(Lidl) Typhoon 5.1 setje goed ???

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Ik hoor de hele tijd: "Ik heb nu ook zo'n setje." Maar wat vindt je er nou eigenlijk van? Goed geluid en weet ik veel wat?

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Ik heb hem nu ook, eheheheheheheheh
Mooi setje hoor, goeie geluidskwaliteit voor weinig geld... €45,-

Ik heb even een sb live 5.1 gekocht voor €46
dus voor €91,- ben ik klaar...

Ik heb er maar een probleem mee,...hij is niet zwart (...)

Ik stond trouwens al om 9 uur op de stoep bij de Lidl, ik verwachte namelijk al dat het snel zou kunnen gaan

(voor Bronx) Ik heb geen flauw idee hoe de andere 5.1 setjes zijn. Ik vindt het al voldoende dat het geluid helder klinkt, de bas-slag wordt afgemaakt en dat ik de subwoofer echt kan voelen op 1 meter afstand..... en dat diet ie!!!

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 16:03
Op woensdag 15 mei 2002 21:56 schreef BronX het volgende:
Ik hoor de hele tijd: "Ik heb nu ook zo'n setje." Maar wat vindt je er nou eigenlijk van? Goed geluid en weet ik veel wat?
Dat doe je zelf ook niet... :{

This message was sent from a galaxy far, far away.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op woensdag 15 mei 2002 21:58 schreef Alientrader het volgende:
Ik heb hem nu ook, eheheheheheheheh
Mooi setje hoor, goeie geluidskwaliteit voor weinig geld... €45,-
mag ik je verbeteren? :)

redelijke geluidskwaliteit voor weinig geld... De sattelites zijn mij eigenlijk nét iets te schel in de oren, maar ik denk niet dat dat een reden is om ze terug te brengen. Ik ben er tevreden genoeg mee, met dit geluid. :)
Ik heb even een sb live 5.1 gekocht voor €46
dus voor €91,- ben ik klaar...
ik heb vanmiddag ook een sblive5.1 gekocht, en ik was voor 39,98 klaar >:) (Digiworld, 2 kilometer van mn huis vandaan 8-) )

:P
Ik heb er maar een probleem mee,...hij is niet zwart (...)
Das idd wel een nadeel ja, maar ach, dát boeit me op zich niet hoor... Wat opzich ook wel wat "minpuntjes" zijn (niet echt minpuntjes, zie het eerder als "kenmerken van een goedkoop merk" ;) ) vind ik dat je geen afstandsbediening hebt, geen master volume hebt, en dat de sattelites wat schel zijn.

Maar al die nadelen vind ik niet erg genoeg om 't setje terug te brengen, dus hij blijft hier lekker staan :)
Ik stond trouwens al om 9 uur op de stoep bij de Lidl, ik verwachte namelijk al dat het snel zou kunnen gaan
Tja, dat heb ik al 2 keer gedaan, 1 keer voor een 19" flatscreen monitor (8 uur voor de deur, half9 ging de winkel open) dus ik was ruim op tijd,
en een paar weken geleden voor de laptop (half 8 voor de deur, een uur voor openingstijd dus!) Ik was de eerste, dus had er gelukkig eentje, want om 2 minuten over half 9 waren ze al op 8-)

Maar deze keer had ik geen zin meer om vroeg mn bed uit te gaan... zat vanochtend zelfs nog te twijfelen of ik de set zou nemen, en vanmiddag besloot ik om 't gewoon es te proberen :D
(voor Bronx) Ik heb geen flauw idee hoe de andere 5.1 setjes zijn. Ik vindt het al voldoende dat het geluid helder klinkt, de bas-slag wordt afgemaakt en dat ik de subwoofer echt kan voelen op 1 meter afstand..... en dat diet ie!!!
in vergelijking met de DTT2200 die ik bij 2 mensen thuis heb mogen beluisteren, vind ik dat deze Typhoon set daar wel duidelijk mindere punten aan heeft... Het geluid klinkt inderdaad helder, maar misschien wel té helder (beetje erg veel hoog als je 't mij vraagt)....

Het geluid van de DTT2200 klonk wat "voller" dan dat van deze set, maar qua prijs/prestatie verhouding doet deze set er zeker niet voor onder! :)

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

ik heb vanmiddag ook een sblive5.1 gekocht, en ik was voor 39,98 klaar >:) (Digiworld, 2 kilometer van mn huis vandaan 8-) )
Wie het vol houdt om in een straal van 2 kilometer te wonen van het gehucht Hekelingen gun ik die 6 euro wel....

... maar nu serieus... jij vindt die satelites te schel...
misschien is dat zo, maar ik ervaar het totaal niet zo.
Ik heb nog een paar uur moeten stoeien met de sb live 5.1 kaart die erg aan het kraken was, op het einde opgelost...
Eigenlijk vindt ik dus die 'live' kaart K*T. En ik dacht nog, ik kan een safeway 5.1 kaart kopen voor 20 Euro... maar dat is vast niet goed(!?)

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op donderdag 16 mei 2002 01:08 schreef Alientrader het volgende:

[..]

Wie het vol houdt om in een straal van 2 kilometer te wonen van het gehucht Hekelingen gun ik die 6 euro wel....

... maar nu serieus... jij vindt die satelites te schel...
misschien is dat zo, maar ik ervaar het totaal niet zo.
Ik heb nog een paar uur moeten stoeien met de sb live 5.1 kaart die erg aan het kraken was, op het einde opgelost...
Eigenlijk vindt ik dus die 'live' kaart K*T. En ik dacht nog, ik kan een safeway 5.1 kaart kopen voor 20 Euro... maar dat is vast niet goed(!?)
mja, ik had die safeway 5.1 ook zien staan in de pricewatch, maar daar heb ik ook maar vanaf gezien... Ik had al een SB Live 1024 in m'n pc zitten, en daar was ik heel tevreden over, dus daarom bleef ik liever bij "mijn" merk ;)

Maar als de jouwe kraakt, en in jouw mening een k*tgeluidskaart is, dan kan het bijna niet anders of je hebt een kaart met een defect. De SB live geeft echt een heel strak geluidje, en zal eerder driver-updates krijgen dan wanneer je een safeway neemt (neem ik aan).

Wat betreft de sattelites die ik te schel vind, ik zei al: ik kan er mee leven, zo erg is het nou ook weer niet ;) en dan is er altijd nog de winamp-equalizer die z'n werk goed doet 8-)

• NexuZ
Op woensdag 15 mei 2002 21:59 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:

[..]

Dat doe je zelf ook niet... :{
Jawel, tweede post op deze pagina: [topic=492562/3/30]

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Op dit forum zijn de meesten negatief over de dtt2200, en als deze minder is dan de dtt2200 dan is de kwaliteit niet geweldig.

Ik denk dat je dus kun samenvatten:
Koop dit setje alleen als je maximale budget 45 euro is, kijk even verder als je 2* zoveel te besteden hebt

Verwijderd

Is het normaal als je gewoon een mp3tje met winamp afspeelt je center speaker het niet doet? Of doe ik iets fout?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op donderdag 16 mei 2002 13:35 schreef arjandijk het volgende:
Op dit forum zijn de meesten negatief over de dtt2200, en als deze minder is dan de dtt2200 dan is de kwaliteit niet geweldig.

Ik denk dat je dus kun samenvatten:
Koop dit setje alleen als je maximale budget 45 euro is, kijk even verder als je 2* zoveel te besteden hebt
de dtt2200 een slechte set? ik heb 'm gehoord, en ik vond het juist erg mooi klinken...

Wat zijn dan de slechte punten aan de dtt2200?
Op donderdag 16 mei 2002 15:32 schreef GetData het volgende:
Is het normaal als je gewoon een mp3tje met winamp afspeelt je center speaker het niet doet? Of doe ik iets fout?
de center speaker wordt alleen gebruikt bij dvd-films, dan wordt de spraak over de centerspeaker gestuurd... voor zover ik weet hoort het zoals jij 't nu hebt :)

* jwbagger ik zat nu net wat te klooien met de 5.1 mixer, zet de "taak" eens op Watch Movie, en schakel de MovieMode aan... Dan krijg je ook dat hij opeens de middelste speaker aanspreekt...

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 16:24 schreef jwbagger het volgende:

de center speaker wordt alleen gebruikt bij dvd-films, dan wordt de spraak over de centerspeaker gestuurd... voor zover ik weet hoort het zoals jij 't nu hebt :)

/me ik zat nu net wat te klooien met de 5.1 mixer, zet de "taak" eens op Watch Movie, en schakel de MovieMode aan... Dan krijg je ook dat hij opeens de middelste speaker aanspreekt...
Waar staat dat in die mixer? Ik kan het nergens vinden.

• NexuZ
Staat bij Luispreker bovenin die effects balkjes.

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 17:41 schreef BronX het volgende:
Staat bij Luispreker bovenin die effects balkjes.
Bedoel je bij Tasks? Daar staat bij mij alleen custom.

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op woensdag 15 mei 2002 16:46 schreef jwbagger dat hij het setje ook heeft gekocht
Hèhè... eindelijk ook ECHT geluid in je pc ;)
Op donderdag 16 mei 2002 00:16 schreef jwbagger het volgende:

[..]

mag ik je verbeteren? :)

redelijke geluidskwaliteit voor weinig geld... De sattelites zijn mij eigenlijk nét iets te schel in de oren, maar ik denk niet dat dat een reden is om ze terug te brengen. Ik ben er tevreden genoeg mee, met dit geluid. :)
En ach, voor dat geld kun je toch bijna geen miskoop hebben? Ikzelf heb de DTT2200 en ik weet dat veel mensen er heel negatief over zijn en ik weet zelf ook wel dat het geen High-end audio is maar voor het geld ben ik er reuze tevreden mee.

Zit er btw ook zo'n kewle remote op voor het volume of moet je dat op de subwoofer regelen?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op donderdag 16 mei 2002 18:09 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Hèhè... eindelijk ook ECHT geluid in je pc ;)
beter dan een combinatie van een stereotoren & 2 trustboxjes ja :D
[..]

