Toekomst van multiplayer games ivm lamers..

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je multiplayer games heb, zijn er vrijwel altijd wel gasten die de hele boel verzieken zodat er erg weinig van de bedoelde gameplay meer over is. Erg irriterend is dat voor diegene die gewoon het spel willen spelen zoals het is bedoeld.
Iedereen snapt wel dat cheats het spel ook op die manier verpesten. Wat nou precies onder cheaten valt en wat niet, daar hebben we het al eens over gehad dus nu niet. :P
Maar, een spel kan ook door andere dingen als cheaten worden verpest, namelijk door campers, assrunners, snipers, tubers, liftcampers enzovoort.. ook afhankelijk van wat voor een spel het is.

Voor diegene die niet weten wat dat nou precies is:
Campers: Mensen die op 1 plekje zitten waar je moeilijk te raken/zien bent, maar wel andere die langskomen snel dood kan maken.
Assrunners: Je bent ergens, je komt iemand tegen en die komt je de hele map achterna rennen totdat iemand dood is.
Snipers: Mensen die alleen maar zitten te snipen, zodat je verder eigenlijk niks meer kan doen, als je op het veld komt wordt je gelijk gefragged.
Tubers: Dat heb je in UT in een bepaalde map; Je kan via een speciale manier heel snel bij de andere basis zijn. Eén team heeft hier maar ontzettend voordeel aan, dus dat is ook verboden om dat te doen.
Liftcamper: Iemand die onder een lift gaat staan zodat die, zolang ie er staat, niet gebruikt kan worden. Op die manier kan een plek (zoals vlag) onbereikbaar worden.
Counterstrike wordt verpest door de beruchte cheaters, tenminste, dat lees ik. Erg jammer. :(

Zelf speel ik zeer regelmatig Unreal Tournament, gelukkig is de engine minder brak als CS, zodat er niet veel erge cheaters zijn. Alleen kan ik toch de laatste tijd steeds minder nog normaal en leuk spelen. Als ik namelijk eens een keertje geen lag heb, dan zijn er wel weer van die lamers. Als je er wat van zegt, wordt er niks van aangetrokken. Erg jammer is dat, maar gelukkig zijn er vaak nog personen die niet lame spelen.
Maar helaas, van personen van wie ik het nooit had verwacht, zag ik het ze ook doen. Waarom? "Tja, iedereen doet het, dus dan ga ik ook maar campu."..
Hiermee is Unreal Tournament voor mij verpest. Als dit namelijk nog even doorgaat kap ik ermee. :{

Oké, dat zijn dus al 2 erg populaire multiplayer games, die verpest worden door lame gedrag. :r
Er zijn absoluut nog meer voorbeelden (ik kan me van vroeger Interstate '76 nog herinneren, ongeveer 80% gebruikte hacks). Erg veel multiplayer spellen heb ik niet gespeeld, dus ik weet er ook niet zo veel te noemen.

Maar waar ik mij zorgen om maak in de toekomst, is niet zo zeer de cheaters. Ik denk dat cheaters in de toekomst aardig de kop ik kan worden gedrukt. Maar al die lamers, daar maak ik mij wel zorgen om. Ik bedoel: Je kunt op een sniper toch geen limiet van 5 minuten zetten, dat is sneu. Of iemand die gewoon op een normale plek stilstaat automatisch laten bannen omdat ie campt, dat gaat ook niet: Ook omdat echte campers dan wel iets bewegen en daardoor gewoon door kunnen gaan.

Nu mijn vraag:
Ik ben erg benieuwd hoe dit nou zal gaan in de toekomst. Dit kan natuurlijk niet zo doorgaan, dat lijkt mij duidelijk. Maar IS er wel een oplossing voor? Zo ja, WAT dan in vredesnaam? Of moeten we maar wennen aan die lamers? (ik heb het dus nu niet over cheaters)

En nog wat: Welke multiplayer spellen zijn er tot nu toe al vermoord door cheaters of andere lame daden. Daar ben ik ook wel benieuwd in. Misschien dat het vooral alleen mij shooters is, of zou het bij alle gametypes voorkomen?

/edit/
******, dit was voor SP bedoeld. |:(
Thanks M@FI@. ;)

🌞🍃

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 16:54
Ik denk dat dit door zal blijven gaan... Het is en blijft een kat en muis spel. Maar door sociale controle zal het het snelst stoppen, al die anti-cheat programma's werken helaas niet...
* sigma01 cheat nooit(en heeft het nog nooit gedaan)

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Snipers zou ik niet gelijk lamers noemen, zoiets zeg je alleen als je zelf niet kan snipen...
en als je het slim aanpakt kunt je snipers ook wel neerschieten...

Verwijderd

----> SP :P

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Een lift camper is toch ook iemand die op een lift blijft mikken en zodra iemand derop stapt fragt??

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 17:42 schreef totti het volgende:
Snipers zou ik niet gelijk lamers noemen, zoiets zeg je alleen als je zelf niet kan snipen...
en als je het slim aanpakt kunt je snipers ook wel neerschieten...
Nee, maar wel als je de hele tijd alleen maar sniped, en vooral als dat het halve team doet. Op die manier is er toch vrij weinig aan.
Neerschieten heeft weinig zin, want ze komen erg snel weer terug.
Op woensdag 08 mei 2002 17:44 schreef Bootje het volgende:
Een lift camper is toch ook iemand die op een lift blijft mikken en zodra iemand derop stapt fragt??
Uh, dat dacht ik niet nee? :?
Dat is toch een normale camper? In UT zie ik dat trouwens ook niet vaak, wat jij zegt.

🌞🍃

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:57
Mja, enige oplossing lijkt me is om een Admin bij elke game aanwezig te laten zijn, en dan gewoon elke speler in de gaten houdt, en kickt als het nodig is. Probleem is dat er niet veel mensen bereid zullen zijn om de hele tijd alleen maar spelers in de gaten te houden.

There is no magic.

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 17:48 schreef The Will het volgende:
Mja, enige oplossing lijkt me is om een Admin bij elke game aanwezig te laten zijn, en dan gewoon elke speler in de gaten houdt, en kickt als het nodig is. Probleem is dat er niet veel mensen bereid zullen zijn om de hele tijd alleen maar spelers in de gaten te houden.
Dus dan zouden er massa's admins nodig zijn, zouden die admins zelf dan wel te vertrouwen zijn? Want bij het uiskiezen kun je niet echt kieskeurig zijn. OF het kost handen vol geld, als ze ze inhuren..

🌞🍃

Verwijderd

Waar ik me vooral aan erger zijn gasten die denken dat ze 1337 zijn en "lamer" gaan lopen schreeuwen als je Sniped, rot toch op man, snipen is een belangrijk onderdeel van het spel!

Net zoals campen, wat is er in godsnaam mis met campen?
Dat je het irri vind is je eigen probleem, dan ga je een manier zoeken om die 'camper' uit te schakelen!
Denk je dat ze in een echte oorlog als een kip zonder kop rondrennen en springen en alles wat ze zien neerschieten??

Zo werkt het nou eenmaal niet..
En dat iedereen dat lame vind verziekt eigenlijk het hele spel,want als ik 1 min achter een krat zit omdat ik iets hoorde vanuit een hoek en w8 of ie daar aan komt lopen dan ben ik volgens iedereen een camper...rrrrright :r

Ookal zit iemand het hele spel achter een krat, so what?
LEKKER BELANGRIJK, dat heeft voor diegene voordelen en nadelen, want besluipt iemand em van achteren, dan is ie met een knife al dood te maken dus ik snap werkelijk niet wat iedereen loopt te zeiken.

En de rest van de genoemde dingen zijn btw wel lame.

Verwijderd

Hee Data!
Misschien een suggestie: speel eens wat vaker op de bekende clanservers! :)
Daar heb je dat gezeik niet (meestal), verder is het natuurlijk erg vervelend hoe het er op veel servers aan toe gaat. Dit zal in de toekomst nauwelijks veranderen denk ik, UT2k3 bijv zal ongetwijfeld na een paar maanden ook last krijgen van aimbots ed, en lame doen kan altijd natuurlijk... :(

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

dan ga je toch tegen bots spelen? }:O

mja lamers zal je altijd hebben no matter what and who cares, lamers zyn meestal mensen die zelf geen reet van het spel kunnen dus knal je ze easy overhoop

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Verwijderd

Nou Counter strike wordt aardig verpest door cheaten.
Er wordt veel gebruik gemaakt van Wallhack Cheats en wallhack bug! Plus nog de model change hack.. zodat je de vijand makkelijker kan zien. Door die dingen heb je al snel genoeg geen zin in om te speelen want er zijn geen Anti-cheat programas voor 1.4 en sommige mensen zijn niet te vertrouwen. :(

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 17:51 schreef ScitzoFreak het volgende:
Waar ik me vooral aan erger zijn gasten die denken dat ze 1337 zijn en "lamer" gaan lopen schreeuwen als je Sniped, rot toch op man, snipen is een belangrijk onderdeel van het spel!
Oké, ik kan goed begrijpen dat je snipen niet lame vind. Zelf heb ik er ook minder moeite mee, maar ik noemde het lekker toch. :P
<KNIP verhaalt over campen>
En de rest van de genoemde dingen zijn btw wel lame.
Als ik UT instagib speel, zijn die campers zelf in de meeste gevallen NIET te raken, omdat ze op zo'n plek zitten waar dat vrijwel niet kan. Je kan ook wel om iederen hoek en in ieder gaatje kijken, maar dan is er geen fuck meer aan.
Als je ze toch wegschiet, zijn ze binnen 10 seconden weer terug, terwijl je zelf menuten moet lopen om bij de andere basis te komen, en dan is er zo'n kutpuber camper die je in de rug neerknalt vanaf een plek waar je hem vrijwel onmogelijk kan zien.
Als je dat niet snapt: Ga eens UT leren te spelen zodat je het GOED kan. Als je het eenmaal een beetje goed kan heb jij de zelfde mening als ik..
Wat jij denkt, had ik vroeger ook, alleen paste ik mij aan omdat ik merkte dat andere mensen het niet goed vinden. :)
Op woensdag 08 mei 2002 17:54 schreef TrehT het volgende:
dan ga je toch tegen bots spelen? }:O

mja lamers zal je altijd hebben no matter what and who cares, lamers zyn meestal mensen die zelf geen reet van het spel kunnen dus knal je ze easy overhoop
:D :D
Bots hebben geen tactiek. Bots denken niet en het is enorm saai om met hun te spelen omdat ze alleen maar wat schieten en verder totaal niet denken.
Geen oplossing dus.

🌞🍃

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 18:01 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Oké, ik kan goed begrijpen dat je snipen niet lame vind. Zelf heb ik er ook minder moeite mee, maar ik noemde het lekker toch. :P
[..]

Als ik UT instagib speel, zijn die campers zelf in de meeste gevallen NIET te raken, omdat ze op zo'n plek zitten waar dat vrijwel niet kan. Je kan ook wel om iederen hoek en in ieder gaatje kijken, maar dan is er geen fuck meer aan.
Als je ze toch wegschiet, zijn ze binnen 10 seconden weer terug, terwijl je zelf menuten moet lopen om bij de andere basis te komen, en dan is er zo'n kutpuber camper die je in de rug neerknalt vanaf een plek waar je hem vrijwel onmogelijk kan zien.
Als je dat niet snapt: Ga eens UT leren te spelen zodat je het GOED kan. Als je het eenmaal een beetje goed kan heb jij de zelfde mening als ik..
Wat jij denkt, had ik vroeger ook, alleen paste ik mij aan omdat ik merkte dat andere mensen het niet goed vinden. :)
[..]

:D :D
Bots hebben geen tactiek. Bots denken niet en het is enorm saai om met hun te spelen omdat ze alleen maar wat schieten en verder totaal niet denken.
Geen oplossing dus.
UT is dan ook meer een spel waar campen niet echt de bedoeling is, maar RTCW, MOHAA, CS, etc
Hoort campen juist bij een realistische gameplay..dat anderen er nou van gemaakt hebben dat campen 'lame' is, dat is puur hun mening..

Ik zeg het nog maar een keer, in een echte oorlog gaan soldaten niet bunnyhoppend het veld over springen en zomaar magazijnen leegsprayen..dat noem ik dan weer lame..

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 18:25 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

UT is dan ook meer een spel waar campen niet echt de bedoeling is, maar RTCW, MOHAA, CS, etc
Hoort campen juist bij een realistische gameplay..dat anderen er nou van gemaakt hebben dat campen 'lame' is, dat is puur hun mening..

Ik zeg het nog maar een keer, in een echte oorlog gaan soldaten niet bunnyhoppend het veld over springen en zomaar magazijnen leegsprayen..dat noem ik dan weer lame..
Oke, ik praate over UT en daar is het wel lame. Bij andere weet ik het idd niet. :)

Maar trouwens, ik zat aan een heel andere oplossing te denken.
Als er een nieuw spel uitkomt, wordt daarvoor een website gemaakt. Als ze nou eens op die website HEEL ERG duidelijk zetten in het kort wat nou niet mag, en waarom. Desnoots in verschillende talen zodat iedereen het begrijpt, ik denk dat dat wel eens kan schelen.
Stop die info ook nog duidelijk in het boekje wat bij het spel zit. Samen met andere gamemakers zouden ze ook op TV reclame kunnen maken voor zulk soort gedrag, dat dat NIET gewenst is en waarom.

Het klinkt misschien overdreven, maar op die manier weet iedereen wel wat je op zo'n manier een spel verpest. Veel hebben het namelijk niet door dat je dat namelijk doet als je zulk soort lame dingen doet.

🌞🍃

• ravenger
  • Laatst online: 09-01 13:11
tja, ik speel ook UT en ik vin et nog steeds koel, maar ik speel ook heel soms maar op public servers, gewoonweg omdat daar gewoon teveel n00bs en lame gasten rond lopen ;). Af en toe wil ik nog wel es FFA doen maar meestal is dat heel laat want dan zijn alle kleine kinderen naar bed hehe

Maar ja ik speel ook in clanverband en dat scheelt ook veel, als je goeie clan hebt die goed kan meedraaien met andere europese clans.

Als je liftcampers in UT tegenkomt heb je in UT genoeg mogelijkheden om et anders te doen, al doe je gewoon een pistonjump om de juiste tijd op de lift. Assrunners heb je alleen in instagib, en tubers heb je zoals je zelf zegt alleen in 1 level, command. Meestal als je gaat Tuben en iemand heeft et door dan kan je et al vergeten, dus ik zie et punt niet helemaal verder. Campers zijn gewoon n00bs die niet durven lopen en snipers precies zo :) Gewoon geen aandacht aan besteden, of juist alleen maar doodmaken, dan leaven ze vanzelf wel :7

Het is gewoon zo, de populairder de game is de meer cheaters en spelers eropaf komen, dus ook lamers en n00bs lmfd ;). Kan je nix aan doen, hoort erbij hehe. Wat ik hierboven al zeg, clanwars zijn vet gezellig meestal, iedereen is sportief (weet wel tegen welke clan je speelt natuurlijk als je CB speelt :)) maar in leagues zoals jolt en Barrysworld is altijd vet gezellig :)

Wat me wel opvalt is dat Q3A nog het minste lame spelers heeft, misschien ook et minst populair of minder toegankelijk voor n00bs, wie zal et zeggen.

Verder nog ff over de post hierboven van databeest over die rules. Die rules komen er pas na een maand of wat spelen. Ik weet bijv dat tubing ook niet heel lang bestaat, of tenminste nog niet heel lang een verboden iets is. De langer je een game speelt, de meer regels er komen om het spel fatsoenlijk te spelen enz. In FFA bijv als er met AMP wordt gespeeld wordt die bijna nooit gepakt, zeker niet door de doorgewinterde spelers. Gewoon omdat ze vinden dat het lame is om die te gebruiken en omdat ze em niet eens nodig hebben (zelfde een beetje voor de redeemer maar die was al heel snel taboe ;))

Ook nog ff op die post van Will reageren over admins. Hoe wou je 24/7 een admin in elke server hebben, dat is onmogelijk en ik zie niet veel mensen die dat willen doen. Daar komt nog bij dat als een game naar mate het langer uit is populairder wordt, en dat er dus veeel meer servers bijkomen. Hoe wou je dan in elke server een admin krijgen. imo een beetje een hopeloze oplossing hehe

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
Op woensdag 08 mei 2002 18:25 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

alsoh het ook maar eenigzinds te vergelijken is met de realiteit, het heeft geen zin om het daarmee te vergelijken want dan meot je ook andere dingen erbij betrekken.

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 19:09 schreef Sir Vega het volgende:

[..]

alsoh het ook maar eenigzinds te vergelijken is met de realiteit, het heeft geen zin om het daarmee te vergelijken want dan meot je ook andere dingen erbij betrekken.
Als je zo denkt kan je beter helemaal geen spellen spelen...

Verwijderd

nah, van 9/10 deel van die onderwerpen waar jij het over hebt heb ik geen last van,

cs is idd alleen jammer met die cheaters, maar je ziet al in nieuwere spellen (ut,quake3) dat daar de cheats al een stuk schaarster zijn..

van snipers heb ik sowieso geen last, aangezien de spellen die ik speel over het algemeen wel goed uitgebalanceerd zijn (cs heb ik bijv. echt geen last van snipers, zelfs als ik een pistol heb vind ik het juist erg leuk om zo'n gozer te fraggen :P )

en die tubers en liftcampers.... zoiets kan dus wel gefixed worden als hier daadwerkelijk klachten over komen.....

maar nee, dit soort dingen zie ik persoonlijk niet snel gebeuren in half-life 2 (bijv)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een sniper is geen lamer zolang hij maar niet de hele tijd campt in een donker hoekje oid, maar dan valt ie onder de categorie campers en niet onder de categorie snipers. Sniper is gewoon onderdeel van het spel, daar moet je maar mee leren leven :). Zo niet geef dan commentaar op de developers en niet op de mensen die er gebruik van maken :)

En ik denk dat het wel goed zit met de toekomst van multiplayer games. Lamers (verzamelnaam :P) zijn er altijd al geweest en toch zijn en worden multiplayer games maar al te graag gespeeld. Kijk, er zijn vast wel mensen die gestopt zijn met cs of een ander multiplayer spel vanwege de lamers (en die gaan hier ook vast wel weer reageren :P) maar het merendeel van de gamers (me to) vindt dat de nadelen (lamers, bugs, lag enz) lang niet opwegen tegen de voordelen (ontspanning, lol, enz) :)

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 19:19 schreef Nelis het volgende:
Een sniper is geen lamer zolang hij maar niet de hele tijd campt in een donker hoekje oid, maar dan valt ie onder de categorie campers en niet onder de categorie snipers.
Daar is niets lames aan?
Waarom denk je dat dat donkere hoekje in het spel is gemaakt? Dat heet tactiek.

Waarom denk je dat er in ieder spel zooooveel plekken zijn om je achter te verschuilen?
De community heeft dat alleen niet begrepen en heeft tactisch spelen gebombardeerd als 'lame', erg jammer want bunnyhoppend rondspringen en willekeurig sprayen is niets tactisch aan...
En zo verloopt het in de meeste games tegenwoordig wel.

Dus denk eens even goed na voordat je weer begint te schreeuwen 9ik zeg niet dat jij dat doet) tegen iemand die campt dat het een smerige camper is..

• Oefening
  • Niet online
Denk je dat ze in een echte oorlog als een kip zonder kop rondrennen en springen en alles wat ze zien neerschieten??
Buiten de vraag of campen nou wel of niet lame is is dit natuurlijk geen argument. In een echte oorlog kan je ook niet meer staan als je in je been/borst/voet bent geschoten laat staan dat je nog kan richten, kan je ook niet constant lopen of rennen, heb je geen radar, kan je niet op bijna manshoge kratten springen, rush je niet, kan je niet zo snel wapens wisselen, kan je niet een wapen oppakken zonder te bukken, kan je niet zo snel inzoomen met een sniper, kan je niet zo hard lopen met een machinegeweer, kan je niet zo snel reloaden, enz, enz.

Get my point? Veel spellen zijn niet echt maar zijn ook helemaal niet bedoeld om zo echt te zijn.

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ach, campers... Die heb je relatief weinig in instagib (en die die je wel hebt, zijn vaak n00bs, sta je stil in gib, dan -splet- ... :) )
En tubers: Gewoon CTF-Command niet spelen (is sowieso een kutlevel, blauwe basis is VEEL beter verdedigbaar).
Snipers: Heb je niet in gib.
Assrunners: Niet zo'n probleem. Gewoon niet wegrennen van een gevecht. Als je iemand 'n rocket in z'n bulles schiet en die rent weg voor health, ga ik er achteraan... Desnoods een hele map lang...
En liftcampers, ja... Die heb je wel in gib. Vooral bij CTF-Command weer... :( kan dat level gewoon niet gebanned worden? >:)

Forget your fears...
...and want to know more...

• Oefening
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 19:23 schreef ScitzoFreak iets
Ik heb geen zin om een discussie te voeren over de vraag of campers wel of niet lame zijn. Het ging mij er om dat snipers niet lame zijn en wel als lame bestempeld worden omdat ze vaak campen.

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op woensdag 08 mei 2002 18:01 schreef DataBeest het volgende:
Daarom vind ik 't wel eens fun om zo'n kutpuber camper gewoon in z'n eigen basis te gaan zitten opwachten. Die sukkels checken nooit of hun eigen basis wel veilig is >:) >:) >:)

Forget your fears...
...and want to know more...

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb schijt aan lamers, ik hak ze gewoon zo hard dat ze vanzelf wel weggaan, behalve aimbotters of cheaters, die boycot ik, zou iedereen moeten doen.

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 19:31 schreef Aetje het volgende:

[..]

Daarom vind ik 't wel eens fun om zo'n kutpuber camper gewoon in z'n eigen basis te gaan zitten opwachten. Die sukkels checken nooit of hun eigen basis wel veilig is >:) >:) >:)
Dan kan als je een grote map met een klein teampje hebt. Maar als je bijvoorbeeld in CTF-EternalCaves bent met 10 personen gaat dat niet. Je moet daar echt heel snel wegwezen als je de vlag hebt, en je kunt simpelweg niet in elk hoekje kijken of er campers zijn.. Dus helaas gaat dat niet altijd op. ;(
Op woensdag 08 mei 2002 19:38 schreef raptorix het volgende:
Ik heb schijt aan lamers, ik hak ze gewoon zo hard dat ze vanzelf wel weggaan, behalve aimbotters of cheaters, die boycot ik, zou iedereen moeten doen.
Hoe precies? :?

🌞🍃

• raptorix
Op woensdag 08 mei 2002 19:39 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Dan kan als je een grote map met een klein teampje hebt. Maar als je bijvoorbeeld in CTF-EternalCaves bent met 10 personen gaat dat niet. Je moet daar echt heel snel wegwezen als je de vlag hebt, en je kunt simpelweg niet in elk hoekje kijken of er campers zijn.. Dus helaas gaat dat niet altijd op. ;(
So? De gene die de flag heeft heeft niet als taak om ze eigen base te securen, dat moeten de verdedigers doen.

• raptorix
Op woensdag 08 mei 2002 19:39 schreef DataBeest het volgende:

Hoe precies? :?
Snipers/Campers zijn easy, zwakke punt van hun is dat ze meestal helemaal geen goede aim hebben en daardoor zijn ze een makkelijk doelwit, tenzij je goed sniped, overigens snap ik nooit zo het punt, als iemand een goede positie in neemt en van daaruit opereert kan ik dat niet lame vinden, zelf ga ik ook wel eens een paar potjes op een deck only server spelen en dan eigenlijk alleen maar bovenin spelen, erg goed voor je aim mag ik zeggen.

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 19:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

So? De gene die de flag heeft heeft niet als taak om ze eigen base te securen, dat moeten de verdedigers doen.
Je begrijpt het niet goed denk ik, of ik zei het onduidelijk. ;)
Als je zelf de flag pakt, dan moet je al erg opletten dat je niet wordt geraakt omdat het snel druk en krap is. Je kunt dan dus heel erg moeilijk ook nog eens op campers gaan letten die je vrijwel niet kan zien.
En ja, dan kun je wel tegen het andere team zeggen dat die de boel meten securen en geen campers erin moeten laten, maar die kunnen er vaak ook niet veel aan doen, en ookal kunnen ze het, ze doen het meestal niet.. (alhoewel ik ze dan nog wel eens wegschiet, maar daardoor kan ik ook niet echt meedoen met het spel, weer 2 players minder)

🌞🍃

Verwijderd

me=sniper too :) Maar geen camper, ik ben ook van mening dat een goede sniper ook rond kan rennen, ik sniper dus alleen maar in MOHAA, neem als voorbeeld Omaha, je kan lekker, als Allied, op het strand gaan sniperen, maar ik sniper eerst de gasten boven weg, ren dan naar binnen, linker(centrale ingang), ga meteen rechts, en ga dan daar in het hoekje, alle aankomende Axis wegsniperen, zodat iedereen er langs kan, weg vrij, trap op, onder dekking van SMG-er, shotgunners sucks...., dan helemaal door, ff bunker in, kijken of er nog snipers boven rondhangen... Dan verder naar boven. Voorzichtig door deur, netjes naar het muurtje rechts, ff kijken, ventjes afsniperen, dan richting bom, wachten tot er andere Allied is, dan in een hoekje wachten, tot hij bom plaatst, je stil houden en als de Axis bom willen verwijderen, ze afsniperen, snel weer verstoppen, voor de lol ff granaten naar totaal andere kant gooien, zodat die sukkels daar gaan zoeken..... Ondertussen begint de bom te piepen, Axis in paniek, rennen als een dolle rond, gooi nog ff een paar granaten weg, sniper het laatste ventje weg, mocht ik in tijdnood komen, ren als een gek in het rond, granaten om me heen gooiend, soort zelfmoord poging, maarja, je rekt er tijd mee..... Das de eerste bom.. Dan, vaak meerdere malen afgeschoten verder, op weg naar linker bom, ga dan altijd net naast de tweede bunker zitten en cover de bom, wacht tot andere Allied bom plaats, gooi weer voor de fun, granaten in de andere richting, het leuke is, je kan me gewoon niet zien zitten, behalve als je bij bom staat, maarja, dan sniper ik je dus weg..... Succes verzekerd, BOEM tweede kanon weg.... En ik een camper??? Welnee, een slimme lopende sniper.... En geloof me, een sniper is goed van dichtbij, gewoon goedmikken en nadenken, je hebt vaak maar één kans, maar als je nadenkt schiet je zelfs iemand dood vanaf één meter, terwijl hij shotgun heeft.....

Ja camper zijn irri, snipers niet...... (Als iemand nog goeie sniper voor clan zoekt... Helaas ben ik wel zo zielig om de clan eerst ff in een aantal maps op de proef te stellen, ga de eer aan, tot nu aan toe won niemand het, en had ik er geen trek in om in die clan te gaan.....)

• Pete_Sampras
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Uhm...

Prachtig verhaal man :)
Maar kan je het een beetje duidelijker opschrijven ?
Punten, alinea's etc .. Thx :)

Snipers zijn inderdaad geen campers, zoals al zo vaak gezegd; snipers zijn (meestal) spelers die een of meerdere keren schieten en dan vervolgens een andere plek opzoeken.
Als je dit effectief kan doen zoals hierboven beschreven ben je goed bezig.

Old school gamer met een lag en een traan.

Verwijderd

Inderdaad helemaal mee eens. Snipers zijn geen campers, zeker niet in MOHAA. Daar vormen ze een erg belangrijk onderdeel van het spel, zeker bij Omaha! Ik sniper zelf ook graag, en ben van mening net als hierboven dat je wel in beweging moet blijven. Maar je wel van het ene verdekte plekje naar het andere moet bewegen!

In UT ben je vaak als sniper in het nadeel, tenzij je CTF facing Worlds speelt en je je basis moet verdedigen. maar in vele andere levels ben je vind ik als sniper toch vaak in het nadeel.

En om op de allereerste vraag van de topic Poster terug te komen: ik dnek niet dat je dit soort praktijken ooit kunt stoppen, simpelweg omdat er altijd van die tiepes blijven die het van cheats e.d. moeten hebben om te kunnen winnen.
Je moet maar zo denken dat dat zielige lui zijn die niet tegen hun verlies kunnen, en geen zin hebben om tijd in het ontwikkelen van hun skills te steken.

Helaas doe je hier zeer weinigtegen en dus zullen we het er gewoon mee moeten doen! Jammer maar helaas! Of de makers van het spel moeten hun multi-player engine zo ontwikkelen dat cheats herkent worden ofzo en dat je dus niet kan connecten met een server. Maar goed, ik blijf er bij dat je dit soort gedrag, of het nou goed of slecht is, nooit helemaal uit kunt bannen.

• ravenger
Op donderdag 09 mei 2002 11:20 schreef AlChemist26 het volgende:
Inderdaad helemaal mee eens. Snipers zijn geen campers, zeker niet in MOHAA. Daar vormen ze een erg belangrijk onderdeel van het spel, zeker bij Omaha! Ik sniper zelf ook graag, en ben van mening net als hierboven dat je wel in beweging moet blijven. Maar je wel van het ene verdekte plekje naar het andere moet bewegen!

In UT ben je vaak als sniper in het nadeel, tenzij je CTF facing Worlds speelt en je je basis moet verdedigen. maar in vele andere levels ben je vind ik als sniper toch vaak in het nadeel.

En om op de allereerste vraag van de topic Poster terug te komen: ik dnek niet dat je dit soort praktijken ooit kunt stoppen, simpelweg omdat er altijd van die tiepes blijven die het van cheats e.d. moeten hebben om te kunnen winnen.
Je moet maar zo denken dat dat zielige lui zijn die niet tegen hun verlies kunnen, en geen zin hebben om tijd in het ontwikkelen van hun skills te steken.

Helaas doe je hier zeer weinigtegen en dus zullen we het er gewoon mee moeten doen! Jammer maar helaas! Of de makers van het spel moeten hun multi-player engine zo ontwikkelen dat cheats herkent worden ofzo en dat je dus niet kan connecten met een server. Maar goed, ik blijf er bij dat je dit soort gedrag, of het nou goed of slecht is, nooit helemaal uit kunt bannen.
Een sniper in UT wordt door de goeie spelers niet gebruikt om te snipen, maar die lopen er gewoon mee en schieten ermee zonder te zoomen ;)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Campers, Assrunners en Snipers vind ik echt niet lamen hoor.
Zeker niet in CTF.
Liftcampen is heel erg irritant en dat andere is gewoon slim zijn maar als daar afspraken over gemaakt zijn moet je dat ook niet doen.

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 10:18

daaf258

For Aiur

Ik zelf speel veel Tactical Ops. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik lekker aan het roeleren was met m'n sniper en mijn mp5. Bijv. in Scope (das een map in TO). Die naam van die map schreeuwt om een sniper.
Maar dan ben je in een keer een lamer omdat je 16/0 voorstaat en bijna alle frags maakt. Dan ben je in een keer een lamer en een luie hond. Terwijl ik telkens van plaats wissel en dan weer mijn sniper pak. LAMER??? no way, just on the roll >:)

- specs - audioscrobbler -

Verwijderd

Het is nu eenmaal zo dat iedereen op een andere manier tegen een spel aankijkt.

Laat ik duidelijk stellen dat cheaters en teamkillers echt niet kunnen dat is pure spelverzieking

Nu speel ik zelf eigenlijk alleen maar mohaa online en daarbij vind ik dus dat snipen,campen en ass :? running :)meedragen aan een realistische spelervaring ,omdat je nou eenmaal in de oorlog ook van die gasten had die laf in een hoekje gingen zitten of juist slim een hinderlaag neerlagen .

Er moet eerder bij de makers van een spel gezocht worden om dit probleem aan banden te leggen ,want als je een assrunner bent dan zou je dus ook last moeten hebben van je deaths inplaats alleen maar voordeel van je kills .
Het is gewoon vaag om bovenaan te staan met 30 frags en 64 deaths .
het zou zo moeten zijn dat je dan op -34 zou komen te staan .

Voor de rest zouden runners (including me :P ) last moeten hebben van vermoeidheid.
Ook levelopbouw heeft flink te maken met het voordeel of nadeel wat snipers hebben .
Ook de rockets horen in een oorlog thuis ,maar een beetje men of honor ;) gebruikt hem niet ,omdat hij helemaal niet goed is getuned ......die gasten zouden nog langzamer moeten kunnen lopen ,maar 3 mortieren en langzamere reload (bv)

Snipers zijn wel klote soms ,maar als jij net zo sneaky gaat spelen en je pak je verrekijker kijkt om een hoekje waar zo,n gast zit en maakt een omtrekkende beweging ....bye bye sniper :)

Dus volgens mij is het vooral tunen voor de makers en voor ons aanpassen zolang dat niet zo werkt :7

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

campers? zeur niet zo, ren er voorbij en schiet ze neer. Omdat jij beweegt en zij niet kun jij makkelijker op ze richten. En nog een bonus, als je ze gezien hebt en ze schieten je toch neer dan ga je er gewoon niet meer langs.

snipers? gewoon veel links/rechts strafe bewegingen maken terwijl je ze vol lood pompt.

zo kan ik wel even doorgaan. Het is niet lame om te snipen, het zit juist in het spel en de makers willen dus dat mensen snipen anders zou er geen sniper rifle zijn. Het is ook niet lame om te campen, anders zouden ze wel geen camp plekjes maken of een soort lopende band waar je op staat zodat je wel moet bewegen. Jij vindt het gewoon lame dat mensen niet spelen zoals jij wilt dat ze spelen zodat je ze gemakkelijk kan afknallen. Als je het makkelijk van snipers en campers won zou je gaan zeiken dat er mensen waren die niet snipen en campen. Wie is er nu de lamer?

MechWarrior || Monsters Game

• QuestGamer
  • Laatst online: 11-09-2025

QuestGamer

Questje

Ik snap wel wat je bedoeld Databeest, maar echt last heb ik er niet van. Dit is toch nog geen reden om gelijk geen UT meer te gaan spelen? Alleen omdat er af en toe een camper of sniper is?
Dat hoort ook bij het spel vind ik. Alhoewel het bij CTF-Face bijvorobeeld wel wat lame is om de HELE tijd te gaan sniperen. Maar goed, het hoort bij het spel, je hoeft het niet te gaan verbieden.

Campen is niet lame, dat is gewoon slim (als je het goed doet). Wel eens Flashpoint of MoHAA gespeeld? Als je daar NIET campt ben je supersnel dood. Sniper is dan ook een erg goed wapen altijd en die spellen.

UT is misschien een heel ander spel als Flashpoint of MohAA, maar als iemand WIL campen mag ie dat vind ik.

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Paniohitus
  • Laatst online: 22-01 18:13

Paniohitus

Paniohitus

Op woensdag 08 mei 2002 19:56 schreef X-X-X het volgende:
me=sniper too :) Maar geen camper, ik ben ook van mening dat een goede sniper ook rond kan rennen, ik sniper dus alleen maar in MOHAA, neem als voorbeeld Omaha, je kan lekker, als Allied, op het strand gaan sniperen, maar ik sniper eerst de gasten boven weg, ren dan naar binnen, linker(centrale ingang), ga meteen rechts, en ga dan daar in het hoekje, alle aankomende Axis wegsniperen, zodat iedereen er langs kan, weg vrij, trap op, onder dekking van SMG-er, shotgunners sucks...., dan helemaal door, ff bunker in, kijken of er nog snipers boven rondhangen... Dan verder naar boven. Voorzichtig door deur, netjes naar het muurtje rechts, ff kijken, ventjes afsniperen, dan richting bom, wachten tot er andere Allied is, dan in een hoekje wachten, tot hij bom plaatst, je stil houden en als de Axis bom willen verwijderen, ze afsniperen, snel weer verstoppen, voor de lol ff granaten naar totaal andere kant gooien, zodat die sukkels daar gaan zoeken..... Ondertussen begint de bom te piepen, Axis in paniek, rennen als een dolle rond, gooi nog ff een paar granaten weg, sniper het laatste ventje weg, mocht ik in tijdnood komen, ren als een gek in het rond, granaten om me heen gooiend, soort zelfmoord poging, maarja, je rekt er tijd mee..... Das de eerste bom.. Dan, vaak meerdere malen afgeschoten verder, op weg naar linker bom, ga dan altijd net naast de tweede bunker zitten en cover de bom, wacht tot andere Allied bom plaats, gooi weer voor de fun, granaten in de andere richting, het leuke is, je kan me gewoon niet zien zitten, behalve als je bij bom staat, maarja, dan sniper ik je dus weg..... Succes verzekerd, BOEM tweede kanon weg.... En ik een camper??? Welnee, een slimme lopende sniper.... En geloof me, een sniper is goed van dichtbij, gewoon goedmikken en nadenken, je hebt vaak maar één kans, maar als je nadenkt schiet je zelfs iemand dood vanaf één meter, terwijl hij shotgun heeft.....

Ja camper zijn irri, snipers niet...... (Als iemand nog goeie sniper voor clan zoekt... Helaas ben ik wel zo zielig om de clan eerst ff in een aantal maps op de proef te stellen, ga de eer aan, tot nu aan toe won niemand het, en had ik er geen trek in om in die clan te gaan.....)
Ik zit ook bij een squad, die erg lang delta force heeft gespeeld. Een deel van de squad speelt dit nog, en een andere deel is overgestapt op MOHAA. Ik ook dus. Maar hoe meet jij dan hoe je het wint?, ik bedoel, je speelt in team-work samen... Maarja, als je eventueel interesse heb om te joinen, ga dan naar http://nl.squads.nl en zoek onder "Squad" Killjay op.

En wij testen de spelers of ze in de squad komen, spelers testen zelf niet of ze erin mogen. Maar als ik dat zo lees moet dat voor jouw geen probleem zijn....

---------
Maar oke, mijn verhaal dus:

Ik speel vaak op de EA servers. EA (UK) 1 t/m 6. Verschillende games enzo. Zelf speel ik met alle soorten wapens, behalve de Bazooka.

Dus ik snipe (vind ik het minst leuk), speel met SMG en met Shotgun in short-combat levels, soms met Rifle om me reactie sneller te "maken".

Maar Rockets zijn zoooooo verschikkelijk lame in Medal of Honor. Je heb totaal geen skills nodig om hierbij mensen te killen, je richt op de grond, druk op je muisknop, en de tegenstander is 100% zeker weten dood. Of je moet zo'n verschikkelijke NooB zijn die dan nog mis schiet ook.

Toen wij eens met veel man tegelijk speelden op de EA servers, waren er toevallig heel veel rocket-lamers bij de allies. Hiervan kan je nooit winnen, doordat ze 6/ a 7 rockets per seconde wegschieten. Toen hadden we heel de axis opgeroepen om ook met rocket te gaan. En we vaagden compleet de allies "letterlijk" weg. Al die rocket-lamers gingen naar andere server, doordat ze erg snel werden neergeknalt. (wat logisch is) We gingen weer normaal spelen (dus alles behalve rocket), en het is direct weer een cool spel.

Camers in Mohaa zijn heel erg simpel. Ze maken zichzelf een heel makkelijk doelwit. Dus ik schiet ze vaker dan dat ze mij neerknallen. Behalve als het rocket-campers zijn. Hiervan is het onmogelijk van te winnen als jij om de hoek komt en zij in hun camper "hoekje", deurtje etc. zitten. Ze hoeven de muis niet eens aan te raken bij wijze van spreke. Ze drukken op de vuur knop je bent altijd dood.

Ik lach die gasten dan ook verschikkelijk hard uit als ze me niet raken met een rocket-launcher.

het enigste wat ik hoop is dat in de volgende patch een goed vote-systeem is. Plus dat je als server kan kiezen welke wapens toegestaan zijn, of hoeveel ervan toegestaan zijn. In matches tegen andere squads is meestal 1 sniper/ 1 shitgun / de rest mag jezelf weten/ geen rockets.

Edit
Ik heet in MOHAA
=@NL=Predator(Vaa)

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 11:20 schreef AlChemist26 het volgende:
Hier ben ik het niet mee eens, bijvoorbeeld in Coret kan een def met 1 sniper en een minigunner heel effectief zijn. :)

En dat is in de meeste mappen wel zo, ALs je een defence hebt met een goede sniper (imho iemand die blijft dodgen en killen O+ ) en een goede close combat fighter dan staat je defence als een huis en kan niemand je flag cappen. :D

Net zoals campen, wat is er in godsnaam mis met campen?
Dat je het irri vind is je eigen probleem, dan ga je een manier zoeken om die 'camper' uit te schakelen!
Ik ben helemaal met je eens dat veel mensen te snel gaan roepen dat iemand een lamer is. Doe het zelf haast nooit.

Heb het laatst nog wel eens een keer gedaan, op een snipe-only server waren er twee op verschillende plaatsen aan het spawncampen. :( De map daarna had ik er zo de pest over in dat ik eentje de huid vol heb gescholden. :( Toen zei de sukkel kom maar op. ;) Dat heeft hij geweten, Ik heb een paar keer gesuicide en steeds als hij op een spawn plaats zat afgeknalt ik -10 points maar ze waren alle 2 wel de volgende map weg :)

Verwijderd

[quote]
Op woensdag 08 mei 2002 17:29 schreef DataBeest het volgende:
Als je multiplayer games heb, zijn er vrijwel altijd wel gasten die de hele boel verzieken zodat er erg weinig van de bedoelde gameplay meer over is. Erg irriterend is dat voor diegene die gewoon het spel willen spelen zoals het is bedoeld.
[/quote]

jij interpreteert dat als verzieken,maar in de meeste gevallen zijn het de jongere spelers die weinig tot geen ervaring hebben en niet weten/beseffen wat de regels zijn in het spel,wat er wel en niet kan,en wat nou eigenlijk het doel is in het spel.ze interesseren zich niet om hun medespelers(teamverband of individueel) en schieten op alles wat beweegt.dit is dus vaak het geval op de public servers. ik denk dat dit de voornaamste reden is dat mensen in een clan gaan,om tegen andere clans te vechten,zodat de gameplay verloopt zoals het bedoeld is; spanning en vermaak.
als jij je ergert aan zulke type mensen kun je het beste in een clan gaan of er zelf een op richten.[quote]
Maar, een spel kan ook door andere dingen als cheaten worden verpest, namelijk door campers, assrunners, snipers, tubers, liftcampers enzovoort.. ook afhankelijk van wat voor een spel het is.

quote:
Campers: Mensen die op 1 plekje zitten waar je moeilijk te raken/zien bent, maar wel andere die langskomen snel dood kan maken.
[/quote]

mee eens,ik heb er ook een hekel aan.[quote]
Assrunners: Je bent ergens, je komt iemand tegen en die komt je de hele map achterna rennen totdat iemand dood is.
[/quote]

nooit van gehoord[quote]
Snipers: Mensen die alleen maar zitten te snipen, zodat je verder eigenlijk niks meer kan doen, als je op het veld komt wordt je gelijk gefragged.
[/quote]

snipers zijn een element van het spel,als zij jou fraggen zijn ze gewoon goede spelers.niks mis mee. veel bewegen of anders ontwijken en in de rug aanvallen,gewoon nadenken.[quote]

Tubers: Dat heb je in UT in een bepaalde map; Je kan via een speciale manier heel snel bij de andere basis zijn. Eén team heeft hier maar ontzettend voordeel aan, dus dat is ook verboden om dat te doen.
[/quote]

map behoort eruit gehaald te worden en te worden aangepast.[quote]

Liftcamper: Iemand die onder een lift gaat staan zodat die, zolang ie er staat, niet gebruikt kan worden. Op die manier kan een plek (zoals vlag) onbereikbaar worden.halen en aanpassen
[/quote]

afknallen.[quote]

Maar waar ik mij zorgen om maak in de toekomst, is niet zo zeer de cheaters. Ik denk dat cheaters in de toekomst aardig de kop ik kan worden gedrukt.
[/quote]

idd ja. scripts,console commands,mods.
spelontwikkelaars zien ook in dat er gecheat wordt en men bant dit steeds verder uit is mijn ervaring,dmv een goede engine en maps,vooral door geduld en nauwkeurigheid is de mogelijkheid tot cheaten te beperken.[quote]
[i]

[quote]Nu mijn vraag:
Ik ben erg benieuwd hoe dit nou zal gaan in de toekomst. Dit kan natuurlijk niet zo doorgaan, dat lijkt mij duidelijk. Maar IS er wel een oplossing voor? Zo ja, WAT dan in vredesnaam? Of moeten we maar wennen aan die lamers? (ik heb het dus nu niet over cheaters)
[/quote]

zie boven.maarr..er zullen altijd manieren gevonden worden om lame akties uit te halen.probeer goed genoeg te worden om de frustratie daaruit te minderen of ga bij een clan zodat je geen last hebt van cheaters en lamers.

En nog wat: Welke multiplayer spellen zijn er tot nu toe al vermoord door cheaters of andere lame daden. Daar ben ik ook wel benieuwd in. Misschien dat het vooral alleen mij shooters is, of zou het bij alle gametypes voorkomen?
[/quote]

uit mijn ervaring : de shooter : Kingpin(q2 engine)
met een hacked EXE was het mogelijk ALLE woorwerpen(auto's/tafels/deuren/health/wapens/enz. te spawnen overal in de map.:(hier werd dan wel weer een servermod voor geinstalleerd maar die werd later weer overklast en zodoende weer een servermod gemaakt,met als resultaat dat vele spelers er mee ophielden ;( (good old times)

tot zover deze reply :)
/edit/
Thanks M@FI@. ;)

Verwijderd

Ach, wat is er mis met cheaten, ik gebruik altijd L-Aim bot als ik Quake 3 speel, hier kun je hem downloaden

[lamme link naar aimbot] ;)

Verwijderd

Misschien kunnen de moderators eerst eens op een link drukken voordat ze mijn posts gaan lopen editen :( |:(

Verwijderd

Hetgeen waar ik me vooral aan erger als ik online speel is van die newbies die op je reet gaan lopen, op je plek gaan zitten om vervolgens allebei door een nade gedood te worden. Je hebt bij DFLW ook servers waar murders aan staan (dat je jezelf en je teammaten kan doden) en sommige gasten moeten het 4 tot 5 keer zien voordat ze het ook daadwerkelijk begrijpen. Erg frustrerend.

Verwijderd

Lamers suck, ik ga hier geen woorden maar aan vuil maken. De mensen die zich hieraan schuldig maken weten wel dat zij het zijn die vele gamers het bloed onder de nagels weghalen. Ik denk dat dit in de toekomst zeker nog wel voor zal komen |:( Het is gewoonweg een methode van stakkerig gedrag en "no-skilled" effect.
De reden dat ik hierop reageer is dat dit mijzelf en vele anderen aanspreekt, helaas moet ik dan wel meededelen dat dit probleem nog lang zijn voortgang zal hebben.

STAKKERS BLIJF JE HOUDEN :(

• kamerplant
  • Niet online
Als ik het dus zo goed lees, zijn het newbies die niet weten waarmee ze bezig zijn die het spel verpesten.
In een clan gaan is idd een oplossing, maar dat zit ik al en natuurlijk kunnen we niet de hele dag samen spelen. ;)

Misschien zou een soort toelatingstest goed zijn? Dat je op een grote groep servers ALLEEN maar kunt komen als je een bewijs van goed gedrag hebt. Dat bewijs zit dan aan je cd-key vast, zodat als je alsnog lame gaat doen, je gebanned wordt. :)
Op die manier heb je 2 soorten servers: N00bs servers waar iedereen mag komen en waar er dus lamers/cheaters rondlopen. En prof. servers waar het netjes is en een aardig niveau. :)

Dat kost misschien even wat admins, maar op ten duur wordt dat stukken minder. :)

🌞🍃

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 06:29

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Ik speel zelf tegenwoordig regelmatig Nascar (ik weet het, heel wat anders :)). Daar heb je nog wel een last van wreckers, oftewel mensen die gaan spookrijden en iedereen proberen te rammen zodat de hele race verpest wordt.

De oplossing die hiervoor gevonden is, is een ratingsysteem. Als je vaak genoeg hoog eindigt gaat je rating omhoog en kun je ook op servers met rating-restricties komen, waar veel minder wreckers zijn. Verder heb je ook nog de LPI (laps per incident) die ook niet te laag mag zijn.

Iets dergelijks moet toch ook voor een fps mogelijk zijn. Als je netto-score (frags - deaths) goed is, kun je op betere servers met meer tegenstand komen. Dan nog een votingsysteem erbij, zodat iemand met veel stemmen strafpunten krijgt.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• ravenger
Op een dag (tja :D) schreef Databeest het volgende:
Als ik het dus zo goed lees, zijn het newbies die niet weten waarmee ze bezig zijn die het spel verpesten.
In een clan gaan is idd een oplossing, maar dat zit ik al en natuurlijk kunnen we niet de hele dag samen spelen.
Misschien zou een soort toelatingstest goed zijn? Dat je op een grote groep servers ALLEEN maar kunt komen als je een bewijs van goed gedrag hebt. Dat bewijs zit dan aan je cd-key vast, zodat als je alsnog lame gaat doen, je gebanned wordt.
Op die manier heb je 2 soorten servers: N00bs servers waar iedereen mag komen en waar er dus lamers/cheaters rondlopen. En prof. servers waar het netjes is en een aardig niveau.

Dat kost misschien even wat admins, maar op ten duur wordt dat stukken minder.
tja, een pickupchannel zoals die bij quake gebruikt worden om bijv 5vs5 CTF te spelen zou wel kewl zijn, je hebt er al wel 1 d8 ik, maar volgens mij geen DM :/, en lang niet zo populair als bij Quake.
FF uitleggen wat een pickupchannel is; in een pickupchannel op irc komen allemaal spelers bijmekaar om een goeie serieuze pot tegenmekaar te knallen. Je kan je opgeven door je aan te melden bij een bot, en zodra er genoeg spelers zijn ga je naar een server die speciaal voor dat channel is gemaakt. NB, Er zitten geen n00bs, alleen skilled clans die bijv Eurocup spelen of speelden op clanbase, of ergens in de opencups :).

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:48

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik zie het probleem niet echt. Speel dan alleen met bekenden of op servers waar het gedrag echt niet getolereerd wordt.

Persoonlijk ben ik heel slecht in die FPS games. Daarom speel ik alleen met bekenden die er ook geen bal van kunnen.

Heb het eens geprobeerd op een server met onbekenden, maar iedereen liep zich daar de hele tijd als een klein kind te gedragen. Dat ze allemaal een mier op 1000meter afstand konden raken en ik elke 10 seconden gemold werd en voor alles en nog wat werd uitgemaakt zal wel bijgedragen hebben aan het feit dat ik dat maar een kwartiertje volhield.

Vlug weer terug naar het gemoedelijke, gebalanceerde sfeertje met bekenden!

Dit dus.

Verwijderd

Waar ikzelf een beetje een hekel aan hebt is als iedereen sniped of iedereen (in MoHaa dan) met een SMG loopt te schieten. Van uitgaande van MoHaa dan ,zal het wat mij betreft leuk lijken als wapens op een percentage basis worden verdeeld, zoiets als 10% mag sniper zijn, 15% mag een ratata hebben, 10% een SMG, 5% Bazooka, 10% Shotgun, en de rest mag lekker een rifle gebruiken.

Zo houd je dingen in evenwicht en is het leuker spelen denk ik.

Ik heb geen hekel aan snipers, campers of wat dan ook, vaak (de slechtere dan) zijn zij de enige betrouwbare factor in een spel. Je weet waar ze zitten dus zit je om een kill verlegen dan zoek je ze weer gewoon eens op.

Snipers zijn best leuk, dat zijn de enige die je bijvoorbeeld in Delta Force neer kon steken, en in MoHaa sla ik ze meestal neer. (Jammer dat je in MoHaa daar maar een punt voor krijgt)

Verwijderd

Zolang er multiplayer gamez zijn zijn er lamers die het op welke manier dan ook proberen te verzieken.
Zelf ben ik een fanatiek Cs'er maar ik speel ook andere online shooters.
o.a. Mohaa,Ghost Recon,DoD,RTCW etc..

Het leukst is het natuurlijk als ff=on staat, dan heb je die smerige tk'ers of nog erger gasten die je naar 10 hp knallen.
Als er een lamer(s) is dan ga ik of weg of ik probeer een admin te vinden.
Je doet er weinig tegen helaas.

OMG mijn 1ste post.....!!!! IK IS n00b! :+

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:13

MadEgg

Tux is lievvv

Waar hebben we het nou over? Het spel is zo gemaakt, dan mag je het zo spelen(campen, snipen).
Misbruik maken van 'bugs' in het spel(liftcampen/tuben) zou door de makers aangepakt moeten worden, dat kan je dan nog als lame beschouwen.
Verder mag je zo spelen als je wil, zoals het spel toelaat. Wil je campen? Best. Wil je snipen? Best. Er zijn genoeg mogelijkheden om hen aan te pakken.

Alleen cheaters verkloten een spel, niet zoals jullie het noemen 'lamers'. Dat is namelijk niet lame, dat is tactiek.

Tja

Verwijderd

Hmm, madegg je begrijpt denk ik best wel wat er bedoeld wordt.

Campen is niks mis mee als je de doelstelling daarmee bereikt, maar je zo erg verstoppen dat de vijand je zowat niet kan vinden dat vind ik lame gedrag.
Evenzo is het lame als je de hele ronde achter iemand aan loopt en hem voortdurend in zijn kop schiet of steekt.
Teamflashen=lame om maar wat voorbeelden te noemen.

Een sniper daarentegen is geen lamer.
wat moet ie dan doen met een snipergun? rushen?
Of mag hij hem niet kopen?Nee snipers zijn wel okee.

We hebben het hier over echte lamers en cheaters diehelemaal niet bezig zijn met de mapobjectives maar gewoon een beetje doelloos proberen het spel voor andere mensen te verzieken.

• Ingmar
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik ben zelf een fervent Mohaa speler, maar het enige wat ik in mp *echt* lame vind zijn teamkillers. Zulke gasten probeer ik te laten kicken met callvote...etc. Maar volgens mij weet bijna niemand hoe ze moeten voten. (for the record: console>"vote yes". |:(

Raketwerpers vinnik ok niet wat, maar die zitten in het spel, dus dan mag je ze gebruiken (hoewel ze op sommige servers disabled zijn).

Maar met name de teamkillers zijn mijn grootste bron van frustratie.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

Sponge

Serious Game Developer

t is net zoals in het verkeer..er blijven lui die je van de sokken rijden, proberen de geluids barierre te breken, etc...

er zijn altijd mensen die zich niwt kunnen gedragen in een bepaalde situatie, of niet begrijpen dat ze iets anders doen/of gedragen dan de rest.

Oplossing: Geen, misschien wat mutators zoals "anti camp" maar die zijn ook maar gebaseerd op code, niet op iemand zijn "gedrag".

Verwijderd

Ik camp zelf ook op bepaalde momenten.
Als ik nmi kan verwachten of bom-guarden,weinig hp etc..
Maar op pub's als iedereen dood is behalve ik dan probeer ik het wel zo veel mogelijk te voorkomen aangezien iedereen aan het wachten is.
Teamkillers zijn idd de ergste soort lamers die er rondlopen.
Gelijk in de spawn je aan gort schieten.
:r

Verwijderd

Dit brengt weer herinneringen boven van m'n QW tijd :)
Mijn motto: If it's in the game, it's in the game.
Alleen de makers kunnen er wat aan doen, tot die tijd moet je zelf uitmaken hoe je er mee om gaat. Campers zijn er altijd al geweest, waarvan de beruchtste de spawncampers zijn. Vooral de (eigenlijk TE drukke) potjes FFA in DM4 staan me nog goed bij wat dat betreft.
Je doet er weinig tegen, je kunt wel proberen om die gasten uit te schakelen, maar 9 van de 10 keer is je health al drastisch vermindert tegen de tijd dat je bij ze bent zodat je ze in feite alleen maar een makkelijke frag cadeau doet. Als het minder druk is heb je een betere kans, en als je daar zin in hebt moet je die ook gewoon pakken.

Zolang de engine van een spel bepaalde tactieken toelaat zullen er altijd mensen zijn die er misbruik van maken. Onder het mom van "de mogelijkheid is er, ik haal er een hogere score door, dus doe ik het voordat iemand anders het bij mij flikt".

Eigenlijk zijn dit meer moraalkwesties IMHO. Iedereen heeft zo z'n eigen opvattingen over wat leuk spelen is. Voor de één betekent het zo efficient mogelijk strategisch gebruik maken van de maps/wapens/teamplay/etc, voor de ander blindelings rondrennen en zoveel mogelijk damage uitdelen (beetje afreageren, ik denk dat iedereen dat af en toe wel eens heeft). Weer een ander wil een zo hoog mogelijke score halen, ongeacht de tactieken die die daarvoor gebruikt (all is fair in love and war :)).

Frustraties over andermans speelwijze zul je altijd houden, maar dan geef ik je de volgende stof tot nadenken:
Zolang jij je loopt te ergeren heeft niemand wat aan je. Je team niet (team/clan play) en jijzelf niet. Probeer je concentratie zo veel mogelijk bij het spel te houden en je zult zien dat het een stuk beter gaat. Als er iemand "lame" bezig is kun je er toch niks aan doen. Je kunt er op z'n hoogst iets van zeggen (niet gaan vloeken, dat werkt alleen maar averechts) maar voor de rest zit er niks in het spel dat zo iemand ervan weerhoudt verder te gaan waar ie mee bezig is. Dus ga gewoon verder spelen zodat je gameplay (en score als je daar veel belang aan hecht) leuk blijft.

Just my 2 eurocents...

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
haha! die is goed wie verzint zoiets ? :P
maar idd sommige spellen worden ENORM verziekt door cheaters en lamers : Bijvoorbeelt in Red Faction. Om die reden ben ik ook met mijn clan daarin gestopt

Verwijderd

Als je onder een lift zit moet je gewoon geplat worden

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Spawncampers zijn inderdaad erg lame, maar het beach-level van Mohaa is dat logisch. Dat is gewoon een map waar je kans loopt direct neer geschoten te worden bij respawning. De Duitsers gingen ook niet wachten tot de allies ergens op het strand liepen, omdat het anders "lame" killen is. (hoe erg het ook was).

Ik vind het persoonlijk heerlijk om de allies te zijn op dat beach level en dan vooral met veel german snipers, hahaha. En dan maar proberen te overleven, is nog een hele kunst. Maar als je er dan doorheen komt heb je zeker weten een hoop kills, doordat er veel snipers zijn.

ook rocketlauncher kunnen er zelfs door in deze map. Ik vind het erg logisch dat de allies rockets gebruikt om de mensen uit de bunkers weg te vagen. Volgens mij is rocketlauncher daar orgineel voor bedoelt... , maar een hoop lamers gebruiken hem in close-combat waar je er niet tegenop kan.

Verwijderd

campers (in moh:aa dan :P) rulen, niks leukers als lekker sniper hunten :P
(met StG lekker alle camp plekjes afhuppelen :P)
of campers uitroken met nades :)

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 13:02 schreef Predator_NL het volgende:
Spawncampers zijn inderdaad erg lame, maar het beach-level van Mohaa is dat logisch. Dat is gewoon een map waar je kans loopt direct neer geschoten te worden bij respawning. De Duitsers gingen ook niet wachten tot de allies ergens op het strand liepen, omdat het anders "lame" killen is. (hoe erg het ook was).

Ik vind het persoonlijk heerlijk om de allies te zijn op dat beach level en dan vooral met veel german snipers, hahaha. En dan maar proberen te overleven, is nog een hele kunst. Maar als je er dan doorheen komt heb je zeker weten een hoop kills, doordat er veel snipers zijn.

ook rocketlauncher kunnen er zelfs door in deze map. Ik vind het erg logisch dat de allies rockets gebruikt om de mensen uit de bunkers weg te vagen. Volgens mij is rocketlauncher daar orgineel voor bedoelt... , maar een hoop lamers gebruiken hem in close-combat waar je er niet tegenop kan.
Niet tegen rocket op kunnen? één keer goed ontwijken en hij is de lul erna >:) :P

edit: er zijn anders ook wel snipers waar ik wel respect voor heb, lui die lopend snipen en van gebouw naar gebouw lopen, dat soort shit.. als je objective speelt heb je vaak wel 1 of 2 snipers nodig als back-up btw, speelt een stuk relaxter :)

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 14:20 schreef GambitRS het volgende:
zo kan ik wel even doorgaan. Het is niet lame om te snipen, het zit juist in het spel en de makers willen dus dat mensen snipen anders zou er geen sniper rifle zijn. Het is ook niet lame om te campen, anders zouden ze wel geen camp plekjes maken of een soort lopende band waar je op staat zodat je wel moet bewegen.
Daar ben ik het niet mee eens. Kijk, dat je mag snipen is logisch anders zat dat hele wapen niet in het spel, maar die 'campplekjes' waar jij het over hebt kan je ook zien als plaatsen waar je je ff achter kan verschuilen in een vuurgevecht of bij het reloaden.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:13

MadEgg

Tux is lievvv

Waarom zou je daar in godsnaam NIET mogen zitten.
Het wordt wel saai voor je, maar als je daar lekker wil campen, ga je gang, geen probleem. Als je weet dat iemand daar campt, dan knal je HEM toch af?
Jij bent degene die weet waar hij zit, hij weet niet dat je komt. Niet zeuren, maar tactisch nadenken en wraak nemen.

Tja

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
ik denk dat het bij veel cheaters ook aan de leeftijd ligt, ik kom regelmatig vriendjes van mn broertje tegen die wel cheaten en alle kleine kindjes gebruiken cheats in singleplayer, dus multiplayer vanzelfsprekend ook.
Gewoon die games onder de 16 verbieden :( En dan ook echt een strenge controle in de game zelf, met vingerafdruk en oogiris enzow :P

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 15:46 schreef DarkShadow het volgende:
ik denk dat het bij veel cheaters ook aan de leeftijd ligt, ik kom regelmatig vriendjes van mn broertje tegen die wel cheaten en alle kleine kindjes gebruiken cheats in singleplayer, dus multiplayer vanzelfsprekend ook.
Gewoon die games onder de 16 verbieden :( En dan ook echt een strenge controle in de game zelf, met vingerafdruk en oogiris enzow :P
Whaha, ja beetje drastische maatregel vind je zelf niet?

