Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4283

Topicstarter
Sinds kort heb ik een cd-burner met Mount Rainier support :). Dat lijkt me allemaal leuk en aardig, maar ik begreep dat windows XP pas in een later stadium ondersteuning voor Mt. Rainier krijgt (SP1 :?).

Is hier al iets over bekend? Of moet je nu gebruik maken van speciale software zoals Write CD-RW!, want dat heb ik liever niet.

Op CD freaks staat trouwens wel een aardig stukje over Mount Rainier, maar helaas niks over XP support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
* klein kickje :) *

Maakt dan nog niemand gebruik van Mount Rainier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 13:37

MRic3

Of praat ik weer poep?

Tis dat jij hem hier omhoog schopt maar ik had er zelf nog nooit van gehoord....

Keb net ffff snel dat artikeltje gescanned maar ik kan niet echt zeggen dat ik het een echt revolutionair idee/systeem vind.

Ik zie dat de link http://www.mt-rainier.org/ rechtstreeks uitkomt bij Philips.... zegt genoeg, NOFI maar dit zal wel weer uitlopen op niks. Leuke en goed technology die klote op de markt gezet wordt. Philips zal het niet leren... maar tijd zal het wel leren...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je praat weer poep.

Mount Rainier word DE standaard om een CD-RW te gebruiken als b.v een Floppy. De standaard is ondersteund door alle belangrijke CD-RW drive fabrikanten, Microsoft, Compaq en nog vele andere belangrijke bedrijven. Windows XP ondersteunt het nog niet, maar verwacht word dat over enige tijd, wanneer alle drives de standaard ondersteunen Microsoft een update zal uitbrengen die de standaard ondersteunt.
The Mount Rainier group will build on the success of CD-RW by enabling native operating system (OS) support of CD-RW drives and background formatting. This will ensure greater compatibility, eliminate users' dependence on proprietary read drivers, and make the technology easier to use.

The benefits to the consumer will include an overall enhanced ``drag and drop'' experience with even greater ease-of-use and compatibility with the worldwide installed base of more than 300 million CD-ROM drives. The PC industry will benefit based on a reduced overall system cost with less need for legacy support; additional functionality and continued market demand

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

idd, heb zelf de TEAC 40x writer, die is naar mijn weten ook de enige die het tot nu toe ondersteund, fijne writer trouwens!!

Werkt idd nog niet onder windows xp, of welke windows dan ook. Linux heeft al wel iets van beta kernels waar het zit ingebakken.

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb Mt. Rainier support d.m.v. Ahead InCd die momenteel in de meuktracker staat.

Weet iemand of Windows 2000 Mt.Rainier support krijgt en wanneer????

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 07 mei 2002 16:08 schreef Snikker het volgende:
Je praat weer poep.

Mount Rainier word DE standaard om een CD-RW te gebruiken als b.v een Floppy. De standaard is ondersteund door alle belangrijke CD-RW drive fabrikanten, Microsoft, Compaq en nog vele andere belangrijke bedrijven. Windows XP ondersteunt het nog niet, maar verwacht word dat over enige tijd, wanneer alle drives de standaard ondersteunen Microsoft een update zal uitbrengen die de standaard ondersteunt.
[..]
Dat kan dat ik poep praat, ik weet hier ook vrij weinig vanaf maar alleen de tijd zal het leren.

Die ondersteuning is meestal een wassen neus. Fabrikanten ondersteunen het omdat ze het dan _kunnen_ gebruiken. Maar soms gaan ze dat niet eens doen. Ze ondersteuenen het dan omdat ze dan de technology al in huis hebben en ze hoeven dan niet het wiel opnieuw uit te vinden of dure rechten te betalen...

Only time will tell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 16:16 schreef RawPeanut het volgende:
idd, heb zelf de TEAC 40x writer, die is naar mijn weten ook de enige die het tot nu toe ondersteund, fijne writer trouwens!!
Die heb ik dus ook :). Van de buitenkant ziet ie er lelijk uit (ontzettend vierkant, en een vergeeld kleurtje), maar goed, het gaat om het innerlijk ;).
Op dinsdag 07 mei 2002 16:30 schreef Tyrian het volgende:
Ik heb Mt. Rainier support d.m.v. Ahead InCd die momenteel in de meuktracker staat.
Werkt dat een beetje? Of wordt je hele systeem erdoor vertraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op dinsdag 07 mei 2002 20:51 schreef KoenM het volgende:
Werkt dat een beetje? Of wordt je hele systeem erdoor vertraagd?
Het werkt nu goed, maar de vorige versie werkte slecht.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

* kick *

Ik heb nu dus een 52x24x52 brander van LiteOn, en ik wil ook CD-MRW branden ! Nu werkt het wel met Nero InCD, maar het zou toch ook moeten kunnen zonder enige vorm van burn-software geinstalleerd !! Ik draai WinXP, met SP1, dus dat zou goed moeten zijn, maar zonder InCD geinstalleerd krijg ik gewoon geen files op die schijf, behalve op de ouderwetse manier, waarbij Windows ze in de queue zet enzo...

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Dit is het recentste topic dat ik over Mount Rainier kan vinden. MS heeft nog maar eens aangekondigd er ondersteuning voor te bieden: http://www.hardware.info/nieuws.php?id=2038

Nero heeft in maart ook aangekondigd dat de volgende versie van InCD (versie 4) volledig met MRW (ook EasyWrite genoemd) overweg zal kunnen. En naar het schijnt zou Roxio Easy CD Creator 6 er ook mee overweg kunnen.

Zijn er hier al veel mensen die met Mount Rainier werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is InCD wel MtRainier compatible en niet gewoon een ander packet-writing software pakket? Ik gebruik InCD ook voor opslag van al mijn foto's op DVD (mbv. NEC ND-1100).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb toevallig net een nieuwe anus cd schrijver gekocht met Mount Rainier support.

Gewoon dat ding geinstaleerd en weinig aand8 aanbesteed, Ik gebruik bijna geen CD-RW's. Toen moest ik ff een bestandje overzetten en d8 .... kom laat ik dat eens met een CD-RW doen. FF filetjes erop gooien met nero (of was het INcd ???) en klaar..

Ik naar een andere oude comp met een 2 speed brandertje erin.. frot die cd-rw erin, krijg ik een html pagina te zien over Mount rainer, dat de lezer niet op die comp was geinstaleerd. Damn, ik wist niet eens dat ik met MR had gebrand. FFF linkje klikken op die HTML pagina en de lezer werd op de computer geinstaleerd en ik kon lezen... wel kewl systeem.

verder mwa.... stja, heb al jaren een brander en 2 CD-rw's dus...
kan het niet echt vergelijken...

[ Voor 3% gewijzigd door MRic3 op 10-05-2003 02:24 ]

Pagina: 1