Het grote stereo setup topic (pics!)

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Aangezien iedereen aan DTS en surround begint schijnbaar, zijn er nog mensen die daar niets van willen hebben?

En gewoon lekker stereo naar muziek luisteren?

Ik zal beginnen met een verse pic van mn setup :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.hervers.nl/skif/Opstelling_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hervers.nl/skif/BackplatePM14_small.jpg

Grotere Versie

We zien:

Marantz pm14
Marantz cd6000 (gebruikt als loopwerk)
Zelfbouw DAC (op basis van teac t1 dac)
Monsoon fpf 600 flatpanels

ps. Ik zeg dus niet dat multikanaal zuigt, maar ik ben nou eenmaal grote aanhanger van stereo.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Mooie setup, als ik me nieuwe set heb dan post ik ook een pic, maar moet eerst nog ff sparen :D

Ik dnek erover om een rega set te halen.

eerst de cursa, met 2 exon's (of als me budget niet snel genoeg stijgt een maia (exon's zijn monbo blokken)

dan een jupiter of planet cd-speler, en op het laatst mischien nog een regha radio.

Alles wat ik over rega gehoord heb is tot nu toe positief, en zelf vindt ik rega gewoon buitengewoon goed klinken, bovenstaande set wordt vaak al high-end genoemd.

[tussendoor]
Die marantz heb je die vergeleken met andere merken, anders ben ik wel benieuwd waarmee, en of hij de rest eruit speelde, kun je een kleine recentie ofzo schrijven?
[/tussendoor]

Je set staat er goed opgesteld, mijn (slaap)kamer is helaat minder geschik, maar als ik een nieuwe set heb gooi ik alles om, dan moet hij gewoon goed komen te staan.

Recenties over REGA zijn welkom, en over BRYSTON trouwens ook. ik vraag me af of die geintegreede amp van bryston wat is, zit tegen het high en aan, en kost over de € 2000,-

andere sets mogen aanbevolgen worden :D

Maar als dit topic lang omhoog blijft post ik m'n set nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier staat het wel op :)
Is een Dolby digital reciver en er zitten 5 speakers op (staan wel op foto, maar ik geloof de "rear" niet helemaal goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 21:23

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Stereo is goed, stereo is fijn.

Bij welk concert irl komt de muziek van alle kanten op je af? Nergens toch? En als je wel muziek van achter hoort, dan zijn dat reflecties, en die heb je thuis ook wel :P

Tot nu toe heb ik bij alle mensen met een 5.1 set alleen nog maar waardeloze opstellingen gezien. En meestal hebben ze dan ook nog melkpak-speakertjes, en een bonkende en rochelende sub. "Mooi geluidje he!!" zeggen ze dan tegen mij. (Dat zijn trouwens vaak precies die mensen die elke 4:3 uitzending uitsmeren over het gehele 16:9 scherm).

Ik laat ze lekker in die waan... :)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
FFF, die marantz is niet van mij, ik speel er nu een tijdje op, mn rotels staan bij mn pa te zweten op zn kappa 100 :)

Hij bevalt trouwens erg goed, een tank qua bouw en een heel ander geluid dan mn rotel set, op deze magnetostaten doet ie het naar mijn mening beter dan de rotels (dat wordt weer geld uitgeven binnenkort dus).

Tips voor een amp tot 2000 euro, tja de marantz pm-14,audionet sam...er zijn er zoveel in die prijsklasse, die bryston ken ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op vrijdag 03 mei 2002 11:45 schreef Varienaja het volgende:

Bij welk concert irl komt de muziek van alle kanten op je af? Nergens toch? En als je wel muziek van achter hoort, dan zijn dat reflecties, en die heb je thuis ook wel :P

Tot nu toe heb ik bij alle mensen met een 5.1 set alleen nog maar waardeloze opstellingen gezien. En meestal hebben ze dan ook nog melkpak-speakertjes, en een bonkende en rochelende sub. "Mooi geluidje he!!" zeggen ze dan tegen mij. (Dat zijn trouwens vaak precies die mensen die elke 4:3 uitzending uitsmeren over het gehele 16:9 scherm).

Ik heb zelf normale speakers op mijn 5.1 dts jvc versterker en luister met muziek ook alleen 2.1 omdat 5.1 ten eerste bij mij dan dolby prologic is en ten tweede het voor geen porem klinkt.
5.1 gebruik ik hoofdzakelijk voor films en muziek dvd`s, waarbij het geluid toch nog echt van voren komt maar de rest van de omgeving gerealiseerd wordt door de achterspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik kan niet anders zeggen als: ben het ermee eens!
Overal waar je komt staan de receivers op pro logic (of zoiets soortgelijks.)
Zelf bij het luisteren naar Radio of kijken (en luisteren) naar TMF, alles op pro logic...
En het geluid word me daar toch een partij lelijk van!
Achtergrond zangeressen hoor je uit de rear speakers soms samen met een trompetje of een keyboard, de rest zit L+R voor en in de center speaker woont de zanger(es).
En bij goedkopere setjes is de center speaker nog de slechtste ook (samen met de rear speakers).
Man o man... Zet je receiver toch gewoon op stereo bij muziek zenders... :o
Bij films, daar word het anders, hoewel daar ook wel eens een muziek track in zit, word ook meteen ver*****...
En dan 4:3 en 16:9, Pim Voortuin was al een lelijke man, was ik laatst bij m'n vader in huis, was ie nog lelijker op 16:9 formaat... o,o,o,o wat een prutsers wonen er toch op deze wereld. ;(
Het word hoog tijd voor een digitaal uitzend netwerk, zodat je receiver "weet" dat je stereo aan krijgt geboden, of pro logic, of 5.1 of bla bla bla... En dan dus automatisch de juiste stand kiest.
Ja, ja ik weet, bestaat al... :)
Maar het moet nog wel ff een stuk bekender worden...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25587

Dit is mijn setup:

Een Philips FR740

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1084754750

En een mengpaneeltje

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2235841183

En 4 van deze joekels van 250 Watt per stuk

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1641352938

Dit alles met de Dolby Surround uit want dat haat ik want het klinkt nergens naar. (Ik hoop dat de pics een beetje duidelijk zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Op vrijdag 03 mei 2002 12:10 schreef Mr_Hiney het volgende:
Dit is mijn setup:

Een Philips FR740

[afbeelding]

En een mengpaneeltje

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit alles met de Dolby Surround uit want dat haat ik want het klinkt nergens naar. (Ik hoop dat de pics een beetje duidelijk zijn)
Hmm waarom staat je reciever op je speler en waarom Hangen die boxen... dat zijn toch die "zuilspeakers" van de aldi als ik me niet vergis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 13:51

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik heb ook alleen maar stereo, en het bevalt prima.

Het hoeft van mij ook allemaal niet zo duur, als er maar geluid uit komt (en jah, hoe duur die speakers ook zijn, dat schilderijtje rammelt toch wel mee aan de muur :()

Ik heb alleen al jaren ruzie met de opstelling, ik zit namelijk op zolder, in het schuine dak (mijn kamer is dus een driehoek).
Het geluid klinkt door de kamer heen niet overal het zelfde. Hoe dichter ik bij het lagere deel van de kamer kom, hoe harder (lelijker) de lage tonen worden, en hoe minder je de hoge tonen hoort :(
In het midden (onder de punt van het dak) is het juist andersom.

Wat zou voor mij nou de ideale opstelling zijn :?
Ophangen kan dus niet echt (nergens een hoek om speakers in te hangen), en staand op de grond hoor je dus alleen maar lage tonen...

Of ik nog pics heb? Niet van mijn opstelling, maar wel van de ultieme stereo ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/az2025b00_05_10_l.jpg

Damn! Philips is diep gezonken de laatste jaren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op vrijdag 03 mei 2002 12:10 schreef Mr_Hiney het volgende:
Dit is mijn setup:

Een Philips FR740

[afbeelding]

En een mengpaneeltje

[afbeelding]

[afbeelding]

volgens mij klinkt deze set vreselijk mooi :D zo'n klein versterkertje voor zulke grote speakers, zuilleuidsprekers die op zijn gehangen, een diskman als 2de cd speler, en een versterker met veel te weinig vermogen, en je luistert mzuiek met een surround receiver als ik het goed begrijp, maar ok :D

Volgens mij klinkt dit nergen naar, maar no flame.

[marantz]
hey wat zijn de verschillen tussen die rotel en de marantz? die rotels hebben denk ik meer adem of niet (willen ze die kappa 100's tot leven brengen :D ) en wat zijn de klankverschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:12

joker1977

Tweakert

Op vrijdag 03 mei 2002 11:23 schreef hervaz het volgende:
Aangezien iedereen aan DTS en surround begint schijnbaar, zijn er nog mensen die daar niets van willen hebben?

[afbeelding]
Mag ik wat vragen? Wat voor luidspreker-kabels heb je daar en wat voor interlinks en in wat voor prijsklasse moet je dat zoeken? Het lijken potdomme wel tuinslangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 23:35
Erg jammer dat ik dit weekend niet thuisben, anders had ik mijn installatie ook wel ff gepost:

Denon 1802
Pioneer DV-737
HK 750HD cd speler
Sony WEGA 82cm Breedbeeld
En 5.1 speakerset

vinifinder.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1681360600

Dat is dus mijn setje... ik heb trouwens dezelfde boxen als tussenoplossing totdat ik mn zuiltjes kan kopen..

Philips DFR 1600
Mivoc Sub
Sony Sub
Philips Sub
Sony luidsprekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

[afbeelding]
[afbeelding]

Grotere Versie

We zien:

Marantz pm14

ps. Ik zeg dus niet dat multikanaal zuigt, maar ik ben nou eenmaal grote aanhanger van stereo.... :)
Ha die Hervaz,

Zier er goed uit! Ik vraag me af of het nog uitmaakt als je die luidsprekers andersom plaatst. (l->r r->l)
Gelukkig dat je de dac van die cd6000 niet gebruikt, ik vind em niet zo goed. En die zelfbouw DAC, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Paar tips (denk ik ;)); Die spades kun je beter weg laten, gewoon kaal op de ingangen. En schop die vd Hul het huis uit en ga lekker gebalanceerd spelen. Dat is echt zo'n verschil!
Mijn set ken je natuurlijk al, en ik speel weer helemaal anders (omgedraaid) en lekker meerkanaals dus ik post hier niets ;)
ps. Ik zeg dus niet dat multikanaal zuigt, maar ik ben nou eenmaal grote aanhanger van stereo....
Goedzo ;)
Recenties over REGA zijn welkom, en over BRYSTON trouwens ook. ik vraag me af of die geintegreede amp van bryston wat is, zit tegen het high en aan, en kost over de € 2000,-
Recensies over Rega aparatuur kun je gewoon bij de dealer op vragen. Klem je niet zo vast op het vage begrip High-end want dat niveau haal je niet met je kamer en die duitsers. (ook no flame ofcourse ;))
Erg jammer dat ik dit weekend niet thuisben, anders had ik mijn installatie ook wel ff gepost:
MATANDO, hoeft ook niet. Het is namelijk een stereo setup topic ;)
Wat zou voor mij nou de ideale opstelling zijn :?
Silicon error; Een goeie opstelling kun je nooit krijgen met een kamer met schuin dak. Zelfs met het nodig demp_werk lukt dat niet. Enigste wat je zou kunnen doen is een dakkapel plaatsen en je kamer met een muur meer 'haaks' maken. Anders zit er niets anders op dan verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 09:28
Gelieve de 5.1 versus stereo achterwege te laten. Je zegt ook niet "ik hoef geen cola, doe mij maar een cheesburger". Cola drink je als je dorst hebt, een cheesburger als je honger hebt, stereo muziek, 5.1 film, enz.
Niet dat er een flamewar gaande is ofzo :), maar ik zie 'm wel opkomen, dus bij deze.

Dus hou het gewoon bij wijze (liefst min. beetje high end) stereo setups :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 11:07

Flarrestein

Superworm Jim

[afbeelding]
[afbeelding]

Grotere Versie

We zien:

Marantz pm14

Jij heeft geile spulletjus :9~

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op vrijdag 03 mei 2002 15:21 schreef Xanandu het volgende:

Recensies over Rega aparatuur kun je gewoon bij de dealer op vragen. Klem je niet zo vast op het vage begrip High-end want dat niveau haal je niet met je kamer en die duitsers. (ook no flame ofcourse ;))
Goed onthouden van die duitsers, :)
Die duitsers klinken niet heel erg slecht voor een slaapkamertje, maar als de set af is blijf ik natuurlijk niet bij me quadral's hangen, ik zit te denken, aan de B&W CDM 1 NT, of totem speakers, totems klinken echt heel erg goed, maar onvoldoende laag denk ik, dus misschien dat de B&W's in mijn smaak beter presteren.

Wil eigenlijk mensen horen die bijvoorbeeld de NAD 370 met bijvoorbeeld de mira hebben vergeleken, of met de arcam A85 etc.

Ik heb er dan wel goede ervaringen mee, maar misschien zegt iemand dat het nix is.

Als iemand ervaringen heeft met THULE hoor ik het ook graag, mooie versterkers, maar heb ze nog niet beluisterd, schijnen goed te klinken, en redelijk veel power, maar zelfs de duurdere versie's zijn volgens mij niet eens dubbel mono opgebouwd, wat je vaak bij andere merken al wel ziet.

verder moet ik blijven sparen, he, aangezien dit allemaal aardig wat kost. en ik (nog steeds) studentje ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

[...]

We zien:

[...]
..een darkroom :)

Foto's kun je iha beter overdag nemen (of heb je altijd zo'n donkere kamer?)

Verder mooie speakers, vraag me af hoe ze klinken.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Op vrijdag 03 mei 2002 16:17 schreef FFF het volgende:

[..]

Goed onthouden van die duitsers, :)
Die duitsers klinken niet heel erg slecht voor een slaapkamertje, maar als de set af is blijf ik natuurlijk niet bij me quadral's hangen, ik zit te denken, aan de B&W CDM 1 NT, of totem speakers, totems klinken echt heel erg goed, maar onvoldoende laag denk ik, dus misschien dat de B&W's in mijn smaak beter presteren.

Wil eigenlijk mensen horen die bijvoorbeeld de NAD 370 met bijvoorbeeld de mira hebben vergeleken, of met de arcam A85 etc.

Ik heb er dan wel goede ervaringen mee, maar misschien zegt iemand dat het nix is.

Als iemand ervaringen heeft met THULE hoor ik het ook graag, mooie versterkers, maar heb ze nog niet beluisterd, schijnen goed te klinken, en redelijk veel power, maar zelfs de duurdere versie's zijn volgens mij niet eens dubbel mono opgebouwd, wat je vaak bij andere merken al wel ziet.

verder moet ik blijven sparen, he, aangezien dit allemaal aardig wat kost. en ik (nog steeds) studentje ben.
Een goed advies dat ik je kan geven is'; probeer ook eens wat uit dan alleen maar te 'denken'. Je zult zien dat die Totems waar je het over hebt zeker voldoende laag weer geeft. Dat komt omdat je simpelweg met een kleine kamer zit. Vloerstaanders veroorzaken alleen maar gedreun en staande golven. Waar haal je de info vandaan dat die cdm's meer laag geven, dat snap ik dus niet.
maar zelfs de duurdere versie's zijn volgens mij niet eens dubbel mono opgebouwd
Nogmaals, wat ik je al 10x heb verteld inmiddels, luister met je oren, niet met je ogen.
:?:?:? Met alle respect, maar wat maak jou dat nou uit wat andere mensen vinden? Als jij iets goed vind klinken dan is daar toch vrede mee?
Je moet je niet zo blindstaren op recensies. Ik heb de 2x Exon en Cursa gehad, maar ze zijn ook snel weer verdwenen. Dit zegt niets over Rega, maar wel wat over mijn smaak. En smaak is persoonlijk. Dus haal gewoon spullen in huis en test.

Wat ik nu zou doen als ik me in jou positie bevond is, Quadral eruit. Van dat geld mooie monitor luidsprekers kopen op standaards (target). Wat erg leuk is om te doen is bijvoobeeld de Ref monitor's van Scanspeak te bouwen.
Dan ben je goedkoop uit, maar dan heb je toch een goed geluidje. Helemaal icm een Primare A10. Dan ben je voor 1500 klaar, nog een mooi cdspelertje erbij en klaar is Ronald.
En dan wil ik die grijns op je gezicht nog wel eens zien als ik daarnaast een setje Shogun's icm bryston neerzet, want dan begin je te pissen in je broek van het lachen ;)

...Maarja, wie ben ik? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Op vrijdag 03 mei 2002 12:55 schreef joker1977 het volgende:

[..]

Mag ik wat vragen? Wat voor luidspreker-kabels heb je daar en wat voor interlinks en in wat voor prijsklasse moet je dat zoeken? Het lijken potdomme wel tuinslangen :)
Het is van den hull bekabeling, prijsklasse 90 euro voor de ilink en 18 euro per meter voor de lskabel.

Xanadu:

Die kabel past anders niet in mn rotel eindbak, en de wbt spades vertrouw ik persoonlijk wel :)

Gebalanceerd spelen, dat kan alleen met een cd speler/dac met xlr :)

Die dac is een gemodde teac t1 dac, wat wapenfeiten: De gebruikte DA-converters zijn van Burr-Brown PCM63P 2x(links & rechts). Links
en rechts gescheiden voeding dmv grote ringkerntrafo's, dus 2xNetfilter
ingebouwd voor eurostekker(apart gezekerd). Gebruikte Op-amps zijn eveneens
van Burr-brown OPA627AP. Grote koellichaampjes om voor afdoende warmteafvoer
te zorgen. Ingegoten kristal(klok). En wbt aansluitingen, wel allemaal cinch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:05

En dan ook nog lekker gebruik maken van de loudness knop :r

Kheb overigens zelf wel een 5.1 opstelling, echter wel uitgebreid met 2 mono eindblokken voor het stereo werk. Het is allebei mooi stereo en surround, als je het maar gebruikt waar het voor bedoelt is. Stereo voor de muziek en surround voor de films! En niet zeiken! 5.1 is een verrijking voor de filmbelevenis!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op vrijdag 03 mei 2002 17:20 schreef Xanandu het volgende:

En dan wil ik die grijns op je gezicht nog wel eens zien als ik daarnaast een setje Shogun's icm bryston neerzet, want dan begin je te pissen in je broek van het lachen ;)

...Maarja, wie ben ik? ;)
Dus jij denkt dat die scanspeak speakertjes mijn schoguns eruit spelen, met een goedkope versterker terwijl mijn shogun op een bryston hangt.

heb je de shoguns gehoord? anedrs mag je me er best een recentie over schrijven.

Ik vraag graag naar meningen, omdat ik kennis wil maken met andere merken, en andere meningen. natuurlijk koop ik wta het beste klinkt, voor ik iets koop. Maar je kan nooit alle mogelijkheden belusiteren daarom wil ik eerst een selectie maken. Als iemand komt met een merk dat rega eruit speeld volgens die persoon ga ik dara zeker eens naar luisteren.

Kun je een recentie schrijven over scanspeak speakers, ik ga ze vooraf natuurlijk zelf belusiteren, maar gewoon al om een indruk te krijgen.

mvg Ronald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Achtergrond zangeressen hoor je uit de rear speakers soms samen met een trompetje of een keyboard, de rest zit L+R voor en in de center speaker woont de zanger(es).
En bij goedkopere setjes is de center speaker nog de slechtste ook (samen met de rear speakers).
off-topic.. dat komt niet alleen door die 5.wattes sets maar meer door het ongelovelijke prutswerk van producers deze tijd...en geluidtechnici die niet worden gestoord door enige vorm van kennis (en fase enzo)... (sorry moest het even kwijt) :) mixen blijft een vak dat maar door een beperkt aantal mensen op dees aardkloot echt beheerst wordt.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Op vrijdag 03 mei 2002 19:39 schreef hervaz het volgende:

[..]

Xanadu:

Die kabel past anders niet in mn rotel eindbak, en de wbt spades vertrouw ik persoonlijk wel :)

Gebalanceerd spelen, dat kan alleen met een cd speler/dac met xlr :)

Die dac is een gemodde teac t1 dac, wat wapenfeiten: De gebruikte DA-converters zijn van Burr-Brown PCM63P 2x(links & rechts). Links
en rechts gescheiden voeding dmv grote ringkerntrafo's, dus 2xNetfilter
ingebouwd voor eurostekker(apart gezekerd). Gebruikte Op-amps zijn eveneens
van Burr-brown OPA627AP. Grote koellichaampjes om voor afdoende warmteafvoer
te zorgen. Ingegoten kristal(klok). En wbt aansluitingen, wel allemaal cinch dus.
Xanadu is een 1 of ander luidsprekermerk, daar heb ik niets mee te maken :P ;)
Van dat gebalanceerde heb je gelijk in, cdspeler moet dat ondersteunen. Maar aangezien je je eigen DAC hebt gemod, moet dit ook geen probleem zijn ;)
Op vrijdag 03 mei 2002 21:35 schreef FFF het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat die scanspeak speakertjes mijn schoguns eruit spelen, met een goedkope versterker terwijl mijn shogun op een bryston hangt.

heb je de shoguns gehoord? anedrs mag je me er best een recentie over schrijven.

Ik vraag graag naar meningen, omdat ik kennis wil maken met andere merken, en andere meningen. natuurlijk koop ik wta het beste klinkt, voor ik iets koop. Maar je kan nooit alle mogelijkheden belusiteren daarom wil ik eerst een selectie maken. Als iemand komt met een merk dat rega eruit speeld volgens die persoon ga ik dara zeker eens naar luisteren.

Kun je een recentie schrijven over scanspeak speakers, ik ga ze vooraf natuurlijk zelf belusiteren, maar gewoon al om een indruk te krijgen.

mvg Ronald :D
Weet ik heel zeker ja, zeker met jouw kamertje.

Shoguns heb ik tuurlijk beluisterd, anders doe ik er ook geen uitspraken over. Jij met je recensies, ik heb wel wat beters te doen ;) Je gaat gewoon maar een keer naar Oss of naar Groningen en neemt een paar cd's mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 03 mei 2002 16:57 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

..een darkroom :)
licht (!) t nou en mij, of zijn de foto's ineens veel lichter. anyway ik zat om mijn werk, bij daglicht op t TFT schermpje v.e. laptop te kijken (don't tell my boss). Op mijn Eizo zijn de foto's niet zo donker.
t ligt aan mij, dus :)

Is dat rechter plaatje van de Hobbit (Smaug)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Ze zijn wat aan de donkere kant maar met daglicht leken die foto's helemaal nergens op, een combinatie van onkunde met een camera en goedkope digicam denk ik :)

Rechter plaatje weet ik zo snel niet meer, linker is van louis royo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
plaatjes komen nog maar ik heb vier boxen op twee verschillende versterkers, 1 paar voor het laag en 1 paar voor midden en hoog. versterkers zijn goedkope transistor bakkies maar het klinkt wel redelijk, laag is heerlijk strak en hoog is niet te scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51595

Ik heb hiet ook twee Quadral Showguns staan op mijn Yamaha AX-570 Versterker. Aangesloten op mij CD-440 ook van Yamaha via v/d HUL interlinks (goldplated). Mijn luidsprekers zijn ook aangesloten op speakerkabel van van der Hul.

Ik durf te wedden dat daar veel voor nodig is om die kwaliteit te evenaren. Dit vergelijk ik dan niet met een of ander house-cdtje die gemixed zijn op innieminie-mini-tetjes, maar over cd's die kwalitatief super zijn.

Ik heb menig luidspreker/versterker combinatie thuisgehad, soms wel langer als een week, maar mijn conclusie blijf bij Yamaha/Quadral.

Op deze set hoor je tenminste de muziek zoals hij gedoeld is, met gevoel en kippevel op je armen.

Ik zal eens kijken of ik zo pics kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op zaterdag 04 mei 2002 14:12 schreef SuperMouse het volgende:
Ik heb hiet ook twee Quadral Showguns staan op mijn Yamaha AX-570 Versterker. Aangesloten op mij CD-440 ook van Yamaha via v/d HUL interlinks (goldplated). Mijn luidsprekers zijn ook aangesloten op speakerkabel van van der Hul.

Ik durf te wedden dat daar veel voor nodig is om die kwaliteit te evenaren. Dit vergelijk ik dan niet met een of ander house-cdtje die gemixed zijn op innieminie-mini-tetjes, maar over cd's die kwalitatief super zijn.

Ik heb menig luidspreker/versterker combinatie thuisgehad, soms wel langer als een week, maar mijn conclusie blijf bij Yamaha/Quadral.

Op deze set hoor je tenminste de muziek zoals hij gedoeld is, met gevoel en kippevel op je armen.

Ik zal eens kijken of ik zo pics kan posten.
Pics zouden leuk zijn, ik wel echt een hele goede stereo set op bouwen, en yamaha valt niet echt in mijn smaak. verder vindt ik de shoguns zelf niet slecht, en ik ben bang als ik ooit andere seakers koop dat ik dit hoog heel erg ga missen :D

het hoog is echt heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Bandje op het hoog rulez indeed ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op zaterdag 04 mei 2002 18:56 schreef hervaz het volgende:
Bandje op het hoog rulez indeed ja :)
:D mooi he :P

dat ga ik echt wel missen, dnek ik deze weg zou doen, maar das nog lang niet ter sprake, eerst een mooie set bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hier me 'setup'....

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/setup.jpg

Technics setup (type EH550)
Boxen 2 x 100 Watt
Zelfgemaakte speakerstands.... :*

Owhja, dat houten ding op de grond links.... is me linux servertje... :o

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil niet lullig doen maar heb jedie 'lavalamp' rechts op je speaker bij de Blokker gehaald? Ik heb gehoord dat die dingen ontploffen 8-)

Verder klinkt het zeker wel bizar als je aan het gamen bent zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Op zaterdag 04 mei 2002 22:14 schreef SuperMouse het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar heb jedie 'lavalamp' rechts op je speaker bij de Blokker gehaald? Ik heb gehoord dat die dingen ontploffen 8-)
dat ontploffen, weet je dat zeker? ik heb er hier 4 staan (1 van de blokker maar het is allemaal hetzelfde merk)

als die allemaal de lucht ingaan is dat erg vervelend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dat een half jaar geleden ergens gehoord. Toen namen alle Blokker-filialen zo'n lamp terug, ik heb echter nooit gohoord dat er ergens een ontploft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op zaterdag 04 mei 2002 22:14 schreef SuperMouse het volgende:

Verder klinkt het zeker wel bizar als je aan het gamen bent zeker!
Zal wel meevallen denk ik. ;)
Wat bedoel je met 'bizar klinken' :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
ok , de mijne , geen setup want daar hebben we geen ruimte voor ;)

2 van de 4 boxen buiten op een voetbalveld :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/1.jpg

Cd spelers en tafel [ beetje heeeeel wazig :) ]

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/2.jpg

Mijn verotte mengpaneel :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/3.jpg

mijn 2 versterkers

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/4.jpg

2 schatjes van boxen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/5.jpg

nog 1x de krachtpatser :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21
Die Mc Conrad "krachtpatser": blaast die nog een beetje, of is het echt zulke rotzooi als iedereen beweert?
[/no flame intended]

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Op zondag 05 mei 2002 14:13 schreef Cannondale het volgende:
Die Mc Conrad "krachtpatser": blaast die nog een beetje, of is het echt zulke rotzooi als iedereen beweert?
[/no flame intended]
kan er een voetbalveld mee van voorzien ,dus ja,hij blaast redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hee leuk, plaatjes!! :9

De speakertjes (150cm hoog) met de eindbak ertussen:

Afbeeldingslocatie: http://www.subdimension.com/community/scitech/highend/Pictures/APoverview.jpg

De eindbak van dichtbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.subdimension.com/community/scitech/highend/Pictures/apksa300s.jpg

De cdspeler en voorversterker:

Afbeeldingslocatie: http://www.subdimension.com/community/scitech/highend/Pictures/APwadiaAR.jpg

Ook bij mij nog steeds een stereo setup, meerkanaals kan leuk zijn, maar je moet wel weten welke opnames de moeite waard zijn (DVD, DVD-a) ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

Op zondag 05 mei 2002 14:29 schreef Speedy-Andre het volgende:

[afbeelding]

De eindbak van dichtbij:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook bij mij nog steeds een stereo setup, meerkanaals kan leuk zijn, maar je moet wel weten welke opnames de moeite waard zijn (DVD, DVD-a) ;)
vette set, is dat een mark livinson eindbak? voor optimaal geluid staan je speakers volgens mij wel kort op elkaar, wat zonde is bij zo'n set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zondag 05 mei 2002 14:34 schreef FFF het volgende:

[..]

vette set, is dat een mark livinson eindbak? voor optimaal geluid staan je speakers volgens mij wel kort op elkaar, wat zonde is bij zo'n set.
De eindbak is een Krell KSA300S, levert 2400W aan 1 ohm per kanaal :P
De foto is verkleind en vertekend, de speakers staan 2,5m uit elkaar (hartafstand).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Laatst online: 01-02-2023
Op zondag 05 mei 2002 14:40 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]

De eindbak is een Krell KSA300S, levert 2400W aan 1 ohm per kanaal :P
De foto is verkleind en vertekend, de speakers staan 2,5m uit elkaar (hartafstand).
Geld geinvesteerd in audio, geld op, geen geld meer voor fatsoenlijke woning, dus je zit in 'n flat.. Waar je 't niet open kan draaien :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zondag 05 mei 2002 14:45 schreef Zeepoog het volgende:

[..]

Geld geinvesteerd in audio, geld op, geen geld meer voor fatsoenlijke woning, dus je zit in 'n flat.. Waar je 't niet open kan draaien :)
Ho even, ik woon in R'dam, kijk voor de grap eens wat een rijtjeshuis (koop) daar kost, dan weet je dat je met 1 salaris niet zover komt (bij de bank).
Dat flatje is na 9 jaar meer dan in waarde verdubbeld en de overwaarde staat al jaren te groeien (beleggingen).

In deze flat kan ik gewoon tot de pijngrens spelen hoor, zonder vervorming en zonder dat de buren langs komen, je hebt nl. goede flats en slechte ;)
Ik heb uitzicht op een mooie tuin en kijk niet tegen de eerstvolgende flat aan :7
Verder ga ik gewoon naar Amerika op vakantie, ik hoef echt niets te laten omdat ik deze set heb staan 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 12-05 23:35
Op zondag 05 mei 2002 14:55 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]
Ik heb uitzicht op een mooie tuin en kijk niet tegen de eerstvolgende flat aan. Verder ga ik gewoon naar Amerika op vakantie, ik hoef echt niets te laten omdat ik deze set heb staan 8-)
Hoest met je vriendin/vrouw? Vindt ze al die app. in de woonkamer niet vervelend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 05 mei 2002 14:29 schreef Speedy-Andre het volgende:

[afbeelding]

De eindbak van dichtbij:

[afbeelding]

[afbeelding]

He, Andre is back :)
Handig zo'n Krell, de kachel hoeft zeker niet aan in de winter. Wat is dat voor een pre amp (AR?)?

Lelijke salontafel zeg >:) (maar de mijne is nog lelijker hoor, een ikea ijzeren klaptafeltje van 30 piek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zondag 05 mei 2002 14:58 schreef Lampje het volgende:

[..]

Hoest met je vriendin/vrouw? Vindt ze al die app. in de woonkamer niet vervelend?
Daar zit mijn beperking dus, ik heb geen vrouw/vriendin rond lopen, dus bepaal ik lekker zelf hoe mijn huiskamer wordt ingedeeld :P
Ik ben zo vaak niet thuis, dat ze van eenzaamheid een ander zou zoeken ;)
Sterker nog, de vrouw/vriendin die zich aan mij wil/kan aanpassen moet nog geboren worden 8-)
Overigens doe ik wel water in de wijn als ze écht niet te versmaden is, maar ze is er nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zondag 05 mei 2002 15:08 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

He, Andre is back :)
Handig zo'n Krell, de kachel hoeft zeker niet aan in de winter. Wat is dat voor een pre amp (AR?)?

Lelijke salontafel zeg >:) (maar de mijne is nog lelijker hoor, een ikea ijzeren klaptafeltje van 30 piek).
Ja, ik ben er weer ;)
Ik stook toch al bijna niet, de zon erop is genoeg 8-)
De warmte van die Krell valt reuze mee, de cv slaat af en toe toch nog aan.
Alleen in de zomer moet wel de airco aan :)
De voortrap is een AR LS2mkII met afstandsbediening.

Die salontafel is stevig, functioneel en ouderwets, maakt mij niet veel uit hoor.
Ik luister muziek in een luxe elektrisch verstelbare met leer beklede fauteuil en internet met een laptoppie via m'n netwerk, luxe alom dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

weet iemand wat krell prijzen te noemen, hebben die ook redelijk dure bakken, of alleen vanaf 10000.- euro ofzo.

Zijnn mooie amps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op zondag 05 mei 2002 15:26 schreef Speedy-Andre het volgende:

[..]

Ik luister muziek in een luxe elektrisch verstelbare met leer beklede fauteuil en internet met een laptoppie via m'n netwerk, luxe alom dus ;)
Een uit een friends weggelopen GoTTende audiofiele nerd dus... :D

Wat doe je dan nog op hifi.nl, AV past je veel beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op zondag 05 mei 2002 15:29 schreef FFF het volgende:
weet iemand wat krell prijzen te noemen, hebben die ook redelijk dure bakken, of alleen vanaf 10000.- euro ofzo.
't is inderdaad een beetje budgetspul. 8-)

Maar als je er gewoon 3weg speakers mee tri-amped (6amps dus) kom je gelukkig nog wel aan een beetje budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:15

Ino Dekker

Mr. Guide

Mooie set hoor Speedy-Andre. :)

Alleen jammer dat die speakers zo inmens groot zijn, daar zie je mij niet mee thuis komen. ;) Geeft zo inderdaad het idee dat de speakers dicht bij elkaar staan.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zondag 05 mei 2002 15:29 schreef FFF het volgende:

Zijnn mooie amps.
Wat bedoel je met redelijk duur:?
Mijn 300S kostte nieuw F30.000,- en ik kocht hem 2e hands.
Een recentere FPB600C zit nieuw al ruim boven de F30.000,- dus duur zat denk ik.
De Reference serie gaat richting een ton ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF

FFF

da's dus te duur, voor mij is 2000,- euro's dan, al een flink bedrag voor een amppie. Mara het is nog te doen, maar gewoon laten we zeggen 14000,- nieuw is niet normaal :D

Ik denk ook dat je veel voor het merk betaald.

je hebt wel heel veel controle en power, maar kwa geluid denk ik dat een merk als bryston al heel dicht in de buurt komt, voor 1/3 van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zondag 05 mei 2002 15:31 schreef Lampje het volgende:

[..]

Een uit een friends weggelopen GoTTende audiofiele nerd dus... :D

Wat doe je dan nog op hifi.nl, AV past je veel beter :P
Oh, kijk jij nog TV :?
Ik zit op nog veel meer audio forums, dit is er eentje met lekker veel techneuten, da's af en toe wel lachen :*
Dat nerd valt wel mee, je denkt toch niet dat ik mijn setje in 1 jaar bij elkaar had? Doe maar 20 jaar ;)
En zo'n luxe fauteuil ga je echt waarderen als je wat meer uurtjes achter je audioset doorbrengt.
Rugpijn of vermoeidheid ken ik niet met mijn hobbies, behalve als ik die Krell van 85KG ga verplaatsen :+

edit:
tikfoutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 05 mei 2002 15:41 schreef FFF het volgende:

je hebt wel heel veel controle en power, maar kwa geluid denk ik dat een merk als bryston al heel dicht in de buurt komt, voor 1/3 van de prijs.
Als je er niet van die "moeilijke" speakers (amp killers) bij gebruikt, dan kan een "goedkopere" amp net zo mooi klinken (misschien zelf nog iets muzikaler, even prikken :) ). Er is zat te koop (zie topic "ultieme amp").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19394

Mijn zootje :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~nardusp/pics/MijnHIFI/RIMG0002.JPG

van boven naar beneden :
-Pace 501 G6 sat tuner
-pioneer 444b (dvd)
-marantz dp870 (dolby digital decoder)
-marantz cd46 (cd)
-marantz pm68 (versterker)

Rechts naast de tv:
-JBL (Dolby surround processor)

links onder de tv :
-oude braun versterker :P (voor mijn center speaker)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~nardusp/pics/MijnHIFI/RIMG0007.JPG
speakers :
2x dali 606 (150Watt bij 4ohm)

---------- SURROUND ------------------------
naast de speaker:
-Akay eindtrap (voor de rear speakers)

http://home.wanadoo.nl/~nardusp/pics/MijnHIFI/RIMG0009.JPG
JBL (rear speakertjes)

thats about it i think :P

/edit : beter zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Timmy: zou jij je post even willen inkrimpen?

Hervaz zijn bedoeling was (en is!!) een STEREO topic te maken.
Snoei even alle pics en opmerkingen over surround weg.
Thanks!

Edit:
Timmy: inderdaad, bedankt!

Voor de volledigheid: deze opmerking geldt natuurlijk niet alleen voor Timmy.
Wanneer je je A/V set ook voor muziek gebruikt, kan je hem hier best bijzetten, maar dan niet alle 45 speakers posten, alleen de 2 waar je je cd'tjes via beluisterd.
Je luistert naar je muziek in dolby surround: Dan niet posten graag! (het gaat om stereo, remember!)

Anderen worden bij deze ook van harte uitgenodigd hun A/V setup posts in te krimpen tot stereo afmetingen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zondag 05 mei 2002 15:53 schreef Timmy-i het volgende:
Mijn zootje :

...
links onder de tv :
-oude braun versterker :P (voor mijn center speaker)

[
Leuk zo'n oude Braun radio. Zou trouwens zweren dat t een Philips was (maat het zal wel een vergelijkbare Braun zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19394

Op zondag 05 mei 2002 16:13 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Leuk zo'n oude Braun radio. Zou trouwens zweren dat t een Philips was (maat het zal wel een vergelijkbare Braun zijn)
nope tis een echte braun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op zondag 05 mei 2002 15:47 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Als je er niet van die "moeilijke" speakers (amp killers) bij gebruikt, dan kan een "goedkopere" amp net zo mooi klinken (misschien zelf nog iets muzikaler, even prikken :) ). Er is zat te koop (zie topic "ultieme amp").
Daar heb je gelijk in, de Kappa's horen bij de lastigste speakers, maar ze hebben ook hun charme (snel hoog, robuust laag, open midden, grote afbeelding).
Ik ben aan t rondkijken en m'n oog viel op de Apogee's, ik ben benieuwd hoeveel druk ze in het laagbereik produceren ;)
De kleine Apogee Stage met aktief laag gaat tot 35Hz en de grote jongens tot wel 20Hz :9~
Met deze speakers heb je ook nog een stevige versterker nodig, al valt het met de Stage wel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Laatst online: 04-05 10:37
Ik ben zo trots op mijn creatie dat ik ff pics post van de standaardjes die ik voor mijn rearspeakers heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~will1220/images/Picture554.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~will1220/images/Picture556.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41939

Joch_um_all schreef op 12 november 2003 @ 20:29:
Ik ben zo trots op mijn creatie dat ik ff pics post van de standaardjes die ik voor mijn rearspeakers heb gemaakt.

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice, ziet er koel uit.

Maaruh, was dit niet een stereo-topic? :)

Okay, voor de nieuwsgierigen onder jullie.
Ik heb wel DD spul, maar luister voornamelijk stereo.

Daarvoor heb ik 2 zelfbouw boxen en een onkyo versterker.

Versterker & spul: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/myhifi.htm

DIY-speaker: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/holiness.htm

De bovenstaande links laten het spul zien. (let niet op de opbouw, heb nog nooit eerder sites gebouwd! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Mijn Stereoset is niets in vergelijking met mijn HT set , maarja dit komt nog .. Ik ben dus van plan mijn slaapkamer set-up up te graden tot een volwaardige stereo setup , en ook mijn HT blijven upgraden natuurlijk .. Je ziet natuurlijk wel waar al het geld insteekt .. ;)

Stereosetup bestaat voorlopig uit :

JVC Toren met LP/Casette/Digitale Tuner/Versterker uit de jaren 80 ergens ..
Marantz PM-54 Stereo Integrated Amplifier ( jaren 80 ? )
Iriver IMP-150 ( MP3 speler met een line out voor ceedeetjes )
Speakers :
Samsung Midiset speakertjes ..
Zeer grote TRIO speakers .. (jaren 80)
Protech teeveetje (jaren .. jaja 80 .. nene eerder 90)

Deze set is vooral voor als er iemand bij me in het bed ligt , wat romantische LPtjes te kunnen afspelen ;) .. en zodat ik op men kamer ook wat muziek kan luisteren natuurlijk.

Prince - Purple Rain op LP en een meisje smelt .. tel daar nog bij dat op die kamer alleen sfeerverlichting hangt /staat ( kaarsjes / gedimde lichtjes / .. ) .. It's the love room :9

Fotootjes : Afbeeldingslocatie: http://www.scintillafocosa.com/stereo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.scintillafocosa.com/stereo2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door TomSwinnen op 12-11-2003 21:11 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

kick je daarom een topic van 1,5 jaar oud :? ik dacht dat t tegenwoordig vrij duidelijk werdt aangegeven als een topic oud is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

_ferry_ schreef op 12 november 2003 @ 21:28:
kick je daarom een topic van 1,5 jaar oud :? ik dacht dat t tegenwoordig vrij duidelijk werdt aangegeven als een topic oud is :/
Hé kijk niet naar mij :p ik ben niet diegene die dit gekicked heeft .. :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

TomSwinnen schreef op 12 november 2003 @ 21:31:
[...]

Hé kijk niet naar mij :p ik ben niet diegene die dit gekicked heeft .. :p
nee, jouw bedoelde ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik vind die speakerstands best mooi gemaakt hoor :p Tom: je kamer doet me denken aan een smal straatje met al die lichtjes :D >:) Ik ga dit weekend ook eens pics proberen te schieten van mn stereo setup :7

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 17:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Joch_um_all
  • Laatst online: 04-05 10:37
tja, maar die speakertjes horen niet bij mijn home-cinema...enfin, ik zal voortaan weer ff wat beter kijken waar ik wat post :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5

een zo'n topic lijkt me wel voldoende, Stereo mag daar ook best in, ik wil als dat nodig is om miskende stereo bezitters tevreden te stellen best de titel vervangen, maar 2 van die opsom topics lijkt me overdreven

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.