[Stereo] boxen + versterker voor ¤ 1000

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nu al 6 jaar een sony setje met weet ik veel hoeveel watts pmpo :D en ik begin me steeds meer te ergeren aan het geluid wat eruit komt.

Ik ben dus wel toe aan het wat betere werk, maar omdat ik me er nooit echt in verdiept heb zou ik niet weten waar ik moet beginnen.
Ik weet dat het beste is om zelf te luisteren maar er zijn zoveel verschillende merken dat ik eerst een klein lijstje wil maken met een selectie van versterkers + boxen die ik echt absoluut moet horen en vergelijken.

met de search vond ik alleen maar redlijk oude topics maar dat kan ook aan me searching skills liggen :)

Het moet dus een stereo versterker worden (geen receiver) met 2 boxen en daar heb ik ongeveer € 1000 voor over (ben ook maar een studentje :'( )

de muziek waarnaar ik luister is echt super verschillend, een selectie uit wat ik recentelijk luister:
- System of a down
- Rammstein
- Trance
- Anastacia
- Meat loaf
- Metallica
- Guns N' Roses
- en pop 40 shit

bijna alles dus :D

misschien weten jullie wat versterkers en boxen die ik echt moet luisteren die ook goed bij mijn muziek"smaak" passen.

ps. Ik woon in Hilversum dus misschien weet iemand van jullie een set met meteen een winkel waar ik het kan beluisteren.

Verwijderd

In hilversum is iig een RAF http://www.raf.nl.
Langestraat 79 Hilversum 035 - 6250400.

Ik zou gewoon een stapel muziek meenemen, en daar gaan luisteren naar de apparaten die ze opgesteld hebben. Voor duurdere apparatuur moet je een afspraak maken, maar de RAF in Amsterdam heeft iig ook een ruimte waar goedkoper speelgoed staat. Daar kan je meestal gewoon binnenlopen, en gaan luisteren. Switchend tussen versterkers en boxen (knopjes roelen) moet je gewoon kijken wat je het beste vind klinken.

Meeste top40 shit, punk, metal, hard rock, trance enzo is immense kut opgenomen, dus daarmee kan je de potentie van de boxen en versterker niet echt mee testen. Natuurlijk moet je wel die muziek beluisteren, maar ik zou ook een aantal cd's met mooie opnames beluisteren (hebben ze daar wel).

Als akoestische instrumenten goed klinken, en stemmen zo natuurgetrouw mogelijk dan heb je een goede combinatie gevonden. Als trance dan slecht klinkt, dan komt dat omdat het trance is :P.

Wat minstens net zo belangrijk is als je versterker en boxen is je BRON (cd-speler, md-speler, dvd-speler, etc..)! Als je mooi geluid uit je computer denkt te halen, dan vergis je je. Magnetische velden in je computer doen geluidskwaliteit niet ten goede. En vaak worden er goedkope DA-converters gebruikt in geluidskaarten.

Neem iemand mee naar de winkel, en ga samen luisteren. Samen kun je de verschillen tussen de spullen beter horen. Uiteindelijk moet je ZELF kiezen, want jij moet er naar luisteren.

Laaste waarschuwing: Zorg dat audio geen hobby van je wordt, want het kost een hoop geld. :'(

Suc6

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Er zijn hier echt ziek veel mogelijkheden....
Nad c320 versterker.

Afbeeldingslocatie: http://www.nad.co.uk/gfx/INT/C320.gif

En tannoy r2 speakers om maar een voorbeeld te noemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/revolutionR2.gif

Dit moet je voor 1000 euro kunnen krijgen

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Rega brio, en bijvoorbeel B&W 602S3 speakers, hala je net denk ik, en voor dat geld echt een toppie geluid.

zal em ff beschrijven.

De rega brio heeft een hele goede kwaliteit geluid, echt een versterkertje voor de muziekliefhebber met een lager budget, klinkt echt goed, zoals vrijwel alle rega producten.

je zou misshcien ook een NAD kunnen proberen, of een rotel, de rega klinkt denk ik wel beter, maar de laatste zijn mooie alternatieven.

Wat betreft de speakers, hangt ook van de grote van je kamer af, met dit budget zou ik dus gaan kijken naar bovengenoemde B&W 602S3's, ook kun je Kef Q-serie en eventueel de tannoy's onder de loep nemen.

voor een kleine kamer zou ik zeker geen zuilen nemen, een boekenplank speaker klink vaak gewoon een stuk beter en is goedkoper.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Voor 1000 EUR is de keus behoorlijk groot, zelf zit ik momenteel te denken aan een nieuw setje met deze 2:

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries1_image_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rotel.com/euro/euro-prod/ra971mkll.jpg

De speakers zijn KEF Q1 (225 EUR p/s) en de versterker een Rotel RA-971mk2 (450 EUR). Ik heb de speakers al een keertje beluisterd en was wel onder de indruk, maar ik moet ze nog 'ns beter gaan beluisteren.

• FFF

FFF

idd, dat is dus de rotel wara ik het over had, en ook de Kef's ;) dan heb je echt een goed geluidje hoor.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 04 mei 2002 18:22 schreef /downtime/ het volgende:
Voor 1000 EUR is de keus behoorlijk groot, zelf zit ik momenteel te denken aan een nieuw setje met deze 2:

[afbeelding]

[afbeelding]

De speakers zijn KEF Q1 (225 EUR p/s) en de versterker een Rotel RA-971mk2 (450 EUR). Ik heb de speakers al een keertje beluisterd en was wel onder de indruk, maar ik moet ze nog 'ns beter gaan beluisteren.
Dat setje ziet er heel erg interessant uit. Maar speakers verschillen onderling zo EXTREEM van klank, dat advies geven daarover beperkt blijft tot het opsommen van wat men zelf mooi vindt.

Ik zou een C340 van NAD kopen met een stel chario syntar200T's. Dat is zo'n 1100 euro bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.audio.at/prod_pic/chario_syntar_200T.gif

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• mad_dog
  • Laatst online: 18-05 00:29
als je denkt dat je het verschil tussen mooi en mega mooi hoort dan moet je voor merken als denon endergelijke gaan
ik heb zelf laatst sony str de475 (versterker (dolby)) aangeschaft samen met smasung dvd speler die ook mp3s speelt en 2 boxen van infinity. deze zijn de reference mk41, uitverkoop bij feedback, 3wegs, moet je maar is kijkje nemen, echt een koopje kosten 59euro het stuk. (normaal 250 (zeggen ze) )
kan maar 1 ding zeggen, geweldig geluid :9~

en natuurlijk ga luisteren, das de beste tip
ik ga ff plaatjes zoeken van mijn apparatuur mocht je intresse hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.gameweek.nl/~maddog/str-de475

[img]http://www.gameweek.nl\~maddog\samsung_dvd_m405.jpg[/img]

de kleuren staan perfect bij elkaar en het kost je 800 euro
dan kan je er nog 2 xtra boxen of een sub aanhangen
(ik zou voor de sub gaan, dan is het geluid echt perfect)

• hervaz
Op zaterdag 04 mei 2002 18:34 schreef mad_dog het volgende:
als je denkt dat je het verschil tussen mooi en mega mooi hoort dan moet je voor merken als denon endergelijke gaan
ik heb zelf laatst sony str de475 (versterker (dolby)) aangeschaft samen met smasung dvd speler die ook mp3s speelt en 2 boxen van infinity. deze zijn de reference mk41, uitverkoop bij feedback, 3wegs, moet je maar is kijkje nemen, echt een koopje kosten 59euro het stuk. (normaal 250 (zeggen ze) )
kan maar 1 ding zeggen, geweldig geluid :9~

en natuurlijk ga luisteren, das de beste tip
ik ga ff plaatjes zoeken van mijn apparatuur mocht je intresse hebben

[afbeelding]

[url="http://www.gameweek.nl\~maddog\samsung_dvd_m405.jpg"][afbeelding][/url]

de kleuren staan perfect bij elkaar en het kost je 800 euro
dan kan je er nog 2 xtra boxen of een sub aanhangen
(ik zou voor de sub gaan, dan is het geluid echt perfect)
We hebben het over stereo en dan is denon niets meer dan een middenklasser, verder heb jij een 5.1 set aangeschaft, daar gaat het hier ook totaal niet om....en die dvd speler posten?

