OK Ik had dus dit topic al gepost in Programming, omdat ik dacht dat het daar wel redelijk op z'n plaats zou zijn maar dat vond 1 of andere zeikerd dus niet...BEDANKT HOOR
Ik heb een webserver waarop Bind draait, en alles werkt perfect. Alleen nu wil ik een aantal .nl domeinen ernaartoe pointen. Op zich geen probleem, maar ik wil ze dus wel direct ernaartoe schakelen.
Met een aantal .com domeinen is dat gewoon heel makkelijk gegaan, instellingen:
primary NS: ns0.mobileringtonez.com
secondary NS: ns1.mobileringtonez.com
Met .nl lukt dat echter niet. Ik heb bijvoorbeeld een entry gemaakt voor "fotomooy.nl" net zoals ik dat bij de .com domeinen heb gedaan, maar als ik bij NIC.nl (linkje ) probeer of de Nameservers goed staan geeft ie de volgende error:
domein fotomooy.nl.
* nameserver ns0.mobileringtonez.com./207.218.239.216
E server onbereikbaar, timeout of niet 'authoritative'
* nameserver ns1.mobileringtonez.com./207.218.239.154
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Hij geeft aan "Alle nameservers die geregistreerd worden in het NL domein registratie systeem (DRS) dienen een zone transfer toe te staan vanaf IP-reeks: 193.176.144.128 t/m 193.176.144.143
In CIDR notatie: 193.176.144.128/28"
Maar hoe doe je zoiets?
Ik heb een webserver waarop Bind draait, en alles werkt perfect. Alleen nu wil ik een aantal .nl domeinen ernaartoe pointen. Op zich geen probleem, maar ik wil ze dus wel direct ernaartoe schakelen.
Met een aantal .com domeinen is dat gewoon heel makkelijk gegaan, instellingen:
primary NS: ns0.mobileringtonez.com
secondary NS: ns1.mobileringtonez.com
Met .nl lukt dat echter niet. Ik heb bijvoorbeeld een entry gemaakt voor "fotomooy.nl" net zoals ik dat bij de .com domeinen heb gedaan, maar als ik bij NIC.nl (linkje ) probeer of de Nameservers goed staan geeft ie de volgende error:
domein fotomooy.nl.
* nameserver ns0.mobileringtonez.com./207.218.239.216
* nameserver ns1.mobileringtonez.com./207.218.239.154
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Hij geeft aan "Alle nameservers die geregistreerd worden in het NL domein registratie systeem (DRS) dienen een zone transfer toe te staan vanaf IP-reeks: 193.176.144.128 t/m 193.176.144.143
In CIDR notatie: 193.176.144.128/28"
Maar hoe doe je zoiets?