[3dsmax]finalRender v1.0

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 14:50

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik heb deze vandaag "gekocht", ook gelijk in huis btw. :) Maar nu zit het zo:

Ik installeer finalRender, alles gaat perfect, maar dan? Wat moet ik dan doen? Als ik 3dsmax open zie ik een ms-dos prompt schermpje van CLAMP. Maar in 3dsmax zie ik verder niks van finalRender weer. Wie o wie kan mij vertellen hoe ik hem in 3dsmax moet laden of misschien het programma op moet starten?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als je de hulp files ook erbij had gekoxht dan weet je dat fR geintegreerd zit, en dat je em bij de materialen lijst kan selecteren

of je doet customize user interfees ---> quad menu --> en dan selecteer je fR uit het pulldown menu en dan sleep je die optie naar je rechtermuisklik menu'tje. Nu kun je de globale instellingen van fR veranderen.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 16:40 schreef Atgast het volgende:
als je de hulp files ook erbij had gekoxht dan weet je dat...
Dit staat toch ook in de gebruiksaanwijzing? >:)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Jongens jongens, gebruiksaanwijzig zat er niet bij! >:)

Enne, AtGast, bedankt, zal het strax proberen! Maar eerst ff patattekes ete! :)

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 16:40 schreef Atgast het volgende:
of je doet customize user interfees ---> quad menu --> en dan selecteer je fR uit het pulldown menu en dan sleep je die optie naar je rechtermuisklik menu'tje. Nu kun je de globale instellingen van fR veranderen.
ALT+SHIFT+F werkt ook :9

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Kep 'm ook gekocht, duurder bij mij alleen wat langer voordat ie binnen was :)

Meteen maar even een testje gedaan, een balletje op een plankje in een lege oneindige ruimte, ja dat is afgekeken van pepe :)

zonder FR
Afbeeldingslocatie: http://www.gaborverhoeven.nl/other/zonder.jpg
(met omni anders zie je weinig)

met FR
Afbeeldingslocatie: http://www.gaborverhoeven.nl/other/met.jpg

Kep hier wel last van kleine artifacts, maargoed, heb er verder nog niks mee gedaan (renderen op een pIII450 is ook geen pretje)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Damn, das een behoorlijk verschil! Moet je me maar eens een keer uitleggen hoe je dat doet. :9

Ben niet verder gekomen dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mauricesnip/got/cgroot.jpg

:)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 23:31 schreef MaSsiE het volgende:

[..]

ALT+SHIFT+F werkt ook :9
Hoe zien jouw instellingen er daar uit? Bij depth of field vern**kt ie bij mij namelijk het hele plaatje. Distortion lijkt het wel.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Heb nu ook een site gevonden waar de basics van finalRender wordt uitgelegd, het is dan wel duits, maar dat lijkt mij niet zo'n groot probleem voor de meesten, heb precies gevolgd wat daar werd verteld, en dit kwam er uit rollen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mauricesnip/dude.jpg

De info is hier te vinden: http://jurrasstoil.piranho.de/tuts/fR/tutorial_fR.html

:)

• maratropa
  • Niet online
nu nog iets om te renderen. Als ik jouw was zou ik eerst al je energie in het leren van max stoppen, om pas daarna met dit soort plugins te gaan kloten. Het is wel leuk maar een bol blijft een bol.

specs

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 17:56 schreef gladiool het volgende:
nu nog iets om te renderen. Als ik jouw was zou ik eerst al je energie in het leren van max stoppen, om pas daarna met dit soort plugins te gaan kloten. Het is wel leuk maar een bol blijft een bol.
Klopt. :)
Ik wil vaak ook te snel, wil idd ook meer de basics van 3dsmax leren, heb al zo'n trainingsvideo van frank delise (NURBS training), maar dat lijkt me niet de enige mannier om dinen te renderen. Hoe geef jij bijvoorbeeld iets een surface als ik vragen mag? Denk dat ik nog te moelij doe: Maak iets en maak er dan NURBS van en geef het daarna een NURBS surface, maar dat moet ook makkelijker kunnen lijkt mij.

Dus: hoe begin jij nou een "drawing" ? Hoe zet je alles op? Splines? NURBS curves?

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Op vrijdag 10 mei 2002 18:39 schreef Copyman het volgende:

[..]

Klopt. :)
Ik wil vaak ook te snel, wil idd ook meer de basics van 3dsmax leren, heb al zo'n trainingsvideo van frank delise (NURBS training), maar dat lijkt me niet de enige mannier om dinen te renderen. Hoe geef jij bijvoorbeeld iets een surface als ik vragen mag? Denk dat ik nog te moelij doe: Maak iets en maak er dan NURBS van en geef het daarna een NURBS surface, maar dat moet ook makkelijker kunnen lijkt mij.

Dus: hoe begin jij nou een "drawing" ? Hoe zet je alles op? Splines? NURBS curves?
Misschien verstandig om gewoon te beginnen met box modeling.

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Ik zal daar eens wat tekst/tuts over zoeken, thx, en trouwens: hoe krijg ik die "vlekken" in mijn schaduw weg? :)

• ShittyOldMan
  • Nu online
Kwaliteit omhoog gooien, in die globals panel. Gewoon ff experimenteren.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1