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 15:38 schreef MadEgg het volgende:
Waarom zou je daar in godsnaam NIET mogen zitten.
Het wordt wel saai voor je, maar als je daar lekker wil campen, ga je gang, geen probleem. Als je weet dat iemand daar campt, dan knal je HEM toch af?
Jij bent degene die weet waar hij zit, hij weet niet dat je komt. Niet zeuren, maar tactisch nadenken en wraak nemen.
OKe, ik zeg het maar weer: Sommige van die voorbeelden die ik in m'n eerste post noemde gelden idd niet voor alle spellen. Het waren ook maar voorbeelden, meer niet. :P

Of campen lame is of niet.. ik weet het alleen van Unreal Tournament Instagib: Daar is het enorm lame. Vandaag speelde ik bijvoorbeeld een spel wat compleet verpest werd, omdat 2 personen onder de lift bleven staan. :r Maarja, na gevraagt te hebben om te kappen ben ik ook vertrokken.. :{
Op zaterdag 11 mei 2002 15:46 schreef DarkShadow het volgende:
Haha, ja, dat is orgineel bedacht, maar dat gaat heus niet werken. :D
Maarja, ook al zou dat werken, zodat alleen 16+ kan gamen, zijn ze er nog steeds..
Zaterdag avond ga ik altijd ergens naartoe ;), en toen we het een keer over CounterStrike hadden bleek gewoon iedereen regelmatig te cheaten.. :r
Op vrijdag 10 mei 2002 21:54 schreef caveman85 het volgende:
Als je onder een lift zit moet je gewoon geplat worden
Daar ben ik het ook mee eens.

Ik denk, als ik dit nu ook weer zo las, dat ik wel de conclusie kan trekken dat makers van een spel het zo moeten maken en moeten testen, dat je heel moeilijk lame kan spelen. Doe je dat toch? Dan valt dat heus wel op een manier automatisch op te sporen, zodat die users gekickt/banned worden.
Maar waarom dat niet gebeurd, is voor mij een heel erg groot vraagteken... :{

🌞🍃

Verwijderd

Dat vind ik het goeie van moh, ik kan me geen goeie camp plek met 1 ingang voorstellen ofzo..

• GTOfire
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik ga nie eens de moeite doen om het hele topic te lezen, maar dit wil ik wel ff zeggen:
als het in de game zit, is het niet lam.
sniper rifles zijn volkomen legaal, bazookas ook, tripmines ook, pistolen ook, allesch!
Als je niet tegen snipers kan winnen, kun je twee dingen doen.
- netjes vragen of ze ermee ophouden en hopen dat ze ja zeggen.
- andere server zoeken.

ik ben zelf in zowat elk spel een sniper. Zo eentje die in een gedeelte van de map zit waar je niet meteen kijkt. Zo eentje die je als het volgens plan gaat killt zonder dat je enig idee hebt waar ik zat. Zo eentje die een half uur op dezelfde plek kan blijven zitten om te wachten op een clean shot. (uitzondering is als er maar 2 of 3 man op de server zijn. Dan is het voor hun ook zo saai als ik ergens blijf campen)
En ik ben dr trots op ook.

Alles wat ik doe is volgens de bedoeling en mechanics van de games mogelijk en toegestaan. Voor CS gebruikte ik alleen buy scripts, door de 2 sec freezetime op strikerz vond ik dat dat wel mocht. Verder had ik nooit custom dingen, alleen puur gamen.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
ik ben totaal verslaafd aan de demo van SoF2

daar zit de zogenaamde barrel-bug in : je kruipt via een fout in een ton,en je kan schieten,maar niet geschoten worden : oplossing=speler kicken of iedereen een bom gooien naar die kerel

Cheaten en (overdreven) campen is lame
snipen is een kunst (hoewel ik het niet goed kan)

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

waar ligt nou eigenlijk de lijn tussen campen en snipen?

voor de duidelijkheid, een sniper relocate ja, maar meestal niet voordat ie 1 of meer kills heeft gemaakt.

Als ik ergens zit als sniper, zit ik op een moeilijk te zien, moeilijk te raken plek (omdat dat nou eenmaal de beste strategische positie is voor een sniper) en blijf ik daar lekker zitten.
Als ik op snowy park een half uur moet wachten tot er iemand langs komt, doe ik dat.

Is dat dan lame campen, omdat ik een half uur op dezelfde plek zit? Ik vind van niet, ik ben gewoon aan het sniperen.

Dus waar ligt dan de grens van campen, als je op diezelfde plek zit met een machinegun, ben je dan wel een camper?
Als je ergens onder een trap zit ofzow, ben je eigenlijk ook gewoon strategisch goed bezig, want je bent moeilijk te zien of te raken.

• Sitethief
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11-2025

Sitethief

Silence..........

Ik speel dus vaak HL TFC en daar heb je van snipers normaal alleen last als je slow loopt en ver af staat , campers hebben weer een nadeel dat als er niemand langs komt ze ergens onderaan de lijst blijvenstaan .Wat die lift betreft , in TFC is het niet erg slim om onder een lift of tussen een deur te blijven staan omdat je dan schade oploopt .Cheaters kan je met TFc al zien als ze joinen met een doodnormaal proggie daarvoor. Raketten zijn daar extra slow gemaakt en je ziet ze goed aankomen , snipers hebbn een rood vlekje zodat ze nietsnel een Headshot kunnen maken . Assruners ?? gewoon om ze heen blijven sprongen met een shotgun of mg .

To rule the entire world your servants should be loyal .

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

snap nog steeds niet wat een assrunner is.
iemand die jou de hele tijd volgt? moet hij toch weten?

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-01 12:23
Nog een game waar ontzettend veel word gecheat is Delta Force.
Ze hebben nu .34 version uitgebracht vanwege alle cheaters:
1) speedcheats
2) wallhack
3) autonade
4) etc etc
Maar .34, die werkt niet goed bij sommige mensen en is nog niet officieel uitgebracht.
Dus zijn er maar 7 of 8 NW servers online. De rest van de servers zit nog op .31

En campers zijn echt klote mensen. Ook met DF. Soms ken je ze echt niet zien maar als ik ze zie knife ik ze >:)

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
heb heel snel wat makkelijk te zeggen .

al die dingen waar over gepraat word hou je niet tegen .

een idee zorg dat je alleen maar mensen on je heen heb die je vertrouwd of waar je leuk mee kan spelen en spreek dan een dag en tijd af .
heb je altijd nog leuke dagen ertussen zitten ,

ik ben zelf een verwende sof speler en alleen maar multie .
ik met mijn clan doen ook mee aan een toernooi .
deze toernooi is gewoon heeeel goed opgezet maar zelfs daar zit nog een maar aan.

http://www.total-carnage.net/

dat is die toernooi.

je heb allemaal je clan server waar je op speelt en dan heb je ook een admin .
deze battle s worden met 5 tegen 5 gespeeld en dan ctf gametype.

hoe wil je in vredesnaam 10 mensen teglijk in de gaten houden .
is gewoon weg niet te doen ,vaak worden de flagrunners in de gaten gehouden op cheats enz enz .
maar dan heb je vaak nog dat mensen gaan lopen zeiken en doen .

we zijn en blijven mensen meer hoef je niet te zeggen :?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Verwijderd

Ik vind het juist leuk dat deze dingen gebeurend, een sniper is een uitdaging. Dat is toch veel leuker met een zo'n bad motherfucker ertussen. Aim-bots zijn wel zielig

Verwijderd

kleine rant over eerlijk / niet eerlijk

Snipen, campen, bunnyhoppen en andere taktieken zijn voor alle spelers beschikbaar en zijn dus eerlijk.

Dingen als aimbots/maphacks/wallhacks/etc heeft niet iedereen, die zijn dus NIET eerlijk.

Fair play oftewel eerlijk spelen is voor mij dus: alles wat in de game zit kun je gebruiken, niks wat er niet bij hoort.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 16:39 schreef Blerk_NKK het volgende:
kleine rant over eerlijk / niet eerlijk

Snipen, campen, bunnyhoppen en andere taktieken zijn voor alle spelers beschikbaar en zijn dus eerlijk.

Dingen als aimbots/maphacks/wallhacks/etc heeft niet iedereen, die zijn dus NIET eerlijk.

Fair play oftewel eerlijk spelen is voor mij dus: alles wat in de game zit kun je gebruiken, niks wat er niet bij hoort.
Beter kan ik het niet samenvatten. Op het moment dat je zelf iets uit het spel aan je manier van spelen toevoegd ben je verkeerd bezig.

Ik heb trouwens een verhaal gelezen laatst op een DF forum waarin een cheater werd uitgedaagd clean tegen iemand anders te spelen. Hij werd meteen gespawnraped van hier tot Tokio :Y) >:)
Dit werd uiteraard door de desbetreffende persoon stellig ontkent....

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

hmmm, je kunt (schijnt) door de nieuwe anti-cheat code van Half-life, je eigen headshot script schrijven.
is dus voor iedereen beschikbaar, en zit dus in de game.

Maakt het dat eerlijk, of niet-lam? nee, natuurlijk niet.

bunnyhoppen is ook nooit bedoeld geweest als mogenlijk in bijv. Counter-Strike, dus ook al KAN het, dan is het nog niet zo dat het clean play is.

dus ik zie het meer zo:
als het in het spel zit, met de bedoeling gebruikt te worden, dan mag het gewoon.

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 19:35 schreef GTOfire het volgende:
hmmm, je kunt (schijnt) door de nieuwe anti-cheat code van Half-life, je eigen headshot script schrijven.
is dus voor iedereen beschikbaar, en zit dus in de game.

Maakt het dat eerlijk, of niet-lam? nee, natuurlijk niet.

bunnyhoppen is ook nooit bedoeld geweest als mogenlijk in bijv. Counter-Strike, dus ook al KAN het, dan is het nog niet zo dat het clean play is.

dus ik zie het meer zo:
als het in het spel zit, met de bedoeling gebruikt te worden, dan mag het gewoon.
Hmmm ja in principe wel. Maar als je wél bunnyhopt dan ben je nog niet illegaal bezig....fight fire with fire, dus je kan zelf ook gaan trainen op het bunnyhoppen...

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

dus als ik een cheater tegenkom moet ik zelf ook maar gaan cheaten.
en als ik een TKer tegenkom moet ik zelf ook maar gaan TKen.

neuh dankje :)
bunnyhoppen in CS is absoluut niet de bedoeling (daarom doen ze zoveel moeite voor om het te voorkomen) dus dat hoort niet bij het spelleke.
En dat vind ik dan wel illegaal bezig zijn.
want TKen KAN ook, en je KAN het ook zelf doen, maar het mag eigenlijk niet.

• Alphafox
  • Laatst online: 27-01 13:42

Alphafox

wat zeggie!

ik ben het helemaal met blerk eens, alles wat standaard in een spel zit kan je gebruiken,je bent dan geen lamer,cheater enzovoorts. Maar alles wat heeft temaken met externe proggies om beter te kunnen mikken of niet zichtbvare skins vind ik cheaten, andere skins "normale skins" vind ik wel kunnen is eens wat aparts

wisdom is rarely common

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 17:29 schreef DataBeest het volgende:
Iedereen snapt wel dat cheats het spel ook op die manier verpesten. Wat nou precies onder cheaten valt en wat niet, daar hebben we het al eens over gehad dus nu niet. :P

[..]

Counterstrike wordt verpest door de beruchte cheaters, tenminste, dat lees ik. Erg jammer. :(

Zelf speel ik zeer regelmatig Unreal Tournament, gelukkig is de engine minder brak als CS, zodat er niet veel erge cheaters zijn. Alleen kan ik toch de laatste tijd steeds minder nog normaal en leuk spelen. Als ik namelijk eens een keertje geen lag heb, dan zijn er wel weer van die lamers. Als je er wat van zegt, wordt er niks van aangetrokken. Erg jammer is dat, maar gelukkig zijn er vaak nog personen die niet lame spelen.
Maar helaas, van personen van wie ik het nooit had verwacht, zag ik het ze ook doen. Waarom? "Tja, iedereen doet het, dus dan ga ik ook maar campu."..
Hiermee is Unreal Tournament voor mij verpest. Als dit namelijk nog even doorgaat kap ik ermee. :{

Oké, dat zijn dus al 2 erg populaire multiplayer games, die verpest worden door lame gedrag. :r
Er zijn absoluut nog meer voorbeelden (ik kan me van vroeger Interstate '76 nog herinneren, ongeveer 80% gebruikte hacks). Erg veel multiplayer spellen heb ik niet gespeeld, dus ik weet er ook niet zo veel te noemen.

Maar waar ik mij zorgen om maak in de toekomst, is niet zo zeer de cheaters. Ik denk dat cheaters in de toekomst aardig de kop ik kan worden gedrukt. Maar al die lamers, daar maak ik mij wel zorgen om. Ik bedoel: Je kunt op een sniper toch geen limiet van 5 minuten zetten, dat is sneu. Of iemand die gewoon op een normale plek stilstaat automatisch laten bannen omdat ie campt, dat gaat ook niet: Ook omdat echte campers dan wel iets bewegen en daardoor gewoon door kunnen gaan.

Nu mijn vraag:

/edit/
Thanks M@FI@. ;)
Snipen kan je 't bekijken als campen, ze zitten beiden stil op 1 plek!! Nou is daar sinds een maand ofzo een mooie mod voor in UT, anti-camp mod!!
In official wars zal je ook geen last hebben van tubers of liftcampers aangezien dit vermeld staat als Forbidden volgens Clanbase!! Enige waar je dus nog last van zou kunnen hebben, zijn assrunners!! Is ook nie zo'n probleem eigenlijk, just kill the bitch!! 8-)

Verwijderd

Je bent een lamer als je bewust bezig bent het spel voor anderen te verzieken dmv bv Tk'en,xpres blokken, Spammen,Vervelend gedrag vertonen.
Hou je je lekker bezig met de game objectives dan is er niks aan de hand.De meeste lamers zijn gasten die er geen ruk van kunnen en ook geen zin hebben om het te leren. mwa dan gaan ze maar lamen.

Cheaters zijn meer dan lamers, het zijn de grootste aarsknabbelaars in het MP circuit.
Dat je een cheat gebruikt omdat je je singleplayer spel niet uitgespeeld krijgt ala.. dat doe ik ook wel s maar online jezelf l337 durfen te noemen terwijl je een tjeeter bent..? :r

• GTOfire

GTOfire

Don't warn the tadpoles

wat is nou een assrunner? klinkt als een interessante speler :)

Verwijderd

Een assrunner is iemand die echt de hele tijd achter je aanloopt waar je ook gaat.
En je dan de hele tijd gaat schieten als het kan.
Met cs gaan ze altijd met een mesje steken enzo.
Ik kan je zeggen dat als ze het op jou gemunt hebben dan speel je echt niet met plezier hoor.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 09:38 schreef GTOfire het volgende:
dus als ik een cheater tegenkom moet ik zelf ook maar gaan cheaten.
en als ik een TKer tegenkom moet ik zelf ook maar gaan TKen.

neuh dankje :)
Het moet wel legaal blijven he..... >:)

Verwijderd

legaal??
ik geef die vent gelijk, als iemand mij TK'd moek hem ook ff koekie van eigen deeg geven!!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28

Nobby

Nuts!

Op dinsdag 14 mei 2002 22:14 schreef SaSReCoiL het volgende:
legaal??
ik geef die vent gelijk, als iemand mij TK'd moek hem ook ff koekie van eigen deeg geven!!
Das toch standaard?
(Behalve als ie een tweaker is natuurlijk >:)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Sommige gasten in servers (waar ff aan staat), schieten met een pistooltje op je... Dat is verschikkelijk irritant want daardoor raak je health kwijt (duh).

Dus ik zei op een gegeven moment "Anyone who shoot at me with his handgun in the beginning will be killed". Misschien niet 100% engels... Maar toen iemand dus "express" op mij schoot kreeg dus echt een PK te pakken van mij. En het leuke is dat iedereen in jouw team ook weet waarom je dat doet. Dus gezeur komt er dan nooit van.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je wel aan je team bekend moet maken waarom je dat doet (of gaat doen). Anders gaan ze jouw als de pk'er zien.

Verwijderd

haha idd :D

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 22:18 schreef Predator_NL het volgende:
Sommige gasten in servers (waar ff aan staat), schieten met een pistooltje op je... Dat is verschikkelijk irritant want daardoor raak je health kwijt (duh).

Dus ik zei op een gegeven moment "Anyone who shoot at me with his handgun in the beginning will be killed". Misschien niet 100% engels... Maar toen iemand dus "express" op mij schoot kreeg dus echt een PK te pakken van mij. En het leuke is dat iedereen in jouw team ook weet waarom je dat doet. Dus gezeur komt er dan nooit van.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je wel aan je team bekend moet maken waarom je dat doet (of gaat doen). Anders gaan ze jouw als de pk'er zien.
Het principe van 'Wie niet luisteren wil....' blijkt toch wel effectief te zijn onder sommige omstandigheden 8-)

En als iemand mij TK ga ik 'm heus niet terugkillen...dan bewijs je alleen maar dat je even lame bent als hem...de bovengenoemde methode ligt mij toch beter moet ik zeggen :Y)

Verwijderd

mietje ;)
het is meestal wel het effectiefst, je team mate maar neermaaien dan :D

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 23:14 schreef SaSReCoiL het volgende:
mietje ;)
het is meestal wel het effectiefst, je team mate maar neermaaien dan :D
Mietje?? ;) 8-)

Je kan m wel idd zó erg gaan mishandelen dat 'ie uit zichzelf weggaat...een methode hiervoor is al geopperd in dit topic geloof ik. Gewoon die gast volpompem met lood totdat 'ie nauwelijks nog HP over heeft, de vijand de rest laten doen en als 'ie spawnt hetzelfde doen...keer op keer >:)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 16:23
Liftcamper: Iemand die onder een lift gaat staan zodat die, zolang ie er staat, niet gebruikt kan worden. Op die manier kan een plek (zoals vlag) onbereikbaar worden.
Wat je hier opnoemt vind ik echt geen manier van cheaten.
Het is ook niet lame, wat jij ook vindt.
Over tubers ben ik het wel redelijk eens. maar als zij het op een legale manier doen, zoals die map is gebouwd en bedoeld is, is er niks mis mee. doen ze het via bugusing dan is het wel lame.

Liftcampen, snipen, campen zijn allemaal tactische dingen.
of moet je maar als een kip zonder kop rond rennen zodat ze je lekker snel kunnen fraggen.

Assrunning is cool, gewoon net zolang op iemand jagen totdat ie dood is, doe je dat niet dan kan hij jou pakken en daar schiet je niks mee op.

Ik speel alleen maar Tactical Ops. Vergelijkbaar met CS. En ik vind het makkelijk kunnen :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:54
Zeik niet zo zeg. :D

Alles wat jullie lame noemen, is door de makers zo eringezet.

Als iemand de hele tijd campt? Dan ga je zelf campen, die persoon zal vast niet een half uur op jou wachten.

Het hele idee hiervan is aanpassen.

Snipert het hele vijandelijke team?

zet een paar snipers neer die hun afmaken (bij CTF-Face dan) en ga met een paar anderen de net gerespawnde gastjes killen om ze een lesje te leren.

Zeik niet zo, maar pas je aan. Als jij je niet wil aanpassen door je 'o zo goede' tactiek eventjes te veranderen dan vind ik JOU lame.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 23:27 schreef vinkie het volgende:Assrunning is cool, gewoon net zolang op iemand jagen totdat ie dood is, doe je dat niet dan kan hij jou pakken en daar schiet je niks mee op.
Ik vind Assrunners in DFLW anders behóórlijk irritant...ik erger me stierlijk aan dat soort spelers....

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ja luister nou s ff. snipen kan er net mee door maar is flauw imho. Campen kan niet wat mij betreft.

het is gewoon allemaal heel irritant en ik denk altijd bij mezelf: als we allemaal gaan snipen/ campen dan gebeurt er toch niks meer?

persoonlijk heb ik meer respect voor mensen die gewoon rushen en daar goede resultaten mee behalen.

hoppen: iemand die af en toe hopt ok. maar iemand die de hele tijd hopt wordt ik doodziek van. we zijn toch geen konijnen?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• lonkhuijzen
  • Laatst online: 01:06

lonkhuijzen

100% ADH

Ik speel zelf Urban Terror (quake 3 mod) en snipe erg veel.

En ik ben het wel met jullie eens over de snipers.. namelijk de meeste snipers blijven steeds op dezelfde plek zitten.. erg boring dus..

Ik gebruik de tactiek van mijn opa.. heeft in het leger gezeten en werkte als sniper met buddy :) en daar schijnt het regel te zijn als je schiet gelijk weer moven.. zo doe ik het dus ook. Soms een buddy bij me die met een M4 een beetje dekking geeft.. op deze manier houdt het alles een beetje challenging...

Ik word wel regelmatig uitgescholden voor cheater (laatste tijd wel minder) maar nooit voor een sniper lamer..

Waarschijnlijk een beetje opschep verhaal maarja.. 8-)

En over de campers... zodra je een camper hebt gespot heb je hem toch zo neergeschoten zijn nou eenmaal niet van die goeie kereltjes.. dus daar maak ik me niet zo druk om :)

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Pagina: 1 2 Laatste