[WC] Waterblok ontwerp en fabricage stage 1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25587

Voor mij maakt het nie zo uit hoe duur de pomp word maar als je goedkoop uit wilt zijn dan moet je misschien ff hier kijken

[topic=506802/3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

Op vrijdag 31 mei 2002 12:27 schreef Mr_Hiney het volgende:
Voor mij maakt het nie zo uit hoe duur de pomp word maar als je goedkoop uit wilt zijn dan moet je misschien ff hier kijken

[topic=506802/3]
de verschil in kwaliteit van dat setje en de kwaliteit van dit custom setje is denk ik wel erg groot.. ik hou het in de gaten... maar ik denk dat dit veel beter presteerd...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 31 mei 2002 13:48 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

de verschil in kwaliteit van dat setje en de kwaliteit van dit custom setje is denk ik wel erg groot.. ik hou het in de gaten... maar ik denk dat dit veel beter presteerd...
Dat denk ik ook ja maar ik d8 ik breng het ff onder de aand8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1445

AleXtc ik heb naar je blokje gekeken, en ik ben op een paar bezwaren gestuit. Hij is nogal dik. De praktijk wijst uit dat je er geen bal aan het om vinnen van 12 mm hoog te hebben. De warmte zal toch bovenin komen. Ik zou zeggen maak hem minder hoog en haal meer blokjes uit je blok koper :) economisch toch. Verder zie ik veel haakse bocht wat ervoor zal zorgen dat je waterstroom flink afgeknepen wordt. Ik zo vloeinde bochten maken en dan koeft de buitenkant niet eens gekoeld te worden, de core is toch zo klein als wat.

BTW wanden van 0.5mm dik in koper frezen....jij hebt zeker nog nooit koper bewert op een freesbankje? Ik wens je veel succes, want geloof me die wand is zo weg of je moet met 0.05mm per keer gaan freezen, maar dan ben je over een jaar nog bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 15:59

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 21:54 schreef nitraat het volgende:
AleXtc ik heb naar je blokje gekeken, en ik ben op een paar bezwaren gestuit. Hij is nogal dik. De praktijk wijst uit dat je er geen bal aan het om vinnen van 12 mm hoog te hebben. De warmte zal toch bovenin komen.
Misschien moet ik 'm idd maar wat ondieper maken. Misschien iets van 8 of 10 mm, is ook beter voor de doorstroming. Het zorgt er wel voor dat het wqater sneller door de maze gaat.
Ik zou zeggen maak hem minder hoog en haal meer blokjes uit je blok koper :) economisch toch.
Daar heb je gelijk in, helaas het ik maar een blok van 50x50x80mm Daar kunnen we 4 blokken uithalen op het moment, om iig de ontwerpen te testen.
Verder zie ik veel haakse bocht wat ervoor zal zorgen dat je waterstroom flink afgeknepen wordt. Ik zou vloeiende bochten maken en dan hoeft de buitenkant niet eens gekoeld te worden, de core is toch zo klein als wat.
Daarom koop ik liever een sterkere pomp :) Mijn idee is om zoveel mogelijk oppervlak te creeren voor warmte opname, ongeacht of hiervoor een sterkere pomp nodig zou zijn.
Maar iig hebben we nu 3 ontwerpen en die gaan we allemaal testen. Kijken wwelke nou het beste is. Iig ga ik binnekort die zwaarste einheim pomp kopen met die radiator die aan het begin van het topic staat. Betere referentie kan je niet hebben toch?
BTW wanden van 0.5mm dik in koper frezen....jij hebt zeker nog nooit koper bewert op een freesbankje? Ik wens je veel succes, want geloof me die wand is zo weg of je moet met 0.05mm per keer gaan freezen, maar dan ben je over een jaar nog bezig.
We gaan CNC freezen :) want wij zijn te lui om aan al die hendels te gaan draaien....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6170

Juist met CNC frezen gaat dit niet lukken (tenminste als jij een programma schrijft waar aanzet en toerental volgens de normen zijn(erg hoog dus!)) Dit zou ik dus maar schrappen, wanden van 0,5mm lijkt mij ook niet echt goed werken qua warmte afvoer, maar je moet het zelf weten ;)
In mijn blok worden binnen wanden minimaal 2mm en buiten minimaal 3mm, het kleinste wat denk ik echt nog een beetje werkt is 1mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1445

Op vrijdag 31 mei 2002 23:38 schreef MiWa-r het volgende:
Juist met CNC frezen gaat dit niet lukken (tenminste als jij een programma schrijft waar aanzet en toerental volgens de normen zijn(erg hoog dus!)) Dit zou ik dus maar schrappen, wanden van 0,5mm lijkt mij ook niet echt goed werken qua warmte afvoer, maar je moet het zelf weten ;)
In mijn blok worden binnen wanden minimaal 2mm en buiten minimaal 3mm, het kleinste wat denk ik echt nog een beetje werkt is 1mm.
Die 1 mm is mischien zelfs nog aan de lage kant. Kijk als je veel oppervlakte wilt hebben, dat is mooi, maar het moet ook nuttige oppervlakte zijn. Het sleutelwoord is warmte transoprt en dat gaat niet lukken met die dunnen vinnen. Ik denk dat hele dunnen vinnen net zo effectief zijn als geen vinnen, want ej krijgt de warmte er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 11:41

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op vrijdag 31 mei 2002 23:53 schreef nitraat het volgende:

[..]

Die 1 mm is mischien zelfs nog aan de lage kant. Kijk als je veel oppervlakte wilt hebben, dat is mooi, maar het moet ook nuttige oppervlakte zijn. Het sleutelwoord is warmte transoprt en dat gaat niet lukken met die dunnen vinnen. Ik denk dat hele dunnen vinnen net zo effectief zijn als geen vinnen, want ej krijgt de warmte er niet in.
"Je krijgt de warmte er niet in" is een beetje een natuurkundig onverantwoorde uitspraak, vind je niet?
Het gaat om oppervlakte, niet om warmtecapaciteit. Met meer dunne vinnen creeer je ook meer oppervlakte, dus meer contactoppervlak van je blokje met het water.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Alex: volgens mij zien meerdere mensen jouw ontwerp niet zitten omdat het:
a) geen goede doorstroming heeft.
b) technisch niet haalbaar is.

Ik denk dat de slechte doorstroom het voordeel van het grote contactoppervlak alleen maar opheft. Sneller stromend water neemt nou eenmaal meer warmte op dan langzaam stromend water.
Bovendien lijkt het mij het beste dat je het water boven de core naar binnen brengt, anders wordt er niet op de juiste plaats gekoeld.
Bovendien ben ik bang dat als we meerder blokken gaan maken om te testen, het allemaal erg veel tijd in beslag gaat nemen. Heb je misschien zelf al een beetje op de kalender gekeken en een planning gemaakt voor de komende maanden? DAn weten we ook een beetje waar we aan toe zijn en kunnen we er wat meer vaart in gaan zetten. Ik had toch wel gehoopt het prooject voor augustus te kunnen afronden.
Ook brengt het testen van blokjes duidelijk extra kosten met zich mee die je door logisch redeneren denk ik ook kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Kweet niet of ik nou het eens moet zijn met deze uitspraak;

De warmte komt er niet in.

Als de warmte wel tot in de punten zou komen heb ik het idee dat hij dan een probleem heeft met het afvoeren van de warmte, maw er is teveel warmte met te weinig afgift.

Komt de warmte dus niet in de uiteinden van de sleuven dan betekent het dat het wel al zijn warmte kwijt raakt.

Dacht ik zo, correct me if í'm wrong !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

ff snel topic door gespit. Als ik het goed lees is nog geen ontwerp gekozen. zijn er geen prijzen bekend en moet alles nog worden gemaakt.

kort om: ik volg dit topic wel maar laat ff horen wanneer ik wat kan bestellen.

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Hey Alex, kun je me je telefoonnummer ff geven, dan spreken we vanavond ff wat af over het frezen.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

zo, ik zal ff met plaatje uitleggen wat ik bedoel..

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.p.nolten/got/waterblok.jpg

De rood-blauwe kleur stelt de wartme verdeling voor die de processor zal afgeven. Rood is warm, blauw is minder warm.
Ik denk dus, als het water zo'n lange weg moet afleggen, het water al zo ver is opgewarmd, als het aan de buitenkant komt, warmer is dan het blok zelf en dus niet effectief meer zal koelen. (das als je de bovenste als intake neemt.)
Als je het onderste gat neemt, zal het water al verwarmt zijn voordat het überhaupt de core berijkt, en zal daar, op de plek waar het het meest nodig is, minder goed koelen.
Het water moet hier zo'n lange weg afleggen, en met een mindere snelheid, dat het vsat en zeker niet effectief meer zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op maandag 03 juni 2002 13:01 schreef AlKoholiK het volgende:
Hey Alex, kun je me je telefoonnummer ff geven, dan spreken we vanavond ff wat af over het frezen.
Meel is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

waar komt iedereen eigenlijk vandaan?? (woonplaats)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Almelo, en ik vind dat plaatje + uitleg wel verhelderend maar als je kunt zorgen dat je hoge doorstroom snelheid hebt daar moet dat toch geen probleem zijn lijkt me? Ik denk dat je het beste een keer zo'n blokje moet maken en kijken hoe goed ie werkt. Ik denk dat je zo niet meer veel verder komt. Pas na de resultaten kun je denk het beste overleggen hoe we nu verder moeten.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op maandag 03 juni 2002 18:09 schreef Mr_Hiney het volgende:
Almelo, en ik vind dat plaatje + uitleg wel verhelderend maar als je kunt zorgen dat je hoge doorstroom snelheid hebt daar moet dat toch geen probleem zijn lijkt me? Ik denk dat je het beste een keer zo'n blokje moet maken en kijken hoe goed ie werkt. Ik denk dat je zo niet meer veel verder komt. Pas na de resultaten kun je denk het beste overleggen hoe we nu verder moeten.

Just my 2 cents
my point exaclty :)

Maaruhm, ik kom uit Bergen(vlakbij Alkmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:03
Op vrijdag 31 mei 2002 21:54 schreef nitraat het volgende:
AleXtc ik heb naar je blokje gekeken, en ik ben op een paar bezwaren gestuit. Hij is nogal dik. De praktijk wijst uit dat je er geen bal aan het om vinnen van 12 mm hoog te hebben. De warmte zal toch bovenin komen. Ik zou zeggen maak hem minder hoog en haal meer blokjes uit je blok koper :) economisch toch. Verder zie ik veel haakse bocht wat ervoor zal zorgen dat je waterstroom flink afgeknepen wordt. Ik zo vloeinde bochten maken en dan koeft de buitenkant niet eens gekoeld te worden, de core is toch zo klein als wat.

Ik heb gewoon 10 in 1x gefreest en dat gaat goed hoor. Je moet alleen een lage loopsnelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

ik kom btw uit Leerdam.
Nah goed, we zullen wel zien hoe de blokjes presteren..
* Bluppy2 is erg nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Ik ga vrijdag naar AlKoholiK toe, :) daar gaan we eerst ff inspecteren wat we allemaal kunnen doen. We moeten natuurlijk eerst kijken wat voor import versies we moeten schrijven voor de CNC machine. Daarna gaan we mooi schrijven.....zal niet meevallen maar het gaat ons lukken!!!!
In tussen tijd ga ik me pompje bestellen (eheim 1250 ofzow :) ) en me Super Cube... ( hoop alleeen dat ik geen mot met me vrouwtje krijg...... bettje duur wel maar wel goed !! :) Dan gaan we eerst een paar ontwerpen frezen en testen. Ik heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 03 juni 2002 14:57 schreef bluppy2 het volgende:
zo, ik zal ff met plaatje uitleggen wat ik bedoel..

[afbeelding]

De rood-blauwe kleur stelt de wartme verdeling voor die de processor zal afgeven. Rood is warm, blauw is minder warm.
Ik denk dus, als het water zo'n lange weg moet afleggen, het water al zo ver is opgewarmd, als het aan de buitenkant komt, warmer is dan het blok zelf en dus niet effectief meer zal koelen. (das als je de bovenste als intake neemt.)
Als je het onderste gat neemt, zal het water al verwarmt zijn voordat het überhaupt de core berijkt, en zal daar, op de plek waar het het meest nodig is, minder goed koelen.
Het water moet hier zo'n lange weg afleggen, en met een mindere snelheid, dat het vsat en zeker niet effectief meer zal zijn.
Mooi plaatje trouwens :) Maar goed, even wat rekenwerk, 'worst case' scenario:

Je pompt 172 watt van je peltier + 120 watt van je zwaar OC'de CPU in je koelblok, neem gewoon ruwweg 300 watt totaal. En ga er voor het gemak ook even vanuit dat AL die warmte ook daadwerkelijk je koelblok inkomt.

Doorvoer van water, erhh ... expres weinig nemen: 120 liter per uur, dus 2 liter per minuut, dus 33,333 ml/sec. Ok, ronden we naar beneden af, voor het gemak: 30 ml/sec, waar 300 watt (en watt = joule per seconde) ingepompt wordt. Van water weten we dat als je 4200 joule aan warmte in een kilo stopt, dat dan de temperatuur 1 graad omhoog gaat.

300 joule op 30 ml water = 2,38 graden stijging, en dat is dan echt met beroerd slechte getallen. Hoger kan de temperatuur van je water niet toenemen, meer energie kan er immers niet in je water gestopt worden. Is een temperatuursverschil van 2,38 graden iets om je zorgen over te maken ?

We doen hetzelfde sommetje nog eens met 100 watt aan CPU hitte, zonder pelt: verschil in temperatuur = 2,38/3 = 0,79 graden.

In mijn simulaties, zie dit draadje: [topic=478776] zie ik temperatuursverschillen binnen het koper van soms wel tientallen graden. Denk je dan dat die paar graden toename van vloeistoftemperatuur nog iets uitmaakt ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 04 juni 2002 10:33 schreef AleXtc het volgende:
Ik ga vrijdag naar AlKoholiK toe, :) daar gaan we eerst ff inspecteren wat we allemaal kunnen doen. We moeten natuurlijk eerst kijken wat voor import versies we moeten schrijven voor de CNC machine. Daarna gaan we mooi schrijven.....zal niet meevallen maar het gaat ons lukken!!!!
In tussen tijd ga ik me pompje bestellen (eheim 1250 ofzow :) ) en me Super Cube... ( hoop alleeen dat ik geen mot met me vrouwtje krijg...... bettje duur wel maar wel goed !! :) Dan gaan we eerst een paar ontwerpen frezen en testen. Ik heb er zin in :)
Welke ontwerpjes ga je doen dan. Alleen je eigen of meerdere maar als de resultaten goed zijn heb je dan ook al tijd om mijn beloofde blokkie te maken of moet ik nog ff geduldig zijn want dat is ook geen probleem hoor. Alvast hartstikke bedankt dat je die moeite alvast voor mij en Bluppy wilt doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 04 juni 2002 19:24 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Mooi plaatje trouwens :) Maar goed, even wat rekenwerk, 'worst case' scenario:

Je pompt 172 watt van je peltier + 120 watt van je zwaar OC'de CPU in je koelblok, neem gewoon ruwweg 300 watt totaal. En ga er voor het gemak ook even vanuit dat AL die warmte ook daadwerkelijk je koelblok inkomt.

Doorvoer van water, erhh ... expres weinig nemen: 120 liter per uur, dus 2 liter per minuut, dus 33,333 ml/sec. Ok, ronden we naar beneden af, voor het gemak: 30 ml/sec, waar 300 watt (en watt = joule per seconde) ingepompt wordt. Van water weten we dat als je 4200 joule aan warmte in een kilo stopt, dat dan de temperatuur 1 graad omhoog gaat.

300 joule op 30 ml water = 2,38 graden stijging, en dat is dan echt met beroerd slechte getallen. Hoger kan de temperatuur van je water niet toenemen, meer energie kan er immers niet in je water gestopt worden. Is een temperatuursverschil van 2,38 graden iets om je zorgen over te maken ?

We doen hetzelfde sommetje nog eens met 100 watt aan CPU hitte, zonder pelt: verschil in temperatuur = 2,38/3 = 0,79 graden.

In mijn simulaties, zie dit draadje: [topic=478776] zie ik temperatuursverschillen binnen het koper van soms wel tientallen graden. Denk je dan dat die paar graden toename van vloeistoftemperatuur nog iets uitmaakt ?
ik vind het een mooie berekening, maar in de flowcast simulaties in een ander draadje, zie je dat temperatuurverschillen tussen blokjes soms tientallen graden zijn.

Plaatje is trouwens van Alex, waarna de warmte verdeling er met fotosoep overheen is geplakt :) (simpel rood-blauwe gradient)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 04 juni 2002 22:12 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

ik vind het een mooie berekening, maar in de flowcast simulaties in een ander draadje, zie je dat temperatuurverschillen tussen blokjes soms tientallen graden zijn.

[..]
flowcast :? Ken ik niet, ProCAST wel, Flow3D ook. Waar is dat draadje dan ??

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op dinsdag 04 juni 2002 21:01 schreef Mr_Hiney het volgende:

[..]

Welke ontwerpjes ga je doen dan. Alleen je eigen of meerdere maar als de resultaten goed zijn heb je dan ook al tijd om mijn beloofde blokkie te maken of moet ik nog ff geduldig zijn want dat is ook geen probleem hoor. Alvast hartstikke bedankt dat je die moeite alvast voor mij en Bluppy wilt doen. :)
Ten eerste ga ik natuurlijk mijn eigen ontwerp doen, :)
nee hoor, grapje :) Ik ga mijn ontwerp maken en die met die spiraal. Ik kan er dan nog twee doen. omdat ik het koper dan over heb. Dus kom maar op met je ontwerpen.
Deze gaan we allemaal testen, want we willen natuurlijk zien welke het beste koelt natuurlijk. In principe zijn dus de test modellen voor jezelf. Ga er niet vanuit dat je ze morgen heb maar het duurt niet lang meer. A.s. vrijdag ga ik naar Alkoholik en hopelijk de vrijdag erna gaan we frezen :) Waarschijnlijk heb ik dan ook mijn spullen binnen. Dus in die week kunnen we gaan testen. Ik schat uit eindelijk een week of 3 voor dat het klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op woensdag 05 juni 2002 09:57 schreef JumpStart het volgende:

[..]

flowcast :? Ken ik niet, ProCAST wel, Flow3D ook. Waar is dat draadje dan ??
sorry, ik bedoelde procast natuurlijk:

[topic=478776/1/100]
Op woensdag 05 juni 2002 11:33 schreef AleXtc het volgende:

[..]

nee hoor, grapje :) Ik ga mijn ontwerp maken en die met die spiraal. Ik kan er dan nog twee doen. omdat ik het koper dan over heb. Dus kom maar op met je ontwerpen.
Deze gaan we allemaal testen, want we willen natuurlijk zien welke het beste koelt natuurlijk. In principe zijn dus de test modellen voor jezelf. Ga er niet vanuit dat je ze morgen heb maar het duurt niet lang meer. A.s. vrijdag ga ik naar Alkoholik en hopelijk de vrijdag erna gaan we frezen :) Waarschijnlijk heb ik dan ook mijn spullen binnen. Dus in die week kunnen we gaan testen. Ik schat uit eindelijk een week of 3 voor dat het klaar is.
doe mij sowieso maar zo'n spiraalding.. als je die alvast kan fresen zou dat mooi zijn.. dan doe ik hier ook gelijk wat metingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 04 juni 2002 22:12 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

[..]
We praten een beetje langs elkaar heen geloof ik. Uit die ProCAST simulatie die ik gedaan heb (en ook in de simulaties die nu nog draaien) zie je dat een blok plaatselijk makkelijk tot tien tot twintig graden, of meer, boven kamertemperatuur komt. Het water haalt zo'n stijging noooooit.

