Post jouw DVD speler + ervaringen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 09:41
G-Spotter schreef op 07 mei 2002 @ 15:13:
(aantal :) is tevredenheid max=5)

TV = JVC 72cm breedbeeld (ehm model weet ik zo ff niet) :) :)
DVD = Philips 722 :) :) :) :) (groot gebrek dat ie mp3/vcd/svcd niet kan spoelen)
Audio = Marantz SR7200 :) :) :) :) :) :9~
Boxel = 2x JBL XTI-80 + 2x JBL XTI-20 + 1x JBL XTI-10 :) :) :) :) :)
Ik neem aan dat ik wel van het ene MP3'tje naar de volgende kan switchen. Bedoel je met spoelen het realtime doorspoelen van een MP3, VCD en SVCD? Das dan inderdaad lastig dat je niet de SVCD halverwege kunt beginnen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

tom-tec dvd speler... gekocht bij het kruidvat voor 118 Eurotjes :P

Prima ervaringen mee
speelt vcd, mp3 etc.
Goede kwaliteit... zelf DTS

• Aneco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2020

Aneco

G-Spotter schreef op 07 mei 2002 @ 15:13:

TV = JVC 72cm breedbeeld (ehm model weet ik zo ff niet) :) :)
DVD = Philips 722 :) :) :) :) (groot gebrek dat ie mp3/vcd/svcd niet kan spoelen)
Audio = Marantz SR7200 :) :) :) :) :) :9~
Boxel = 2x JBL XTI-80 + 2x JBL XTI-20 + 1x JBL XTI-10 :) :) :) :) :)
Op internet heb ik wel kunnen vinden hoe je van regio kunt switchen. Ik ben heel erg benieuwd hoe je de dv-444 achteraf regio vrij heb kunnen maken.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 11:15

SpeedBart

Futurama 0wnage

pioneer dv-535 beetje oud (1,5jaar) maar geeft nog perfect beeld.
Speelt svcd, vcd, dvd :o, cdr en cdrw.
Optisch, scart, rgb en composiet uit.
Heb een eeuwen oude sony surround set met 3 cd wisselaar geloof 2 x 80 Watt front en 2x 20 Watt achter en 1x 35Watt voor.
Dat weer doorgelust naar mijn grootbeeld Blaupunkt 71Cm tv (jaja ook oud :) )
Maar ik sluit em regelmatig in de huiskamer aan daar staat een philips 82 Cm 100hz geval :D .
Ben er nog zeer tevreden mee, ik mis alleen de mp3 ondersteuning. Ik heb de dvd speler regio vrij gekocht (zelf regio instellen). Moet alleen nog een keer een bijpassende tv kopen waarbij ik de rgb kan gebruiken.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• -Moondust-
-Moondust- schreef op 03 oktober 2002 @ 13:50:
Heb net op de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf een Philips DVD-speler gekocht voor 139 euro. Ik kon hem niet laten liggen. Ik dacht dat het typenummer DVD633 was, maar die zie ik niet op de Philips-site staan, dus het zal wel DVD622 zijn. Momenteel ligt mijn aanwinst bij de beveiliging op de begane grond in het gebouw waar ik werk, dus ik kan niet ff kijken wat nu het typenummer is.

Anyway, hij speelt DVD, CD, CD-R, CD-RW, VCD, SVCD en MP3 af en schijnt makkelijk regiovrij gemaakt te kunnen worden.

Dus wie nog op zoek is naar een goede en goedkope DVD-speler....bij de Bijenkorf moet je wezen!!!
Met google gezocht naar Philips DVD633. Gevonden op alleen buitenlandse sites. Ziet er goed uit en 139 euro moet echt een koopje zijn, want ik zie 119 pond staan voor de laagste prijs in Engeland. Heeft iemand ook de Philips DVD633? Wat zijn jouw ervaringen? Kan ie realtime MP3, VCD en SVCD doorspoelen?

• SquatRS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 08:22
heb een audiosonic 2005 zit o.a. MP3 (helaas geen spoel en shuffle :( ) , DTS, DB 5.1 en hij is regiovrij. en dat voor maar 199 pleuro... vonk wel een leuk speeltje...

Afbeeldingslocatie: http://www.audiosonic.com/media/DVD2005.jpg

foute img i know.... ;)

[ Voor 0% gewijzigd door SquatRS op 04-10-2002 22:24 . Reden: picie ]

Verwijderd

Sinds een paar dagen een Denon dvd-1600 met als extra modificatie dat ie extra gedempt en verzwaard is en RCE free. Tot nu toe HEEL erg tevreden over. Over een tijdje als ik weer geld heb ook nog een coax modificatie erop zodat ie nog beter gaat klinken.

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025

jAnO!

lalalavanillevla

grundig GDP 5100

gekocht met 10 dvd titels voor 250 4 maanden terug..
ben wel tevreden, een probleem soms (regelmatig) valt de audio weg en dan moet ie uit en aan om het weer te doen. Heeft iemand dit ook weleens gehad en is er een oplossing voor?

verder zelf regiovrij gemaakt met de ab... geen enkel probleem.

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Verwijderd

nu nog een pc, maar binnenkort:

pioneer vsx-d 511 DD receiver met DTS
pioneer DV-454 DVD speler

En dat voor maar €460,- bij elkaar :P :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 15:11:
Sinds een paar dagen een Denon dvd-1600 met als extra modificatie dat ie extra gedempt en verzwaard is en RCE free. Tot nu toe HEEL erg tevreden over. Over een tijdje als ik weer geld heb ook nog een coax modificatie erop zodat ie nog beter gaat klinken.
Der_general , waar heb je deze gekocht met die modificaties ? heb zo'n vermoeden maar toch. Die heeft toch ook die Faroudja chip + progressive scan ?

Verwijderd

- Finlux DVD-510 (E 189,00)
- Creative DT3500 5.1 (via optische kabel)

* Regio vrij, Macrovision vrij (beide via verborgen menu)
* DVD, CD, CD-R, CD-RW, VCD 1, VCD 2, SVCD, MP3
* DD5.1 decoder, DTS out
* Optical/Coaxial, scart

Speelt alles, kwaliteit goed, geluid goed, wordt beetje warm bij afspelen, iets gevoelig voor vuile cds/dvds.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2002 16:38 . Reden: vergete ]

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:30
dvd speler is een jvc xvs302 met een coax digital out en aangesloten op een sony 740s revciever en het werk als een zonnetje goed geluid en goed beeld . (199 pleuro voor dvd) goed voor het geld

draait alles dvd mp3 vcd svcd etc

• JWO
  • Laatst online: 23:13

JWO

Afbeeldingslocatie: http://www.diga4u.nl/product_images/071/large/dvpns305.jpg

SONY DVP-NS305/B (via postbank actie 199eur. incl 4 dvd's)
Features

Slim entry DVD/CD player with CD-R/RW & data CD ( MP3 )Playback

Precision Drive 2
CD-R/RW & MP3 Playback
TV Virtual Surround
Block Noise Reduction
Picture Mode
MP3 Browser
Playback Dial
Quick Setup

aangesloten op Panasonic SA-HE90 dolby digital receiver

luidsprekers : Magnat Metric 5.1A

mooi beeld, geweldig geluid, handige mp3 browser op tv :)
bevalt best..

alleen jammer genoeg geen optical out (alleen coax)

Verwijderd

Regelrecht reclame maken mag volgens mij niet, maar hij komt bij de eigenaar van het htforum vandaan, ik denk dat je daar wel mee uit de voeten kan :P
En wat betreft die chip kan ik je zo een twee drie geen uitsluitsel geven maar ik denk dat je met "de" faroudja chip die scalerchip bedoelt en die zit er niet in en hij heeft heeft ook geen progressive scan.

Verwijderd

Ja ik dacht al dat ik wist waar hij vandaan kwam en ik had goed gegokt ;) Zat over gelezen daar. Maar ik meen dat de denon 1600 progressief was mét faroudja scalerchip standaard ?
hmm wie weet was dit wel een gemod ontwerp wat ik dan ergens op inet gezien heb.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik gebruik mn xbox met adv. scart cable met een creative digital 5700
:)

ik ben er wel tevreden over en ik ben redelijk pietluttig. Beeld ok, geluid, beswel koel.
ja, geen opper hifi set, natuurlijk, maar beswel leuk voor films (en spellen) enzo :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Ik denk dat je of de PSM-1 kaart bedoelt (die ook in de denon gezet kan worden), of de nieuwe immersive kaart die Frank heeft. Die bieden de opties die jij bedoelt, maar zitten niet standaard bij de speler en kosten een nog FLINKE duit extra ;)

(kweet niet in hoeverre je het htforum volgt, maar dit is actueel daar nu)

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:41
Ik heb een Sony DAV-S800 (met 5 pilaar-boxen :P)
En een Sony 113 cm 100 HZ 4:3 projectie-tv.

DVD speler = goed beeld en geluid. TV = Nog beter.

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:18
-Pioneer DV-525

Heb deze speler al een tijdje en ben er heel tevreden over. Helaas is ie niet makkelijk regio vrij te maken, maar wat mij betreft is dat het enige nadeel.

Hij speelt alles wat ik erin doe af: CD-R, CD-RW, eigen gemaakte VCD's SVCD's, VCD's met hogere bitrates (XVCD). Speelt geen mp3 cd's af, maar dat zou ik toch nooit gebruiken ook al zat het erop... :)

Het beeld is zeer goed en het geluid (gaat via een optische kabel naar mijn versterker) is ook perfect.

[ Voor 0% gewijzigd door Tetsuo op 03-10-2002 21:45 . Reden: Smiley werkte niet... ]

Verwijderd

Ik heb bijna een philips hdr1000 harddisk recorder... ik moet aleen nog even te weten komen of ie wat er op harddisk staat ook weer naar dvdr of dvdrw kan branden met het zelfde apparaat wel te verstaan.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:11
Pioneer DV343

Een kreng :(

Gekocht toen ik nog 'een' DVD speler nodig had. Nu...

Geen RGB-out, alleen composiet. Dus slecht beeld.
Geluid in 5.1 is mwoah.
Geluid met CDs is om te janken zo slecht. CDs lopen soms ook vast.
Geen MP3, mis ik ook niet.
Wel regiovrij, maar ben volgens mij getild door Correct, bij de 343 kan dat met een remote hack...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

provision DVD2.0 van de blokker :) speelt alles en is na invoering van code op AB regiovrij gemaakt, met een stel uitgangen erop heb alleen geen ID wat voor :+.
@ Thomson Black Diva 70cm breedbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:SqXzzDiFlD0C:www.thomson.pl/katalog/32vk45e
terwijl hij Black Diva heet issie bij mij toch echt zilver :) ik ben erg tevreden met die DVD speler ondanks dat het een el-cheapo ding is :P

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• dvdhoek
  • Laatst online: 01-03 11:30
-Moondust- schreef op 03 oktober 2002 @ 14:54:
[...]

Met google gezocht naar Philips DVD633. Gevonden op alleen buitenlandse sites. Ziet er goed uit en 139 euro moet echt een koopje zijn, want ik zie 119 pond staan voor de laagste prijs in Engeland. Heeft iemand ook de Philips DVD633? Wat zijn jouw ervaringen? Kan ie realtime MP3, VCD en SVCD doorspoelen?
Op de Bijenkorf site (http://www.bijenkorf.nl) staat een foto van de speler. Ik denk dat het inderdaad de DVD633 is. Er bestaat een aantal typen die er hetzelfde uitzien. Het verschil is niet snel duidelijk. Bij de DVD623 zie ik wel dat ie ook JPEG afspeelt, bij de DVD633 zie ik dat niet.

• ACoolDude
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 18:17
Ik heb een Philips DVD - 752. Hij is laatst terug gegaan naar de winkel wegens het niet goed afspelen van (s)vcd schijfjes. Daar hebben ze een nieuwe IC (flashable) erin geplaatst met de nieuwste firmware... Puik dingetje nu. heen en weer spoelen, zoomfunctie etc.. gewoon goed.

[quote]G-Spotter schreef op 07 mei 2002 @ 15:13:

Probeer eens een firmware upgrade.
Te vinden bij http://forum.ianc.net/

Suc6

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

• -Moondust-
dvdhoek schreef op 05 oktober 2002 @ 15:08:
[...]

Op de Bijenkorf site (http://www.bijenkorf.nl) staat een foto van de speler. Ik denk dat het inderdaad de DVD633 is. Er bestaat een aantal typen die er hetzelfde uitzien. Het verschil is niet snel duidelijk. Bij de DVD623 zie ik wel dat ie ook JPEG afspeelt, bij de DVD633 zie ik dat niet.
Het is de DVD633, zeker weten! Nog niet uitgeprobeerd...

• dvdhoek
-Moondust- schreef op 06 oktober 2002 @ 12:54:
[...]

Het is de DVD633, zeker weten! Nog niet uitgeprobeerd...
Ik heb hem vandaag op de 4e (laatste) dag van de 3 dolle dwaze dagen ook maar gekocht. Bij BCC is ie 179 en laagste prijs garantie konden ze in dit geval niet doen.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:43
Ok, dan de mijne: Denon DVD 3800.

Ervaringen? Zeer, maar dan een zeer goede speler, die als een van de weinige DVD spelers menig dure CD speler (700 euro en meer) naar huis speelt. Het is wel een dure speler, maar koop eens een GOEDE CD speler, en een GOEDE DVD speler, tel dat op? Ja, even duur. Naar mijn mening kan je dat beter combineren. Nog een voordeel is dat je 1 apparaat hebt ipv 2, dus ruimte voordeel.

Het nadeel is dat als je de kwaliteiten van een goede cd speler wilt evenaren, je diep in de buidel zal moeten tasten.

Plaatje van de Denon DVD 3800

Technisch verhaaltje van de Denon DVD 3800

19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batteries

Verwijderd

oke. ik ben dus zelf in het bezit van een kenwood DVF-3060.
maar ik heb er nog niemand over gehoord.
zijn er mensen die ervaringen hebben met deze dvd speler?
www.kenwood.nl/grafika/pr...udio/velike/dvf-3060s.jpg

• dvdhoek
Ik heb net de Philips DVD633 aangesloten. De eerste indruk is goed, VCD en MP3 werken ook goed, met als enig nadeel dat ie bij MP3s geen titels toont, alleen albumnummer en tracknummer. Handig is wel dat je MP3 gewoon kunt bedienen terwijl de TV uitstaat.
Ik gebruikte hiervoor de Labway LB900, op zich een prima speler met veel mogelijkheden, zelfs lange bestandsnamen bij MP3. Hij begon echter steeds meer problemen te krijgen met het afspelen van DVDs.

Verwijderd

Pioneer 454k , regio vrij uiteraard. Beetje zeikerig kwa dvd-r's (speelt enkel prassi 2.0 gebrande disc's) Hang optisch aan een monarchy DIP24/96 (signaal dejittering) die weer coaxial aan een Harman Kardon 5.1 versterker hangt. Die op zijn beurt 5 Mission speakers voert.
Het beeld komt op een Sony Breedbeeld buisje.

Deze setup bevalt me dermate goed dat ik niet eens overweeg iets te veranderen :-)

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

DVD speler: cyberlink, regiovrij, 99 euro
versterker: technics
boxen: infinity :9~ :9~ :9~
tv: oud philips ding, 82cm :|

Best wel tevreden over de speler qwa functies, en heel tevreden qwa kwaliteit.
En met een beetje geluk wordt die tv, tussen nu en ongeveer1 jaar, een plasma tv _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Die DVD-speler is eigenlijk een tijdelijke oplossing, totdat de DVD/DivX/mp3 computer voor benden af is.

You are free to do as we tell you to

• twopack
  • Laatst online: 02-01 13:43
Finlux 510, gekocht voor 180 euro, omdat ik een ingebouwde DolbyDigital decoder nodig had.
Beeld is prima, geluid redelijk, hij heeft de irritante gewoonte om het uitgangsvolume altijd weer op 8 te zetten (van 16). En op 16 is ie ook nogal zacht. (dus beetje ruis)
Als ik een normaal cd-tje heb gedraaid wil ie daarna bij een DVD wel eens het centerkanaal vergeten weer te geven, dan moet ik een paar keer rebooten :(

Nog een nadeel, je kan niet instellen of je speakers small of large zijn, Volgens mij geeft ie veel minder bas door naar de fronts dan zou kunnen, (Dolby Prologic van PC heeft meer bas). Aangezien ik geen sub heb.
Als iemand weet hoe dit wel kan, ik houd me aanbevolen.

Verder voor de pieken een redelijk apparaat, als ik geen DD decoder nodig had gehad, had ik wel een Pioneer of Philips gehaald.

specs

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Panasonic DMR E20.

Perfect, niks over te klagen. _/-\o_

• Dr. Strangelove
Ben ik nou de enige die zijn DVD speler **** vind of is hier sprake van excessief veel 'pride of ownership'? ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb sinds gisteren de Pioneer DV350 in de zilverkleurige uitvoering. Hij ziet er lekker simpel en strak uit en hij is erg plat. Het beeld is voor deze prijsklasse grandioos en hoewel ik nog niet super kritisch heb geluisterd vind ik het audio gedeelte ook erg goed klinken. Audio CD's en MP3 gaat allemaal probleemloos.

Ik was eventjes bang dat MP3's afspelen zonder TV lastig zou worden omdat je er een menu voor nodig hebt, maar je hoeft na het inleggen van de CD maar op 1 knop te drukken en voor de rest is de bediening zo simpel dat je het zonder feedback via de TV kunt doen. Als MP3 speler vind ik 'm erg handig.

Pioneers worden in het algemeen positief beoordeeld, en ik vind het voor het geld zelf ook een enorm goed ding. De afwerking is netjes, terwijl veel spelers in deze klasse nogal iel en el cheapo aanvoelen. Ben erg tevreden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

haha S_roubos dat zal hier wel het geval zijn, maar wat voor dvd speler heb jij dan ? ik zelf heb een Toshiba SD510E maar daar ben ik op een breedbeeld tv heel erg over te spreken hoor ( heeft ook progressief uit voor projectie of geschikte tv's en dat voor maar 500 euro in februari 2002) Natuurlijk zijn spelers die dubbel zo veel kosten iets beter of een HTPC, maar ik denk dat ik voor het laatste zou kiezen in het geval van Projectie.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Marantz DV-4200

Beeldkwaliteit is wel ok. Zit RGB mogelijkheid op, wat het nog beter maakt (alleen mijn tv kan dat niet goed met NTSC dvd's weergeven).
Hij speelt mp3 cd's af, dat is ook wel leuk. Als ik gewoon s-video beeldkwaliteit kies (ipv rgb) is de kwaliteit eigenlijk niet veel beter dan bij een hollywood+, maar goed, daar was ik dan ook heel tevreden over.

Verder regiovrij gemaakt via een code op de afstandsbediening, lekker makkelijk. VCD (geen SVCD!) afspelen kon ook via een afstandsbedienings hack geactiveerd worden.

Een DVD uit china die mijn Lite-On DVD speler in de comp niet wilde afspelen, speelde de marantz probleemloos af.

Oh ja, gekocht voor 415 euro bij Expert (we kochten er 2 tegelijk, mn vader wilde hem eerst, en toen leek het mij ook wel wat), en daar hebben we ook nog eens 2x een profigold scart kabel bijgekregen die daar los 46 euro kostte.. (zou ik anders toch nooit kopen maar ja toch leuk)

Hij is aangesloten (optische kabel van 5 meter) op een yamaha rx-v595aRDS. Het geluid is, uiteraard heel lekker.. En m'n sony kv28-ws3 geeft het allemaal leuk weer.

Verwijderd

Panasonic SC-DM 3 :)

Ben er erg tevreden mee, ingebouwde DD en DTS decoder :)

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.kremers/setje.jpg

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Heb gister deze set gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.mustek-europe.com/eng_/img/produkte/dvd56S.jpg
Flat Housing
Playback of DVD , CD , MP3 , DTS , S-VCD, VCD , CD-R , CD-RW and other formats
Supports NTSC / PAL dual system and 16:9 / 4:3 format
5.1 channel digital output and 2.1 analog output
32x realtime play and display
Composite Video , S-Video and Scart output
IR Remote control and OSD (On Screen Display)
Met een nog onbekende goeie 5.1 set erbij en een Karcher tv 21".

Was in de aanbieding bij de Office Centre. En ik ben er tot nog toe tevreden mee :Y). Heb nog niet echt veel film gekeken, maar dat komt nog wel. En dan zeker mijn ervaringen.

• Dr. Strangelove
haha S_roubos dat zal hier wel het geval zijn, maar wat voor dvd speler heb jij dan ? ik zelf heb een Toshiba SD510E maar daar ben ik op een breedbeeld tv heel erg over te spreken hoor ( heeft ook progressief uit voor projectie of geschikte tv's en dat voor maar 500 euro in februari 2002) Natuurlijk zijn spelers die dubbel zo veel kosten iets beter of een HTPC, maar ik denk dat ik voor het laatste zou kiezen in het geval van Projectie.
Ik heb een Pioneer DV343. Objectief gezien geen ramp, zeker niet vergeleken met veel andere goedkope DVD spelers, maar ja... ik heb wat teveel in What Hifi gelezen en in hifi shops rondgehangen de laatste maanden. Dan ligt de lat wat hoger helaas ;)

Over progressive scan: ik zag laatst een Loewe TV, gewoon aangesloten met een S-video kabeltje op een niet zo dure DVD speler, en dat zag er super uit. Ik vraag me daarom af of progressive scan wel loont op een CRT (geen plaats of geld voor een projector)?

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Ik mag mezelf de trotse bezitter noemen van een Sony DVP-NS900V. Alleen de looks van dat ding zijn al :9~ . De beeldkwaliteit vind ik persoonlijk uitstekend. Geluidskwaliteit is nog beter, hij speelt zelfs mijn cd-speler onder tafel. Bijkomend voordeel is dat deze speler ook de super audio cd kan afspelen. Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat ie geen mp3-cd's kan afspelen.
Ik gebruik hem trouwens in combinatie met de Sony STR-DB930 en op het moment nog een oude phillips tv omdat er weer even gespaard moet worden.

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Verwijderd

Pioneer dv-444
Pioneer versterker
Bose front
Infinity center, sub & rear
Ech ootje pietje siesteem >:)

Oh ja ook nog iets van lite-on (163D) voor de rip :P

• -Moondust-
dvdhoek schreef op 06 oktober 2002 @ 15:50:
Ik heb net de Philips DVD633 aangesloten. De eerste indruk is goed, VCD en MP3 werken ook goed, met als enig nadeel dat ie bij MP3s geen titels toont, alleen albumnummer en tracknummer. Handig is wel dat je MP3 gewoon kunt bedienen terwijl de TV uitstaat.
Ik gebruikte hiervoor de Labway LB900, op zich een prima speler met veel mogelijkheden, zelfs lange bestandsnamen bij MP3. Hij begon echter steeds meer problemen te krijgen met het afspelen van DVDs.
Weet jij hoe je die Philips DVD633 regiovrij en macrovisionvrij kan maken?
Al ervaringen met doorspoelen van VCD, SVCD en MP3?

• aKeY
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-01 12:48
Mijn DVD speler:

Hiteker B-660-E

Perfect apparaatje, speelt alles af, nooit geen problemen mee gehad..

Een dag is een dag...

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

* Sony KV28FX60
* Pioneer DV 444-K

DVD speler is prima, 2 maanden oud, hiervoor had ik een Revoy 2200 (een van de eerste in NL dus was al paar jaar oud) en die deed van de een op de andere dag niet al mijn R1 dvd's meer.

Mijn DVD is regio vrij en oongeveer de helft van mijn collectie is R1, heb ook enkele R3 en R4 DVD's de rest is R2

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

s_roubos schreef op 06 oktober 2002 @ 23:32:
[...]

Ik heb een Pioneer DV343. Objectief gezien geen ramp, zeker niet vergeleken met veel andere goedkope DVD spelers, maar ja... ik heb wat teveel in What Hifi gelezen en in hifi shops rondgehangen de laatste maanden. Dan ligt de lat wat hoger helaas ;)

Over progressive scan: ik zag laatst een Loewe TV, gewoon aangesloten met een S-video kabeltje op een niet zo dure DVD speler, en dat zag er super uit. Ik vraag me daarom af of progressive scan wel loont op een CRT (geen plaats of geld voor een projector)?
Hmm S_roubos, als jij inderdaad zo veel in de what hi fi's hebt gelezen, dan zou jij moeten weten dat daar review's in staan van Toshiba en in het bijzonder een Panasonic tv die niet alleen NTSC progressive ondersteund, maar ook ( onofficieel) PAL progressive) Ze zeggen daar over de Panasonic " This TV is to die for... We're all praying our own tv's break down so we've got an excuse to get one". Bovendien raden ze je aan om hier bijvoorbeeld een Toshiba sd 510 op aan te sluiten, welke ik dus al bezit. Mijn huidige tv is wel een panasonic 82 cm 100 hz TAU ( platte buis) maar zeker geen progressive helaas. Wel mooie RGB met de tosh.

Ik ga pas progressive als ik een projector koop ;) en er dus ook de ruimte voor heb ( eerst huis uit dus )

Maar in alle gevallen zal progressive scan een beter plaatje opleveren, namelijk alle beeldlijnen worden tegelijk opgebouwd en getoond, terwijl normaal gesproken eerst een deel van de lijnen word opgebouwd en het 2e deel dat dus het complete plaatje moet vormen pas word opgebouwd terwijl het eerste deel alweer een beetje begint te "doven" als je snapt wat ik bedoel. Vandaar dat progressive veel mooiere kleuren en scherptediepte biedt in het beeld.

Verwijderd

-Provision Home DVD Player (€105,-)
dts/5.1/mp3/dolby/cd/(s)vcd)/5.1/dvd

-Cambridge Soundworks DTT3500

Het ding werkt echt prima, doet niet goedkoop aan ofzo, 5.1 geluid is echt super, hij wil alleen niet een 16:9 beeld omvormen tot een 4:3 beeld, terwijl ie het wel moet kunnen volgens de handleiding. Verder heb ik het idee dat ie het geluid zachter weergeeft dan een standaard cd speler, dus je komt met je boxen iets minder hard :(. Maar overall gezien zeker voor dat geld een goede aankoop.

• dvdhoek
-Moondust- schreef op 07 oktober 2002 @ 11:27:
[...]

Weet jij hoe je die Philips DVD633 regiovrij en macrovisionvrij kan maken?
Al ervaringen met doorspoelen van VCD, SVCD en MP3?
Ik heb er wel even naar gekeken op internet via Google. Ik vond een methode die bij alle Philips DVD spelers zou moeten werken, echter hiervoor was wel een stukje elektronica nodig dat je zelf moest bouwen. Details hierover vind je op http://home.hccnet.nl/r.de.haas/RC6/index.html.

Ik heb het zelf echter niet hard nodig, ik heb alleen regio 2 DVDs en voor de Macrovision heb ik een aparte decoder tussen de DVD en video recorder, zodat ik via de tuner van de video in het hele huis DVD kan kijken.

Het doorspoelen van VCD, MP3 etc. gaat denk ik niet zoals jij het graag ziet. MP3 kan volgens mij helemaal niet gespoeld worden, je kunt alleen wandelen van album tot album en track tot track. VCD spoelt ie niet echt, hij slaat gewoon fragmenten over, zoals de meeste DVD spelers denk ik.
Realiseer je dat het dan wel een 'merk-speler' is, maar wel eentje uit de budget lijn.

Verwijderd

Panasonic DVD RV32

beeld- en geluidskwaliteit prima. heb um echter wel aangesloten op een oude versterker zonder decoders en maar twee uitgangen. dus kan niet zeggen of het geweldig bioscoop geluid kan produceren. inlezen van de cd's gaat langzaam, echter wel ondersteuning mp3. op tv aangesloten via scart. dus niks fancy, maar geluid en beeld zijn prima

• Dr. Strangelove
Maar in alle gevallen zal progressive scan een beter plaatje opleveren, namelijk alle beeldlijnen worden tegelijk opgebouwd en getoond, terwijl normaal gesproken eerst een deel van de lijnen word opgebouwd en het 2e deel dat dus het complete plaatje moet vormen pas word opgebouwd terwijl het eerste deel alweer een beetje begint te "doven" als je snapt wat ik bedoel. Vandaar dat progressive veel mooiere kleuren en scherptediepte biedt in het beeld.
Ik ken het principe van PS wel, en ik heb die reviews in What Hifi ook gelezen, ik vraag me alleen af of het effect van PS op een CRT (waar de beeldlijnen dichter op elkaar zitten vanwege de kleinere diagonaal) wel zoveel verschil maakt als op een projector (dat het daar een wereld van verschil is geloof ik best). Ik kan het ook nergens bekijken, omdat de meeste zaken die TVs verkopen geen PS speler aan een PS TV hebben hangen.

Verwijderd

Nee inderdaad, natuurlijk zal het verschil op een groter scherm oftewel projectie meer opvallen, maar die jongens van what hi fi zullen er wel verstand van hebben en zij vinden het zelfs op crt goed waarneembaar. Trouwens ik ben vandaag gaan kijken of de nieuwe what hi fi ( november misschien al uit was) maar ze hadden alleen die guide van 2002 met alle topproducten van dat jaar in een overzicht. Wel grappig opzich, maar als je alle what hi fi's koopt dan is dat een beetje overbodig.

FF offtopic ;) , was wel leuk te zien dat ze bij The ultimate a/v system naast een sim2 projector van 8000 pond of zo en een denon dvd a1 van 4500 euro en de Pioneer vsx-a10 van ook zo'n 4000 euro uitgerekend mijn !! mordaunt-short THX select set die toch wel wat goedkoper is dan bovenvermelde onderdelen. Ja ik weet het , gaat nergens over maar wilde het toch ff kwijt ;)

• Dr. Strangelove
Ja ik weet het , gaat nergens over maar wilde het toch ff kwijt
Tja, met alle respect voor je set, maar als ik tegen de 18000 euro uitgaf voor een DVD, amp en projector zou ik er toch echt andere speakers achter hangen...

Maar het blijft leuk om je eigen spul terug te zien. Mijn stereo amp en digitale interconnect waren ook prijswinnaars. Jeeee!!! ;)

Verwijderd

Hmm welke digitale interconnect was dat dan ? Zoek zelf ook nog een goede om mijn zelfgemaakte coax interconnect te vervangen. En ja het leuke eraan is dat ze ook een veel duurdere speakerset hadden kunnen adviseren, maar dit niet gedaan hebben omdat de klankkarakteristiek van de MS beter bij de rest past, andere verklaring heb ik er niet voor, maar die Pioneer VSX-A10 staat dus wel op mijn verlanlijstje.

maarre hoe bevalt die Arcam op je b&w's ? Thuis klinkt alles immers anders dan bij de dealer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2002 @ 20:39:
TV: Aristona breedbeeld
DVD: Marantz 7010

Ik euh moet het alleen nog kopen :)
Kinky mezelf quoten!
Die dvd speler is dus een NAD T531 geworden en hij doet het zowaar

• Dr. Strangelove
Hmm welke digitale interconnect was dat dan ? Zoek zelf ook nog een goede om mijn zelfgemaakte coax interconnect te vervangen. En ja het leuke eraan is dat ze ook een veel duurdere speakerset hadden kunnen adviseren, maar dit niet gedaan hebben omdat de klankkarakteristiek van de MS beter bij de rest past, andere verklaring heb ik er niet voor, maar die Pioneer VSX-A10 staat dus wel op mijn verlanlijstje.

maarre hoe bevalt die Arcam op je b&w's ? Thuis klinkt alles immers anders dan bij de dealer.
Profigold PGD-491 of 481... 32 euro.

Arcam komt morgen.

Verwijderd

Nou ben benieuwd, houd me op de hoogte ;)

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

verkeerde draad....

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 15 juli 2002 @ 17:39:
ik heb vandaag een dvdspeler gekocht waarbij ik em voornamelijk heb gekocht omdat t ook een cd / mp3 speler is

type : vestel DVD2300

bij mediamarkt voor 180 euro, mag dan goedkoop zijn maar zoals ik al zei, tis leuk dat er ook dvd's mee afgespeeld kunnen worden :D
Die heb ik ook net gehaald bij Expert voor €159 :Y)
Even lief kijken en zeggen dat hij bij megapool ook €159 kost doet wonderen :7

Da's niet duur voor een
dvd speler die ook mp3 cd's kan afspelen en ook nog eens een DolbyDigital/DTS
decoder aan boord heeft.

Heb nog geen Dvd gekeken, maar het afspelen van mp3 cd's gaat perfecto!!!

Vanavond filmpie huren.

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 06:43

Majapro

Deventer

wij hebben hier de

Philips DVD711
JVC XV-523
Samsung DVD M405

deze doen het geen van allen met DVD+RW zelfs niet als ik de DVD-ROM specificatie mee geef 8)7

nu doet de provision (bij blokker notabene) het wel met DVD+RW's

marketing/politiek sucks :X

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Ik ben al sinds 3 jaar in het bezit van een pioneer 717 echt toppie ...
was niet goeikoop maar absoluut geen spijt van...

;)

• -Moondust-
dvdhoek schreef op 07 oktober 2002 @ 18:09:
[...]

Ik heb er wel even naar gekeken op internet via Google. Ik vond een methode die bij alle Philips DVD spelers zou moeten werken, echter hiervoor was wel een stukje elektronica nodig dat je zelf moest bouwen. Details hierover vind je op http://home.hccnet.nl/r.de.haas/RC6/index.html.

Ik heb het zelf echter niet hard nodig, ik heb alleen regio 2 DVDs en voor de Macrovision heb ik een aparte decoder tussen de DVD en video recorder, zodat ik via de tuner van de video in het hele huis DVD kan kijken.

Het doorspoelen van VCD, MP3 etc. gaat denk ik niet zoals jij het graag ziet. MP3 kan volgens mij helemaal niet gespoeld worden, je kunt alleen wandelen van album tot album en track tot track. VCD spoelt ie niet echt, hij slaat gewoon fragmenten over, zoals de meeste DVD spelers denk ik.
Realiseer je dat het dan wel een 'merk-speler' is, maar wel eentje uit de budget lijn.
Ja, ik weet het. Normaalgesproken had ik nooit en DVD-speler gekocht, maar ik heb me laten leiden door die aanbieding. Nu zit ik ermee... 8)

Bedankt voor de info!

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-12-2025
sinds 1 jaar in het bezit van een pioneer dvd speler en ik heb er helemaal geen problemen mee.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 10:37
Sinds 2 weken heb ik een Sony NS405S op mijn kamertje staan, omdat ik nogal gestoord werd van de ventilatorherrie van mijn PC als ik een dvdtje keek. De beeldkwaliteit is echt super, stukken beter nog dan van de dvd in de computer via een Creative DXR3 kaartje. Hij ondersteund mp3, al kun je niet shuffelen :P Ook heb ik nog niet uitgevonden hoe je kunt bladeren door de verschillende albums, zonder de tv aan te hebben, maar dat zal wel een kwestie zijn van de handleiding doorlezen. Nu maar eens sparen voor een nieuwe teevee.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom ik voor de 405 ipv de 305 gekozen heb. Het scheelde 35 euro, maar die 405 had iets betere digitale beeldverbetering volgens de verkoper. Ik vond het belangrijker dat er wat meer uitgangen opzaten, zoals een S-video en een optische uitgang naast de coaxiale. Maar goed, ik heb er geen spijt van in ieder geval.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2002 @ 15:59:
[...]

Die heb ik ook net gehaald bij Expert voor €159 :Y)
Even lief kijken en zeggen dat hij bij megapool ook €159 kost doet wonderen :7

Da's niet duur voor een
dvd speler die ook mp3 cd's kan afspelen en ook nog eens een DolbyDigital/DTS
decoder aan boord heeft.

Heb nog geen Dvd gekeken, maar et afspelen van mp3 cd's gaat perfecto!!!

Vanavond filmpie huren.
ik heb deze een paar weken geleden ook gekocht voor 149 euro, was toen een actie bij expert.

mp3 speelt ie in ieder geval prima... daar heb ik hem hoofdzakelijk voor gekocht

weet iemand of dit ding regiovrij is?

....

ben net even zelf wat gaan zoeken... het schijnt dat de chipset in de Vestel spelers
'OMEGA-DVD STi5519' heet.

Hier staat een beschrijving van de vestel2216, heeft dezelfde chipset dus is qua functies denk ik (bijna) gelijk. Hij schijnt dus SVCD te spelen (juuuj!!):
http://www.vcdhelp.com/dv...bmit=Search&Search=Search

Hier een test van een serie spelers die allemaal dezelfde chipset hebben, waaronder dus de Vestel DVD spelers. Ook hier staat de SVCD supported wordt!
En wat nog cooler is, tenminste als ik de duitse (!) tekst goed begrepen heb, is dat ook mp3 DVD-r gelezen kan worden. Dat zou echt heeeeeeeeeeel leuk zijn:
http://planetpink.bei.t-o...2002/centrum100/main.html

Ga z.s.m. een SVCDtje bakken en testen! Ook even kijken of ik het schermpje naar voren kan toveren waar staat welke regio's hij leest

• _Gump_
  • Niet online
Heb al ongeveer een jaar de Thomson DTH5400. Ben er zeer tevreden over, speelt alles af. Beeldkwaliteit dvd en svcd is echt super, naar mijn mening beter als de Sony die in de huiskamer staat. Erg handig is ook de universele ab die erbij zit.

Verwijderd

even een vervolg op mijn vorige bericht:

voor systeeminfo:

Aanzetten - Lade openen - STOP indrukken - MENU indrukken - 7 4 2 0 intoetsen

Dit kwam er bij mij tevoorschijn:

Player Version STCineMaster - Build 1.413
Driver Version 3.0 - build 493
Region Code All
Driver Type Atapi - Type 0
Memory Config 8192 KB SMI, 0 KB EMI
Audio DAC CS4335-3

Zonet een VCD en een SVCD (op CD-RW) getest, werkte inderdaad prima!
Hehe, erg leuk. Dacht eigenlijk dat hij geen SVCD en alle regio's ondersteunde.

Die 149 euro zijn dus in ieder geval goed terecht gekomen :)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 20:00:
even een vervolg op mijn vorige bericht:

voor systeeminfo:

Aanzetten - Lade openen - STOP indrukken - MENU indrukken - 7 4 2 0 intoetsen

Dit kwam er bij mij tevoorschijn:

Player Version STCineMaster - Build 1.413
Driver Version 3.0 - build 493
Region Code All
Driver Type Atapi - Type 0
Memory Config 8192 KB SMI, 0 KB EMI
Audio DAC CS4335-3

Zonet een VCD en een SVCD (op CD-RW) getest, werkte inderdaad prima!
Hehe, erg leuk. Dacht eigenlijk dat hij geen SVCD en alle regio's ondersteunde.

Die 149 euro zijn dus in ieder geval goed terecht gekomen :)
heb dit net ook gedaan

krijg t zelfde als jou, en t developmentteam

nu nog de vraag, hoe weet je deze info?

Verwijderd

De Pioneer DV 444 K home cinema set.
Geen prologic II, maar een geweldige set. Zelfs op automatische settings een geweldig geluid en een scherp beeld.

Afbeeldingslocatie: http://hifivideo.pveditions.com/numeros/sept01_290/img290/pioneer_dv444.jpg

Heb hem pas een paar weken in bezit voor slechts 900 euro inclusief 5 jaar garantie :P

Verwijderd

Misschien een domme vraag hoor maar goed.

Waar moet je nou eigenlijk op letten wat voor DvD Speler je koopt?

* regio vrij
* optische en caoxiale uitgangen
* scart aansluiting
* Dolby Digital Surround?
* AC 3
* DTS
* ??? (wat nog meer belangrijks om toch een goeie speler te hebben ? )
Kijk nu kan ik wel een ander topic openen voor dit.. maar past beter hier misschien.
zo niet? nou ja tis maar een vraag hoor.. :-)

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 23:43
samsund dvd m405

-dolby digital
-DTS :9~
-mp3's

dingutje doet t prima, perfecte beeldkwaliteit (wat je niet zo verwachten van samsung) en geluid is ook erg goed, verder speelt hij mp3's, ik heb nog nooit geprobeerd om een vcdtje te spelen dus geen idee of dat goed werkt
zit verder een onwijs kewle afstandsbediening bij, maarja...das bijzaak

en ofcourse in t silver :7

Afbeeldingslocatie: http://www.gameweek.nl/~maddog/stereo-klein.JPG

• dvdhoek
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 00:20:

* regio vrij
* scart aansluiting
* AC 3
* DTS
Kijk nu kan ik wel een ander topic openen voor dit.. maar past beter hier misschien.
MP3 (eventueel met folders, lange bestandsnamen)
VCD
SVCD
CD-R/RW
Macrovision vrij (maar dat zijn er niet veel zover ik weet)
Support/Firmware upgradable
MP3 af te spelen zonder TV aan te hoeven hebben (incl. aparte audio uitgang)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
panasonic rv32 silver,

-heel mooi apparaat voor het geld, speelt svcd, dvd-r(w), mini-dvd, mp3.
-goeie ab, mooie mp3 navigatie.
-mooi stereo geluidje voor audiocd's

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/DVD-RV32.jpg

eigengemaakte foto's zie signature

• malbolgia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05-2021

malbolgia

huh? nee hoor ik ben een engel

Ik heb een:
- philips dvd 711 regio vrij
- marantz reciever
- 5x tannoy (front, rear and center speakers)
- 1x jamo subwoofer (actieve +100 watt)
- 55 cm tvtje
- dvd speler aangesloten via coax kabel naar de reciever

Geluid en beeld is perfect. Een klein nadeel bij de dvd speler. Bij andere regio dvd's kliene hapering bij overgang andere laag.
Verder prima materiaal. :)

keep it cool, keep it watercooled

• malbolgia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05-2021

malbolgia

huh? nee hoor ik ben een engel

oops moest kleine zijn ipv kliene })

keep it cool, keep it watercooled

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:33

BeaM-R

Powerrrrr

malbolgia schreef op 26 oktober 2002 @ 16:01:
oops moest kleine zijn ipv kliene })
Weleens van een edit button gehoord??

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 16:59

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb een Pioneer 444 k (zwart dus) en alhoewel beeld & geluid goed zijn, ben ik niet onverdeeld positief over de Pioneer spelers die ik tot nog toe heb meegemaakt en deze in het bijzonder. Probleem met deze 444 is dat ten eerste het macrovision signaal te sterk was voor mijn Loewe TV (gaf bovenin beeld een wit schijnsel en heb 'm daarom macrovision vrij moeten laten maken), mijn vorige speler (een Pioneer 535) had daar geen last van. Daarnaast heeft deze speler met DTS probleem een synchronisatie probleem (heb ik al een keer eerder hier over gepost), maar dat zal denk ik aan mijn exemplaar liggen. Wat ik verder van zowel deze 444 als m'n vorige 535 vind is dat de spelers zelf teveel lawaai maken bij sommige dvd's. De 444 is weliswaar iets stiller dan de 535, maar soms hoor je toch duidelijk een irritant, hoog/fluiterig geluid uit de speler komen. Laatst heb ik het nog eens vergeleken met een al wat oudere Sony dvd speler en die hoorde je totaal niet terwijl je bij de Pioneer nogal eens hoort wanneer je bijvoorbeeld van een menu naar de film of een scene overschakelt.
Al met al is 't dus qua beeld/geluid geen slecht apparaat, maar voor de rest ben ik toch niet zo enthousiast over deze speler als je elders wel eens hoort.

• Dnc1n
waar je ook nog op zou kunnen letten is of ie dvd-r(w), dvd+r(w) ondersteund, wordt in de toekomst toch wel een veelgebruikt medium, als straks de dvd-branders wat goedkoper worden. dit heeft veel meer voordelen tegenover (s)vcd,
beter geluid (5.1), beter beeld, dvd menu etc.

dit is ook 1 van de redenen dat ik een panasonic rv32 heb genomen, ga de testen maar is nalezen dit is echt een goed apparaat.
in reviews wordt vaak over de goeie geluid/beeld kwaliteit gesproken, maar de ondersteuning is ook heel goed.
mp3 menu is echt super handig.
een aanradertje dus.
Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 00:20:

* regio vrij
* scart aansluiting
* AC 3
* DTS

Verwijderd

Samsung s-224

*vcd,svcd,mp3,cdr,cdrw enzo
€150 strak spelertje goed geluid
goed beeld.

Tis omdat me vriendin een dvd speler wilde :| Want nu moet er ook een nieuwe tv bij :/ Dvd's anamorphic op een 30cm schermpie werkt nie echt :X

Sound
H/K 3370 Stereo amp +
Jbl ti2k :>

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Panasonic A360 (1 van de 1e dvd spelers met ingebouwde decoders), kostte 800 gulden (is inmiddels 2 jaar oud).
Coax en optical uitgang voor geluid. Ik gebruik de Coax met een Oehlbach kabel.
Beeld via RGB Scart naar me Panasonic 32" breedbeeld.
Dvd speelt geen mp3, cdr, etc, maar ik gebruik hem toch alleen voor DVD en daar is ie keigoed in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 13:37:
Samsung s-224

*vcd,svcd,mp3,cdr,cdrw enzo
€150 strak spelertje goed geluid
goed beeld.

Tis omdat me vriendin een dvd speler wilde :| Want nu moet er ook een nieuwe tv bij :/ Dvd's anamorphic op een 30cm schermpie werkt nie echt :X

Sound
H/K 3370 Stereo amp +
Jbl ti2k :>
Je moet gewoon niet zo zeuren }) :O :>

Verwijderd

Ik heb een JVC S302SL DVD,SVCD,VCD,MP3 S-Video Afspeler, werkt met CDRW 700 MB 12xNero. kan Films/muziek Downloaden en branden op VCD met 352x288 MPeg,!!!! niet met minder = geen gezicht.
(eigen gebruik natuurlijk !)
en een Playstation2 DVD
Binnenkort ook een Breedbeeld S-Video nieuw :)

[xp2200,ECS K7S5A,512 MB PC333,200 GB ATA 100 7200/5400,G4Ti4200 64 MB DDR TV-out DVI-I,CDRW 32x12x40,DVD 12x40,SB 128,PCTV RAVE,3Com NIC]

Verwijderd

Ik heb nu zo'n 2 maanden een Finlux DVD-511, volgens de Megapool verkoper voorheen bekend als Akai. Ik ben zeer tevreden over de beeld kwaliteit, alleen deze wordt op mijn eigen kamer niet echt lekker benut door mijn kleine Grundig TV :r.
De geluids kwaliteit is al top als ik hem aan me eigen Philips MC-50 heb hangen, als hij aan de Denon versterker met 2x Tanoy S8 speakers van me pa hangt is ut helemaal relaxed 8).
Ik ben alleen niet echt tevreden over hoe de DVD speler reageert op de afstandsbediening, dit is zeer matig, moet de afstandsbediening er recht voor houden wil er wat gebeuren :(.
Verder heeft hij elke uitgang er op zitten die je maar wilt, ondersteundt hij MP3, VCD. CD-r & Cd-rw.

Ik heb hem gekocht voor €169,-

Verwijderd

wat vinden jullie van deze >:)

http://www.dijo.nl/shop/index.php?onderdeel=4

doet het super goed, heb hem net gehaald, speelt alles

aardig he...dat ik het met jullie deel O+

• MrDirect
  • Laatst online: 22:00
Ik heb sinds kort een Revoy 2200'r' Let op die r , want dat is een nieuwere versie (met beter loopwerk blijkbaar). Ik vind hem echt perfect, ik gebruik hem voornamelijk om mijn zelfgebrande en gemonteerde vakantie-SVCD's te bekijken, en ik moet zeggen echt ideaal.
Helaas is die wel een beetje aan de prijs, EURO 249,- , maar dat vond ik niet zo belangrijk. Ik moest gewoon een DVD speler hebben die alles kon afspelen wat ik hem zou voeren, en die Revoy 2200r doet het allemaal. Standaard regio-vrij en al die dingen , ook die enhanced regio1 ofzo (klepel, klok :? )
Voor de rest doe ik er weinig mee, af en toe een DVD huren bij videoland en dat was het. Er zitten gelukkig meer dan genoeg aansluitmogelijkheden op, dus als je geen ruimte meer zou hebben voor een scart kabel, kan je hem ook aansluiten via svhs kabeltje ofzo. De afstandbediening is wel een beetje wazig en heeft in mijn ogen een onlogische indeling. Vaak gebruikte knoppen zijn klein en zelfde kleur als afstandbediening, terwijl de knoppen die ik niet gebruik blauw en onwijs groot zijn.
En je moet wel scherpschutter zijn en goed richten op de speler, anders reageert die niet.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 15:26
Sinds vorig jaar februari een Philips DVD 612. Gewoon het goedkoopste instapmodelletje. Het enige wat hij hoeft te doen is CD's/DVD's afspelen en via de digitale uitgang en video-uitgang naar mijn versterker sturen, dus daarvoor is zo'n instapmodel goed genoeg.

Wel met een set echt goede kabels. Geen belachelijk high-end materiaal, maar gewoon dikke coaxkabels op profi-niveau.

Toen ik hem net had, viel me op dat tijdens de eerste 20 minuten DVD kijken (speler is dan nog niet warmgedraaid) het beeld licht kan flikkeren. Niet storend, ongeveer zoals bij een oude 16mm film.

En natuurlijk regiovrij gemaakt met mijn Philips SBC-RU 880 super-remote (de bijna-Pronto voor mensen die geen pronto kunnen of willen betalen)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 28 October 2002 @ 10:10:
Ik heb een JVC S302SL DVD,SVCD,VCD,MP3 S-Video Afspeler, werkt met CDRW 700 MB 12xNero. kan Films/muziek Downloaden en branden op VCD met 352x288 MPeg,!!!! niet met minder = geen gezicht.
(eigen gebruik natuurlijk !)
en een Playstation2 DVD
gaat heerlijk op mijn nieuwe 82 CM breedbeeld (FINLUX)

XP2200,Gigabyte KT400 RAID0,Samsung 256 MB PC2700,360 GB 3x80Gb 7200/2x60GB 5400 HDD ,G4Ti4200 64 MB DDR TV-out DVI-I,CDRW 32x12x40,DVD 12x40,SB 128,PCTV RAVE,Trust wireless,Qware OPt mouse,3Com NIC,OSD Pro,

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 14:08 ]

Verwijderd

Pioneer DVD-350

Gweldige speler. Nog geen probs mee gehad. Dolby Digital en DTS kwaliteit is geweldig. Hij ondersteunt ook VCD/SVCD al wordt SVCD niet aangeven in de productie omschrijving :D

• -Stef-
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

Pioneer DV-656A K (slikt: DVD-Video, DVD-Audio, SACD, CD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW en mp3).

Ervaring: (nog) geen.

Reden: luidsprekers zijn nog niet afgeleverd. De Yamaha en de Pioneer staan hier dus nog altijd in de doos.

[ Voor 22% gewijzigd door -Stef- op 13-12-2002 19:18 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Dnc1n
Ik heb een Panasonic Rv32. vreet ook bijna alles, oa. (s)vcd, DvdR, Mp3.
Erg mooi degelijk ding.
en goeie beeld en geluidskwaliteit. ;)
Is ook leuk geprijst, zo'n 180 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Dnc1n op 13-12-2002 20:23 ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Sinds 3 jaar een Panasonic A360. Was 1 van de eerste dvd spelers met dts en dd decoders. Kostte toen 900 gulden en was al afgeprijst (nieuwe modellen waren uit).
Doet het heel goed. Geeft rgb via scart. Speelt geen cd-r(w), maar wel dvd+r (en ook wel dvd+rw denk ik). Geen mp3, etc.
Erg goed beeld vind ik.
Binnenkort word ie vervangen door een Onkyo DV-SP800 die ook SACD, DVD-Audio kan.

Verwijderd

Philips DVD 723 Slimline Player Silver
en een Playstation 2 die echt niet aan die philips kan tippen.

Aangesloten op een philips dolby Digital/Dts Receiver de fr 994 , elk 5x100 watt
rondom 4 Tannoy Reveal Monitor Speakers en een Tannoy Reveal X als centre Speaker. Philips 100 Watt Woox Subwoofer.
Ervaring is snel kippevel krijgen. biezonder mooi als jehet goed afstelt.

kan iedereen een setje monitors aanraden, als je er van houdt natuurlijk

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2002 20:48 ]

• -Stef-
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

Dnc1n schreef op 13 december 2002 @ 20:23:
Is ook leuk geprijst, zo'n 180 euro.
Who cares? :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Ik heb eindelijk dan ook een dvd set van provision.
Kei goed beeld enzo maar er is 1 probleem!!!

( komt uit de aanbieding van de blokker van deze week )

proobleem is dat als ik een film muziek mp3 luister.
Dan doen alleen de 2 front speakers het.
Dus de subwoofer en center en de achterboxen funktioneren niet
IK wel alle draaitjes goed aangesloten!!!!
Dus wie kan er mij ff graag helpen?
Alvast bedankt

Verwijderd

Mp3 is nooit bedoeld geweest voor Surround, dus het lijkt mij niet meer dan logisch dat je dan ook stereo geluid krijgt, zonder subwoofer, wand die kan alleen bij een 5.1 discrete bron aangestuurd worden blijkbaar op die provision set.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 01:37:
Mp3 is nooit bedoeld geweest voor Surround, dus het lijkt mij niet meer dan logisch dat je dan ook stereo geluid krijgt, zonder subwoofer, wand die kan alleen bij een 5.1 discrete bron aangestuurd worden blijkbaar op die provision set.
Maar het is ook als ik een dvd kijk

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
Mustek V560 Natch apparaat, lekker klein en vreet alles :)

- hardware always changes.. -

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DVD : Playstation 2
Beeld : SONY beamer VPL-CS3
Geluid: gewoon audio (niks byzonders : stereo, vink nie egg boeiend)
Conclusie: JOY >:)

Er gaat niks boven zown lekker groot scherp scherm met een mooie film drop.

Andere ervaring met deze combo?

P.S kheb oowk nog zown cyberhome ding maar daar benk nie egg kapot van maarja dies dr ook voor MP3:)

• MaxxBass
  • Laatst online: 10-02 13:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Harman-Kardon DVD5 op een Harman-Kardon 4500 reciever. Acoustic Research S20 fronts, Bose 301 Surround, Magnat Center. Erg goed over te spreken, alleen DVD speler speelt alleen DVD, DVD-RW, CD en CD-RW.
Maar over de kwaliteit niets te klagen.

• MaxxBass
  • Laatst online: 10-02 13:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 10:31:
[...]

Maar het is ook als ik een dvd kijk
Als je bekabeling goed zit, dan moet je je input van je versterker op 5.1 zetten, anders klopt er iets niet...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:56
Samsung S-324
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com.pl/produkty/dvd/img/dvd-s324.jpg

Ik heb deze gekocht omdat ik rondgekeken had op www.kieskeurig.nl, en daar beviel hij wel, hij stond in de top 10.
Hij koste 199 euro, ik kocht hem omdat er 2x SCART achter zat, en nog wat extra aansluitingen.

Beeldkwaliteit en audiokwaliteit ben ik echt tevreden over, maar ik heb wel een paar minpuntjes, de afstandsbediening reageerd slecht, en nogal traag, en hij is ook traag als je van chapter wil verwisselen.

Verder zitter er niet echt veel leuke dingetjes op, je kunt weinig verstellen aan het geluid of beeld, dus nogal een kale speler qua fancy gadgets.

Verder speelt hij wel alles af (CD/RW, SVCD, MP3, etc.). Ik heb hem ook regiovrij gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 20-02-2003 15:17 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste