Toon posts:

KT7(-Raid) opstartprobleem met Thunderbird 800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn systeem geupgrade naar een KT7-Raid met een Thunderbird 800 op 800 MHZ.
Als je hem opnieuw wilt laten starten als je ui het bios gaat of je doet een harde reset d.m.v de reset knop dan blijft het scherm zwart, de monitortenminste het ledje knippert oranje =net suspend) geeft aan dat hij geen signaal heeft of zo (versta mij niet mis en komt GEEN menumelding van de monitor in de trant van NO signal).
De Fan's en de hdd's (ik heb er 3) draaien maar de ene goedkeurende biospiep blijft achterwege en gaat satrt dus niet (door).
Bij een herstart vanuit windows(98 of 2000) of een CRTL-ALT-DEL start die wel door bij het opnieuw opstatren.
Wat ik dan moet doen de Pc uitzetten EN de stroomkabel er vanaf uittrekken even wachten dan weer de strroom weer erop en dan gaat die wel weer starten. (ZONDER de stroomkabel er uit te trekken werkt dan uitzeeten niet.)
Ik heb er een (nieuwe) voeding in gezet van 300 W (die is 3 dagen oud en draaiede eerst perfect op mijn oude board(EP-MVPM5 van Epox) en processor (AMD K6-2 450). Daarmee draaiede die minsten 48 uur constant aan 1 stuk door. Dus de stresstest is die al door.
HELP !?? PLEASE ? IEMAND SUGGESTIES ?
Trouwens er zit een Majestic (zo'n Ronde koeler van Titan) op mijn CPU.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Apo, jij hebt een heel ander probleem. Windows Shutdown heeft eerder met IRQs en dergelijke te maken dan je T-bird.

Installeer eens je OS opnieuw, met eerst alleen je primaire HD en je geluidskaart. Dan nog eens kijken of 'ie niet wil uitschakelen.

Uitzetten werkt wél, alleen moet je 4 seconden de Power knop indrukken ipv. heel kort. Probeer eens ZONDER muis, maar met Alt-F4, cursor en Enter de compu uit te zetten. In sommige gevallen wil dat wél werken.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat doet die ook als ik in dos(7.10 van win98) zit.
als ik daar op de reset knop druk, dan wil die niet meer. Windows heb ik er later ook nog op geinstaleerd. Maar dat is het probleem niet. Ik wil kunnen resetten of uit het bios mogen gaan zonder die flauwe kul dat ik dan de strrom eruit moet trekken om hem weer fatsoenlijk aan te kunnen zetten.
Maar Bedankt voor je reactie.

(=>Uitzetten werkt wél, alleen moet je 4 seconden de Power knop indrukken i.p.v. heel kort.) DIT WIST IK !

HELP !? Iemand nog meer Suggesties ?
Bios upgrade ?

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 09:50
Klinkt misschien beetje vaag, maar ik had er ook last van met m'n KT7-Raid (eerst stekker er weer uit ed) heb voltage toen op 1.6v gezet (is nu 1,7v) ipv standaard 1.5v en nadat ie op 1.6v stond deed ie het gewoon weer

Dus misschien dat het bij jou ook helpt

• Speedy
  • Laatst online: 05-09 16:51
Ik had precies hetzelfde, bleek dat windows in slaapstand af sloot...

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
MAD : Heb jij dan ook een Thunderbird 800 of welke CPU Heb jij dan /
En jij hebt hem dus nu werkend met 1,6 V ?
Ik zal de instellingen wel nakijken en testen.

Verwijderd

Topicstarter
Buiten mijn aangegeven problemen(zie onder) heeft zich gister nacht het volgende voorgedaan:
Veelal blijft de pc meteen hangen in het bootmenu van windows 98(staat standard op 13 sec. en daar staat die dan ook metteen nog op vast). (Secondenteller telt niet meer). Ik kan niets meer hij is al 2 keer in de bios vastegelopen.
In de PC health status van de bios werd eerst helemaal geen CPU temperatuur aangegeven.
Toen ik de Vcore Voltage handmatig steeds lager heb getracht te zetten omdat volgens de pc health(-sensor) die op +1.82 V zat. Bleef hij nog steeds volgens de PC health op 1.82 V en bij een hantmatige instelling van de Vcore op 1.575 V (volgens sensor nog steeds op 1.82 V) gaf opeens de CPU Temperatuur meter iets aan : Hij liep binnen 15 sec van 83 graden celsuis naar een temperatuur boven de 100 graden celsius(op de display alleen nog maar aangegeven als :1/242 Graden F .
Met fail safe settings starten gaf geen oplossing. Werd volgens mij nog erger : ik kreeg voor het eerst bij de herstart ; BIOS CHECKSUM ERROR. Toen ik dan op enter drukte startte die door , gaf metten de gevonden IDE-drive aan en dan de post en dan bleeft die hangen op verifiying DMI Pool Data. Ik heb ook traouwens in dos 7.10 meerdere malen geprobeerd Format E: (de aanwezige windows 98 partitie) te doen. toen bleef hij steeds steken. Bij de 10e keer ging die wel door en maakte de format ook zelfs af.
Ik ben Einde raad. HELP !

HELP !?? PLEASE ! IEMAND SUGGESTIES ?

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 03:36
Ik heb ook abit kt7 raid met 700mhz duron, hd van ibm 39gb 7200 ata100 , v7700 van asus.
Bij opstart van Pc duurt die heel erg lang +/- 10min voor dat die binnen window zijn . Ik heb ook de nieuwe bios Ul en via 4in1 geflash maar niet help ( win98sec UK ) . Hebben de eigenaars van deze bord met dezelfde probleem zijn ?????????? En hoe moet ik deze probl. ga oplossing ??? Bedankt allemaal.
GR.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Geez, wat een problemen met dit bord. Ik heb een KT7 raid, maar die doet ut perfect. Geen kapotte FDD controller, gewoon in normale tijd windows opstarten en geen hoge temperatuur. (alleen wat afwijkende 3,3, 5 en 12 Volt. Soms begint Asus Smartdoctor te zeuren dat m'n V6600 geen stabalized 3,3 volt krijgt)
Vraagje Sir_Apokalypse, heb je ook je proc gevoeld toen ie aangaf dat is boven de 80 graden was ?? Want dan is meestal je vinger toch ook een goed meet-device :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/48297
is er nog steeds :( en "het lijkt erop dat er iest kapot is aan het moederboard." => volgens technische helpdesk ABIT. )
Ik had (ongeveer) hetzelfde probleem als jij dus. Ik heb het met 2 verschillende voedingen en met allen mijn HDD's,CPU,2 x 128 DIMM'S PC100 (Siemens)en mijn Viper 550 TNT AGP geprobeerd. Overal hetzelfde Probleem. In het bios had mijn PC in het PC Health menu aangegeven dat de CPU rond de 260 graden farenheit dus ongeveer 120 graden celsius was. Terwijl de overall system teperatuur als 27 graden celsius werd aangegeven. En ik kon de koeler (thermal take tt5ab =Chrome ORB). gewoon vastpakken ik schat de temperatuur van de koeler op zo'n 32 graden. Dus niets 120 !!??

• -MAD-
  • Laatst online: 04-09 09:50
Hey kan je ff vertellen als ie echt als kapot terug gaat ofzo, want dan ga ik ook ff contact opnemen met Abit, want heb dus dezelfde probs gehad

En nog ff antwoorden op je vraag, ik heb een AMD Duron 700

Verwijderd

KT7 / KTRAIDs hebben nog wat moeite met Matrox G400 kaarten, gebruik je die toevallig?
Pagina: 1