-
[ Voor 119% gewijzigd door Jamaicaman op 25-12-2021 01:31 ]
[ Voor 119% gewijzigd door Jamaicaman op 25-12-2021 01:31 ]
Anoniem: 6894
Dit gun je niemand!Op vrijdag 10 mei 2002 19:50 schreef jamaicaman het volgende:
Ik had hem dit zoiezo ook al was hij racist niet gegund !
can you read my mind?
Anoniem: 4743
waar slaat deze reactie op?Wil je er over praten?
Damn, wordt volwassen en kijk verder welke problemen er meer zijn op deze aarde!
Ja, kijk naar al die zielige onderdrukte lieve kleine zeehondjes... Of naar die arme kistkalveren... milieudefensie klantje? ....Op vrijdag 10 mei 2002 19:58 schreef -Skyhawk- het volgende:
Wil je er over praten?
Damn, wordt volwassen en kijk verder welke problemen er meer zijn op deze aarde!
Hier moet ik je gelijk in gevenOp vrijdag 10 mei 2002 20:07 schreef -Skyhawk- het volgende:
En kon je dat niet posten in 1 van die andere 100 topics of pim?
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Anoniem: 7791
nope, sorryOp vrijdag 10 mei 2002 20:11 schreef pinockio het volgende:
Hmm had natuurlijk gekund, toch vind ik het mooi van Jamaicaman. Misschien zijn er meer mensen die tot een wat meer genuanceerde mening zijn gekomen.
Ik gun het Bin Laden anders wel hoor.Op vrijdag 10 mei 2002 19:51 schreef Gregole het volgende:
Dit gun je niemand!
tikkeltje te pijnloos misschienOp vrijdag 10 mei 2002 20:20 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Ik gun het Bin Laden anders wel hoor.
Anoniem: 35368
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
tja..... als die mensen nou van mening zijn dat ze erg goed aan doen....Niet iedereen mag een mening hebben......is toch logisch?
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Dat is het hele dilemma erachter....maar daar zullen ze later pas achter komen.Op vrijdag 10 mei 2002 20:37 schreef Pjemco het volgende:
[..]
tja..... als die mensen nou van mening zijn dat ze erg goed aan doen....
Dit soort posts wordt niet gewaardeerd in W&L - en nergen op GoT overigens. Gelieve wat normaler te reageren in het vervolg.Op vrijdag 10 mei 2002 19:58 schreef -Skyhawk- het volgende:
Wil je er over praten?
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Pff jij bent pers. En Dhr. Fortuyn heeft het niet echt op de pers en vooral ook andersom. Wat niet helemaal wegneemt dat je iemand moet beledigen uiteraard..Op vrijdag 10 mei 2002 20:24 schreef Telefoongids het volgende:
Ik heb de heer Fortuyn persoonlijk in zijn huis ontmoet, ik moet zeggen dat die man heel arrogant en onbeleeft was tegen mij!
Dat die journalisten zo deden tegen hem is volgens mij daaruit gegroeid.
ik zal je een klein voorval vertellen die ik zag toen ik in zijn huis was.
Er was dus een fotografe bezig om een portret van de heer te maken. op een gegeven moment keek hij ergens naar toe en zij maakte een foto, hij was kwaad en dreigde haar!
Hij zei:'als je die foto drukt, laat ik je nooit meer een foto maken( hij bedoelde, ik zorg ervoor dat je nergens meer kan werken, hij beledigde haar, je kan dit soort wer beter niet gaan doen enz......)
Die meisje is praktisch huilend naar buiten weggerend!
Dat deed ie dus ook tegen mij...... Alleen ik laat me niet snel intimideren, ik weet wat ik ben en wat ik kan.(ik was trowens in opdracht van de Panorama om een portret van hem te schieten).
Ik denk dat alle mensen die hem kenden, wel zagen dat ie fout bezig was, als je een paar van zijn artikeltjes leest, zie je gewoon dat met een heel gevaalijk spel bezig was. Mensen beledigen moet je niet doen gewoon.
Hij was met een gevaarlijk spel bezig.......
Disclaimer: Dat wil natuurijk niet zeggen dat ik een moord goedkeur!
Edit:wat epelfouten gecorigeert!
/dev/null
Ik niet.Op vrijdag 10 mei 2002 19:50 schreef jamaicaman het volgende:
Het is misschien raar maar ik schaam mij een beetje omdat ik altijd zo tegen Fortuyn was.
Helaas is er niemand die deze vraag zou kunnen beantwoorden. Ik was het absoluut niet eens met zijn ideeën maar wat niemand kan ontkennen is dat hij iedereen heeft wakker gemaakt.Op vrijdag 10 mei 2002 22:18 schreef jamaicaman het volgende:
Kweet niet maar toch heb ik het gevoel dat Nederland een kans heeft gemist, maar ik weet het niet zeker.
Welnee, hij heeft kroegpraat geuit, waar veel mensen zich in konden vinden. Net als de mensen in de kroeg droeg hij geen oplossingen aan, maar signaleerde enkel problemen. Hij heeft mensen in hèm geintresseerd, niet in politiek.jamaicaman schreef:
Ja dat is zeker zo , hij heeft heel veel mensen interesse in politiek gegeven.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
dikzak
Anoniem: 43168
dat is jou mening....Op vrijdag 10 mei 2002 22:29 schreef Fused het volgende:
[..]
Welnee, hij heeft kroegpraat geuit, waar veel mensen zich in konden vinden. Net als de mensen in de kroeg droeg hij geen oplossingen aan, maar signaleerde enkel problemen. Hij heeft mensen in hèm geintresseerd, niet in politiek.
Ik weet niet hoor, maar ik heb altijd sterk het vermoeden dat de meesten hier altijd zo erg overdreven doen over het asielbeleid; "jah, we moeten die mensen binnenlaten en helpen!" 'Maar als er maar niet van die mensen naast mij komen wonen in de straat' of protesteren ineens dan hevig als er een AZC in de buurt komt. Ik walg verschrikkelijk van die houding.Op vrijdag 10 mei 2002 22:18 schreef jamaicaman het volgende:
misschien had er wat veranderd kunnen worden mbt asielbeleid enzo.
/dev/null
Mijn mening? Hij heeft nooit uitvoerbare oplossingen voor problemen gegeven. Dat is een feit. De VVD heeft zijn plannen doorgerekend en ze waren onhaalbaar.Maniacer schreef:
Ik schreef:
Welnee, hij heeft kroegpraat geuit, waar veel mensen zich in konden vinden. Net als de mensen in de kroeg droeg hij geen oplossingen aan, maar signaleerde enkel problemen. Hij heeft mensen in hèm geintresseerd, niet in politiek.
Jij schreef:
dat is jou mening....