Ik ga hier toch ook niet die koelkast posten die ik laatst kocht? :) >:)

Nou ja, vooruit dan maar:

[Modbreak: GEEN WITGOED PICS !!] >:)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mooie koelkast, komt zeker wel mooi geluid uit als je die deur hard dicht slaat? >:)

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:37

TTLCrazy

Listen to Frankie

damn nou heb ik net dat plaatje van die koelkast gemist :o

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• mad_dog
  • Laatst online: 18-05 00:29
waarom zo lullig, ik bied dit gewoon ter overweging aan.
ik zette er niks voor niks dolby bij,
1. dit vind ik handiger voor als ik volgen jaar mijn pc er aan hang, en miischien breng ik met deze manier iemand anders op het idee om er overna te denken een dolby te kopen, maar ja wordt niet op prijs gesteld

ik zeg dat ik tevreden ben over dit setje en doe een tip om ergen goedkoop mooie boxen te kopen, maarja, graag of niet

• Leipo
  • Niet online
oops ik ben dus vergeten te zeggen dat het boekeplank speakers moeten zijn of kleine zuiltjes. voor die echt grote zuilen heb ik geen plek. mijn kamer is maar 220cm bij 390cm :'(

ik zat inderdaad ook aan die rotel te denken maar die heeft toch geen afstandsbediening? en ookal is mijn kamer klein meestal zit ik niet in de buurt van me versterker en zou ik toch graag een afstandsbediening hebben.

ik zag dat de rotel 972 die wel heeft maar ik heb daar nog niet een goede prijs voor kunnen vinden maar aangezien ik me set in juli aan wil schaffen kan ik wel wat korting verwachten (juli was toch de kortingsmaand op hifi gebied?) en zou hij toch binnen mijn budget kunnen vallen.

mijn broer is ook op zoek naar een betere set en hij kwam uit bij de marantz pm7000 met Kef Q1 boxen. nou heb ik ze zelf nog nooit gehoord maar volgens hem waren het meesterlijk goede boxen. maar jammer genoeg verschild onze smaak in geluid toch wel een beetje :)

alvast bedankt voor alle tips!

• hervaz
Rotel is inderdaad mooi spul ja, heb ik zelf ook :)

Als het kleine speakers moeten zijn, chario syntar 200,tannoy r1,dynaudio audience 42.

En die jongen met die dvd speler, kom op zeg, je kan toch wel tegen een geintje? :P

• Leipo
  • Niet online
jah mensen die ik ken hebben een grote rotel (weet type jammer genoeg niet) met 2 B&W 604s2 boxen staan, klinkt echt mooi. (maar dat zal ik niet halen met mijn budget :D )

maar ik wil wel alle opties openhouden.. misschien klinkt een andere combo nog wel mooier.. ik ga snel luisteren als ik de tijd heb bij Raf

en over die jongen met die dolby en die DVD: is aardig van je dat je me erop attent maakt maar ik had die keuze al een tijdje geleden gemaakt en ik ga dus puur en alleen voor stereo

Verwijderd

ik had voor 1000 eurootjes:

- Kenwood KRF-A4030 receiver
- 2x Energy e:XL-16 speakertjes
- Energy e:XL-S8 Subwoofer
- 20 meter monster XPHP cable

Afbeeldingslocatie: http://www.kenwood.com/i/products/audio/home/image/krf_a4030.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/speakers.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/sub.gif

• hervaz
Op zaterdag 04 mei 2002 20:14 schreef Leipo het volgende:
jah mensen die ik ken hebben een grote rotel (weet type jammer genoeg niet) met 2 B&W 604s2 boxen staan, klinkt echt mooi. (maar dat zal ik niet halen met mijn budget :D )

maar ik wil wel alle opties openhouden.. misschien klinkt een andere combo nog wel mooier.. ik ga snel luisteren als ik de tijd heb bij Raf

en over die jongen met die dolby en die DVD: is aardig van je dat je me erop attent maakt maar ik had die keuze al een tijdje geleden gemaakt en ik ga dus puur en alleen voor stereo
Als je goed zoekt en bereid bent 2dehands aan te schaffen moet een mooie grote rotel en een set 603 s2 van b&w makkelijk lukken, zo zag ik laatst een ra980bx van rotel staan voor slechts 325 euro, en die speaker voor 355 per stuk nieuw in doos.

• Leipo
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 12:06 schreef hervaz het volgende:
Als je goed zoekt en bereid bent 2dehands aan te schaffen moet een mooie grote rotel en een set 603 s2 van b&w makkelijk lukken, zo zag ik laatst een ra980bx van rotel staan voor slechts 325 euro, en die speaker voor 355 per stuk nieuw in doos.
ik ben alleen bang dat die 603s2 al een beetje te groot zijn voor mijn toch wel kleine kamer. lijkt mij dat zo'n speaker toch pas echt tot zijn recht komt in een wat grotere kamer. maar ik zal ze toch maar ff beluisteren.

maar ik moet toch eerst luisteren want me broer had ook B&W boxen beluisterd en vond ze totaal niet mooi klinken terwijl iedereen hier het een super merk vind :)
en bij die mensen klinkt het wel mooi maar dat is ook wel een veel duurdere set dus dat kan ik niet echt vergelijken met wat ik kan kopen met mijn budget

donderdag mooi de hele dag vrij dus dan kan ik ff de tijd nemen om te luisteren.

tijdelijk lijstje tot nu mede samengesteld door jullie ingevingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Versterker
----------
Nad c320
Nad c340
Rega brio
Rotel RA-971mk2
Rotel RA-972
Rotel RA-980bx
Marantz pm7000

Boxen
----------
B&W 602S3
B&W 603s2
KEF Q1 
chario syntar 200
tannoy r1
dynaudio audience 42

meerdere suggesties, ervaringen of dingen waar ik moet letten hoor ik graag!

• hervaz
Heel mooi lijstje, maar soms staan er marantz pm 80 versterkers te koop, de voorloper van de 8000, da's echt een klassieker, en meestal te koop voor 300 euro, die zou ik echt meenemen als je hem ergens ziet.

Ook audiozaken langgaan en vragen naar 2dehands is zeker aan te raden, soms vind je dan echt hele leuke spullen!

Ik wou toen ook een rotel versterker kopen en kwam thuis met een vincent ;)

Qua speakers heb je dan ook nog monitor audio,heco en nog 100'en meer....gewoon veel luisteren, als je dat leuk vind heb je geweldige middagen in de luisterruimtes!

• Leipo
  • Niet online
die pm 80 zag ik staan op de site van stassen. dus das wel een mooie? en is het dan de MARANTZ PM 80 II of de MARANTZ PM 80 SE?

ff kijken dan maar of ik die kan vinden in een zaak rond Hilversum.

en ik was ook aan het kijken naar Vincent (helemaal mooi omdat ik zelf ook zo heet :) ) maar de prijzen van de instap modellen is zeer sterk gestegen vergeleken met vorig jaar :(
bij stassen: VINCENT SV 231 € 975
kan me herinneren dat die vorig jaar nog ongeveer 1300 gulden was...

• hervaz
Ik ken iemand die een sv 231 heeft, en hem binnenkort wegdoet? Interesse?

Kan hem het anders wel ff vragen...

• Leipo
  • Niet online
natuurlijk als hij in mijn budget plaatje valt en natuurlijk wel mooi klinkt :)

ik heb een Vincent nog nooit gehoord en zal hem dan dus ook nooit blind kopen :)
aan welke speakers heeft hij hem hangen?

hmm lees net een oude post van jou en daar staat in dat het een klasse A versterker is en een echte verwarming. nou heb ik een kleine kamer waar al een PC staat te loeien en een extra verwarming erbij zal mijn huisdier (een rat) de dood in helpen ben ik bang :D

• hervaz
Valt binnen budget wat ie er ongeveer voor wil, hij heeft en audience 42 aan hangen.

• FFF

FFF

Vincent is idd een heel leuk merkje, veel power, maar wel redelijk goedkoop spul. TRega speeld vincent er wel uit dnek ik. Maar vincent maar versterers als een tank, vaak klasse a met veel vermogen.

• Leipo
  • Niet online
jammer dat die Vincent eigenlijk zeer veel stroom trekt. ik woon nog thuis maar ik weet wel dat me ouders nu al een behoorlijke kostenpot heeft aan mij... vaak genoeg PC, TV en stereo tegelijk aan en ik heb al zo'n lekkere stroomverslindende athlon in me PC :)

dus dat wil ik me ouders liever niet aan doen.. waarschijnlijk als ik op mezelf woon >:)
moet me dus maar beperken tot versterkers die geen klasse A zijn :'(

• Leipo
  • Niet online
misschien een nuttige toevoeging: omdat ik een kleine kamer heb zullen mijn speakers dicht bij de muren staan aan de zijkant en vlak voor mijn raam (bijna de gehele breedte van mijn kamer) ik weet niet of dat veel uitmaakt met de speakers in mijn lijstje maar als iemand mij hier iets nuttigs over kan vertellen dan hoor ik het wel :)

• FFF

FFF

Op zondag 05 mei 2002 20:52 schreef Leipo het volgende:
misschien een nuttige toevoeging: omdat ik een kleine kamer heb zullen mijn speakers dicht bij de muren staan aan de zijkant en vlak voor mijn raam (bijna de gehele breedte van mijn kamer) ik weet niet of dat veel uitmaakt met de speakers in mijn lijstje maar als iemand mij hier iets nuttigs over kan vertellen dan hoor ik het wel :)
gewoon boekenplank speakers op stands, dus geen zuilen, da's eigenlijk het belangrijkste, verder zou je een bass reflex pijp achter kunnen mijden, of een gesloten systeem ofzo, maar dat beperkt je keuze heel erg.

• Leipo
  • Niet online
hoe ver zou eigenlijk een speaker gemiddeld van de achter/zijwand af moeten staan?

• hervaz
Dat ligt aan de grootte en aan het systeem, een gesloten speaker of een basreflex naar de voorkant kan dicht tegen de muur, een dipool moet wel 1 meter de kamer in, het is vooral een kwestie van proberen.

• Leipo
  • Niet online
Ik ben vandaag ff gaan luisteren bij Raf Hilversum maar ik kon jammer genoeg niet alles op mijn lijstje beluisteren.

ik heb kunnen luisteren naar het volgende:

- Rotel RA-971Mkll
- Marantz pm4200
- NAD 320

met als speakers:

- B&W 602s3
- Kef cresta 2
- verschillende mission boxen
- en nog wat andere boxen die niet noemenswaardig zijn :)

uit deze spullen klonk de Rotel RA-971Mkll in combinatie met de B&W 602s3 boxen het beste. deze combo kost in totaal 950 euro (450 rotel, 250 B&W per stuk). weet niet of dit wel een goede prijs ervoor is :)

maar ik ga nog niet kopen na mijn eerste luisterronde. ik zal nog veel meer muziek testen om misschien tot een andere conclusie te komen :)

ik weet niet of die marantz te vergelijken is met de pm7000 maar ik kon de pm7000 niet beluisteren omdat die het niet deed. en ik kon de KEF q1 niet beluisteren omdat hij net verkocht was en er dus niet meer stond :D

• Leipo
  • Niet online
hmm heeft niemand een idee of je de pm4200 een beetje goed kan vergelijken met de pm7000 van Marantz?

nou ik ga in ieder geval morgen weer een lange tijd luisteren...

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

-Stef-

Slainthe!

Luister dan ook icm Chario's (100 of 200). Die vond ik met Marantz erg goed klinken.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• blade181
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

De speaker moeten wel goed geluid geven en elke soort speaker doet dat op een andere versterker beter dan op de andere...

Een kamaraad heeft harman kardon en jamo speakers....
Misschien een idee :)

Another white boy in this movie? Damn!

• hervaz
Die chario's op die rotels die je beluisterde is naar mijn mening een hele goede combinatie, die veel wegspeelt.

Ik heb die chario's gehad, en meerdere rotels gehad, ter aanvulling ;)

Verwijderd

De Marantz PM7000 speelt zeker mooier dan de PM4200. De 7000 heeft meer power en klinkt mooier. Marantz gaat vooral goed samen met KEF en Tannoy. Voor de rest heb ik er geen ervaring mee.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Wat minstens net zo belangrijk is als je versterker en boxen is je BRON (cd-speler, md-speler, dvd-speler, etc..)!
Speakers zijn belangrijker dan de rest. Omdat ze in 99% van de gevallen het uiteindelijke geluid het MEEST beinvloeden.
En daarbij komt ook dat ze thuis heel anders kunnen klinken, plaatsing is erg belangrijk.
misschien een nuttige toevoeging: omdat ik een kleine kamer heb zullen mijn speakers dicht bij de muren staan aan de zijkant en vlak voor mijn raam (bijna de gehele breedte van mijn kamer) ik weet niet of dat veel uitmaakt met de speakers in mijn lijstje maar als iemand mij hier iets nuttigs over kan vertellen dan hoor ik het wel
Ligt eraan. Of je speakers met een bass-reflex systeem of een gesloten systeem koopt. Bij bass-reflex speakers heeft de plaatsing van de speakers en jezelf meer invloed op wat je waarneemt (vooral wat bass-frequenties betreft). Staan speakers en/of jij dichter bij de muur dan zal het geluid bonkeriger klinken of hoor je flinke subbass. Bij kamers met een hoog plafond heb je minder snel last van het "staande golven" princiepe (bassfrequenties die "harder" worden waargenomen). Zelf ging ik altijd dicht bij de muur zitten, omdat de diepste bass tonen dan veel beter hoorbaar waren (staande golven). Daar hield ik wel van, dat het niet zo klonk als bedoeld maakte me niet uit.

Tegenwoordig luister ik veel metal. Daarbij is het niet aan te raden, teveel bass in metal klinkt gewoon ranzig. Bij trance of techno is het wel leuk. Dus als je vooral hardrock/nu metal luisterd zou ik het niet aan willen raden.

Als je in het midden van je kamer zit of meer dan een meter van de muur vandaan heb je niet vaak last van deze staande golven (ik ben heel vaak van positie in deze kamer veranderd). Dus opzicht hoef je hier niet bang voor te zijn met Hifi speakers voor JOU budget. Zoals eerder gezegd moet je zelf maar gaan luisteren, want aanraden wordt steeds moeilijker. Omdat niet iedereen dezelfde muziek luisterd EN anders tegen speakers aankijkt.
uit deze spullen klonk de Rotel RA-971Mkll in combinatie met de B&W 602s3 boxen het beste.
Mooie keuze, alhoewel je misschien ook eens naar de PM7000 van Marantz kunt gaan luisteren. Die kost ongeveer 900 piek.
(hehe bij audio denk ik nog in guldens, bij andere artiekelen in euro's beetje vreemde zooi)

• FFF

FFF

bah, met die marantz ben ik het niet eens :D

hou het maar gewoon bij die rotel en B&W's, ik zou eigenlijk zeker NAD en rega (brio) ook luisteren.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik zou dan kiezen voor de NAD C350, die is net wat zwaarder (60 watt per kanaal), net wat lekkerder dus!

Ik heb die zelf, met twee oude B&W DM2a's erop, ENJOY !!

edit : en ik luister ongeveer dezelfde muziek, kwa geluid (metal, hardrock, hiphop, icp)

Mother, will they like this song?

• Leipo
  • Niet online
bedankt voor de tips en dergelijke. ik zal nog wat dingen uitleggen:

ik heb geen chario kunnen beluisteren omdat ze bij Raf alleen de syntar 100 T hadden staan maar niet eens aangesloten.

De Marantz pm7000 kon ik dus niet beluisteren omdat ik er geen geluid uit kreeg maar ik ga morgen er weer heen en dan hoop ik dat hij het wel doet en anders laat ik het personeel er ff naar kijken want ik wil hem gewoon beluisteren.

De Nad 350 valt waarschijnlijk buiten mijn budget als ik kijk naar de prijzen van Raf alleen al voor de Nad 320. Maar ik zou natuurlijk ook kunnen kijken naar aanbiedingen zodat hij wel in mijn budget zou passen. over het uiterlijk van Nad zal ik het maar niet hebben. laten we het er op houden dat smaken verschillen :D

Groot nadeel van de rotel vind ik nog wel dat er geen afstandsbediening bij zit. en als de pm7000 beter klinkt dan die pm4200 (Bass weergave vond ik slordig klinken) zou ik misschien nog kunnen zwichten voor een marantz (waarschijnlijk ook vanwege het feit dat de cd-speler waarschijnlijk van marantz wordt, cd4000).

ik heb ook nog niet naar die rotel kunnen luisteren samen met die marantz cd-speler, alleen maar met zo'n digitale sony cd-speler (die erg traag doorspoeld).

opzich kan ik bij Raf heel goed de luisterruimte vergelijken met mijn kamer want de speakers staan ook redelijk dicht bij de achterwand. zelfs dichter als dat de speakers bij mij zouden staan.
ik heb ook wat veranderd aan mijn indeling van mijn kamer en ik kan de speakers wat meer van de wand afzetten dan voorheen. want zeer veel bass kan ik niet gebruiken (lastige buren maar ook ouders :( )

• Leipo
  • Niet online
vandaag weer ff geweest.

ik kon gelukkig wel de Marantz pm7000 beluisteren maar als ik de pm7000 met dezelfde cd-speler wilde vergelijken met de Rotel RA-971mkII dan kon ik alleen de Nad 521 cd-speler gebruiken.
dit doordat de cd4000 van marantz alleen aangesloten was op de pm4200 en ze nu geen tijd hadden om dat te veranderen. als ik zaterdag middag terug zou komen dan zouden ze het veranderd hebben.

Ze hadden ook de KEF Q1 weer dus die heb ik ook ff kunnen beluisteren.

mijn ervaring van de dag:
de pm7000 klinkt inderdaad beter dan de pm4200 en vind ik persoonlijk ook beter klinken met de B&W 602s3 speakers klinken dan de rotel. ik vond het veel ruimtelijker klinken dan de rotel terwijl de rotel vergeleken met de pm4200 juist weer ruimtelijker klonk...

ik vond de B&W speakers ook beter klinken dan de KEF Q1 (zowel op de rotel als op de marantz) Kef klinkt mij iets te vol en te warm.

nu maar wachten op zaterdag en dan eens kijken hoeveel verschil een cd-speler kan maken (al kan ik me dat niet echt voorstellen)

Verwijderd

Ik weet alleen dat die NAD cd-speler door veel mensen beter wordt gevonden. De CD4000 ken ik goed aangezien mijn broer d'r 1tje heeft, het is een fijne speler maar ik denk niet dat hij net zo goed is als een NAD aangezien dat weer een stapje beter is dan de instapspeler van marantz.

• Leipo
  • Niet online
zou ik die NAD dan misschien kunnen vergelijken met de cd5000 of de cd6000 van marantz?

maar ik moet toch nog veel luisteren. ik merk dat ik nog niet zo heel veel ervaring heb met luisteren maar naarmate ik langer luister hoor ik dingen die me eerst niet opvielen. maar ik merk ook dat ik langer naar een versterker moet luisteren want als ik over schakel naar een andere versterker en ik schakel weer terug dan vind ik hem ineens erg slecht klinken maar naarmate ik dan weer 5 minuten luister vind ik hem weer steeds mooier klinken.

daarom ben ik er nog steeds niet uit of ik nou voor die marantz ga of toch nog die rotel.. lastige keuze :( want ik vind ze allebei wel mooi klinken na 5 minuten ookal klinken ze toch wel verschillend...

Verwijderd

Ik denk dat je het gewoon moet proberen, en als je denkt: ja dit klinkt echt mooi. Dan gewoon een beslising maken. Aangezien thuis alles toch net weer anders klinkt. Tevens gaan veel speakers beter klinken als ze een paar weken gebruikt(ingespeeld) zijn. Persoonlijk is er goed te luisteren naar veel combinaties maar is er toch altijd 1tje die je net iets meer aanspreekt.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Door deze draad ben ik me wat meer gaan verdiepen in Rotel. Met de Chario's in mijn achterhoofd valt me op dat er niet echt veel (in vergelijking met de andere bekenden) over te vinden is. Mediacheckpoint, Stassen en EuroHopper verkopen ze geneens (en de 1ste en de 3de ook geneens Marantz :? ).

Ik twijfel nog erg tussen een surround receiver (RSX 972 of RSX 1065) en een stereo receiver (RX 1050 (is dit de opvolger van de RX 975?)). Buiten Rotel.com en audioreview.com vind ik er niet veel over.

Graag zou ik wat prijzen horen/lezen van deze beestjes. Luisteren ga ik nog zeker doen maar online zie ik ze nog niet.

Iemand die iets weet?

• Leipo
  • Niet online
ik kijk veel op www.rikstoet.nl daar hebben ze chario, marantz, rotel, nad en nog veel meer.. ze schijnen niet een van de goedkoopste te zijn maar het geeft toch wel een goede prijsindicatie.

de mensen bij Raf zullen mij nog wel vaak zien vrees ik :) ik moet toch nog 4 weken op mijn salaris wachten totdat ik het kan betalen dus ik heb nog tijd zat :)

ik ga gewoon nog zeer veel luisteren naar die rotel en die marantz en hopelijk kom ik er dan wel uit :)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op woensdag 08 mei 2002 20:30 schreef Leipo het volgende:
ik kijk veel op www.rikstoet.nl daar hebben ze chario, marantz, rotel, nad en nog veel meer.. ze schijnen niet een van de goedkoopste te zijn maar het geeft toch wel een goede prijsindicatie.

de mensen bij Raf zullen mij nog wel vaak zien vrees ik :) ik moet toch nog 4 weken op mijn salaris wachten totdat ik het kan betalen dus ik heb nog tijd zat :)

ik ga gewoon nog zeer veel luisteren naar die rotel en die marantz en hopelijk kom ik er dan wel uit :)
Bedankt. Ik ga ook niet over 1 nacht ijs. Ik loop al zo'n 1,5 jaar wat serieuzer te neuzen alleen steekt nu Rotel de kop op. Da's het leuke (en frustrerende). Er is zoooo veel moois. Had ik me bijna te goed gedaan aan een Yammie. Nou het kon slechter. :)

• hervaz
Misschien heb ik binnenkort nog wel mn 972 pre en 1070 eind te koop :)

Beetje verliefd geworden op die pm 14... O+

• Leipo
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 20:42 schreef hervaz het volgende:
Misschien heb ik binnenkort nog wel mn 972 pre en 1070 eind te koop :)

Beetje verliefd geworden op die pm 14... O+
hoeveel vraag je ervoor dan :9~ ^99

• hervaz
HAPHAP :)

Nou ja ik weet niet, misschien vergeet mn pa die pm 14 wel (hij speelt met mn rotels nu) ;) >:)

//edit//

hifi is een geldverslindende hobby ja ;)

//edit//

• Leipo
  • Niet online
jammer, maar mocht hij toch besluiten voor die pm 14 te gaan laat het dan ff weten ;) misschien heb ik dan namelijk nog niets gekocht :)

zeer lastig dit luisteren en kopen :) de eerste keer dat ik dit doe voor hifi maar ik weet nu wel wat de mensen op dit forum bedoelden: je moet echt veel luisteren :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 08 mei 2002 20:30 schreef Leipo het volgende:

Ik zie dat je in H'sum woont, ik zelf zou Vincent Wagenaar aanraden als verkoper. Dan weet je zeker dat je iemand hebt die verstand van zaken heeft, je een zo mooi mogelijke set wil verkopen, geen onzin praat en een relaxte gast is.
Da's de lange slanke blonde man van achter in de 30 :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Leipo
  • Niet online
weet iemand nog een goede hifi zaak in Hilversum? niet dat Raf slecht is ofzo maar ik wil toch graag nog ff rondkijken bij andere zaken waar ik misschien andere boxen kan beluisteren dan bij raf (zoals de chario syntar 200).

en ik ga ook nog ff kijken naar een voor-eind combo van rotel: de rc971/rb971, normaal valt hij niet in mijn budget maar ik las hier laatst dat er een bedrijf was die deze combo aanbood voor € 500. en misschien komt die aanbieding weer een keer (in juli ofzo) dus ik zal hem toch ff beluisteren :)

• Leipo
  • Niet online
wow ik zie nu net dat stassen en soort opruiming houdt.

ra-972 van Rotel voor maar € 360 en de B&W 602s2 voor € 200 per stuk! maar ook de marantz pm7000 voor maar € 379.
dan klinkt een rotel 972 met B&W 602s2 combo erg aantrekkelijk :)
zit er veel verschil tussen de B&W s2 en de s3?

hmm wel 1 lullig detail: ik kan het nu wel net kopen maar dan heb ik geen geld over voor kabels en interlinks :D en ik denk niet dat ze me die er gratis bij gaan geven als de spullen al zo goedkoop zijn :)

Verwijderd

Kan toch eerst spelen met de std. kabels? Anders maak je een DIY kabel voor een paar gulden, is toch al anders dan die dunnen standaard kabels.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Zojuist weer even bij Staffhorst wezen luisteren aangezien ik de B&W 600 serie nog niet beluisterd had. Prachtig geluid moet ik zeggen en ik vond de 602 S3 stukken beter klinken dan de 603 S3-zuil. Die laatste heeft meer bas maar klinkt een stuk doffer dan zijn kleinere broer.

Verrassend vond ik overigens de Quadral Shogun (Aurum?) Phonologue die ze in de aanbieding hebben (499@399). Prachtig strak geluid, geen overheersende bas en mooie mid/hoog is in de goeie verhouding aanwezig. Ik moet zeggen dat ik deze beter vond klinken dan de B&W's.

Helaas hadden ze geen Chario's aangesloten. Wel een prachtige hoek met alle modellen geshowed, alleen niets aangesloten. :( Ook geen enkele Rotel te bekennen (waar ik eigenlijk voor kwam).

Dus zoals het zovaak gaat, je gaat ergens voor en komt met hele nieuwe ideeen thuis. :)

• Leipo
  • Niet online
haha dat heb ik nou ook :)

ik wil nog graag wat verschillende speakers en versterkers beluisteren voordat ik wat koop. zoals Rega, Chario, Quadral etc...

en ik ben er ook nog niet uit welk geluid ik nou mooier vind: Rotel of Marantz :(

ik heb gelukkig nog de tijd tot juli en mischien is mijn budget dan ook wat hoger geworden (waarschijnlijk 1250 euro :D maar moet ook nog een cd-speler erbij :( ) en met al die kortingen dan kan ik misschien nog iets veel mooiers kopen :)

Verwijderd

Wat hierboven ook al eens gevraagd is wil ik ook wel ff weten. Is er veel verschil tussen de S2 en de S3 van de B&W602?

• FFF

FFF

Op vrijdag 10 mei 2002 15:53 schreef -Stef- het volgende:
Zojuist weer even bij Staffhorst wezen luisteren aangezien ik de B&W 600 serie nog niet beluisterd had. Prachtig geluid moet ik zeggen en ik vond de 602 S3 stukken beter klinken dan de 603 S3-zuil. Die laatste heeft meer bas maar klinkt een stuk doffer dan zijn kleinere broer.

Verrassend vond ik overigens de Quadral Shogun (Aurum?) Phonologue die ze in de aanbieding hebben (499@399). Prachtig strak geluid, geen overheersende bas en mooie mid/hoog is in de goeie verhouding aanwezig. Ik moet zeggen dat ik deze beter vond klinken dan de B&W's.

Helaas hadden ze geen Chario's aangesloten. Wel een prachtige hoek met alle modellen geshowed, alleen niets aangesloten. :( Ook geen enkele Rotel te bekennen (waar ik eigenlijk voor kwam).

Dus zoals het zovaak gaat, je gaat ergens voor en komt met hele nieuwe ideeen thuis. :)
ik heb de shogun hier staan, weet je toevallig welke amp en cd speler erop hing, ik zoek nog iets bijpassends.

leuk om te horen dat je het mid hoog goed vond, helaas komt er bij mij door accoustische en vermogens problemen nog geen mooi laag uit, het hoog vindt ik zelf zeer mooi, door de bandtweeter die gebruikt is, de normale prijs van deze speaker is 1000 gulden per stuk.

Een aanrader zeker voor een wat grotere kamer, wel is het verstandig een vette amp er op te leggen, dan worden ze pas echt wakker.

Verder vindt what hifi de wharfedale diamond serie een echte aanrader gecombineerd met de rega brio, dat de rega goed is weet ik, dus ik zou zkeer deze set eens gaan beluisteren.

BTW de shogun behoord tot de phonologue gold serie. de aurum serie zijn wat anders en vaak duurder en moeilijker te plaatsen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:54

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Afbeeldingslocatie: http://www.demonleague.nl/forum/images/smilies/bouncy.gif

Hmm, je hebt al keus genoeg. Er is 1 universele regel, luisteren :)

Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 10 mei 2002 21:37 schreef FFF het volgende:

[..]

ik heb de shogun hier staan, weet je toevallig welke amp en cd speler erop hing, ik zoek nog iets bijpassends.

leuk om te horen dat je het mid hoog goed vond, helaas komt er bij mij door accoustische en vermogens problemen nog geen mooi laag uit, het hoog vindt ik zelf zeer mooi, door de bandtweeter die gebruikt is, de normale prijs van deze speaker is 1000 gulden per stuk.

Een aanrader zeker voor een wat grotere kamer, wel is het verstandig een vette amp er op te leggen, dan worden ze pas echt wakker.

Verder vindt what hifi de wharfedale diamond serie een echte aanrader gecombineerd met de rega brio, dat de rega goed is weet ik, dus ik zou zkeer deze set eens gaan beluisteren.

BTW de shogun behoord tot de phonologue gold serie. de aurum serie zijn wat anders en vaak duurder en moeilijker te plaatsen.
Ik zette Aurum erbij omdat de site van Quadral bij Aurum de shogun vermeldt. Ik zie nu dat het een kwestie van doorscrollen was. |:( Ik begrijp nu dat de shogun serie niet meer gemaakt wordt (omdat deze te duur bleek in produktie?).

Ik zag dat er een Denon was aangesloten op de Quadrals. Er waren 2 andere jongens uitvoerig aan het testen en heb dus zelf (nog) niet mogen spelen. Het grappige is dat ze vooral tussen de B&W 603S3 en de 602S3 aan het switchen waren totdat een derde voorstelde de Quadral's te proberen. Wat een verschil!

Zelf ben ik erg benieuwd hoe deze speaker zich laat kietelen door respectievelijk een Yamaha, een Marantz en een Rotel. De Denon klonkt erg mooi en compleet wat goed opvalt wanneer je tussen de diverse speakers switched. Daarom wil ik nu juist de versterker switchen ("doffe" Denon tegenover een "scherpe" Yamaha).

De muziek die zij speelde was heel veelzijdig zodat de hele range van de speaker goed te beluisteren was. Hij staat in ieder geval op mijn lijstje.

Verwijderd

waarom koop je niet gewoon een discoversterker en je plugt er een equalizer voor en een paar redelijk boxen erachter. Dan kan je het geluid zelf instellen, dit heb ik ook.
Ik heb namelijk een versterker van maar 300 euro een equalizer van 150 en boxen van 200 euro per stuk kom je op 850 euro ben je goedkoper uit en het gaat mega hard

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik vermoed dat "mega hard" niet echt het effect is wat hij zoekt |:(

• Leipo
  • Niet online
inderdaad.. dat mega hard effect heb ik nu ook dus hoef ik geen eens een andere stereo set te kopen :)

het gaat mij echt om de kwaliteit van de muziekweergave.

maar jammer is dat er nog steeds niemand het antwoord heeft om mijn vraag of er veel verschil zit tussen de s2 en de s3 van B&W. ik hab alleen nog de s3 kunnen beluisteren en wil weleens weten of de s2 misschien beter bij mij past...

btw. weet iemand een zaak waar ik onderandere Rega kan beluisteren? omgeving het gooi maar ik heb een OV-jaarkaart dus een plek die makkelijk bereikbaar is met openbaar vervoer is ook goed (graag waar ze ook B&W, chario enzo hebben zodat ik wel kan vergelijken, zo dus ook rotel en marantz :) ).

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 11 mei 2002 02:17 schreef Leipo het volgende:
inderdaad.. dat mega hard effect heb ik nu ook dus zou ik geen eens een andere stereo set te kopen :)

het gaat mij echt om de kwaliteit van de muziekweergave.

maar jammer is dat er nog steeds niemand het antwoord heeft om mijn vraag of er veel verschil zit tussen de s2 en de s3 van B&W. ik hab alleen nog de s3 kunnen beluisteren en wil weleens weten of de s2 misschien beter bij mij past...
Tja, en anders blijft het toch subjectief. Zelf luisteren blijft natuurlijk het beste (wist je natuurlijk al). Maar nog even over dat, als nou iemand zegt dat de S3 stukken beter klinkt en is dan de S2 wat doet dat jou dan? Serieus hoor want jij moet er uiteindelijk naar luisteren.

