Voor mij maakt het nie zo uit hoe duur de pomp word maar als je goedkoop uit wilt zijn dan moet je misschien ff hier kijken
[topic=506802/3]
[topic=506802/3]
Anoniem: 25587
de verschil in kwaliteit van dat setje en de kwaliteit van dit custom setje is denk ik wel erg groot.. ik hou het in de gaten... maar ik denk dat dit veel beter presteerd...Op vrijdag 31 mei 2002 12:27 schreef Mr_Hiney het volgende:
Voor mij maakt het nie zo uit hoe duur de pomp word maar als je goedkoop uit wilt zijn dan moet je misschien ff hier kijken
[topic=506802/3]
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Dat denk ik ook ja maar ik d8 ik breng het ff onder de aand8Op vrijdag 31 mei 2002 13:48 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
de verschil in kwaliteit van dat setje en de kwaliteit van dit custom setje is denk ik wel erg groot.. ik hou het in de gaten... maar ik denk dat dit veel beter presteerd...
Anoniem: 1445
Misschien moet ik 'm idd maar wat ondieper maken. Misschien iets van 8 of 10 mm, is ook beter voor de doorstroming. Het zorgt er wel voor dat het wqater sneller door de maze gaat.Op vrijdag 31 mei 2002 21:54 schreef nitraat het volgende:
AleXtc ik heb naar je blokje gekeken, en ik ben op een paar bezwaren gestuit. Hij is nogal dik. De praktijk wijst uit dat je er geen bal aan het om vinnen van 12 mm hoog te hebben. De warmte zal toch bovenin komen.
Daar heb je gelijk in, helaas het ik maar een blok van 50x50x80mm Daar kunnen we 4 blokken uithalen op het moment, om iig de ontwerpen te testen.Ik zou zeggen maak hem minder hoog en haal meer blokjes uit je blok kopereconomisch toch.
Daarom koop ik liever een sterkere pompVerder zie ik veel haakse bocht wat ervoor zal zorgen dat je waterstroom flink afgeknepen wordt. Ik zou vloeiende bochten maken en dan hoeft de buitenkant niet eens gekoeld te worden, de core is toch zo klein als wat.
We gaan CNC freezenBTW wanden van 0.5mm dik in koper frezen....jij hebt zeker nog nooit koper bewert op een freesbankje? Ik wens je veel succes, want geloof me die wand is zo weg of je moet met 0.05mm per keer gaan freezen, maar dan ben je over een jaar nog bezig.
Anoniem: 6170
Anoniem: 1445
Die 1 mm is mischien zelfs nog aan de lage kant. Kijk als je veel oppervlakte wilt hebben, dat is mooi, maar het moet ook nuttige oppervlakte zijn. Het sleutelwoord is warmte transoprt en dat gaat niet lukken met die dunnen vinnen. Ik denk dat hele dunnen vinnen net zo effectief zijn als geen vinnen, want ej krijgt de warmte er niet in.Op vrijdag 31 mei 2002 23:38 schreef MiWa-r het volgende:
Juist met CNC frezen gaat dit niet lukken (tenminste als jij een programma schrijft waar aanzet en toerental volgens de normen zijn(erg hoog dus!)) Dit zou ik dus maar schrappen, wanden van 0,5mm lijkt mij ook niet echt goed werken qua warmte afvoer, maar je moet het zelf weten
In mijn blok worden binnen wanden minimaal 2mm en buiten minimaal 3mm, het kleinste wat denk ik echt nog een beetje werkt is 1mm.
"Je krijgt de warmte er niet in" is een beetje een natuurkundig onverantwoorde uitspraak, vind je niet?Op vrijdag 31 mei 2002 23:53 schreef nitraat het volgende:
[..]
Die 1 mm is mischien zelfs nog aan de lage kant. Kijk als je veel oppervlakte wilt hebben, dat is mooi, maar het moet ook nuttige oppervlakte zijn. Het sleutelwoord is warmte transoprt en dat gaat niet lukken met die dunnen vinnen. Ik denk dat hele dunnen vinnen net zo effectief zijn als geen vinnen, want ej krijgt de warmte er niet in.
DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.