Anoniem: 10358
Als hij dat gezegd was, dan zou hij niet als extreem-rechts bestempeld worden. Maar hij zei dingen als: "Al onze problemen in de maatschappij zijn terug te leiden naar buitenlanders." en "De Islam is een achterlijke cultuur." Hierdoor krijg je wel een stempel dat hij extreem rechts is.Op vrijdag 10 mei 2002 23:28 schreef Chello200 het volgende:
Voorbeeld : In de Nederlandse gevangenissen is de meerderheid allochtoon.
Door dit te zeggen maakte de media ervan dat hij racistisch is. Terwijl dit klopt. 7 op de 10 gevangenen in de NL gevangenis is allochtoon.
zoek het woord achterlijke maar eens op in het woordenboekOp zaterdag 11 mei 2002 00:39 schreef wieikke het volgende:
[..]
Als hij dat gezegd was, dan zou hij niet als extreem-rechts bestempeld worden. Maar hij zei dingen als: "Al onze problemen in de maatschappij zijn terug te leiden naar buitenlanders." en "De Islam is een achterlijke cultuur." Hierdoor krijg je wel een stempel dat hij extreem rechts is.
Nu dat hij dood is vergeten veel mensen dat hij veel erge uitspraken heeft gedaan. Het is verschrikkelijk dat hij vermoord is, maar daarom hoeven we hem nog niet als een heilige te gaan zien.
/dev/null
Anoniem: 15965
Jij hebt het bij het juiste eind! De meeste mensen die zijn zo bevooroordeeld omdat zij klakkeloos aannemen wat in de krant staat geschreven en wat er gelult wordt over PF. Cretologie, mensen lezen de koppen in kranten, begrijpen niet wat er eigenlijk bedoelt wordt en trekken verkeerde conclussies. voorbeelden:Op zaterdag 11 mei 2002 00:45 schreef McGrath het volgende:
ik heb veel discussies met mensen buiten Nederland
die gasten kan je ook niet aan hun verstand brengen dat
PF niet rechts-extremistisch was
allemaal beïnvloed door de media
/dev/null
achterlijkw iemand die in geestelijke ontwikkeling achter is: school voor achterlijken.Op zaterdag 11 mei 2002 00:43 schreef I_Stealth_I het volgende:
zoek het woord achterlijke maar eens op in het woordenboek
Wat ook exact zo in het partijprogramma van LPF stond... ik wil niet vervelend doen, maar dat was toch ecth door LPF zelf geschreven en niet door de 'perfide' media.Op zaterdag 11 mei 2002 00:49 schreef I_Stealth_I het volgende:
- Over uitkering en kanker
Die quote van Fortuyn dat de islam achterlijk was kwam voort uit de volgende conversatie (bewerkt):Op zaterdag 11 mei 2002 00:39 schreef wieikke het volgende:
[..]
Als hij dat gezegd was, dan zou hij niet als extreem-rechts bestempeld worden. Maar hij zei dingen als: "Al onze problemen in de maatschappij zijn terug te leiden naar buitenlanders." en "De Islam is een achterlijke cultuur." Hierdoor krijg je wel een stempel dat hij extreem rechts is.
Nu dat hij dood is vergeten veel mensen dat hij veel erge uitspraken heeft gedaan. Het is verschrikkelijk dat hij vermoord is, maar daarom hoeven we hem nog niet als een heilige te gaan zien.
Helaas zijn LPF-stemmers niet voldoende politiek geintresseerd om dat zelf door te hebben. Sommigen stemden juist op hem omdat ze dachten dat hij extreem-rechts was.ChristiaanVerwijs schreef:
Toch is de media zeer schuldig door Fortuyn af te schilderen als extreem rechts. Dat was hij gewoon niet, en het programma ook niet. Ik wil mensen eraan herinneren dat het CDA intussen bijna hetzelfde vreemdelingenbeleid wil gaan voeren als LPF.
whooow, als je het over generaliseren hebt.Op zaterdag 11 mei 2002 12:05 schreef Fused het volgende:
[..]
Helaas zijn LPF-stemmers niet voldoende politiek geintresseerd om dat zelf door te hebben. Sommigen stemden juist op hem omdat ze dachten dat hij extreem-rechts was.
Dus de media mag rustig leugens publiceren en Fortuyn demoniseren, omdat de mensen zelf ook door zouden kunnen hebben dat het leugens zijn? Lekkere redenatie is dat. Als je zo redeneert moet je Hitler's toespraken uit de jaren 30 ook goedkeuren.Wat de media schrijft is volstrekt irrelevant als iedereen werkelijk zou lezen waar de partijen voor staan. Iedereen die door de media is bedonderd heeft zich laten bedonderen. Die mensen zijn schuldig, niet de media.
Wat een onzin. Zoiets beweren is net zo speculatief als zeggen dat Vokert van der G. een BVD-agent was, en minder waarschijnlijk.Trouwens, het ziet ernaar uit dat Fortuyn voor enkele specifieke uitspraken uit de afgelopen weken over de bio-industrie is vermoord, dus de beschuldigingen aan de media zijn irrelevant.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Je hoeft je inderdaad niet te schamen voor het feit dat je het niet met Fortuyn eens was en bent.Op vrijdag 10 mei 2002 22:08 schreef Lord Daemon het volgende:
Een politicus waar ik het van gansen harte mee oneens was, en blijf. Daar hoef je je niet voor te schamen.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Anoniem: 10358
Ik vind dat de media bij dit incident veel duidelijker had moeten maken dat de taart met uitwerpselen en braaksel was gevuld. Dit werd sporadisch een keer verteld, maar meestal kreeg je de indruk dat het een normale taart was.Op zaterdag 11 mei 2002 14:00 schreef Diadem het volgende:
...of het gooien van een taart met uitwerpselen en braaksel naar Fortuyn).
Mee eensOp zaterdag 11 mei 2002 14:32 schreef wieikke het volgende:
Ik vind dat de media bij dit incident veel duidelijker had moeten maken dat de taart met uitwerpselen en braaksel was gevuld. Dit werd sporadisch een keer verteld, maar meestal kreeg je de indruk dat het een normale taart was.
De media ook, maar er zijn ook wel degelijk een aantal politici in Den Haag die duidelijk aanzetten toch haat tegen Fortuyn. Als ze Fortuyn een gevaar voor de democratie en voor Nederland noemen, en zelfs Anne Frank er bij halen, dan is dat al bijna een oproep tot geweld. Immers, als Fortuyn echt een gevaar zou zijn geweest, dan was hem vermoorden een heldhaftige actie die alle steun verdient.Maar je moet gewoon veel dingen die de media vertelt met een korreltje zout nemen. Ik vind niet dat je Kok en Den Haag schuldig aan het klimaat kan stellen. De media misschien wel.
