Toon posts:

baybus maken voor 2 fans....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu nog een beetje n00b op het gebied van fanbussen en baybussen. Ik heb de search wel gebruikt, maar er zijn zooooo veel topics waarnaar je 5 uur naar ken gaan kijke.

Sommige van jullie hebben mijn vorige posts al gezien over de fans (2) die ik wil gaan monteren op[ mun pc.

Ik zet er dus 2 fans in, maar ik wil er een baybus bij hebben (kopen ?? doen we niet aan :D).

Op de toekomstige baybus worden 2 fans aangesloten, ik wil 1 led (per fan) alleen hebben, en met de functie van aan/uit, dus geen switch in volt ofsow. Ik heb er nog net achtergekomen dat ik gebruik moet maken van 470 Ohm.

Kunnen jullie ff type wat ik allemaal moet vragen bij mun electronicaboer?

* 2 leds
* ?

volgens mij zoiets als dit http://www.fanbus.com/thelab/Schematics/12Volt_single_switch_1led.jpg

-thx

Verwijderd

per schakeling:
• 1 led
• 470ohm weerstand
• schakelaartje
natuurlijk ook wat draaden en ander spul, maar dat spreekt voorzig.

ik kan ook een schema tekenen(als je dat wilt).

owja(omdat je de groeten post):
[FastFAQ #1]

welkom op GoT ;)

dit is een FAQ die ik altijd klaar heb staan voor mensen die nieuw zijn op GoT of voor mensen die de regels niet kennen:

over de groeten(mits van toepassing):
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
over het ophalen van oude KOEIEN(mits van toepassing):
zoiets staat ergens in een faq op GoT
Haal de oude koeien niet uit de sloot, open liever een nieuw topic met een url naar het oude topic
vedder is het wel makkelijk om de algemene FAQ even een keer door te lezen.
als je dat gelezen hebt dan weet je hoe dit forum werkt, is wel zo makkelijk.
het is ook een goed idee om de FAQ die bij het destbetreffende sub flora zit even door te lezen.(OCE FAQ)
ook is verstandig om de makers/ontwerpers/wat dan ook van dit product even te mailen/formen.
je kan ook de search hier op GoT gebreuiken, meestal staat het daar ergens in. Search

als je je aan deze regels zal houden dan is de kans kleiner dat er geflamed wordt naar je.

vedder suc6 op GoT, en ik hoop dat je veel plezier hebt :) .

FastFAQ #1 © by KingOfDos
FastFAQ is een post die ik altijd klaar heb(in een txtfile), om de nieuwe mensen een beetje wegwijs te maken.

Ik ben van het ANTI newbie/n00b afz**k front!
[/FastFAQ #1]

Verwijderd

kingofdos weer met z'n fastfaq ;)

maaruh, je moet idd een schakelaartje hebben, een ledje en een weerstand..

Verwijderd

Doe het makkelijker ga naar de electronicaboer en koop gewoon 12 volt leds dan heb je nergens meer gezeik mee. Maar je maakt mij niet wijs dat je dit echt nergens hebt kunnen vinden, dit is wel zo'n btje de makkelijkste bus die zou kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
hoe heet zo een schakelaartje?.

dus als ik ut goed begrijp.

* 2 leds
* 2 × 470 Ohm weerstand
* 1 schakelaartje

* soldeerboutje
* tin
* wat van dat rode en zwarte draad.

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 07 mei 2002 11:02 schreef Thug_powah het volgende:
hoe heet zo een schakelaartje?.

Gewoon een aan/uit schakelaar dan weet ie wel wat je bedoeld, maar waarom moeilijk doen met weerstanden als een 12 volt ledje maar €0,50 kost |:(

Verwijderd

als je de fans allebei apart wil schakelen dan moet je wel 2 schakelaartjes hebben heh...

Verwijderd

Topicstarter
/me snapt ut al :D

* 2 leds.
* 2 × 470 Ohm weerstanden.
* 2 schakelaartjes.
* Wat krimpkous.
* Soldeerboutje.
* Tin.
* wat van dat rode en zwarte draad
* eventueen als ze die hebben een male molex d8 ik.

Heb ik alles goed ?

Verwijderd

jah dat klopt.. hou gewoon dat schema aan die je al had gevonden dan kan er (hoop ik ;)) niks mis gaan :)

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 11:00 schreef _Robzilla_ het volgende:
kingofdos weer met z'n fastfaq ;)
wat moet ik dan? hem helemaal vol schelden? dat is niet echt goed wel dan?
ik breng graag mensen kennis bij, en iedereen is n00b/newbie geweest, dus waarom schelden/flamen?

[ontopic]
• 2x led's
• 2x weerstand
• 2x schakelaar
• dunne draad(voor de led)
• dikkere draad(vanaf voeding, en naar de fan)
• krimpkous
• soldeertim
• soldeerbout
• molex connector's voor op je voeding en naar je fan's(doe ik altijd)

Verwijderd

kingofdos? het was positief bedoelt... :)
Pagina: 1