Ik vind het de foto's van mijn digitale fotocam een beetje erg klein op de hoogste kwaliteit, die zijn maar 265kb, het is een minolta met 2megepixels. Is dit niet een beetje aan de lage kant?
Lekker toch? Kan je d'r meer op kwijt.
Het is inderdaad wel klein ja.
Het is inderdaad wel klein ja.
Virussen? Scan ze hier!
welke camera is het precies? misschien geen echte 2mp? (interpoleren)
het maakt ook uit wat je fotografeert...een blauwe lucht wordt veel kleiner, dan bijv. een foto van je kamer (meer kleurinfo -> grotere foto)
het maakt ook uit wat je fotografeert...een blauwe lucht wordt veel kleiner, dan bijv. een foto van je kamer (meer kleurinfo -> grotere foto)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
heb je het over JPEG-compressie of resolutie? Je moet natuurlijk wel de JPEG kwaliteit en resolutie op z'n hoogst zetten. Het is ook wel handig om het type camera te vermelden. Ik heb een Minolta dimage 2300 gehad die op 1792x1200 toch wel over de 1 mb kwam.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
het is een minolta digimage 203
compressie jpeg
kwaliteit: hoog
megapixels: 2.1
da's de camera waar het over gaat
compressie jpeg
kwaliteit: hoog
megapixels: 2.1
da's de camera waar het over gaat
vaag. Mijn Olympus c2040z (ook 2.1 Mpix) maakt op 1600x1200 in HQ bestanden van 350 a 450 kB, en in SHQ zijn ze 700 tot 900 kB groot, maar dat ligt ook aan de omstandigheden. JPEG-algoritmes hebben een hekel aan bijvoorbeeld bomen, omdat daar weinig gelijke vlakken in zitten. Foto's met veel egale vlakken zijn veel beter te comprimeren. 250 kB in hoogste kwaliteit lijkt mij te weinig iig
...And the world goes on racing, like the world always will...
1600x1200 dus.Op dinsdag 07 mei 2002 09:26 schreef kikkeraap het volgende:
ohh ja dfe resolutie van de foto die is 1600 bij nog wat
Hmm is inderdaad nogal aan de kleine kant. Mijn foto's zitten meestal over de 800 kb (1600x1200 en quality op fine).
Heb trouwens ook een 2 megapixel camera (sony cybershot).
DEnk dat ik hem om ga ruilen, had gister even een samsung DSE 210SE, denk dat ik die misschien weer neem, wat denken jullie?
Je had die Aldi cam moeten kopen als je grote foto's wil maken.
Ik schiet soms wel plaatjes van bijna 2MB, met de Aldi cam.
Ik schiet soms wel plaatjes van bijna 2MB, met de Aldi cam.
Volgens mij is de Aldi cam, het meest besproken de afgelopen weken. Dat is behoorlijke goede reclame voor zon zaak.
Dat is niet zo groot, ik heb vaak plaatjes van 750 kb, met een 2,1 MP camera
Dat is niet zo groot, ik heb vaak plaatjes van 750 kb, met een 2,1 MP camera
Basement Bios ---- Exo-S
Nah, dan klopt het toch wel ongeveer... Jij hebt 2 mpix ik 4. Jij schiet foto's van 750KB en ik van 2MB, komt dus op neer dat die cam van de aldi gewoon ff scherper is met verfijndere kleuren...
ff scherper is met verfijndere kleuren...Op dinsdag 07 mei 2002 11:38 schreef marco_bakker het volgende:
Nah, dan klopt het toch wel ongeveer... Jij hebt 2 mpix ik 4. Jij schiet foto's van 750KB en ik van 2MB, komt dus op neer dat die cam van de aldi gewoon ff scherper is met verfijndere kleuren...
hoeft niet altijd
Als jij dat denkt..Op dinsdag 07 mei 2002 11:38 schreef marco_bakker het volgende:
Ik ben tot nu toe nog niet erg onder de indruk.
Verwijderd
Ik heb een Sony DSC-S75, 3,3 megapixels en die schiet op de hoogste kwaliteit plaatjes van 12MB, dus zeg jij maar waar dat aan ligt.Op dinsdag 07 mei 2002 11:38 schreef marco_bakker het volgende:
Pagina: 1