Anoniem: 36822
echt wel.. ik vind het wel weer een beetje te zielig worden van jullie tweakers.. er zijn al 2000000 posts geplaats over die vent.. vind het wel goed geweest!Op vrijdag 10 mei 2002 20:08 schreef Pjemco het volgende:
[..]
Hier moet ik je gelijk in geven
Het beste wat je in een geval kan doen is lezen en zwijgen.Op zaterdag 11 mei 2002 15:42 schreef PhantomLord het volgende:
[..]
echt wel.. ik vind het wel weer een beetje te zielig worden van jullie tweakers.. er zijn al 2000000 posts geplaats over die vent.. vind het wel goed geweest!
Anoniem: 36822
Zoals je misschien kunt ziel is dit topic wat ik eerst ook een kansloos topic vond zich aan het evolueren naar een topic waar we dieper op de zaken ingaan zoals dat hoort op w&l.Op zaterdag 11 mei 2002 15:47 schreef PhantomLord het volgende:
??
Het is toch zo??
Ik vind het bijna niet normaal meer om opeens zo enorm veel topic te openen. Het kan toch ook gewoon in 2 topics ofzo... nee, iedereen wil z'n medeleven tonen. Dat snap ik.
Maar wat heb ik (en/of) andere forumers eraan?
Wat een onzin. De dader heeft nog geen verklaring afgelegd, wat jij zegt is dus pure speculatie, en waarschijnlijk onjuist. Wat men namelijk al wel weet wijst niet in de richting. Men weet dat er een organisatie achter deze aanslag zat. Hoe groot deze is weet men nog niet, wel weet men dat er nog meer LPF-mensen op de hitlist stonden.Op zaterdag 11 mei 2002 15:41 schreef MaDLiVe het volgende:
Alle voorbeelden geven maar weer eens aan dat wij als kuddevolk tot niets in staat zijn.
Wat waren de redenen van de dader om zijn daad te plegen?
Het had iets te maken met de bioindustrie Fortuin had daar iets over gezegt wat hem niet aanstond. Deze niet zo fijne meneer heeft Dhr. Fortuin dus uit de weg geruimd.
Dat is al tientallen malen door tientallen mensen uitgelegd. Open your eyes! Geweld tegen rechtse politici in het algemeen (moordaanslag op Janmaat bv.) en Fortuyn in het bijzonder (taartincident) werd goedgepraat. Tegelijkertijd werd Fortuyn gevaarlijk genoemd, en vergeleken met Hitler.Nu snap ik bij mezelf echt niet wat de andere politici daarmee te maken hebben. Kan 1 van jullie mij dat duidelijk maken?
Mensen die op de PvdA stemmen zijn dwazen. Jullie stemmen op eenh partij die helemaal niets meer voorstelt en waarbij ze niets op orde hebben. Ze liggen intern met elkaar overhoop!Wat een blur. Mensen die uit protest op LPF gaan stemmen kan ik niet anders bestempelen als dwazen. Jullie gaan stemmen op een partij die helemaal niets meer voorstelt en waarbij ze niets op orde hebben. Ze liggen intern met elkaar overhoop!
Anoniem: 9942
Fortuyn WAS ook een gevaar - Een gevaar voor de solidariteit en samenhang van dit land. Maar dat terzijde.Immers, als Fortuyn echt een gevaar zou zijn geweest, dan was hem vermoorden een heldhaftige actie die alle steun verdient.
Anoniem: 5127
TsssOp zaterdag 11 mei 2002 00:37 schreef Fused het volgende:
[..]
Mijn mening? Hij heeft nooit uitvoerbare oplossingen voor problemen gegeven. Dat is een feit. De VVD heeft zijn plannen doorgerekend en ze waren onhaalbaar.
Zeker zullen die er zijn geweest. Het verschil met de andere partijen is dat die tenminste inhoud hebben. Op Fortuyn wordt voornamelijk gestemd uit sympathie met zijn kroegpraat.Diadem schreef:
Wat een onzin zeg. Er zullen best een boel LPF aanhangers nauwelijks politiek geïnteresseerd zijn geweest, net zoals er ook tientallen PvdA-aanhangers zijn die PvdA stemmen puur omdat het zo hoort, omdat hun ouders het ook altijd stemden. En zo zijn er ook genoeg LPF aanhangers die wel degelijk politiek zeer geïnteresseerd waren.
Schei toch uit, de media hebben Fortuyn helemaal niet gedemoniseerd. Wat hier gebeurde was niets vergeleken met verkiezingscampagnes in bijv. Frankrijk en Duitsland. Fortuyn kreeg te maken met de negatieve kant van politicus zijn en meer dan de andere Nederlandse politici. Melkert heeft het echter ook niet makkelijk gehad en we zullen het maar niet over andere politici hebben die de afgelopen jaren door de media zijn weggepest.Dus de media mag rustig leugens publiceren en Fortuyn demoniseren,
Wil je toespraken zoals Hitler ze hield verbieden? Daar zal je in Nederland een zware kluif aan hebben.Als je zo redeneert moet je Hitler's toespraken uit de jaren 30 ook goedkeuren.
Onzin? Tel eens 1 en 1 bij elkaar op! De afgelopen weken heeft Fortuyn enkele vrij straffe uitspraken over de bio-industrie gedaan. Die zijn aan vrijwel iedereen voorbijgegaan, omdat dat onderwerp de meeste mensen niet zo vreselijk boeit. Landbouw is al zo vaak in het nieuws geweest. Het maakte Volkert echter wel uit. Waarom zou het hem niet voldoende uitmaken om een moord te plegen? Afgezien van zijn dierenrechtenactivisme had Volkert geen enkele reden om Fortuyn te willen vermoorden.Wat een onzin. Zoiets beweren is net zo speculatief als zeggen dat Vokert van der G. een BVD-agent was, en minder waarschijnlijk.
Tjah, als je 800.000 moslims beledigd, kan je weleens een taartje verwachten. Dat noem ik niet echt geweld. Die mensen moeten dan natuurlijk gewoon gearresteerd en berecht worden, maar om het "toestaan" van een taart het uitlokken van moord te noemen vind ik wel erg ver gaan.Diadem schreef:
Die geweld tegen Fortuyn en andere rechts politici goedpraatten (ik noem de moordaanslag op Janmaat, of het gooien van een taart met uitwerpselen en braaksel naar Fortuyn).
Als het door 'dit klimaat' kwam, dan zouden in het buitenland aan de lopende band politici worden vermoord. De meeste mensen hadden allang door dat Fortuyn de problemen die iedereen zag bij naam noemde.Je mening was alleen toegestaan als deze links was, anders werd je verketterd, en desnoods door de rechter veroordeeld. Mede door jouw steun heeft dit klimaat in Nederland kunnen bestaan. En door dit klimaat is Fortuyn vermoord.
Je kan het toch narekenen, kijken of hun schattingen kloppen?Lemmeb schreef:
Nogal logisch dat de VVD beweert dat het programma van LPF onhaalbaar is, het zijn concurrenten. Als je dat al een feit gaat noemen.
Gelukkig komen echte partijen met een eigen begroting, die voor iedereen inzichtelijk is. Die begrotingen moeten kloppend zijn, anders worden ze er door de andere partijen op afgebrand.Op die manier kun je elk verkiezingsprogramma wel onhaalbaar noemen.
Anoniem: 5127
Jaja, reken jij het ff na dan, inclusief het gebruikte model voor de economische ontwikkeling en de benodigde paramters. En post het dan ajb ook nog ff. Ik geef het je te doen.Op zaterdag 11 mei 2002 16:09 schreef Fused het volgende:
[..]
Je kan het toch narekenen, kijken of hun schattingen kloppen?
Tsja, dat is waar en daar erger ik me ook kapot aan. Maar ik erger me nog meer aan die mensen die zgn. hun mening over Fortuyn door de media lieten bepalen. Zo van 'de media vond hem een racist en dat geloofde ik ook. En nu heb ik spijt en de media zijn overal de schuld van'Afgezien daarvan: je kan zelf heel goed bedenken waarom vele van Fortuyns punten onhaalbaar zijn zoals ze er stonden. Nu gaan ze allemaal bijgesteld worden tot haalbare punten en blijft er dus niets van de kracht die de stemmen opleverde over.
[..]
Die begrotingen van die 'echte' partijen zijn uiteindelijk toch ook waardeloos. In de praktijk zal namelijk nooit het volledige programma van één partij uitgevoerd worden, sterker nog, in het uiteindelijke beleid van de afgelopen jaren waren de verkiezingsprogrammaŽs bijna niet meer terug te vinden. Dus is het eigenlijk irrelevant of de eigen begroting kloppend is of niet.Gelukkig komen echte partijen met een eigen begroting, die voor iedereen inzichtelijk is. Die begrotingen moeten kloppend zijn, anders worden ze er door de andere partijen op afgebrand.
Dat is dan nog altijd een mening.Op zaterdag 11 mei 2002 15:58 schreef Captain Proton het volgende:
[..]
Fortuyn WAS ook een gevaar - Een gevaar voor de solidariteit en samenhang van dit land. Maar dat terzijde.
Dat vind ik een opmerkelijke redenering. Dan is dus een aanval tegen Osama Bin Laden of Saddam Houssein ook verkeerd? Dan was dus de Amerikaanse oorlogsverklaring aan Nazi-Duitsland ook verkeerd? Dan ben ik dus verkeerd als ik met een knuppel een terrorist overhoop mep die bezig is een kleuterklasje uit te moorden?Zelfs als het volstrekt en ondubbelzinnig duidelijk was dat Fortuyn een nieuwe Hitler was, en zelfs als van tevoren bekend geweest was dat Fortuyn aan de macht miljoenen nederlanders het leven zou kosten, DAN NOG zou hem vermoorden geen heldhaftige actie zijn, maar een actie die enkel afschuw op zou mogen leveren.
Met scherp debatteren is niets mis. Maar er is een levensgroot verschil tussen scherp debatteren en iemand 'asociaal' of 'gevaarlijk' of 'een nieuwe Mussolini' noemen. Dat heeft niks met discussieren te maken. Dat is iemand persoonlijk afbranden.Daarnaast, de politici deden gewoon hun werk, gedemoniseerd werd er niet. WEL werd er gedebatteerd, vaak scherp en enigzins onvriendelijk (wat overigens in de eerste plaats te wijten is aan Fortuyn zelf), maar dat zou toch moeten kunnen...
De media sensationaliseert de politiek natuurlijk. Maar wat ze met PF deden was meer dan alleen maar sensationaliseren. Als je ziet hoe er door sommige columnisten tegen PF tekeer werd gegaan, dan overschreid dat alle grenzen van de redelijkheid.De media sensationaliseerde alle delen van de politiek, niet alleen de uitspraken van PF. Weer typische blindheid van (sommige) LPF-aanhangers dat ze dat niet inzien, en het ene moment roepen dat PF zo verschrikkelijk gedemoniseerd werd en het volgende moment linkse politici nog veel ergere dingen in de schoenen schuiven dan iemand ooit bij PF gedaan heeft. Walgelijk.
He who sows the wind, reaps the stormIk heb volstrekt geen spijt over mijn mening over de heer Fortuyn zelf, en over zijn mening. Die mening is ook niet veranderd door de dood van Fortuyn. Mijn mening over LPF-aanhangers in het algemeen is wel beduidend negatiever geworden door al die laaghartige en misselijkmakende beschuldigingen die velen van hen nu uitspuwen, en door de kortzichtigheid en hypocrisie die zij tentoonspreiden. Ik hoop dat ze, wanneer ze straks hun emoties de baas worden, ophouden dit soort onzinnige beschuldigingen te uiten.
En als een imam homo's beledigt? Juist ja. Kennelijk maakt het wel uit wat je precies zegt, kritiek op de ene groep is minder taart-baar dan kritiek op andere groepen.Op zaterdag 11 mei 2002 16:06 schreef Fused het volgende:
Tjah, als je 800.000 moslims beledigd, kan je weleens een taartje verwachten. Dat noem ik niet echt geweld. Die mensen moeten dan natuurlijk gewoon gearresteerd en berecht worden, maar om het "toestaan" van een taart het uitlokken van moord te noemen vind ik wel erg ver gaan.
Je hoeft pas iemand te vermoorden als hij daadwerkelijke macht dreigt te krijgen. Bovendien is het Nederlandse klimaat anders dan het buitenlandse. Nederland is veel linkser dan welk Europees land ook. En in geen enkel ander land ter wereld wordt geweld goedgekeurd. De verheerlijking van links geweld, dat is iets wat je alleen in Nederland ziet.Als het door 'dit klimaat' kwam, dan zouden in het buitenland aan de lopende band politici worden vermoord. De meeste mensen hadden allang door dat Fortuyn de problemen die iedereen zag bij naam noemde.
Het gaat erom dat het kan en als ook maar 1 persoon het doet en het klopt niet, dan ben je grandioos de lul. Je moet dus zorgen dat het op zijn minst redelijk is.Lemmeb schreef:
Jaja, reken jij het ff na dan, inclusief het gebruikte model voor de economische ontwikkeling en de benodigde paramters. En post het dan ajb ook nog ff. Ik geef het je te doen.
Eens.Fortuyn was misschien een populist, maar zeker geen racist. En dat kon iedereen met een beetje intelligentie zelf wel vantevoren bepalen. Het lijkt wel alsof driekwart van Nederland ineens geen eigen mening meer heeft.
Maar het gaat ook om individuele plannen: kost het orde 1 miljard, 10 miljard of 100 miljard? 1, 10 of 100 jaar? Fortuyn had gewoon geen praktische uitwerkingen afgezien van een schets op een servetje.Dus is het eigenlijk irrelevant of de eigen begroting kloppend is of niet.
Of dat werkelijk een probleem is, is de volgende vraag. Sommige burgers zijn nogal moeilijk te benaderen met politiek. Dat Fortuyn die wist te motiveren tot stemmen is iets, maar ze stemden nog steeds niet om de goede redenen.En blijkbaar vond het volk het in het geval LPF niet relevant. Dit zegt alleen maar weer iets over de grootte van de afstand politiek - burger.
Van mij had Fortuyn best een imam mogen taarten. Voor mijn part taartte hij ze allemaal. Strafbaar als vernieling van andermans kleding.Diadem schreef:
En als een imam homo's beledigt? Juist ja. Kennelijk maakt het wel uit wat je precies zegt, kritiek op de ene groep is minder taart-baar dan kritiek op andere groepen.
Nee.Denk je ook 'Tjah, als je 800.000 moslims beledigd, kan je weleens een kogeltje of 5 verwachten' ?
En dat dreigde Fortuyn helemaal niet te krijgen. Want laten we wel wezen: als hij in de oppositie had gezeten, had de coalitie zich veel van hem aan moeten trekken, maar als hij onmogelijk zou worden, konden ze hem negeren. Had hij in de coalitie gezeten, dan had de regering geen half jaar stand gehouden. Was dat wel zo geweest, dan was het blijkbaar goed genoeg gegaan naar de mening van de andere partijen, die dan de kwaliteit van het bestuur zouden waarborgen.Je hoeft pas iemand te vermoorden als hij daadwerkelijke macht dreigt te krijgen.
Pardon, waar zie je dat?De verheerlijking van links geweld, dat is iets wat je alleen in Nederland ziet.
Precies. Dus dit is niet uniek en net zo erg, maar niet vele malen erger, zoals men het nu doet overkomen.En er zijn toch in het Buitenland ook regelmatig aanslagen geweest? Ooit van de RAF gehoord?
Anoniem: 32447
Dan mag je mij eens uitleggen hoe hij aan 15% van de stemmen kwam, als hij telkens zo slecht werd neergezet. Zeker na de overwinning in Rotterdam zijn de media heel beschaafd met hem omgegaan. Ook de lijsstrekkers hebben zich vrij netjes tegen hem gedragen, afgezien van wat vergelijkingen met Hitler waar Fortuyn beter op had kunnen reageren.Jywansa schreef:
Voor zijn dood heb ik geen een programma gezien waarin hij positief werd afgeschilderd, geen enkel journaal waarin hij niet als de boeman werd neergezet.
In de huidige samenleving is de mening van de media de mening van het volk. De media bepaald waar wij over praten en hoelang wij daarover praten.
Je insinueert dat de media en/of de politiek blij zijn met de dood van Fortuyn. Dat is onredelijk. Iedereen heeft verloren.De media was tegen Fortuyn, de politiek was tegen Fortuyn. Deze twee hebben geen moment onbenut gelaten om bij het volk hun gelijk te halen, en dankzij Volkert is het hun gelukt...
Anoniem: 16192
waar haal je die onzin nu weer vandaag, pim fortuyn heeft alleen gezeg dat hij van het hele zooitje cda en vvd nog de beste vond, maar hij vond daarbij wel dat het eigenlijk allemaal niks wasOp vrijdag 10 mei 2002 20:31 schreef MaDLiVe het volgende:
Zelfs de grote vriend van Dhr. Fortuin gaf het advies om op d66 of de vvd te gaan stemmen.
Hoe je het ook wendt of keert, de plannen van Fortuyn zorgen voor een groter verschil tussen arm en rijk. Zijn manier van hervormen trof de mensen die toch al weinig te besteden hadden, veel zwaarder dan degenen die al meer dan genoeg verdienen. En met zijn ongenuanceerde opmerkingen over allochtonen wakkerde hij de sluimerende haat van autochtonen tegen alles wat vreemd is aan, waardoor de bevolking van nederland verder uiteen gedreven is. Maar daar hebben we het al zo vaak over gehad, dat ga ik allemaal niet nog eens herhalen.Fortuyn was erg gematigd in zijn meningen. Hij wou de grenzen sluiten, maar tegelijkertijd een goede opvang voor alle allochtonen die nu in ons land zitten. Hij wou hard snoeien in de WAO, maar dat is alleen maar rechtvaardig, het toestaan van massaal misbruik wat de PvdA en in haar kielzog Groenlinks al jaren doen is juist asociaal, durf ik te beweren. Hij wou het onderwijs en de zorgsector hervormen. Waarom is dat gevaarlijk? Omdat hij 2 jaar te tijd wou nemen voor hervormingen en gedurende die tijd niet wou investeren? Waarom is dat gevaarlijk? In het uiterste geval is het slecht voor het onderwijs en de zorg, maar het kan nooit slechter zijn dan de basisvorming, bijvoorbeeld. En ik denk dat het een uiterst intelligente en zinnig benadering van het probleem was. Bureaucratie is gewoon het grootste probleem in zowel de zorg als het onderwijs.
Dus als jij je argumenten niet voldoende overtuigend kan brengen, moet je maar op de man gaan spelen? Daarnaast, JIJ bent hier nog altijd degene die niet luistertGoed, zo kan ik nog wel even doorgaan, weinig zinnig eigenlijk, je luistert toch niet. Je bent soms net een jonge-aarde-creationist, Captain Proton
Als Osama Bin Laden en Saddam Hoessein de wil van de meerderheid uitvoeren en het zou een democratie zijn, ja, dan is hen aanpakken verkeerd. Nu doen ze dat niet, Osama's acties gaan tegen de wil van miljarden wereldburgers in en irak is geen democratie. Dat voorbeeld van de terrorist in het kleuterklasje slaat al helemaal nergens op.Dat vind ik een opmerkelijke redenering. Dan is dus een aanval tegen Osama Bin Laden of Saddam Houssein ook verkeerd? Dan was dus de Amerikaanse oorlogsverklaring aan Nazi- Duitsland ook verkeerd? Dan ben ik dus verkeerd als ik met een knuppel een terrorist overhoop mep die bezig is een kleuterklasje uit te moorden?
Dát noem ik nu een gevaarlijke mening....
In het boek "de puinhopen van 8 jaar paars" demoniseert PF de gevestigde politiek, en speciaal Melkert, dus niet? Als je dat vindt, meet je met 2 maten.Met scherp debatteren is niets mis. Maar er is een levensgroot verschil tussen scherp debatteren en iemand 'asociaal' of 'gevaarlijk' of 'een nieuwe Mussolini' noemen. Dat heeft niks met discussieren te maken. Dat is iemand persoonlijk afbranden.
Kijk, ik zeg niet dat je niet duidelijk mag zijn over hoe je over iemand denkt. Pim Fortuyn deed dat zelf ook, die was ook niet altijd even subtiel in zijn opmerkingen over bv. Melkert. Maar er is een levensgroot verschil tussen iemand hard aanvallen en demoniseren.
Wat is dat nu weer voor onzin. Ik heb geen enkele politicus horen zeggen dat deze aanslag een zegening is. Je zou toch wel beter moeten weten dan dit soort suggestieve opmerkingen makenEn wanneer alle linkse partijen (uitgezonderd CDA, voor de mensen die CDA als links zien) keer op keer blijven opnoemen hoe gevaarlijk Pim Fortuyn wel niet is, en, belangrijker nog, aanslagen tegen hem goedkeuren, dan is het duidelijk wat het is : demonisering.
Er is een verschil tussen de mening van columnisten en de "media" in het algemeen. PF deed zelf, toen hij columnist was, niet onder voor degenen die nu kritiek op hem leverden. Zeurde er toen iemand dat daarmee de media de grenzen van de redelijkheid overschreed? Natuurlijk niet.De media sensationaliseert de politiek natuurlijk. Maar wat ze met PF deden was meer dan alleen maar sensationaliseren. Als je ziet hoe er door sommige columnisten tegen PF tekeer werd gegaan, dan overschreid dat alle grenzen van de redelijkheid.
Zozo. Stoer hoorHe who sows the wind, reaps the storm
gewoonDe beschuldigingen zijn gewoon waar.
Iedereen wil hard snoeien in de WAO. Nu nog een goed plan hoe dat rechtvaardig te doen. Jij hebt het klaarliggen en aangeboden aan LPF neem ik aan?Diadem schreef:
Hij wou hard snoeien in de WAO, maar dat is alleen maar rechtvaardig, het toestaan van massaal misbruik wat de PvdA en in haar kielzog Groenlinks al jaren doen is juist asociaal, durf ik te beweren.
Uhmmm... omdat hervormingen niet zomaar door te voeren zijn en juist investeringen vereisen?Hij wou het onderwijs en de zorgsector hervormen. Waarom is dat gevaarlijk? Omdat hij 2 jaar te tijd wou nemen voor hervormingen en gedurende die tijd niet wou investeren? Waarom is dat gevaarlijk?
O jawel, het kan veel slechter. Die basisvorming is wat tegengevallen, maar is lang niet zo slecht als de media doen geloven. Dat is pas demonisering.In het uiterste geval is het slecht voor het onderwijs en de zorg, maar het kan nooit slechter zijn dan de basisvorming, bijvoorbeeld.
Onzin. In de zorg is gebrek aan mankracht het probleem.En ik denk dat het een uiterst intelligente en zinnig benadering van het probleem was. Bureaucratie is gewoon het grootste probleem in zowel de zorg als het onderwijs.
Je reageert dan pas als iemand iets gedaan heeft, conform onze wet. Hussein heef voldoende moorden gepleegd, evenals Osama, nazi-Duitsland en je terrorist.Dan is dus een aanval tegen Osama Bin Laden of Saddam Houssein ook verkeerd? Dan was dus de Amerikaanse oorlogsverklaring aan Nazi-Duitsland ook verkeerd? Dan ben ik dus verkeerd als ik met een knuppel een terrorist overhoop mep die bezig is een kleuterklasje uit te moorden?
Oh, puhlease...belangrijker nog, aanslagen tegen hem goedkeuren,
Agossie, werd onze arme populist door z'n medecolumnisten gepest? Zeiden ze dattie slecht was?Als je ziet hoe er door sommige columnisten tegen PF tekeer werd gegaan, dan overschreid dat alle grenzen van de redelijkheid.
Ik denk dat je het verschil tussen ridiculiseren en demoniseren maar eens op moet gaan zoeken. Er zit namelijk een levensgroot verschil tussen deze twee bewoordingen en je geeft er blijk van dat je niet weet wat demoniseren precies inhoud !Op zaterdag 11 mei 2002 17:59 schreef Captain Proton het volgende:
In het boek "de puinhopen van 8 jaar paars" demoniseert PF de gevestigde politiek, en speciaal Melkert, dus niet? Als je dat vindt, meet je met 2 maten.
Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...
Dit is dus het soort domme LPF stemmers dat ik bedoel. Mensen die denken te moeten kotsen op ambtenaren. Mensen die niet begrijpen wat ambtenaren voor ons land betekenen. Mensen die niet begrijpen hoe onze democratie werkt en waarom onze democratie werkt.reller74 schreef:
100% ambtenaar
Jij geeft er blijk van niet te begrijpen dat wat de een "kritisch bekijken" vindt, de ander al "demoniseren" vindt...Ik denk dat je het verschil tussen ridiculiseren en demoniseren maar eens op moet gaan zoeken. Er zit namelijk een levensgroot verschil tussen deze twee bewoordingen en je geeft er blijk van dat je niet weet wat demoniseren precies inhoud !
Kritisch bekijken kan op geen enkele wijze worden vergeleken met demoniseren.Op zaterdag 11 mei 2002 20:27 schreef Captain Proton het volgende:
[..]
Jij geeft er blijk van niet te begrijpen dat wat de een "kritisch bekijken" vindt, de ander al "demoniseren" vindt...
Je hebt echt geen flauw benul hè?reller74 schreef:
so? het is toch ook EEN grote teringzooi, bureacratie ten top. mensen die regelmatig met ambtenaren te maken hebben weten precies waarom
Nou ok dan, laten we dan eens zeggen dat PF kritisch bekeken werd... Dan maak ik nog steeds onderscheid tussen het bekritiseren van de inhoud van zijn ideeen en boeken en de persoon zelf.Op zaterdag 11 mei 2002 20:27 schreef Captain Proton het volgende:
Jij geeft er blijk van niet te begrijpen dat wat de een "kritisch bekijken" vindt, de ander al "demoniseren" vindt...
Ik ben echt van mening dat als iemand Hitler vroegtijdig een kogel door de kop had gejaagd, dit beter voor de mensheid was geweest. En dat dat zoals jij zal zeggen "verkeerd voor de democratie" zal zijn, dat maakt geen moer uit...Als Osama Bin Laden en Saddam Hoessein de wil van de meerderheid uitvoeren en het zou een democratie zijn, ja, dan is hen aanpakken verkeerd.
Als er een ding groter is dan het heelal, dan is het de menselijke verbeelding...
Anoniem: 43565
JUIST!! En door wie werd dat ontzettend benadrukt? Inderdaad, de pers.Op zaterdag 11 mei 2002 22:16 schreef The_Tzar het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Pim Fortuin ook een beetje als een rascist zag, en als een soort iemand die enkel de problemen zag en wat populaire dingen uitriep.
