Toon posts:

[cm] tempstijging?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een casemod aan mijn bak gedaan.
Alleen geeft het een tegenovergesteld effect dan ik verwacht had.

Ik had al een 80mm fan aan boven achterin onder mijn koeling

Korte omschrijving CM:
Ik heb een knopje aan de voorkant gemaakt waardoor je 3 fans kunt aanzetten
1- 80mm fan van blowhole-intake aan de voorkant
2- 80mm fan op mijn gefroce 2 mx kaart
3- 40mm fan op mijn chipset

Mijn bedoeling was, dat deze fans alleen aangaan tijdens gamen en renderen met 3d studio max. Wanneer een zware aanslag op mijn pc voor een geruimte tijd wordt gedaan dus.

Maar als ik ze aanzet dan stijgen de temps van mijn cpu en chipset met 1 a 2 graden. Is dit omdat er meer hitte van mijn geforce de kast in wordt geblazen?

Weet misschien iemand een antwoord op dit verschijnsel

p.s. pentium 4 1,3 ghz niet oc! Geforce 2 mx 400 standaard oc!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Over wat voor temp's praten we ??

Verwijderd

heb je dan geen overdruk?
want bij je voeding kan de lucht moeilijker weg als naar binnen via voorkant.

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 18:55 schreef TRAXION het volgende:
Over wat voor temp's praten we ??
Op woensdag 08 mei 2002 18:51 schreef Silverburst het volgende:
...
Maar als ik ze aanzet dan stijgen de temps van mijn cpu en chipset met 1 a 2 graden. Is dit omdat er meer hitte van mijn geforce de kast in wordt geblazen?
...
/me vindt dat er beter gelezen moet worden :P

Of bedoelde je meer, hoe warm het zaakie wordt?

Verwijderd

kdenk toch het laatste :)

Verwijderd

Ik denk ook de hoogte van de temps. Maare hoe heb je de fan op de Geforce gemonteerd, ik bedoel zuigen of blazen?

Verwijderd

Topicstarter
zonder: 29 en 33
met: 30/31 en 34/35

geforce=blazen

Verwijderd

Er blazen bij jou dus meer fans de kast in dan de kast uit?

Dan krijg je (zoals ook al eerder opgemerkt werd) overdruk, en kan de warmte niet zo goed weg. Het beste werkt evenveel lucht in als uit of een onderdruk (meer uit dan in).

Wat je zou kunnen proberen is de fan bij de geforce omkeren zodat hij de kast uit blaast. De lucht bij de processor wordt dan alleen nog aangezogen door de voeding, en deze zuigt meestal niet zo hard, dus het zou best kunnen dat de temperatuur van de processor niet veranderd.
Maar je moet maar gewoon eens proberen wat voor effect het heeft

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 20:40 schreef _laaf_ het volgende:
Er blazen bij jou dus meer fans de kast in dan de kast uit?

Dan krijg je (zoals ook al eerder opgemerkt werd) overdruk, en kan de warmte niet zo goed weg. Het beste werkt evenveel lucht in als uit of een onderdruk (meer uit dan in).

Wat je zou kunnen proberen is de fan bij de geforce omkeren zodat hij de kast uit blaast. De lucht bij de processor wordt dan alleen nog aangezogen door de voeding, en deze zuigt meestal niet zo hard, dus het zou best kunnen dat de temperatuur van de processor niet veranderd.
Maar je moet maar gewoon eens proberen wat voor effect het heeft
1x 80mm Fan voor in
1x 80mm Fan voeding 7 volt uit
1x 80mm Fan achter uit

dus meer uit dan in.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33

justifire

Shut up and squat !!

per ongeluk naast de verwarming??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Topicstarter
Geen gein... ik heb zelf het idee dat de fan op de geforce kaart de hete lucht naar boven blaast richting de cpu die vervolgens daardoor warme lucht krijgt toegevoerd en zijn eigen hitte niet goed kwijt kan. Kan dit het zijn?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als die fan boven je videokaart naar buiten blaast dan blaast hij toch de lucht niet naar je processor? of heb je je processor achter je kast? ;)
Misschien moet je toch de pijltjes ff nakijken welke kant ze opblazen. Een mens kan immers fouten maken

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 07:56
Hoe kwam je aan die Fan voor je GF2 MX?
Ik zoek daar namelijk naar!
Kan je even een linkje of een winkel geven?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 21:49 schreef Darkmagic het volgende:
Als die fan boven je videokaart naar buiten blaast dan blaast hij toch de lucht niet naar je processor? of heb je je processor achter je kast? ;)
Misschien moet je toch de pijltjes ff nakijken welke kant ze opblazen. Een mens kan immers fouten maken
geen fouten:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2704474917

Extra detail: De 80 mm fan die onder de geforce kaart hangt komt er een stukje overheen waardoor hij naar boven blaast!

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

Op donderdag 09 mei 2002 12:35 schreef Silverburst het volgende:

[..]

geen fouten:

[afbeelding]

Extra detail: De 80 mm fan die onder de geforce kaart hangt komt er een stukje overheen waardoor hij naar boven blaast!
je kan ipv een fan op je gpu beter een fan in het zijpaneel van je kast doen, dan heb je 2x 80mm uit en 2x80mm in. zorg wel dat je de sterkte fans uit laat blazen (onderdruk is beter!)

je kan de 80mm fan in het zijpaneel boven de gpu en boven de cpu zetten, dat moet je zelf maar weten!

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Pagina: 1