Als je dus water, net boven kamertemperatuur, je blok in pompt, en je wéét dat zelfs in een hele beroerde situatie je water maar 2 tot 3 graden warmer kan worden, dan hoef je dus niet bang te zijn dat je water net zo warm wordt als het koelblok zelf. Om dat te veroorzaken moet je een nog véél langer koeltraject hebben.

En andersom, mocht dat nou toch gebeuren, dan is er ook nog zoiets als het tegenstroom principe, waarbij je koelwater binnenkomt op de koudste plek. Op deze manier blijf je een temperatuursverschil houden tussen koper en water, en dus blijft er ook over het hele koeltraject warmteuitwisseling plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op woensdag 05 juni 2002 15:41 schreef JumpStart het volgende:

[..]

We praten een beetje langs elkaar heen geloof ik. Uit die ProCAST simulatie die ik gedaan heb (en ook in de simulaties die nu nog draaien) zie je dat een blok plaatselijk makkelijk tot tien tot twintig graden, of meer, boven kamertemperatuur komt. Het water haalt zo'n stijging noooooit.

Als je dus water, net boven kamertemperatuur, je blok in pompt, en je wéét dat zelfs in een hele beroerde situatie je water maar 2 tot 3 graden warmer kan worden, dan hoef je dus niet bang te zijn dat je water net zo warm wordt als het koelblok zelf. Om dat te veroorzaken moet je een nog véél langer koeltraject hebben.

En andersom, mocht dat nou toch gebeuren, dan is er ook nog zoiets als het tegenstroom principe, waarbij je koelwater binnenkomt op de koudste plek. Op deze manier blijf je een temperatuursverschil houden tussen koper en water, en dus blijft er ook over het hele koeltraject warmteuitwisseling plaatsvinden.
we waren idd langs elkaar heen aan het praten/. Bedankt voor je verhelderende uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 05 juni 2002 15:22 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

sorry, ik bedoelde procast natuurlijk:

[topic=478776/1/100]
[..]

doe mij sowieso maar zo'n spiraalding.. als je die alvast kan fresen zou dat mooi zijn.. dan doe ik hier ook gelijk wat metingen :)
Ja en als je voor mij ook zo'n ding wilt frezen zou ik dat ook heel mooi vinden dan hebben Bluppy en ik alvast onze beloofde blokkies :) En dan moet je maar zeggen hoeveel het gekost heeft dan maak ik het geld over :)

edit:

Krijg namelijk mijn pomp ook met een paar dagen en dan zou ik eigenlijk wel graag willen gaan switchen op waterkoeling als dat kan want het is op het moment op mijn kamer bloedje heet en dat vind mijn pc helemaal niet leuk en ik dus ook nie. Dus als je wat voor mij (en Bluppy) kunt doen dan zou ik dat super erg op prijs stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 11:33 schreef AleXtc het volgende:
Deze gaan we allemaal testen, want we willen natuurlijk zien welke het beste koelt natuurlijk.
Ga je mijn blok (met evenwijdige kanalen) ook maken? Dat zou eindelijk een antwoord geven op de vraag wat bepalend is, contactoppervlak, stroomsnelheid of stroomlengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Op woensdag 05 juni 2002 19:41 schreef KifArU het volgende:

[..]

Ga je mijn blok (met evenwijdige kanalen) ook maken? Dat zou eindelijk een antwoord geven op de vraag wat bepalend is, contactoppervlak, stroomsnelheid of stroomlengte.
en als er dan 1 als beste uit de bus komt,....
heb je die dan ook als autocad bestand?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op woensdag 05 juni 2002 19:41 schreef KifArU het volgende:

[..]

We kunnen het doen natuurlijk, alleeen we hebben 1 probleem;
het blokje is 50x50x20, daar moet je het even mee doen. Dus als je je ontwerp even aan wilt passen aan deze maximale maten dan lukt het denk ik wel om 'm te maken. Wat ook misschien eenn probleem is..... ik heb geen 3 mm frees. wel 4 mm. misschien heeft joris een 3mm liggen.
Pas even je ontwerp aan en gooi 'm ff bij een link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:09

xces

To got or not to got..

Hmmz kun je ff in het kort samenvatten wat nu de planning is, ik ben ook wel geintresseerd, maar ik ga geen 8 pagina's lezen. Wiskundig ben ik al helemaal niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Planning;

We gaan binnen twee weken 4 verschillende blokken maken. Deze gaan we testen op een Super Cube Radiator en een Eheim pomp. Deze testen we waarschijnlijk op verschillende Cpu's te weten een AMD 1200, 266 FSB (1200@1400) kweet niet precies welke Joriz (XP geloof ik) en bluppy hebben.

Test resultaten zijn binnen 3 weken bekend, aan de hand van onze bevindingen en resultaten gaan we kijken wat ze per stuk gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 06 juni 2002 11:22 schreef AleXtc het volgende:
Planning;

We gaan binnen twee weken 4 verschillende blokken maken. Deze gaan we testen op een Super Cube Radiator en een Eheim pomp. Deze testen we waarschijnlijk op verschillende Cpu's te weten een AMD 1200, 266 FSB (1200@1400) kweet niet precies welke Joriz (XP geloof ik) en bluppy hebben.

Test resultaten zijn binnen 3 weken bekend, aan de hand van onze bevindingen en resultaten gaan we kijken wat ze per stuk gaan kosten.
En me dan, dan mag je ook wel voor mij direct het blokkie frezen dan kan ik ook wel wat testen. Heb een Athlon TB 1400 nog niet ge-oced maar wat niet is kan nog komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
hier staat een versie van 50x50 mm met gangen van 3 mm, een 50x50x4 zal ik nog maken en posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

ik heb een XP1600+ die ik zonder moeite met mijn cheap-ass luchtkoeling naar 1600mhz til.. uitstekend om mee te testen dus.. (hij is nog locked, maar als één van jullie goed kan unlocken kan dat veranderd worden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Inmiddels heb ik ook een blok van 50x50 mm gemaakt, met een minimale breedte van alle doorgangen van 4 mm:
Afbeeldingslocatie: http://www.tkau.nl/waterblok3.JPG

De autocad-tekening is hier te vinden.
De vorm lijkt misschien wat vreemd. Dit komt voor een deel door de eis van minimaal 4 mm. Dit is in verhouding erg veel. (Met een wanddikte van 5 mm houd je maar 40 mm binnenruimte over)
Verder lijkt het blokje in de hoeken een gang te missen. Dit heb ik gedaan vanwege de doorstroomopening.
Op dit moment is het voorbereid op een instroom en uitstroom (respectievelijk rechtsonder en linksboven) van 10 mm doorsnede. Dit is een oppervlak van ca. 80 mm^2.
Het blokje heeft 6 gangen van 4 mm breed en 5 mm diep, dat maakt 6x4x5=120 mm^2 doorstroomopening. (Overeenkomstig met een spiraalblokje met gangen van 1 cm breed en een dikte van 16mm)
Met een verlies van 33% door de wandwrijving moet dit behoorlijk goed uitkomen.
Voordeel hiervan is de dikte van 9 mm. Met wat zaagverlies zou je dus nog 2 blokjes kunnen maken uit het stuk koper dat je hebt. (Indien gewenst, wil ik nog wel wat blokjes ontwerpen met een beperkte dikte.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
En nog wat ontwerpen.
Hierbij heb ik niet heel diep nagedacht, maar een beetje verschillende vormen geprobeerd.
Bij allemaal is de minimale doorstroomopening 80 mm^2 of groter (het laatste ontwerp is daarom wat hoger dan de anderen, totaal 12 mm) en ze zijn allemaal te maken met een frees van 4 mm.
Daarom heb ik ook het randje voor een O-ring laten vervallen, dan hoeft er geen frees gewisseld te worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.tkau.nl/wb-simpel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tkau.nl/wb-simpel2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tkau.nl/wb-simpel3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tkau.nl/wb-simpel4.jpg

En de autocad-tekening is hier te vinden.
Laat maar even weten wat jullie van deze ontwerpen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Zow, jij heb er zin in :P. Lijkt wel of je tijd over heb :)

Als je toch tijd zat heb, mag je wel dat blok van mij in 4 stukken zagen....... 50x50x80 ( 4 x 20 mm)

Ik ben met een ijzerzaag aan het zagen geweest :( over 1 cm diep doe je 15 minuten :(

na 15 minuten ben ik gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op donderdag 06 juni 2002 19:06 schreef KifArU het volgende:
Inmiddels heb ik ook een blok van 50x50 mm gemaakt, met een minimale breedte van alle doorgangen van 4 mm:
[afbeelding]

De autocad-tekening is hier te vinden.
De vorm lijkt misschien wat vreemd. Dit komt voor een deel door de eis van minimaal 4 mm. Dit is in verhouding erg veel. (Met een wanddikte van 5 mm houd je maar 40 mm binnenruimte over)
Verder lijkt het blokje in de hoeken een gang te missen. Dit heb ik gedaan vanwege de doorstroomopening.
Op dit moment is het voorbereid op een instroom en uitstroom (respectievelijk rechtsonder en linksboven) van 10 mm doorsnede. Dit is een oppervlak van ca. 80 mm^2.
Het blokje heeft 6 gangen van 4 mm breed en 5 mm diep, dat maakt 6x4x5=120 mm^2 doorstroomopening. (Overeenkomstig met een spiraalblokje met gangen van 1 cm breed en een dikte van 16mm)
Met een verlies van 33% door de wandwrijving moet dit behoorlijk goed uitkomen.
Voordeel hiervan is de dikte van 9 mm. Met wat zaagverlies zou je dus nog 2 blokjes kunnen maken uit het stuk koper dat je hebt. (Indien gewenst, wil ik nog wel wat blokjes ontwerpen met een beperkte dikte.....)
dit ontwerp lijkt mij het beste, omdat het door de vloeiende lijnen weinig weerstand zal geven.
Misschien is het slim om in het midden (waar de core zit) nog een verbinding te maken zodat daar meer wartme aan het water afgegeven kan worden.

Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/r.p.nolten/got/waterblok3b.jpg

edit: zowaar al 200 berichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 juni 2002 09:14 schreef AleXtc het volgende:
Zow, jij heb er zin in :P. Lijkt wel of je tijd over heb :)

Als je toch tijd zat heb, mag je wel dat blok van mij in 4 stukken zagen....... 50x50x80 ( 4 x 20 mm)

Ik ben met een ijzerzaag aan het zagen geweest :( over 1 cm diep doe je 15 minuten :(

na 15 minuten ben ik gestopt
Kun je mij ook zo'n blokkie regelen dan (zie vorige post) Plz :) Mijn proccie staat ook in mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
jaja, :) Hiney, bluppy, Alkoholik en ik zijn ve eerste die hun blokken krijgen, deze gaan we eerst testen natuurlijk :P

Hadden we toch al afgesproken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja is goed joh maar ik zag mijn naam zo weinig voorkomen :9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 10:23 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

Misschien is het slim om in het midden (waar de core zit) nog een verbinding te maken zodat daar meer wartme aan het water afgegeven kan worden.
Daar heb ik ook over zitten nadenken. Maar dit is in het verlengde van de discussie of de bodem dik of dun moet zijn. Dik voor een goede spreiding of dun voor een kleine warmte-barriere.
In mijn ontwerp zou de warmte door de middelste vin moeten verspreiden en daar aan het water worden afgegeven (groter oppervlak)
In jouw ontwerp zou de warmte een kleinere afstand tot het water hebben, maar ook een kleiner oppervlak.

In het topic over de simulatie van een waterblok blijkt dat de warmte zich snel verspreidt door het blok, dus ik heb aangenomen dat het grotere oppervlak meer bijdraagt dan de kleiner barriere.

@AleXtc: Ik heb helaas niet genoeg tijd over om blokken koper te zagen. Een uurtje of 2 met autocad prutsen is eigenlijk al te veel, maar lijkt me een goede bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

dit topicje verdient een schopje ;)

hoe staat het er mee? nog iets nieuws te melden?
Hebben jullie eigenlijk een digicam bij de hand want ik wil wel zien wat jullie uitvreten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44690

Kweenie hoor, maar is het niet beter het koele water eerst in het midden van het koelblok te laten neer plensen en dan laat uitwijken naar de hoeken?