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je medegebruikers op dit forum dom noemt.Op zaterdag 11 mei 2002 20:01 schreef Fused het volgende:
[..]
Dit is dus het soort domme LPF stemmers dat ik bedoel. Mensen die denken te moeten kotsen op ambtenaren. Mensen die niet begrijpen wat ambtenaren voor ons land betekenen. Mensen die niet begrijpen hoe onze democratie werkt en waarom onze democratie werkt.
Waar? Bv. in deze post van jou, waarin je het 'taarten' van Fortuyn goedpraat. Tussen aanhalingstekens, want een keer iemand een taart in het gezicht werpen zal zelfs ik geen halszaak van maken. Maar we weten allemaal dat het geen taart was, wat PF in zijn gezicht kreeg toen. (Het feit overigens dat de media dit bijna compleet hebben verzwegen geeft wel weer aan hoe partijdig ze waren).Op zaterdag 11 mei 2002 17:18 schreef Fused het volgende:
De verheerlijking van links geweld, dat is iets wat je alleen in Nederland ziet.
Pardon, waar zie je dat?
Ik moet mezelf inderdaad niet laten verleiden tot dit soort uitspraken. Ik ben gewoon teleurgesteld omdat veel mensen uitspraken doen als "ambtenaren :r". Ik kan dat niet anders dan een blijkgeving van ongeinformeerdheid vinden. Zie het politiek forum voor een discussie die deze kant op gaat.Diadem schreef:
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je medegebruikers op dit forum dom noemt.
Overigens kun je beter jezelf dom noemen, want reller74 heeft hierin gewoon gelijk. Het is een slechte ontwikkeling dat de huidige politici alleen nog maar ambtenaar zijn. Ambtenaren zijn nodig, natuurlijk, dat staat buiten kijf. Maar een politicus moet meer zijn, een politicus moet beleid kunnen maken, terwijl een ambtenaar slechts uitvoerder van beleid is.
Dat is waar en dat was ook erg slecht. Ik heb met diverse studenten daarover gesproken en iedereen was het er toen al over eens dat dat niet moest kunnen.Diadem schreef:
Het feit overigens dat de media dit bijna compleet hebben verzwegen geeft wel weer aan hoe partijdig ze waren.
Dat moet je ook nog steeds in de context van WO II zien. Veel mensen hebben nog steeds een trauma van alles dat naar discriminatie riekt. Dat is een slechte zaak, maar een groot deel van het volk is daar schuldig aan, niet slechts de politici en de media. Die zijn in de zaak Fortuyn niet objectief geweest, maar dat wordt van beiden niet verwacht. Ze hebben wel de ideeen van een groot deel van het volk verwoord, zoals Fortuyn de ideeen van een ander deel van het volk verwoordde.Maar ik heb het bv. ook op de aanslag op Janmaat toendertijd.
Anoniem: 43565
Inderdaad was mijn mening enigzins gevormd door de pers, maar ook door de grote menigte die zo of voor Pim waren (over het algemeen wel rascisten) of zo tegen Pim waren (en geschokt overdreven dingen van hem vertelde). Nogmaals vindt ik nog wel altijd dat sommige economische punten van hem geen goede werking hadden gehad.Ik ben van mening dat de pers een grotere rol had dan de moordenaar.
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
rhermans schreef:
[Iets dat ik heb geprobeerd te lezen, maar wat door gebrekkig gebruik van hoofdletters en interpunctie niet lukte]
Anoniem: 19284
-2 kinderachtig.Op zondag 12 mei 2002 02:12 schreef Fused het volgende:
[Iets dat ik heb geprobeerd te lezen, maar wat door gebrekkig gebruik van hoofdletters en interpunctie niet lukte]
while (me.Alive) {
me.KickAss();
}
Dat is ten eerste niet waar. De speerpunten van Fortuyns beleid waren juist het vreemdelingenbeleid, de zorg en het onderwijs. Niet bepaald onderwerpen waar de 'upper class' last van heeft he? Die gaan wel in een blanke buurt wonen, en sturen hun kinderen wel naar goede blanke gymnasia uit het bijzonder onderwijs. En zorg, och, als particulier verzekerde valt er een boel te regelen.Op zaterdag 11 mei 2002 17:59 schreef Captain Proton het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, de plannen van Fortuyn zorgen voor een groter verschil tussen arm en rijk. Zijn manier van hervormen trof de mensen die toch al weinig te besteden hadden, veel zwaarder dan degenen die al meer dan genoeg verdienen.
Sluimerende haat? Ga toch weg man, die bestaat helemaal niet. Je doet net alsof de gemiddelde Nederlander een gevaarlijke rascist is, die staat te trappelen om alles wat allochtoon is uit te moorden zodra er een politicus opstaat die zijn ideeën verwoord. Wat een onzin! De gemiddelde Nederlander heeft helemaal niets tegen allochtonen, en heeft helemaal geen bezwaar tegen 'alles wat vreemd is'. Waar hij wel bezwaar tegen heeft zijn de excessen; het feit dat sommige buurten worden geterroriseerd door groepen criminele Marrokanen, het feit dat je je in veel buurten in de grote steden inmiddels als een buitenlander in eigen land waant, enzovoort, enzovoort. Maar dit heeft niets met haat te maken. Het zijn integratieproblemen, en problemen die Pim Fortuyn belooft op te lossen. En daarom krijgt hij steun. Maar dat heeft niets met 'haat aanwakkeren' te maken. Die haat bestaat helemaal niet.En met zijn ongenuanceerde opmerkingen over allochtonen wakkerde hij de sluimerende haat van autochtonen tegen alles wat vreemd is aan, waardoor de bevolking van nederland verder uiteen gedreven is. Maar daar hebben we het al zo vaak over gehad, dat ga ik allemaal niet nog eens herhalen.
Och, af en toe een plaagstootje moet toch kunnen johDus als jij je argumenten niet voldoende overtuigend kan brengen, moet je maar op de man gaan spelen? Daarnaast, JIJ bent hier nog altijd degene die niet luistert
Jij zegt dat je iemand niet mag vermoorden, ook al weet je zeker dat hij van plan is miljoenen mensen om te brengen. Ik geef slechts voorbeelden van hoe absurd deze stelling in. Volgens mij heeft het ook niets met democratie te maken. Als de 3.1 miljard aziaten (weet niet of het er zoveel zijn, maar als voorbeeld) op deze wereld ineens besluiten dat de overige 2.9 miljard mensen allemaal dood moeten; dan is dit de wil van de meerderheid en dus goed?Als Osama Bin Laden en Saddam Hoessein de wil van de meerderheid uitvoeren en het zou een democratie zijn, ja, dan is hen aanpakken verkeerd. Nu doen ze dat niet, Osama's acties gaan tegen de wil van miljarden wereldburgers in en irak is geen democratie. Dat voorbeeld van de terrorist in het kleuterklasje slaat al helemaal nergens op.
Ok. Stel nu dat jij iemand met een kalasnikov een kleuterklasje binnen ziet lopen. Zou je hem dan niet uitschakelen als je dat kon? Ook al heeft hij nog niets gedaan?Daarnaast zijn al deze voorbeelden irrelevant, omdat we het hier hadden over preventief vermoorden, dus voordat iemand werkelijk misdaden pleegt.
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat de liquidatie van iemand die de intentie en de middelen heeft om massamoord te plegen niet verkeerd is. Maar zelfs als iemand rechtsextremistisch is betekent nog niet dat hij van plan is massamoord te plegen, of zelfs maar mensenrechten op enigerlei wijze te schenden. En zelfs als iemand dat wel van plan zou zijn betekent dat nog niet dat hij de middelen daartoe heeft. En zolang hij niet zowel de intentie als de middelen heeft is een liquidatie compleet zinloos, en zelfs verwerpelijk.Maar jij bent dus van mening dat PF vermoord had mogen worden als hij wel duidelijk rechtsextremistisch was?
Nee, dat doet hij niet. Maar dat is al door xentric uitgelegd: Er is een wereld van verschil tussen ridiculiseren en demoniseren. Wat Bolkenstein met Pim Fortuyn deed, hem een pleefiguur noemen, is ridiculiseren. Daarom is Bolkenstein ook niet schuldig tot het aanzetten tot haat, en bv. De Graaf met zijn Anne Frank-vergelijking wel.In het boek "de puinhopen van 8 jaar paars" demoniseert PF de gevestigde politiek, en speciaal Melkert, dus niet? Als je dat vindt, meet je met 2 maten.
Fortuyn wist inderdaad zelf ook dat de kans groot was dat hij vermoord zou worden. Hij was echter bereid dat risico te nemen. Net als verzetsstrijders in WOII dat wisten, en bereid waren dat risico te lopen. Nu wil ik Links Nederland niet meteen vergelijken met nazi-Duitsland, maar er zijn parallellen:Maar als we toch zo bezig zijn, geldt natuurlijk hetzelfde voor Fortuyn: Hij heeft met zijn extreme uitspraken en rellerige gedrag gewoon zijn eigen moord uitgelokt... Eigen schuld, dikke bult.
Bron: Trouw, zaterdag 11 mei 2002, pagina 18
AMSTERDAM - Ook tijdens de internationale conferentie van opperrabbijnen, die deze week in Brussel plaatsvond, was de moord op Pim Fortuyn het gesprek van de dag. De aanslag deed de Israëlische opperrabbijn Meir Lau denken aan de jaren dertig van de vorige eeuw, waar de ontmenselijking begon met boekverbrandingen en eindigde met het verbranden van mensen.
volgens mij klopt het niet wat jij zegt, volgens de definitie racisme('racist'->zie 'racisme') is het als je een uiting geeft van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde.Op vrijdag 10 mei 2002 19:56 schreef Orphix het volgende:
Het klopt inderdaad dat PF geen racist was zoals in de traditionele betekenis. Hij heeft bijvoorbeeld nooit uitspraken gedaan dat bepaalde culturen niet hoog in het bedrijfsleven mogen komen. Ook fysiek geweld heeft hij nooit aangespoord.
Hij heeft echter wel duidelijk toegegeven bepaalde culturen achterlijk te vinden en minderwaardig. Dit is ook een vorm van discriminatie, zei het in wat lichtere vorm dan meestal bedoeld wordt.
Was hij dan toch niet een racist??VanDale schreef over racisme het volgende:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassenhaat, rassendiscriminatie
2 leer van de superioriteit van het ene ras boven een ander => rassenwaan
Kinderachtig? Nou zit je gewoon mij te narren om mij te kunnen narren. Als jij een andere manier hebt om gebrek aan schrijfvaardigheid duidelijk te maken, dan doe je het anders: ik doe het zo. Duidelijk en kort. Er is niets kinderachtig aan iemand wijzen op zijn gebrek aan schrijfvaardigheid.Diadem schreef:
-2 kinderachtig.
Dat wil je dus wel [je doet het tenslotte] en daarmee ben je net zo fout als de mensen die je van demonisering beschuldigd.Diadem schreef:
Nu wil ik Links Nederland niet meteen vergelijken met nazi-Duitsland, maar er zijn parallellen:
Je mag hem pas ombrengen als hij tenminste één persoon vermoord heeft (of door zijn bewind verantwoordelijk is voor die dood) of direct bedreigd. Osama en Hussein vallen onder het eerste, de terrorist onder het tweede (voordat hij de trekker heeft ovegehaald). Dit is echter niet sluitend: mag je Arafat ombrengen? Sharon?Jij zegt dat je iemand niet mag vermoorden, ook al weet je zeker dat hij van plan is miljoenen mensen om te brengen.
Pim Fortuyn heeft eenmaal beweerd dat hij de Islam een achterlijke cultuur vond, waarbij het later aangaf dat hij dat wou afzwakken tot 'achtergebleven'.Op zondag 12 mei 2002 12:18 schreef Grablinco het volgende:
volgens mij klopt het niet wat jij zegt, volgens de definitie racisme('racist'->zie 'racisme') is het als je een uiting geeft van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde.
[..]
Was hij dan toch niet een racist??
Ja, kinderachtig inderdaad. Want ik vind het inderdaad net als jij heel irritant als mensen niet op zijn minst min of meer grammaticaal correct Nederland kunnen schrijven. En ik vind net als jij dat je hier best wat van mag zeggen.Op zondag 12 mei 2002 13:35 schreef Fused het volgende:
[..]
Kinderachtig? Nou zit je gewoon mij te narren om mij te kunnen narren. Als jij een andere manier hebt om gebrek aan schrijfvaardigheid duidelijk te maken, dan doe je het anders: ik doe het zo. Duidelijk en kort. Er is niets kinderachtig aan iemand wijzen op zijn gebrek aan schrijfvaardigheid.
Vind jij het niet in hoge mate irritant dat mensen niet de moeite nemen iets leesbaars voor je te schrijven? Niet af en toe eens eentje, nee, elke dag wel weer een paar. Het onderwijs gaat inderdaad achteruit?
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Ah, maar over zijn mening had ik verder niets te zeggen; die diskwalificeerde ik niet. Je had liever gezien dat ikDiadem schreef:
Maar jij noemt zijn verhaal onleesbaar, wat het zeker niet was. En je reageert helemaal niet meer op de inhoud; Wat jij doet is iemand's mening diskwaliciferen omdat hij niet in correct Nederlands is weergegeven.
schreef?XYZ schreef
[Iets dat geschreven was met een gebrekkig gebruik van hoofdletters en interpunctie (vooral teveel Enters).]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq