Welke tweaker heeft zijn eigen tape-streamer?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met backuppen op een HD?? Is veel sneller dan een tape (20+ Mb/s) en als je hem in een removable bracket zet, makkelijk mee te nemen. :)

Ik ga mijn schijven in raid 0 zetten en een schijf (80G) erbij kopen voor backup. Tenzij iemand mij het grote voordeel van tapes kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 21:35

JF_

Op vrijdag 03 mei 2002 13:02 schreef gve het volgende:
Wat is er mis met backuppen op een HD?? Is veel sneller dan een tape (20+ Mb/s) en als je hem in een removable bracket zet, makkelijk mee te nemen. :)

Ik ga mijn schijven in raid 0 zetten en een schijf (80G) erbij kopen voor backup. Tenzij iemand mij het grote voordeel van tapes kan vertellen.
OK, voorbeeldje. Tijdens het maken van een backup krijg je blikseminslag -> al je PC's uitegefikt, harddisks onleesbaar. Backup dus ook pleite, tenzij je meerdere removable harddisks gebruikt en die laat rouleren. Beetje prijzig.
Tapes zijn makkelijker te wisselen, je kunt ze simpel off-site opslaan, dus als er tijdens het maken van een backup iets misgaat rol je gewoon de tape van een dag eerder terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 19:28

delorean7

Let's take the Aston toni

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 13:02 schreef gve het volgende:

Niets zo mooi als het geluid van een crashende schijf... luister verder op de IBM website >:)

ff zonder dollen backuppen op een HD is gewoon not-done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 12:02 schreef Marc H het volgende:
Heb zelf een IBM 8505 8mm tapestreamer (5 GB native) die als extern aan een oude rs/6000 zat als intern ingebouwd op mijn servertje.
8505? Goed ding he! Dat ie het nog doet ;)

Dat is trouwens een ge-OEM-de Exabyte... net als mijn VXA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmmm... hier een onstream DI-30 onder win2k Server met BackupExec 8.5 (eindelijk :P) en 8 tapes, geen problemen ermee..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
U bent een dappere Admin om een onstream backup oplossing te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Op vrijdag 03 mei 2002 13:21 schreef delorean7 het volgende:

[..]

8505? Goed ding he! Dat ie het nog doet ;)

Dat is trouwens een ge-OEM-de Exabyte... net als mijn VXA!
Perfect apparaat :)

Idd, windows herkent hem als een Exabyte ibm-8505. Had hem meegekregen, om te kijken of hij ook op een PC werkte (wist ik natuurlijk al). Toen ik vertelde dat een "dure scsi-kabel" nodig was, omdat die op de RS6000 totaal anders is, mocht ik hem houden (ik heb zo'n kabel voor mijn scanner). Even 5 minuten schroeven en voila, de externe drive was zijn jasje kwijt en dus intern geworden :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 13:12 schreef JF_ het volgende:

[..]

OK, voorbeeldje. Tijdens het maken van een backup krijg je blikseminslag -> al je PC's uitegefikt, harddisks onleesbaar. Backup dus ook pleite, tenzij je meerdere removable harddisks gebruikt en die laat rouleren. Beetje prijzig.
Tapes zijn makkelijker te wisselen, je kunt ze simpel off-site opslaan, dus als er tijdens het maken van een backup iets misgaat rol je gewoon de tape van een dag eerder terug.
Ik hoef maar iets van 40 Gb te backuppen. Als ik nou eens 2 removable HDs neem en deze steeds ruil. Dan heb ik steeds een losliggende backup waarvan ik gelijk kan booten. Of zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 23:26 schreef Smooth2K het volgende:
Na een aantal gruwelijke ervaringen met meerdere onstream streamers (god wat zijn dat een k*t dingen, alleen maar problemen) ben ik nu de diep gelukkige bezitter van een DDS4 streamer :)

Dat van die DDS4 zal niemand interesseren, maar KOOP NOOIT EEN ONSTREAM !!!
Daar kan ik inkomen. Eveneens slechte ervaringen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 23:22 schreef rAvers het volgende:
Wat is de maximale grootte van zo'n tape eigenlijk?
33GB uncompressed, 66GB compressed (2:1)

Ze zijn er in de volgende uitvoeringen geloof ik:

Intern LVD,
Extern LVD,
Intern IDE/ATAPI,
Extern Firewire.

Helaas nog geen USB 2.0. Hoorde wel dat de VXA-2 op stapel staat. Iets van 80-100GB native en 160-200GB compressed (2:1).

WB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 23:31 schreef Erhnam het volgende:
Tapestreamers zijn kut.. Voor dataopslag heb ik gewoon een p2 gepakt en hier 4 schijven in raid 5 oplossing in gehangen. 3 x 60 gb effectief :) daar kan ik net mee voor uit
Dat is dus een on-line snapshot. Maar wat als je een bestand vern**kt. Daar een snapshot van maakt en je dat bestand dus weer terug wilt hebben.

Backup op tape is meer dan een dagelijkse kopie. Het is een archief!!!!!!!

WB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 08:22 schreef Varienaja het volgende:
* Varienaja heeft een DLT3.

Tapejes tot max 15GB uncompressed. Maar ik baal d'r alweer van... Ik heb plannen om een fileserver te maken met ongeveer 1TB aan schijfruimte, zodat al m'n divx en mp3 erop kan. CD's sucken, en HDD space is nog maar ongeveer 2x zo duur als CD.

Om 1TB te backuppen met m'n DLT zou ik dan bijna 12 dagen continu moeten backuppen. En ik heb maar 0,5TB aan tape liggen... ;)
Autoloader of library misschien een oplossing, zat net op de VXA site te kijken (www.vxa.com) en zag dat ze voor zeer schappelijke prijzen tegenwoordig een 1U hoge 1x10 wisselaar hebben. Best wel handig, 330GB native en 660GB compressed. En ze hebben ze ook met 2 drives, iets groter, noemen ze 1x15 (maximaal 2 drives) en de 2x30 (ook maximaal 2 drives). Is wel zo een 495-990GB /990GB-1,9TB per box.
De drives zijn trouwen ook aardig rap. DLT 7000 snelheid ongeveer.

WB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 12:08 schreef psmeets het volgende:
Ik heb een Onstream DI-30, echt een super ding, nooit problemen mee gehad, en ik haal 1,5 mb/s >:) terwijl ie eigenlijk maar 1 mb/s aan kan.
Al proberen te restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb nog een 800mb Travan streamertje ergens liggen :) En een oud Qic80 ding (beiden zelden gebruikt.. tapes sucken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar om op de vraag terug te komen:

In de kelder ligt:
1 x Travan
1 x QIC-80
In de server zit:
1 x EXB-8505
In de kast ligt:
1 x EXB-8505 (als reserve, want spareparts zijn te duur)
In mijn Linux zit:
1 x DAT12/24 (zat eerst in mijn server (proliant 1500-dual 133)
1 x DLT4000 (20/40)
In mijn Werkstation zit:
1 x EXB-Eliant 820

WB :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DDS-2 tapestreamer dat met een zelfgeschreven backupprogramma (PHP frontend + BASH backend + MySQL) dagelijks een backup maakt.

Ik heb een tape-rotatiesysteem met 4x per jaar een full backup, maandelijks een gedeeltelijke backup, wekelijks een gedeeltelijke backup (van minder bestanden dan de maandelijkse) en dagelijks een incremental van de wekelijkse.
Door het rotatieschema kan ik tot een jaar terug. Ik zou nog verder kunnen gaan door 1 van de full backups elk jaar te bewaren, dan kan ik zelfs nog oudere bestanden dan een jaar oud terughalen...

Van elk bestand dat gebackupped wordt, wordt in een database gezet wanneer en op welke tape hij staat, zo hoef ik niet alle tapes af te zoeken als ik een bestand wil terughalen.

Het enige wat ik nog moet maken is een restore-programma, dat doe ik nu met de hand, als het af is wil ik het in de opensource gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Ikket heb er ook een :) geen id wat voor een, aardig oud ding (8 jaar?) niet meer gebruikt afgelope paar jaar. Tapes van 10 Gb :P Meer weet ik niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DLT 15/30 !
Hopelijk binnenkort een 20/40 of nog beter :9

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaa net een gekregen
een 4/8GB DAT?? een HP C1533A zegt windows dus dat zal het wel zijn is bdw scsi
zit in een HP Netverser E45 (echt super geil ding met 3* 4gb scsi2 disks in raid 0 :9~)die ik net gekregen heb

edit
maar welk merk het nu is weet ik niet het is weer zo'n HP stikker ding net zoals de scsi kaart in die pc super groot met een intel i960 cpu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compaq 4/16 Turbo DAT... ( 4/8 DAT is het eigenlijk, maar goed het beestje moest een naam hebben.. :) )
ben eigenlijk op zoek naar een leuke AIT of DLT drive... 40+ GB.. native dan *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik heb nog een Colorado Jumbo 250 Mb in een oude pc zitten, heb ik al jaren niet gebruikt, maar als iemand em wil kopen....... :+

Ging wel traag altijd hoor via de floppy controller :Z

En nu met een cdrw drive gebruik je die echt niet meer

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 19:35
een oud scsi ding, weet nie wa juist, ma twerkt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Op vrijdag 03 mei 2002 19:28 schreef gpvelzen het volgende:
Jaaaaa net een gekregen
een 4/8GB DAT?? een HP C1533A zegt windows dus dat zal het wel zijn is bdw scsi
Best leuk DDS2 driveje, heb er ook eentje :)
(Eentje met Compaq label erop, maar hij wordt door de controller herkend als een HP C1533A)
Ding is niet zo heel snel helaas, ongeveer 2 gig per uur native, dus zo'n twee uur per tape.

(Ik zit nog steeds te wachten tot iemand me een LTO doneert, maar dat duurt nog wel ff ben ik bang... )

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Jij ook al!

Ik zit al verdorie een jaar te wachten op een Mammoth-2 FC!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:24
IBM 4326RP/NP DDS2 scsi dat-drive

leuk ding, alleen wat aan de krappe kant voor mijn data ;(

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ikke.. hoewel enkelvoud?

ik heb deze jongens...
- Mountain filesafe 7060
- Mountain filesafe 7250
- Colorado Jumbo 120
- Colorado T1000
- Digital TLZ07 (DDS1)
- HP surestore 6000 (DDS2)

is dat genoeg?
alleen de drivers vanaf de T1000 zijn nog in normaal gebruik...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik ben de gelukkige bezitter van een DLT4000 tape-unit. Deze doet 20Gb en 40Gb gecompressed, via mijn Adaptect 2940 kaartje haal ik iets meer als 6,5Gb per uur :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDS1 2GB met 2:1 Compressie, HP Surestore 5000i SCSI-2 in een 486 Linux Slackware 8.0 Server met Arkeia :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 15:28
Ik backup hier de meest belangrijke data op de server op een DDS2 (4/8Gb) streamertje.

Wekelijks een backup, om zo.ochtend 03.00

Die 8Gb compressed is zat voor mijn docs, en die van ouders en broertje enz

Overige data is niet zo belangrijk (lees: divx enzo)
Jammer als het weg is, maar een ramp... nee...

Heb 3x60Gb in server, en 2x20 / 1x80Gb in werkstation, dus totale backup wordt beetje duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:14 schreef DJSmiley het volgende:
Ik backup hier de meest belangrijke data op de server op een DDS2 (4/8Gb) streamertje.

Wekelijks een backup, om zo.ochtend 03.00

Die 8Gb compressed is zat voor mijn docs, en die van ouders en broertje enz

Overige data is niet zo belangrijk (lees: divx enzo)
Jammer als het weg is, maar een ramp... nee...

Heb 3x60Gb in server, en 2x20 / 1x80Gb in werkstation, dus totale backup wordt beetje duur geintje.
Ik backup: installatie bestanden, zelf gemaakte dingen en mp3's. Die mp3's hebben namelijk veel werk en tijd gekost om te verzamellen. Daar heb ik wel een extra HD voor over.

't is een kwestie van afwegen: tijd tov prijs.
DivX-en backup ik niet: leuke brand ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
ik heb een hp surestore ultrium 215
200 gb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Ik heb hier 2 Seagates tapestreamers liggen model std224000n alleen geen software ervoor :'( heb 6 tapes liggen alleen de juiste backup software is een probleem.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compaq Travan 10/20 IDE backupdrive

Onstreams zijn lekker goedkoop, maar werken verschrikkelijk onbetrouwbaar. Drives gaan heel snel naar de donder en de tapes werken soms niet eens als je ze uit de verpakking haalt.

Er zijn mensen die er heel gelukkig mee zijn, die hebben dan een goedkope backup oplossing, maar 9 van de 10 mensen krijgt er problemen mee.

Mijn beste ervaringen zijn met DDS drives, maar zijn te duur voor thuisgebruik (12/24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb nog werkende 40/60/80/120/250 MB streamers voor diverse formaten tapes liggen, maar die doen weinig werk sinds ik een brandertje heb :D

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een of andere vage tapestreamert in me server zitten. a 125mb per tapeje :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeps, een Hp surestore dat streamer, capaciteit weet ik niet, ik dacht eerst 2 gb compressed, dus normaal 1 gb, maar hij duwt er met gemak 3 gb op dus zal het wel een 2/4 gb exemplaar zijn...

wel scsi overigens :) en gratis gekregen ook nog eens omdat ie niet in gebruik was, meteen mijn vader mee blij kunnen maken zodat zijn zakelijke gegevens elke dag op tape worden vastgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:04
Hmm, ja ik had dus een onstream di-30.. Ik heb het ding maar verkocht. Die dingen zijn echt niet bedoelt voor dagelijks gebruikt als je het mij vraagt.

Ik zit nu m'n documenten te backuppen op cdr maar da's ook niet echt handig. En ik wil eigenlijk meer backuppen, maar aangezien ik dan dozen met cd's nodig ben is dat zo geen optie...

Die VXA drives zijn die nou beter als die troep van onstream? Ben een beetje wantrouwend aangezien ze die dingen ook voor thuisgebruik promoten net als onstream.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. ik zie dat er verschillende mensen echt ontevreden zijn over die Onstream drives. Ik heb de Onstream SC50 en ik moet zeggen dat ik in de twee jaar dat ik hem heb eigenlijk geen problemen heb gehad. Het enigste wat ik rot vondt was dat er pas sinds kort goeie (iig betere) win XP ondersteuning is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hensdesk
  • Laatst online: 08-07 10:12
ik heb een hp 35480a dds-1 drive.
weet iemand waar dds1, dds2 enz. voor staat
ik kan namelijk een tape krijgen een: DDS-2 Data Cartridge 120m

weet iemand of deze tape in die tapestreamer past?

een kennis zegt dat er 8GB op kan en de gever zelf zegt dat er 4 GB op kan, ik ben toch aan het twijfelen gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Download ff "HP Library and Tape Tools" van de HP site, dit proggie geeft aan wat je drive allemaal kan (voor als je te lui bent om te zoeken naar een pdf'je). Bovendien kan je gelijk lekker testjes draaien enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Ik iig niet. Heb gewoon een 40 GB HD erbij gekocht zodat ik daar een backup op kan maken.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 30-09 19:29

SambalBij

We're all MAD here

Op vrijdag 10 mei 2002 20:47 schreef hensdesk het volgende:
ik heb een hp 35480a dds-1 drive.
weet iemand waar dds1, dds2 enz. voor staat
ik kan namelijk een tape krijgen een: DDS-2 Data Cartridge 120m

weet iemand of deze tape in die tapestreamer past?

een kennis zegt dat er 8GB op kan en de gever zelf zegt dat er 4 GB op kan, ik ben toch aan het twijfelen gebracht
Op een DDS2 tape kan zonder compressie 4GB. Aangezien echter fabrikanten van die dingen met hun marketing-geblah in hele kleine lettertjes 2:1 compression erop zetten kan er ineens 8GB op. Of je die compressie ook haalt hangt af van wat voor data je erop zet. Data die al sterk gecompressed is (MP3's bijvoorbeeld) kun je niet verder compressen dus daarvan gaat maar 4GB op zo'n tape.

In die DDS1 drive van jou gaan geen DDS2 tapes, maar alleen 90m DDS1 tapes van 2/4GB (2GB native dus)

DDS1: 2/4GB
DDS2: 4/8GB
DDS3: 12/24GB
DDS4: 20/40GB

DDS is wel backwards compatible, je kunt op een DDS3 drive wel DDS2 tapes lezen en schrijven.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 20:59 schreef Vorlon het volgende:

Die VXA drives zijn die nou beter als die troep van onstream? Ben een beetje wantrouwend aangezien ze die dingen ook voor thuisgebruik promoten net als onstream.
Compaq, Toshiba en Apple zeggen van wel... en ik ben het roerend met ze eens!! Een top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08

tweakerbee

dus..?

En wat kosten die dingen ongeveer, en wat is de prijs voor de media?

Overigens is RAID1 erg geschikt om schijfuitval tegen te gaan, en je downtime tot een minimum te beperken. Het beste is:
- daily bestanden
- weekly veel bestanden
- monthly full
- altijd raid1 om downtime van een kapotte disk te voorkomen

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Oh zo rond de 1000 euro, media weet ik niet zeker... post ik hier later wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:36
Ik heb gewoon een Travan-3 (3,2Gb compressed) in mijn linux-server zitten. gewoon tarren naar /dev/rmt0 ... elke week op een nachtje mijn postbus, word/excel files en girotel; klaar.

Yamaha FZ1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook nog in de kelder zo ding liggen van 250 mb dacht ik :?
Mischien dat ik hem bij me server ga plaatsten die ik na me examen pas in elkaar mag gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb de mijne voor 5 euro verkocht... kwam uit een 486 had een tijdj eop m'n bureau gelegen daarna werdt ik hem zat.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjsomeone
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

* rjsomeone heeft een HP Surestore DDS3 (kan 24 gb per tapeje op)

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Jaja een echte HP SureStore Tape 5000 (extern SCSI 2)
DDS-1 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.backupworks.com/images/tape/dat5000.gif onderste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Laatst online: 09:51
Op vrijdag 03 mei 2002 23:43 schreef Operations het volgende:

[..]

Best leuk DDS2 driveje, heb er ook eentje :)
(Eentje met Compaq label erop, maar hij wordt door de controller herkend als een HP C1533A)
Ding is niet zo heel snel helaas, ongeveer 2 gig per uur native, dus zo'n twee uur per tape.
Hey, die heb ik ook. Uit een oude Proliant 1600 :) Eigenlijk wil ik 'm vervangen voor een DDS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 21:16 schreef biobak het volgende:

[..]

Hey, die heb ik ook. Uit een oude Proliant 1600 :) Eigenlijk wil ik 'm vervangen voor een DDS3.
Voor minder heb je een VXA, betrouwbaarder ( ! ) sneller en groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Onstream 30 Gigabyte tapestreamer...
(krijg em echter nog niet aan de praat.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 19:19 schreef tweakerbee het volgende:
En wat kosten die dingen ongeveer, en wat is de prijs voor de media?

Overigens is RAID1 erg geschikt om schijfuitval tegen te gaan, en je downtime tot een minimum te beperken. Het beste is:
- daily bestanden
- weekly veel bestanden
- monthly full
- altijd raid1 om downtime van een kapotte disk te voorkomen
Media is 60 euro voor 66 GB tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 12:35

BaRF

bijna kerst

mm, ik heb er hier 1 in een oude server van mn schoonvader, kep alleen geen idee wat voor 1 het is :) zal hem eens in mn eigen comp gaan hangen :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Laatst online: 09:51
Op maandag 13 mei 2002 23:09 schreef delorean7 het volgende:

[..]

Voor minder heb je een VXA, betrouwbaarder ( ! ) sneller en groter.
Ja, maar er ligt op m'n werk nog maar 1 VXA op de plank en ongeveer 10 DDS3 drives die niet meer gebruikt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Topicstarter
kost dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 10:32
Volgens mij heb ik nog ergens een Qic-80 tapestreamer met 5 tapes nog in folie :)
capaciteit: 250 Mb dacht ik
Gratis op te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 02-10 15:16

cooper_s1

MINI's rule

Ik heb een DLT15/30 van Compaq. Allen het probleem van dit apparaat is dat hij niet werkt! Alle lampjes aan de linkerzijde van de tape blijven knipperen. Weet iemand toevallig wat dit kan zijn? Tapes worden wel netjes geladen.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CD's sucken, en HDD space is nog maar ongeveer 2x zo duur als CD.
2x ? Eigenlijk niet eens bij stil gestaan, terwijl ik zelf 2 streamers en 2 branders heb...

HDD: 81920 MB (80GB) = 118 euro = 0,00144043 MB/euro
CDR: 700 MB = 0,2525 euro = 0,000360714 MB/euro

verschil is 0,001079715 MB/euro
80GB op CDR kost maar 88,45028571 euro in tegenstelling tot harddisk: 118 euro.

Het enige voordeel is dat de HDD herschrijfbaar is en de CDR niet, maar dat is tevens ook het grote voordeel (en veiligheid) van de CDR indien het binnen de toepassingen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
dds4 hierzo!

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik backup met een Compaq Travan 10/20GB IDE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 14:10

mr_petit

opperprutser

compaq (=quantum) zat al op 220GB (Ultrium)
is geen ultrium maar S-DLT

Ultrium doet 100GB native / 200GB compressed

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:51

niekw

Can('t) do with(out)

'k heb een HP Surestore externe DDS2 unit (4/8 GB) SCSI.
Deze unit wordt door WinXP prima herkend.
Toch krijg ik nog geen goede backup. Deze loopt namelijk vroeg of laat compleet vast - zowel de tapeunit (knipperende lampjes) als daarna ook Windows Backup.
Diagnose-software geeft met oude- en nieuwe tapes en na cleanbeurten geen enkele foutaanduiding :?

Dus eigenlijk heb ik geen backup....

~~ Friebel ~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet waarom iedereen zo loopt te "zeiken" dat een onstream sucks.. kep er zelf een en nog nooit problemen mee gehad en het ding is erg betrouwbaar en snel..
maar ja iedereen zijn dingentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 11:05

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Heb vorige week tijdens een 'magazijnverkoop' een Sun DDS-2 Autoloader op de kop getikt, voor 5 euro, inclusief een 4-slot en een 12-slot tape houder. 12 x 8GB = 96GB zonder er naar om te hoeven kijken... ;) Verder heb ik al een jaar of 3 een DDS-2 streamer (Seagate) werkt okee, is alleen wat traagjes... En je hebt een SCSI interface nodig..

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Ik heb hier een Compaq DDS2 12/24 Gb streamer staan voor mn backups *D

/edit:

Die dingen zijn vrij duur, maar wel erg goed. Ik heb hem 2e hands overgenomen van een bedrijf voor een paar centen... Misschien een idee?

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jules Winfield
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 10:36
Ik heb nog een Onstream 30 GB (DI30) liggen, is 3 keer gebrukt en werkt nog perfect. Iemand misschien interesse?? Inclusief garantie bewijs, 3 tapes en handleiding.
Overbodig geworden omdat ik nu RAID 1 + CD brander heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 11:40 schreef cooper_s1 het volgende:
Ik heb een DLT15/30 van Compaq. Allen het probleem van dit apparaat is dat hij niet werkt! Alle lampjes aan de linkerzijde van de tape blijven knipperen. Weet iemand toevallig wat dit kan zijn? Tapes worden wel netjes geladen.
:?
Kan zijn dat dat haakje om de tape te pakken niet goed zit / kapot is. Hoor je hem spoelen, en pakt ie ook de tape ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Ik heb ook zo een ding ergens in me kast liggen :P geen idee waardie wegkomt :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
compaq dds2 4/8gb + 20tapes
en
exabyte 8505 xl 5/10 - 7/14 + 250 tapes (voor de films)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb hier zelfs nog een echte Wangtek tapedrive liggen van 525MB max (zijn ook 250MB tapes voor :+ )

Verder in gebruik heb ik een DDS2 (4/8GB) in mijn servertje (alpha kabelserver)
En in mijn Proliants zitten DLT7000 Units (35/70GB) Wat echt erg fijn werkt, icm de 7x9,1GB RAID5 10K schijven erin. Die DLT trekt meen ik ietsje meer dan 5MB/s bij het backuppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Loesberg
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Heb nu liggen
1 x 120MB colorado (qic80) Floppy kabel
1 x 420MB iomega (qic80-w) Floppy kabel
1 x 525MB ? (qic525) SCSI
2 x DDS1 2/4GB (HP Surestore) SCSI
1 x DDS2 4/8GB (HP Surestore) SCSI
2 x Travan(4?) 4/8GB SCSI
1 x Travan(5?) 24GB SCSI

Ik gebruik de qic80-w van 420MB nog voor de backup van /home
De DDS drives hangen aan mijn hobby servers voor de backup
van diverse gegevens en de grote Travan drive hangt aan mijn
www, mail en dns server voor een dagelijkse complete backup.

HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te koop.

Exabyte Mammoth-1 internal SE Narrow met LCD, 20/40 GB.
Exabyte 8700c external, 7/14 GB compleet, SE Narrow.

Prijzen op aanvraag!!!!!!!
Richtprijzen ten minste:
Mammoth-1 EUR: 800,00
8700c EUR: 250,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik heb in deze PC een DDS-2 zitten en ik heb nog een DDS-3 liggen, die moet binnenkort in mn server komen.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 09:10

Opa

Nu Multifocaal!

Tandberg 5 GB (compressed) Quarter Inch tape op 2940 SCSI kaart in de fileserver.
Ik weet niet eens wat voor standaard die tapes zijn, een soort pre travan denk ik. Ik heb er totaal zeven, maar daarna wordt het lastig.

Toch maar eens op zoek naar een refurbished DDS driveje van bijv Flectiondirect.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

ik heb zo'n Onstream geval 30GB maar hij is dood
tape is vast geslagen en die hele server raakte geflipt :/

maarja ik had er niet veel aan
was een 2de handsje btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 23:20 schreef delorean7 het volgende:
Ik vroeg me af of er ook echte die hard tweakers waren met een eigen tape streamer?

DDS/AIT/DLT/VXA/LTO?

Heb zelf sinds kort een ingebakken VXA IDE (33/66) bevalt prima!
die heb ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Ik werk nu met een raid 0+1 systeem. Geen tapestreamer nodig

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 14:32

Wallie

Herr

Ik had ooit een Onstream 30 gig, blij dat ik daar vanaf was zeg. Had er een keer mijn harddisk op gebackuped voor een format, daarna zei hij doodleuk dat de tape leeg was. Later is me dat nog een keer gebeurd, toen maar verkocht :).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op donderdag 04 juli 2002 17:16 schreef The Dolf het volgende:
Ik werk nu met een raid 0+1 systeem. Geen tapestreamer nodig
Totdat er een goeie crash is..... Of dat je uit je discspace gaat lopen. Dan kost het jouw minimaal 2 HD's en mij maar 1 tape :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
Raid-0 maakt toch een kopie van alles? Of is dat nou Raid-1?
Maar iig lijkt me dat wel een handige oplossing :) Leest je hdd('s) ook nog sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 17:35 schreef kutkip het volgende:
Raid-0 maakt toch een kopie van alles? Of is dat nou Raid-1?
Maar iig lijkt me dat wel een handige oplossing :) Leest je hdd('s) ook nog sneller :)
Mirroring is trager, niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees best veel postings van mensen die denken dat raid 1 een vorm van backuppen is, maar dat is onzin.

RAID-1 is een goeie manier als je schijf defect raakt, maar bij softwareproblemen hang je gewoon, daarbij kan mirroring wel es fout gaan en aangezien de meesten met een simpele onboard controller werken, kom je daar pas achter als je het nodig hebt.
Ik heb het namelijk getest, door een mirroring te laten mislukken en ik kreeg geen melding dat er iets fout was.

Backuppen doe je nooit met een intern apparaat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
K heb een HP Surestore 24i DDS 3 tape, werkt perfect nog geen storingen gehad en tapes zijn ook niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 02-10 15:16

cooper_s1

MINI's rule

Op donderdag 04 juli 2002 11:48 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Kan zijn dat dat haakje om de tape te pakken niet goed zit / kapot is. Hoor je hem spoelen, en pakt ie ook de tape ?
ahum, ff late reactie maar ja. Hij pakt de tape wel netjes. Allen ziet mn scsi adapter hem ook niet helaas. Al reeds gekeken of het met de terminatie goed zit maar dit is ok. Weet iemand nog wat??

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-10 18:45
Ik heb hier nog een SCSI HP C1533 DDS2 liggen en vroeg me af of zo'n tape nou lonend is t.o.v. cds of hds als het gaat om backuppen van mp3, divx en andere gecomprimeerde bestanden. Je gebruikt in feite immers maar de helft van zo'n tapeje.
Verder:

- Zijn tapes heel gevoelig voor magnetische velden?

- Gaan tapes na een tijdje kuren vertonen als ze ergens in een hoekje stof liggen te happen.

- Hoe lang duurt het overzetten van, zeg, 8GB op deze DDS2 Tapestreamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Ik heb vande week een 486 met 520 Mb tapestreamer weg geflikkerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ta_chi79
  • Laatst online: 14:56
Thuis heb ik geen tapedrive. Gebruik voor backups een 30GB harddisk die ik af en toe inplug om een backup te maken van mijn 40GB 'Cuda IV.

Op de zaak hebben we geloof ik deze staan: Sun StorEdge[tm] L5500 Tape Library (http://www.sun.com/storage/tape/l5500/index.html) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 09:10

Opa

Nu Multifocaal!

Op vrijdag 05 juli 2002 00:19 schreef Anticipation_AJT het volgende:
Ik heb hier nog een SCSI HP C1533 DDS2 liggen en vroeg me af of zo'n tape nou lonend is t.o.v. cds of hds als het gaat om backuppen van mp3, divx en andere gecomprimeerde bestanden. Je gebruikt in feite immers maar de helft van zo'n tapeje.
Verder:

- Zijn tapes heel gevoelig voor magnetische velden?

- Gaan tapes na een tijdje kuren vertonen als ze ergens in een hoekje stof liggen te happen.

- Hoe lang duurt het overzetten van, zeg, 8GB op deze DDS2 Tapestreamer?
Je gebruikt niet de helft van zo een tapeje. De fabrikanten stellen de inhoud gewoon te rooskleurig voor. In die lijn kan ik ook zeggen dat ik een 300 GB schijf heb. Ik plemp gewoon mijn 40 GB vol met zipped XLS en dba bestanden.
De native inhoud is altijd de helft van wat er schreeuwerig op de verpakking staat.

Ja, tapes zijn gevoelig voor magnetische velden. Een prima manier om een tape echt te wissen is om hem door een spoel heen te halen.
Ja, tapes zijn ook gevoelig voor stof. Zolang er een goede doos om zit valt het wel mee, maar een onbeschermde tape kan makkelijk corrupt raken.

De doorvoersnelheid van een DDS 2 tape weet ik niet echt uit mijn hoofd maar HP zal daar vast wel specs van online hebben. Ze gaan er bij die waarden wel van uit dat de SCSI kaart NIET de bottleneck is...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 16:19

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Ik heb nog een Iomega Ditto 2 GB liggen. Alleen wil deze niet onder OS-en draaien na Windows 98... Iemand dit gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Mensen die zeggen dat tape-streamers kut zijn: Waarom denken jullie nou dat elk respectabel bedrijf een tape-streamer gebruikt om hun data te backuppen? Als een harddisk crashed is er sowieso veel meer data verloren, en dat komt ook vaker voor. Daarnaast is het goedkoper om 5 bandjes van 100 gb te kopen dan een stuk of wat harde schijven van dezelfde grootte. Ook is het nogal een gedoe om telkens je harde schijven los te koppelen en in de brandvrije kluis op te bergen. Het is niet voor niets dat tapestreamers al jaren het backup medium zijn.

Ik heb er zelf overigens geen, maar ik backup dan ook niet zo vaak, en er valt ook niet al te veel te backuppen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik heb ergens nog een Qic80 streamertje liggen wat ik vroeger wel eens gebruikt heb en nog een 400/800mb Travan geval, maar dat heb ik eigenlijk nooit echt gebruikt, want 800mb over een floppy interface? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb nog ergens wel in een la een zwaar stoere Qic-80 drive.. Geen flauw idee wat op die tapes eigen meer kan, maar veel zal het niet zijn >:)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ik heb hier nog een 30gb onstream usb drive liggen met nieuwe tape en schoonmaaktape. Helaas heb ik er zelf weinig aan dus doe ik hem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 19:24 schreef Bigs het volgende:
Ik heb ergens nog een Qic80 streamertje liggen wat ik vroeger wel eens gebruikt heb en nog een 400/800mb Travan geval, maar dat heb ik eigenlijk nooit echt gebruikt, want 800mb over een floppy interface? :z
Er zit waarschijnlijk ook een aparte controller bij en dan is het nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 09:30
Ik gebruik een nep-tapestreamer: Iomega 100MB USB. Is handig voor de kleine dingentjes. Bijvoorbeeld elke Woensdag om 12:00 uur zet me pc daar de opgeslagen mailtjes bestanden op. Je zou hem ook kunnen gebruiken en Bookmarsk, nieuwe Documenten voordat je hen op CD-RW zet ofzo. Ik vind hem toch wel handig, en hij heeft nog niet voor problemen gezorgd. Hij werkt goed!