Toon posts:

Inkoopactie stille HDs (maxtor/seagate)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf een tijdje opzoek geweest naar deze specifieke HD, omdat ik opzoek ben naar een zeer stille HD. Ik zag in de search dat er meer mensen op zoek waren, dus ik was beniewd of er misschien interesse was in een inkoopactie..

Info over de disk

Voor de gene die niet weten over welke drive het gaat, zie hier de datasheet.

edit:

+ De schijf is leverbaar in 20, 40, 60 en 80Gb
+ ATA133
+ de average seek is 8.5MS

Waarom deze Maxtor

+ Hij is stil, door de Fluid Bearing
+ Hij is relatief goedkoop vergeleken met de Seagate's

Dit is dus eerst maar eens een peiling of er interesse is, zo ja, volgt er misschien wel een inkoopactie...

Verwijderd

ik heb eigenlijk wel interesse

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 08:06
Op donderdag 02 mei 2002 12:10 schreef TonD het volgende:
Ik ben zelf een tijdje opzoek geweest naar deze specifieke HD, omdat ik opzoek ben naar een zeer stille HD. Ik zag in de search dat er meer mensen op zoek waren, dus ik was beniewd of er misschien interesse was in een inkoopactie..

Info over de disk

Voor de gene die niet weten over welke drive het gaat, zie hier de datasheet.

Waarom deze Maxtor

eeehm hoeveel gig? toerental? en de prijs?

wat zou dan een 60 gig 7200 kosteh?
enne zijn ze wel ata133?

+ Hij is stil, door de Fluid Bearing
+ Hij is relatief goedkoop vergeleken met de Seagate's

Dit is dus eerst maar eens een peiling of er interesse is, zo ja, volgt er misschien wel een inkoopactie...
eehm hoeveel gig? toerental? prijzen?
en zijn ze ata133 compatible?

• mhzeater
  • Laatst online: 14-03 08:40
Als je even verder kijkt dan je neus lang is, dan zou je weten wat je vraagt en kom je ook niet zo indolent en dom over. Hij heeft notabene de link naar de datasheet erbij gegeven. Als je daar op klikt en 3 seconden kijkt zie dat het idd ata133 is.

Sommige mensen zullen het nooit leren

Asus TX97 AMD k6-3+ 450@500@83x6(hardware max)@2,5v(hardw min) 128kb L1 cache@500 256kb L2 cache@500 512 kb L3 cache@83 Alpha Pal6035+sunon@5v 256 Mb(hardw max) PC133@83 Voodoo3 2000 PCI 143@199@2,80v (with V mod) SB Live! Dmax 60+ 30Gb @UDMA33(hardw max)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-03 09:27
nanananana ik heb hem lekker al! :P

Ja hij is ATA 133 en 7200 RPM... en RETESTIL :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 12:19 schreef Bl@de het volgende:
Ja hij is ATA 133 en 7200 RPM... en RETESTIL :)
Thanks, altijd goed om er positieve dingen over te horen ;)

Prijzen

Daar zijn jullie natuurlijk ook erg benieuwd naar, maar die kan ik helaas nog niet geven, maar ik kan alvast verklappen, waar ik ze wil gaan kopen zijn ze standaard al goedkoper dan in de Pricewatch en er valt te praten over quantum korting, dus die prijs komt wel goed :)

• RgR
  • Laatst online: 08:49

RgR

Ik ben ook geinteresseerd.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

* Moartn houdt dit draadje in de gaten :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• dôh
Op donderdag 02 mei 2002 12:22 schreef TonD het volgende:

[..]

Thanks, altijd goed om er positieve dingen over te horen ;)

Prijzen

Daar zijn jullie natuurlijk ook erg benieuwd naar, maar die kan ik helaas nog niet geven, maar ik kan alvast verklappen, waar ik ze wil gaan kopen zijn ze standaard al goedkoper dan in de Pricewatch en er valt te praten over quantum korting, dus die prijs komt wel goed :)
Hehe ik heb voor m'n 80 gig €165,- betaald :) Ohja... hij is ook nog eens heerlijk snel. UDMA 133 roelt :+

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 12:29 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Hehe ik heb voor m'n 80 gig €165,- betaald :) Ohja... hij is ook nog eens heerlijk snel. UDMA 133 roelt :+
Waar heb je m dan gekocht als ik vragen mag? "Mijn" standaard zit daar wel boven, maar misschien met quantum korting :9

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 16:41
Pas als ik prijzen weet kan ik beslissen of ik mee wil doen... Als ze echt zo stil en snel zijn, dan wil ik er wel een paar om in raid te zetten...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

ik heb miscchien wel interesse in een 40 of 60 GB uitvoering

• dôh
Op donderdag 02 mei 2002 12:33 schreef Banzi het volgende:
Pas als ik prijzen weet kan ik beslissen of ik mee wil doen... Als ze echt zo stil en snel zijn, dan wil ik er wel een paar om in raid te zetten...
Hehe..ik kan het je moeilijk laten horen.. ff een indicatie.. uhm.. een 700MB film is gerard binnen 1 minuut :) Tsja...verder hoor je hem bijna nooit ratelen. :) Echt een verlichting voor je oren!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:54
hmm, als jullie met een redelijk aantal komen, kan ik wel met een redelijke prijs komen :P
(fluid bearing heeft toch serienummer: MX6L0xxJ3 :?)

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb er gisteren eentje gekocht voor 104 Euro.
Ik denk dat ze niet wisten dat het de Liquid versie was... Maar wie weet??
Bij www.compunier.nl

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Verwijderd

Topicstarter
Ik noteer tot nu toe de volgende mensen met belangstelling:

+ Mr_Hiney
+ rutgerlouwerse
+ Moartn
+ Banzi
+ Da_Kine
+ mr_niceguy ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 12:45 schreef Marcj het volgende:
hmm, als jullie met een redelijk aantal komen, kan ik wel met een redelijke prijs komen :P
(fluid bearing heeft toch serienummer: MX6L0xxJ3 :?)
"L" denotes Fluid Dynamic Bearing Motors, en dat gaat over de laatste L, dus bijv. L3...

• Marcj
  • Laatst online: 09:54
Op donderdag 02 mei 2002 12:49 schreef TonD het volgende:

[..]

"L" denotes Fluid Dynamic Bearing Motors, en dat gaat over de laatste L, dus bijv. L3...
Aarghh.. dan krijg ik dus de verkeerde types binnen :? Waarvoor staat die J dan? Want ze zijn wel verdomde stil :9

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 12:45 schreef falconnl het volgende:
Ik heb er gisteren eentje gekocht voor 104 Euro.
Ik denk dat ze niet wisten dat het de Liquid versie was... Maar wie weet??
Bij www.compunier.nl
Maxtor 61.4 GB 7200rpm UDMA 133 Liquid

Dat is de enige liquid die ze hebben, en ze hebben sowieso geen HD van 104 euro :?

J of L

Aangezien de L voor de liquid/fluid versie staat, zal de J wel voor ball bearing staan :)

• falcon2001
Wat ik net als zei. ik denk dat ze een foutje gemaakt hebben vwb de versie. Het was een beetje een rommeltje daar. Ze hadden net een inbraak gehad en bijna alles was weg. Ze hadden deze schijf nog liggen en hebben naar de importeur gebeld voor de prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 12:53 schreef falconnl het volgende:
Wat ik net als zei. ik denk dat ze een foutje gemaakt hebben vwb de versie. Het was een beetje een rommeltje daar. Ze hadden net een inbraak gehad en bijna alles was weg. Ze hadden deze schijf nog liggen en hebben naar de importeur gebeld voor de prijs.
Aha, dat duidt op een gelukje, wat helaas niet herhaalbaar is :'(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 21:29

Sick Nick

Drop the top!

Ben weer te laat :+

Nou ja, ik ga toch voor de baracuda IV omdat die stiller zijn dan de fluid maxtor's (heb er nu 1 en die maakt toch nog redelijk wat lawaai)

• Brazza
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

IK heb er opzich best belangstelling in, alleen het moet niet al (in tegenstelling tot vele inkoopacties) dat het chaotisch is en lang duurt 6-8 week.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 17:55
de fluid bearing is bijna nergens te koop.
Ik heb um zelf een tijdje geleden bij de pricewatch ingevoegd, en inmiddels staan er heel wat winkel en die verkopen um niet eens.

Een winkel die de fluid bearing zeker wel verkoopt:
Beat-it

Ik heb zeer zeker wel interesse :P

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

* Mary Wana Wana heeft er al 2 :) 2x80 :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 12:55 schreef Brazza het volgende:
IK heb er opzich best belangstelling in, alleen het moet niet al (in tegenstelling tot vele inkoopacties) dat het chaotisch is en lang duurt 6-8 week.
Chaotisch kan ik nog niet over oordelen >:), maar al te lang hoeft het wat mij betreft niet te duren...

• falcon2001
Op donderdag 02 mei 2002 12:54 schreef TonD het volgende:

[..]

Aha, dat duidt op een gelukje, wat helaas niet herhaalbaar is :'(
Ik probeer het over 2 weken nog eens als ze weer voorraad hebben :)

• Brazza

Brazza

Byte me!

Mooi dan weet je alvast dat ik mee doe, mits er 1 komt..

Verwijderd

Topicstarter
De lijst groeit:
+ Mr_Hiney
+ rutgerlouwerse
+ Moartn
+ Banzi
+ Da_Kine
+ mr_niceguy
+ Brazza
+ PASware
+ TonD ( :) )

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00

dlmh

Lo-Fi

Maar zoals eerder opgemerkt, volgens mij is de Seagate 'Cuda IV (7200) / Seagate U6 (5400) stiller.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Even ter info, ik heb een 40 gb liquid gekocht bij de paradigit en een 60 gb liquid bij yorcom.nl, misschien kun je deze shops benaderen met de vraag of zij ze standaard hebben :? verder zijn ze snel en stil >:)

• PASware
ff wat info:

Beat-it:
40gb - 6L040L2 = 116,62
60gb - 6L060L3 = 142,80
80gb - 6L080L4 = 178,50

Yorcom:
60gb - 6L060L3 = 149.50
80gb - 6L080L4 = 199,50

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
De prijzen die ik heb gevonden zijn ongeveer die van Beat-it (1,5 euro duurder ofzo) maar voordeel van die winkel is dat ze vlakbij mijn woonplaats zitten, kan ik ze gaan halen, scheelt weer (een hoop!) verzendkosten...

Ik zie wat mensen met meer interesse in de Seagates...daarvoor heb ik [b]misschien[/b] goed nieuws, want die winkel verkoop namelijk ook Seagate :) Ik ga eens even informeren of het uitmaakt als er verschillende HDs doorelkaar worden besteld...

edit:

Ik heb ook even bij Beat-it gekeken, en is het ook opgevallen dat ze geen 1 L schijf op voorraad hebben? |:(

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Op donderdag 02 mei 2002 13:26 schreef TonD het volgende:
Ik heb ook even bij Beat-it gekeken, en is het ook opgevallen dat ze geen 1 L schijf op voorraad hebben? |:(
Iedereen aan de Seagate !!
Maar wat hoorde je trouwens niet op 3CM afstand? Het geratel of die hoge toon? (Laatste = voor mij belangrijkerderst! :P)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Het laatste (hoge toon) en dat is idd voor mij ook het belangrijkst! De seeks kan je instellen met een stukje software, seeks hoor ik nu zelfs niet van mn oude maxtor, maar de piep :(

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Ik ga vanavond op m'n werk wel ff kijken... volgens mij hebben we ze namelijk allebei liggen, zowel de Maxtor als de Seagate... thuis op m'n gemak testen.
Ze zullen ongetwijfeld beter zijn dan mijn IBM 75GXP (en das eigenlijk ook niet zo moeilijk :P)

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
jaaaa. ik heb intresse.. voor weinig.. wil ik er zowiezo 2, misschien wel 4 (raid config)

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 14:02 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Ik ga vanavond op m'n werk wel ff kijken... volgens mij hebben we ze namelijk allebei liggen, zowel de Maxtor als de Seagate... thuis op m'n gemak testen.
Ze zullen ongetwijfeld beter zijn dan mijn IBM 75GXP (en das eigenlijk ook niet zo moeilijk :P)
Ik (en met mij vele anderen denk ik) ben benieuwd, laat het zo snel mogelijk weten :)

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Op donderdag 02 mei 2002 14:07 schreef TonD het volgende:

[..]

Ik (en met mij vele anderen denk ik) ben benieuwd, laat het zo snel mogelijk weten :)
You bet ya !

[edit]
Morgen (vrijdag) zijn er resultaten (qua dB's dan he!)

Verwijderd

Topicstarter
De lijst groeit:
+ Mr_Hiney
+ rutgerlouwerse
+ Moartn
+ Banzi
+ Da_Kine
+ mr_niceguy
+ Brazza
+ PASware
+ TonD
+ Sinlath

Dat gaat de goede kant op. Sinlath heeft zelf al aangegeven er misschien meerdere te willen, ik neem er zelf ook 2 denk ik, zijn er nog meer die er meer dan 1 willen? Dan weet ik op hoeveel ik nu ongeveer zit ;)

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Ben op m'n werk.. hebben alleen nog de Seagate liggen... ga vanavond aan de gange !

• Brazza

Brazza

Byte me!

Heb je enig ID hoeveel ze ongeveer gaan kosten? En waar haal je ze vandaan?

• PASware
Op donderdag 02 mei 2002 16:58 schreef Brazza het volgende:
Heb je enig ID hoeveel ze ongeveer gaan kosten? En waar haal je ze vandaan?
Chk mijn vorige post, met de prijzen van beat-it en tel er dan een paar euro bovenop

Verwijderd

neem er waarschijnlijk 1 maar dat ligt een beetje aan de prijs

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 02 mei 2002 17:16 schreef PASware het volgende:

[..]

Chk mijn vorige post, met de prijzen van beat-it en tel er dan een paar euro bovenop
Ehm, kan je dan niet beter zelf bij beat-it bestellen als er een paar euro bovenop komt?

Je betaalt dan die gasten vooruit, dan zijn de verzendkosten hetzelfde als die jij moet betalen. Zoek de logica :?

Lijkt mij juist dat als je ze massaal inkoopt dat het goedkoper word :P

Heb zelf vandaag m'n 80 GB Cuda IV binnen gekregen dus hier even mijn mening:

Seeks zijn stil, bijna niet hoorbaar. De idle noise (dus die hoge toon) hoor je nog steeds wel maar toch wel minder dan de fluid maxtor (schatting -> 30% stiller)

Dus als je het stilste wilt hebben maar wel 7200 rpm -> voor seagate gaan.

Ik zeg dus niet dat die fluid maxtors niet stil zijn, alleen maar dat de seagate nog stiller is :9~

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
ik heb één 80 GB d740 u/ata 133 Met fluid bearing, heel erg stil, goede aankoop geweest, gekocht bij Netfront.nl ik kon er zoveel krijgen als ik wilde, dus je weet nu waar je ze halen kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 17:23 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Ehm, kan je dan niet beter zelf bij beat-it bestellen als er een paar euro bovenop komt?

Je betaalt dan die gasten vooruit, dan zijn de verzendkosten hetzelfde als die jij moet betalen. Zoek de logica :?

Lijkt mij juist dat als je ze massaal inkoopt dat het goedkoper word :P

Heb zelf vandaag m'n 80 GB Cuda IV binnen gekregen dus hier even mijn mening:

Seeks zijn stil, bijna niet hoorbaar. De idle noise (dus die hoge toon) hoor je nog steeds wel maar toch wel minder dan de fluid maxtor (schatting -> 30% stiller)

Dus als je het stilste wilt hebben maar wel 7200 rpm -> voor seagate gaan.

Ik zeg dus niet dat die fluid maxtors niet stil zijn, alleen maar dat de seagate nog stiller is :9~
Die 1.5 euro erbovenop is de standaard prijs waar ik ze wilde gaan halen, maar de prijs gaat als het goed is natuurlijk omlaag gezien het om een inkoopactie gaat. Als de prijs niet genoeg omlaag gaat, ga ik het wel bij Beat-it proberen, maar die hebben dus geen voorraad...waar ik wilde gaan halen kan er zo aankomen (zegt hij iig)...vandaar..Ik kan helaas nog geen prijzen noemen, maar hoop die zo snel mogelijk te hebben

[UPDATE]

Ok ik moet wat van jullie weten...welke schijven (en hoeveel) zouden jullie willen kopen voor [b]maximaal![/b] deze prijzen:

40gb - D740X L = 116,62
60gb - D740X L = 142,80
80gb - D740X L = 178,50
60gb - Cuda IV = 149,62
80gb - Cuda IV = 198,80

Pas als ik dat weet, kan ik een offerte aanvragen...vandaar..

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Ik ben wel geinteresseerd in de 'Cuda IV 80GB. Op Xenon.nl staat ie voor 179,- excl. verzendkosten ! 8-)

edit:

1 stuks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het, dat de winkel die ik had gekozen niet bepaald goedkoop is met Cuda's, maar weer wel met de Maxtors (en die zijn op voorraad, das al een heel wonder :9)

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

offtopic:
Wies die mooie meid in je user icon TonD ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 17:23 schreef Mr_Hiney het volgende:
neem er waarschijnlijk 1 maar dat ligt een beetje aan de prijs
Welke grootte? (ben even aan het inventariseren, dit geldt dus voor iedereen..)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 19:17 schreef SerialThrillaZ het volgende:
offtopic:
Wies die mooie meid in je user icon TonD ?
offtopic:
Das m'n vriendin :9~

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Wow... hebben we nog meer dingen gemeen !!! :P

• FireStarter
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb mijn 'normale' versie van de 80GB versie in een rekje van elastiekjes hangen, en die hoor je gewoon niet.

w00t

Verwijderd

Topicstarter
Heb je het dan over de "high pitched noise" (dus de 7200RPM) of over de seeks, of beter nog, over allebei :9~ ?

Verwijderd

Ik zal eens vragen wat ik er voor moet betalen
misschien kan ik er goedkoper aan komen

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35

Flexx

This side up

Ik heb de 60 Gig versie en in Raid is hij echt fucking snel, hij komt dicht in de buurt van de SCSI schijven.

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op verzoek even de topictitel aangepast :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Twynn :)
Op donderdag 02 mei 2002 20:01 schreef k-tec het volgende:
Ik zal eens vragen wat ik er voor moet betalen
misschien kan ik er goedkoper aan komen
Graag :)

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Ik heb ook wel intresse voor 2*80Gb afhankelijk van de prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 20:45 schreef themickos het volgende:
Ik heb ook wel intresse voor 2*80Gb afhankelijk van de prijs.
Seagate of Maxtor? Maxtor zal (stuk?) goedkoper worden iig...

• Mickos
Op donderdag 02 mei 2002 20:50 schreef TonD het volgende:

[..]

Seagate of Maxtor? Maxtor zal (stuk?) goedkoper worden iig...
Maxtor :)

Verwijderd

die liquid bearing is echt gelul als je het mij vraagt. De standaard fan van mijn radeon maakt al meer herrie dan me 2 ball bearing d740x-en samen. Ook geen fluittoon.

Wat nu de meeste herrie maakt aan me systeem zijn mijn sunon 8cm fan@7 volt voor me proc en me 2x 12cm papst@5 volt.

Om de seek geluiden verder te dempen heb ik een los hd rackje genomen en deze rondom voorzien van schuim. Dit zodat resonantie geen kans krijgt.

Deze schijven dus maken 10 keer minder herrie dan me 1,2G Fireball die ik er uit ga doen. Ik zou nog geen 5 Euro meer betalen voor liquid bearing, tenzij ze betrouwbaarder zijn, maar daar heb ik niet over kunnen vinden.

Oja omdat ik deze schijven voor me intake papst heb ziten zijn ze nu (idle) 30 graden :) Temp loopt op tot 36 graden.

Verwijderd

mwaaa, ik heb die hd al (maxtor 60GB D740X ATA 133) presteerd wel rlx maar heel stil valt wel mee als je een echt stille hd wil kan je beter die seagate nemen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 21:18 schreef gve het volgende:
die liquid bearing is echt gelul als je het mij vraagt. De standaard fan van mijn radeon maakt al meer herrie dan me 2 ball bearing d740x-en samen. Ook geen fluittoon.

Wat nu de meeste herrie maakt aan me systeem zijn mijn sunon 8cm fan@7 volt voor me proc en me 2x 12cm papst@5 volt.

Om de seek geluiden verder te dempen heb ik een los hd rackje genomen en deze rondom voorzien van schuim. Dit zodat resonantie geen kans krijgt.

Deze schijven dus maken 10 keer minder herrie dan me 1,2G Fireball die ik er uit ga doen. Ik zou nog geen 5 Euro meer betalen voor liquid bearing, tenzij ze betrouwbaarder zijn, maar daar heb ik niet over kunnen vinden.

Oja omdat ik deze schijven voor me intake papst heb ziten zijn ze nu (idle) 30 graden :) Temp loopt op tot 36 graden.
Ze zijn idd betrouwbaarder ja, als je de fabrikant gelooft tenminste..:)

Toch raar dat iedereen het er over eens is dat de Seagate (standaard fluid bearing) en de maxtor met fluid bearing 2 van de stilste schijven zijn, rara hoe komt dat :?

BTW 1.2Gig Fireball, daar noem je ook ff een stukje antiek zeg...daar moet je oordempers bij op man >:)

Verwijderd

Topicstarter
[UPDATE]

Ik ben nu ook maar met Yorcom aan het mailen geslagen, omdat zei toch verreweg de goedkoopste zijn met Seagates en ik merk dat daar (ook) grote belangstelling voor is! Ik hoop morgen reactie te krijgen op mijn mail, ik laat het uiteraard meteen weten.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Kewl! Jammer dat ik al twee van die 40GB schijfjes heb :( Zie sig.

Oja, ik heb $80 betaald, das per stuk

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Nu al mail gehad van Yorcom, en ook zij zeggen dat ze eerst aantallen moeten weten voor ze iets kunnen zeggen over korting enz.

Ik wil nu dus vragen of iedereen die _misschien_ interesse heeft het wil zeggen (merk, grote, aantal) zodat ik een offerte (uiteraard vrijblijvend) kan laten opzetten, mocht het dan te duur uitpakken dan ga ik opzoek naar de volgende. Dus ik wil nu eerst weten wie er interesse heeft voor _maximaal_ de gewone Yorcom prijzen, maar als het goed is natuurlijk lager :)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 21:31 schreef TonD het volgende:

[..]

Ze zijn idd betrouwbaarder ja, als je de fabrikant gelooft tenminste..:)
Waar staat dat dan?
Toch raar dat iedereen het er over eens is dat de Seagate (standaard fluid bearing) en de maxtor met fluid bearing 2 van de stilste schijven zijn, rara hoe komt dat :?
Wie geen fans heeft kan heeft wellicht er iets aan.

Er is ook jaren geroepen dat je echt een plextor brander moet hebben... echt het beste branders.... tegenwoordig is die starre mening veranderd: Lite-on is meer waar voor je geld. Zo heeft het ook een jaar(!) geduurd voordat mensen inzagen dat IBM niet erg betrouwnaar was.
BTW 1.2Gig Fireball, daar noem je ook ff een stukje antiek zeg...daar moet je oordempers bij op man >:)
Sure en vroeger zaten we met gehoorbescherming achter de PC :+
Hij is ook stiller dan mijn vorige 30G 7200 rpm maxtor, de laatste ata66 versie.

Het 'zo stil mogelijk' maken van PC's is echt een doorgedraaid. Maar das hopelijk ook van tijdelijke aard. Dat was ook zo met het plaatsten van extreme fans die een geluid produceerden alsof er een MIG opsteeg: maar daar won je wel 5% snelheid mee ...... :D

Hoeveel van de geinteresseerden hebben een passief gekoelde bak?? Want echt elke fan maakt meer lawaai dan deze schijf.

Mensen die denken dat deze schijf meer herrie maakt, moeten maar eens wat aan de resonantie in hun kast gaan doen, dus niet die standaard rekjes gebruiken. Dan zullen de seekgeluidjes ook nog een stuk aangenamer worden.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 19:58 schreef Robbie007 het volgende:
Ik heb mijn 'normale' versie van de 80GB versie in een rekje van elastiekjes hangen, en die hoor je gewoon niet.
Gelukkig zijn er ook mensen die het met me eens zijn :)

Oja, digiworld is de goedkoopste voor Maxtor schijven en hebben veel voorraad. Hoewel de 60G laatst slecht leverbaar was, dat kwam door Maxtor.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 23:23 schreef gve het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook mensen die het met me eens zijn :)

Oja, digiworld is de goedkoopste voor Maxtor schijven en hebben veel voorraad. Hoewel de 60G laatst slecht leverbaar was, dat kwam door Maxtor.
De gewone versie zal uiteraard ook stiller zijn dan mijn huidige HD, want dat is gewoon niet om aan te horen, maar als je toch een nieuwe koopt, waarom dan niet de stilste, en liquid bearing slijt minder dan ball bearing...ball bearing is aan het begin stil, maar met een beetje pech (en dat had ik dus) blijft dat het niet...vandaar...trouwens...het gaat er niet om om mensen van jou (of mijn) mening te overtuigen, laat iedereen doen waar die zin in heeft, dus: als mensen liquid bearing schuiven willen bestellen, verstoor hun pret dan net..amen..

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 02 mei 2002 22:22 schreef TonD het volgende:
Nu al mail gehad van Yorcom, en ook zij zeggen dat ze eerst aantallen moeten weten voor ze iets kunnen zeggen over korting enz.

Ik wil nu dus vragen of iedereen die _misschien_ interesse heeft het wil zeggen (merk, grote, aantal) zodat ik een offerte (uiteraard vrijblijvend) kan laten opzetten, mocht het dan te duur uitpakken dan ga ik opzoek naar de volgende. Dus ik wil nu eerst weten wie er interesse heeft voor _maximaal_ de gewone Yorcom prijzen, maar als het goed is natuurlijk lager :)
Als je daar gaat bestellen hoef je ook geen verzendkosten te betalen aangezien ik ongeveer 4 minuten rijden daar vandaan woon. Scheelt weer in de rembourskosten van yorcom naar jou (of wie dan ook) *D

• Zjemm
  • Laatst online: 17-03 21:58

Zjemm

...

ahh ik heb denk ik ook wel intresse in zo'n 60 gig
maxtor.of 80 evt ligt aan de prijs

ik heb nu ook al een maxtor en bevalt zeer goed.

zet me maar in de lijst

Zjemm

opensecure.nl

Verwijderd

Topicstarter
+ Mr_Hiney 1x Maxtor, welke grote?
+ rutgerlouwerse, nogsteeds interesse?
+ Moartn, nogsteeds interesse?
+ Banzi, nogsteeds interesse?
+ Da_Kine 40/60 Maxtor
+ mr_niceguy, nogsteeds interesse?
+ Brazza, nogsteeds interesse?
+ PASware, nogsteeds interesse?
+ TonD 60/80 Maxtor/Seagate
+ Sinlath 2/4x Maxtor (welke grote?)
+ Zjemm -> 60/80 Maxtor
+ themickos -> 2x 80 Maxtor
+ SerialThrillaZ -> 80 Seagate
+ Nowhere -> 2x xx Gb (net als iedereen, als de prijs goed is :))

Graag even ophelderen :)

• Nowhere
  • Laatst online: 23-12-2025
In principe heb ik wel interesse
Maar...

ik wil eerst prijzen zien:
ik bestel iig 2x HDD van een grootte, indien de prijs redelijk is.

www.kuiphuis.nl

• RgR
  • Laatst online: 08:49

RgR

Ja, nog steeds interesse. 1x 40GB Maxtor, behalve als die Seagate echt stiller is, kan iemand daar een echt duidelijk antwoord op geven?

• Zjemm

Zjemm

...

maxtor = echt stil....
seagate zou ik niet weten

opensecure.nl

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

Daar ben ik dus mee bezig.. heb net van m'n werk de Seagate meegenomen om te testen... hij's idd een STUK STILLER dan m'n oude IBM 75GXP... maar das ook niet zo moeilijk ! >:)
ICM m'n Enermax voeding + fan hoor ik m'n PC op zo'n 5m afstand gewoon NIET! Nu nog zo'n SilentDrive erin (zie http://www.quitepc.ca/silentdrive.htm ) en ik hoor gewoon helemaal niks meer !!! (Soort van doof in stereo :))

Verwijderd

Ik zou wel een Maxtor 80G. willen hebben maar hoe zit het met de verzendkosten? De huidige vraagprijs(max) is namelijk gelijk aan wat Beat-it vraagt, waar zitten die gasten(site is offline).

ps: laat os nog ff weten of de Baracuda beter presteerd

Verwijderd

Iemand enig idee of deze ok is? Staat namelijk voor een prikkie bij de pricewatch.

Western Digital 80GB (7200rpm) € 143,-

Verwijderd

hmmm ik heb wel intresse maar alleen maxtor ik heb al 7 seagates terug gebracht ze kunnen het niet aan....

Maarja wat wil je in een server ze halen echt de 3 jaar niet dus vallen ze binnen de garantie. :-)>
en niet eens veel load op die dingen maar ze kunnen het gewoon niet 24x7 aan staan wordt toch scsi diskies

hmm inkoop actie houden voor scsi disks 80 gig oid in raid 320 whoeja....

dat blaast de ata133 er wel uit denk .....

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom Maxtor of Seagate? De Western Digital 1200JB maakt maar iets meer lawaai dan de Maxtor D740X, maar is wel een stuk sneller met read en write, ook vanwege de 8MB cache.

De WD heeft mijn persoonlijke voorkeur. Samen met alle andere fans in de case zal je die schijven toch niet meer horen trouwens.

Denk ook eens aan de IBM 120XP. Bijna dezelfe prestaties als de 1200JB.

Mijn huidige top-3:

1) WD 1200JB
2) IBM 120XP
3) Maxtor D740X

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
TJa, das jou top drie...

bij mij staat die IBM op de nummer 1 van afraders...zo denkt iedereen er anders over toch? Misschien is die WD best sneller (geloof je zo!) maar dat is niet belangrijk voor mij, er staat in de titel ook "stille" HDs, en niet snelle HDs, anders zou ik wel 10.000 RPM SCSI disks halen toch?

+ Mr_Hiney 1x Maxtor, welke grote?
+ rutgerlouwerse, 40GB Maxtor
+ Moartn, nogsteeds interesse?
+ Banzi, nogsteeds interesse?
+ Da_Kine 40/60 Maxtor
+ mr_niceguy, nogsteeds interesse?
+ Brazza, nogsteeds interesse?
+ PASware, nogsteeds interesse?
+ TonD 60/80 Maxtor
+ Sinlath 2/4x Maxtor 40 Maxtor
+ Zjemm -> 60/80 Maxtor
+ themickos -> 2x 80 Maxtor
+ SerialThrillaZ -> 80 Seagate
+ Nowhere -> 2x 40 Maxtor
+ Wilson_Fisk 80GB Maxtor
+ lemac4444 (of toch niet?)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 03:15 schreef lemac4444 het volgende:
hmmm ik heb wel intresse maar alleen maxtor ik heb al 7 seagates terug gebracht ze kunnen het niet aan....

Maarja wat wil je in een server ze halen echt de 3 jaar niet dus vallen ze binnen de garantie. :-)>
en niet eens veel load op die dingen maar ze kunnen het gewoon niet 24x7 aan staan wordt toch scsi diskies

hmm inkoop actie houden voor scsi disks 80 gig oid in raid 320 whoeja....

dat blaast de ata133 er wel uit denk .....
Ik kom er even niet meer uit :? Heb je nou wel interesse of niet?

• Zjemm

Zjemm

...

en wanneer kunnen we een prijs horen ?? of zijn er nog niet genoeg aanmeldingen ?

opensecure.nl

• Nowhere
Hoho...

Ik sta wel op de lijst voor 2x xx GB,
MAAR alleen onder voorwaarde dat ik eerst een prijs wil horen. Dan beslis ik of ik mee doe!!!

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 11:30 schreef Nowhere het volgende:
Hoho...

Ik sta wel op de lijst voor 2x xx GB,
MAAR alleen onder voorwaarde dat ik eerst een prijs wil horen. Dan beslis ik of ik mee doe!!!
Dat geldt voor iedereen... :z
Op vrijdag 03 mei 2002 11:25 schreef zjemm het volgende:
en wanneer kunnen we een prijs horen ?? of zijn er nog niet genoeg aanmeldingen ?
Het aantal aanmeldingen zit wel aardig goed, maar ik moet van een aantal mensen nog wat specifieker weten wat ze nu precies willen hebben...40, 60, 80, 1x, 2x, 4x..dat soort dingen...dus graag zo snel mogelijk doorgeven, dan kan ik ook weer meer zeggen over prijzen, en daar gaat het uiteindelijk toch allemaal om :)

• Zjemm

Zjemm

...

nou mensen kom op een beetje specifieker zijn....

opensecure.nl

• Nowhere
Mooi.

Dan geld dus voor mij of
2x 40
of
2x 60

Als je prijzen hebt hoor je het... (ga maar uit van 2x 40 :))

www.kuiphuis.nl

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07-2025
hmm als jij quantum korting wilt moet je wel over de 10/20 stuks zitten van een schijft gemiddeld..

NL604259 BARRACUDA IV, 20GB, ST320011A SEAGATE € 83,00
NLZ604263 BARRACUDA IV, 40GB, ST340016A SEAGATE € 87,00
NL601903 BARRACUDA IV, 60GB, ST360021A SEAGATE € 115,00
NL601904 BARRACUDA IV, 80GB, ST380021A SEAGATE € 137,00

NLZ604264 U SERIES, 20GB, ST320410A SEAGATE € 69,00
NLZ604266 U SERIES, 40GB, ST340810A SEAGATE € 72,00
NL600943 U SERIES, 60GB, ST360020A SEAGATE € 97,00
NL600944 U SERIES, 80GB, ST380020A SEAGATE € 126,00

dit is exlcusief btw. bij importeur

Verwijderd

Topicstarter
Dan noemen we het toch geen quantum korting :) Ik kan iig korting krijgen hoor, ook als er geen 20 van 1 schijf zijn...

• Nowhere
Op vrijdag 03 mei 2002 11:49 schreef DarkRider het volgende:

bla bla bla

dit is exlcusief btw. bij importeur
Zijn dat per stuk prijzen? Of is dat al met korting?
En heb je die dus ook in Maxtor? Ik heb het niet zo op Seagate...

www.kuiphuis.nl

• Zjemm

Zjemm

...

whehe seagate lijkt me oook minder fijn dan maxtor.

maxtor is gewoon stil en ik heb er nog nooit wat mee gehad

opensecure.nl

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb zelf de 60Gb besteld. ik zit er nog steeds op te wachten, ze zijn erg moeilijk leverbaar, dus hou er rekening mee dat het wel een paar weken kan duren voordat je zo'n grote bestelling binnen hebt.

trouwens deze liquid bearing schijven zijn de stilste op de planeet. dat je t even weet :)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

kun je iets meer vertellen over de opzet van deze actie en waar ik dan evt. de schijf kan ophalen of per post (heb ik niet bijzonder veel vertrouwen in aangezien hier bij de post behoorlijk lomp wordt omgegaan met pakketjes (ik ben (zaterdag)postbode ;)))

Is er trouwens al iets bekend over de prijs?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 13:20 schreef Da_Kine het volgende:
kun je iets meer vertellen over de opzet van deze actie en waar ik dan evt. de schijf kan ophalen of per post (heb ik niet bijzonder veel vertrouwen in aangezien hier bij de post behoorlijk lomp wordt omgegaan met pakketjes (ik ben (zaterdag)postbode ;)))

Is er trouwens al iets bekend over de prijs?
Ik heb gemaild over prijzen, nog geen reactie. Als ik de actie start, zou je de HD op kunnen komen halen in Barendrecht, vlakbij Rotterdam. Als je de HD goed inpakt, moet het goed overkomen via de post hoor, anders zouden er toch geen verzendhuizen bestaan? Maar je hebt gelijk, ik vind het er soms ook niet al te netjes aan toe gaan...

• Mickos
Op vrijdag 03 mei 2002 13:23 schreef TonD het volgende:

[..]

Ik heb gemaild over prijzen, nog geen reactie. Als ik de actie start, zou je de HD op kunnen komen halen in Barendrecht, vlakbij Rotterdam. Als je de HD goed inpakt, moet het goed overkomen via de post hoor, anders zouden er toch geen verzendhuizen bestaan? Maar je hebt gelijk, ik vind het er soms ook niet al te netjes aan toe gaan...
Heb jij toevallig ook msn/icq, mail adres/nr maar ff naar themickos@hotmail.com, dan kan ik het tenminste "live" volgen :) of ja, gaat ook met dit topic, maar dat is wat makkelijker.

• Nowhere
Op vrijdag 03 mei 2002 14:15 schreef themickos het volgende:

[..]

Heb jij toevallig ook msn/icq, mail adres/nr maar ff naar themickos@hotmail.com, dan kan ik het tenminste "live" volgen :) of ja, gaat ook met dit topic, maar dat is wat makkelijker.
daarvoor hebben we www.hottopic.nl :)

www.kuiphuis.nl

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
hmm lees het een beetje laat.

gaat dus om de 40GB-ers minimaal 2, en if the price is right.. 4.

maar ga maar uit van 2

Sinlath | Opinions may contain latency

• Nowhere
Op vrijdag 03 mei 2002 17:07 schreef Sinlath het volgende:
hmm lees het een beetje laat.

gaat dus om de 40GB-ers minimaal 2, en if the price is right.. 4.

maar ga maar uit van 2
te laat ben je iig niet :)

www.kuiphuis.nl

Pagina: 1 2 Laatste