Toon posts:

Testbeeld op tv waarvoor?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hier op de kabel in Almelo hebben we deze test zender. Iemand een idee wat ik er mee kan? om bijvoorbeeld iets af te stellen?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1741477422

Verwijderd

Is dit wel een testzender? Normaal gezien kun je toch duidelijk het audiosignaal van zo'n zender erbij zien als tweede piek. Bij ons in België zit er rond de 40 MHz het datakanaal van kabelinternet.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:29
heb ik in Deventer ook jah, slaat nergens op?

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:51

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb hier meteen zitten zoeken, maar ik kan niks vinden hier?

Intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben het al een tijdje op de kabel. Vraag met toch echt af waar het voor dient.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
dit is gewoon het beeld van een bandbreedtetester, oftewel een spectrumanalyzer, denk dat dit op de kabel staat om te kunnen kijken hoe goed het signaal op t netwerk is, en dat je deze kan vinden op de kabel komt omdat naar ik vermoed, ze vanaf afstand willen kijken hoe t met t signaal gesteld is, dus waarom dan niet via de kabel, hoef je geen dure dataverbinding te hebben, kabel ligt er toch al

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Ik hoorde laatst van iemand dat dit 'testbeeld' te maken had met kabelinternet (van @Home?). Woon zelf ook in Deventer en heb dit dus ook.

Yes - OEM

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Op zaterdag 04 mei 2002 16:29 schreef Gangsternst het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand dat dit 'testbeeld' te maken had met kabelinternet (van @Home?). Woon zelf ook in Deventer en heb dit dus ook.
Zou kunnen... in Groningen is het er ook (overigens op een venster van bedrijf Hewlett Packard :) )

Verwijderd

ik ben wel zoiets tegen gekomen in een jvc tv,
onegeveer het zelfde test beeld maar dan met jvc logo'tje. maareh op de kabel ben ik um nooit tegen gekomen.

• Looki
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Hier in Ede is het ook. en hier is chello.. maar dat beeld is van de kabel maatschappij om storingen op te lossen.

bij ons ziet het er wel wat anders uit. (alleen een spectrum)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Makkie80
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 18:08

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Weet niemand nou met zekerheid te zeggen waar dit kanaal voor dient? Ben eigenlijk wel benieuwd of er iets (voor mij) relevants aan af te lezen valt...

• Animal
  • Laatst online: 02-08 12:00
heb ik ook hier(nrbbra) Essent

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 15:50

markvt

Peppi Cola

Op zaterdag 04 mei 2002 16:27 schreef aKra het volgende:
Ik heb hier meteen zitten zoeken, maar ik kan niks vinden hier?
same here

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

Bjorker

Cadillacs rule!

Zou inderdaad te maken kunnen hebben met kabelinternet. Maar dan moet het in dit geval het upstream gedeelte zijn, want die zit meestal rond deze lage frequentie.

Nope

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een mailtje gestuurd naar de "cogas" onze locale kabelprovider, Hun zullen vast wel weten waar voor het dient

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 10:16
Voor iedereen :) : Deze zenders zitten meestal net onderaan of bovenaan in het kabelfrequentie gebied :)...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het is in ieder geval geen TV-signaal, daar is de frequentie te laag voor.

Verwijderd

In drenthe ook, ZH niet

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
die pic .. als het van kabel is.. zou het dan niet het beeld zijn van ene of andere computer. aangezien rechts die opties erstaan.. en dat de kabelmonteurs e.d kunnen zien wat de bandbreedte is bij de gebruiker.. Alhoewel ze dan die software niet kunne gebruike ;)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 16:33
Op maandag 06 mei 2002 12:34 schreef stam15 het volgende:
die pic .. als het van kabel is.. zou het dan niet het beeld zijn van ene of andere computer. aangezien rechts die opties erstaan.. en dat de kabelmonteurs e.d kunnen zien wat de bandbreedte is bij de gebruiker.. Alhoewel ze dan die software niet kunne gebruike ;)
hier in nuenen doen ze het anders (nuenen ligt bij eindhoven). Hier hebben de upc monteurs ieder een eigen kastje bij met lcd schermpje waar dit opstaat (tenminste, vorige week nog wel :P) Ze kunnen er alles mee instellen e.d. (kabelmodem, kabeltelefoonmodem) en ze kunnen het signaal testen. Hij heeft het me helemaal uitgelegd :)
Dit is gewoon om een signaal te testen vanaf een punt, dit programma kunnen ze ZEKER wel op afstand besturen! Met net zown kastje als wat die UPC monteur had, alleen dan zonder LCD scherm :)

SIM-PEL

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Het kanaal zit inderdaad op het randje van het uitzendbereik... kan hem op m'n simpele philips tvtje niet eens vinden, op de grote (philips matchline) tv wel...

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 weken wachten op een reactie v/d cogas :Z (onze locale kabel provider) weet ik eindelijk waar het "testbeeld" voor is
Geachte heer,

In reactie op uw e-mail van 5 mei jl. en de gelijkluidende brief van 13 mei
jl kan ik u het volgende meedelen.

Het kanaal waarop de grafiek is te zien is een testkanaal voor intern
gebruik.

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Op donderdag 23 mei 2002 17:54 schreef Miklo1980 het volgende:
Na 2 weken wachten op een reactie v/d cogas :Z (onze locale kabel provider) weet ik eindelijk waar het "testbeeld" voor is
[..]
Alsof je dan weet wat het is...

Video is het in elk geval niet, dat ziet er anders uit.

Wat ik vermoed is dat het een signaal is voor het doormeten van de kabel... o.i.d.

What the heart requires may never be understood by the mind!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 22:15

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik Almere bestaat hij ook. In Hardinxveld-Giessendam niet...

:) Maar nog steeds niet bekend waarvoor het nou is. :?

• Makkie80

Makkie80

Makkie voor Makkie!

Nou.. dat schiet lekker op zo'n mail terug.. |:(

Misschien toevallig een 'Cableguy' onder de GOT-ers die er meer vanaf weet?

Verwijderd

Interngebruik om het onvangst op diverse verdeelkasten aftestellen met een scoop.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 01:26:
Interngebruik om het onvangst op diverse verdeelkasten aftestellen met een scoop.
Wat heb jij met oude testbeeld-topics? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Jimster op 14-07-2004 01:33 ]

Verwijderd

Ik zocht een breedbeeld testbeeld programma...

Verwijderd

Na 2 jaar testen gaat deze oude koe weer terug in de sloot...
Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Google: PAL NTSC reference test pattern
http://www.epanorama.net/links/videotest.html

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 04:18 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.