Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ask] LCD driver/Software HD44100

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
had een lcdtje hier lichen zat dit chipje "HD44100" op maar smartie doet er erg vaag op heeft eiamnd een progje die compatible is met deze chip? :)

Verwijderd

Topicstarter
ow, ja al gezocht bij google kon niet echt iets vinden ik zoek iets met spectrum analyser (als je het zo schrijft) en dat je de song/tiltel van het nummer kan zien. liefst winamp compatible :9~

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Voor zover ik het kan zien lijkt de HD44100 compatible met de veel gebruikte HD44780. Probeer anders eens LCDDriver, LCDCenter, LCdinf etc om te kijken of die misschien wel wat output geven.

Je hebt toch wel gelet op de aansluiting? Die hoeven niet in dezelfde volgorde te zitten zoals op het schema.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb de data gedownload(22 pagina's >:) ) hij dee het wel mat smartie maar heel vaag tekst door elkaar en geen onderste lijn. verder heb ik er nog een aantal getest met nog meer elende |:(

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:46

tim427

Turbulence!

ik heb vandaag ook toevallig een lcd schermpje gekregen (met back light) met de hd44100 controller..

heb je al vorderingen en/of eens chema'tje bij de hand hoe ik hem moet aansluiten :S .

Zou mij denk ik een hoop zoek werk schelen...

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ehm, het topic is 5 jaar oud? Ik denk niet dat de TS hier toevallig nog even langskomt, afgezien van het feit dat hij al een paar maand niet gereageerd heeft.

Maar misschien heb je hier wat aan? Dan weet je tenminste op welke pin welk signaal zit. En als hij compatible is met de 44780 is het natuurlijk helemaal handig.
quote: wouter van ooijen
the HD44100 is often used as extension (slave) for a HD44780, or as
slave for graphical controller chips. It is not a controller, just a
driver. You have to supply the pixel data, over and over, at the right
frequency, and with the accompanying clock signals. Definitely not
recommended for a 'first go' at an LCD.
bron

Casemod: Cubeleon

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Oude koeien mogen gerust in de sloot blijven, een nieuw topic waaruit je eigen inzet en zoekwerk blijkt kan uiteraard.
Deze gaat op slot.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.