Toon posts:

Andere pc op kabel internet

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hé,

Ik heb een vraagje: Ik heb nu eindelijk kabel internet, en nu wil ik een andere pc op kabel internet aansluiten. Gewoon omwisselen met degene die hier nu staat aangesloten. Omdat daar namelijk wat games op staan en zo. Welke instellingen moeten dan allemaal over worden genomen? Ik heb alle netwerkkaartinstellingen al gelijk gemaakt, maar hij doet het nog niet? Iemand een idee wat er nog verder ingesteld moet worden. Het is overigens bij Chello, kweenie of dat wat uitmaakt, ik ben nog maar een n00b!

Alvast bedankt.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmm, duidelijk n00b ;)

maar ok:
je moet je netwerk ff zo configureren dat ie het weer doet, dus pcnaam aanpassen, werkgroep veranderen

verder bij eigenschappen van netwerkkaart evt IP opgeven en DNS instellen, maar misschien mag je bij chello alles ook wel op dynamisch zetten. In dat geval doe je start>uitvoeren>winipcfg/ipconfig (hangt af van OS) en klik je op vrijgeven en alles vernieuwen...

Als je nog meer te vragen hebt gebruik je de seacrh maar, genoeg te vinden ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Heb je geen cdtje bij gekregen of zo die je kunt installeren.
Of anders heb je vast ergens een boekie waar alle instellingen instaan.

Verwijderd

als in er jouw regio via het geregistreerde mac-adres vd netwerkkaart gerwkrt wordt dan lkt dat allemaal niet zo eenvoudig voor een noob... helaas.
Want telkens als je van PC verwisseld moet je dan de aanmeldprocedure dooorlopen. Dat werkt door aps in de browser in te typen. Lijkt me niet erg handig dus..
Of het mac-adres faken, geen noob-optie eigenlijk...
Tenzij je er goed in verdiept, lukt het vast met een gezond verstand en wat voortschrijdend inzicht.

Verwijderd

Zie bijvoorbeeld de reactie van kamstra :)
Is veel over te vinden.
Als het je niet lukt kun je ook gewoon even de Chello helpdesk bellen, die kunnen je hier zeker ook bij helpen.
Info over hoe het toegangssysteem bij Chello werkt vind je bijvoorbeeld hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309398#kabelrouters

Succes iig.

Dit topic is gesloten.