[studiotalk]afmixen nummer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Nikao, ik heb ff naar nummer 1 gekeken. Wil je 'm hebben?

Klinkt nou wel lekker, moet ik zeggen.

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Op woensdag 08 mei 2002 14:48 schreef DaDaJoker het volgende:
Nikao, ik heb ff naar nummer 1 gekeken. Wil je 'm hebben?

Klinkt nou wel lekker, moet ik zeggen.
hoe bedoel je?.. heb je de hele mix ff wat beter gemaakt ofzo?.. je hebt toch niet alle sporen al binnen en al een mix gemaakt?

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Nope, ik heb ff jullie mix gefinalized.

Niks meer aan doen. Luister maar eens.

PS nummer 6 is ook bijna klaar

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
kun je die hier posten of heb je geen webspace?

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

geen 40 Mb nee (WAV, 44k1,16b)

Hoest met je FTP?

Oow wacht ff... ik kan me eigen FTP opzetten natuurlijk...

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
heb een upload aangemaakt op de ftp

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Da's mooi

Specs? Zie ondertitel...

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

grappige muziek wel.. ik was al bang voor eoa deathmetal gothic gebeuren toen ik de titel scream zag ofzo .. :+
maar et klink eigenlijk wel leuk
ben benieuwd naar de kwaliteit van de droge tracks.. da's toch vrij bepalend voor het eind resultaat in akoestische muziek vind ik
als ik wat heb hoor je het

• nikao
met name de hammond track is erg slecht.. daarop is de hammond zelf bijna net zo hard te horen als de drum en gitaar... das dus moeilijk te mixen..

nu ik zelf er mee bezig ben verbaas ik me steeds meer dat er toch nog zon goed klinkende track van is gemaakt in de studio.. (waar ik overigens wel bij was natuurlijk :) )
en na het masteren klinkt ie nog beter.. maar die hb ik hier niet bij de hand..

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Nikao: Track1 is binnen bij je

Alleen maar gefinalized, en wat compacter gemaakt.

Bij de multitrack zal ik wat meer moeite doen. (denoisen enzo ;) )

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
klinkt erg goed moet ik zeggen!.. heb hier dus niet de gemasterde versie bij de hand die er al was. .dus kan zo 1..2..3 niet vergelijken.. maar klinkt mooi vol.. de kick is ook mooi zo.. alleen heb ik met name in het begin van die rare bijgeluiden die je ook hebt als je een nummer verkeerd naar real audio omzet.. kan moeilijk uit leggen...kweet niet waardat door komt?

welke apparatuur heb je hier voor gebruikt?..
en je hebt dus de hele mix nog door de compressor gehaald?.. of bedoel jedat niet.. zo ja.. met welke afstellingen? :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Dank u. De dynamiek in dit nummer is nou nog ongeveer 9 dB.

Ik heb de mix door een 4-bands multibandcompressor gehaald, en daarna ff de eq een beetje goed gezet, gewoon in de computer. Hierdoor is het laag een stuk rustiger geworden, en heb ik de stem iets meer opgetrokken, samen met de drums en hammond. Het hoog is nu ook een stuk rustiger, en iets harder. Het nummer 'hangt' nou veel meer, als je begrijpt wat ik bedoel.

Straks bij die multitrack gaan we pas lekker aan de gang. Wel eerst ff downen... Dat doe ik zometeen, want ik moet zometeen weg.

Probleem is dat ik de komende dagen/avonden absoluut geen tijd heb. Misschien dat ik morgen tussen 12 en 3 nog iets kan doen. Je hoort het wel.

Specs? Zie ondertitel...

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

PS Welk gedeelte speel jij?

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
ik speel toetsen..
en zoals ik eerder al zei.. het is niet zo dat ik gemixte/gemasterde versies nu nodig heb hoor. het leek me gewoon een leuk en voor leerzaam id .. aangezien ikzelf nieuw ben met afmixen e.d en de meeste mensen heir geloof ik dance/trance enzo maken leek het me leuk es iets anders aan te bieden :)

• nikao
en daarna ff de eq een beetje goed gezet
klinkt alsof je gelijk hoorde wat er niet goed zat aan de eq.. wat heb je eraan veranderd?

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

een klein dipje op 90-100 Hz, voor het 'ong ong' van de bas wat weg te krijgen, en een klein dipje op 1600, voor een of andere zeurtoon, en een laag-af op 35 Hz.

Specs? Zie ondertitel...

• djazete

djazete

steel

kan je es de microfoon types achterhalen voor bv. de zang.. dan kan ik es met microphone modeller aan de gang. lijkt me wel grappig..

verder is idd de hammond echt weinig mee te doen en ook de hihat en snare track van de drums is wel errug veel overspraak :\
naja
we zullen eens zien :) wel leuk iig!

• nikao
je hoort aan het resultaat dat ik hierboven gepost heb dat er toch wel degelijk iets moois van te maken is :) ...

zang microfoon is denk ik een behringer B1 of iets dergelijks.. door de buizenpreamp van behringer gehaald..

• nikao
de drummicrofoons waren trouwens condensator microfoons.. van die langwerpige zwarte staafdingen :P .. ik gok AKG maar weet ik niet zeker

• djazete

djazete

steel

ow dat is ook wel zo maar je bent wel erg beperkt tot het opgenomen geluid.. vind ik dan.
dr zit trouwens een bas track en een bass track bij, snap ik niet, en een git en gitar track, waarvan ik het nut ook nog niet echt snap. dr lijken gewoon 2 loze tracks in te zitten.
trouwens, waarom heb je op 48k opgenomen? erg vreemd..
mogren ga ik ff zitten frotten..

• nikao
de bas is een bas prik.. om ergens een foutje te repareren .. en de gitaar track is een dub.. bij het laatste refrein speelt ie dan wat hoge noten en hebben we de accoorden later opgenomen..

• djazete

djazete

steel

maar hoe weet ik nou hoe ik ze neer moet zetten..
en waar de prik begint en eruit gaat. ik heb geen cubase namelijk dus ja...

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik kom die ftp niet op, wat moet ik met dat poortnummer??
Gewoon via explorer kom ik er echt niet op.

• nikao

• djazete

djazete

steel

hej
even tussen door,
ik vind de kwaliteit, zeker van de snare en hihat track, zo slecht dat ik er eigenlijk weinig mee kan... ik bedoel ik kan wel een redelijke balans maken enzo, maar die balans die heb je al. daar komt bij dat je het dus om de een of andere rede 48K hebt, wat je dus NOOIT moet doen tenzij je bezig bent voor een ander medium dan cd.
Ik heb nou geen tijd om eerst alles schoon te poetsen en te restaureren en dan iets met het nummer te doen. als ik dat niet doe zit ik wel erg vast aan het opgenomen geluid, en dan is de lol er wel een beetje af.. kijk wat compressie en eq op de kick snare en bass geen probleem en wat reverb over de zang en dingetjes en een balansje maken, da's best leuk maar kheb meer het idee dat ik hier zit te restaureren..

kweet niet wie dit heeft opgenomen maar die mag zich imo wel wat verdiepen in opname technieken..

tenminste wel als jullie hebben moeten dokken voor een studio waarvan je zou verwachten dat de kwaliteit OK is..

als iemand het lukt om die snare wel een flinke punch te geven dan hoor ik dat graag. misschien moet ik er meer tijd in steken hoor en die tijd heb ik nu ff niet, maar als iemand het wel lukt dan hoor ik dat graag.
wat erg irritant is is dat de hihats beter klinken op je snare track dan op de hihat track..
lijkt me niet ok..

dadajoker als je de track onder het mes hebt genomen hoor ik het wel. ben wel benieuwd..
(wat doe je eigenlijk voor werk ofzo hobbie dat je zoveel in de studio zit (volgens een ander topic over die rev500)?)

• nikao
waarom is 48KHz zo verkeerd?
en de opnames waren in een soort van home studio gemaakt met beperkte middelen
(overigens analoog)
..gratis voor ons.. alleen het afmixen is in de studio gebeurt..in uren die we nog een keer gewonnen hadden.. dus dit was voor ons allemaal gratiz.. buitenkansje dus voor ons..

en ik vind de snare toch wel aardig mooi in de mix die ik hierboven gepost heb.. ik weet dat de kwaliteit niet al te best is.. maar is misschien wel uitdaging? :)

• djazete

djazete

steel

48khz is kan niet op cd, dat is 44.1khz zoals je waarschijnlijk wel weet. dat betekend dat je moet downsamplen en dat levert kwaliteitsverlies op. Vaak zijn de downsample algoritmes van zulke slechte kwaliteit dat je beter gewoon op de sampling frequentie kunt opnemen waarop het uiteindelijk gebruikt gaat worden. Zeker 48->44.1 merk je nix van.. 96khz of 192 is een iets ander verhaal denk ik.
Maar goed..

Naja tis iig een leuk resultaat dan, zeker als het gratis was. Toch vind ik het wel jammer want met iets meer kennis was je tot een beter eindproduct gekomen.. dat vind ik dan toch jammer.. maar als ik eens zin en tijd heb zal ik er eens naar kijken maar vooralsnog vond ik het wel een beetje jammer..
mja de snare is ook wel te horen in die mix maar kvind hem zelf niet zo mooi klinken en dat kan nu gewoon niet anders omdat er veeeel te veel overspraak is..

naja..
kkijk wel :) ben iig benieuwd naar andermans resultaat..

• nikao
je hebt gelijk dat het beter had gekunt.. en daarom baal ik er ook wel beetje van dat ik nu pas echt heel intensief met opnemen en mixen bezig ben ... ik had anders wel paar dingen kunnen verbeteren tijdens het opnemen.... maar jah.. ben opzich wel tevreden met dit resultaat

• djazete

djazete

steel

ja het resultaat is ook harstikke acceptabel hoor! :)

het enige wat ik er nog van zou kunnen maken met wat uitdaging is om het nog een lossere track te laten zijn en eventueel wat meer industrial invloeden ofzo.. maar dan wordt het meer remixen..
ook wel leuk
ik kijk nog wel
morgen eerst naar wisseloord *D

• nikao
hehe..das inderdaad meer wat voor jullie waarschijnlijk..

en wat de hell moet je in wisseloord doen!!.. ik wil ook! :)

• djazete

djazete

steel

Kwas bij het masteren van een cd project wat ik mede heb geproduced en welke ik heb opgenomen..
vandaar..
naja nogmaals, alsi k wat heb hoor je het wel :)
groetjes

• djazete

djazete

steel

ik heb net even wat in elkaar geflanst.. tis wel grappig geworden vind ik maar tis absoluut niet secuur gedaan ofzo. vrij grof dus ja..
kvond het opzich wel leuk geworden uiteindelijk..

http://www2.hku.nl/~jan5/zooi/Out%20of%20line.mp3

nb. rechtermuisknop --> save as.. handig omdat ie hem anders direct wil openen vanwege die .. server
(5MB)

zeg maar wat je ervan vind :) altijd goed om te leren van elkaar :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

He Nikao, ik kan niet meer op je FTP...

Help us ff een handje AUB. Ik heb wat voor je.

Ik heb nou dus een premix klaar. Luister maar ff wat je d'r van vind.

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
kwas het weekend weg.. zal wel wat missgegaan zijn met de ftp ofzo.. maar hij staat nu in ieder geval weer aan ..

• nikao
Op vrijdag 10 mei 2002 21:11 schreef djazete het volgende:
ik heb net even wat in elkaar geflanst.. tis wel grappig geworden vind ik maar tis absoluut niet secuur gedaan ofzo. vrij grof dus ja..
kvond het opzich wel leuk geworden uiteindelijk..

http://www2.hku.nl/~jan5/zooi/Out%20of%20line.mp3

nb. rechtermuisknop --> save as.. handig omdat ie hem anders direct wil openen vanwege die .. server
(5MB)

zeg maar wat je ervan vind :) altijd goed om te leren van elkaar :)
ben nu aan het luisteren :)

moet zeggen dat ik de zang zo wel wennen vind. vrij donker en heel direct (helemaal geen reverb?) maar klinkt toch wel goed.. alleen vind ik die delay beetje te (zit practisch overal? :) )

en ik hoor dat je hetzelfde probleem met de kick heb als ik :).. ploft erg veel...

kun je wat meer details geven hoe je dingen (en waarom) gedaan hebt? :)

totaal klinkt overigens wel goed stevig ..

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Heee Nikao,

Out Of Line Premix2 (MP3) staat klaar op mijn FTP

ip : 212.83.73.13
naam: Nikao
Pass: outofline

Ik heb het nummer expres wat demo-achtig laten klinken.
Verder is dit nog een premix, dus zonder allerlei truukjes etc. Luister maar ff.

PS: Volgens mij is mijn adres geblokt bij jouw FTP...

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
PS: Volgens mij is mijn adres geblokt bij jouw FTP...
heb geen ip's geblokt staan hoor.. kun je nu nog niet connecten?..tis wel poort 4444 he? :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Nou doetie het wel...

Specs? Zie ondertitel...

• TheLemon

TheLemon

Nikao,

Ik ben ff bezig geweest, maar die gitaar-track houdt bij mij bijna op het einde ineens op, ligt dat aan de file of aan mijn download? Ik zal hem anders wel proberen te reconstrueren. Verder heb ik die 'bas-prik' nergens gebruikt, is volgens mij niet van "out of line", compleet ander ritme nl. Heb wel een gitaar-prik gebuikt voor inval in eerste refrein. Dan nog die overhead, die heet overhead_l_r, maar hij is mono, dus ik snap niet helemaal waar die l_r op slaat.

Zal hem vandaag of morgen iig uppen, ik vind hem persoonlijk al stukken beter dan jouw eigen MP3, vooral de zang klinkt mooier.

Wat voor mic's heb je voor die zang, snare en hihat gebruikt? Klinkt nl. erg mooi, vooral het hoog. Die snare klinkt wel vreemd alsof er al een compressie op zit, is dat zo?

• nikao
waar dat L_R op slaat weet ikook niet.. ik heb de tracks zo gekregen van de gast uit de studio.. ik kan me namelijk herinneren dat er wel degelijk 2 overheads gebruikt zijn.. maar dat spoor vind ik dus niet terug..

verder denk ik inderdaad ook dat de snare al met compressie is opgenomen..

wat microfoons betreft..dit is al eerder gevraagd en ik weet dat niet.. eerder zei ik dat de zang met een Behringer is opgenomen ofzo .. maar ik kan me herinneren dat het wel degelijk een aardige microfoon was.. denk dus eerder rode nt1.. door een behringer buizen preamp..

de drum mics waren condensators .. lange zwarte.. denk akg

nogmaals.. ik ben de laatste 2 maanden pas echt bezig gegaan met opnemen en mixen enzo.. net mijn eerste apparatuur aangeschaft.. (hoontech dsp2000 geluidskaart en alesis 3630 compressor + een dynamix 16:8:2 mengtafel)
en was destijds dus nog niet zo op de hoogte van alles dan nu.. daar baal ik nu wel aardig van :(

die gitaar track moet gewoon goed zijn.. hoor.. er zijn er dus 2 .. eentje waar hij op het laatst hoog beetje jankend speeld.. en een dub die daar de accoorden weer gewoon onder legt ..

kzal ff naar die basprik luisteren..

• nikao
basprik is inderdaad van een ander nummer.. sorry :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

En Nikao, wat denk je d'r van?

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
heb nu de mix van dadajoker geluisterd.. en moet zeggen klinkt echt lekker stevig..
vind de kick persoonlijk met name in het begin wat te aanwezig..daar is ie haast meer aanwezig dan de snare..
op het eind klinkt ie echter wel lekker en stuwt ie het nummer wel lekker

hoe heb je hem trouwens zo lekker strak gekregen?.. ik krijg dat dus niet voor elkaar.. en in die mix van djazete werd was ie ook nogal plofferig..

pls explain so we can learn :)

verder vind ik de bas iets te diep in de mix liggen.. maar dat heeft te maken met muzieksmaak en geluid van de band.. en dat wist jij dus niet.. maar ik hou er wel van als de bas lekker aanwezig is..

kun je een beetje uitleggen wat je gedaan hebt en hoe en waarmee en waarom? :P

voor de anderen hier de mix van DaDaJoker:
Out of Line - DaDaJoker.mp3

• nikao
de toms heb je trouwens ook mooi diep gemaakt in de bridge .. klinkt lekker.. al klinken ze net iets te op mijn hifi speakers.. maar op mijn koptelefoon (BD DT100) kan ik wel horen dat het niet te hard is zo

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 14:35 schreef Clithopias het volgende:

[..]

goed idee.

ik kan er niet inkomen, ik krijg altijd een timeout als ik niet op poort 21 inlog :(
Stel je FTP client in op PASV mode en het werkt meteen :)

ps. dat vorige afmix topic had ik geopend, ik heb er veel aan gehad trouwens. Maar ik was niet van plan hier een final mix van te maken, zou je het erg vinden als ik er eens mijn creativiteit op los laat? (remixen dus)

edit:

lekker rap servertje trouwens :D

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Hoe en waarom:

Deze mix is bedoeld om een echt demo geluid te hebben, omdat ik vermoed dat het daarvoor bedoeld is.
Daarom heb ik de drums een 'acoustisch' geluid gegeven.
Ook heb ik alle franje (delays, dubs etc) d'r vanaf gelaten.
Het moet immers straks bij optredens ook nog een beetje leuk blijven...

De bas vind ik nou niet echt veel toevoegen aan dit nummer, en als je de bas harder zet vervaagt de definitie van de toms en de gitaar en de hammond.
Het zijn toch vooral de drums, gitaar en zang die iets agressiefs hebben, en dat is wat dit nummer moet uitdrukken.

De Hammond gebruik ik alleen maar om het geluid wat op te vullen.

De kick in het begin heb ik bewust hard staan, om het begin een wat rustiger tempo te geven, waardoor de overgang naar de harde, snelle stukken groter wordt.

Tip: de kick krijg je rustig door een compressor met een attack van 10ms te gebruiken. Verder veel laag op 40 Hz en een flinke bult op 12k, en je kick is klaar. Overigens is deze kick een beetje te droog, en daarom zit en een korte reverb op (ongeveer 1 sec, geen predelay), zodat ie iets langzamer uitdooft.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Ik heb het originele mixje van Scream gedownload. Nummer klinkt goed!

Basgeluid op de originele mix vind ik mooi, al had ie wat meer hoog kunnen hebben.

Snaregeluid vind ik wel leuk, al mag ie wel wat vetter/dichterbij klinken. (200 - 250 Hz boosten, dun Q-belletje? Of heb je dan teveel van je kick op dat spoor? Ik kan helaas de spoortjes niet downloaden, ik zit op me werk.). Het lijkt er zelfs op dat wat we horen van de snare in die mix iets van 80% overhead is en 20 % snarespoor :), of heb ik dat verkeerd?

Trouwens, die synth in het begin lijkt een beetje vals te klinken... Of is het de bas?!?

Zitten hier overigens veel mensen met (home)studio's?

• nikao
ah...boost bij 12Khz had ik niet :).. attack van de compressor had ik zelfs nog sneller staan :P

synth is niet vals.. misschien krijg je dat idee vanwege de autowah want de bas is daar volgens mij ook niet vals

en een remix lijkt me juist erg gaaf MrRudi.. ben benieuwd wat je ervaan maakt :)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:01 schreef nikao het volgende:
ah...boost bij 12Khz had ik niet :).. attack van de compressor had ik zelfs nog sneller staan :P

synth is niet vals.. misschien krijg je dat idee vanwege de autowah want de bas is daar volgens mij ook niet vals

en een remix lijkt me juist erg gaaf MrRudi.. ben benieuwd wat je ervaan maakt :)
Weet wat je vraagt ;) hehehe. Nee ff serieus, volgens een Amerikaanse zanger waar ik regelmatig contact mee heb heb ik juist een erg goed gevoel voor moderne pop/rock muziek dus ik wou wel eens iets in die richting proberen. Aangezien ik niet kan zingen en geen zanger/zangeres ken heb ik het nooit echt geprobeerd.

Je hebt natuurlijk wel kans dat je hetgeen ik maak verschrikkelijk vind ;) :D

ps. Ik heb geen cubase dus aan die file heb ik niks, ik doe het wel op gehoor, als het niet lukt laat ik het wel weten.

edit:

Server down???? :? :? doet het weer :D

• nikao
lijkt me zowieso interessant om te horen wat iemand hier van maakt..

serv-u was weer es gecrashed :(

die .all file schijnt ook gebruikt te kunnen worden door andere paketten hoor.. maar ik denk dat je er met de losse tracks ook wel uit komt :)

• nikao
hmm..kan iemand mij vertellen hoe je de naam van een track kunt zien in cubase?.. ik merk nu dat er niet echt duidelijk naamgegeven is.. ik wou de sporen van scream ook even neerzetten namelijk..

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:28 schreef nikao het volgende:
lijkt me zowieso interessant om te horen wat iemand hier van maakt..

serv-u was weer es gecrashed :(

die .all file schijnt ook gebruikt te kunnen worden door andere paketten hoor.. maar ik denk dat je er met de losse tracks ook wel uit komt :)
Vast wel :) iemand die me op voorhand kan vertellen hoeveel BPM dit nummer is trouwens?

• nikao
Op maandag 13 mei 2002 15:33 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Vast wel :) iemand die me op voorhand kan vertellen hoeveel BPM dit nummer is trouwens?
ik heb dat wel ergens opgeschreven als het goed is.. maar let wel.. dit is het begin tempo.. we hebben dit nummer niet met de metronoom erbij opgenomen (als ik het me goed herinner) dus het zal niet het hele nummer mooi precies dat tempo zijn

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:40 schreef nikao het volgende:

[..]

ik heb dat wel ergens opgeschreven als het goed is.. maar let wel.. dit is het begin tempo.. we hebben dit nummer niet met de metronoom erbij opgenomen (als ik het me goed herinner) dus het zal niet het hele nummer mooi precies dat tempo zijn
hoeft ook niet, tis maar een richtlijn voor evt hertiming van de vocalen

• nikao
ik heb ff met de metronoom er naast gezeten.. maar ik schaam mezelf nu :P

na 1minuut nog wat is het tempo 134. maar het begin van het nummer is aardig langzamer.. en het einde nog net wat sneller.. (bridge is bijvoorbeeld 138)

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 15:45 schreef nikao het volgende:
ik heb ff met de metronoom er naast gezeten.. maar ik schaam mezelf nu :P

na 1minuut nog wat is het tempo 134. maar het begin van het nummer is aardig langzamer.. en het einde nog net wat sneller.. (bridge is bijvoorbeeld 138)
Oftewel jullie drummer kan geen ritme houden? :P

Ik klooi wel wat aan, gaat toch met name om de vocalen en de gitaarriffs...

• nikao
geen enkele drummer zal zonder clicktrack een heel nummer lang strak blijven..(denk ik ;) ) en ik vind het tempo verschil eerlijk gezegd niet storend.. het valt niet echt op als je gewoon maar luisterd..

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Mijn FTP draait trouwens niet meer (expres deze keer).

Specs? Zie ondertitel...

• djazete

djazete

steel

grappig om zo het verschil in benadering te horen :)

die delay is misschien toch iets te hard, qua nivo.. kvind het effect wel erg grappig.. twas gewoon omdat mn cpu geen trueverb meer trok :+
en een delay is toch ook wel grappig eigenlijk. een onderschat effect, alleen heb ik het een beetje te dik gebruikt denk ik.

ik zelf vind dajoker's benadering wel grappig alleen hij 'poetst' eigenlijk het geluid wat is opgenomen op en maakt een beetje een balans van, en daar had ik dus niet zoveel zin om omdat het toch al kut is opgenomen, dus je krijgt toch shitin shitout, en wat je dan ook compressed of eq't, echt zoals ik/je het hebben wilt krijg je het toch niet.. vind ik dan.
dus ik heb het maar 'vernaggelt' :)
kvond de bas sound wel grappig, vind ik dan.. en die zang heb ik express zo 'brak' laten klinken omdat ie op het eind al zo ontzettend overstuurd is opgenomen (lang leven tapecompressie en brakke voorversterkers en convertors enzo).. die zang is klinkt echt beroerd dus die heb ik bewust wat overdrive en eq + veel compressie gegeven...

en ik vond het al met al wel aardig bij elkaar passen..
ach :)

• TheLemon

TheLemon

Okee, ik heb er ook wat van gemaakt. Volgens mij klinkt hij behoorlijk anders als het origineel en die van Dadajoker. Heb vooral het stereobeeld wat breder, de contouren van het frequentiespectrum wat extremer en vooral de zang harder en helderder denk ik. Dat is allemaal persoonlijke smaak.
Ik weet niet of de eq een beetje ok is, want ik heb geen monitoren, ik heb het voornamelijk op mijn koptelefoon gedaan en nog een beetje geluisterd op een goedkoop stereo setje.

Ik kon om de één of andere reden bij jouw niet uploaden, dus hier de link naar mijn serverruimte.

Verwijderd

Op maandag 13 mei 2002 23:33 schreef TheLemon het volgende:
Okee, ik heb er ook wat van gemaakt. Volgens mij klinkt hij behoorlijk anders als het origineel en die van Dadajoker.
Wedden dat de mijne toch méér afwijkt? >:) :P

• nikao
Op maandag 13 mei 2002 23:33 schreef TheLemon het volgende:
Okee, ik heb er ook wat van gemaakt. Volgens mij klinkt hij behoorlijk anders als het origineel en die van Dadajoker. Heb vooral het stereobeeld wat breder, de contouren van het frequentiespectrum wat extremer en vooral de zang harder en helderder denk ik. Dat is allemaal persoonlijke smaak.
Ik weet niet of de eq een beetje ok is, want ik heb geen monitoren, ik heb het voornamelijk op mijn koptelefoon gedaan en nog een beetje geluisterd op een goedkoop stereo setje.

Ik kon om de één of andere reden bij jouw niet uploaden, dus hier de link naar mijn serverruimte.
ah.. zeker de zang vind ik erg goed!.. maar ik vind ook hier weer de kick niet zo mooi..
nu ik hem weer luister kom ik hetzelfde tegen als bij die andere mixen.. ik vind het geheel niet echt lekker klinken in het rustige gedeelte.. het gedeelte met de synthesizer zeg maar.. misschien moet er actief gemixt worden ? (als je begrijpt wat ik bedoel :) )

verder vind ik de zang in de mix van the lemon erg goed.. klinkt inderdaad mooi helder .. gewoon lekker :)

erg leuk om de verschillen te horen..
en dan krijgen we strax die van MrRudi ook nog :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik denk dat ik voorlopig weinig tijd heb om wat te gaan doen..
sorry (ik heb eindelijk postrechten terug)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• nikao
hehe..welkom back gitaarwerk...

je kunt allicht de mixen beluisteren die al gemaakt zijn en es je mening spuien? :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Hee Gitaarwerk, waren lagen je postrechten nou uiteindelijk? :7

Specs? Zie ondertitel...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 14 mei 2002 01:56 schreef DaDaJoker het volgende:
Hee Gitaarwerk, waren lagen je postrechten nou uiteindelijk? :7
ik was gebanned, omdat een paar gasten die ook op tweakers zitten (nooit posten) zagen dat ik hk access had en hun hadden toen ik naar de plee was(moest schijten, dus duurde langer) in de HK de adresgegvens van de moordenaar van pim fortuyn gepost.

Ik ga nu eerst die mixen beluisteren. ik heb nu ff de tijd, kijken of ik het nu kan.
Is er trouwends een pro-tools free die werkt onder win2k?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik hoop dat et lukt. Ik ga het nummer behoorlijk veranderen.. maar dat zien jullie strax, ik ga je niet lekker maken met wat misschien niet lukt

• nikao
ga je ook een remix maken? :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jup, maar eerst een lekekr bakkie koffie met mijn nieuwe philips senseo crema die ik gister gekocht heb (en nu op mijn buerau staat) rare bestemming voor je verjaardagsgeld >:)

• nikao
hehe..nou proost en succes dan maar :)

• djazete

djazete

steel

Op dinsdag 14 mei 2002 09:37 schreef gitaarwerk het volgende:

Is er trouwends een pro-tools free die werkt onder win2k?
Nee..
die werkt niet voor w2k. tis zowieso behoorlijk k*t op pc. imo

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik weet et.. maar goed.. ik kan win98 en ME niet goed draaien hier. Muis hapert altijd als een gek..

BTW, ik kan het niet exporteren. Die griet die zingt, zing behoorlijk wat minder vals, maar dat kan nu niemand horen :9

• djazete

djazete

steel

ach zo vals zong ze niet toch.. twas niet spatje zuiver maardat kan demuziek ook wel hebben.. anders mag je de drums ook nog wel even strak maken en daarmee de bas ook sync maken met de kick en dan de gitaar ook even strak..
ach
:)
;)

• nikao
ja precies.. de zangpartijen zijn er ook in 1 keer opgezet.. dit was gewoon een andere benadering dan we bij de vorige demo hadden.. toen zaten we in de studio echt instrument voor instrument appart in te spelen

• djazete

djazete

steel

opzich werkt voor amateur bands de live methode best wel goed... alleen je moet wel weten waar je mee bezig bent als opname technicus..

tis wel knap hoe jullie die hammond hebben opgenomen.. ik snap er nog nix van. kan je dat eens uitleggen?
een b3 naar de studio gesleept met 2 leslies en vervolgens een microfoon op het drumstel gericht ofzo? ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja..idd.. de hammond hoor ik minder dan de rest van de tracks

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Heren, u zult het moeten doen met wat er is...

Dat de opname-techniek niet helemaal perfect is wordt hiervoor al vele malen gezegd, maar dat maakt de uitdaging eigenlijk alleen maar groter.

D'r valt best wel wat van te maken.

Specs? Zie ondertitel...

• TheLemon

TheLemon

Ja, dat over die Hammond is al eerder gezegd. Ik vind het wel een beetje flauw om alles wat Nikao en z'n band gedaan hebben, hier af te zeiken. Zie eerst maar eens dat je van het materiaal dat je nu eenmaal hebt een mooie mix maakt.
Ik vind die zangeres juist best mooi zingen en die Hammond track is idd niet ideaal, maar als je de balans van die drumtracks een beetje compenseert, is er best mee te werken.

En Nikao, die kick, tsja, ik vind hem eerlijk gezegd wel apart zo in de coupletten. Ik vind sowieso de coupletten mooier juist, een beetje zweverig, vandaar ook dat ik die stereo delay en veel galm op de zang had gezet. Die drum snijdt een beetje strak door de zweverige andere instrumenten heen. Zoals je kan horen heb ik de snare ook behoorlijk fel gemaakt en de hihat vrij zacht, zodat die klappen meer overkomen.
Die kick zou ik nog wel strakker kunnen krijgen met extra gates en compressors, maar dat vind ik juist minder organisch. En er zit gewoon weinig hoog in dus dat kan ik er ook niet bij toveren. Verder is de attack een beetje vreemd, ik zou de volgende keer de vellen strakker doen, hem veel meer dempen en mijn voorkeur heeft altijd om de mic voor het gat te plaatsen en niet erin.

• nikao
nogmaals.. dit kon allemaal gratis gedaan worden bij iemand in een als homestudio ingerichte voorkamer .. we hadden de microfoon van de leslie achter de box staan.. dus je had

drumstel - leslie - microfoon..

en tussen drumstel en de leslie box zat ik dus nog achtrer de hammond.. en we hadden dus niet echt verwacht dat ie zoveel drum op zou pikken

• nikao
en the lemon

je hebt ook wel gelijk dat de kick niet te fel moet.. hij is inderdaad gewoon niet lekker opgenomen... en daardoor blijft ie me storen denk ik :)..
de zang vind ik bij jou inderdaad erg mooi (maar dat had ik al gezegd :P )

Verwijderd

Ik heb wel eens vaker remixes gemaakt, ook van profesionelere bands dan dit (nofi) en daar waren de opnames van de vocalen meestal een stuk slechter. Ik ben juist erg blij met de kwaliteit van de vocalen, meestal zijn ze slechter.

En op de gitaren na gebruik ik verder niks van het origineel, dus ik heb het lekker makkelijk :P

• nikao
whohw.. alleen gitaar en vocalen?..das wel een rigoreuze remix.... :) of is dat normaal bij remixen?

• nikao
ik zie dat DaDaJoker een nieuwe mix aan het uploaden is.... ben benieuwd :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

OK, Nikao: Jij wilde meer bas? Hier is meer bas.

Preview5 wordt nu geupped naar je FTP...

Specs? Zie ondertitel...

• djazete

djazete

steel

ik bedoel het helemaal niet als afzeiken hoor lemon.. zie ook mijn knipoogjes.. alleen ik vraag me wel wat dingetjes af..
ennem, dajoker, ik vind het niet echt eenuitgaging om het op te poetsen, zoals ik al eerder zei.. maar ik vind het zelf een grotere uitdaging om een opname te maken waar bijna nix meer aan gedaan hoeft te worden, dan dat je alles achteraf recht poetst... maar dat is voor mij persoonlijk..
ik vind het verder best heel leuk hoor en aardig dat je het materiaal ter beschikking stelt, en tuurlijk als het gratis is voor jullie mag je bijna niet klagen.. maar er had nou eenmaal meer van gemaakt kunnen worden en dat vind ik dan toch jammer..
je kunt wel erg je best doen en remixen maken en een beetje frutselen.. maar het feit blijft dat je gewoon hoe dan ook geen vette warme hammond erin kunt stoppen bijvoorbeeld. daar heb ik het dus over..
tis toch ook gewoon een beetje een lul - opname - mix topic, of moet er alleen maar positief gepraat worden enzo..
naja..
nofi allemaal hoor.

• nikao
je hebt ook wel gelijk hoor djazete.. ik heb zelf ook al gezegd dat ik er nu van baal dat ik destijds toen we die opnames deden er zelf nog niet zoveel verstand van had als nu.. maar ja.. dit was wel leerzaam.. en ik probeer er gewoon veel van te leren :)

• nikao
Op dinsdag 14 mei 2002 19:42 schreef DaDaJoker het volgende:
OK, Nikao: Jij wilde meer bas? Hier is meer bas.

Preview5 wordt nu geupped naar je FTP...
hehe.. dis ook wel weer veel van het goeie :P .. al is de bas wel mooi strak moet ik zeggen :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Iets d'r tussenin dan?

Preview6 wordt nu geupped

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
Op dinsdag 14 mei 2002 19:55 schreef DaDaJoker het volgende:
Iets d'r tussenin dan?

Preview6 wordt nu geupped
jeps..thats more like it :) .. naar mijn smaak dan he? :). maar das juist het leuke van dit topic dat je ook ziet dat iedereen een andere benadering heeft :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

het is jammer dat je niet alles cleaner had kunnen opnemen.. ik heb er wel wat van egmaakt (en die stem is tog echt wel beetej vals.. maar boeieh.. ze is er al uit tog nokao? :P ) verder.. ik kanniet exporteren op 1 of andere manier. helaas kannik em dus niet posten

• nikao
welk programma gebruik je dan?..cubase?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nuendo met veel plugins. Omdat ik het niet commercieel gebruik , mag dat gedownload worden. (niet doorgeven natuurlijk , want dat is wel illegaal)

• nikao
kun je het niet afspelen en dan met een ander programma opnemen ofzo?..

als ik een eindmix maak speel ik het altijd af via de tafel en me compressor .. en dan weer terug de compu in om het op te nemen

• TheLemon

TheLemon

Gitaarwerk,

Ik heb dat ook af en toe met Nuendo, dat 'ie alleen een paar sporen pakt bij het exporteren van je mix. Ik start dan gewoon ff mijn pc opnieuw op, of probeer ff de selectie in het project window iets groter/kleiner te maken.

Zal wel een bugje zijn, afwachten tot de nieuwe versie komt dan maar... :P

• nikao
heb je al wat kunnen exporteren gitaarwerk? :)

• nikao
dadajoker zou je misschien een mix kunnen uploaden zonder de zang?

zou je me erg mee helpen :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Dat zal toch wel lukken denk ik...

Ik heb trouwens nog eens naar die laatste geluisterd (pre6), en ik ben tot de conclusie gekomen dat daar het laag nog niet echt lekker van is. Zal ik ook meteen goed zetten.

Ik kan dat vanavond wel ff tussendoor doen. OK?

FTP nog steeds hetzelfde?

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
ftp is nog steeds zelfde ja..

bij voorbaat dank :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Nikao: You've got somethin'

Helaas is dus de originele pre6 verloren gegaan in mijn opruimingsdrift, dus heb ik ff iets nieuws in mekare gezet.

Als d'r iets aan moet veranderen dan hoork het wel.

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
perfect!.. thx a lot :)

offtopic:
nog commentaar/suggesties op de track die ik het homestudio topic heb gepost? :)
Pagina: 1 2 Laatste