Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[moderatie beleid] Niet te geloven!

Pagina: 1
Acties:

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Het is toch niet geloven dat dit tegenwoordig het moderatie beleid op tweakers.net is:

Ik kwam dit tegen op SG:
Op vrijdag 03 mei 2002 18:34 schreef bolleh het volgende:

anyways ik ben ff wezen kijken op dat maroc.nl forum en wou ze eens een koekje van eigen deeg geven door met de naam hitler, fotos van hem in de ondertitel en in de ondertitel "Sieg Heil" te plaatsen en dan een topic te openen waarin ik ze vraag om die zooi weg te halen etc maar dan krijg je te zien dat de naam hitler niet mag...maar MuslimWarrior oid mag wel? oh en hitlerjugend was al bezet? net als hitlerjugend1 ? en hitlerjugend190 ?? wat een kut site, ik zou echt niets liever willen dan die site af te breken :r
Natuurlijk gemeld in SM! Maar de reactie was:
Op vrijdag 03 mei 2002 21:53 schreef LuNaTiC het volgende

das niet echt een nette reply nee, maar hij heeft verder niks gedaan (tenminste, dat blijkt daaruit).
Verder valt het topic nog best mee, heb erger gezien...
En er werd niet opgetreden! Niet te geloven dat ik op 4 mei dit topic moet openen....

zie [topic=485330]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Rival24

I'll Be Back

Uhm wat is er erg aan? Heb je dat forum zelf bekeken?

Ja? Vind je t zelf normaal?

Nee? KIJK! en huiver....

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je daar mag discrimineren, betekent nog niet dat het hier ook mag!!!

Laat zien dat je beter bent dan een allochtoon, en distrimineer (als enigste) niet!!!!

;)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je dat forum objectief bekijkt is zijn reactie gewoon meer dan terecht. Zijn actie daarentegen is niet juist, MAAR die actie staat los van GoT. Een dief/hardrijder/vandalist die over zijn acties praat wordt, logisch ook, ook niet gebanned.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het is niet de bedoeling dat mensen vanuit GoT andere fora gaat lastigvallen. Dat ie dat _wou_ doen keur ik inderdaad af. Het is aan de ene kant wel begrijpelijk, maar niet goed natuurlijk.

Geen kwaad met kwaad vergelden dus. Maar het is niet gelukt, dus vandaar verder geen actie.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Hij post alleen zijn bevindingen hier.
Hij heeft niet vanuit GoT een ander forum lopen spammen.
Het word denk ik anders als hij anderen van GoT met zijn post op gaat ruien om daar te gaan spammen.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 07:26

Obi

Guys, WAKE UP!!!

Er is hier een dude die als 'hitler' 'hitlerjugend' enz. ergens wilde posten.. Met plaatjes en 'sieg heil' in een signature...

TeringTiefus.. Ik had iemand die dat OVERWEEGT direct van mijn forum getrapt.. Iemand die het in zijn hoofd haalt een naam als 'hitler' ergens te willen registreren zou bij mij niet welkom zijn.. En hier gaat men over 'poging maar niet gelukt' praten?

ZIEK!

En nog zeggen 'het is aan de ene kant wel begrijpelijk'... MAFKEES!! (ja Lunatic, jij ja!)

Ik ken die hele site niet waar het over gaat, heb ook geen behoefte om te kijken (zullen vast wel een aantal mafkezen rondhuppelen als ik de reacties hier zie), maar als er dit soort dingen 'getolereerd' worden maakt dat mij ziek.. Als je zoiets op wat voor een manier dan ook goed wilt praten, ontneem je jezelf elk recht om anderen te wijzen op discriminatie..

• Exirion
  • Laatst online: 19:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 04 mei 2002 11:24 schreef Obi het volgende:
Guys, WAKE UP!!!
Het is laat geworden gisteren, maar ik ben weer helemaal wakker.
Er is hier een dude die als 'hitler' 'hitlerjugend' enz. ergens wilde posten.. Met plaatjes en 'sieg heil' in een signature...

TeringTiefus.. Ik had iemand die dat OVERWEEGT direct van mijn forum getrapt.. Iemand die het in zijn hoofd haalt een naam als 'hitler' ergens te willen registreren zou bij mij niet welkom zijn.. En hier gaat men over 'poging maar niet gelukt' praten?

ZIEK!
Ja, ziek. Maar wij kunnen zo iemand niet aanpakken als er alleen maar over gepraat wordt. Als ie het daadwerkelijk doet, en daarbij andere mensen op GoT meesleept of de naam van GoT misbruikt, dan zijn de poppen aan het dansen.
En nog zeggen 'het is aan de ene kant wel begrijpelijk'... MAFKEES!! (ja Lunatic, jij ja!)
Nou nou.. Dim ff. Zie uitleg hierboven. Dat neemt niet weg dat mijn respect voor zo iemand ook tot onder het nulpunt is gezakt. Of je het nou tegen een jood of een marokkaan doet, Hitler-achtige uitingen zijn not done.
Ik ken die hele site niet waar het over gaat, heb ook geen behoefte om te kijken (zullen vast wel een aantal mafkezen rondhuppelen als ik de reacties hier zie), maar als er dit soort dingen 'getolereerd' worden maakt dat mij ziek.. Als je zoiets op wat voor een manier dan ook goed wilt praten, ontneem je jezelf elk recht om anderen te wijzen op discriminatie..
Goedpraten is iets anders dan wat Lunatic doet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• j-w
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 11:43 schreef Exirion het volgende:

Ja, ziek. Maar wij kunnen zo iemand niet aanpakken als er alleen maar over gepraat wordt. Als ie het daadwerkelijk doet, en daarbij andere mensen op GoT meesleept of de naam van GoT misbruikt, dan zijn de poppen aan het dansen.
[..]
Waarom niet dan?

