Gamecube de moeite waard

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

hoi luitjes!!
ik heb ff een vraagje over de GC, ik ga er binnenkort een kopen en ik wil hem kopen in duitsland omdat hij daar goedkoper is, laat ik nou net vandaag gehoort hebben dat ik dat nie moet doen omdat er dan iets is met de taal, dan krijg ik alles in het duits ofzo :S

kan iemand mij uitleggen of dit klopt??
_/-\o_ dan zal ik je heel dankbaar zijn!!! _/-\o_

dus al vast bedankt, en welk spel is een echte aanrader om mee te beginnen en ik heb trouwens gehoort dat er een speciale geluids systeem is voor de GC die tekoop is in de V&D en dat die heel goed is, heeft iemand hier nog commentaar voor??
alvast bedankt!!

Greetzz
The great carjacker :p

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-01 13:28

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:42:
hoi luitjes!!
ik heb ff een vraagje over de GC, ik ga er binnenkort een kopen en ik wil hem kopen in duitsland omdat hij daar goedkoper is, laat ik nou net vandaag gehoort hebben dat ik dat nie moet doen omdat er dan iets is met de taal, dan krijg ik alles in het duits ofzo :S

dus al vast bedankt, en welk spel is een echte aanrader om mee te beginnen en ik heb trouwens gehoort dat er een speciale geluids systeem is voor de GC die tekoop is in de V&D en dat die heel goed is, heeft iemand hier nog commentaar voor??
alvast bedankt!!

Greetzz
Alleen het gamecube menu is in het duits.
En als je je spellen ook in duitsland koopt dan is het spel ook duits ;)

En die speakertjes voor de gamecube zagen er idd :9~ uit.

Specs Computer

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

volgens mij kun je het menu ook gewoon instellen in het Nederlands hoor. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

tss
jongenssss
het maakt toch niet echt uit welk platform je het mooist gaafst heftigst vind

1. grafics worden op dit moment toch bepaald door de programmeurs en niet door de hardware
2. ieder z'n eigen game, ik ben HC PC gamer, maar mariokart64 vind ik met z'n vieren even leuk als een potje fraggen
3. uitteindelijk krijgt toch wel iedereen gelijk als zij favo game uitkomt, dus de discusse is zinloos

ik wil ze gewoon allemaal hebben! 8)

Verwijderd

en welk spel raden jullie me aan dan?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03

NoTimeRemains

I know

sms, pikmin, sbm, re

;)

[ Voor 0% gewijzigd door NoTimeRemains op 24-09-2002 10:57 . Reden: sacasme ]

This is the Way.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik zit nog steeds zwaar te twijfelen welke ik ga halen. Ik heb nu een PS2 met 5 games en alles erop en eraan, maar die gebruik ik meer om DVD's te kijken. Enige game waar ik echt op zit te wachten is grandia extreme en voor de rest ook niks. Ik wil eigenlijk van de PS2 af en een Xbox kopen. Als ik de PS2 houd dan wil ik een gamecube erbij, maar ik heb nog zo weinig van het ding gezien en wat ik er van gezien heb heeft me niet echt overtuigd.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Aeon
  • Laatst online: 14-01 11:44
De GC onderscheid zich IMO door de games die ervoor op de markt komen. Ik denk dat de PS2 en de Xbox meer op 1 lijn zitten wat betreft de games. Grafisch zal de Xbox mischien iets sterker zijn dan de PS2.

Als je al een PS2 hebt (of een Xbox) lijkt mij een GC een betere keuze, omdat je dan meer variatie hebt.

GC heeft een aantal zeer sterke games NU al op de markt. En er komen er nog veel meer aan. Xbox heeft zich naar mijn mening nog niet bewezen.

Verwijderd

Je begaat een een fout door de gamecube te kopen. Wedden dat ie volgend jaar hetzelfde lot ondergaat als de dreamcast?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 13:05:
Je begaat een een fout door de gamecube te kopen. Wedden dat ie volgend jaar hetzelfde lot ondergaat als de dreamcast?
En hoe kom jij aan die wijsheid?

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

dat is dikke onzin! de dc is gewoon fout gegaan door mis marketing van Sega! want hij was zoveel beter als een N64 of een PSX maar door dat die marketing is fout gegaan is het dus nix geworden.