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 02:20 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Tja, en anders blijft het toch subjectief. Zelf luisteren blijft natuurlijk het beste (wist je natuurlijk al). Maar nog even over dat, als nou iemand zegt dat de S3 stukken beter klinkt en is dan de S2 wat doet dat jou dan? Serieus hoor want jij moet er uiteindelijk naar luisteren.
nou misschien zegt iemand wel dat het hoog sterk veranderd is, zoals dat het bijv minder schel is. maar misschien vind ik dat wel mooi en zou ik dus beter die s2 kunnen nemen. anders zou ik er waarschijnlijk niet zo heel veel moeite voor doen om een zaak te vinden die de s2 nog te beluisteren heeft staan.

ik vraag dus niet naar een mening van "klinkt veel beter" enzo maar echt naar iets objectiefs van "minder schel" en dergelijke (hoop dat ik duidelijk ben :) )

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 11 mei 2002 02:24 schreef Leipo het volgende:

[..]

nou misschien zegt iemand wel dat het hoog sterk veranderd is, zoals dat het bijv minder schel is. maar misschien vind ik dat wel mooi en zou ik dus beter die s2 kunnen nemen. anders zou ik er waarschijnlijk niet zo heel veel moeite voor doen om een zaak te vinden die de s2 nog te beluisteren heeft staan.

ik vraag dus niet naar een mening van "klinkt veel beter" enzo maar echt naar iets objectiefs van "minder schel" en dergelijke (hoop dat ik duidelijk ben :) )
Volledig. :) Ik probeer ook zo veel mogelijk te horen en lezen van wat hier verkondigd wordt. Ik bedoelde alleen dat je de info moet meenemen en niet laten beslissen over je uiteindelijke aankoop maar ik gellof dat je dat al niet van plan was. :) Ik ben zelf ook geen "expert" zoals sommigen dat hier zijn maar net als jij op zoek naar een mooie set. Je hebt gelijk dat je uit dit forum veel waardevols kan halen. Succes!

• Leipo
  • Niet online
ik hechtte eerst veel waarde aan wat anderen van mijn toekomstige set zouden vinden maar ik heb gemerkt dat smaken gewoon teveel verschillen op hifi gebied dat het onmogelijk is om een set te vinden die al mijn vrienden ook mooi vinden klinken.

zo zou mijn broer voor de marantz pm7000 met KEF Q 1 boxen.. ik weet nu zeker dat ik dat niet wil :) maar dat wist ik pas nadat ik het beluisterd had, ik vind die hele KEF Q 1 gewoon TE warm klinken maar dat vindt mijn broer blijkbaar zeer mooi .

bij veel andere dingen ben ik nog steeds zo dat ik wil dat anderen het ook mooi/leuk/gaaf vinden (negatief trekje van me).
gelukkig weet ik nou wel beter bij hifi :) maar het zijn toch kleine dingen waar ze me hier op dit forum op attent kunnen maken waardoor er ineens een heel andere deur voor mij open gaat.. zo had ik bijv. nog nooit van Rega gehoord maar omdat er toch wat mensen zijn die het wel leuk vinden klinken zal ik toch wel ff mijn best doen om dit merk toch ff te kunnen beluisteren. wie weet vergeet ik het hele rotel/marantz verhaal wel en raak ik volledig verliefd op Rega :D

ik ben jammer genoeg maar een studentje dat al zijn geld bij elkaar moet werken en dus niet zoveel uit te geven heeft dus ik wil het wel in 1 keer goed genoeg doen voor de komende 5+ jaar.

en -Stef-: jij natuurlijk ook succes met het zoeken naar een mooie set. als je het je nog kan herineren als je het eindelijk hebt post dan ff hier wat je gekocht hebt. ben wel nieuwsgierig :)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 11 mei 2002 02:43 schreef Leipo het volgende:
ik hechtte eerst veel waarde aan wat anderen van mijn toekomstige set zouden vinden maar ik heb gemerkt dat smaken gewoon teveel verschillen op hifi gebied dat het onmogelijk is om een set te vinden die al mijn vrienden ook mooi vinden klinken.

zo zou mijn broer voor de marantz pm7000 met KEF Q 1 boxen.. ik weet nu zeker dat ik dat niet wil :) maar dat wist ik pas nadat ik het beluisterd had, ik vind die hele KEF Q 1 gewoon TE warm klinken maar dat vindt mijn broer blijkbaar zeer mooi .

bij veel andere dingen ben ik nog steeds zo dat ik wil dat anderen het ook mooi/leuk/gaaf vinden (negatief trekje van me).
gelukkig weet ik nou wel beter bij hifi :) maar het zijn toch kleine dingen waar ze me hier op dit forum op attent kunnen maken waardoor er ineens een heel andere deur voor mij open gaat.. zo had ik bijv. nog nooit van Rega gehoord maar omdat er toch wat mensen zijn die het wel leuk vinden klinken zal ik toch wel ff mijn best doen om dit merk toch ff te kunnen beluisteren. wie weet vergeet ik het hele rotel/marantz verhaal wel en raak ik volledig verliefd op Rega :D

ik ben jammer genoeg maar een studentje dat al zijn geld bij elkaar moet werken en dus niet zoveel uit te geven heeft dus ik wil het wel in 1 keer goed genoeg doen voor de komende 5+ jaar.

en -Stef-: jij natuurlijk ook succes met het zoeken naar een mooie set. als je het je nog kan herineren als je het eindelijk hebt post dan ff hier wat je gekocht hebt. ben wel nieuwsgierig :)
Aangezien ik al zo'n 1,5 jaar serieus aan het zoeken ben mbv dit forum zal ik zeker mij uiteindelijke keuze posten als het zover is. Je hebt zeker gelijk om tips van anderen na te gaan. Dat doe en deed ik ook zeker. En ik moet zeggen dat ik met die info in mijn achterhoofd veel beter luister.

Telkens weer kom je iets nieuws tegen wat je bevalt. Zo kwam ik qua speakers van niets naar Tannoy, naar Chario en nu duikt Quadral op (nadat ik B&W ging luisteren). En de bron ging van receiver naar versterker (beide suround) naar stereo.

Ik zit nu met Rotel, Marantz en Yamaha (toch nog :) ) in mijn maag. Ik moet gewoon eens de hele set reserveren voor een luistersessie en dan de knoop gewoon doorhakken anders blijf je aan de gang. Toch ben je behoedzaam bij een aankoop van zo'n 5000 ouderwetse guldens. Ook al ben ik geen student meer, het blijft aardig wat (hoewel de grenzen nu wat makkelijker te overschrijden zijn :) ).

• hervaz
Je kan het natuurlijk ook in delen opbouwen, ik heb mijn set ook stukje bij beetje opgebouwd, en echt luisteren doe je thuis natuurlijk, vooral de speakers is thuis heel anders.

• Leipo
  • Niet online
ben vandaag weer ff gaan luisteren bij Raf want ze zouden die cd-speler aangesloten hebben maar dat was dus niet gebeurd :D

ik dacht meteen van: laat ik weer eens tussen die rotel en die marantz luisteren om te kijken welke ik nou mooier vind klinken. maar wat bleek nou: bij de marantz waren de speakers omgedraaid aangesloten (links=>rechts, rechts=>links) dus dat klonk totaal anders dan die rotel.

nadat ik het ff gemeld had aan een werknemer heeft hij het ff voor me omgedraaid en kon ik echt eens goed vergelijken.
de Rotel ra-971mkII kwam er als beste uit voor mij samen dus met B&W 602s3 speakers.

maar ik ben nog niet klaar met luisteren, ik heb nog 1,5 maand de tijd om te beslissen en luisteren dus eerst eens een dealer van Rega vinden en een plek waar ze ook chario hebben staan (weet iemand zo'n plek ;) ).

• FFF

FFF

haha dat wordt nog wel een verbetering als je de marantz al goed vond klinken :P

persoonlijk heb ik het niet zo op marantz alleen de duurdere serie, (premium ofzoiets :P)

• FFF

FFF

wat betreft rega dealers die op mijn dealer list staan zou ik zeggen neem een kijkje bij Rhapsody in hilversun, borneolaan 25, 1217GX. tel: 035 628 46 44.

deze zaak ken ik dus niet, maar ze verkopen als het goed is rega.

