Op vrijdag 03 mei 2002 11:45 schreef Varienaja het volgende:
Stereo is goed, stereo is fijn.
Bij welk concert irl komt de muziek van alle kanten op je af? Nergens toch? En als je wel muziek van achter hoort, dan zijn dat reflecties, en die heb je thuis ook wel
Tot nu toe heb ik bij alle mensen met een 5.1 set alleen nog maar waardeloze opstellingen gezien. En meestal hebben ze dan ook nog melkpak-speakertjes, en een bonkende en rochelende sub. "Mooi geluidje he!!" zeggen ze dan tegen mij. (Dat zijn trouwens vaak precies die mensen die elke 4:3 uitzending uitsmeren over het gehele 16:9 scherm).
Ik laat ze lekker in die waan...

Ik kan niet anders zeggen als: ben het ermee eens!
Overal waar je komt staan de receivers op pro logic (of zoiets soortgelijks.)
Zelf bij het luisteren naar Radio of kijken (en luisteren) naar TMF, alles op pro logic...
En het geluid word me daar toch een partij lelijk van!
Achtergrond zangeressen hoor je uit de rear speakers soms samen met een trompetje of een keyboard, de rest zit L+R voor en in de center speaker woont de zanger(es).
En bij goedkopere setjes is de center speaker nog de slechtste ook (samen met de rear speakers).
Man o man... Zet je receiver toch gewoon op stereo bij muziek zenders...

Bij films, daar word het anders, hoewel daar ook wel eens een muziek track in zit, word ook meteen ver*****...
En dan 4:3 en 16:9, Pim Voortuin was al een lelijke man, was ik laatst bij m'n vader in huis, was ie nog lelijker op 16:9 formaat... o,o,o,o wat een prutsers wonen er toch op deze wereld.

Het word hoog tijd voor een digitaal uitzend netwerk, zodat je receiver "weet" dat je stereo aan krijgt geboden, of pro logic, of 5.1 of bla bla bla... En dan dus automatisch de juiste stand kiest.
Ja, ja ik weet, bestaat al...

Maar het moet nog wel ff een stuk bekender worden...
Alles kan stuk.