Toon posts:

[Excel] Dropdown menu in cell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een dropdown menu maken in een cel, zodat ik niet iedere keer herhaalde infomatie hoe in te typen maar gewoon kan selecteren.

mvg,
Jazzie

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Search:
[topic=333232/1/25]

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

Topicstarter
O+

Lazy as a men can be

Maar dit is niet wat ik bedoel, ik bedoel het eigenlijk zonder visual basic.
Ik kan me herinneren dat ik ooit automatisch een dropdown kreeg als in een column veel herhaalde info heb dat ik al een dropdown kreeg, maar wil er zelf een maken. Weet iemand hoe dit moet ?????

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:11

Sherlock

No Shit

ff een lijst maken met de waardes die je vaak gebruikt. Geef de lijst een naam.

Dan de kolom waar je die waardes invult selecteren en naar Data -> Valideren gaan. Kies dan bij toestaan "lijst" en geef de naam van de lijst op bij "bron".

Dat zou het moeten doen, suc6

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
Precies wat ik bedoel, thnx
:)

Verwijderd

Ik heb nu in Excel een groep en een subgroep. De groep bestaat uit AF of BIJ, en de subgroep bestaat uit mogelijke AF of BIJSCHRIJVINGEN.

In kolom A kiest men voor AF of BIJ uit een dropdownlijst. Wanneer er AF gekozen wordt, dan moet er in kolom B een dropdownlijst komen met mogelijke AFSCHIJVINGEN. Kiest men in kolom A BIJ, dan moeten er in kolom B BIJSCHRIJVINGEN verschijnen in een drop down lijst.

Wie weet hoe ik dit kan doen?

Verwijderd

Niemand die dit weet ?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Zet in de bron van de toegestane lijst =ALS(B1="AF";$A2:$A9;$B2:$B9). B1 is de cel met AF of BIJ, A2:A9 zijn de afschrijvingen en B2:B9 zijn de bijschrijvingen.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Als ik dit echter naar beneden wil uitbreiden, dan moet ik voor ieder veld de waarde B1 aanpassen naar B2, B3, B4 etc, afhankelijk van het veld A1.........

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:06
Misschien heb je hier wat aan?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 09:56:
Als ik dit echter naar beneden wil uitbreiden, dan moet ik voor ieder veld de waarde B1 aanpassen naar B2, B3, B4 etc, afhankelijk van het veld A1.........
Tja... Het leven is ook makkelijk. :P Je zou kunnen proberen dit met VBA op te lossen, door de formules voor de lijsten geautomatiseerd te laten invoeren.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1