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 17:25 schreef FFF het volgende:
wat betreft rega dealers die op mijn dealer list staan zou ik zeggen neem een kijkje bij Rhapsody in hilversun, borneolaan 25, 1217GX. tel: 035 628 46 44.

deze zaak ken ik dus niet, maar ze verkopen als het goed is rega.
tnx! gelukkig een adres in mijn eigen dorp :)

zal daar van de week een keer naartoe gaan. hopelijk hebben ze ook B&W en rotel...

• FFF

FFF

Op zaterdag 11 mei 2002 17:42 schreef Leipo het volgende:

[..]

tnx! gelukkig een adres in mijn eigen dorp :)

zal daar van de week een keer naartoe gaan. hopelijk hebben ze ook B&W en rotel...
Ja heb de dealer lijst dus zocht iets in je buurt :D

durf niet te zeggen of ze B&W hebben, rotel heeft bijna iedere hifi zaak, verder heeft iedere rega dealer vrijwel totem, da's van dezelfde importeur, totem's zijn ehct heel goed, maar dnek ik te duur.

totem's zijn luidsprekers btw.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Opvallend vind ik overigens dat Rotel niet echt heel goed scoort bij HIFI-Choice:
RA-931 MKII: 4/5 sterren;
RA-971 MKII helaas niet getest;
RA-972: 3/5 sterren;
RA-1070: 3/5 sterren.

Niet dat zij zaligmakend zijn maar testen apparatuur wel kritisch. Vooral de RA-972 had ik hoger ingeschat. Ben benieuwd wanneer ik hem zelf ga beluisteren. Helaas vind ik over de stereo receiver van Rotel (RSX-1050) bar weinig terug op het web. Weet namelijk nog niet of het een afzonderlijke versterker+tuner wordt of een receiver.

• Leipo
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 16:35 schreef -Stef- het volgende:
Opvallend vind ik overigens dat Rotel niet echt heel goed scoort bij HIFI-Choice:

Niet dat zij zaligmakend zijn maar testen apparatuur wel kritisch. Vooral de RA-972 had ik hoger ingeschat. Ben benieuwd wanneer ik hem zelf ga beluisteren. Helaas vind ik over de stereo receiver van Rotel (RSX-1050) bar weinig terug op het web. Weet namelijk nog niet of het een afzonderlijke versterker+tuner wordt of een receiver.
tja er zijn toch echt veel mensen die zweren bij Rotel en het blijft natuurlijk subjectief. een reviewer kan bij hifi nooit objectief zijn.
dan vind ik de reacties bij www.audioreview.com beter omdat dat echt reacties zijn van gebruikers en daar ook naar buiten komt want de goede en de slechte punten zijn. wat ik wel merk bij deze site dat er veel mensen zijn die bij rotel zweren en marantz helemaal niets vinden en andersom ook.

ook vind ik dat een speakers veel meer invloed op het geluid hebben dan een versterker en het er dus helemaal vanaf hangt met welke speakers ze testen.

• hervaz
Tja reviews zijn leuk....om plaatjes te kijken, serieus nemen doe ik ze bijna nooit.

Rotel is gewoon goed, en marantz ook, welke je wil ligt aan je smaak, heel simpel eigenlijk :P ;)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Oh, dat ze goed zijn geloof ik wel. Het viel me alleen op. Overigens komen die reviews niet van 1 reviewer maar is er telkens een team aan de slag dus zo subjectief is het niet (geobjectiveerd subjectief :) ).

• Leipo
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 18:13 schreef -Stef- het volgende:
Oh, dat ze goed zijn geloof ik wel. Het viel me alleen op. Overigens komen die reviews niet van 1 reviewer maar is er telkens een team aan de slag dus zo subjectief is het niet (geobjectiveerd subjectief :) ).
oftewel een gemiddelde score van subjectieve meningen :D
oftewel als het toevallig mensen zijn die echt van de Rotel sound houden dan scoort hij wel een perfecte 5.

maar natuurlijk kunnen reviews wel aangeven waar je op zou moeten letten als je gaat luisteren.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 12 mei 2002 16:35 schreef -Stef- het volgende:
De RA-971mkII is trouwens wel bij Hifi-Choice getest en heeft toen een Best Buy gekregen. Die review moet je alleen zoeken in het archief met oude reviews dat ook op hun website staat.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 12 mei 2002 18:39 schreef /downtime/ het volgende:

[..]

De RA-971mkII is trouwens wel bij Hifi-Choice getest en heeft toen een Best Buy gekregen. Die review moet je alleen zoeken in het archief met oude reviews dat ook op hun website staat.
Bedankt, daar komt hij inderdaad goed uit. Vreemd dat de RA-972 (is een RA-971 met een ab?) er dan toch minder uitkomt.

• Leipo
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 18:39 schreef /downtime/ het volgende:

[..]

tnx voor het aanvullen van de reviews :) hier komt hij inderdaad als beste uit de test.

ik vind dat stukje over de balans wel leuk aangezien dat me nog helemaal niet opgevalllen was bij de rotel die ik beluisterd heb :D ik merkte wel dat ik helemaal geen balans knop kon vinden en d8 gewoon dat die er helemaal niet op zat. maar dat boeide me toch niet want ik gebruik nooit andere balans settings :)
Op zondag 12 mei 2002 18:45 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Bedankt, daar komt hij inderdaad goed uit. Vreemd dat de RA-972 (is een RA-971 met een ab?) er dan toch minder uitkomt.
maar de ra-972 heeft wel 60 watt output en de ra-971mkII heeft 70 watt dus er zit intern dus wel verschil.. wat weet ik niet...

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 12 mei 2002 18:48 schreef Leipo het volgende:

[..]
maar de ra-972 heeft wel 60 watt output en de ra-971mkII heeft 70 watt dus er zit intern dus wel verschil.. wat weet ik niet...
Da's waar, hoewel die testpagina wel een power output van 60 Watt aangeeft. :)

• Leipo
  • Niet online
hmm ik had het blijkbaar fout. ik had mijn gegevens van rikstoet.nl.. dit is van de rotel site:

RA-972
- 60 watts x 2 into 8 ohms
- 6 inputs: cd, tuner, 2 tape loops, aux 1, and aux 2
- Headphone jack, separate record/listen, defeatable tone control
- Pre-outs for bi-amplification
- 12 volt trigger output
- Toroidal transformer, British slit foil capacitors, T network caps
- Detachable IEC power cord

RA-971mkII
- 60 watts x 2 into 8 ohms
- 6 inputs: cd, tuner, aux 1, and aux 2, tape 1 and tape 2
- Headphone jack, separate record/listen, defeatable tone control
- Pre-outs for bi-amplification

Verwijderd

Ik heb zelf onlangs een paar B&W DM602S3 speakers gekocht met een Rotel Ra-931MkII om aan mijn computer te hangen.. Heeft mij in totaal 800 Euro gekost en ik heb er geen moment spijt van!! Wat een prachtig geluid!! Ik heb bij Audiohome in Eindhoven geluisterd naar 3 budget versterkers namelijk de Marantz PM6010OSE, de Onkyo A-9211 en de Rotel Ra-931MkII en uiteindelijk besloten dat de Rotel een tikje beter dan de rest was voor de meeste soorten muziek! Ik vond de Marantz een beetje een saai geluid hebben (wel goed in klassieke muziek) en de Onkyo had wat minder geluid in de lagere midden tonen..

Uit het april 2002 "What Hi-fi" magazine komt de Rotel Ra-931MkII ook als beste uit de testen in een vergelijking van 8 budget versterkers. 35W (rms) is dan zeker ook helemaal genoeg voor een gewone kamer.. Voor 100 Euro meer heb je natuurlijk de Ra-971MkII.. Zekers geen verkeerde keus naar mijn mening :9

• Leipo
  • Niet online
ik ben vandaag ff bij Rhapsody geweest in Hilversum om die Rega brio te beluisteren maar wat bleek: ze zijn helemaal van Rega afgestapt en hadden er alleen nog maar een platenspeler van staan.

nou maakt dat niet uit omdat de goedkoopste versterker die ze hadden staan al 10 keer boven mijn budget zat :D

iets te dure zaak dus voor mij :D

• Leipo
  • Niet online
zo weer ff een update:

ben vandaag in Staffhorst in Utrecht geweest en heb daar weer ff wat beluisterd.
ik dacht dus al bijna dat ik de Rotel ra-971mkII zou kopen met de B&W 602s3 speakers maar dat was voordat ik de Chario Syntar 200 had gehoord.. wat is dat stukken mooier zeg.. ik stond er echt van te kijken. alles klonk vele malen mooier en ik ben die B&W's helemaal vergeten (sorry B&W lovers :P )

maar ik heb nog 1 maand de tijd dus ik kan nog ff doorluisteren.. maar nu komt er nog wat bij: doordat die Chario's goedkoper zijn dan die B&W's heb ik wat meer geld over voor een cd-speler, zo'n € 360. welke cd-speler zouden jullie me dan aanraden. ik heb die chario's en rotel met een Marantz cd-67mkII beluisterd en dat klonk dus goed maar dat was dan ook meteen de enige cd-speler waarmee ik die speakers kon testen :(

Verwijderd

Hk hd 750
erg mooie speler
kost minder dan €300 ook nog :P

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 31 mei 2002 15:25 schreef Leipo het volgende:
zo weer ff een update:

ben vandaag in Staffhorst in Utrecht geweest en heb daar weer ff wat beluisterd.
ik dacht dus al bijna dat ik de Rotel ra-971mkII zou kopen met de B&W 602s3 speakers maar dat was voordat ik de Chario Syntar 200 had gehoord.. wat is dat stukken mooier zeg.. ik stond er echt van te kijken. alles klonk vele malen mooier en ik ben die B&W's helemaal vergeten (sorry B&W lovers :P )

maar ik heb nog 1 maand de tijd dus ik kan nog ff doorluisteren.. maar nu komt er nog wat bij: doordat die Chario's goedkoper zijn dan die B&W's heb ik wat meer geld over voor een cd-speler, zo'n € 360. welke cd-speler zouden jullie me dan aanraden. ik heb die chario's en rotel met een Marantz cd-67mkII beluisterd en dat klonk dus goed maar dat was dan ook meteen de enige cd-speler waarmee ik die speakers kon testen :(
Goed te horen dat die combinatie van Rotel en Chario mooi klinkt. :7 Staat die opstelling daar nu standaard of was het op jouw verzoek? Ik kon destijds alleen de B&W's beluisteren namelijk en anders wandel ik er morgen even langs. Ik ga vrijwel zeker voor die combi (alleen welke Rotel weet ik nog niet).

Kan je beschrijven waarin je de Chario's vond verschillen van de B&W's? Ik heb ze namelijk niet naast elkaar kunnen beluisteren maar onafhankelijk met een week ruimte ertussen. :(

• Leipo
  • Niet online
ze staan standaard naast de B&W's in 1 ruimte dus ze zijn makkelijk te beluisteren. het was wel de enige rotel die ze daar hadden staan.. stond wel veel Marantz, NAD en Denon in die luisterzaal en zeer veel B&W en Chario dus dat is wel leuk vergelijken :) ook veel van de Kef Q serie staat er.

ik vond de speakers echt totaal verschillend.. ik had echt het idee dat die B&W's te schel waren en totaal niet het gevoel dat ik "in" de muziek zat. het klonk net een hole doos vergeleken met die Chario's.
hetzelfde gold voor de Kef Q1. het klonk echt levenloos vergeleken met die Chario's. ik weet bijna zeker dat ik voor die Chario's ga (maar dat d8 ik ook van die B&W's :D ).

ze hadden daar ook de Hypers staan van Chario maar die vind ik toch beduidend minder dan de Syntar 200.

Verwijderd

Tja, ik heb zelf een Philips FR740 (450 gulden) (jawel een goedkope philips en dan ook nog de goedkoopste) met een set gebruikte Bose 301 (300 gulden gebr) speakers uit 1989 staat meestal alleen op Stereo (behalve bij films) maar dat vind ik echt heel zuiver klinken en in geval van bv System of a Down blijft die bij half los (dan stuitert ie al hard genoeg) nog niet vervormen, maar dat komt waarschijnlijk door die Bose speakers, tjeez wat vind ik die dingen nieuw knetter duur (298 USD bij boseonline)

• TheGhostInc
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 21:45 schreef TheLunatic het volgende:
Ik zou dan kiezen voor de NAD C350, die is net wat zwaarder (60 watt per kanaal), net wat lekkerder dus!

Ik heb die zelf, met twee oude B&W DM2a's erop, ENJOY !!

edit : en ik luister ongeveer dezelfde muziek, kwa geluid (metal, hardrock, hiphop, icp)
Even een korte reactie op "vermogen"
Heb hier een arcam versterker staan met 2 kef boxen (2x bovenstaand budget) en dat is "maar" 2x45 Watt, kan je wel zeggen dat die zo hard kunnen dat ik het buiten luid en duidelijk kan volgen. Zeker in een kamer van deze afmetingen maakt het helemaal niet uit hoeveel vermogen het ding levert, het zal altijd teveel zijn. Het is wel iets anders dan 2x100Watt van Philips ;)

Verwijderd

klopt bij mij 5x 60 watt op precies te zijn, maar met Bose is dat genoeg >:)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 31 mei 2002 23:59 schreef Leipo het volgende:
ze staan standaard naast de B&W's in 1 ruimte dus ze zijn makkelijk te beluisteren. het was wel de enige rotel die ze daar hadden staan.. stond wel veel Marantz, NAD en Denon in die luisterzaal en zeer veel B&W en Chario dus dat is wel leuk vergelijken :) ook veel van de Kef Q serie staat er.

ik vond de speakers echt totaal verschillend.. ik had echt het idee dat die B&W's te schel waren en totaal niet het gevoel dat ik "in" de muziek zat. het klonk net een hole doos vergeleken met die Chario's.
hetzelfde gold voor de Kef Q1. het klonk echt levenloos vergeleken met die Chario's. ik weet bijna zeker dat ik voor die Chario's ga (maar dat d8 ik ook van die B&W's :D ).

ze hadden daar ook de Hypers staan van Chario maar die vind ik toch beduidend minder dan de Syntar 200.
Dan hebben ze het een en ander eindelijk verzet. ik woon zo'n 500 meter van Staffhorst maar de Chario's naast B&W heb ik nog niet gezien. Morgen even langs.

• Leipo
  • Niet online
ik weet nu gelukkig ook dat vermogen echt helemaal niets zegt (nou ja bijna niets dan :) )

ik vind persoonlijk Bose niet goed genoeg klinken voor het bedrag dat ze moeten kosten. mijn Tante heeft verschillende Bose speakers gehad en ik vind het nou niet echt goed klinken, vooral niet als de muziek wat harder staat. het hing aan een Denon stereo versterker.

maar natuurlijk is dit allemaal smaakafhankelijk.

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 00:31 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Dan hebben ze het een en ander eindelijk verzet. ik woon zo'n 500 meter van Staffhorst maar de Chario's naast B&W heb ik nog niet gezien. Morgen even langs.
chario staat op de bovenste plank en die B&W's er precies onder dus zelfs de positie het geluid veranderd niet echt als je switched :) zeer prettig vergelijken dus.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 01 juni 2002 00:36 schreef Leipo het volgende:

[..]

chario staat op de bovenste plank en die B&W's er precies onder dus zelfs de positie het geluid veranderd niet echt als je switched :) zeer prettig vergelijken dus.
Maar da's dus een book shelf? Ik zoek een Syntar 200T (tower dus). Damn zou het schelen of neem ik gewoon het risico. Ach hel. Ik moet gewoon de knoop doorhakken en voor Rotel met Chario gaan.

• Leipo
  • Niet online
de 200T staat er ook alleen niet aangesloten.. maar dat moet wel te regelen zijn met een medewerker van Staffhorst denk ik :)

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 01 juni 2002 00:41 schreef Leipo het volgende:
de 200T staat er ook alleen niet aangesloten.. maar dat moet wel te regelen zijn met een medewerker van Staffhorst denk ik :)
Ok, shit dan moet ik toch echt morgen door de zaterdagdrukte. :X

• Leipo
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 00:46 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Ok, shit dan moet ik toch echt morgen door de zaterdagdrukte. :X
zorgen dat je de eerste bent en dan meteen de deur van de luisterkamer dicht schuiven.. dan komt er bijna niemand meer die kamer in om te kijken heb ik gemerkt. zijn allemaal bang om je te storen: zelfs de medewerkers die een geinterresseerde klant helpt :D ik heb dus zeer relaxed kunnen luisteren.
Pagina: 1 2 Laatste