Ik vind de Xbox best een tof maar ik bedoel er komen te weinig spellen uit met een echte identiteit;
~ Splinter Cell is mega phat maa ik speel liever met Solid Snake omdat die zo lekker arrogant is,
~ Blinx ziet er goed uit maar ja Super Mario Sunshine is egt zon Mario spel,
~ Halo eigenlijk een PC spel
~ MGS: Substance (ok komt ook op PC uit dus ja ook een btje gejat enz),
~ Project Gotham komt van de DC.
~ etc.

Dat vind ik nu wel sterker terug komen bij de PS2 en de NGC: de chararcters hebben een ID (Mario, Samus, Snake, Dante etc.) en een achterban ( _/-\o_ ) dan kan je hoog springen laag springen maar egte spelle met een goed character erin heeft de Box niet.

* NoTimeRemains gaat nu ff knoflooksaus maken voor de shoarma die hij en zn vriendin gaan eten :)

This is the Way.

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
en hoeveel geld heb je van ome Bill gekregen om dit hier te verkondigen...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 21:44
Wat is sms :?
Sbm = Super Smash Brothers (denk ik)
En RE = Resident Evil, maar wat sms is...

The devil is in the details.

• Hahn
Waarom zou de GameCube dood gaan en de Xbox/PS2 niet :?
En de GameCube gaat trouwens als warme broodjes over de toonbank, zeker nu Super Mario Sunshine er is :)

• Aeon
En dat is dus SMS. :D (Super Mario Sunshine)

Verwijderd

hallo luitjes ik nog een keer, ik heb ff in de stad in enschede gecheckt hoe het zit met de soundsystems en ik ben aangekomen bij 2 keuzes, de "Cube Soundstation Speaker System logic3 " die je kunt kopen in de bart smit en hij is compatible met GC, Xbox, PS2 , PSX, en een aantal andere dingen (kost nu 69,95€)

en ik kan kiezen uit een big ben ding die je kunt kopen in de V&D en die is exclusief voor de [GC] (kost nu 55,95€)

duzz welke zal ik kiezen, weet iemand dat, zeg het me dan en leg uit waarom!!!!
al vast bedankt :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:40:
hallo luitjes ik nog een keer, ik heb ff in de stad in enschede gecheckt hoe het zit met de soundsystems en ik ben aangekomen bij 2 keuzes, de "Cube Soundstation Speaker System logic3 " die je kunt kopen in de bart smit en hij is compatible met GC, Xbox, PS2 , PSX, en een aantal andere dingen (kost nu 69,95€)

en ik kan kiezen uit een big ben ding die je kunt kopen in de V&D en die is exclusief voor de [GC] (kost nu 55,95€)

Doorsparen en een echte stereo kopen.....

Zal altijd beter geluid geven dan deze 'goedkope' setjes...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2002 15:43 . Reden: motivatie.. ]

• Hahn
Aeon schreef op 24 september 2002 @ 15:38:
En dat is dus SMS. :D (Super Mario Sunshine)
Aha :P
Daar had ik nog niet aan gedacht :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 15:40:

maar welke zal ik dan kopen van de 2, want ik heb wel zin om door te sparen maar voor op het moment moet ik toch wat :D

• Aeon
Ach, voor een gamecubje zijn die Soundstations best een leuke oplossing. Komt best een aardig geluid uit. Als het maar niet voor een hele grote ruimte is.

Die van de V&D ken ik niet, maar die Soundstation Logic3 geval ziet er leuk uit, en klinkt helemaal niet slecht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 20:41:
[...]

maar welke zal ik dan kopen van de 2, want ik heb wel zin om door te sparen maar voor op het moment moet ik toch wat :D
Er komt toch geluid uit je tv? En waar luister je normaal muziek op??

