Ik heb hier zo af en toe hele mooie night shots gezien
Als iemand er nog meer heeft post ze hier en vermeld er even bij wat voor camera je hebt enzo.
Greetz Iggy
Greetz Iggy
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
20*350ZO45°
Op zaterdag 11 mei 2002 18:59 schreef Richard het volgende:
Heeft er iemand ook van die night-shots die overdag zijn gemaakt waar een aantal jaren geleden nogal een hoop ophef over was![]()
ik weet wat je bedoeldOp zaterdag 11 mei 2002 18:59 schreef Richard het volgende:
Heeft er iemand ook van die night-shots die overdag zijn gemaakt waar een aantal jaren geleden nogal een hoop ophef over was![]()
Dat ging toch een een speciale CCD chip, die door kleren heen kon kijken?Op zaterdag 11 mei 2002 19:54 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
ik weet wat je bedoeld
bring on the chinese example
They made me do it.
Nee, dat was dezeOp zaterdag 11 mei 2002 18:19 schreef dabar het volgende:
hey is dat een andere versie van een andere, gelijkende, foto? Van zon snorfiets die per ongeluk langs kwam? Ik vind het effect erg mooi
File: - G:\Foto_origineel\2002_05_09\113-1326_IMG.JPGOp zaterdag 11 mei 2002 20:55 schreef dabar het volgende:
ja die =)
Mensen, plz vermeld idd camera en instellingen!
Ik heb vanmiddag een statief gekocht, misschien ga ik van de week wel even in de kou staanOp zaterdag 11 mei 2002 21:09 schreef Firecow het volgende:
helemaal geen vette 15 sec sluitertijd snelweg foto's
mijn zwager heeft een cam met die optie!!Op zaterdag 11 mei 2002 18:59 schreef Richard het volgende:
Ik zou het doen!
What the heart requires may never be understood by the mind!
Kewl!!Op zaterdag 11 mei 2002 23:17 schreef Tele het volgende:
[afbeelding]
Toegang (winter) efteling, vanaf toegangshek. 2 Aan elkaar geplakte foto's. Ik dacht 1sec @ iso 200, maar dat weet ik niet zeker meer.
What the heart requires may never be understood by the mind!
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
[ Voor 28% gewijzigd door hduijn op 04-11-2003 08:08 ]
Dan staat je diafragma langer open waardoor het ligt echt "op de film" "brand". Indien er een auto voorbij scheurd, en je diafragma staat ontzettend lang open, dan krijg je dus zo'n mooi schuifeffect. Ik hoop dat je dit bedoelde met je vraag.Op zondag 12 mei 2002 10:38 schreef loppiehu het volgende:
wat heb je nou eigenlijk aan die lange sluiterstijd
20*350ZO45°
Verwijderd
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
-
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Dit zijn geen hotpixels, dit is ruis.Op zondag 12 mei 2002 13:06 schreef loppiehu het volgende:
Ja thank you ik heb het gisteravond ook gedaan maar toen kreeg ik voor het eerst hotpixels
of is dit normaal? als je lang sluiterstijd gebruikt?
Verwijderd
Verwijderd
ik heb een fuji finepix 1300.Op maandag 13 mei 2002 00:19 schreef Hatsekie_D het volgende:
[..]
Dit zijn geen hotpixels, dit is ruis.
Heel normaal bij langere sluitertijden en met name bij hogere iso-waarden.
Wat voor camera heb je? Ik heb zelf een Minolta s404 maar ik ben eerlijk gezegd ook wat ontevreden over de hoeveelheid ruis die 'ie produceert....
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Mja statief ging wat heen en weer volgens mijOp maandag 13 mei 2002 16:21 schreef marco_bakker het volgende:
Zonde! Ook geen scherpe pic trouwens.
what is your major malfunction???
Ruis zijn ook rode puntjes, en bruine en andere kleurtjes......Op maandag 13 mei 2002 14:46 schreef loppiehu het volgende:
[..]
ik heb een fuji finepix 1300.
maar hotpixels zijn toch van die rode puntjes?
Ja daar zat ik ook al aan te denken...Op maandag 13 mei 2002 18:49 schreef bbrother het volgende:
ik vind sommige foto's prachtig,
wat ik dus niet snap, als je een lange sluitertijd hebt, en er een auto voorbij komt, wrom zie je dan geen onderbreking aan het oppervlak, maar alleen de lichten?
w00t zelfde horloge als de mijneOp maandag 13 mei 2002 16:33 schreef HaaZie het volgende:
Bij ons in't dorp genomen:
[afbeelding]
Mn horloge met lichtgevende wijzers, je kunt mooi zien hoelang de sluitertijd is:
[afbeelding]
Gemaakt met Sony DSC-S75
Dit zijn zeer mooie foto'sOp zondag 12 mei 2002 23:12 schreef Marcel het volgende:
[afbeelding]
Vanavond geschoten in Deventer (ijsselkade).
