ENERMAX nog steeds problemen

Pagina: 1
Acties:

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
in een eerde thread heb ik mijn probleem voorgelegt en ben geholpen, ik weet niet of ik er goed aan gedaan heb om de raad van 'Petzl' op te volgen hier [topic=476374] en het defecte onderdeel kort te sluiten. maar ik heb het gedaan.

nu zit ik echter nog met hetzelfde probleem waar ik mijn voeding in eerste instantie voor had opengesloopt. wat er namelijk gebeurd is hetvolgende:
1) ik zet de stroom op de voeding
2) verbind groene draad met aarde (psu = on)
3) de 2 fan's draaien even en gaan uit en tegelijkertijd hoor ik een klik (die ik normaal hoor als ik ergens kortsluiting maak |:()
4) de psu zet zichzelf dus uit

nu vermoed ik dat er dus toch ergens kortsluiting maak. ik denk echter niet dat het komt door het kortsluiten van het defecte onderdeeltje, omdat deze zelf zeer weinig weerstand had (thermische kortsluit beveiliging).
ook heb ik alle molex connectors en bedrading gechecked, maar geen kortsluiting gevonden. (ik test de psu natuurlijk helemaal losgekoppeld, dus geen hardware op de molex en ook geen mobo).

ik zou echt niet weten wat er mis is met de voeding, maar ik heb echt geen zin om weer veel geld uit te geven.

jullie zijn mijn laatste hoop!

edit: het is misschien ook handig om te weten dat ik de +5v mod heb uitgevoerd (heeft goed gewerkt!) en dat ik de potmeter die r82 vervangt weer op 7,15Kohm heb gezet.

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• Mark_Oostdam
  • Niet online
http://www.cwt.com.tw/product/sps/cwt-380adp.htm

deze voeding heb ik gevonden... er staat undervoltage protection op de +5v lijn! is dit hetzelfde als de sense lijn van ENERMAX? dat het dus inhoud dat deze voeding zijn +5v ook echt op 5v houd waar de ENERMAX dit (jammergenoeg) heeft op de +3.3V?

heeft iemand ervaring met deze voeding?

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
probeer eens je mobo aan te sluiten misschien doet ie het dan wel, zo niet, wat doet ie dan :?

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

er zit bij de enermax alleen remote sensing op de 3,3 lijn bij die cwt ook op de 12 en de 5 volt lijn! verder zit er een undervoltage protection op de 5 en de 3,3 lijn dus dat zorgt er vanzelfsprekend voor dat je lijn niet inzakt naar 4 volt ofzo

• Mark_Oostdam
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 18:26 schreef E-MANs het volgende:
probeer eens je mobo aan te sluiten misschien doet ie het dan wel, zo niet, wat doet ie dan :?
ja en dat druf ik nou net niet aan... een voeding kaduuk is al financieel klote, maar een mobo/proc/andre zooi kapot is niet meer te vergoeden!

• Mark_Oostdam
  • Niet online
heeft dan niemand een ID?

Verwijderd

Als ik het goed begrijp was die voeding al gaar voordat je begon te prutsen met een schroevendraaier. Toen is er nog iets fout gegaan dus is ie nu dubbel gaar. Ik weet niet hoe oud die voeding is, maar waarschijnlijk heb je gewoon garantie en als je je mond dichthoud over die schroevendraaier krijg je wellicht gewoon een nieuwe?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb zelf de Antec 400W gekocht. Schijnt een beter 5V te hebben dan de Enermax als ik de reviews mag geloven.

Als je niets meer met die Enermax gaat doen wil ik em wel hebben. Misschien dat ie nog te reparen is. Ik zou alleen van afstand niet weten wat.

Sjonjoop
Garantie claimen gaat een beetje moeilijk als ie al e.a. heeft zitten solderen (lees +5v mod)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Mark_Oostdam
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 11:32 schreef Sjonjoop het volgende:
Als ik het goed begrijp was die voeding al gaar voordat je begon te prutsen met een schroevendraaier. Toen is er nog iets fout gegaan dus is ie nu dubbel gaar. Ik weet niet hoe oud die voeding is, maar waarschijnlijk heb je gewoon garantie en als je je mond dichthoud over die schroevendraaier krijg je wellicht gewoon een nieuwe?
dat zit er helaas niet in.. als je gelezen had, dan had je gezien dat ik een mod uitgevoerd heb op de voeding.

en gaar :? ik weet niet wat dat is volgens jouw, maar mijn voeding vertoont nergens gebreken op dat ene onderdeeltje na dan (thermische kortsluit zekering = groen dingetje). daarom is het ook zo moeilijk om erachter te komen waar de fout zit.

ik hoopte dus dat iemand ervaring zou hebben met dit probleem en een tip kan geven waar ik moet zoeken naar een kortsluiting.

• Mark_Oostdam
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 11:40 schreef Shuriken het volgende:
Ik heb zelf de Antec 400W gekocht. Schijnt een beter 5V te hebben dan de Enermax als ik de reviews mag geloven.

Als je niets meer met die Enermax gaat doen wil ik em wel hebben. Misschien dat ie nog te reparen is. Ik zou alleen van afstand niet weten wat.

Sjonjoop
Garantie claimen gaat een beetje moeilijk als ie al e.a. heeft zitten solderen (lees +5v mod)
neeh, als ik een neiuwe koop dan ga ik de enermax nog houden, maar dan druf ik wat meer... en ga ik gwoon onderdelen los solderen om te kijken welke kapot zijn, dat durf ik nu niet aan. want hij werkt wel (lees: de fans draaien en de +5v met multimeter is heel even 5v en 12 idem.)

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
gewoon proberen, er kan weinig fout gaan, (tis toch maar een KT133 chipset :P )

Reality beats fiction by far!

Pagina: 1