'allo mensen,
zit al enige tijd dit forum door te nemen ivm mijn nieuwe projectje, een digitale videorecorder. De thread over het via mobo'tje met de case had zeer zeker mijn interresse alleen loop ik toch tegen wat zaken aan. Ik heb een satkaart, een hauppage nexus met ci module, die ci module steek aan de voorkant uit je pc, grote van die interface is je floppy drive...de kaart zelf moet in het pci slot, met een reiser is dat nog wel op te lossen denk ik. Eiste was verder dat er iig een lcd in moet, en eentje te grote van een 51/4 bay leek me wel usefull....Vervelende is dat dan dus alle kastem specific voor de via afvallen, zowel de ci kan ik niet kwijt en de lcd wordt ook moeizaam, maar daar buiten kom je dus gewoon weer in de atx kasten terug....
En dan zit de voeding weer intern en moet je je weer met de warmte bezig gaan houden
Heb de meeste urls alwel gevolgd en bij kastenleveranciers gekeken, maar nog niet echt iets gevonden waarbij ik zowel een lcd als de ci module van de hauppage in kwijt kan...
Weet iemand toevallig nog urls waar ik me nog verder kan orienteren?
Oja, komt een 60gb in, linux erop. Webservertje, die houd automatisch de programmering bij van de satzenders, opname kan dan via webinterface en daarnaast kun je via de webinterface de opnames streamen met Darwin via multicasting over je lan. (en opname natuurlijk via afstandsbediening, en ik loop te denken aan spraakherkenning, maar das een 2de stap).
Heb nog een irman liggen, die prop ik er ook in, en daarnaast moet ik nog een manier vinden dat ik met de infrarood het hele systeem aan en uit zet, is dit al eerder gedaan door mensen?
groetjes
frank