Toon posts:

Case fan airflow vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens liggen denken, in de FAQ lees ik dat de beste manier om fans in een case te plaatsen (voor beste cooling) de volgende is:

* 1 voor/onder (lucht in case zuigen)
* 1 boven/achter (lucht uit case blazen)

Nu is mijn vraag of ik geen betere koeling van mijn case heb als ik 2 fans plaats aan de zijkant van mijn case, recht tegenover mijn CPU (XP 1700) en de CPU cooler (TT Volcano7) en een open ruimte/hole laat (ZONDER fan) om verse/koele lucht in de case te krijgen?

Graag had ik jullie mening/ervaring/tips hierover gekend. Alvast bedankt!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:02
Een gat zuigt geen lucht naar binnen. Hierdoor zal alleen warme lucht naar buiten willen.
En die twee fans dienen dus ook als outtake? Dan heb je dus alleen outtake.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 17:57 schreef Bootje het volgende:
Een gat zuigt geen lucht naar binnen. Hierdoor zal alleen warme lucht naar buiten willen.
En die twee fans dienen dus ook als outtake? Dan heb je dus alleen outtake.
Klopt, de 2 fans zorgen voor outtake (aangezien ze naar buiten blazen)... Zullen zij ook niet voor de nodige intake zorgen?

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

met luchtkoeling ben ik altijd van mening (en is de ervaring) dat je een fan (intake) in het zijpaneel moet gooien boven de proc. en een fan (outtake) ergens hooger in de case! (warme lucht stijgt principe) en dan zorgen voor een beetje ruimte voor de lucht om van de onderste fan naar de bovenste fan te stromen.

suc6 met gaten boren :)

en oja: jouw id om 2 outtakes boven de proc te doen is niet zo handig, je moet de lucht sturen. wat je krijgt als je dat niet doet is dat alle warme lucht van GPU/MEM/CHIPSETs door de fans bij je proc naar buiten gaat, dat zorgt er dus voor dat all die warme lucht langs je proc gaat en die wilde je toch koude hebben?

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 18:00 schreef Mark_Oostdam het volgende:
met luchtkoeling ben ik altijd van mening (en is de ervaring) dat je een fan (intake) in het zijpaneel moet gooien boven de proc. en een fan (outtake) ergens hooger in de case! (warme lucht stijgt principe) en dan zorgen voor een beetje ruimte voor de lucht om van de onderste fan naar de bovenste fan te stromen.
Ter hoogte van mijn CPU is +/- de hoogste plaats in m'n Aopen midi case waar ik een fan kan plaatsen. Wat is dan de beste setup voor de fans? Is er trouwens een groot verschil in luchtverplaatsing tussen een 92mm en 120mm (ik kan ze van Papst aan goed prijsje krijgen). Welke zouden jullie nemen en waar zouden jullie ze plaatsten voor beste resultaat?