Toon posts:

[XP] pagefile.sys

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Greetingz...

ik heb net wat gezocht over "pagefile.sys", en wat ik dus begrijp is dit een swap file...

Ik heb een XP 1700+ met 512MB geheugen en mijn swap is welgeteld 768MB groot. Nu wil ik zometeen een GHOST image gaan maken, en ik hoopte deze dus op CD te kunnen branden... Maar met een SWAP zoals deze kan ik dat natuurlijk wel vergeten...

Kan ik dat ding deleten? Doet XP het dan nog? Of enige andere suggesties? Thanks

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 20:18
Je kunt hem niet deleten, maar je kunt de size wel verkleinen of op een andere partitie plaatsen.

Configuratiescherm --> Systeem --> Geavanceerd --> Instellingen onder Prestaties --> Nogmaals Geavanceerd --> Onderaan wijzigen Virtueel Geheugen.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

je kan em wel ff tijdelijk op een andere partitie zetten of juist ff heel klijn maken, waarschijnlijk is je minimum zo rond 30MB als ik het goed heb

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 mei 2002 13:28 schreef MeTaLBART666 het volgende:
je kan em wel ff tijdelijk op een andere partitie zetten of juist ff heel klijn maken, waarschijnlijk is je minimum zo rond 30MB als ik het goed heb
XP 1700+, 512MB ram...

een 30MB swap file... KEN dat? ik bedoel... WERKT dat? GOED?

Verwijderd

Je kan hem gewoon wissen.

Windows maakt een nieuwe aan zodra je opnieuw opstart.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zondag 12 mei 2002 13:29 schreef hypernatic het volgende:

[..]

XP 1700+, 512MB ram...

een 30MB swap file... KEN dat? ik bedoel... WERKT dat? GOED?
Sterker nog: je kunt het zelfs uitzetten. In de NL XP staat er een optie "geen wisselbestand". Het werkt in zoverre dat je niet moet gaan proberen meer geheugen te gebruiken dan er in zit, maar met 512 meg kun je wel een tijdje vooruit.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd naar oplossingen >:)

De mijne is 786 MB :Y)

Verwijderd

Topicstarter
hmm uitzetten dus?

ik heb ook een hiberfil.sys van 500MB... dat is toch dat slaapstand achtige gedoe... Ik gebruik dat helemaal niet... wegflikkeren dus?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op zondag 12 mei 2002 13:36 schreef hypernatic het volgende:
ik heb ook een hiberfil.sys van 500MB... dat is toch dat slaapstand achtige gedoe... Ik gebruik dat helemaal niet... wegflikkeren dus?
Zet het dan eerst uit. Configscherm - poweroptions - enable hibernate uitvinken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik dacht zelfs dat Ghost automatisch swap-files negeert bij het maken van backups! Zo hoef je er zelf geen rekening mee te houden!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ik heb zelf een hele tijd zonder swap file gedraaid.. bij rustig pc gebruik gaat dat prima.

had vroeger 768 MB en gebruikte daar zo weinig van dat ik een dimm ergens anders in heb kunnen plaatsen. nu draai ik op 512 MB en kom eigenlijk nooit boven de 256 MB gebruikt memory. er zijn wel progjes die perse een swap file willen zien maar dat merk je vanzelf.

nu heb ik er een van 200 MB omdat XP hem heeft laten groeien op momenten dat dat nodig was.

Voor je Ghost: zet zowel je hibernation als je swapfile uit, reboot enige malen zodat windows het ook geaccepteerd heeft. dan is je image het kleinst met de beste kans dat ie wel werkt. soms komt het voor dat XP in de war raakt als de swapfile ineens weg is, met alle nare herinstallatie gevolgen vandien...

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 11:12

Dark

who tweaked the light?

als de swapfile leeg is en je gebruikt compressie in ghost, blijft er volgens mij heel weinig van over... 768.000.000 x 0 ... dat past in 5 bytes ofzow...

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Heren / dames,

topic starter zal er inmiddels wel zijn uitgekomen (topicstarter 12 mei 2002). Laat dit topic met rust please :)

Zie ook - Onzinnige replies

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

^^^ Riemer is oplettend :*

Als iemand toch het probleem nog heeft gooi ik het graag weer open - ICQ / mail / Schop een Modje

Suggesties voordragen zonder dat iemand er iets mee doet is niet handig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.