En ach, voor dat geld kun je toch bijna geen miskoop hebben? Ikzelf heb de DTT2200 en ik weet dat veel mensen er heel negatief over zijn en ik weet zelf ook wel dat het geen High-end audio is maar voor het geld ben ik er reuze tevreden mee.

Zit er btw ook zo'n kewle remote op voor het volume of moet je dat op de subwoofer regelen?
ik ben met deze dus ook goed tevreden, dus wat dat betreft geen miskoop hoor :)

enne, als je had gelezen, dan zie je dat ik (helaas) een remote mis...

Dat wordt dus nog wat solderen in de zomervakantie voor een zelfbouwremote :P

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op donderdag 16 mei 2002 17:59 schreef GetData het volgende:

[..]

Bedoel je bij Tasks? Daar staat bij mij alleen custom.
dan is waarschijnlijk je driver een beetje vernacheld, dat had ik ook met mn live 1024, dat die menu's leeg waren ;(

Probeer eens een update van creative te downloaden, of als dat niet werkt, mail me maar of ik je aan de drivers kan helpen (heb gisteren de geluidskaart gekocht (live 5.1), en die drivers doen 't in ieder geval wel goed)

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 22:52 schreef jwbagger het volgende:

[..]

dan is waarschijnlijk je driver een beetje vernacheld, dat had ik ook met mn live 1024, dat die menu's leeg waren ;(

Probeer eens een update van creative te downloaden, of als dat niet werkt, mail me maar of ik je aan de drivers kan helpen (heb gisteren de geluidskaart gekocht (live 5.1), en die drivers doen 't in ieder geval wel goed)
Ik ga proberen de drivers van dit topic te installeren: Nieuwe Live/Audigy drivers?. Als het niet lukt mail ik je wel.

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:28 schreef GetData het volgende:

[..]

Ik ga proberen de drivers van dit topic te installeren: Nieuwe Live/Audigy drivers?. Als het niet lukt mail ik je wel.
Ik heb dus deze drivers geinstalleerd, maar die deden het dus helemaal niet. Ik heb maar weer de standaard creative drivers geinstalleerd, maar er staat nog steeds bij tasks alleen custom.

• NexuZ
Hmm, ik heb die Soundblaster Live 5.1 in mijn PC gestoken en Windows XP installeerde em zelf. :D Vond ik wel ff echte plug en play moest ik zeggen. Ik moest alleen nog de Creative software installeren en al die andere shit proggies wie erbij zitten.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Op vrijdag 17 mei 2002 22:42 schreef BronX het volgende:
Hmm, ik heb die Soundblaster Live 5.1 in mijn PC gestoken en Windows XP installeerde em zelf. :D Vond ik wel ff echte plug en play moest ik zeggen. Ik moest alleen nog de Creative software installeren en al die andere shit proggies wie erbij zitten.
Win XP installed zelfs de ranzigste webcam nog zelf :P

Tis trouwens wel rommmelen met drivers om al je boxen goed te laten werken, maar daar moet je maar ff voor zoeken op GoT :)

• NexuZ
Bij mij werkten ze allemaal gelijk hoor. Ik moet dan wel die presets omwisselen.

Nu net een nieuwe soundkaart en als ik slaag ff een Geforce4. :P Gaat wel lekker moet ik zeggen. :D

Verwijderd

Voor de liefhebbers heb ik nog zo'n setje staan, nieuw in doos. Ik zag bij de Lidl een week later nog 2 setjes staan en heb die maar meegenomen. Ik weet dat het niet mag, maar mail me maar als je interesse hebt. Ik maak er geen winst op dus...

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
Op woensdag 05 juni 2002 09:28 schreef cornholio het volgende:
Voor de liefhebbers heb ik nog zo'n setje staan, nieuw in doos. Ik zag bij de Lidl een week later nog 2 setjes staan en heb die maar meegenomen. Ik weet dat het niet mag, maar mail me maar als je interesse hebt. Ik maak er geen winst op dus...
Ligt eraan waar je in de buurt woont ? :)

Verwijderd

Helaas is al weg....

• SATBurner
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-01-2025
Ik heb ook dit setje gekocht mkaar nu wil ik een dvd speler kopen (stand Alone)

kan ik dan die surround zooi daarook op aansluiten. op internet en in dat boekje staat er niets over in.

moet ik een speciale dvd speler kopen
en andere kabels ?

Verwijderd

Je moet een DVD speler kopen met een Dolby Digital decoder ingebouwd. Die heeft achterop netjes de 6 plugjes die ook achterop het setje zitten. Ik heb zelf een Cyberhome AL-528 DVD speler, en ben er best tevreden mee.

• SATBurner
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-01-2025
Bedankt het werkt inderdaad

kep vandaag de Vestel DVD speler gekocht

met dolby digital en dts
speelt alles af, kan inzoomen en al en is regiovrij DVD speler koste € 185 dus met deze speakerset ben ik echt wel super goeiekoop uit

wel moest ik dus 3 nieuwe kabeltjes kopen a €4- met 2 x 2 tulpjes

in ieder geval bedankt ik ben er echt tevreden mee :P :9
Pagina: 1 2 Laatste