Mp3 streamen via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Ik zit op groot netwerk aangesloten via een kabel verbinding, als ik nu een mp3'tje afspeel met b.v. winamp of wmplayer dan hakkelt de mp3 muziek af en toe. Waarschijnlijk komt dat door dat mijn ping fluctueerd.

Nu ben ik op zoek naar een progje wat mp3's kan afspelen van het netwerk(samba) via een kabelverbinding. En ook kan bufferen zodat je geen pauzes tijdens het afspelen krijgt.

Ik heb ook al quicktime en realplayer geprobeerd, maar die bufferen geen mp3'tjes via een samba netwerk. :'(

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 16:06
kweenie wat het met dat samba netwerk is, maar misschien kan je shoutcast proberen?

www.shoutcast.com

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Op woensdag 08 mei 2002 14:06 schreef RonaldMcDonald het volgende:
kweenie wat het met dat samba netwerk is, maar misschien kan je shoutcast proberen?
Samba is gewoon windows-netwerk.
Ik had zelf ook al naar shoutcast gekeken, maar dan moet je op het netwerk bij de personen waar je van streamt een shoutcast server op zetten, en daar heb ik jammer genoeg geen toestemming voor :'(

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Kun je bij winamp onder preferences > output niet gewoon een buffer instellen? Tot 10.000ms max?

Wellicht anders op een of andere manier met een webserver ofzo alsnog via inet (intranet) met quicktime. Heb er zelf geen ervaring mee overigens :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

bij output>waveout kun je wel een bufferlength instellen

My Discogs