Richersounds Nederland weg :?

Pagina: 1
Acties:
  • 670 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
http://www.richersounds.nl/flags.htm
Dear Customer,

It is with great regret that from April 30th Richer Sounds will no longer be trading in Holland, if you have any enquiries regarding a purchase you have made please phone the U.K. Customer Service line on 0044 870 9001000.

Please accept our apologies for any inconvenience this may cause.
Wil dit zeggen dat alle winkels ook dicht gaan/zijn.
Errug jammer, waren heel goedkoop ;(

specs

Verwijderd

Als ze weg gaan kan dat best komen door de 'service' van de medewerkers. Ik heb ze een paar keer gebeld over informatie over producten, en die lui waren gewoon niet vriendelijk en bot, voor mij een reden om er nooit te komen, misschien dat vele anderen dat idee inmiddels ook hebben.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Terwijl we juist vriendelijk zouden moeten zijn.

Waar heb je naartoe gebeld? Welke winkel?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Ik zit nog steeds te wachten op die folder die ik een jaar geleden heb aangevraagd, laat nu ook maar hangen dan :+

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
ik heb ze een aantal keren gemaild en nooit antwoord gehad via email, via de telefoon waren ze wel correct, maar ze hadden ook liever dat ik emailde.. dus nogmaals gedaan en geen reactie.. niet echt relaxte service.. maar ze waren wel goedkoop.. :(

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Op koninginnedag hing er op de deur van Richer Utrecht een zelfde soort briefje. (inclusief garantieafhandeling via dat customer service nummer in engeland). Lullig, en jammer.

• twopack
Weet iemand of je wel vanuit Engeland kan bestellen?

specs

• Triple-D
Ja, dat weet ik :)

Er is een mailorder hotline, daar kun je gewoon via bestellen.

Alle garantie gaat vanaf nu ook via Engeland.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 15:35
Shit,
ik moest nog een keer terug met mijn versterker.

Naja lama dan. Via RicherSounds in de UK zal wel niet erg denderend gaan

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

komt mijn subwoofer vandaan! doet het gelukkig nog prima en is ook niks mis mee :)

dat personeel bij richersounds is wel errug slecht ja! ik ging die subwoofer halen en die gozer zou hem uit magazijn halen, maar dat zou 30 min. duren
maar die zaak in utrecht is echt superklein, dus ik kon me eigenlijk al niet voorstellen dat het 30min. moest duren, maar goed... ik met 2 vrienden ff patatje gehaald, komen we terug, heeft die gozer nog steeds die subwoofer niet gepakt en toen kon hij hem in 10 sec. vinden!!

ze hadden wel altijd leuke aanbiedingen

• Gallus
  • Laatst online: 19:00

Gallus

Cheesy

M'n pa heeft pas nog 2 boxen in Amsterdam gehaald, ook al zo'n klein winkeltje.
Wel jammer dat ze vertrekken, want de prijzen waren inderdaad erg scherp.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 20:03

Metten

ik hou het graag simpel

jammer, ik heb mijn versterker er ook gekocht. Zo zie je maar weer dat er in nederland geen ruimte is voor concurrentie op de hifi markt :(

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 17:53 schreef cornelisprul het volgende:
Shit,

RicherSounds UK heb ik ook gebeld nadat ze lomp waren bij de NL-vestiging, en daar waren ze wel uiterst vriendelijk en behulpzaam, waarschijnlijk dat ze 't daarom in de UK wat langer uithouden :)

Verwijderd

inderdaad, het personeel in amsterdam en utrecht is niet je van het. Groningen werkt Triple-D dus dat was vast wel ok :)

Maar anyway, ik moet eerlijk zeggen dat de kennis van zaken in a'dam niet je-van-het-was, of ze hadden iig weinig zin om het aan me te vertellen...gelukkig had ik alles al van te voren uitgezocht en wist ik precies wat ik wilde...maargoed, toch jammer :'(

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Poeh, ben ik ff blij dat ik mijn Paradigm (waar ik niet tevreden over was) tijdig terug gebracht heb ! Toen deed die Julian Richer ook al heel bot en moeilijk.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Nou lekker is dat, ik heb nog een versterker in bestelling staan...

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 23:32
per wanneer gaan ze dicht dan? Wilde er net ff een goedkoop setje boxen gaan halen:(

Handtekening

• twopack
Op maandag 06 mei 2002 16:26 schreef Balboa het volgende:
per wanneer gaan ze dicht dan? Wilde er net ff een goedkoop setje boxen gaan halen:(
lees dan de eerste post eens man |:(

specs

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Hmm, jammer. Nu maar hopen dat mijn in Utrecht gekochte 3/4 jaar oude Marantz cd speler niet stuk gaat, maar dat zal wel niet... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 01-08 13:30
Op maandag 06 mei 2002 10:06 schreef tbusquet het volgende:
Poeh, ben ik ff blij dat ik mijn Paradigm (waar ik niet tevreden over was) tijdig terug gebracht heb ! Toen deed die Julian Richer ook al heel bot en moeilijk.
Eh? Jij hebt hem persoonlijk gesproken, in een nederlandse vestiging?
Op maandag 06 mei 2002 16:26 schreef Balboa het volgende:
Dude. Per 30 april.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op zondag 05 mei 2002 17:53 schreef cornelisprul het volgende:
Shit,

Als het een bekend merk is als yamaha ofzo kun je hem toch gewoon naar de nederlendse importeur brengen. Ze moeten hem dan repareren, maar je mag natuurlijk ook die 15 kilo zware versterker met de post naar de UK sturen :)
Hm wat zouden de verzendkosten zijn?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Triple-D
Op maandag 06 mei 2002 10:06 schreef tbusquet het volgende:
Ghehe, met julian zelf? Die heb ik maar 3x ontmoet..

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb Kenwood V5050 receiver ook uit Richer Sounds gekocht. Doet nog steeds goed en ik ben er zuinig op.
Maar nu ik subwoofer wil kopen, zijn ze reeds gesloten.

Ik snap eerst niet wat de reden zou zijn. Dan lees ik dat service brak of belachelijk is. In Groningen heb ik dat niet snel gemerkt, daar is service nog op gunstig niveau. Versterker snel gepakt, betaald, leuke Richer sounds mok gekregen... Wat kan ik nog wensen? Ze helpen me ook door op de doos een handvat van rijtjes plakband te maken. Zo kan ik toch mee lopen naar huis, want ik heb geen auto en reis per bus.

Vind wel sneu dat in Amsterdam en Utrecht niet helemaal goed gaat. Flauwe bende. Hoop alleen dat Groningen open blijft :) Maar dat zal niet gaan, vrees ik.

• twopack
Op dinsdag 18 juni 2002 19:35 schreef MrDummy het volgende:
Ik heb Kenwood V5050 receiver ook uit Richer Sounds gekocht. Doet nog steeds goed en ik ben er zuinig op.
Maar nu ik subwoofer wil kopen, zijn ze reeds gesloten.

Ik snap eerst niet wat de reden zou zijn. Dan lees ik dat service brak of belachelijk is. In Groningen heb ik dat niet snel gemerkt, daar is service nog op gunstig niveau. Versterker snel gepakt, betaald, leuke Richer sounds mok gekregen... Wat kan ik nog wensen? Ze helpen me ook door op de doos een handvat van rijtjes plakband te maken. Zo kan ik toch mee lopen naar huis, want ik heb geen auto en reis per bus.

Vind wel sneu dat in Amsterdam en Utrecht niet helemaal goed gaat. Flauwe bende. Hoop alleen dat Groningen open blijft :) Maar dat zal niet gaan, vrees ik.
Ik begrijp er geen ruk van, wil jij nou zeggen dat ze in Groningen nog open zijn??

specs

• MrDummy

MrDummy

Natuurlijk niet. Ik hoop alleen maar wat, maar ik heb nog niet in Groningen gekeken laatste tijd.

Triple-D werkt toch daar? Dan kan hij wat over zeggen.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 14:51

Xanax959

relax...

Groningen is ook al een hele poos dicht.

Atari portfolio Dos 2.11

• Triple-D
Jup, ik werkte in Groningen.

Ook sinds 30 april deuren dicht.

Nog steeds op zoek naar andere baan

• MrDummy

MrDummy

Op woensdag 19 juni 2002 12:42 schreef Triple-D het volgende:
Jup, ik werkte in Groningen.
Ook sinds 30 april deuren dicht.
Nog steeds op zoek naar andere baan
Wat vind je zelf van de stopzetting activiteiten in Nederland? Vind je dat erg jammerlijk of kun je nog verwerken? Of ben je eerder boos op vervelende collega's in Amsterdam en Utrecht met gedacht van: 'Wat hebben ze nou weer uitgevreten?'

• twopack
Op woensdag 19 juni 2002 15:13 schreef MrDummy het volgende:

[..]

Wat vind je zelf van de stopzetting activiteiten in Nederland? Vind je dat erg jammerlijk of kun je nog verwerken? Of ben je eerder boos op vervelende collega's in Amsterdam en Utrecht met gedacht van: 'Wat hebben ze nou weer uitgevreten?'
jaja :?

specs

• MrDummy

MrDummy

dit vraag is voor Triple-D bedoeld, niet anderen. Tenzij je zelf bij Richer sounds hebt gewerkt, mag je wel mening op geven.

• Triple-D
Uhm, is een lastige vraag.

Het werk was heel erg leuk, en mijn intresse was groot, in de handel en zeker ook in de branche. Daarom vind ik het wel heel erg jammer dat we moesten stoppen.

Aan de andere kant ben ik meer een handelsmens, en na het horen van de cijfers had ik zelf ook de deuren dichtgedaan als ik daarover zou moeten beslissen.

Toch ging het in de managersgroep niet echt naar behoren. Er was te weinig vrijheid denk ik. En te weinig plannen werden uitgevoerd. (is mijn mening)

Ik kan de Jongens (en meisje) uit Utrecht en Amsterdam nix verwijten. Dat waren best wel leuke gasten om mee te ouwehoeren hoor. Ben nooit in Amsterdam geweest in de sjop terwijl ze aan het werk waren. Maar het waren goeie jongens.

De mentaliteit is ook een stuk anders in het westen dan dat het in het noorden is. Verhalen die ik hoor dat het eikels zijn voor de klant daaro kan ik enigzins een heel klein beetje begrijpen; Maar er zullen wel meer eikels in Amsterdam verstopt zitten denk ik dan :)

Maar basic antwoord op de vraag is dat ik het niemand verwijt maar dat ik het wel heel erg jammer vind. Ik werkte daar met zeer veel plezier. En vond dat ik ook echt wat kon betekenen voor de klant.

Chears

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 13:43 schreef twopack het volgende:
http://www.richersounds.nl/flags.htm
[..]

Wil dit zeggen dat alle winkels ook dicht gaan/zijn.
Errug jammer, waren heel goedkoop ;(
GElukkig zijn ze weg ik heb er veel last van gehad ik weet ook wel waarom ze weg zijn maar het is echt een super corrupt bedrijf valt niet mee te praten ben Blij dat ze weg zijn weer een Concurent minder :P

• Triple-D
Op donderdag 20 juni 2002 20:08 schreef Qorne het volgende:

[..]

GElukkig zijn ze weg ik heb er veel last van gehad ik weet ook wel waarom ze weg zijn maar het is echt een super corrupt bedrijf valt niet mee te praten ben Blij dat ze weg zijn weer een Concurent minder :P
verklaar je nader, corrupt bedrijf?

• twopack
Nou ik heb dus eindelijk speakers besteld via die hotline.
Komt 35 pond bij op voor overseas delivery. :(
Toch een setje mission 701 voor kleine 150 euro, niet slecht lijkt me.
Ben benieuwd of alles goed gaat.

specs

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Amsterdam is ook dicht ja, alles uit NL is nu weg...
Ik vond de jongens juist heel koel daaro, goed advies en vriendelijk. Ik heb er een hoop spullen gekocht en zelfs een keer garantiekwestie; had in 5 min. een nieuwe :)

Helaas helaas, het was iets te onprofes. misschien?

• Sweet
  • Laatst online: 08-12-2022

Sweet

Richersounds is nog steeds spotgoedkoop.

Maar als je al 35 pond voor de verscheping van een stel luidsprekers moet betalen dan komt er toch vrij rap een fors bedrag overheen. Zijn er mensen die ervaringen hebben met het bestellen bij Richersounds in Engeland? Is het aan te raden? Zo'n Marantz type 4200 surround receiver voor 199 pounds is een koopje, daar heb ik welk trek in. Doe ik er direct ook een paar van die Missions 701 bij.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:29

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
GElukkig zijn ze weg ik heb er veel last van gehad ik weet ook wel waarom ze weg zijn maar het is echt een super corrupt bedrijf valt niet mee te praten ben Blij dat ze weg zijn weer een Concurent minder
Deze reacties hoor je ook vaak in Engeland op RS. 'Echte' Hifi winkels balen van die jongens, omdat ze zo goedkoop zijn. Hetzelfde zie je bij Stassen, waar ook veel nare verhalen de ronde over doen. Feit is dat je zowel bij 'echte' hifizaken als bij zaken als Stassen en RS tegen problemen aan kan lopen, en ik durf te beweren bij de een niet meer dan bij de ander gemiddeld genomen. Ik kan ook jankverhalen ophangen over slechte service van 'echte' hifizaken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Nooit problemen met die gasten gehad en ik ben nog steeds blij dat ik mijn draaitafeltjes daar gehaald heb :)
Pagina: 1