Sluitertijd: 15 sec
Diafragma: F6.3
[afbeelding]
Vanavond genomen in Deventer (Grote Kerkhof).
Sluitertijd: 10 sec
Diafragma: F6.3
De gemeente Deventer houdt geloof ik nogal van natriumlampen
Allebei een beetje ge-"sharpened" met photoshop en geresized.
Camera: Canon Powershot G2
Lichte delen branden gelijk in. Dat is logisch, overdag kun je foto's maken met een sluitertijd van een duizendste seconde omdat het licht isOp maandag 13 mei 2002 18:49 schreef bbrother het volgende:
ik vind sommige foto's prachtig,
wat ik dus niet snap, als je een lange sluitertijd hebt, en er een auto voorbij komt, wrom zie je dan geen onderbreking aan het oppervlak, maar alleen de lichten?
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Ik heb vorig jaar voor mijn profielwerkstuk (tweede fase) op bij de Universiteit Leiden een onderzoek gedaan naar o.a. de ruis bij CCD-chips op de sterrenwacht. De CCD-camera's die ze daar gebruiken zijn wel een beetje anders dan die in gewone digicams maar het principe is hetzelfde. Die camera's geven geen kleurenplaatjes, maar een bestand waar voor elke pixel in staat hoeveel fotonen er op zijn gevallen.Op maandag 13 mei 2002 19:13 schreef Hatsekie_D het volgende:
[..]
Ruis zijn ook rode puntjes, en bruine en andere kleurtjes......
Ruis krijg je bij hoge iso-waarden en lange sluitertijden.
raar effect altijd, nooit geweten! maar zeker mooi, dank je voor het antwoordOp dinsdag 14 mei 2002 10:30 schreef HaaZie het volgende:
[..]
Lichte delen branden gelijk in. Dat is logisch, overdag kun je foto's maken met een sluitertijd van een duizendste seconde omdat het licht is
De reden dat je de rest van de auto niet ziet is omdat hij geen licht geeft en hij op elk deel van de foto nog geen seconde erop staat, terwijl de weg waar de auto overheen rijdt, de volledige tijd op die ene seconde na erin brand.
Verwijderd
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Ziet er gaaf uit, lijkt wel overdag!schreef Ketchup-Heinz het volgende:
zeg ff wat je ervan vindt.
Mja 't is wel handig om een statief te hebben ja, of je moet je toestel 8 seconden perfect stil weten te houden maar dat lijkt me ook vrij niet mogelijkOp dinsdag 14 mei 2002 16:17 schreef Mystikal het volgende:
Voor die pics met lange sluitertijden, gebruiken jullie dan een statief? JE kunt toch niet zolang stil staan met een camera?
Zitten er alleen maar tweakers in Val Thorens ofzo? Heb al 5 keer van verschillende mensen pics van Val Thorens gezienOp zaterdag 11 mei 2002 23:01 schreef AIKANE het volgende:
Hier eentje van Vall Thorens...
Eerst in de avond...
[afbeelding]
En daarna bij nacht...
[afbeelding]
Wel een behoorlijke compressie gebruikt.
Verwijderd
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Verwijderd
N-201? bij Zandvoort?Op zaterdag 11 mei 2002 18:17 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
het volgende:[/b]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Boom in maanlicht, kermis shot en kraan in maanlicht.
Olympus c-3000 3.3 mpix. 3x zoom. Sluitertijden weet ik niet meer.
[afbeelding]
[afbeelding]
1e foto is wat ik echt zag. Het was dus donker. 2e foto is met 16 seconden sluitertijd gemaakt --> vrijwel geen ruis!!!
Wat zorgt er voor dat je ruis goed weg krijg? Je camera goed af laten koelen (winter is prettig) tot beneden 10 graden. Koelkast == dode camera, dus niet doen, maar eerst een half uur buiten laten staan doet al wonderen (nacht = vaak koud).
