Toon posts:

opgelost: Opstart problemen met KT7 en OC'ed Duron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb er geen last meer van, maar hoe het komt? Geen idee...

Op een gegeven moment wilde de computer ook na het indrukken van de reset knop niet meer op gang komen. Toen nog even een paar dingetjes geprobeerd... Onder meer de potlood streepjes uitgegumd en m'n bios gereset. Nou komt het: Met een gelockte duron 600 start ie na een gereset bios wel op. Maar ga je je bios in en uit, dan hing ie alweer.

Anyway, klaar om 'm in te pakken en 'm terug te brengen naar de winkel, dacht ik, ik zet die potlood streepjes er toch gewoon weer op. Dat gedaan, alles in elkaar gezet en alles werkt nu weer gewoon.

Leuk dus dat alles het doet, maar toch vind ik het niet prettig, want nu weet ik nog niet waarom ie het eerst niet deed. Ligt het aan de Duron? Ligt het aan het moederbord? Aan de socket?

Echt gerust ben ik er niet op, maar ja, wat kun je doen...

Remco

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Lag misschien aan de streepjes? Aangezien je die hebt uitgegumd en weer opnieuw hebt aangebracht.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 11:31 schreef Remy het volgende:
Lag misschien aan de streepjes? Aangezien je die hebt uitgegumd en weer opnieuw hebt aangebracht.[/quote]Ik denk het niet, aangezien ie ook niets deed toen ik de streepjes had uitgegumd. Dan wilde ie alleen goed werken als er in het bios stond ingesteld dat het een 600 MHz CPU was. Stond ie op 500, 700, 800 of wat dan ook, dan moest ik me bios resetten om weer te kunnen opstarten.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

dat klopt als de potlood streepjes weg zijn werkt hij alleen op de multiplier waar hij voor gemaakt is, in jouw geval dus 6X

Jsunnyreports

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 14:06 schreef threedrules het volgende:
dat klopt als de potlood streepjes weg zijn werkt hij alleen op de multiplier waar hij voor gemaakt is, in jouw geval dus 6X[/quote]ja maar dan moet hij nog wel gewoon opstarte ook al staaat de multieplier anders, dan moet hij gewoon automatisch 6x kiezne en booten op 600

ik weet het ook niet, het is vaag

maarja, is netzoals als je een compleet systeem in elkaar zet en de eerste paar keer niks doet en na een paar keer rebooten en alles extra aandrukken hij wel gewoon opstart..

dat is en blijft gewoon iets wat onverklaarbaar is.

grtz,
AHL

Verwijderd

Mijn probleem http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/48297
is er nog steeds :( en "het lijkt erop dat er iest kapot is aan het moederboard." => volgens technische helpdesk ABIT. )
Ik had (ongeveer) hetzelfde probleem als jij dus. Ik heb het met 2 verschillende voedingen en met allen mijn HDD's,CPU,2 x 128 DIMM'S PC100 (Siemens)en mijn Viper 550 TNT AGP geprobeerd. Overal hetzelfde Probleem. In het bios had mijn PC in het PC Health menu aangegeven dat de CPU rond de 260 graden farenheit dus ongeveer 120 graden celsius was. Terwijl de overall system teperatuur als 27 graden celsius werd aangegeven. En ik kon de koeler (thermal take tt5ab =Chrome ORB). gewoon vastpakken ik schat de temperatuur van de koeler op zo'n 32 graden. Dus niets 120 !!??

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Als je koelblok erg koel is, wil dat nog niet zeggen dat je core koel is!! Het kan best zijn dat je koelblok lekker koud blijft, maar dat je processor ondertussen zit te koken doordat hij geen goed contact maakt met de cpu. Dat had ik bijvoorbeeld met mijn GlobalWin koeler op een Duron, koelblok was niet warm maar de processor was 85 graden....

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Pagina: 1