Om jullie herinnering even op te frissen: Hitler is de man die verantwoordelijk is voor het systematisch ombrengen van naar schattig ZES MILJOEN joden in WOII.

Waarom is dan het praten over:
* het registreren van de naam HITLER
* het willen plaatsen van fotos van HITLER
* met als ondertitel SIEG HEIL
op andermans forum niet genoeg om iemand te bannen?

Het gaat er niet om of de user het wel of niet gedaan heeft, het gaat er om dat dit een enorm ZIEK idee is wat er ook op maroc.nl zou mogen staan.

Dit soort zieke ideeën horen niet op tweakers.net thuis, en het is daarom onbegrijpelijk dat de crew van tweakers.net geen actie tegen deze user onderneemt!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Tsja dat is inderdaad wel erg ziek.

En eigenlijk zou het inderdaad niet toegestaan mogen worden :? alleen kan GoT er niks tegen doen :(

• j-w
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 12:05 schreef zmn het volgende:
Tsja dat is inderdaad wel erg ziek.

En eigenlijk zou het inderdaad niet toegestaan mogen worden :? alleen kan GoT er niks tegen doen :(
Natuurlijk wel: net zoals GoT ook optreedt tegen andere vormen van wangedrag. Ik ga hier geen voorstellen doen, maar geloof me dat de crew genoeg middelen (o.a. bans, slotjes, waarschuwingen, editten van posts) tot haar beschikking heeft om dit soort dingen aan te pakken.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Op zaterdag 04 mei 2002 12:09 schreef j-w het volgende:

[..]

Natuurlijk wel: net zoals GoT ook optreed tegen andere vormen van wangedrag. Ik ga hier geen voorstellen doen, maar geloof me dat de crew genoeg middelen tot haar beschikking heeft om dit soort dingen aan te pakken.
Alleen een ban :?

En we kunnen het niet tegenhouden dat mensen dit doen op andere fora.

Toch is een OW denk ik hier wel gepast :?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Guys, WAKE UP!!!

ZIEK!

Eeehm voordat je een hartverzakking krijgt...

Ik ben NET zo hard tegen welke vorm van racisme dan ook. Dat werkt dus beide kanten op. Aan de ene kant die stelletje mongolen op het Maroc-forum, aan de andere kant alle racisten hier. Ik probeer helemaal NIETS goed te praten.

IK bedoel alleen maar dat ik ergens wel kan begrijpen dat ie zoiets denkt. Meer niet. Ik zei ook duidelijk dat ik het NIET goedkeur. Als ik naar mn opa's verhalen luister over WO II, dan heeft ie nog steeds vandaag de dag zo'n ongelooflijke ***hekel aan Duitsers, dan keur ik dat niet goed (wat kunnen de Duitsers vandaag de dag er aan doen), maar het is wel begrijpelijk. Hetzelfde als in de situatie in Israël, het is ook niet goed (lees: belachelijk) dat sommige mensen De Israëli de meest exotische ziektes toewensen vanwege het leed wat de Palestijnen wordt aangedaan.

Ik ben hier wel de laatste die welke vorm van racisme dan ook goedkeurt, heb al verschillende mensen erom gebanned, alleen de zaken zitten niet altijd zwart-wit in elkaar.

Als jij niet verder dan dat kan denken... tsjah...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zaterdag 04 mei 2002 12:02 schreef j-w het volgende:
Om jullie herinnering even op te frissen: Hitler is de man die verantwoordelijk is voor het systematisch ombrengen van naar schattig ZES MILJOEN joden in WOII.
Zal best, maar ik wilde vandaag (en de rest van het jaar) eigenlijk liever stilstaan bij alle andere slachtoffers van de WOII: onschuldige burgers, soldaten met rare orders, Homo's, Zwarten, Moslims, Zigeuners, Ambtenaren, Zeelieden en piloten, politieke tegenstanders etc. 6 miljoen is een drama, maar het vergeten van de 54 miljoen anderen vind ik erger.

• j-w
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 12:09 schreef zmn het volgende:

[..]

Alleen een ban :?

En we kunnen het niet tegenhouden dat mensen dit doen op andere fora.

Toch is een OW denk ik hier wel gepast :?
We kunnen (of beter gezegd de crew kan) echter wel optreden tegen dit soort posts op ons fora. Dat ze dat niet doen vind ik onbegrijpelijk!

• j-w
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 12:10 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

IK bedoel alleen maar dat ik ergens wel kan begrijpen dat ie zoiets denkt. Meer niet. Ik zei ook duidelijk dat ik het NIET goedkeur.
OK. Maar doe er dan aub ook iets aan, iets meer dan alleen zeggen dat je het niet goedkeurt...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 04 mei 2002 12:13 schreef Ecteinascidin het volgende:
Zal best, maar ik wilde vandaag (en de rest van het jaar) eigenlijk liever stilstaan bij alle andere slachtoffers van de WOII: onschuldige burgers, soldaten met rare orders, Homo's, Zwarten, Moslims, Zigeuners, Ambtenaren, Zeelieden en piloten, politieke tegenstanders etc. 6 miljoen is een drama, maar het vergeten van de 54 miljoen anderen vind ik erger.
Juist. En zelfs dan is dat nog niet relevant. Het gaat om het feit dat er hier 'dreigingen' worden geuit waar niks mee gedaan is, dus dan kunnen we er weinig tegen beginnen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 04 mei 2002 12:13 schreef j-w het volgende:
We kunnen (of beter gezegd de crew kan) echter wel optreden tegen dit soort posts op ons fora. Dat ze dat niet doen vind ik onbegrijpelijk!
Je moest eens weten wat we allemaal WEL doen, en waarvoor we allemaal voor machtsgeile censurerende nazi's worden uitgemaakt |:(

• j-w
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 12:18 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat we allemaal WEL doen, en waarvoor we allemaal voor machtsgeile censurerende nazi's worden uitgemaakt
Ik weet inderdaad niet wat jullie allemaal wel doen. Maar als ik me probeer voor te stellen hoe het moet zijn om een mod van tweakers.net te zijn dan denk ik dat jullie een hele zware taak hebben, waarin het onmogelijk is om beslissingen te nemen die bij iedereen goed vallen. Ik heb dan ook veel respect voor jullie werk.

Het enige wat ik met dit topic probeer te bereiken is modjes attent maken op een enorm ziek item wat ik ben tegengekomen op tweakers.net. Ik hoop dat jullie beseffen dat dit echt veel te ver gaat, en dat er specifiek iets tegen die post gedaan moet worden.

• Obi

Obi

Een hartverzakking heb ik al een maandje of drie niet gehad, dus maak je geen zorgen.. Zal heus wel loslopen..

Je hoeft jezelf ook niet te verantwoorden met anecdotes en eerder gedane acties, denk dat iedereen beseft dat er erge dingen gebeurt zijn, nog steeds gebeuren en dat niemand dat goedkeurt (niemand met de kracht om te denken die dat van een plantenbak overschrijdt tenminste).

Ik heb ook geen zin in een discussie over racisme, daar gaat het hier ook niet om denk ik.. Het gaat mij erom dat er zo luchtig gereageerd wordt op de uitspraken van 'bolleh'.. That's all.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 04 mei 2002 12:25 schreef Obi het volgende:
Een hartverzakking heb ik al een maandje of drie niet gehad, dus maak je geen zorgen.. Zal heus wel loslopen..

Je hoeft jezelf ook niet te verantwoorden met anecdotes en eerder gedane acties, denk dat iedereen beseft dat er erge dingen gebeurt zijn, nog steeds gebeuren en dat niemand dat goedkeurt (niemand met de kracht om te denken die dat van een plantenbak overschrijdt tenminste).

Ik heb ook geen zin in een discussie over racisme, daar gaat het hier ook niet om denk ik.. Het gaat mij erom dat er zo luchtig gereageerd wordt op de uitspraken van 'bolleh'.. That's all.
Misschien kwam het zo over, maar dat was allerminst mn bedoeling. Je moet weten dat ik zelf ook heel kwaad wordt over racisme en discriminatie (sommigen vinden dat ik het téver doorvoer (zie ook ergens in het begin van het topic na een reply van _joey_ en headbanger, dan snap je wel wat ik bedoel).

Wij nemen dit soort dingen heel serieus, en we hebben nog even overlegd en hebben besloten om bolleh alsnog een OW te geven voor zijn reply daar.

Overigens vind ik zn reply daar wel twijfelachtig, aangezien zn edit:

<edit>
voordat ik voor racist oid wordt uitgemaakt: ik ben half surinaams, zit in kanaleneiland op school(niels stensen college) dit zegt wel genoeg voor de mensen die in utrecht wonen en veel van mn vrienden zijn buitenlands en ik kan er goed mee overweg maar dit gaat me toch IETS te ver.

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 10:47 schreef Artwido het volgende:
Hij post alleen zijn bevindingen hier.
Hij heeft niet vanuit GoT een ander forum lopen spammen.
Het word denk ik anders als hij anderen van GoT met zijn post op gaat ruien om daar te gaan spammen.
Precies, want what about al die andere mensen (mensen die te hard rijden, illegale software hebben, planken jatten bij oud en nieuw om ze vervolgens in de fik te steken, fietsen jatten, scooters opvoeren, enz) die op GoT toegeven dat ze zich niet aan de wet houden?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-11 12:32
Ik ben het eens met de modjes dit keer. Je kan niet alles aan gaan pakken. Trouwens, je schrikt je dood als je eens op maroc.nl enz kijkt.....

• j-w
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 12:30 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Wij nemen dit soort dingen heel serieus, en we hebben nog even overlegd en hebben besloten om bolleh alsnog een OW te geven voor zijn reply daar.
OK. Bedankt dat jullie hier serieus naar gekeken hebben.

Maar toch is de post drie uur later nog steeds niet ge-edit / weggehaald...

Bovendien moet volgens de FAQ moet een OW in de de draad worden geplaatst, ik kan de OW daar echter niet terugvinden...
De waarschuwing is pas officieel op het moment dat de user deze via de mail en in desbetreffende draad waar de overtreding begaan is, een "Officiële Waarschuwing" krijgt. (Noem het ook zo) Tevens moet de waarschuwing in de notes vermeld worden om hem officieel te maken.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 04 mei 2002 15:57 schreef j-w het volgende:

[..]

OK. Bedankt dat jullie hier serieus naar gekeken hebben.

Maar toch is de post drie uur later nog steeds niet ge-edit / weggehaald...

Bovendien moet volgens de FAQ moet een OW in de de draad worden geplaatst, ik kan de OW daar echter niet terugvinden...
[..]
eehm heb wel de mail gestuurd maar was met veel dingen tegelijk bezig. Zal zo nog wel ff daar neer zetten.

Overigens wil niet zeggen dat als we het niet in het draadje duidelijk maken, dat het niet geldig is ofzo. Hij heeft mail erover gehad en komt in de notes.

Verwijderd

Ik reageer niet graag op dit soort onderwerpen omdat je dan al gauw van discriminatie wordt beticht, maar naar het lezen van dit "draadje" kan ik het toch niet laten.

Ik heb het desbetreffende forum bezocht en na 10 a 20 seconden kwam ik de volgende zinsnede al tegen:

"Alsof het volk van Israel nog valt onder de mensheid"

Even voor alle duidelijkheid ik heb daar niet lopen zoeken maar ben gewoon even gaan kijken, als ik daar langer was gebleven had ik naar alle waarschijnlijkheid nog wel meer van deze "zinnen" kunnen vinden (ze zijn trouwens trots op dit soort gedachten kronkels daar).

En dan moeten we hier dit topic over "bolleh" gaan openen, wie wordt er dan nu echt gediscrimineerd.

Laat ik voorop stellen dat ik echt niet voor discriminatie ben want daar lossen we echt de problemen niet mee op waar we momenteel tegen aanlopen hier in Nederland en de rest van Europa.

Maar nu moet ik toch weer aan 11 september denken toen ik in onze woonplaats (Roosendaal) een grote groep van Marrokaanse jongeren juichend en feestvierend door onze straten zag trekken en de aanslag op de Twin Towers uitbundig vierde.

Misschien moeten we het "beestje" gewoon bij de naam noemen en komen we dan wel toe aan een oplossing.

Dit is mijn gedachte op deze vierde Mei.

Verwijderd

Als je mensen alleen al omdat ze de naam Hitler ergens willen reggen op een forum wil aanpakken ben je zelf behoorlijk fout bezig, Obi jou post komt erg fout over en je denkbeelden neigen meer naar de hier besproken persoon dan de mesen die dit forum leiden, je hebt waarschijnlijk gepost vanuit een woede aanval en zal dit wellicht als verdedeging opgooien, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de persoon, die deze actie heeft _proberen_ te ondernemen, die zelfde woede kan aandragen als reden van zijn daden, dat maakt jullie dus eigenlijk weer bijna het zelfde, misschien met andere achtergronden, maar de drijfveer is het zelfde, woede

en voor j-w,
Ik ben van mening dat die post helemaal niet weg moet, als mensen daadwerkelijk zwaar criminele acties hier gaan opbiechten en de politie bij tweakers.net aan klopt zullen ze waarschijnlijk ook wel alle info die zo van die persoon hebben vrij moeten geven, (geloof me, met een IP addres en een tijd ben je al klaar) maar ik hoop ook dat die berichten blijfen staan, als ze ooit komen, een 'schoon' forum lijkt me niets, stel je voor... je mag dan ook niet posten dat je geflitst bent? en wat de boete was? of dat je een verkeersbord hebt gestolen? etc.
DAT is pas eng, ik hoop dat jij dat ook in ziet

Verwijderd

[quote]Op zaterdag 04 mei 2002 16:51 schreef Hiro Shima het volgende:
Als je mensen alleen al omdat ze de naam Hitler ergens willen reggen op een forum wil aanpakken ben je zelf behoorlijk fout bezig[/quoute]

Meen je dit echt, want als dat zo is ben je echt ziek (sorry)

[quote]
, Obi jou post komt erg fout over en je denkbeelden neigen meer naar de hier besproken persoon dan de mesen die dit forum leiden, je hebt waarschijnlijk gepost vanuit een woede aanval en zal dit wellicht als verdedeging opgooien, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de persoon, die deze actie heeft _proberen_ te ondernemen, die zelfde woede kan aandragen als reden van zijn daden, dat maakt jullie dus eigenlijk weer bijna het zelfde, misschien met andere achtergronden, maar de drijfveer is het zelfde, woede[/quoute]

Ik denk dat je Obi z'n reply toch nog eens goed moet doorlezen

• j-w
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 16:51 schreef Hiro Shima het volgende:

en voor j-w,
Ik ben van mening dat die post helemaal niet weg moet, als mensen daadwerkelijk zwaar criminele acties hier gaan opbiechten en de politie bij tweakers.net aan klopt zullen ze waarschijnlijk ook wel alle info die zo van die persoon hebben vrij moeten geven, (geloof me, met een IP addres en een tijd ben je al klaar) maar ik hoop ook dat die berichten blijfen staan, als ze ooit komen, een 'schoon' forum lijkt me niets, stel je voor... je mag dan ook niet posten dat je geflitst bent? en wat de boete was? of dat je een verkeersbord hebt gestolen? etc.
DAT is pas eng, ik hoop dat jij dat ook in ziet
Natuurlijk moet je voorzichtig zijn met dingen weghalen. Toch zijn er een aantal zaken waar iedereen het over eens dat ze niet op dit forum thuishoren, bv:
* kinderporno
* discriminerende uitlatingen
* flames
dat soort dingen weghalen is niet eng.

Opscheppen dat je op een ander forum (welk forum dan ook) de naam Hitler wilt gaan reggen met als onderschrift 'Sieg Heil' is een smakeloze, domme en zieke actie. Dat soort acties moet aangepakt worden, en daar is niks engs aan. Het wordt pas echt eng als dat soort dingen niet worden aangepakt.

• Obi

Obi

Op zaterdag 04 mei 2002 16:51 schreef Hiro Shima het volgende:
Als je mensen alleen al omdat ze de naam Hitler ergens willen reggen op een forum wil aanpakken ben je zelf behoorlijk fout bezig, Obi jou post komt erg fout over en je denkbeelden neigen meer naar de hier besproken persoon dan de mesen die dit forum leiden, je hebt waarschijnlijk gepost vanuit een woede aanval en zal dit wellicht als verdedeging opgooien, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de persoon, die deze actie heeft _proberen_ te ondernemen, die zelfde woede kan aandragen als reden van zijn daden, dat maakt jullie dus eigenlijk weer bijna het zelfde, misschien met andere achtergronden, maar de drijfveer is het zelfde, woede
Nou wordt 'ie helemaal mooi.... Jij wilt dus het feit dat ik een opmerking van iemand niet vind kunnen en daar wat van zeg, vergelijken met de opmerking van iemand om maar even 'hitler uit te lopen hangen' op een forum..
En mij dan ook nog 's gaan beschuldigen van 'bepaalde denkbeelden'... Noemde ik Lunatic al een mafkees toenstraks, jij hebt die vlag eventjes over genomen...

En dat je die pipo van een 'bolleh' nog gaat verdedigen dat hij dat doet uit 'woede' maakt je reply mijns inziens niet veel sterker, hoe wil je iemand KUNNEN beschuldigen van discriminatie (wat bolleh op zijn eigenaardige manier trachtte te doen neem ik aan?) als je zelf even een van de meest zieke personen in de mensheid naar voren haalt om onder die naam te posten..

Enneh, jij loopt alles op 'woede' af te doen, is leuk, maar ik voel geen woede hoor.. Al zou ik die brambo-suffert best in z'n bek willen schijten..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 04 mei 2002 17:13 schreef Obi het volgende:
Al zou ik die brambo-suffert best in z'n bek willen schijten..
Pervers! We moeten je maar bannen denk ik :+

• Obi

Obi

Op zaterdag 04 mei 2002 17:15 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, leef je uit :P

Verwijderd

Meen je dit echt, want als dat zo is ben je echt ziek (sorry)
ja dat meen ik echt, als mensen hier die naam zouden reggen, ja dan aanpakken, maar ergens ander... nee, wel als ze zich daar zouden gaan voordoen alsof ze GoT representeren, maar niet als ze het doen.

je pakt iemand toch ook niet aan op andere criminele vergrijpen die ze hier posten?
Ik denk dat je Obi z'n reply toch nog eens goed moet doorlezen
ik denk dat dat niet nodig is (heb het nog wel ff gedaan), wat ik probeer te zeggen is niet dat Obi een fashist is maar dat bolleh dat net zo goed niet is, maar dat ze allembijwat ver gaan in wat ze schrijfen en zich duidelijk bijde door een, misschien wel koststondige, waas van woede laaten lijden.

j-w, je hebt gelijk, maar de poost van bolluh is, dan wel op het randje, relevant in dat topic en het laat zien dat mensen als ze erg kwaat gemaakt worden, uit onmacht gekke dingen kunnen gaan doen. ik denk dat de post moet blijfen staan om dit te laten zien, ook denk ik dat je bolluh best mag aanspreken op zijn acties.

en Obi, ik maak je helemaal voor niets uit, ik probeer te zeggen dat bolluh, volgensmij, ook helemaal geen gekke dingen denkt, hij zal er wat minder ervaring mee hebben, wat minder over weten, zich niet realiseren waar hij mee gooit, maar zeker geen fashist zijn.

en ik denk dat je wel degelijk kwaat bent, ik zou nu niet graag bij je in de buurt willen zijn, want je zou waarschijnlijk toch wel redelijk luid mij wat duidelijk willen maken, dat heet toch echt woede ;)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:15 schreef Exirion het volgende:

[..]

Make my day

Don't forget it is the fourht of may

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 03:39 schreef Nelis het volgende:
Als je dat forum objectief bekijkt is zijn reactie gewoon meer dan terecht. Zijn actie daarentegen is niet juist, MAAR die actie staat los van GoT. Een dief/hardrijder/vandalist die over zijn acties praat wordt, logisch ook, ook niet gebanned.
Op zaterdag 04 mei 2002 14:09 schreef Nelis het volgende:

[..]

Precies, want what about al die andere mensen (mensen die te hard rijden, illegale software hebben, planken jatten bij oud en nieuw om ze vervolgens in de fik te steken, fietsen jatten, scooters opvoeren, enz) die op GoT toegeven dat ze zich niet aan de wet houden?
Ik zou hier nog graag een antwoord op hebben :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:27 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

ja dat meen ik echt, als mensen hier die naam zouden reggen, ja dan aanpakken, maar ergens ander... nee, wel als ze zich daar zouden gaan voordoen alsof ze GoT representeren, maar niet als ze het doen.

je pakt iemand toch ook niet aan op andere criminele vergrijpen die ze hier posten?
[..]
Wat is het verschil dan
j-w, je hebt gelijk, maar de poost van bolluh is, dan wel op het randje, relevant in dat topic en het laat zien dat mensen als ze erg kwaat gemaakt worden, uit onmacht gekke dingen kunnen gaan doen. ik denk dat de post moet blijfen staan om dit te laten zien, ook denk ik dat je bolluh best mag aanspreken op zijn acties.
ik vind niet als je kwaad bent dat je alle dingen mag zeggen die je "denkt" je mag ze wel denken (sta ik volledig achter) maar je mag niet alles zeggen (denken is weer wat anders, maar dat is in deze maatschappij zo gegroeid)
en ik denk dat je wel degelijk kwaat bent, ik zou nu niet graag bij je in de buurt willen zijn, want je zou waarschijnlijk toch wel redelijk luid mij wat duidelijk willen maken, dat heet toch echt woede ;)
En anders ben ik wel kwaad maar je je kunt problemen op verschillende manieren oplossen (hoop ik)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:39 schreef Nelis het volgende:

[..]

[..]

Ik zou hier nog graag een antwoord op hebben :)
Ik denk dat discriminatie en hoe we hier mee omgaan toch iets anders is dan bijvoorbeelbeeld illegale software in je bezit te hebben, anders heb heb je toch een behoorlijke misplaatste gedachte kronkel (daarom ga ik niet graag in op dit soort "draadjes" ik wordt alleen maar kwader en ik los niets op)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:13 schreef Obi het volgende:

Enneh, jij loopt alles op 'woede' af te doen, is leuk, maar ik voel geen woede hoor.. Al zou ik die brambo-suffert best in z'n bek willen schijten..
Het kan best zo zijn dat je er last van hebt dat iemand als bolleh zulke uitspraken doet. Ik vind ook dat dat niet hoort, maar dat vind ik ook van jouw manier van uiten in dit topic.

In je eerste post loop je te schreeuwen, te flamen en met ziekten te smijten.
Als je zo graag de wereld wilt verbeteren, begin dan bij jezelf.

• j-w
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 14:09 schreef Nelis het volgende:

[..]

Er is inderdaad sprake van een hellend vlak: Er zijn weinig mensen zijn die het erg vinden als iemand post dat hij 130 over de A7 heeft gereden. Aan de andere kant horen posts waarin iemand in geuren en kleuren verteld hoe hij iemand met drie andere vrienden in elkaar heeft geslagen duidelijk niet op GoT thuis.

Over sommige illegale dingen zou je dus misschien best kunnen vertellen op GoT, maar er zijn ook dingen die veel te ver te gaan: de zieke, smakeloze actie van het registren van de naam Hitler met als onderschrift "Sieg Heil" valt daar duidelijk onder.

Verwijderd

Wat is het verschil dan
het veschil is dat je mensen wel moet/kan bestraffen op regels die ze hier overtreden, maar niet die ze elders overtreden
ik vind niet als je kwaad bent dat je alle dingen mag zeggen die je "denkt" je mag ze wel denken (sta ik volledig achter) maar je mag niet alles zeggen (denken is weer wat anders, maar dat is in deze maatschappij zo gegroeid)
lees bolluh's post anders nog even, hij praat over iets dat hij heeft _proberen_ te doen, niet over wat hij denkt of vindt, hij discrimineerd helemaal niet! waar het uiteidelikt bij blijft is "kut site" en "zou de site willen afbreken :r "

[edit]
waar het mij om gaat is dat als ik zou zeggen dat ik een skinhead telijf had willen gaan en hem helemaal stuk had willen schoppen, maar dat niet ging omdat (vul opstakel in) er tussen kwam, er niets aan de hand is, terwijl het het zelfde is!

Ik lees later weer verder ga nu ff eten etc.

• Obi

Obi

Op zaterdag 04 mei 2002 17:54 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Het kan best zo zijn dat je er last van hebt dat iemand als bolleh zulke uitspraken doet. Ik vind ook dat dat niet hoort, maar dat vind ik ook van jouw manier van uiten in dit topic.
Da's heel jammer, maar kan ik niet wakker van liggen.. Zodra ik met mijn 'manier van uiten' niet 'een soort hitler' tracht uit te hangen, niet grote groepen mensen kwets of strafbaar bezig ben, is het persoonlijk dat het jou tegen de borst stuit..
In je eerste post loop je te schreeuwen, te flamen en met ziekten te smijten.
Goed hé? if last, then call 'bond tegen het vloeken' of een willekeurig modje/ admin/ management, whatever...
Als je zo graag de wereld wilt verbeteren, begin dan bij jezelf.
Ik heb de pretenties niet, en die ook nooit laten blijken, de wereld te willen verbeteren.. Ik wil de wereld ook helemaal niet verbeteren, vermaak mij zo al over het algemeen prima. En aangezien ik de wereld niet wíl verbeteren hoef ik zelf ook niet te beginnen ;)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:58 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

het veschil is dat je mensen wel moet/kan bestraffen op regels die ze hier overtreden, maar niet die ze elders overtreden
[..]
Dus als ik iemand vermoord in een land waar wij geen uitleveringsverdrag mee hebben mag dat gewoon volgens jouw.

{quote]
lees bolluh's post anders nog even, hij praat over iets dat hij heeft _proberen_ te doen, niet over wat hij denkt of vindt, hij discrimineerd helemaal niet! waar het uiteidelikt bij blijft is "kut site" en "zou de site willen afbreken :r "[/quote]

Als je er over praat denk je er toch ook over, of praat hij als een kip zonder kop (zonder kop kun je namelijk niet denken omdat je hersenen in je kop zitten)
Ik lees later weer verder ga nu ff eten etc.
Ik hoop dat je goed hebt gegeten en een sterke maag hebt.

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 17:48 schreef peterbuyk het volgende:

[..]

Ik denk dat discriminatie en hoe we hier mee omgaan toch iets anders is dan bijvoorbeelbeeld illegale software in je bezit te hebben, anders heb heb je toch een behoorlijke misplaatste gedachte kronkel (daarom ga ik niet graag in op dit soort "draadjes" ik wordt alleen maar kwader en ik los niets op)
Duh, ik neem aan dat je wel snapt dat ik met die vergelijking slechts doelde op mijn mening dat je de mensen híér niet moet gaan bannen voor de acties die zij dáár uithalen, tenzij die acties 'in de naam van' GoT zijn gepleegd maar dat is in dit geval niet zo. Zo worden topics als 'ik ben net gepakt door de politie omdat ik 160 reed, wat een lamers', 'ik zat met alcohol op achter het stuur en toen veroorzaakten we een ongeluk' of 'ik heb met oud en nieuw planken gejat en in de fik gezet' (allemaal voorbeelden van bestaande topics btw) niet aangepakt en dit wel. Dubbele moraal noemt men dat.

waar het mij om gaat is dat als ik zou zeggen dat ik een skinhead telijf had willen gaan en hem helemaal stuk had willen schoppen, maar dat niet ging omdat (vul opstakel in) er tussen kwam, er niets aan de hand is, terwijl het het zelfde is!
Precies
Op zaterdag 04 mei 2002 18:26 schreef Obi het volgende:

[..]

Da's heel jammer, maar kan ik niet wakker van liggen...
...zei de man die tegen het kwetsen van grote groepen mensen is terwijl hij zelf te pas en te onpas met ziektes smijt.

• Obi

Obi

Op zaterdag 04 mei 2002 19:34 schreef Nelis het volgende:
...zei de man die tegen het kwetsen van grote groepen mensen is terwijl hij zelf te pas en te onpas met ziektes smijt.
Tja, in Amsterdam doet men niet anders, is er met de paplepel ingegoten.. En ik vind 'tering', 'pleuris' en 'tiefus' nog wel meevallen eink'.

Zeg ook vaak 'kutzooi' en 'pannekoek', maar ik zal mij inhouden vandaag ;)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:48 schreef Obi het volgende:

[..]

Tja, in Amsterdam doet men niet anders, is er met de paplepel ingegoten.. En ik vind 'tering', 'pleuris' en 'tiefus' nog wel meevallen eink'.

Zeg ook vaak 'kutzooi' en 'pannekoek', maar ik zal mij inhouden vandaag ;)
"Toevallig" heb ik in m'n kennissenkring ook een paar leuke Amsterdamse vrienden, maar die hebben gelukkig toch andere normen en waarden dan jij (maarja Amsterdam is ook een wereldstad he)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:34 schreef Nelis het volgende:

[..]

Duh, ik neem aan dat je wel snapt dat ik met die vergelijking slechts doelde op mijn mening dat je de mensen híér niet moet gaan bannen voor de acties die zij dáár uithalen, tenzij die acties 'in de naam van' GoT zijn gepleegd maar dat is in dit geval niet zo. Zo worden topics als 'ik ben net gepakt door de politie omdat ik 160 reed, wat een lamers', 'ik zat met alcohol op achter het stuur en toen veroorzaakten we een ongeluk' of 'ik heb met oud en nieuw planken gejat en in de fik gezet' (allemaal voorbeelden van bestaande topics btw) niet aangepakt en dit wel. Dubbele moraal noemt men dat.
[..]
En op zo'n redenering verwacht je nog een ...........

• Oefening
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 20:16 schreef peterbuyk het volgende:

[..]

En op zo'n redenering verwacht je nog een ...........
:?

Verwijderd

Ik ben zelf ook een Amsterdammer, maar gebruik dergelijke woorden ook niet op die manier...

verder lijkt het me duidelijk, ik heb er zo als het er nu voor staat niets aan toe te voegen, ik denk dat ik mijn stelling heb duidelijk gemaakt met de skinhead, als daar anders over gedacht wordt hoor ik het wel

eh ehh, ik heb gisteren heerlijk gegeten, ben daarna de kroeg in gegaan :)

• j-w
  • Niet online

als je een verhaal over hoe je iemand "helemaal stuk had willen schoppen" post hoor je wat mij betreft een permanente ban te krijgen...

• j-w
  • Niet online
-

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

imo hebben mensen die andere mensen als dieren beschouwen hetzelfde gedachtegoed als Hitler had.

Om dan maar als Hitler een schokkende posting te doen op dat forum gaat wat ver natuurlijk. Beetje impulsief van Bolle, maar zoooo schokkend is het nou ook nog weer niet toch? Ik meen me te herinneren dat er ooit eens iemand als een Hitler door de straten van Haiders landje liep. Dat is nog veel harder dan een posting doen onder Hitler's naam, toch waren er volgens mij voornamelijk positieve reacties.

Er is natuurlijk een verschil tussen als Hitler posten als je zijn gedachtengoed goedkeurt en als Hitler posten als voorbeeld om aan te tonen dat mensen met hun uitingen ver over de schreef van het toelaatbare gaan.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 20:10 schreef j-w het volgende:
als je een verhaal over hoe je iemand "helemaal stuk had willen schoppen" post hoor je wat mij betreft een permanente ban te krijgen...
Ok, daar zijn we het dan oneens, ik zie een groot verschil tussen "had willen doen" en "heb gedaan". wat ik wel zou doen als ik jou was, als je je aan uitlatingen stoord en daadwerkelijk vindt dat ze niet kunnen, de persoon in kwestie daar op aan te spreken, en dan niet meteen de pan uit flamen, want dat werkt natuurlijk ook niet, maar gewoon ff zeggen dat ie waarschijnlijk niet door heeft waar hij mee bezig is. Als je daarop weer een reactie krijgt waarbij hij jou gaat zitten flamen kan je verder ook weinig doen, meld het dan even in LA, zo niet, is je probleem ook opgelost.

maar ik geloof dat bolluh al is aangesproken op zijn actie en dat het nu gaat over dat de post wel of niet blijft staan.

nogmaals wil ik dan melden dat bolluh helemaal geen denkbeelden post buiten "kut site"

• j-w
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 07:31 schreef Hiro Shima het volgende:

[..]

wat ik wel zou doen als ik jou was, als je je aan uitlatingen stoord en daadwerkelijk vindt dat ze niet kunnen, de persoon in kwestie daar op aan te spreken, en dan niet meteen de pan uit flamen, want dat werkt natuurlijk ook niet, maar gewoon ff zeggen dat ie waarschijnlijk niet door heeft waar hij mee bezig is.
Ik heb m.i. nergens geflamed. Het enige wat ik gedaan heb is het pronken met het reggen van de naam 'Hitler' met als onderschrift 'Sieg Heil' een domme, zieke en smakeloze actie noemen. En dat is iets waar ik nog steeds voor 100% achter sta.

Op tweakers.net hebben we een moderatiebeleid juist om te voorkomen dat elke user elke andere user moet gaan aanspreken als hij/zij verkeerde dingen doet.

Omdat één mod in eerste instantie vond dat de betreffende post wel door de beugel kon, heb ik heb in deze thread het modaratie beleid ten aanzien van dat soort posts ter discussie willen stellen. Dat heeft niets met flamen te maken, maar is volgens mijn precies de manier waarop tweakers.net zou moeten werken.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 07:55 schreef j-w het volgende:

Ik heb m.i. nergens geflamed. Het enige wat ik gedaan heb is het pronken met het reggen van de naam 'Hitler' met als onderschrift 'Sieg Heil' een domme, zieke en smakeloze actie noemen. En dat is iets waar ik nog steeds voor 100% achter sta.
Dat ben ik helemaal met je eens. Een 'tik-op-zijn-vingers' zou helemaal niet misstaan denk ik, al is het maar een emaitje in de trend van 'zeg vriend, daar zijn wij niet van gediend'.
Op tweakers.net hebben we een moderatiebeleid juist om te voorkomen dat elke user elke andere user moet gaan aanspreken als hij/zij verkeerde dingen doet.

Omdat één mod in eerste instantie vond dat de betreffende post wel door de beugel kon, heb ik heb in deze thread het modaratie beleid ten aanzien van dat soort posts ter discussie willen stellen. Dat heeft niets met flamen te maken, maar is volgens mijn precies de manier waarop tweakers.net zou moeten werken.
Amen!

Een tijdje geleden was er hier ook zo'n voorbeeld van wat vreemd beleid naar mijn persoonlijke smaak. Ik heb geprobeerd dat alsvolgt aan te geven:
Iets om over na te denken:
- Het is schandalig dat wij dit regime ondersteunen en ik ben van mening dat de gaskamers voor dit soort mensen te snel zijn dichtgegaan sorry!

Is een zeer grove racistische haatdragende belediging maar levert slechts een waarschuwing op.

- De user kan tijdelijk niet reageren, omdat ik hem net een weekban heb gegeven wegens het aanmaken van twee clones.

Echter, een regelt van GoT overtreden levert een weekban op... Ik had het toch echt liever andersom gezien!
Helaas heb ik hier geen reactie van een modje op gekregen.

In dit geval reageert LuNaTic zoals we van hem gewend zijn gelukkig wel en geeft tekst en uitleg. Hoef je het niet mee eens te zijn (HE LUNATIC, IK BEN HET NIET MET JE EENS!! >:) ), maar in ieder geval werkt het systeem van modjes en LA wel op een normale manier! Iets wat ik in andere gevallen nog wel een mis

Verwijderd

j-w ik zeg helemaal niet dat je flamed, ik had het over "als", maar anyways
ik ben het er zeker mee eens dat we modjes en LA hebben om problemen op te lossen, maar ik ben ook van mening dat je mensen persoonlijk mag aanspreken op hun gedrag, al gaat het daar nu niet over, waar ik op doel is dat bolluh niet in deze discusie voorkomt en dat is jammer, maar dat terzijde.

waar het dus nu nog om gaat is of de post weg moet of niet.
ik vind van niet omdat het geen flame is of iets dergelijks, maar een vertelling van een poging tot een zieke actie (buiten het teretorium van de modjes), en naar mijn mening geen reden tot verwijderen van de post
Pagina: 1