Weet iemand waar ik die kan verkrijgen. krijg binnenkort een u160 scsi schijf, maar heb een uw/u2w controller dus dat pas niet, heLLupME!
Uuuuh, een u160 schijf? dat lijkt me weldegelijk passen op een UW of U2W controller. u160 heeft toch ook gewoon een 68-pins connector?
Krijg je alleen dat termineer gelul weer. LVD enzo, maar daar weet ik ook nix van. Zo maar ff naar een oud draadje zoeken, want daar werd dat wel toegelicht.
Krijg je alleen dat termineer gelul weer. LVD enzo, maar daar weet ik ook nix van. Zo maar ff naar een oud draadje zoeken, want daar werd dat wel toegelicht.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
U160 heeft dezelfde aansluiting als U2W.
Je kunt een U160 disk ook zonder problemen aansluiten op de U2W controller, want dat is allebei al LVD. De U160 disk is backwards compatible met de U2W controller.
Dus wat nou convertor ?
En ik weet waar ik over praat, vraag maar aan FoolZero...
Je kunt een U160 disk ook zonder problemen aansluiten op de U2W controller, want dat is allebei al LVD. De U160 disk is backwards compatible met de U2W controller.
Dus wat nou convertor ?
En ik weet waar ik over praat, vraag maar aan FoolZero...
Aannames zijn fataal.
Aangezien Klauz zijn vraag al beantwoord is. Maak ik maar meteen gebruik van dit draadje om GaMeOvEr iets te vragen.:)
Thuis heb ik een AHA2940-Pro Hier heb ik dus Altas IV 18GB (ja die!
) op aangesloten.
Bij een simpele boot krijg ik toch de melding dat mijn bus niet goed getermineerd is...
Nu had ik met de kennis, die ik had, al gemerkt, dat de Atlas geen terminator had, dus heb ik de bus afgesloten met een 4GB SCSI schijf. Dit lukte, omdat in mijn archief gelukkig nog een 50 --> 68 converter lag.
Mare hoe werkt LVD precies? De www.scsifaq.org is voor mij niet helemaal duidelijk. Heb je daar dus een aparte kabel voor nodig ofzo?
Verder begrijp ik, dat ik mijn server nu vreselijk sta te vertragen, door die 'trage' 4Giger er aan te hangen... Klopt dat?
GaMeOvEr, als je me hiermee kunt helpen, dan zal ik tegen Klauz bevestigen, dat je idd veel over SCSI weet!
Thuis heb ik een AHA2940-Pro Hier heb ik dus Altas IV 18GB (ja die!
Bij een simpele boot krijg ik toch de melding dat mijn bus niet goed getermineerd is...
Mare hoe werkt LVD precies? De www.scsifaq.org is voor mij niet helemaal duidelijk. Heb je daar dus een aparte kabel voor nodig ofzo?
Verder begrijp ik, dat ik mijn server nu vreselijk sta te vertragen, door die 'trage' 4Giger er aan te hangen... Klopt dat?
GaMeOvEr, als je me hiermee kunt helpen, dan zal ik tegen Klauz bevestigen, dat je idd veel over SCSI weet!
Heal the internet ...
Verwijderd
Sterker nog...
Ik heb eeb halfjaar gedraaid met een ultra3wide scsi hardeschijf op een ultra scsi controller wil ook
20 ipv. 160:(
maar nu op een u2w (asus p2b-s) works like a charme:9
k'heb een 68pins terminator over.. Kope??
Ik heb eeb halfjaar gedraaid met een ultra3wide scsi hardeschijf op een ultra scsi controller wil ook
20 ipv. 160:(
maar nu op een u2w (asus p2b-s) works like a charme:9
k'heb een 68pins terminator over.. Kope??
Als je de boel op LVD wil draaien (U2W dus) zul je een LVD kabel nodig hebben (Zo'n getwist ding, die eng duur zijn) en daar zitten standaard actieve terminators op. op LVD disken kun je geen termination instellen, omdat LVD op de kabel getermineerd wordt.
En ja, door die oude 4 GB draai je nu waarschijnlijk het Ultra-SCSI protocol op je bus, en draait die dus op 20 MB/s ...
Wil je dus niet... Scoor LVD kabel... (die heel errug duur zijn, ik dacht iets van 150,- voor een kabel met 5 posities...
)
En ja, door die oude 4 GB draai je nu waarschijnlijk het Ultra-SCSI protocol op je bus, en draait die dus op 20 MB/s ...
Wil je dus niet... Scoor LVD kabel... (die heel errug duur zijn, ik dacht iets van 150,- voor een kabel met 5 posities...
Aannames zijn fataal.
Hey Klauz, GaMeOvEr weet echt heel veel! *)
Overigens zit ik nog aan een alternatief te denken. En dat is de SCSI CD-rom speler. Klopt het, dat deze dus op 10 of 20 MB/s zit zonder de performance van mijn schijf aan te tasten? (gelezen in dat andere draadje) Want dat spreekt meer aan dan 150,00 [slik] ballen voor een klein kabeltje...
* FoolZero gaat waarschijnlijk arm worden op de volgende PC-plukdag...
Overigens zit ik nog aan een alternatief te denken. En dat is de SCSI CD-rom speler. Klopt het, dat deze dus op 10 of 20 MB/s zit zonder de performance van mijn schijf aan te tasten? (gelezen in dat andere draadje) Want dat spreekt meer aan dan 150,00 [slik] ballen voor een klein kabeltje...
* FoolZero gaat waarschijnlijk arm worden op de volgende PC-plukdag...
Heal the internet ...
Dat hangt er vanaf, ik ga ervan dat die Atlas IV van jou een U2W of een U160 disk is, en die lult SCSI 3 over de bus. Als jij er dan een apparaatje aan hangt zoals een CD-rommtje, die op zijn max Ultra-SCSI draait, lult je bus nog steeds maar 20 MB/s. (hetzelfde als je nu hebt dus)
Wat dus ff belangrijk is :
Die controller van jou, wat isda ? UW ? U2W
Wat voor kabel gaat er nu naar je disk ? Standaard Wide-kabel ? niet getwist ? (gaat sowieso niet meer over als 40 MB/s)
Wat voor interface heeft je disk ? UW ? U2W ? U160 ?
Wat dus ff belangrijk is :
Die controller van jou, wat isda ? UW ? U2W
Wat voor kabel gaat er nu naar je disk ? Standaard Wide-kabel ? niet getwist ? (gaat sowieso niet meer over als 40 MB/s)
Wat voor interface heeft je disk ? UW ? U2W ? U160 ?
Aannames zijn fataal.
Ik heb een AHA2940 Pro. Helaas gaat die Pro niet verder dan 40MB/s het is een UW...
En het kabeltje is niet getwist, maar dat maakt voor mij dus niet uit. Ik wil alleen voorkomen, dat mijn bus op 20 gaat draaien, want de controller kan wel tot 40MB/s. De schijf gaat wel tot u160, maar dat is voorlopig dromen voor mij, want die controllers zijn volgens mij erg kruidig in de prijs...
Heal the internet ...
Nou,
Dan kun je nog mazzel hebben, er zijn ook losse Terminators die je op een kabel-positie kunt prikken, dan heb je hem dus ook actief getermineerd. dan kun je die andere disk samen met het CD-rommetje op de Ultra-SCSI bus van je controller doen.
Nou moet je alleen nog zo'n Kabelterminator zien te scoren, en die prik je dan op de kabelpositie na je schijf.
Dan kun je nog mazzel hebben, er zijn ook losse Terminators die je op een kabel-positie kunt prikken, dan heb je hem dus ook actief getermineerd. dan kun je die andere disk samen met het CD-rommetje op de Ultra-SCSI bus van je controller doen.
Nou moet je alleen nog zo'n Kabelterminator zien te scoren, en die prik je dan op de kabelpositie na je schijf.
Aannames zijn fataal.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 14:35 schreef Aiken het volgende:
Je kunt toch ook je scsi adapter op terminate zetten:?
via ctrl-a in dat menutje:?[/quote]Duh! En daar was ik zelf niet opgekomen. Maar daarmee termineer je de bus aan de kant van de adapter. NIET de bus aan de kant van mijn superkickerazendsnellescsi3schijf...
GaMeOvEr, ik dank je vriendelijk voor de verstrekte informatie. Hier kan ik een heleboel mee en een heleboel geld mee uitgeven...
Je kunt toch ook je scsi adapter op terminate zetten:?
via ctrl-a in dat menutje:?[/quote]Duh! En daar was ik zelf niet opgekomen. Maar daarmee termineer je de bus aan de kant van de adapter. NIET de bus aan de kant van mijn superkickerazendsnellescsi3schijf...
GaMeOvEr, ik dank je vriendelijk voor de verstrekte informatie. Hier kan ik een heleboel mee en een heleboel geld mee uitgeven...
Heal the internet ...
Pagina: 1