Ik ben nu bezig met het formatteren van een harddisk, maxtor 20gb, 3 yrs old. Ben er vanmiddag al mee begonnen, maar het duurt wat lang, er zitten namelijk een handvol bad sectors op. Deze heb ik een jaar terug gemarkeerd met scandisk. Echter als ik de schijf nu wil formatteren krijg ik zo nu en dan de melding "bezig met poging cluster xxx.xxx te herstellen". Dit duurt per cluster zo extreem lang, die tijd heb ik niet, ik zit niet thuis nu en wil vanavond wel weer terug 
Is het mogelijk dit te skippen? En zo ja, hoe?
Ik heb als eerst fdisk gedaan, vervolgens reboot en format. Nu uitzetten en dan format /q lijkt me niet mogelijk gezien er na die fdsik zowiezo een normale format nodig is. Een low level format is wellicht met een progje ook wel mogelijk, maar dat duurt dan nog langer.
op google en tfsearch krijg ik alleen hoe je bad sector kunt repareren, terwijl ik dat juist wil skippen...
Is het mogelijk dit te skippen? En zo ja, hoe?
Ik heb als eerst fdisk gedaan, vervolgens reboot en format. Nu uitzetten en dan format /q lijkt me niet mogelijk gezien er na die fdsik zowiezo een normale format nodig is. Een low level format is wellicht met een progje ook wel mogelijk, maar dat duurt dan nog langer.
op google en tfsearch krijg ik alleen hoe je bad sector kunt repareren, terwijl ik dat juist wil skippen...