Verwijderd

Ik heb een Gamecube en het is een van de beste aankopen geweest die ik ooit heb gedaan, omdat:
- De controller erg goed ontworpen is. Heel handig voor onmogelijke knoppen-combinaties. Vooral de knopjes aan de rechterkant (a, b, x en y) waarvan je er makkelijk meerdere tegelijk met je duim kan indrukken. Dit is bij de PS2 ook wel goed, maar de Xbox controller is wat minder op dit gebied.
- Er hele leuke spelletjes voor zijn die niet snel gaan vervelen. En ik heb zo'n gevoel dat daar veel meer van gaan komen. Ik speel momenteel vaak Starwars en Resident Evil. Echt topspellen!
- Hij is op grafisch gebied net zo goed als de concurenten. De Xbox heeft op papier meer power, maar ik heb nog niet in de praktijk gezien hoe dat zich in voordeel t.o.v. de Gamecube vertaald.
- Persoonlijk mis ik de DVD, netwerk en de Harddisk niet in mijn console... maar dat is persoonlijk. Het is ook bekend dat een echte DVD speler films op een betere kwaliteit weergeeft.
Veel succes met je keuze! Ik ga vanavond na mijn werk weer ff lekker Resident Evil spelen :-P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 18:42:
hoi luitjes!!

alvast bedankt!!

Greetzz
dan is het menu van je cube waarschijnlijk duits maar dat kan je gewoon veranderen in engels/nederlands dus dat maakt niks uit

en goeie games:
Super Monkey Ball
Super Smash Bros.:melee
Super mario sunshine
(alle spellen die met su¨per beginnen dus :P)
oja ook Resident Evil
en wacht ook op zelda word ook een meesterlijke game (hoop ik dan :P)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 12:49:
[...]

dan is het menu van je cube waarschijnlijk duits maar dat kan je gewoon veranderen in engels/nederlands dus dat maakt niks uit

en goeie games:
Super Monkey Ball
Super Smash Bros.:melee
Super mario sunshine
(alle spellen die met su¨per beginnen dus :P)
oja ook Resident Evil
en wacht ook op zelda word ook een meesterlijke game (hoop ik dan :P)
Om de een of andere reden vind ik Super Smash Bros Melee lang niet zo leuk als iedereen beweert. Maar die andere titels zijn idd _/-\o_

• KaMiKaZe
Ik zit zelf eigenlijk te wachten op games als Grandia en Final Fantasy
wat kan ik verwachten op de cube en xbox.

Stond gister op het punt een xbox te kopen bij de Makro, maar er zijn een aantal dingen die me niet aanstaan namelijk : toekomstige support van MS, betrouwbaarheid van de console, games.

Bij de Gamecube heb ik hetvolgende : geen online multiplayer, grafisch minder dan de Xbox, Geen DVD

• Fred_Perry
  • Laatst online: 10:17
KaMiKaZe schreef op 25 september 2002 @ 13:43:
Ik zit zelf eigenlijk te wachten op games als Grandia en Final Fantasy
wat kan ik verwachten op de cube en xbox.

Stond gister op het punt een xbox te kopen bij de Makro, maar er zijn een aantal dingen die me niet aanstaan namelijk : toekomstige support van MS, betrouwbaarheid van de console, games.

Bij de Gamecube heb ik hetvolgende : geen online multiplayer, grafisch minder dan de Xbox, Geen DVD
Voor Final Fantasy zul je of een Cube of een PS2 moeten aanschaffen.
Over Grandia heb ik helaas geen info. Misschien is Skies of Arcadia een leuk alternatief daarvoor.

Maar ff wat dingen recht zetten. Geen enkele console (behalve dc) heeft op dit moment (officiele) online mogelijkheden. En dat de cube grafisch minder is, is ook al achterhaald (check Resident Evil).

Dat de cube geen dvd heeft is idd wel minder, maarja de meeste mensen hebben al een dvd speler thuis staan. En daarom is de cube ook een stuk goedkoper.

Zo dat was weer genoeg propaganda voor vandaag :)

• KaMiKaZe
Ik dacht dat Xbox live toch binnenkort in de lucht ging :?

mja ik heb net me ps2 verkocht en die wordt vanavond opgehaald
dus ik moet voor die tijd een nieuwe DVD speler hebben :P

• KaMiKaZe
Maaruh is er nu al een game te koop die een beetje speelt als grandia/ final fantasy op de gamecube :?