Verwijderd
Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)
Verwijderd
hoeveel sec sluiter is die eerste gemaaktOp donderdag 16 mei 2002 01:44 schreef void het volgende:
Foto's genomen in marokko paar maandjes geleden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bovenste vanaf randje balkon, andere twee uit de losse hand. Met geleende D1x
File NameOp donderdag 16 mei 2002 15:40 schreef Firecow het volgende:
[..]
hoeveel sec sluiter is die eerste gemaakt
Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)
Nee dit is geschoten vanaf een balkon van een van de (studenten)flats in uilenstede (amsterdam).Op donderdag 16 mei 2002 01:08 schreef CocaCola het volgende:
[..]
[afbeelding]
Is dat naast dat hotel? In Amsterdam?
Die eerste is vlak bij mijn huis genomen. (ruim genomen dan, ik woon een eindje verder zwemmen aan die rivier...)Op woensdag 15 mei 2002 00:42 schreef Marc H het volgende:
Hier 2 nacht fototjes van mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
Allebei genomen met een Fuji Finepix 6900, op een statief. Sluitertijd weet ik niet meer.
Mmmzz... Ik d8 eerst dat die eerste het stadhuis in R'dam was... maar daar zijn de meningen hier nogal over verdeeld... Wat is hetOp woensdag 15 mei 2002 00:42 schreef Marc H het volgende:
Hier 2 nacht fototjes van mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
Allebei genomen met een Fuji Finepix 6900, op een statief. Sluitertijd weet ik niet meer.
Verwijderd
No offense maar:Op donderdag 16 mei 2002 19:20 schreef Praeth het volgende:
[..]
Mmmzz... Ik d8 eerst dat die eerste het stadhuis in R'dam was... maar daar zijn de meningen hier nogal over verdeeld... Wat is het
Deze dus:
[afbeelding]
(Die 2e zou dan theoretisch ook in R'dam moeten zijn![]()
)
[sub]Btw.. doe de groetje aan Jan S op je werk[/sub]
Uit profiel van MarcH:
rofl !Op donderdag 16 mei 2002 19:20 schreef Praeth het volgende:
[..]
Mmmzz... Ik d8 eerst dat die eerste het stadhuis in R'dam was... maar daar zijn de meningen hier nogal over verdeeld... Wat is het
Deze dus:
[afbeelding]
)
Verwijderd
You are right!Op donderdag 16 mei 2002 21:16 schreef Firecow het volgende:
[..]
rofl !![]()
is amsterdam dude
Lekkere horlogeOp maandag 13 mei 2002 16:33 schreef HaaZie het volgende:
Bij ons in't dorp genomen:
[afbeelding]
Mn horloge met lichtgevende wijzers, je kunt mooi zien hoelang de sluitertijd is:
[afbeelding]
Gemaakt met Sony DSC-S75
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Wow hele vette sfeer pics !! very nice indeed !!!Op donderdag 16 mei 2002 01:44 schreef void het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
die eerste foto is echt super!Op donderdag 16 mei 2002 01:44 schreef void het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
w00t!!!! Coooool!!!!!!!! Dit is echt prachtig hoor! (hee sneeuwOp zaterdag 11 mei 2002 23:17 schreef Tele het volgende:
[afbeelding]
Toegang (winter) efteling, vanaf toegangshek. 2 Aan elkaar geplakte foto's. Ik dacht 1sec @ iso 200, maar dat weet ik niet zeker meer.
Verwijderd
Het Rijksmuseum, en dan is niet te vergelijken met dat sinkding uit RotterdamOp donderdag 16 mei 2002 19:20 schreef Praeth het volgende:
[..]
Deze dus:
[afbeelding]
)
Verwijderd
Dat daar op de achtergrond is toch het gebouw van de belastingdienst?Op donderdag 16 mei 2002 15:34 schreef flight_643 het volgende:
De A10 bij nacht (gemaakt vanaf m'n balkon). Camera: Fuji FinePix 4800, sluitertijd 3 sec.
[afbeelding]
waar is dit?Op zondag 19 mei 2002 04:51 schreef harry het volgende:
[afbeelding]
Olympus C100 met "NightShotFlash".......
[OT]
waarschijnlijk wel want ze dragen helmen op die fotoOp maandag 20 mei 2002 01:25 schreef Quicksilver het volgende:
[..]
[OT]
Is deze in NYC genomen?
[OT]
Verwijderd
WOW, die vind ik dan toch mooier dan de mijneOp zondag 19 mei 2002 11:49 schreef Frits Flits het volgende:
[..]
w00t!!!! Coooool!!!!!!!! Dit is echt prachtig hoor! (hee sneeuw)
Deze heb ik niet zelf gemaakt, maar stond op een cdrom met fotomateriaal voor de pers:
Verwijderd
Verwijderd
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq