[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
en
exabyte 8505 xl 5/10 - 7/14 + 250 tapes (voor de films)
Verder in gebruik heb ik een DDS2 (4/8GB) in mijn servertje (alpha kabelserver)
En in mijn Proliants zitten DLT7000 Units (35/70GB) Wat echt erg fijn werkt, icm de 7x9,1GB RAID5 10K schijven erin. Die DLT trekt meen ik ietsje meer dan 5MB/s bij het backuppen...
1 x 120MB colorado (qic80) Floppy kabel
1 x 420MB iomega (qic80-w) Floppy kabel
1 x 525MB ? (qic525) SCSI
2 x DDS1 2/4GB (HP Surestore) SCSI
1 x DDS2 4/8GB (HP Surestore) SCSI
2 x Travan(4?) 4/8GB SCSI
1 x Travan(5?) 24GB SCSI
Ik gebruik de qic80-w van 420MB nog voor de backup van /home
De DDS drives hangen aan mijn hobby servers voor de backup
van diverse gegevens en de grote Travan drive hangt aan mijn
www, mail en dns server voor een dagelijkse complete backup.
HP9000 715/50, 192Mb, 3 x 2Gb, HP-UX 10.20, 21" HP A1097C
Verwijderd
Exabyte Mammoth-1 internal SE Narrow met LCD, 20/40 GB.
Exabyte 8700c external, 7/14 GB compleet, SE Narrow.
Prijzen op aanvraag!!!!!!!
Richtprijzen ten minste:
Mammoth-1 EUR: 800,00
8700c EUR: 250,00
P R N D
Ik weet niet eens wat voor standaard die tapes zijn, een soort pre travan denk ik. Ik heb er totaal zeven, maar daarna wordt het lastig.
Toch maar eens op zoek naar een refurbished DDS driveje van bijv Flectiondirect.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
tape is vast geslagen en die hele server raakte geflipt

maarja ik had er niet veel aan
was een 2de handsje btw
Verwijderd
die heb ik ookOp donderdag 02 mei 2002 23:20 schreef delorean7 het volgende:
Ik vroeg me af of er ook echte die hard tweakers waren met een eigen tape streamer?
DDS/AIT/DLT/VXA/LTO?
Heb zelf sinds kort een ingebakken VXA IDE (33/66) bevalt prima!
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Totdat er een goeie crash is..... Of dat je uit je discspace gaat lopen. Dan kost het jouw minimaal 2 HD's en mij maar 1 tapeOp donderdag 04 juli 2002 17:16 schreef The Dolf het volgende:
Ik werk nu met een raid 0+1 systeem. Geen tapestreamer nodig
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Maar iig lijkt me dat wel een handige oplossing
Verwijderd
Mirroring is trager, niet sneller.Op donderdag 04 juli 2002 17:35 schreef kutkip het volgende:
Raid-0 maakt toch een kopie van alles? Of is dat nou Raid-1?
Maar iig lijkt me dat wel een handige oplossingLeest je hdd('s) ook nog sneller
Verwijderd
RAID-1 is een goeie manier als je schijf defect raakt, maar bij softwareproblemen hang je gewoon, daarbij kan mirroring wel es fout gaan en aangezien de meesten met een simpele onboard controller werken, kom je daar pas achter als je het nodig hebt.
Ik heb het namelijk getest, door een mirroring te laten mislukken en ik kreeg geen melding dat er iets fout was.
Backuppen doe je nooit met een intern apparaat !!
ahum, ff late reactie maar ja. Hij pakt de tape wel netjes. Allen ziet mn scsi adapter hem ook niet helaas. Al reeds gekeken of het met de terminatie goed zit maar dit is ok. Weet iemand nog wat??Op donderdag 04 juli 2002 11:48 schreef ZeRoC00L het volgende:
[..]
Kan zijn dat dat haakje om de tape te pakken niet goed zit / kapot is. Hoor je hem spoelen, en pakt ie ook de tape ?
Verder:
- Zijn tapes heel gevoelig voor magnetische velden?
- Gaan tapes na een tijdje kuren vertonen als ze ergens in een hoekje stof liggen te happen.
- Hoe lang duurt het overzetten van, zeg, 8GB op deze DDS2 Tapestreamer?
Op de zaak hebben we geloof ik deze staan: Sun StorEdge[tm] L5500 Tape Library (http://www.sun.com/storage/tape/l5500/index.html)
Je gebruikt niet de helft van zo een tapeje. De fabrikanten stellen de inhoud gewoon te rooskleurig voor. In die lijn kan ik ook zeggen dat ik een 300 GB schijf heb. Ik plemp gewoon mijn 40 GB vol met zipped XLS en dba bestanden.Op vrijdag 05 juli 2002 00:19 schreef Anticipation_AJT het volgende:
Ik heb hier nog een SCSI HP C1533 DDS2 liggen en vroeg me af of zo'n tape nou lonend is t.o.v. cds of hds als het gaat om backuppen van mp3, divx en andere gecomprimeerde bestanden. Je gebruikt in feite immers maar de helft van zo'n tapeje.
Verder:
- Zijn tapes heel gevoelig voor magnetische velden?
- Gaan tapes na een tijdje kuren vertonen als ze ergens in een hoekje stof liggen te happen.
- Hoe lang duurt het overzetten van, zeg, 8GB op deze DDS2 Tapestreamer?
De native inhoud is altijd de helft van wat er schreeuwerig op de verpakking staat.
Ja, tapes zijn gevoelig voor magnetische velden. Een prima manier om een tape echt te wissen is om hem door een spoel heen te halen.
Ja, tapes zijn ook gevoelig voor stof. Zolang er een goede doos om zit valt het wel mee, maar een onbeschermde tape kan makkelijk corrupt raken.
De doorvoersnelheid van een DDS 2 tape weet ik niet echt uit mijn hoofd maar HP zal daar vast wel specs van online hebben. Ze gaan er bij die waarden wel van uit dat de SCSI kaart NIET de bottleneck is...
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Ik heb er zelf overigens geen, maar ik backup dan ook niet zo vaak, en er valt ook niet al te veel te backuppen.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Er zit waarschijnlijk ook een aparte controller bij en dan is het nog wel te doen.Op vrijdag 05 juli 2002 19:24 schreef Bigs het volgende:
Ik heb ergens nog een Qic80 streamertje liggen wat ik vroeger wel eens gebruikt heb en nog een 400/800mb Travan geval, maar dat heb ik eigenlijk nooit echt gebruikt, want 800mb over een floppy interface?