Verwijderd

ik heb nog een vraagje wat vinden jullie van de star wars roge leader voor de GC, is dta een leuk beginners spel ofniet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 17:07:
ik heb nog een vraagje wat vinden jullie van de star wars roge leader voor de GC, is dta een leuk beginners spel ofniet?
Het is een super strak spel, maar je moet wel behendig zijn. Mijn vriendin bakte er niets van en werd toen gefrustreerd, maar ik ben het nu nog steeds elke dag aan het spelen. Vooral de laatste paar missies zijn vrij pittig.
Dus als je een beginnende gamer bent, moet je eerst even gaan oefenen. Je kunt hem natuurlijk ook eerst even een weekje huren.

Verwijderd

eemh.. hoeveel speller zijn er nu? en zijn ze van kwaliteit?

als je voor kwaliteit van spellen gaat zou ik naar ps2 kijken..

geen flame..

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 18:17:
eemh.. hoeveel speller zijn er nu? en zijn ze van kwaliteit?

als je voor kwaliteit van spellen gaat zou ik naar ps2 kijken..

geen flame..
Nope. Hoeveel spellen zijn er op de PS2 en hoeveel kwaliteit zit er tussen? :) juist ZEER veel crap. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Wel erg teleurstellend dat Perfect Dark overgelopen is naar de x-doos. Dit vind ik echt heel erg zonde. Ik heb geen console alleen een brand new pc maar ik vind nintendo absoluut de beste console producer die er is. Dit uit mijn verleden ervaring met PS2 N64 snes gameboy sega megadrive. En Rare was in de N64 tijd echt 1 van de beste gamemakers. Goldeneye, Perfekt Dark en Banjo Kazooie als voorbeelden daarvan. En dat ze dan naar MS gaan is alleen een geldkwestie en heb geen klote met de console te maken. Zeer terecht dat PDZero.co.uk (een fansite van PD) hun pagina heeft laten stoppen omdat ze vinden dat Rare haar fans diep heeft laten vallen. Maar gelukkig heeft/krijgt nintendo een hoop andere goede titels. De graphics zullen op de x-box wellicht nog wat scherper en beter zijn maar who cares. Ik speel met mijn snelle pc ook nooit spellen op max details. En de games en gameplay van de GC is gewoon goed (graphics trouwens ook gewoon keurig). als ik een console zou aanschaffen dan zou dat voor mij de GC zijn. Maar ja elke console heeft zijn goede games.

• mradem
P.s. de dvd speler vind ik zelf helemaal niet belangrijk want het gaat voor mij nog steeds om een spelcomputer en niet om films. Dan moet je toch echt voor een gewone standalone dvd speler gaan want die zijn kwalitatief stukken beter. Heb zelf een PS2 gehad en heb zelf een Pioneer 545 speler en ik zal je het kwaliteit verschil bewaren. Over het geluid en het gemak maar te zwijgen. Maar het is maar wat voor eisen je eraan stelt :p

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

mradem schreef op 25 september 2002 @ 18:40:
Wel erg teleurstellend dat Perfect Dark overgelopen is naar de x-doos. Dit vind ik echt heel erg zonde. Ik heb geen console alleen een brand new pc maar ik vind nintendo absoluut de beste console producer die er is. Dit uit mijn verleden ervaring met PS2 N64 snes gameboy sega megadrive. En Rare was in de N64 tijd echt 1 van de beste gamemakers. Goldeneye, Perfekt Dark en Banjo Kazooie als voorbeelden daarvan. En dat ze dan naar MS gaan is alleen een geldkwestie en heb geen klote met de console te maken. Zeer terecht dat PDZero.co.uk (een fansite van PD) hun pagina heeft laten stoppen omdat ze vinden dat Rare haar fans diep heeft laten vallen. Maar gelukkig heeft/krijgt nintendo een hoop andere goede titels. De graphics zullen op de x-box wellicht nog wat scherper en beter zijn maar who cares. Ik speel met mijn snelle pc ook nooit spellen op max details. En de games en gameplay van de GC is gewoon goed (graphics trouwens ook gewoon keurig). als ik een console zou aanschaffen dan zou dat voor mij de GC zijn. Maar ja elke console heeft zijn goede games.
Grafisch gezien is het altijd een lastig verhaal. :) Poorts zullen er op de Xbox altijd beter uitzien aangezien ze daar het makkelijkst op te programmeren zijn. Een producer heeft zelfs in een interview gezegt dat de GC meestal als laatste pas aan de beurt komt.

En dan over de Rare kwestie tuurlijk ze hebben fantastische games gemaakt maar de meeste belangerijke mensen zijn al weg (zoonami, free radical enz). :)

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik vind het gewoon heel erg jammer dat M$ de strategie heeft dat als het een goede developer is maar niet voor de X-box wil/mag/(vul maar zelf in)... produceren dan koopt M$ de hele studio op... :'(
Maar de X-box heeft tog al veel van dat soort spellen: Halo, Doom III, Project Gotham ...

Maa ik had gedacht dat het Rare team wel meer support voor Nintendo had en dat M$ gewoon alleen de naam heeft gekocht.

Het is idd heel erg jammer dat Perfect Dark niet naar de NGC komt

als M$ veel meer lef had gehad gaan ze eigen spellen produceren met echte ballen en karakter enz. Niet het motto houden: "beter gejat dan slecht zelf gemaakt" (PU is tog ergens goe voot :P )

This is the Way.

Verwijderd

serieus komt de Perfect Dark Van de Nintendo 64 niet meer naar de [GC]??

AAAAAAAAARRRRRRRRgggggHHHHHHHH

frustratie!!!!!!

dat was voor mij de MUST HAVE!!!!!!!

ach ja live sux!

• mradem
Ja zeker 1 van de beste shooters die zou komen. Nou gelukkig hebben we metriod ook nog :p . Eigenlijk zit ik met shooters wel goed met mijn pc (UT2003 etc) maar een adventure of rpg zijn op de console echt beter en leuker. Ocarina of time heb ik echt weken plezier van gehad. Echt het beste N64 spel wat uitgebracht was. Laten we hopen dat zelda dat op de cube ook gaat brengen. Hoewel ik elke keer moet wennen aan die cartoon pics.

Verwijderd

ps2 > NU voor 199,-

Lastig he ? ;)

• Fred_Perry
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 23:39:
ps2 > NU voor 199,-

Lastig he ? ;)
ja en??? :?

gc>NU voor 169,- (MM Rotterdam)

• KaMiKaZe
Goed ik heb gisteren mijn PS2 verkocht voor 199 euro (ik weet het een laag bedrag) met 4 games, 2 controllers, DVD, mem kaart etc. Daarna toch maar een Xbox gehaald omdat DVD's kijken voor mij eigenlijk belangrijker is dan games spelen (Xbox + DVD remote + Jurassic Park III voor 236 euro bij de Makro). Ook nog maar even Halo meegenomen ;).

En ik moet zeggen dat ik er aardig tevreden over ben. Maar grafisch is het ding gewoon minder dan een PC. Ik heb niets gezien wat een PC niet zou kunnen. Verschil is alleen dat je voor een fatsoenlijke PC al snel 1000 euro kwijt bent dus eigenlijk moet je het daar niet mee vergelijken. Het beeld en geluid van Xbox is veel beter dan die van de PS2. De controller vind ik persoonlijk fijner spelen dan die van de PS2 (jaha ik heb grote klauwen :P)
van de week haal ik nog DOA3 en een extra controller.

Als ik weer wat centjes op me rekening heb staan dan haal ik ook een cubeje (ding is gewoon te lief om te laten staan :*)

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10-2025
Fred_Perry schreef op 25 september 2002 @ 23:56:
[...]gc>NU voor 169,- (MM Rotterdam)
Meen je dat nou ?? Weet je zeker dat dit geen dollar prijzen zijn :p

* nimmolon rijd van het weekend even naar Rotterdam.......

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
nimmolon schreef op 26 september 2002 @ 09:56:
[...]

Meen je dat nou ?? Weet je zeker dat dit geen dollar prijzen zijn :p

* ilyc rijd van het weekend even naar Rotterdam.......
Yup, gisteren nog gezien, dat is wel bij aankoop van een GameCube spel, maar hoe wil je spelen zonder spel? Juist :) Dus het is uitermate goedkoop.

Vergeet ook niet dat de PS2 op zijn tenen loopt en zijn laatste krachten aan het uitpuffen is. Een console als de GameCube kan nog makkelijk 4 jaar mee, maar de PS2 zou ik niet eens 2 jaar meer geven.

