[Stereo] boxen + versterker voor ¤ 1000

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 01 juni 2002 00:49 schreef Leipo het volgende:

[..]

zorgen dat je de eerste bent en dan meteen de deur van de luisterkamer dicht schuiven.. dan komt er bijna niemand meer die kamer in om te kijken heb ik gemerkt. zijn allemaal bang om je te storen: zelfs de medewerkers die en geinterresseerde klant helpt :D ik heb dus zeer relaxed kunnen luisteren.
Klopt ja. Dat viel me al vaker op. Alhoewel ik een paar extra oren die geoefend zijn toch wel op prijs stel aangezien ik zelf geen audiofiel ben maar wel veel gelezen heeft over het e.e.a.. Toch zou ik graag uiteindelijk de (een) Rotel met Chario vergelijken met een Yamaha (RX-V1200) met die Chario's. Toch maar eens een afspraak maken alhoewel ik betwijfel of Staffhorst dat kan regelen (op korte termijn).

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 00:52 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Klopt ja. Dat viel me al vaker op. Alhoewel ik een paar extra oren die geoefend zijn toch wel op prijs stel aangezien ik zelf geen audiofiel ben maar wel veel gelezen heeft over het e.e.a.. Toch zou ik graag uiteindelijk de (een) Rotel met Chario vergelijken met een Yamaha (RX-V1200) met die Chario's. Toch maar eens een afspraak maken alhoewel ik betwijfel of Staffhorst dat kan regelen (op korte termijn).
er stonden wel een paar Yamaha versterkers in die kamer, maar ik weet de type nummers daar niet van...

dit is voor mij ook pas de eerste keer dat ik een stereo ga kopen die bestaat uit losse componenten en dus ook meteen de eerste keer dat ik op mijn gehoor af ga.
ik heb gemerkt dat er veel meer verschil tussen speakers zit dan dat ik ooit voor mogelijk kon houden. ik heb dan geen geoefend oor maar dat verschil tussen de Chario en B&W hoor ik wel duidelijk :D

gewoon veel luisteren en vergelijken en op je gevoel afgaan.. die extra paar oren van die "experts" kunnen een heel andere klank mooi vinden dan jij (dat heb ik gemerkt met de smaak van mijn broer met zijn marantz pm7000 en Kef Q1 speakers, die hoef ik dus echt niet).

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 01 juni 2002 00:57 schreef Leipo het volgende:

[..]

er stonden wel een paar Yamaha versterkers in die kamer, maar ik weet de type nummers daar niet van...

dit is voor mij ook pas de eerste keer dat ik een stereo ga kopen die bestaat uit losse componenten en dus ook meteen de eerste keer dat ik op mijn gehoor af ga.
ik heb gemerkt dat er veel meer verschil tussen speakers zit dan dat ik ooit voor mogelijk kon houden. ik heb dan geen geoefend oor maar dat verschil tussen de Chario en B&W hoor ik wel duidelijk :D

gewoon veel luisteren en vergelijken en op je gevoel afgaan.. die extra paar oren van die "experts" kunnen een heel andere klank mooi vinden dan jij (dat heb ik gemerkt met de smaak van mijn broer met zijn marantz pm7000 en Kef Q1 speakers, die hoef ik dus echt niet).
Klopt ja. Ik luister nu al (serieus) 2 jaar voor een nieuwe set. Uiteindelijk ben ik (mede via hier) gekomen op de Chario (of de Quadral Shogun, hadden ze hem nog staan?) en de Rotel of Yamaha. Tussen de Yammie en de Rotel is nogal een verschil (AV receiver vs. versterker) maardenk toch voor de Rotel te gaan. Veel en veel speakers beluisterd en inderdaad ontzettende verschillen.

• Leipo
  • Niet online
ik heb geen grote Quadral zien staan.. alleen een kleine Quadral Ascent. ik weet ook niet of ze hem uberhaupt wel hebben maar ik denk niet dat ze het een probleem vinden om die speakers uit een andere kamer te halen voor je als ze hem hebben. ze willen toch wel graag wat aan je verkopen dus zullen ze er heus wel wat voor willen doen :)

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 01 juni 2002 01:05 schreef Leipo het volgende:
ik heb geen grote Quadral zien staan.. alleen een kleine Quadral Ascent. ik weet ook niet of ze hem uberhaupt wel hebben maar ik denk niet dat ze het een probleem vinden om die speakers uit een andere kamer te halen voor je als ze hem hebben. ze willen toch wel graag wat aan je verkopen dus zullen ze er heus wel wat voor willen doen :)
Drie weken terug stond de Quadral Shogun (is een oude serie die eruit is) in de aanbieding in de middelste luisterruimte. Wat een geluid kwam daaruit zeg! Ik was dus om omdat ik deze naast de B&W 602S3 en 603S3 geluisterd heb waar van B&W de 602 er het beste uitkwam maar werd weggevaagd door de Quadral.

De aanbieding was 399 maar ik denk dat hij dan al weg is.

• Leipo
  • Niet online
die zal dan al wel uitverkocht zijn. en ook omdat ze nu ineens wel Chario hebben staan die ze nog niet hadden staan toen jij er was. ze hebben het dus weer omgegooid dus met misschien een beetje mazzel hebben ze hem alleen in een andere kamer neergezet maar dat moet geen probleem zijn voor jou om uit te zoeken als je er maar 500 meter vandaan woont :)

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 01 juni 2002 01:17 schreef Leipo het volgende:
die zal dan al wel uitverkocht zijn. en ook omdat ze nu ineens wel Chario hebben staan die ze nog niet hadden staan toen jij er was. ze hebben het dus weer omgegooid dus met misschien een beetje mazzel hebben ze hem alleen in een andere kamer neergezet maar dat moet geen probleem zijn voor jou om uit te zoeken als je er maar 500 meter vandaan woont :)
Ze hebben een aantal maanden (!) een Chario stand gehad met alle luidsprekers van Chario mooi vertegenwoordigd. Hebben ze volgens mij nog alleen hadden ze niets aangesloten. Dat schoot dus niet op.

• Leipo
  • Niet online
de volgende speakers stonden er in ieder geval:

B&W 600s3
B&W 601s3
B&W 602s3
B&W 602.5s3
B&W 603s3
B&W 604s3
Chario Syntar 200
Chario Syntar 100T
Chario Syntar 200T
Chario Hyper 1000
Chario Hyper 2000
Chario Hyper 2000 Tower
KEF Q1 en nog 2 uit dezelfde serie alleen dan groter
Dali 5005
edit = Mission m51 en m52
nog wat meer missions en voor de rest niet echt veel bijzondere boxen, maar genoeg vergelijkings materiaal tussen B&W en Chario mogelijk :)

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 01 juni 2002 01:25 schreef Leipo het volgende:
de volgende speakers stonden er in ieder geval:

B&W 600s3
B&W 601s3
B&W 602s3
B&W 602.5s3
B&W 603s3
B&W 604s3
Chario Syntar 200
Chario Syntar 100T
Chario Syntar 200T
Chario Hyper 1000
Chario Hyper 2000
Chario Hyper 2000 Tower
KEF Q1 en nog 2 uit dezelfde serie alleen dan groter
Dali 5005
nieuwe missions met een soort aluminium front ofsow :?
nog wat meer missions en voor de rest niet echt veel bijzondere boxen, maar genoeg vergelijkings materiaal tussen B&W en Chario mogelijk :)
WOW dan hebben ze echt de boel veplaatst. :) Ik wilde namelijk graag de Chario Syntar 200T naast een B&W horen maar dat kon destijds niet. Morgen zeker langs! Staat er ook een Rotel?

• Leipo
  • Niet online
jammer genoeg is de Rotel ra-971mkII de enige Rotel in dat kamertje.. ik had graag met nog want andere Rotels willen luisteren of er veel verschil in zit :(

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 01 juni 2002 01:30 schreef Leipo het volgende:
jammer genoeg is de Rotel ra-971mkII de enige Rotel in dat kamertje.. ik had graag met nog want andere Rotels willen luisteren of er veel verschil in zit :(
Dat is eigenlijk ook mijn probleem. Ik ga morgen denk ik eens kijken bij http://www.wilbert.nl in Utrecht ook. Dat is een fijnproever op audiogebied en verkoopt ook Rotel. Maar eigenlijk verwacht ik weinig kwaliteitsverschil want Rotel is gewoon top. Eigenlijk moet je daar ook even kijken.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Op vrijdag 31 mei 2002 15:25 schreef Leipo het volgende:

knip
...doordat die Chario's goedkoper zijn dan die B&W's heb ik wat meer geld over voor een cd-speler, zo'n € 360. welke cd-speler zouden jullie me dan aanraden. ik heb die chario's en rotel met een Marantz cd-67mkII beluisterd en dat klonk dus goed maar dat was dan ook meteen de enige cd-speler waarmee ik die speakers kon testen :(
voor €360 zijn genoeg mooie spelers te vinden, ik was laatst ook een keer bij Staffhorst en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de NAD c541i. Deze speler is door AND Benelux onderhanden genomen en heeft oa een ander loopwerk (op www.hifi.nl staat een test) een leuke extra eigenschap is dat deze speler hdcd kan decoderen.
Deze speler is volgens mij iets van €450 met inruil van een werkend apparaat.

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 11:41 schreef Ransbal het volgende:

[..]

voor €360 zijn genoeg mooie spelers te vinden, ik was laatst ook een keer bij Staffhorst en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de NAD c541i. Deze speler is door AND Benelux onderhanden genomen en heeft oa een ander loopwerk (op www.hifi.nl staat een test) een leuke extra eigenschap is dat deze speler hdcd kan decoderen.
Deze speler is volgens mij iets van €450 met inruil van een werkend apparaat.
ik had die test al gelezen maar hij is toch nog veel te duur voor mij. omdat dit mijn eerste set wordt heb ik ook geen werkend exemplaar om in te ruilen en die €360 is echt het absolute maximum wat ik uit kan geven aan een cd-speler...

• ransbal
dan kun je natuurlijk altijd nog gaan luisteren naar de 521i.
btw: ik heb geen aandelen in NAD oid maar ik vind dat ze mooie spullen maken ;)

• Leipo
  • Niet online
nog een vraagje dan over NAD: ik heb bij Raf een keer geluisterd met die 541 maar ik ben niet echt te spreken over het display => niet goed afleesbaar als je er niet recht voor zit als je er naar kijkt. is dat toevallig een foutje van deze specifieke cd-speler of hebben alle NAD cd-spelers dit euvel? ik vond het namelijk zeer irritant dat ik steeds op moest staan bij raf om te kijken welk nummer het was omdat ik het anders niet zag :(

dan zit ik nog eerder te denken aan een Marantz cd6000 <= commentaar hierop mag natuurlijk altijd :D

• ransbal
geen last van, niet bij mijn vorige speler, een C540 en ook niet bij mijn huidige, een T550. Misschien was deze speler juist daarom het demo apparaat.
Over de Marantz kan ik weinig vertellen, alleen maar dat ik weet dat Marantz ook hele mooie spullen maakt :)

*denkt soms nog met heimwee terug aan zijn pm80

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 13:13 schreef Leipo het volgende:
heel verhaal :)

dan zit ik nog eerder te denken aan een Marantz cd6000 <= commentaar hierop mag natuurlijk altijd :D
Ik dacht dat die niet meer wordt geproduceerd?
Iig een marantz cd6000 is voor zijn geld een goede cd-speler, echter er is ook nog een cd6000 ose op de markt als je daar goedkoop aan kunt komen zou ik die halen.

Echter luisteren blijft het devies. Verschillen tussen cd-spelers zijn moeilijker waar te nemen dan tussen speakers ( dan heb ik het over de zelfde prijsklasse)

edit: nog een linkje gevonden
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/marantz6000_e.html
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/marantzose00_e.html

• Leipo
  • Niet online
ik ben gisteren ff bij Raf in Amsterdam geweest om weer eens te luisteren.
wat me opviel was dat hier de B&W 602s3 beter klonk dan bij Staffhorst Utrecht en de Chario Syntar 200 juist weer slechter klonk dan bij Staffhorst. Dit allebei met dezelfde versterker (Rotel ra-971mkII). nou luisterde ik bij Staffhorst met een Marantz cd-67mkII CD-speler en bij Raf met een NAD 521 CD-speler. dit zou dus de boosdoener kunnen zijn maar ik ga er morgen weer ff heen en dan vraag ik of ze er ook ff een Marantz en ook een Rotel CD-speler aan willen hangen voor me zodat ik kan vergelijken.

waar ik ook aan zat te denken was het volgende: alleen een eindversterker kopen die dan nu in mijn budget past en daar mijn geluidsbron direct op aansluiten (dit zal voornamelijk mijn PC zijn), deze geluidsbron moet natuurlijk zijn eigen volume control hebben maar dat is geen probleem :)
hoe staan jullie hier tegenover? ik zal later natuurlijk een echte voorversterker kopen maar dat past op dit moment niet in mijn budget maar die zou ik dan aan het einde van de zomervakantie kunnen kopen. Eindversterker die ik op het oog heb is de Rotel RB-1070 die ik voor een leuk prijsje wil gaan bemachtigen in Juli en als dat niet lukt de Rotel RA-1050.

Main question is dus: is het mogenlijk geluidsbron => eindversterker zonder voorversterker ertussen? de discussie over de geluidskwaliteit van de PC tegen een echte CD-speler wil ik ff achterwege laten omdat ik ook wel snap dat een echte CD-speler mooier geluid geeft maar ik wil mijn toekomstige set liever in verschillende fases aanschaffen dan dat ik nu moet gaan bezuinigen en ik daar later weer spijt van krijg.

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Op donderdag 06 juni 2002 17:39 schreef Leipo het volgende:
wat me opviel was dat hier de B&W 602s3 beter klonk dan bij Staffhorst Utrecht en de Chario Syntar 200 juist weer slechter klonk dan bij Staffhorst. Dit allebei met dezelfde versterker (Rotel ra-971mkII). nou luisterde ik bij Staffhorst met een Marantz cd-67mkII CD-speler en bij Raf met een NAD 521 CD-speler. dit zou dus de boosdoener kunnen zijn maar ik ga er morgen weer ff heen en dan vraag ik of ze er ook ff een Marantz en ook een Rotel CD-speler aan willen hangen voor me zodat ik kan vergelijken.
Als het kan moet je ook even naar het verschil tussen de Rotel CD-speler en een andere CD-speler beluisteren. Ik heb meerdere malen gelezen dat de CD en DVD spelers uitmuntend geluid voortbrengen maar ben helaas nog niet in staat geweest dit aan den lijve te ondervinden.

[muggezift]
Overigens zal je de RB-1050 eindversterker bedoelen. :)
[/muggezift]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op donderdag 06 juni 2002 17:39 schreef Leipo het volgende:
wat me opviel was dat hier de B&W 602s3 beter klonk dan bij Staffhorst Utrecht en de Chario Syntar 200 juist weer slechter klonk dan bij Staffhorst. Dit allebei met dezelfde versterker (Rotel ra-971mkII). nou luisterde ik bij Staffhorst met een Marantz cd-67mkII CD-speler en bij Raf met een NAD 521 CD-speler. dit zou dus de boosdoener kunnen zijn
Kan de akoestiek van de luisterruimte ook niet meespelen? In een kleine ruimte met tapijt en gordijnen zal het geluid heel anders zijn dan in een grote ruimte met tegels, glas en betonnen muren. Dat kan een enorme impact op het geluid hebben.
Een CD-speler zou juist een relatief kleine impact op de sound van het systeem moeten hebben.
waar ik ook aan zat te denken was het volgende: alleen een eindversterker kopen die dan nu in mijn budget past en daar mijn geluidsbron direct op aansluiten (dit zal voornamelijk mijn PC zijn), deze geluidsbron moet natuurlijk zijn eigen volume control hebben maar dat is geen probleem :)
Klinkt als een goed idee, mits je geen behoefte hebt aan een manier om tussen bronnen te schakelen. Een voorversterker is niet persé nodig.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:16
Kom maar halen versterker (2 × 600 watt) en 1300 watt aan boxen voor 850 euro.....

Zijn vooral gebruikt voor metal en techno/hardhouse

• Leipo
  • Niet online
ik bedoelde inderdaad de RB-1050 :)

het verschil in geluid zal natuurlijk ook aan de ruimte liggen want de 2 luisterruimtes waren totaal verschillend van elkaar.
maar ik ga morgen weer ff langs bij Raf en dan zal ik eens vragen of ik een paar CD-spelers mag vergelijken en ook of ik dan die beide eindversterkers direct op een CD-speler mag beluisteren (en meteen horen wat zij van dat idee vinden :) )

• -Stef-
  • Nu online

-Stef-

Slainthe!

Op donderdag 06 juni 2002 23:59 schreef Leipo het volgende:
ik bedoelde inderdaad de RB-1050 :)

het verschil in geluid zal natuurlijk ook aan de ruimte liggen want de 2 luisterruimtes waren totaal verschillend van elkaar.
maar ik ga morgen weer ff langs bij Raf en dan zal ik eens vragen of ik een paar CD-spelers mag vergelijken en ook of ik dan die beide eindversterkers direct op een CD-speler mag beluisteren (en meteen horen wat zij van dat idee vinden :) )
Ik ben benieuwd. Heb je trouwens al enig idee waar je de uiteindelijke Rotel(s) gaat kopen? Aangezien ik (vrijwel zeker) ook voor Rotel ga heb ik wat gezocht maar via internet is er niets te vinden. Resteren toch echt de RAFF's (incl. Staffhorst wat qua afstand boven alles staat), Rik Stoet en Wilbert waar de prijzen elkaar niet echt ontlopen. Iemand misschien een idee waar Rotel scherp geprijsd is?

• Leipo
  • Niet online
volgens mij ontlopen de prijzen elkaar totaal niet (net zoals B&W) maar ik ga het allemaal in Juli halen en hoop dus op een redelijke korting. ik haal het het liefst bij Raf omdat er dus ook een vestiging bij mij in de buurt is (Hilversum) en als ik het in Amsterdam of Utrecht koop dan kan ik gewoon bij problemen bij het servicepunt in Hilversum aankloppen :) vind ik toch ook best belangrijk.

Verwijderd

- System of a down
- Rammstein
- Trance
- Anastacia
- Meat loaf
- Metallica
- Guns N' Roses
- en pop 40 shit
Allemaal hetzelfde dus.. niet te veel geld in componenten steken en wat je overhoud stop je in cd's.

• Leipo
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 00:30 schreef Xanandu het volgende:

[..]

Allemaal hetzelfde dus.. niet te veel geld in componenten steken en wat je overhoud stop je in cd's.
ok dan komt er ook nog Andrea Bocelli en zoals de S & M CD van Metallica bij die dus redelijk een wat klassiekere klank hebben. en als jij trance en Metallica hetzelfde vind dan snap ik jou niet echt :D dat mag je me dus ff uitleggen :)

Verwijderd

onkyo rules ......

• Leipo
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 00:41 schreef Kinbrandt het volgende:
onkyo rules ......
tja......

en waarom?

Verwijderd

Omdat Onkyo koning is!!!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op vrijdag 07 juni 2002 00:50 schreef Junior01 het volgende:
Omdat Onkyo koning is!!!
Van welk land? :?

Verwijderd

Het Koninkrijk der Werelddelen:P

Verwijderd

Heb hier een Onkyo staan, ik vind um goed klinken, maar smaken verschillen. Heb er een stel Missions M73 aanhangen.

• Leipo
  • Niet online
Ik wil dit topic graag serieus houden en ik wil dus niet zulke nutteloze posts hebben in mijn topicje.

dus alsjeblieft reageer alleen als je echt iets toe te voegen heb aan dit topic waar ik wat aan heb!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Mensen, hou het even ontopic.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Inderdaad, grow up mensen.

Wat xanadu zegt, je hoort met jazz,fusion,klassiek veel grotere verschillen als metal bijvoorbeeld, maar dat wil nog niet zeggen dat je er geen dure set voor hoeft te kopen.

Die rotel/chario combo is trouwens een mooie, maar op die chario zou een marantz pm 8000/pm 80 mk2 ook niet misstaan.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zondag 05 mei 2002 14:11 schreef hervaz het volgende:

Ik wou toen ook een rotel versterker kopen en kwam thuis met een vincent ;)
Die overleden is ! :o En nu "zit" je alsnog met een Rotel combo :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik zit nu met een marantz pm 14 schat :P

• Leipo
  • Niet online
Ok een update:

ik heb een groot deel gekocht, ik moet alleen de voorversterker nog maar die is niet echt nodig daar ik de cd-speler direct op de eindversterker aangesloten heb.

het is het volgende geworden:
- Marantz cd6000ose Limited Edition
- Rotel RB-976mkII
- Chario Syntar 200
interlink tussen CD-speler en vertsterker is van IXOS net als me luidsprekerkabel.

de versterker is wel een 6 kanaals versterker waarvan ik 4 kanalen gebridged heb tot 2 kanalen. ik heb dit gekocht omdat ik dan toch een beetje futureproof ben en altijd nog van stereo af kan stappen naar dolby digital/DTS door alleen een goede voorversterker te kopen daarvoor...
Pagina: 1 2 Laatste