Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Externe voeding zonder fan, bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Apple had die voedingen wel bij hun Cube computers. nu waren deze niet zo zwaar natuurlijk. maar zoiets is toch ook wel in 300 watt formaat te maken? met wat flinke koelribben en dan desnoods een fan alleen voor als hij boven een kritische temparatuur uit komt.

en oh ja voor de molex stekkers etc is natuurlijk wel 1 grote mooie stekker te maken die je op je kast aansluit. (ik bedoel dat de fabrikant dat bij de voeding maakt)

als je namelijk zo'n voeding hebt, dan kan je met waterkoeling de perfect stille pc maken, als je tenminste je pomp onder in je waterbak legt en geen radiator met 3 brute fans er op maakt. (je kan je voeding wel waterkoelen natuurlijk maar dat doe je liever niet met 220 natuurlijk)

hmm ik zit te denken, voor die pomp kan je ook een oplossing verzinnen. gewoon op de kraan aansluiten. oke het kost je wat water maar dan heb je ook wat.

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

ik denk dat je zo'n voeding best kunt vinden, maar het zal geen AT-x zijn. dat zou erg onpractisch zijn. denk aan de ps-on functie die naar het mobo moet, en alle molex connectors moeten in de case aangesloten worden.
en bedenk ook maar eens hoeveel mensen hun voeding outside willen hebben, dat zijn er volgens mij niet echt veel.

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Is het mischien een idee om er een stille papst fan in te zetten? Densnoods aan de binnenkant van de kast, scheelt weer een beetje ivm de buitenkant. Grilletje ervoor scheelt ook. Die voedingen van mij zijn 2x300 en 400W ATX. Met een nieuwe fan erop hoor ik ze niet. Als mn MP3 speler open en bloot aanstaat kan ik m een paar meter verderop NIET meer horen. De Celeron bak heb uitgerust met een potmeter voor de PSU fan. Die gaat nu van standje turbo tot standje "staat ie wel aan".

http://members.home.nl/alcoholic/newpage11.htm

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

BTW... je bent gek als je hem op de kraan aansluit
BTW2.. een eheim 1024 is lekker stil hoor, en er is nog een stillere variant, onder water hoor je die echt niet!
BTW3.. ga een enermax of een andere stille voeding halen, dan hoef je ook niet te kloten. die dingen zijn ook heel stil. zalman is natuurlijk nog beter! ik neem aan dat je toch niet voor OC gaat maar voor stilte. een nobel streven zou ik zeggen ;)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Zo'n voeding bestaat maar dan niet extern. Gebruik de search ff en dan vind je het vast wel :)

Hiero -> :P
http://www.tweakers.net/nieuws/21142?highlight=voeding

• Mark_Oostdam
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Op donderdag 09 mei 2002 17:17 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Is het mischien een idee om er een stille papst fan in te zetten? Densnoods aan de binnenkant van de kast, scheelt weer een beetje ivm de buitenkant. Grilletje ervoor scheelt ook. Die voedingen van mij zijn 2x300 en 400W ATX. Met een nieuwe fan erop hoor ik ze niet. Als mn MP3 speler open en bloot aanstaat kan ik m een paar meter verderop NIET meer horen. De Celeron bak heb uitgerust met een potmeter voor de PSU fan. Die gaat nu van standje turbo tot standje "staat ie wel aan".

http://members.home.nl/alcoholic/newpage11.htm
dat menu systeem op jouw site is echt gaar!

Pagina: 1