Meel is onderwegOp maandag 03 juni 2002 13:01 schreef AlKoholiK het volgende:
Hey Alex, kun je me je telefoonnummer ff geven, dan spreken we vanavond ff wat af over het frezen.
my point exacltyOp maandag 03 juni 2002 18:09 schreef Mr_Hiney het volgende:
Almelo, en ik vind dat plaatje + uitleg wel verhelderend maar als je kunt zorgen dat je hoge doorstroom snelheid hebt daar moet dat toch geen probleem zijn lijkt me? Ik denk dat je het beste een keer zo'n blokje moet maken en kijken hoe goed ie werkt. Ik denk dat je zo niet meer veel verder komt. Pas na de resultaten kun je denk het beste overleggen hoe we nu verder moeten.
Just my 2 cents
Ik heb gewoon 10 in 1x gefreest en dat gaat goed hoor. Je moet alleen een lage loopsnelheid hebben.Op vrijdag 31 mei 2002 21:54 schreef nitraat het volgende:
AleXtc ik heb naar je blokje gekeken, en ik ben op een paar bezwaren gestuit. Hij is nogal dik. De praktijk wijst uit dat je er geen bal aan het om vinnen van 12 mm hoog te hebben. De warmte zal toch bovenin komen. Ik zou zeggen maak hem minder hoog en haal meer blokjes uit je blok kopereconomisch toch. Verder zie ik veel haakse bocht wat ervoor zal zorgen dat je waterstroom flink afgeknepen wordt. Ik zo vloeinde bochten maken en dan koeft de buitenkant niet eens gekoeld te worden, de core is toch zo klein als wat.
BTW wanden van 0.5mm dik in koper frezen....jij hebt zeker nog nooit koper bewert op een freesbankje? Ik wens je veel succes, want geloof me die wand is zo weg of je moet met 0.05mm per keer gaan freezen, maar dan ben je over een jaar nog bezig.
Mooi plaatje trouwensOp maandag 03 juni 2002 14:57 schreef bluppy2 het volgende:
zo, ik zal ff met plaatje uitleggen wat ik bedoel..
[afbeelding]
De rood-blauwe kleur stelt de wartme verdeling voor die de processor zal afgeven. Rood is warm, blauw is minder warm.
Ik denk dus, als het water zo'n lange weg moet afleggen, het water al zo ver is opgewarmd, als het aan de buitenkant komt, warmer is dan het blok zelf en dus niet effectief meer zal koelen. (das als je de bovenste als intake neemt.)
Als je het onderste gat neemt, zal het water al verwarmt zijn voordat het überhaupt de core berijkt, en zal daar, op de plek waar het het meest nodig is, minder goed koelen.
Het water moet hier zo'n lange weg afleggen, en met een mindere snelheid, dat het vsat en zeker niet effectief meer zal zijn.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Welke ontwerpjes ga je doen dan. Alleen je eigen of meerdere maar als de resultaten goed zijn heb je dan ook al tijd om mijn beloofde blokkie te maken of moet ik nog ff geduldig zijn want dat is ook geen probleem hoor. Alvast hartstikke bedankt dat je die moeite alvast voor mij en Bluppy wilt doen.Op dinsdag 04 juni 2002 10:33 schreef AleXtc het volgende:
Ik ga vrijdag naar AlKoholiK toe,daar gaan we eerst ff inspecteren wat we allemaal kunnen doen. We moeten natuurlijk eerst kijken wat voor import versies we moeten schrijven voor de CNC machine. Daarna gaan we mooi schrijven.....zal niet meevallen maar het gaat ons lukken!!!!
In tussen tijd ga ik me pompje bestellen (eheim 1250 ofzow) en me Super Cube... ( hoop alleeen dat ik geen mot met me vrouwtje krijg...... bettje duur wel maar wel goed !!
Dan gaan we eerst een paar ontwerpen frezen en testen. Ik heb er zin in
ik vind het een mooie berekening, maar in de flowcast simulaties in een ander draadje, zie je dat temperatuurverschillen tussen blokjes soms tientallen graden zijn.Op dinsdag 04 juni 2002 19:24 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Mooi plaatje trouwensMaar goed, even wat rekenwerk, 'worst case' scenario:
Je pompt 172 watt van je peltier + 120 watt van je zwaar OC'de CPU in je koelblok, neem gewoon ruwweg 300 watt totaal. En ga er voor het gemak ook even vanuit dat AL die warmte ook daadwerkelijk je koelblok inkomt.
Doorvoer van water, erhh ... expres weinig nemen: 120 liter per uur, dus 2 liter per minuut, dus 33,333 ml/sec. Ok, ronden we naar beneden af, voor het gemak: 30 ml/sec, waar 300 watt (en watt = joule per seconde) ingepompt wordt. Van water weten we dat als je 4200 joule aan warmte in een kilo stopt, dat dan de temperatuur 1 graad omhoog gaat.
300 joule op 30 ml water = 2,38 graden stijging, en dat is dan echt met beroerd slechte getallen. Hoger kan de temperatuur van je water niet toenemen, meer energie kan er immers niet in je water gestopt worden. Is een temperatuursverschil van 2,38 graden iets om je zorgen over te maken ?
We doen hetzelfde sommetje nog eens met 100 watt aan CPU hitte, zonder pelt: verschil in temperatuur = 2,38/3 = 0,79 graden.
In mijn simulaties, zie dit draadje: [topic=478776] zie ik temperatuursverschillen binnen het koper van soms wel tientallen graden. Denk je dan dat die paar graden toename van vloeistoftemperatuur nog iets uitmaakt ?
flowcastOp dinsdag 04 juni 2002 22:12 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
ik vind het een mooie berekening, maar in de flowcast simulaties in een ander draadje, zie je dat temperatuurverschillen tussen blokjes soms tientallen graden zijn.
[..]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ten eerste ga ik natuurlijk mijn eigen ontwerp doen,Op dinsdag 04 juni 2002 21:01 schreef Mr_Hiney het volgende:
[..]
Welke ontwerpjes ga je doen dan. Alleen je eigen of meerdere maar als de resultaten goed zijn heb je dan ook al tijd om mijn beloofde blokkie te maken of moet ik nog ff geduldig zijn want dat is ook geen probleem hoor. Alvast hartstikke bedankt dat je die moeite alvast voor mij en Bluppy wilt doen.
sorry, ik bedoelde procast natuurlijk:Op woensdag 05 juni 2002 09:57 schreef JumpStart het volgende:
[..]
flowcastKen ik niet, ProCAST wel, Flow3D ook. Waar is dat draadje dan ??
doe mij sowieso maar zo'n spiraalding.. als je die alvast kan fresen zou dat mooi zijn.. dan doe ik hier ook gelijk wat metingenOp woensdag 05 juni 2002 11:33 schreef AleXtc het volgende:
[..]
Ten eerste ga ik natuurlijk mijn eigen ontwerp doen,
nee hoor, grapjeIk ga mijn ontwerp maken en die met die spiraal. Ik kan er dan nog twee doen. omdat ik het koper dan over heb. Dus kom maar op met je ontwerpen.
Deze gaan we allemaal testen, want we willen natuurlijk zien welke het beste koelt natuurlijk. In principe zijn dus de test modellen voor jezelf. Ga er niet vanuit dat je ze morgen heb maar het duurt niet lang meer. A.s. vrijdag ga ik naar Alkoholik en hopelijk de vrijdag erna gaan we frezenWaarschijnlijk heb ik dan ook mijn spullen binnen. Dus in die week kunnen we gaan testen. Ik schat uit eindelijk een week of 3 voor dat het klaar is.
We praten een beetje langs elkaar heen geloof ik. Uit die ProCAST simulatie die ik gedaan heb (en ook in de simulaties die nu nog draaien) zie je dat een blok plaatselijk makkelijk tot tien tot twintig graden, of meer, boven kamertemperatuur komt. Het water haalt zo'n stijging noooooit.Op dinsdag 04 juni 2002 22:12 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
ik vind het een mooie berekening, maar in de flowcast simulaties in een ander draadje, zie je dat temperatuurverschillen tussen blokjes soms tientallen graden zijn.
[..]
we waren idd langs elkaar heen aan het praten/. Bedankt voor je verhelderende uitlegOp woensdag 05 juni 2002 15:41 schreef JumpStart het volgende:
[..]
We praten een beetje langs elkaar heen geloof ik. Uit die ProCAST simulatie die ik gedaan heb (en ook in de simulaties die nu nog draaien) zie je dat een blok plaatselijk makkelijk tot tien tot twintig graden, of meer, boven kamertemperatuur komt. Het water haalt zo'n stijging noooooit.
Als je dus water, net boven kamertemperatuur, je blok in pompt, en je wéét dat zelfs in een hele beroerde situatie je water maar 2 tot 3 graden warmer kan worden, dan hoef je dus niet bang te zijn dat je water net zo warm wordt als het koelblok zelf. Om dat te veroorzaken moet je een nog véél langer koeltraject hebben.
En andersom, mocht dat nou toch gebeuren, dan is er ook nog zoiets als het tegenstroom principe, waarbij je koelwater binnenkomt op de koudste plek. Op deze manier blijf je een temperatuursverschil houden tussen koper en water, en dus blijft er ook over het hele koeltraject warmteuitwisseling plaatsvinden.
Ja en als je voor mij ook zo'n ding wilt frezen zou ik dat ook heel mooi vinden dan hebben Bluppy en ik alvast onze beloofde blokkiesOp woensdag 05 juni 2002 15:22 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
sorry, ik bedoelde procast natuurlijk:
[topic=478776/1/100]
[..]
doe mij sowieso maar zo'n spiraalding.. als je die alvast kan fresen zou dat mooi zijn.. dan doe ik hier ook gelijk wat metingen
Ga je mijn blok (met evenwijdige kanalen) ook maken? Dat zou eindelijk een antwoord geven op de vraag wat bepalend is, contactoppervlak, stroomsnelheid of stroomlengte.Op woensdag 05 juni 2002 11:33 schreef AleXtc het volgende:
Ten eerste ga ik natuurlijk mijn eigen ontwerp doen,
nee hoor, grapjeIk ga mijn ontwerp maken en die met die spiraal. Ik kan er dan nog twee doen. omdat ik het koper dan over heb. Dus kom maar op met je ontwerpen.
Deze gaan we allemaal testen, want we willen natuurlijk zien welke het beste koelt natuurlijk.
en als er dan 1 als beste uit de bus komt,....Op woensdag 05 juni 2002 19:41 schreef KifArU het volgende:
[..]
Ga je mijn blok (met evenwijdige kanalen) ook maken? Dat zou eindelijk een antwoord geven op de vraag wat bepalend is, contactoppervlak, stroomsnelheid of stroomlengte.
We kunnen het doen natuurlijk, alleeen we hebben 1 probleem;Op woensdag 05 juni 2002 19:41 schreef KifArU het volgende:
[..]
Ga je mijn blok (met evenwijdige kanalen) ook maken? Dat zou eindelijk een antwoord geven op de vraag wat bepalend is, contactoppervlak, stroomsnelheid of stroomlengte.
En me dan, dan mag je ook wel voor mij direct het blokkie frezen dan kan ik ook wel wat testen. Heb een Athlon TB 1400 nog niet ge-oced maar wat niet is kan nog komenOp donderdag 06 juni 2002 11:22 schreef AleXtc het volgende:
Planning;
We gaan binnen twee weken 4 verschillende blokken maken. Deze gaan we testen op een Super Cube Radiator en een Eheim pomp. Deze testen we waarschijnlijk op verschillende Cpu's te weten een AMD 1200, 266 FSB (1200@1400) kweet niet precies welke Joriz (XP geloof ik) en bluppy hebben.
Test resultaten zijn binnen 3 weken bekend, aan de hand van onze bevindingen en resultaten gaan we kijken wat ze per stuk gaan kosten.
dit ontwerp lijkt mij het beste, omdat het door de vloeiende lijnen weinig weerstand zal geven.Op donderdag 06 juni 2002 19:06 schreef KifArU het volgende:
Inmiddels heb ik ook een blok van 50x50 mm gemaakt, met een minimale breedte van alle doorgangen van 4 mm:
[afbeelding]
De autocad-tekening is hier te vinden.
De vorm lijkt misschien wat vreemd. Dit komt voor een deel door de eis van minimaal 4 mm. Dit is in verhouding erg veel. (Met een wanddikte van 5 mm houd je maar 40 mm binnenruimte over)
Verder lijkt het blokje in de hoeken een gang te missen. Dit heb ik gedaan vanwege de doorstroomopening.
Op dit moment is het voorbereid op een instroom en uitstroom (respectievelijk rechtsonder en linksboven) van 10 mm doorsnede. Dit is een oppervlak van ca. 80 mm^2.
Het blokje heeft 6 gangen van 4 mm breed en 5 mm diep, dat maakt 6x4x5=120 mm^2 doorstroomopening. (Overeenkomstig met een spiraalblokje met gangen van 1 cm breed en een dikte van 16mm)
Met een verlies van 33% door de wandwrijving moet dit behoorlijk goed uitkomen.
Voordeel hiervan is de dikte van 9 mm. Met wat zaagverlies zou je dus nog 2 blokjes kunnen maken uit het stuk koper dat je hebt. (Indien gewenst, wil ik nog wel wat blokjes ontwerpen met een beperkte dikte.....)
Kun je mij ook zo'n blokkie regelen dan (zie vorige post) PlzOp vrijdag 07 juni 2002 09:14 schreef AleXtc het volgende:
Zow, jij heb er zin in. Lijkt wel of je tijd over heb
Als je toch tijd zat heb, mag je wel dat blok van mij in 4 stukken zagen....... 50x50x80 ( 4 x 20 mm)
Ik ben met een ijzerzaag aan het zagen geweestover 1 cm diep doe je 15 minuten
na 15 minuten ben ik gestopt
Daar heb ik ook over zitten nadenken. Maar dit is in het verlengde van de discussie of de bodem dik of dun moet zijn. Dik voor een goede spreiding of dun voor een kleine warmte-barriere.Op vrijdag 07 juni 2002 10:23 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
Misschien is het slim om in het midden (waar de core zit) nog een verbinding te maken zodat daar meer wartme aan het water afgegeven kan worden.
Anoniem: 44690
idd moeten we snel ff plannen maken. Helaas heb ik as vrijdag dienst op me werk, moet dan tot drie uur blijven.Op woensdag 12 juni 2002 13:27 schreef AlKoholiK het volgende:
Alex, ik denk dat we volgende week maar ff samen moeten komen om gelijk dat blok te maken. Ik heb ms nog wel een 3mm frees, maar of ik makkelijk dat stuk koper in 4 delen kan zagen. Hoeveel mm heb je maximaal over als zaagsnede?
zie quoteOp dinsdag 11 juni 2002 16:50 schreef bluppy2 het volgende:
dit topicje verdient een schopje
hoe staat het er mee? nog iets nieuws te melden?
[b]Hebben jullie eigenlijk een digicam bij de hand want ik wil wel zien wat jullie uitvreten ;)[/b]
Er is nog weinig progress.... maw er is nog niks gedaan; we gaan vrijdag aan de gang. Ik heb idd een digcam dus vrijdag ga ik foto's maken en stop ik die online.Op woensdag 12 juni 2002 20:10 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
zie quote
hoeveel water laat je ernu doorheen stromen (in liters/min)? Lijkt me wel iets om rekening mee te houdenOp woensdag 19 juni 2002 17:01 schreef KifArU het volgende:
Dit is het blok van de bovenkant:
[afbeelding]
Euh, met de autoOp vrijdag 21 juni 2002 23:30 schreef AlKoholiK het volgende:
w00t...hoe ga je dat hier krijgen
GEEUWOp maandag 24 juni 2002 12:50 schreef AleXtc het volgende:
[..]
Euh, met de autolol
Beetje bijgekomen van zaterdag ??
(ben zaterdag naar AlkoholiK geweest om te spieken naar de machines en natuurlijk om een feessie te vieren![]()
Was erg leerzaam en gezellig
Maar ben alleen nu de papieren vergeten mee te nemen geloof ik anders liggen ze nog in de auto denk ik
Eh, We bellen vandaag of morgen ff met elkaar om een start te gaan maken van de week. De Radiator is dinsdag binnen hoop ik. Nu nog ff ee pomp bestellen en dan gaan we van de week frezen.
Hoop ik
ik quote nu een tekst.
we gaan omhoog en weer omlaag![]()
1
| :O |
Ja kippie, daar was ik ook al achterOp maandag 24 juni 2002 22:17 schreef AlKoholiK het volgende:
sure man
Is er niet dat je overdag een keer vrij bent, dan kun je ff met die gozer lullen en eventueel gelijk een programma schrijven
ennuhm...eitje, je bent die blaadjes vergeten op me feesie
Anoniem: 28043
Ik heb geen banden met de OCshop maar ik denk dat je een beetje overdrijft. Mijn ervaring met de OCshop is dat ze er zeer veel voor over hebben om hun klanten zo goed mogenlijk te helpen met alles. Ga daar maar eens een dag bij de telefoon staan en hoor eens hoeveel mensen er wel niet opbellen met een of ander sh.t verhaal en uit eindelijk niks kopen. Ik denk dat daardoor helaas de goeie lijden onder de kwade. Voor mij geen slecht woord over de OCshop, is een zeer goed en vakkundig team wat daar werkt.Op donderdag 27 juni 2002 09:52 schreef AleXtc het volgende:
AAAAARRRGH, ik ben gek aan het worden.
Bij OC-shop de radiator besteld (zijn de distibuteurs van DangerDen in nederland) ong. 3 weken geleden.
Ze verkochten alleeen de gewone cube maar voor mij wilden ze wel een uitzondering maken omdat er toch spullen bij DD bestelt zouden worden, dus het kon met de zending mee komen. Ik moest mijn telefoonnummer geven en ik zou gebeld worden.
3 weken later, moest toch in de buurt van dordrecht zijn (afgelopen zaterdag) dus ik denk, bel maar even, misschien is hij er al.
Helaas, nog niet. Dinsdag zou de zending binnen zijn.
woensdag; geen belletje, ik weer bellen. Sorry de server is in onderhoud en dit gaat zeker tot vrijdag duren ???![]()
(heeft OC nog een 286 in de kast staan ofzow waar geen spullen meer voor te krijgen zijn ofzow ????? )
Na lang discussieren wilden ze wel eventjes kijken of de zending er al was.......... krijg ik toch te horen dat die knakkers bij DD de Cubes niet meer gaan leveren.![]()
![]()
Ikke DD gemaild, want de site vertelde mij dat de cubes alleen out of stock waren. Helaas het ergste was waar. ( ze worden dus niet meer geleverd) Gelukkig was Den de slechste niet en hij zou wel eventjes voor mij opzoeken waar ik ze nog wel kon krijgen.
Way to go DD. fantastisch!!! dat was gisteren, ben nu w8tende op antwoord van DD.
Dus moraal van het verhaal;
Volgens mij lopen er bij OC-shop een stel incompetente lamzakken rond die heel vaak geeen zin hebben om de telefoon op te nemen.![]()
![]()
![]()
![]()
Ook geen zin om hun klanten waar ze afspraken mee hebben om hun in te lichten.|![]()
![]()
Voor mij nooit meer OC-shop dus, wat een waardeloze toko.![]()
![]()
W8tende op het verlossende antwoord van onze helpgrage DD verblijf ik in volle verw8ting.![]()
![]()
![]()
![]()
Anoniem: 29032
kheb dus zelfde probs ik wacht op me vidkaart blok en ik horo niets van die luiOp donderdag 27 juni 2002 09:52 schreef AleXtc het volgende:
AAAAARRRGH, ik ben gek aan het worden.
Bij OC-shop de radiator besteld (zijn de distibuteurs van DangerDen in nederland) ong. 3 weken geleden.
Ze verkochten alleeen de gewone cube maar voor mij wilden ze wel een uitzondering maken omdat er toch spullen bij DD bestelt zouden worden, dus het kon met de zending mee komen. Ik moest mijn telefoonnummer geven en ik zou gebeld worden.
3 weken later, moest toch in de buurt van dordrecht zijn (afgelopen zaterdag) dus ik denk, bel maar even, misschien is hij er al.
Helaas, nog niet. Dinsdag zou de zending binnen zijn.
woensdag; geen belletje, ik weer bellen. Sorry de server is in onderhoud en dit gaat zeker tot vrijdag duren ???![]()
(heeft OC nog een 286 in de kast staan ofzow waar geen spullen meer voor te krijgen zijn ofzow ????? )
Na lang discussieren wilden ze wel eventjes kijken of de zending er al was.......... krijg ik toch te horen dat die knakkers bij DD de Cubes niet meer gaan leveren.![]()
![]()
Ikke DD gemaild, want de site vertelde mij dat de cubes alleen out of stock waren. Helaas het ergste was waar. ( ze worden dus niet meer geleverd) Gelukkig was Den de slechste niet en hij zou wel eventjes voor mij opzoeken waar ik ze nog wel kon krijgen.
Way to go DD. fantastisch!!! dat was gisteren, ben nu w8tende op antwoord van DD.
Dus moraal van het verhaal;
Volgens mij lopen er bij OC-shop een stel incompetente lamzakken rond die heel vaak geeen zin hebben om de telefoon op te nemen.![]()
![]()
![]()
![]()
Ook geen zin om hun klanten waar ze afspraken mee hebben om hun in te lichten.|![]()
![]()
Voor mij nooit meer OC-shop dus, wat een waardeloze toko.![]()
![]()
W8tende op het verlossende antwoord van onze helpgrage DD verblijf ik in volle verw8ting.![]()
![]()
![]()
![]()
hoe weet je dat die blokkies zo mooi worden???Op dinsdag 09 juli 2002 18:50 schreef ajampaniki het volgende:
Oeh die blokkies worden nou wel errug mooi moet ik zeggen. Gaan er toevallig ook gf4 en sjipsetblokkies komen?
edit: Ik had in een articel gelezen dat een bodem van 9mm dikte het beste is.
Ik bedoel dat de ontwerpen heel erg mooi zijn. Ik hoop dat ze gewoon gemaakt worden.Op donderdag 11 juli 2002 10:05 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
hoe weet je dat die blokkies zo mooi worden???
ik heb zo'n idee dat dit een beetje aan het afsterven is.. of is er ondertussen ook echt wat gebeurt?
ik ga zaterdag ook op vakantie... en na de vakanttie heb ik rij-examen en verhuis ik naar Enschede.. een paar drukke weekjesOp donderdag 11 juli 2002 13:10 schreef AleXtc het volgende:
Op het moment ligt het idd een beetje stil. Ben aan het voorbereiden op mijn vakantie. (ben al in geen drie (!!!!) jaar op vakantie geweest)
Maar geen zorgen..... beter laat dan helemaal nooit !!
Meanwhile zijn we druk aan het spieken naar het ProCast project.
Enschede! the place to beOp donderdag 11 juli 2002 18:03 schreef bluppy2 het volgende:
......... en verhuis ik naar Enschede.. een paar drukke weekjes
Ik benner weer!!!! Nog iets nieuws te melden op het waterblokjes front?Op zaterdag 13 juli 2002 14:22 schreef OliverBB het volgende:
[..]
Enschede! the place to be
en lekker dicht bij conrad
ER ZIT ZOWAAR LEVEN IN DIT TOPIC... HOOEERAAYYAleXtc schreef op 08 augustus 2002 @ 16:13:
Ik ben ook weer terug van vakantie.
ik ga morgen naar AlkoholiK om samen de allereerste voorbereidingen te treffen.
Welke waterblokjes worden hier bedoelt?Anoniem: 25587 schreef op 08 mei 2002 @ 15:40:
ik heb wel interesse in zo'n waterkoelingsblokkie van jou en evt ook wel een radiator (denk dat ie van mij het nie lang meer uithoud) (mokje55@hotmail.com)
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
hoever zijn jullie nou???AleXtc schreef op 21 augustus 2002 @ 11:01:
Je kan natuurlijk ook even de voorgaande 11 pagina's even doorlezen...
staan ook veel pikkies in
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq