Ervaring met showview & pdc / welke video kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Topicstarter
We zijn van plan binnenkort een nieuwe video te gaan kopen, nou wilde ik wel eens weten wat de ervaringen met Showview en PDC zijn en waar je op moet letten bij het aanschaffen van een video. Een aantal vraagjes:

- Werkt Showview i.c.m. PDC lekker?
- Welke tv-kanalen ondersteunen PDC?
- Is S-VHS veel beter dan gewoon VHS?

Ik zat zelf te denken aan een Philips HiFi-stereo VHS videorecorder (We hebben ook een Philips Matchline TV) met 6 koppen (4 video, 2 audio), Showview & PDC, Longplay, automatische bandlengte herkenning, 2x Scart, Follow TV (zenders van tv naar video).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23
- Werkt Showview i.c.m. PDC lekker?
Showview staat los van PDC, showview is die getallenreeks in de omroepgids, vul die in en de tijden staan automatisch ingeprogrammeerd. PDC is dat de video automatisch even stopt met opnemen als de reclame begint en weer verder gaat vlak voordat het nieuwe programma begint. Een combinatie zal dus geen problemen leveren.
- Welke tv-kanalen ondersteunen PDC?
Ned1, 2 en 3, en België 1 en 2
- Is S-VHS veel beter dan gewoon VHS?
Het is wel beter, vooral afhankelijk van de bron. Persoonlijk vind ik svhs handig voor hi8 camera opnames te archiveren om zo een goed aantal beeldlijnen te behouden (in de 400 ipv 200). Maar verder een beetje overbodig daar je wel altijd svhs cassette's moet kopen en dat zijn ook niet de goedkoopste.
Ik zat zelf te denken aan een Philips HiFi-stereo VHS videorecorder (We hebben ook een Philips Matchline TV) met 6 koppen (4 video, 2 audio), Showview & PDC, Longplay, automatische bandlengte herkenning, 2x Scart, Follow TV (zenders van tv naar video).
Het zijn ook de kleine dingen waar je naar moet kijken. Kun je bijv. met de bandlengte herkenning ook precies zien hoeveel je nog op een band kunt opnemen? (er van uitgaande dat de band half afgespeeld erin wordt gedaan). Zit er een aparte audio uitgang op (tulp) zodat je niet een scart er voor hoeft op te offeren. Is de afstandsbediening een beetje lekker? Hoe snel spoelt ie terug en vooruit? (zit bij philips vaak wel goed). Werkt je tv afstandbediening ook op deze video? Kun je naast 1 frame-vooruit ook 1 frame achteruit? Enz, enz, enz, het zijn kleine dingetjes waar je na enige tijd achterkomt wegens irritatie of omdat je bij anderen beter ziet. Probeer hier zoveel mogelijk rekening mee te houden.

/edit
jeeeeej, post nummer 1000 :z

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Topicstarter
Hmmm... jammer dat niet meer kanalen dat PDC ondersteunen, lijkt me errug handig (als het goed werkt tenminste). Heb je zelf ervaring met dat PDC? Werkt dat in de praktijk goed?

Verwijderd

Bedenk wel als je een SVHS videorecorder aanschaft je ook speciale (dure) SVHS videobanden moet kopen. (gewone vhs banden werken ook gewoon hoor)

Wat ik me dus af vraag is het nog de moeite om een nieuwe Video te kopen van pak hem beet 300 euro? Hoelang duurt het nog voor dat de DVD-recorders net zo verkocht worden als als de video nu?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik weet niet of het tegenwoordig een standaard-onderdeel van showview is, maar ik vind 't wel erg handig: als een programma dat je op wilt nemen om wat voor 'n reden dan ook later begint, wordt dat doorgegeven aan de videorecorder, zodat je niet net 't einde mist

onze videorecorder kan dat namelijk (ook als je alleen de tijden+kanaal inprogrammeerd), en daar ben ik erg blij mee :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 20:24 schreef Flat© het volgende:
ik weet niet of het tegenwoordig een standaard-onderdeel van showview is, maar ik vind 't wel erg handig: als een programma dat je op wilt nemen om wat voor 'n reden dan ook later begint, wordt dat doorgegeven aan de videorecorder, zodat je niet net 't einde mist

onze videorecorder kan dat namelijk (ook als je alleen de tijden+kanaal inprogrammeerd), en daar ben ik erg blij mee :)
Maar dus alleen voor Ned 1, 2 en 3 en België 1 en 2? :? Of toch ook voor andere kanalen?! :D

• ShittyOldMan
Het werkt wel, maar ik wil het risico simpelweg niet nemen. Want wat als ie het signaaltje hoe dan ook niet krijgt, dan begint ie ook niet met opnemen. (om welke technische reden dan ook) Daarnaast vind ik reclame vooraf of achteraf niet echt erg, dat spoel je toch door. En reclame tussendoor heb je op deze zenders niet.

Overigens was het voor mij ook een verplicht onderdeel (4 a 5 jaar terug ofzo). Heb het al die tijd maar één keer gebruikt, en dat was alleen om te testen :)
Kben overigens wel erg blij met longplay, heb menig Seinfeld hiermee op band gezet.

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Topicstarter
We hebben een video gehaald en dit is hem geworden, de Philips VR570.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/vr570_l.jpg

Nu had ik nog één vraagje, moet je in de video aan elk kanaal nog eenmalig een Showvieuw-nummer toewijzen, of moet je de kanalen op een bepaalde volgorde instellen om gebruik te kunnen maken van Showview? Of gaat dit allemaal automatisch?

Verwijderd

Ik gebruik het eigenlijk nooit Showview. Heb het nou al een paar keer gehad dat de video toch niet op tijd begon of later eindigde en dan miste ik het laatste stuk :'( Nu doe ik gewoon weer handmatig programma's opnemen, weet ik in ieder geval zeker dat ik em helemaal heb.

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 17:30 schreef lucy1981 het volgende:
Ik gebruik het eigenlijk nooit Showview. Heb het nou al een paar keer gehad dat de video toch niet op tijd begon of later eindigde en dan miste ik het laatste stuk :'( Nu doe ik gewoon weer handmatig programma's opnemen, weet ik in ieder geval zeker dat ik em helemaal heb.
Hmmm.. alleen in combinatie met PDC is het makkelijk dan misschien, anders voor de zekerheid dus toch maar handmatig instellen. Maar weet je antwoord op mijn vraag? Moest je ieder kanaal een Showview-nummer toewijzen toen je'm installeerde?

Verwijderd

Nee volgens mij niet, Wij kijken gewoon in de tvgids en typen het nummer in wat er achter staat, en dan gaat het vanzelf,

Of bedoel je dat niet :?

• Diamon
  • Laatst online: 10-12 21:52

Diamon

The Weird One

Op vrijdag 10 mei 2002 20:03 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Showview staat los van PDC, showview is die getallenreeks in de omroepgids, vul die in en de tijden staan automatisch ingeprogrammeerd. PDC is dat de video automatisch even stopt met opnemen als de reclame begint en weer verder gaat vlak voordat het nieuwe programma begint. Een combinatie zal dus geen problemen leveren.

jeeeeej, post nummer 1000 :z
PDC = mocht een programma 10 minuten eerder beginnen dan in de gids vermeld staat, dan begint de videorecoder ook eerder met opnemen.
Het lastige hiermee is, de omroep moet dat signaal dan ook mee gaan zenden dat de uitzending dus eerder begint.
Dat dit niet even even structureel gebeurd als je graag wilt, wordt niet vermeld.

Dat PDC ervoor zorgt, dat de reclame er uitgehaald wordt is b*llsh*t bij mij weten, ik heb dit nog nooit meegemaakt (klinkt wel leuk als verkooppraatje). Waarom, omdat Ned 1/2/3, BRT 1/2 en BCC 1/2 geen reclame uitzendingen tussen hun programma's hebben zitten.
Wordt ook wel eens gezegd dat de reclame wordt onderbroken om een programma's uit te zenden.
Dit hebben alleen de commerciële zenders, en die ondersteunen geen PDC.

Mijn video heeft PDC en Showview, van Showview maak ik geen gebruik.
Het intoetsen van de nummers gaat namelijk net zo snel als het intoesten van de begin en eind tijd.
Showview staat wel aan, maar dat gebruikt de videorecoder zelden.
Alleen op Ned 3 voor "Kopspijkers" en Ned 2 voor "Dit Was Het Nieuws".

Trouwens, Ned 2 zendt vanavond een terugblik uit van de leukste momenten van "Dit Was Het Nieuws".

And The Only One

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 17:38 schreef Miklo1980 het volgende:
Nee volgens mij niet, Wij kijken gewoon in de tvgids en typen het nummer in wat er achter staat, en dan gaat het vanzelf,

Of bedoel je dat niet :?
Dat snapte ik nog wel ja.. |:( Ik bedoel dus bij het (eenmalig) instellen van de televisiekanalen in de video, moet dat op een speciale volgorde of moet je elk kanaal in de video nog een apart nummer geven voor de showview? Op de pagina van de NCRV-gids staat namelijk zoiets...

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52
Op zaterdag 11 mei 2002 17:46 schreef Makkie80 het volgende:

[..]

Dat snapte ik nog wel ja.. |:( Ik bedoel dus bij het (eenmalig) instellen van de televisiekanalen in de video, moet dat op een speciale volgorde of moet je elk kanaal in de video nog een apart nummer geven voor de showview? Op de pagina van de NCRV-gids staat namelijk zoiets...
Bij mijn Philips video recorder is het zo dat wanneer je voor het eerst een showview code voor een bepaalde zender intoetst, er gevraagd wordt welk nummer die zender op de videorecorder heeft. Het maakt dus niet uit in welke volgorde je je zenders in de videorecorder zet.

• ShittyOldMan
Dat PDC ervoor zorgt, dat de reclame er uitgehaald wordt is b*llsh*t bij mij weten, ik heb dit nog nooit meegemaakt (klinkt wel leuk als verkooppraatje). Waarom, omdat Ned 1/2/3, BRT 1/2 en BCC 1/2 geen reclame uitzendingen tussen hun programma's hebben zitten.
Wordt ook wel eens gezegd dat de reclame wordt onderbroken om een programma's uit te zenden.
Dit hebben alleen de commerciële zenders, en die ondersteunen geen PDC.
Ik zou toch zweren dat dit bij mij wel het geval is, de video begint 5 seconden voor het programma en stopt vijf seconden na een programma. Ik ga het meteen maar ff testen ook.

Verwijderd

goeie koop hoor Makkie80... :P
Pagina: 1