Want bij die laatste plaatjes stroomt het water van links boven naar rechts onder (of andersom). Dan wordt het 'koelste' in de hoek gedeponeerd, niet precies midden boven de cpu.

edit: ik zie dat dit probleem bekend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Alex, ik denk dat we volgende week maar ff samen moeten komen om gelijk dat blok te maken. Ik heb ms nog wel een 3mm frees, maar of ik makkelijk dat stuk koper in 4 delen kan zagen. Hoeveel mm heb je maximaal over als zaagsnede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 13:27 schreef AlKoholiK het volgende:
Alex, ik denk dat we volgende week maar ff samen moeten komen om gelijk dat blok te maken. Ik heb ms nog wel een 3mm frees, maar of ik makkelijk dat stuk koper in 4 delen kan zagen. Hoeveel mm heb je maximaal over als zaagsnede?
idd moeten we snel ff plannen maken. Helaas heb ik as vrijdag dienst op me werk, moet dan tot drie uur blijven.
Misschien kan ik na drieen komen en dan gaan we aan het werk. Eten we wat i/d stad misschien? Kunnen we iig ff wat aktie ondernemen want zo gaat het lang duren. Was jij nog wat wijzer geworden met die studie boeken? Mijn boeken liggen helaas in R'dam, niet echt om de hoek. Blok is 80 mm lang dus ik moet drie keer zagen. als we blokken van 15 mm hoog willen dan hebben we wel wat over, mischieen kunnen we wel 5 blokken maken..... (4x zagen van 1.25mm zaagsnede? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 11 juni 2002 16:50 schreef bluppy2 het volgende:
dit topicje verdient een schopje ;)

hoe staat het er mee? nog iets nieuws te melden?
[b]Hebben jullie eigenlijk een digicam bij de hand want ik wil wel zien wat jullie uitvreten ;)[/b]
zie quote ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op woensdag 12 juni 2002 20:10 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

zie quote ;)
Er is nog weinig progress.... maw er is nog niks gedaan; we gaan vrijdag aan de gang. Ik heb idd een digcam dus vrijdag ga ik foto's maken en stop ik die online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Hier is een site waar verschillende coolers getest zijn; ZEER goed vooral pagina 7

http://www.dansdata.com/coolercomp.htm

Deze koelblok schijnt het beste te zijn qua warmteopname maar ik kan niks vinden over de layout van dat ding..... misschien dat jullie wat kunnen vinden;

http://www.jimmspc-store.fi/index_fi.htm

Deze koelblok kwam als beste uit de bus bij DansData.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Weten jullie misschien wat het ontwerp van de binnenkant van deze blok is ?

Aangezien dit blok een hele goede warmteopname heeft.

Lees deze review maar. (HEEL intressant)
http://www.dansdata.com/coolercomp.htm (gewone koelers)
http://www.dansdata.com/coolercomp_p6.htm (waterblokken)

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/jecc250.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/jeccbase250.jpg

De XCC P4-CX2 haalt 0.32°C/W

Ter vergelijking;

Danger Den MAZE2-1 haalt 0.35°C/W

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/coolercomp/maze2220.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

hoe gaat het nu? het duurt me allemaal wat lang zo :(
hebben jullie al iets? zijn jullie al begonnen? al resultaten?? etc etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Jupz, het loopt niet zo erg snel idd

We hebben nu twee keer afgesproken maar er kwam elke keer iets tussen. Ik wou al beginnen met schrijven maar ik heb geen boek.... die ligt helaas nog in r'dam.

Alkoholik heeft er 1 maar dan moet ik 40 km gaan rijden om het boek op te halen en dan weer 40 terug. Ik ga 'm ff bellen strakkies en kijken of we van de week iets kunnen afspreken.

Moet van de week me radiator ff ophalen dus ik wil ook gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Wie heeft er nog tekeningen (3D-model) van een waterblok?
Ik ben ook aan het simuleren geslagen en wil graag wat andere blokken testen, dan wat ik zelf teken.
Geef even een linkje naar de .sat (voor mij het makkelijkste) en ik kan hem simuleren.

AleXtc: Kun jij aan je tekening een uitsteeksel maken van 12x8 mm (grootte van een cpu-core) met een hele kleine hoogte (0,01 mm is al genoeg).
Het blok zoals het nu is, heb ik al gesimuleerd, maar omdat de warmtebron dan op de hele onderkant staat, klopt er niets van de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Stuur mij ff een mailtje naar (huppeldepup.com) dan kan ik het even naar je toe mailen ( ik heb je mail adres niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
En het eerste blok uit dit topic gesimuleerd met 100 watt input en water van 20 graden:

Afbeeldingslocatie: http://www.tkau.nl/koelblok4mm505012final.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Ik zal die vinnen groter(breder) maken. Dan kan de warmte hoger komen in de vinnen.

Ik zou graag het warmte verloop vanaf de bovenkant willen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Ik heb dat Cosmos weten te bemachtigen, nu ziet het er niet zo erg moeilijk uit om mee te spelen.

Ik ga gauw beginnen met het leren van het proggie.

Alleen een beetje minder dat de handleiding ongeveer 500 pagina's is :P

Zijn jullie nog wat verder gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Dit is het blok van de bovenkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.tkau.nl/koelblok4mm505012final-boven.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Alex, die gozer die die frees bestuurt, heeft al een 2 programma's geschreven, die ik doorgefaxed heb

Het is dus niet zo heel erg moeilijk

heb je die faxen wel gehad btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Nope, ik heb nog geen fax gehad.

Ik loop ff naar beneden, nog een keer kijken. Ik heb trouwens een plaat Aluminium (zeewaterbestendig) 200x100x25mm :) kunnen we nog wat alu blokken maken ook :)

Anders moet je die fax nog maar een keer sturen. Ik mail het nummer nog wel ff een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

w00t...hoe ga je dat hier krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op woensdag 19 juni 2002 17:01 schreef KifArU het volgende:
Dit is het blok van de bovenkant:

[afbeelding]
hoeveel water laat je ernu doorheen stromen (in liters/min)? Lijkt me wel iets om rekening mee te houden :)

en na hoeveel minuten heb je deze warmte verdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Alle uitgangspunten heb ik beschreven in dit topic:
[topic=524486/1/300]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 23:30 schreef AlKoholiK het volgende:
w00t...hoe ga je dat hier krijgen ;)
Euh, met de auto :? lol

Beetje bijgekomen van zaterdag ?? ;)

(ben zaterdag naar AlkoholiK geweest om te spieken naar de machines en natuurlijk om een feessie te vieren :)
Was erg leerzaam en gezellig ;)

Maar ben alleen nu de papieren vergeten mee te nemen geloof ik anders liggen ze nog in de auto denk ik ;)

Eh, We bellen vandaag of morgen ff met elkaar om een start te gaan maken van de week. De Radiator is dinsdag binnen hoop ik. Nu nog ff ee pomp bestellen en dan gaan we van de week frezen.

Hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op maandag 24 juni 2002 12:50 schreef AleXtc het volgende:

[..]

Euh, met de auto :? lol

Beetje bijgekomen van zaterdag ?? ;)

(ben zaterdag naar AlkoholiK geweest om te spieken naar de machines en natuurlijk om een feessie te vieren :)
Was erg leerzaam en gezellig ;)

Maar ben alleen nu de papieren vergeten mee te nemen geloof ik anders liggen ze nog in de auto denk ik ;)

Eh, We bellen vandaag of morgen ff met elkaar om een start te gaan maken van de week. De Radiator is dinsdag binnen hoop ik. Nu nog ff ee pomp bestellen en dan gaan we van de week frezen.

Hoop ik ;)
GEEUW :D

duurt wel een beetje lang zo :O :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Beter goed gejat dan zelf slecht bedacht :) :)

Euh, die icon is wel heel kewl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Aaaaargh, leuk zo'n verbinding op je werk. 50 man op ISDN. BWEEEEEEEEEEEH :(

O-) O-) O-) O-) O-) O-) O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

uhm.. zo moeilijk is quoten en plaatjes plaatsen toch niet :D
ik quote nu een tekst.
we gaan omhoog en weer omlaag :o :O
:O = smilie geplaats met image tag :)

de code voor die smilie is trouwens
code:
1
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Ik weet het alleen me verbinding op me werk wil nog wel eens wegvallen. :(

Euh, Jorizzz Leef je nog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

sure man :)
Is er niet dat je overdag een keer vrij bent, dan kun je ff met die gozer lullen en eventueel gelijk een programma schrijven

ennuhm...eitje, je bent die blaadjes vergeten op me feesie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 22:17 schreef AlKoholiK het volgende:
sure man :)
Is er niet dat je overdag een keer vrij bent, dan kun je ff met die gozer lullen en eventueel gelijk een programma schrijven

ennuhm...eitje, je bent die blaadjes vergeten op me feesie :)
Ja kippie, daar was ik ook al achter :P lol

Maarre, tja. vrijdag ben ik om 1 uur klaar. Dan kan ik om half 2 bij je zijn. wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

die gozer is om half 2 weg....ms dattik kan vragen offie blijft, ik maar ik vrijdag werken... :)
dus dat gaat niet lukken...

Maaruhm...geef dat faxnummer nog maar ff, dan ga ik die zooi wel ff doorfaxen, en dan kun je zelf thuis achter je peeseetje een programma schrijven, want het is echt niet zo moeilijk. Als hij af is, kunnen we wel een keer gaan simuleren. Mijn vader weet dat ook wel denkik, dus dan kan dat ook 's avonds gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
AAAAARRRGH, ik ben gek aan het worden. :(

Bij OC-shop de radiator besteld (zijn de distibuteurs van DangerDen in nederland) ong. 3 weken geleden.

Ze verkochten alleeen de gewone cube maar voor mij wilden ze wel een uitzondering maken omdat er toch spullen bij DD bestelt zouden worden, dus het kon met de zending mee komen. Ik moest mijn telefoonnummer geven en ik zou gebeld worden.

3 weken later, moest toch in de buurt van dordrecht zijn (afgelopen zaterdag) dus ik denk, bel maar even, misschien is hij er al.
Helaas, nog niet. Dinsdag zou de zending binnen zijn.

woensdag; geen belletje, ik weer bellen. Sorry de server is in onderhoud en dit gaat zeker tot vrijdag duren ??? :? :?

(heeft OC nog een 286 in de kast staan ofzow waar geen spullen meer voor te krijgen zijn ofzow ????? )

Na lang discussieren wilden ze wel eventjes kijken of de zending er al was.......... krijg ik toch te horen dat die knakkers bij DD de Cubes niet meer gaan leveren. :( :( :(

Ikke DD gemaild, want de site vertelde mij dat de cubes alleen out of stock waren. Helaas het ergste was waar. ( ze worden dus niet meer geleverd) Gelukkig was Den de slechste niet en hij zou wel eventjes voor mij opzoeken waar ik ze nog wel kon krijgen.

Way to go DD. fantastisch!!! dat was gisteren, ben nu w8tende op antwoord van DD.

Dus moraal van het verhaal;

Volgens mij lopen er bij OC-shop een stel incompetente lamzakken rond die heel vaak geeen zin hebben om de telefoon op te nemen. :r :r :r :r :r
Ook geen zin om hun klanten waar ze afspraken mee hebben om hun in te lichten.| :( |:( |:(

Voor mij nooit meer OC-shop dus, wat een waardeloze toko. :r :r

W8tende op het verlossende antwoord van onze helpgrage DD verblijf ik in volle verw8ting. :D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

had dan gelijk een BlackIce Extreme gekocht.. die heeft tenminste een normaal formaat :D
maar.. hoe staat het nou met de blokjes zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

Op donderdag 27 juni 2002 09:52 schreef AleXtc het volgende:

Bij OC-shop de radiator besteld (zijn de distibuteurs van DangerDen in nederland) ong. 3 weken geleden.

Ze verkochten alleeen de gewone cube maar voor mij wilden ze wel een uitzondering maken omdat er toch spullen bij DD bestelt zouden worden, dus het kon met de zending mee komen. Ik moest mijn telefoonnummer geven en ik zou gebeld worden.

3 weken later, moest toch in de buurt van dordrecht zijn (afgelopen zaterdag) dus ik denk, bel maar even, misschien is hij er al.

woensdag; geen belletje, ik weer bellen. Sorry de server is in onderhoud en dit gaat zeker tot vrijdag duren ??? :? :?

(heeft OC nog een 286 in de kast staan ofzow waar geen spullen meer voor te krijgen zijn ofzow ????? )

Na lang discussieren wilden ze wel eventjes kijken of de zending er al was.......... krijg ik toch te horen dat die knakkers bij DD de Cubes niet meer gaan leveren. :( :( :(

Ikke DD gemaild, want de site vertelde mij dat de cubes alleen out of stock waren. Helaas het ergste was waar. ( ze worden dus niet meer geleverd) Gelukkig was Den de slechste niet en hij zou wel eventjes voor mij opzoeken waar ik ze nog wel kon krijgen.

Way to go DD. fantastisch!!! dat was gisteren, ben nu w8tende op antwoord van DD.

Volgens mij lopen er bij OC-shop een stel incompetente lamzakken rond die heel vaak geeen zin hebben om de telefoon op te nemen. :r :r :r :r :r
Ook geen zin om hun klanten waar ze afspraken mee hebben om hun in te lichten.| :( |:( |:(

W8tende op het verlossende antwoord van onze helpgrage DD verblijf ik in volle verw8ting. :D :D :D :D :D
Ik heb geen banden met de OCshop maar ik denk dat je een beetje overdrijft. Mijn ervaring met de OCshop is dat ze er zeer veel voor over hebben om hun klanten zo goed mogenlijk te helpen met alles. Ga daar maar eens een dag bij de telefoon staan en hoor eens hoeveel mensen er wel niet opbellen met een of ander sh.t verhaal en uit eindelijk niks kopen. Ik denk dat daardoor helaas de goeie lijden onder de kwade. Voor mij geen slecht woord over de OCshop, is een zeer goed en vakkundig team wat daar werkt.

En BTW je hebt de cube nog niet thuis en je bent ook door DD nog niet terug gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Misscien idd ben ik de goeie en moet ik nu lijden :'(

Helaas heb ik nog geen mail van DD ontvangen.

Blokkies? Tja morgen weer een dag en ik geloof dat ik morgen ff naar alkoholik ga. ffies testen en begin maken met het frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Goed nieuws;

Mail gekregen van DD;

----- Original Message -----

From: Sales

To: 'ALEXTC '

Sent: Wednesday, June 26, 2002 7:33 PM

Subject: RE:

Hi Alextc,

We are not carrying them any more but I have forwarded your email to one on my partners who may just have one that we can sell you.

Best regards,

Dan Stephens

www.dangerden.com

Hi Alextc,

Sorry I was not as fast a Dan but I had to look high and low for the last Super Cube. I knew we had one but we just moved our shop and I had to find it.

I did find it if you are still interested. Let me know.

Dennis Leach

dennis@dangerden.com

www.dangerden.com

=============================================

Kijk dat noem ik nog eens service; (mag ook wel voor dat geld :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Mag ik jullie ook eens uitnodigen voor ons / mijn eigen WaterCooling topicje op Menn Forum

T'is nog in beginfase maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Joepie, strx me pompie ophalen.

Einheim 1250. dus water genoeg strx.

Nu me radiator nog en frezen.......(dat is wel erg stil geworden nu :(

Jorizzzzz leef je nog? of ben je je schade voor australie al aan het inhalen ?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

ik leef nog wel.. het duurt me allemaal een beetje lang :z :z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

jah ik leef nog hoor :)
alleen ik heb het ook een beetje druk met mijn werk. Je moet gewoon ff een keer langskomen, dan kunnen we gelijk een programmaatje schrijven etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Ik ben vanaf á.s. maandag twee weken op vakantie.

wanneer ga jij naar Ozzieland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29032

Op donderdag 27 juni 2002 09:52 schreef AleXtc het volgende:

kheb dus zelfde probs ik wacht op me vidkaart blok en ik horo niets van die lui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Oeh die blokkies worden nou wel errug mooi moet ik zeggen. Gaan er toevallig ook gf4 en sjipsetblokkies komen?

edit: Ik had in een articel gelezen dat een bodem van 9mm dikte het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op dinsdag 09 juli 2002 18:50 schreef ajampaniki het volgende:
Oeh die blokkies worden nou wel errug mooi moet ik zeggen. Gaan er toevallig ook gf4 en sjipsetblokkies komen?

edit: Ik had in een articel gelezen dat een bodem van 9mm dikte het beste is.
hoe weet je dat die blokkies zo mooi worden???
ik heb zo'n idee dat dit een beetje aan het afsterven is.. of is er ondertussen ook echt wat gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
Op donderdag 11 juli 2002 10:05 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

hoe weet je dat die blokkies zo mooi worden???
ik heb zo'n idee dat dit een beetje aan het afsterven is.. of is er ondertussen ook echt wat gebeurt?
Ik bedoel dat de ontwerpen heel erg mooi zijn. Ik hoop dat ze gewoon gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op het moment ligt het idd een beetje stil. Ben aan het voorbereiden op mijn vakantie. (ben al in geen drie (!!!!) jaar op vakantie geweest :( )

Maar geen zorgen..... beter laat dan helemaal nooit !!

Meanwhile zijn we druk aan het spieken naar het ProCast project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op donderdag 11 juli 2002 13:10 schreef AleXtc het volgende:
Op het moment ligt het idd een beetje stil. Ben aan het voorbereiden op mijn vakantie. (ben al in geen drie (!!!!) jaar op vakantie geweest :( )

Maar geen zorgen..... beter laat dan helemaal nooit !!

Meanwhile zijn we druk aan het spieken naar het ProCast project.
ik ga zaterdag ook op vakantie... en na de vakanttie heb ik rij-examen en verhuis ik naar Enschede.. een paar drukke weekjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Op donderdag 11 juli 2002 18:03 schreef bluppy2 het volgende:
......... en verhuis ik naar Enschede.. een paar drukke weekjes :D
Enschede! the place to be

en lekker dicht bij conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

Op zaterdag 13 juli 2002 14:22 schreef OliverBB het volgende:

[..]

Enschede! the place to be

en lekker dicht bij conrad
Ik benner weer!!!! Nog iets nieuws te melden op het waterblokjes front?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Ik ben ook weer terug van vakantie.

ik ga morgen naar AlkoholiK om samen de allereerste voorbereidingen te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

AleXtc schreef op 08 augustus 2002 @ 16:13:
Ik ben ook weer terug van vakantie.

ik ga morgen naar AlkoholiK om samen de allereerste voorbereidingen te treffen.
ER ZIT ZOWAAR LEVEN IN DIT TOPIC... HOOEERAAYY :P 8)7

edit:
sorry voor dit onzinnige geblaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Eigenlijk heb je gellijk :P nobody Flame's ya

Ikke ga vandaag naar AlkoholiK om te starten.

We hebben er zin in. Er gaat ook een revieuw komen en test vergelijkingsmateriaal.
(DD Maze-1, DD Maze 2 en nog een voor de videokaart.)

We keep ya all informed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe staat het ermee want eigenlijk zit ik net zoals Bluppy nog steeds te w88. Maar keep up the good work en ik hoop dat jullie nog een interessante update hebben te melden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 10:01
Anoniem: 25587 schreef op 08 mei 2002 @ 15:40:
ik heb wel interesse in zo'n waterkoelingsblokkie van jou en evt ook wel een radiator (denk dat ie van mij het nie lang meer uithoud) (mokje55@hotmail.com)
Welke waterblokjes worden hier bedoelt?
Heb je mischien een pic ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Je kan natuurlijk ook even de voorgaande 11 pagina's even doorlezen...

staan ook veel pikkies in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2

Bluppy2

Hip!

AleXtc schreef op 21 augustus 2002 @ 11:01:
Je kan natuurlijk ook even de voorgaande 11 pagina's even doorlezen...

staan ook veel pikkies in :P
hoever zijn jullie nou???

WIJ WILLEN UPDATES!!!!!!!

Pagina: 1 2 3 Laatste