Toon posts:

IE start héél traag op!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo... Ik denk dat dit hier gepost moet worden, weet het dus niet zeker ...

Ik heb al een tijdje last van m'n moederbord, ik moet de resetknop induwen enzo voordat hij opstart, maargoed, als hij eenmaal in windows is zou hij het toch snel moeten doen...

startbalk, word, excel, start gewoon snel op!
Maar, als ik een muziekje op heb staan (zelf gezongen mp3-tjes :+) en ik ga dan een beetje surfen, of word-typen, dan gaat de muziek stotteren enzo.

Bij InternetExplorer is het HELEMAAL erg, ik start internetexplorer op, dat duurt zeker 10 seconden, NOG een internet explorer (bij bijv. een link) duurt weer 5 tot 10 seconden...

Ligt dit aan windows, het moederbord, verkeerde weet-ik-wat?
Specs;

AMD XP 1800+ @ 1533mhz
MSI K7T Turbo moederbord
128mb sd-ram @ 133mhz (1 dimm)
windows 98se, de rest is standaard... (cd rom spelertje enzo)

Dit draait er nu op het moment, wat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn? (msbb-> nooit van gehoord)
Lwbwheel is mijn muis :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1234034365

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:40
Probeer eens een keer via je taskman alles wat er instaat (muv. explorer en evt. systray) uit te schakelen en kijken wat die dan doet. Doet die het dan nog traag zou ik je adviseren eens te kijken naar de nieuwste drivers voor je Mobo.

Misschien ook beter om een iets nieuwer besturings systeem te installeren ;) (of is dit 98SE)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 22:45 schreef wauske het volgende:
Probeer eens een keer via je taskman alles wat er instaat (muv. explorer en evt. systray) uit te schakelen en kijken wat die dan doet. Doet die het dan nog traag zou ik je adviseren eens te kijken naar de nieuwste drivers voor je Mobo.

Misschien ook beter om een iets nieuwer besturings systeem te installeren ;) (of is dit 98SE)
Win98 SE staat erop ja :)
Ik zal alles eens uit gaan schakelen, kijken watie dan doet :)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

En ff kijken of je geen onnodige services draait (die overigens niet in dit lijstje staan). Check ook even met AdAware of je systeem spyware-vrij is.

#

• Felicia
Wat misschien wel verstandig is om eens te proberen met wat meer geheugen, het zou heel goed kunnen dat deze teveel in gebruik is en moet gaan swappen (dat hoor je aan de hoeveelheid hdd activieteit (zeg ik het goed))

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu (ctrl+alt+delete) draaien;
Explorer
Iexplore
Systray (meer kon ik niet afsluiten)

en internet explorer start in een seconden op...

Is het een virus, of zoals genoemd misschien spyware??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 22:51 schreef wauske het volgende:
Wat misschien wel verstandig is om eens te proberen met wat meer geheugen, het zou heel goed kunnen dat deze teveel in gebruik is en moet gaan swappen (dat hoor je aan de hoeveelheid hdd activieteit (zeg ik het goed))
lijkt me stug, ik kan met 64mb en 400mhz op een celeron in windows XP nog wel surfen+mp3 luisteren tegelijkertijd zonder dat het stondert.........

Maargoed, kan er volgende week wel 2x64mb bijprikken... (is wel op 100mhz ;( )

/edit
/me start even opnieuw op om te kijken of hij bij het opstarten al spy-ware heeft...

• Felicia
Ok dan ligt het dus niet aan je systeem :)

Gewoon even try and error methode, je pc rebooten en dan iedere service stuk voor stuk uitschakelen totdat je de boosdoener hebt. Als je die hebt nog eens je pc rebooten en kijken of je echt de goede hebt en niet in combinatie met een ander proggie :)

Maar virus lijkt me onwaarschijnlijk. Wat trouwens zoiezo altijd uitgeschakeld kan worden is (dacht ik) loadqm.

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 22:41 schreef ___Joey___ het volgende:
Hallo... Ik denk dat dit hier gepost moet worden, weet het dus niet zeker ...
Denk de volgende keer even aan Het 3 stappenplan :)
In WOS zien wij graag het OS vermeld worden in de topictitel.
En of je topic goed staat.. gezien de topictitel zou je topic thuis horen in
Software Algemeen echter als we de topictitel een beetje veranderen kan hij wel blijven staan, u hoort nog van ons ;)
Ik heb al een tijdje last van m'n moederbord, ik moet de resetknop induwen enzo voordat hij opstart, maargoed, als
Kan je hier wat meer over vertellen, krijg je geen beeld oid of blijft hij hangen tijdens de POST checks?
Maar, als ik een muziekje op heb staan (zelf gezongen mp3-tjes :+) en ik ga dan een beetje surfen, of word-typen, dan gaat de muziek stotteren enzo.
Mja hier heb je de oorzaak al te pakken, moet je eens kijken hoe mijn pc reageert als ik zelf gezongen MP3's afspeel, de BSOD zijn niet meer op 1 hand te tellen :+

Maar even serieus, het lijkt bij jouw mis te gaan als je meerdere dingen tegelijkertijd doet. Heb je de optie DMA wel aanstaan bij het apparaatbeheer? dit wil nog wel eens wat uitmaken.

• Felicia
Mja hier heb je de oorzaak al te pakken, moet je eens kijken hoe mijn pc reageert als ik zelf gezongen MP3's afspeel, de BSOD zijn niet meer op 1 hand te tellen :+
Ik denk als jij dat doet dat heel je computer spontaan gaat staken :P :+

nofi natuurlijk O+

Maar ik denk dat het probleem wel gevonden is.

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 22:52 schreef ___Joey___ het volgende:
ik heb nu (ctrl+alt+delete) draaien;
Explorer
Iexplore
Systray (meer kon ik niet afsluiten)

en internet explorer start in een seconden op...

Is het een virus, of zoals genoemd misschien spyware??
Is Navapw32 Norton Antivirus? Misschien dat die rare dingen doet tijdens het opstarten van programma's of downloaden van sites :?

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 23:05 schreef wauske het volgende:

Ik denk als jij dat doet dat heel je computer spontaan gaat staken :P :+

nofi natuurlijk O+
Ik probeer het maar niet uit :D :P
Maar ik denk dat het probleem wel gevonden is.
Daar lijkt het idd wel op :)[quote]
[quote]Op vrijdag 03 mei 2002 23:07 schreef tjetta het volgende:
Is Navapw32 Norton Antivirus? Misschien dat die rare dingen doet tijdens het opstarten van programma's of downloaden van sites :?
Die is idd van Norton AntiVirus :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1223005527
*oh, en na deze scan ook even geheugen gescant, daar zat ook dat msbb ofzoiets in...*

IE start nu al stukken sneller op, maar het moederbord (vandaar deze enorme late reactie) is nog steeds heel vreemd.
het gaat om het MSI K7T Turbo 6330 moederbord (6330 geloof ik, niet 100% zeker :))...

Ik duw de aan/uit knop in, pc wil starten, maar geeft geen beeld, ik hoor geen piepje of niets...

Ik duw de resetknop in, en hij start vrolijk op :?

Ik zit in windows, doe start-->afsluiten--> opnieuw opstartne, doet hij de ene keer wel goed, de meeste andere keren niet :?

Ik zet de pc uit, zet hem 10 seconden later weer aan, met behulp van de reset knop uiteraard, anders doet ie zowiezo niets, en hij doet zelfs met de resetknop gewoon NIETS ;(

Als ik hem 5 á 10 minuten "af laat koelen" de aan/uit knop + reset knop induw, doet hij het wel gewoon....

Ik heb al m'n 32mb Diamond Viper agp4x 3d-kaart vervangen door een 4mb s3 trio, en windows is al een heel stuk stabieler, vind ik overigens wel vreemd, op zo'n moederbord....

Nieuwste bios zit er al in, heeft ook niets uitgemaakt ;(
Stom ding :(

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 23:20 schreef ___Joey___ het volgende:
daar zat ook dat msbb ofzoiets in...
MSBB:
Secretely installed with many products. Displays random pop-up ads on your desktop.
IE start nu al stukken sneller op, maar het moederbord (vandaar deze enorme late reactie) is nog steeds heel vreemd.
Spyware kan idd je pc aardig trager maken zoals je nu gemerkt hebt.
Maar gelukkig is dit probleem nu gefixed :)
Ik duw de aan/uit knop in, pc wil starten, maar geeft geen beeld, ik hoor geen piepje of niets...

Ik duw de resetknop in, en hij start vrolijk op :?

Ik zit in windows, doe start-->afsluiten--> opnieuw opstartne, doet hij de ene keer wel goed, de meeste andere keren niet :?

Ik zet de pc uit, zet hem 10 seconden later weer aan, met behulp van de reset knop uiteraard, anders doet ie zowiezo niets, en hij doet zelfs met de resetknop gewoon NIETS ;(

Als ik hem 5 á 10 minuten "af laat koelen" de aan/uit knop + reset knop induw, doet hij het wel gewoon....
Mja lastig aan te geven wat de oorzaak is, ik denk zelf dat je het probleem bij het BIOS moet zoeken van je moederbord. Echter kan ook je moederbord de probleem factor zijn, je zou evt een BIOS reset kunnen proberen maar ik weet niet of dit iets uitmaakt.

Misschien kan je dit probleem even posten in Processors, Mobo's & Geheugen
Waarschijnlijk kunnen hun je wel verder helpen :)

• Felicia
Over je opstart probleem, het kan zijn dat je voeding te weinig stroom/vermogen kan leveren wanneer je hem aanzet dat ie even de kans moet hebben om "op temperatuur" te komen of dat ie misschien net iets te weinig levert... Het zou kunnen zijn dat je voeding in totaal te weinig vermogen levert wat kan leiden tot spontane crashes of bsod's wanneer je iets intensiefs doet (zoals een zwaar spel of een koe aanzetten ofzo).

Disclaimer: ik werk inmiddels al 2 jaar niet meer direct met computers dus je moet het me niet kwalijk nemen als ik iets geheel fout zeg :+

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

De file die AdAware bij Kazaa Lite gevonden heeft is trouwens een zgn dummy-file omdat Kazaa anders niet start, dit is geen echte spyware (dus die hoef je ook niet weg te halen)..

just ter informatie :)

#

Verwijderd

Topicstarter
Even over dat moederbord, heb ik een hele tijd geleden al een topic over gepost...
[topic=474631/1/25]

Ik denk dat het ding brak is, heb er al 2x 300watt voeding aangehangen, mocht niet baten ;(

Ook na een biosreset doet ie nog steeds vreemd... misschien binnenkort nog een keer de nieuwste bios erin flashen, mjah, anders maar terug naar msi met die flauwekul *D

• Felicia
Misschien is het een ander onderdeel van je hardware. De Try & Error methode (god i love that) is een hele goeie manier om daar achter te komen.

Ruk alles uit je bak muv geheugen en video kaart en plug het er daarna stuk voor stuk weer in om te kijken wanneer hij niet direct wil booten. Als hij het meteen als met geheugen en videokaart niet wil doet moet je ff geheugen vervangen (kweet niet of je dat al eens getest had) (en je videokaart heb je al eens geswapped las ik net).

Mocht dat alles neit werken kan het zijn dat inderdaad je mobo beetje brak is.

Trouwens met alles eruit rukken bedoel ik dus ook je hdd/cd(rw) drives. Zo om te voorkomen dat deze bijvoorbeeld de oorzaak zijn dus ook de stroom en de IDE kabels :)

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Op vrijdag 03 mei 2002 23:20 schreef ___Joey___ het volgende:

het gaat om het MSI K7T Turbo 6330 moederbord (6330 geloof ik, niet 100% zeker :))...
Ik heb al m'n 32mb Diamond Viper agp4x 3d-kaart vervangen door een 4mb s3 trio, en windows is al een heel stuk stabieler, vind ik overigens wel vreemd, op zo'n moederbord....
Door de befaamde "trial and error" methode ben ik er achter gekomen dat mijn MSI K7T (1400 athlon) absoluut niet stabiel te krijgen valt zolang mijn AGP slot op 4x draait. Blijkbaar/mogelijk heb je hetzelfde probleem, zet in het bios de AGP eens op 2X en probeer... Bij mij helpt dit al een half jaar... (uiteraard wel zonde van die agp, maar beter een stabiel systeem lijk me)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=7] (raar probleem, maar lijkt me geen WOS probleem, eerder moederbord...)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 23:48 schreef wauske het volgende:
Misschien is het een ander onderdeel van je hardware. De Try & Error methode (god i love that) is een hele goeie manier om daar achter te komen.

Ruk alles uit je bak muv geheugen en video kaart en plug het er daarna stuk voor stuk weer in om te kijken wanneer hij niet direct wil booten. Als hij het meteen als met geheugen en videokaart niet wil doet moet je ff geheugen vervangen (kweet niet of je dat al eens getest had) (en je videokaart heb je al eens geswapped las ik net).

Mocht dat alles neit werken kan het zijn dat inderdaad je mobo beetje brak is.

Trouwens met alles eruit rukken bedoel ik dus ook je hdd/cd(rw) drives. Zo om te voorkomen dat deze bijvoorbeeld de oorzaak zijn dus ook de stroom en de IDE kabels :)
Ik heb;
voeding 3x geswitched (250watt/2x 300 watt)
3d-kaart 3x geswitched (4mb/8mb/32mb erin gehad)
geheugen nog niet geswitched.....

harddisc; 4,3gig, 20gig, 30.7gig erin gehad
cd-rom spelers eraf, maar het BLEEF instabiel!

morgen bel ik die man even op van wie ik het 2ehands gekocht heb, die zou contact opnemen met de winkel, hopelijk kan ik het bordje ruilen, want het ligt (lijkt me :+) echt niet aan MIJN hardware!

Bedankt mensen voor de tips, ben al helemaal happy dat ie het goed doet, kan nu zelfs muziek luisteren :+

Verwijderd

mmmm denk dat een clean install toch het beste is hoor... lekker winxp erop zal goed draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 23:56 schreef cwppol het volgende:

[..]

Door de befaamde "trial and error" methode ben ik er achter gekomen dat mijn MSI K7T (1400 athlon) absoluut niet stabiel te krijgen valt zolang mijn AGP slot op 4x draait. Blijkbaar/mogelijk heb je hetzelfde probleem, zet in het bios de AGP eens op 2X en probeer... Bij mij helpt dit al een half jaar... (uiteraard wel zonde van die agp, maar beter een stabiel systeem lijk me)
bedankt voor de tip :) Morgen eens proberen... Heb daar inderdaad nog niet van gehoord/aan gedacht :)

/edit/
Joey is naar bed, gaat morgen weer met frisse moed aan de slag :)
Truste allemaal ;)

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Op zaterdag 04 mei 2002 00:05 schreef johndope het volgende:
mmmm denk dat een clean install toch het beste is hoor... lekker winxp erop zal goed draaien :)
Ik heb een Laptop (Compaq 700ea) 900mhx Duron, 128 mb (met shared video, dus netto 116) en dat draait prima onder WinXpPro... Dat moet met bovengenoemd systeem, desktop, dus ook wel te doen zijn. En, voor de volledigheid, Exploder start prima op. Overigens, misschien is een extra geheugenbankje geen slecht idee, 128mb lijkt me een beetje zonde van een 1800XP+

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
LOL!! Je moet er ook niet zo'n ruk OS opketsen! Zet er Win 2k of XP op. 98SE werkt echt niet meer lekker met nieuwere systemen. Vind ik ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 00:09 schreef cwppol het volgende:

[..]

Ik heb een Laptop (Compaq 700ea) 900mhx Duron, 128 mb (met shared video, dus netto 116) en dat draait prima onder WinXpPro... Dat moet met bovengenoemd systeem, desktop, dus ook wel te doen zijn. En, voor de volledigheid, Exploder start prima op. Overigens, misschien is een extra geheugenbankje geen slecht idee, 128mb lijkt me een beetje zonde van een 1800XP+
Ik hoop toch echt dat hij bij mij beter draait dan bij jou.... :)
Maargoed, ik heb nu agp4x DISABLED, neem dus aan dat hij nu op 2x staat... merk qua stabiliteit weinig, tja, als ik eenmaal in windows zit is er ook niet veel aan te merken.
Ik ga vandaag even een ghost maken van m'n pc NU, en dan maar kijken of winxp echt zoveel beter is....

Maargoed, dan heb ik (neem ik aan :?) nog dat opstart probleem niet verholpen?? Ligt denk ik toch aan het mamabord... ;(

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE,
even topic omhoog schuppen, misschien zijn er nog mensen met goed nieuws....

Ik heb de FSB nu op 100Mhz gezet, en hij start nu WEL goed op, op 1250mhz (AMD XP1800+ @ 1533mhz is ie origineel...)

Wel, 1250mhz, fsb100mhz, hoger kan ie niet.

Waarom start hij NU wel meteen goed op enzo, en als ik hem op fsb133mhz zet niet??
Iemand enig idee? Ik heb er zojuist goed de nieuwste bios in geflasht, maarja, dat helpt ook niet veel ;(

Iemand nog idee's?? Als ik hem niet beter krijg gooi ik er een 1200mhz cpuutje in, en verkoop ik hem........

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?? :'(

Wat zou MSI doen als ik de bon (met iemand anders naam erop...) opstuur naar de fabriek, en een nieuw moederbord terugvraag??
Maak ik kans???

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

OP zo'n bak raad ik een NT kernel gebaseerd OS aan (WINXP) want die maakt veel beter gebruik van je cpu, is stabieler, etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe komt het dan dat het moederbord op FSB100 (dus op 1250mhz) WEL goed opstart enzo, en op FSB133 (dus 1533mhz) NIET goed opstart?? ;(

Verwijderd

Topicstarter
kick... ;(
Heeft er echt niemand enig idee? Is mijn boardje nou echt kapot, of zie ik gewoon nog steeds iets GRUWELIJK over het hoofd??

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op zondag 05 mei 2002 22:48 schreef ___Joey___ het volgende:
kick... ;(
Heeft er echt niemand enig idee? Is mijn boardje nou echt kapot, of zie ik gewoon nog steeds iets GRUWELIJK over het hoofd??
Volgens mij ondersteunt alleen de Turbo2 de Athlon XP 1800+, de Turbo niet :(
Is misschien te fixen met bios update, maar dat had je toch al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 23:06 schreef gwystyl het volgende:

[..]

Volgens mij ondersteunt alleen de Turbo2 de Athlon XP 1800+, de Turbo niet :(
Is misschien te fixen met bios update, maar dat had je toch al geprobeerd?
Ik heb er gisteren de allernieuwste bios ingeflast.
Hij moet het zowiezo tot 1800+ doen, en er zit ook een originele 1800+ op (dus geen unlocke 1500+ ofzo...)

Ik heb de FSB nu op 100 gezet, en de multiplier op 13x (ipv "standaard") en nu draait hij op 1250. Bij het opstarten NU heb ik helemaal geen problemen, ik hoef zelfs geen reset knop aan te raken *D

Maar, waarom als ik de fsb op 133 (dmv een jumper) zet, en de multiplier op "standard" start ie dan NIET normaal op?? Ik snap er echt geen fluit van.... :'(

/edit
Even naar aanleiding van "hij ondersteund het niet"...
http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6330+V3.0
CPU
Support Socket A for AMD® Athlon / Duron / Athlon XP Processors
Supports 600MHz~1.4GHz / Athlon XP 1800+

Verwijderd

Topicstarter
Kick :'(

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Op zondag 05 mei 2002 12:02 schreef ___Joey___ het volgende:
Maar hoe komt het dan dat het moederbord op FSB100 (dus op 1250mhz) WEL goed opstart enzo, en op FSB133 (dus 1533mhz) NIET goed opstart?? ;(
Klinkt toch wel als een voedingsprobleem eigenlijk. Dat vage booten wat alleen met een reset werkt had ik namelijk zelf ook toen ik upgrade van een Duron 600 naar een Athlon 1300. Ik had toen ook wel een 300W voeding maar dat was zo'n el-cheapo Target. Toen ik een andere kast (chieftek) kocht waar een degelijke 340W voeding inzit was dat vage booten ook ineens verdwenen. (Was eigenlijk alleen op zoek naar een voeding maar die chieftek was te mooi om te laten staan ;) )

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 12:10 schreef Vorlon het volgende:

[..]

Klinkt toch wel als een voedingsprobleem eigenlijk. Dat vage booten wat alleen met een reset werkt had ik namelijk zelf ook toen ik upgrade van een Duron 600 naar een Athlon 1300. Ik had toen ook wel een 300W voeding maar dat was zo'n el-cheapo Target. Toen ik een andere kast (chieftek) kocht waar een degelijke 340W voeding inzit was dat vage booten ook ineens verdwenen. (Was eigenlijk alleen op zoek naar een voeding maar die chieftek was te mooi om te laten staan ;) )
Aopen 250 watt
2x onbekend 300watt......

Ik ga vanavond even iemand bellen of die zijn voeding even mee kan nemen, die heeft een AMD XP 1600+ @ 1600mhz, sneller dan mijn originele 1800+ dus, en bij hem hangt er ook nog eens een geforce en dat soort shit in (en 2 discs in raid etc.) dus met zijn voeding zou het verholpen moeten worden?????

Wel, ik hoop het :) Zou wel mooi zijn :)
Pagina: 1