's maken, en om gelijk alles te moeten instellen lijkt me toch minder fijn.

Eventueel andere tips die aan de bovenstaande criteria voldoen zijn natuurlijk ook welkom, misschien heb ik iets over het hoofd gezien.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 10:37
Kijk hier eens:

[topic=197979/1/150]

De S30 heb ik en bevalt me goed, zowel manual als auto.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 09:48 schreef LordLynx het volgende:
Het belastinggeld is erbij, dus het wordt tijd voor een leuke digicam. Nou heb ik denk ik mijn keuze tot de 3 bovenstaande modellen teruggebracht op basis van de volgende criteria:

Compact (moet in mijn jaszak passen)
3 megapixel
3x optische zoom
accu (penlites lijken mij toch te snel leeggaan)

Eventueel lijkt een Minolta F100 mij ook wel erg mooi, maarja, deze is nog niet uit en ik heb geen idee hoelang dat nog gaat duren.

In eerste instantie zou ik de Canon S30 nemen, omdat deze toch wat meer manual instelmogelijkheden heeft, maar wat ik eigenlijk vooral wil weten, hoe zijn de op 'auto' stand gemaakte foto's met de 3 bovenstaande camera's. Ik ben best wel een beginner met foto's maken, en om gelijk alles te moeten instellen lijkt me toch minder fijn.

Eventueel andere tips die aan de bovenstaande criteria voldoen zijn natuurlijk ook welkom, misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
s30 is hele leuke camera, ook met zijn leuke extra's zoals de audio geluidjes

maakt ook zeker hoge kwaliteit foto's en is vrij compact
het enige nadeel vind ik het dichtdoen van de lens door die schuif aan de voorkant gewoon dicht te drukken.

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Als je het geld hebt, zou ik de S30 nemen...

Verder geen discussie mogelijk :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op maandag 13 mei 2002 11:21 schreef enigma het volgende:

[..]

het enige nadeel vind ik het dichtdoen van de lens door die schuif aan de voorkant gewoon dicht te drukken.
de schuifklep is ook een voordeel; je hoeft geen extra lensbescherming te kopen die ook nog eens extra ruimte in neemt en snel kwijt te raken is...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 19:10

Mystikal

It never hurts to help!

De lensadapter voor de g1/g2 (hier wordt erover gesproken)
[topic=414729/1/25] is deze ook te gebruiken voor de S30/s40 aangezien deze dezelfde lens heeft voor de camera? Ik weet dat deze post ook in het topic van hierboven heb gepost, maar ik wist niet zeker waar deze vraag het beste bijhoorde, zodoende....

Basement Bios ---- Exo-S

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 13 mei 2002 15:19 schreef Mooooody het volgende:
Als je het geld hebt, zou ik de S30 nemen...

Verder geen discussie mogelijk :)
Beste kwaliteit. Minste chromatische vervorming, minime last van ruis en thermische ruis. Goede pics dus bij lange sluitertijden. Lekker compact, broekzakcam. Als hij een wat groter flitsbereik had en een electronische viewfinder was het de perfecte cam voor de prijs.
is deze ook te gebruiken voor de S30/s40 aangezien deze dezelfde lens heeft voor de camera?
Gehe, big mistake. De gebruikte lenzen maken JUIST het onderling verschil tussen de S30/S40 en de G1/G2.

• Mystikal
  • Laatst online: 09-03 19:10

Mystikal

It never hurts to help!

Op dinsdag 14 mei 2002 13:03 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Beste kwaliteit. Minste chromatische vervorming, minime last van ruis en thermische ruis. Goede pics dus bij lange sluitertijden. Lekker compact, broekzakcam. Als hij een wat groter flitsbereik had en een electronische viewfinder was het de perfecte cam voor de prijs.
[..]

Gehe, big mistake. De gebruikte lenzen maken JUIST het onderling verschil tussen de S30/S40 en de G1/G2.
Oh, 2 dingen die even van belang zijn voor me:
- Het is dus een broekzakcam, ik vond het vrij moeilijk om dat in te schatten
- Er was toch een bepaalde overeenkomst tussen de g2/S30. Was het dan misschien het soort lens dat gebruikt wordt (soort van zelfde techniek?)

Basement Bios ---- Exo-S

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:00
Op dinsdag 14 mei 2002 15:27 schreef Mystikal het volgende:
- Er was toch een bepaalde overeenkomst tussen de g2/S30. Was het dan misschien het soort lens dat gebruikt wordt (soort van zelfde techniek?)
Dat weet ik niet, maar ik kan wel zeggenm dat de S30 zeer mooie nightshot foto's maakt [heeft hij overgenomen van de G2, dies ook heel erg goed met nachtfoto's]

Mijn keus zou de S30 zijn. Op Manuel stand maakt hij ook prachtige foto's!!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 12:18
De Sony P9 misschien? Die is pas uit en de opvolger van de P5.

• LordLynx
  • Laatst online: 07-03 11:14
Tot nu toe lijkt het dus een S30 te worden, ook naar wat ik hier zoal lees.

Over de P9, mooie cam, maar een 4 megapixel model, met het daar bijpassende prijskaartje, plus ik denk dat voor mijn gebruik 3 megapixel ruim voldoende gaat zijn.

Dan nu de grote vraag, ga ik hem online bestellen, of een leuk winkeltje in nederland ervoor zoeken.

Wat kost een verzekering en eventueel verlenging van de garantie voor zo'n cam eigenlijk?

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 10:37
Op dinsdag 14 mei 2002 15:27 schreef Mystikal het volgende:

[..]

Oh, 2 dingen die even van belang zijn voor me:
- Het is dus een broekzakcam, ik vond het vrij moeilijk om dat in te schatten
Het is juist het binnenwerk dat (nagenoeg) hetzelfde is van de S30 en de G2. De lens is juist datgene dat verschilt. Die van de G2 is wat "breder", waardoor hij meer licht kan opvangen en betere nightshots kan maken.
Pagina: 1