Verwijderd

ilyc schreef op 26 september 2002 @ 10:00:
[...]

Yup, gisteren nog gezien, dat is wel bij aankoop van een GameCube spel, maar hoe wil je spelen zonder spel? Juist :) Dus het is uitermate goedkoop.

Vergeet ook niet dat de PS2 op zijn tenen loopt en zijn laatste krachten aan het uitpuffen is. Een console als de GameCube kan nog makkelijk 4 jaar mee, maar de PS2 zou ik niet eens 2 jaar meer geven.
Ik wel, heb nog niks gezien op de twee nieuwere consoles dat zoveel mooier is dat de ps2 het over 2 jaar op zou moeten geven.

• KaMiKaZe
Hallo de PS1 gaat ook nog steeds mee hoor, en reken maar dat er nog lang ontwikkeld gaat worden worden voor de PS2 aangezien er zoveel mensen zijn die zo'n ding hebben staan.

Verbaasde mijn overigens hoeveel mensen er een PS2 kochten i.p.v. een cube of een xbox bij de makro

• ilyc
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 10:01:
[...]

Ik wel, heb nog niks gezien op de twee nieuwere consoles dat zoveel mooier is dat de ps2 het over 2 jaar op zou moeten geven.
Sony maakt de PS2 zelf dood over 2 jaar, de PS3 ontwikkelingen zijn namelijk in volle gang.

Daarnaast; Dan heb je veel spellen op de Xbox en GameCube nog niet gezien. Ik noem onder andere de PS2 spellen Wreckless, Turok Evo, TimeSplitters 2, maar ook bijvoorbeeld DTM Race Driver [oid], spellen die te lijden hebben onder slowdown en pop up, en veel mindere graphics dan hun GameCube en Xbox tegenhangers hebben.

• ilyc
Hallo de PS1 gaat ook nog steeds mee hoor, en reken maar dat er nog lang ontwikkeld gaat worden worden voor de PS2 aangezien er zoveel mensen zijn die zo'n ding hebben staan.
Heb jij het afgelopen jaar ook nog maar 1 degelijk nieuw PS1 spel gezien? Ik niet, allemaal spellen bedoelt voor de markt tot en met 13 jaar.

Daarnaast wordt de PS2 gewoon zo uitstekend verkocht omdat Sony de commerciele console markt compleet in handen heeft.

• KaMiKaZe
ilyc schreef op 26 september 2002 @ 10:07:
[...]

Heb jij het afgelopen jaar ook nog maar 1 degelijk nieuw PS1 spel gezien? Ik niet, allemaal spellen bedoelt voor de markt tot en met 13 jaar.

Daarnaast wordt de PS2 gewoon zo uitstekend verkocht omdat Sony de commerciele console markt compleet in handen heeft.
Dus voor ontwikkelaars is het interessanter op games te maken die ze voor een grotere afzetmarkt. Ik denk dat we nog zat titels zullen zien voor de PS2. En de PS1 is dus nog niet helemaal dood. Er wordt misschien niet meer zoveel ontwikkeld, maar de hardware en games worden nog steeds verkocht voor de budgetgamer. Als de PS3 komt past sony dezelfde strategie weer toe, maar dat betekent zeker niet dat over 2 jaar de ps2 compleet van het toneel verdwenen is.

• ilyc
KaMiKaZe schreef op 26 september 2002 @ 10:12:
[...]

Dus voor ontwikkelaars is het interessanter op games te maken die ze voor een grotere afzetmarkt. Ik denk dat we nog zat titels zullen zien voor de PS2. En de PS1 is dus nog niet helemaal dood. Er wordt misschien niet meer zoveel ontwikkeld, maar de hardware en games worden nog steeds verkocht voor de budgetgamer. Als de PS3 komt past sony dezelfde strategie weer toe, maar dat betekent zeker niet dat over 2 jaar de ps2 compleet van het toneel verdwenen is.
De PS2 zal dan een shovelware console worden, net als dat de PS1 dat nu is. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je nu nog een PS1 zou kopen.

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
PS2 gaat niet dood hoor, nog lang niet. Ik heb er zelf 1 en vind hem geweldig, komen gewoon nog veel goede spellen voor uit. En waarom zeuren over welke console het beste is, geniet van allemaal en speel de beste spellen :D:D

Maar ik ga dus wel mooi even die GameCube halen, echt goedkoop zeg. Moet ik alleen nog ff kijken welke spellen ik erbij wil hebben.

Verwijderd

ilyc schreef op 26 september 2002 @ 10:05:
[...]

Sony maakt de PS2 zelf dood over 2 jaar, de PS3 ontwikkelingen zijn namelijk in volle gang.

Daarnaast; Dan heb je veel spellen op de Xbox en GameCube nog niet gezien. Ik noem onder andere de PS2 spellen Wreckless, Turok Evo, TimeSplitters 2, maar ook bijvoorbeeld DTM Race Driver [oid], spellen die te lijden hebben onder slowdown en pop up, en veel mindere graphics dan hun GameCube en Xbox tegenhangers hebben.
Ik denk dat de PS3 pas eind 2005 in japan uit zal komen en dus nog later hier in europa, ik vind 3 jaar voor een console prima (en hij is er alweer 2+ jaartjes).

Wat de graphics van spellen betreft: ik vind dat meer een probleem van de developers dan van het apparaat, maar dat maakt het probleem er niet minder om, dat is waar.

De topdevelopers zullen nog steeds mooie spellen uit blijven brengen die zich kunnen meten met spellen op de concurrerende consoles (XBOX, GC) maar de 'mindere' goden die hun aandacht moeten verdelen over meerdere consoles zullen in vergelijking steeds mindere games uit gaan brengen, maar dat zijn toch niet de spellen die ik wil hebben.

• ilyc
nimmolon schreef op 26 september 2002 @ 10:14:
PS2 gaat niet dood hoor, nog lang niet. Ik heb er zelf 1 en vind hem geweldig, komen gewoon nog veel goede spellen voor uit. En waarom zeuren over welke console het beste is, geniet van allemaal en speel de beste spellen :D:D

Maar ik ga dus wel mooi even die GameCube halen, echt goedkoop zeg. Moet ik alleen nog ff kijken welke spellen ik erbij wil hebben.
Ik raad je aan;

-Lost Kingdoms [RPG]

-Resident Evil [Survival Horror]

-Star Wars [Shooter]

-Mario Sunshine - komt 4 oktober [Platform]

:)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

SSBM is ook een topper vind ik vooral met vrienden. :) SMB is ook fun met zijn vieren. :)

btw: WEL SMS halen hoor anders krijg je spijt. :Y)

Verwijderd

yooooooo GameCube'rs

heb ff een vraagje, ik heb nu een _/-\o_ GC :D _/-\o_ (met SSBM :9~ ) en ik wil ff weten of het waar is dat Star Fox :9~ nu al uit is en of hij werkelijk 99,99€ kost (zo ongeveer dan he :p)
oja SMS is toch gewoon 59,95€?? want ik ga morgen een game kopen en zit te twijfelen :? :? tussen SMS of Star Fox... :9~ ...

iemand een suggestie???

Verwijderd

bedoel je "Star Fox Adventure" :? .... die is nog niet uit :)

en voortaan kan je hier verder gaan : [rml]=[ Het Grote GameCube Topic ]= Deel 12[/rml]

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:31:
yooooooo GameCube'rs

heb ff een vraagje, ik heb nu een _/-\o_ GC :D _/-\o_ (met SSBM :9~ ) en ik wil ff weten of het waar is dat Star Fox :9~ nu al uit is en of hij werkelijk 99,99€ kost (zo ongeveer dan he :p)
oja SMS is toch gewoon 59,95€?? want ik ga morgen een game kopen en zit te twijfelen :? :? tussen SMS of Star Fox... :9~ ...

iemand een suggestie???
Lol, hoe kom je daar dan bij? €99,99 voor Starfox Adventures.. misschien dat je ergens een import versie heb zien liggen ofzo?

Verwijderd

Jah het was een import versie, ik ben nu de gelukkige eigenaar van :9~ 8)7 SMS 8)7 :9~ duzzz, ik w8 wel gewoon ff tot hij hier is, intussen ga ik wel smsén, heb hem nu 4 dagen en ik heb al 42 shines dus het gaat wel lekker :P :9

zo atyoooooooo

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04-2025
Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 18:31:
yooooooo GameCube'rs

iemand een suggestie???
SMS kost MAAR 49.95 bij de Mediamarkt Zwolle :D

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

jja hij is de moeite waard om te kopen
alleen ik ben het ding nu echt zat
ik vindt in mijn ogen de graphics niet echt mooi
de funfactor ligt laag
en de spellen zijn kort
en meestal niet echt moeilijk.

maar in jou geval kan dit weer heel anders zijn
maar ik vindt hem niet echt super

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 14:57:
jja hij is de moeite waard om te kopen
alleen ik ben het ding nu echt zat
ik vindt in mijn ogen de graphics niet echt mooi
de funfactor ligt laag
en de spellen zijn kort
en meestal niet echt moeilijk.

maar in jou geval kan dit weer heel anders zijn
maar ik vindt hem niet echt super
daarom heb ik ook een xbox, kan ik tenminste nog wat dvd's kijken :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2002 @ 16:30:
Koop een GC en een XBOX! *D

Laat die PS2 maar liggen >:)
Heb ik al :+

Maarre, als je wil weten hoe een Qb speelt, waarom huur je er dan niet eentje voor een weekje ? (Onze videotheek verhuurt een Qb, alleen nog niet bijster interessante spellen)
En er bestaat ook nog zoiets als vrienden bij wie je kan spelen :?

Verwijderd

ps2 hoef je niet te laten liggen
dit is echt wel een super goeie consolle

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:21
vind hem nog steesd kiddy look hebben net zoals n64 :O }:O

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

STIMPPYYY schreef op 29 oktober 2002 @ 21:17:
vind hem nog steesd kiddy look hebben net zoals n64 :O }:O
Als je nou ook es ff onderbouwd waarom je dat vind. Ik kan ook wel gaan zeggen dat ik jouw nickname crap vind zonder dat te onderbouwen, dan heb jij vast ook zoiets van wat lul jij nou dom.. :/

maar ff ontopic
Dat kiddy gedoe vind ik zo'n dikke onzin hé..
Echt de grootste onzin die er is als dat de reden is waarom je er geen zou willen hebben dat is dat gewoon stoerdoenerij... Ik bedoel ik speel ook de hele tijd UT2003 en al die andere zogenaamde niet kiddy-games. maar dat betekend niet dat ik geen super mario sunshine zou spelen..
Waar het op gaat is dat je lol hebt :) en of dat nou met UT2003 is of met Mario kart or whatever dat maakt dus echt geen flikker uit

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

ik vind dat de PS 2 echt moet verdwijnen kijk alleen maar al naar de nieuwe game MOH frontline op de PS2 dat beestje kanb de graphics gewoon ech nie aan, hij trekt de eerste rustige levels maar de andere die veel moeilijker zijn en veel mee frames hebben trekt hij echt niet, na 10 sec in bijv. omaha beach dan dropt die framerate echt met kilometers achter een, gewoon om van te gaan huilen!!!

ech waar geef mij maar de Gamecube ok, hij heeft nie de beste graphics maar hij is te minste van af zijn release goed betaalbaar, je hoeft in elkgeval geen 1000 gulden (fuck the euro (zoals ze zeggen in de PU)) te lappen als je alleen een PS2 wil........
maar ik bedoel hier niet mee dat het een slechte console is alleen moeten ze er games voor gaan maken die wel goed zijn voor de hardware die het beestje bezit, en niet gewoon games porten van PC naar dat ding.......

nou da waou ik ff kwijt. B)

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-01 15:23

abeker

...

gezien je nick heb je vast wel eens gehoord van GTA lijkt me... één van de vele toppers op de ps2

the less one forgets, the less one remembers

Verwijderd

euhhh, ik draai die op de PC...

Verwijderd

abeker schreef op 08 november 2002 @ 13:31:
gezien je nick heb je vast wel eens gehoord van GTA lijkt me... één van de vele toppers op de ps2
maarja wat moet je met een ps2 als je voor dezelfde prijs een xbox kan kopen met een hard drive erin en 2 goeie spellen.
Pagina: 1 2 Laatste