Veranderingen in het register loggen?

Pagina: 1
Acties:

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik installeer m'n os regelmatig opnieuw (met ghost) en wil daarom m'n spellen op een apparte partitie zetten zodat ik die niet opnieuw hoef te installeren (en alle instellingen behouden blijven). Met spellen als quake gaat dat heel gemakkelijk, die zetten niets in het register of in de windows dir. Maar anderen doen dat wel.
Kent iemand een proggie die tijdens de installatie van een programma alle veranderingen kan loggen en een .reg bestandje kan maken met die veranderingen zodat ik ze later handmatig in kan voeren?

Verwijderd

Misschien is het programma Registry Monitor iets voor jou ? :)
Regmon is a Windows Registry spying utility that watches and displays information on system-wide registry accesses as they are occurring. This makes it a uniquely powerful tool for learning how Windows works or tracking down problems due to misconfigured Registry settings.
Welk OS heb je trouwens? in WOS zien wij namelijk graag het OS vermeld worden in de topictitel, voor meer info zie stap 3 van Het 3 stappenplan

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Denk dat je dan toch een non-windows programma nodig hebt..

--> [forum=10]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Invalid
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb zelf win2k maar het gaat natuurlijk over windows algemeen...

Verwijderd

Probeer het tooltje Regsnap eens.

Een before snapshot maken. Spel installeren. Een after snapshot maken, en je hebt de registry entry's en eventueel ook .ini files die zijn veranderd.