Rechter speakerkanaal werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Enige tijd geleden viel spontaan het rechterkanaal van mijn speakerset weg. Dus ik dacht: speakers kapot. Andere speakers geprobeerd, headset geprobeerd, zelfde probleem. Conclusie: het ligt aan de drivers. Alles gedeïnstalleerd, en opnieuw geïnstalleerd, geen verbetering. Dan ligt het dus aan de geluidskaart, denk ik. Nieuwe geluidskaart gekocht, wéér geen rechterkanaal. Alle software/drivers opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat. AAAAARGHHHH!!! :(

Conclusie: er zit iets fout in windows

Mijn PC:
Windows 2000
Eerste geluidskaart --> AC'97 onboard, Abit SE6 moederboard
Tweede geluidskaart --> Safeway 5.1 geluidskaart
Speakers: Labtec, non-merk en headset

De AC'97 geluidskaart is nu al disabled in BIOS

Heeft iemand een FLAUW idee waar dit aan kan liggen?

Heb al geprobeerd mijn geluidskaart onder Linux aan de praat te krijgen, maar dan moet je je kernel gaan compilen e.d. iets waar ik nog niet aan begin.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:28
Volumeregeling ? :+

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik hoop niet voor je dat het gewoon de balans is die helemaal naar links staat, maar aangezien dat het eerste is wat je zou checken lijkt me dat sterk.

Dan zou ik eens proberen dat ding onder dos aan de praat te krijgen ofzo, met een oud spel.

Is er niet steeds ergens gebruik gemaakt van eenzelfde kabeltje? Of heb je die headset wel direct aangesloten op de kaart? (geen verlengstuk)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
welke afspeelsoftware gebruik je?
gisteren was er nog een topic waarin iemand erachter kwam dat winamp zijn eigen balansregelaar heeft (die de windowsbalansregelaar overruled)

en eergisteren was er nog een topic van iemand die erachter kwam dat zijn speakersnoertjes waren verweerd

Damn, wat zijn er toch een hoop topics over mensen met balansproblemen :P

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heb net een Sound Blaster 128 ingebouwd, alles werkt weer perfect. WAAR het aan lag? Joost mag het weten...

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 21:32 schreef Doogie het volgende:
heb net een Sound Blaster 128 ingebouwd, alles werkt weer perfect. WAAR het aan lag? Joost mag het weten...
die zet alles weer basic, dan zal je wel aan de balance gezeten hebben :)

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Conclusie: er zit iets fout in windows
:D

Makkelijk he, een dual-boot.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Pagina: 1