Toon posts:

PC maakt "ambulance" toon en reset zichzelf!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben net nieuw hier en heb meteen een vraag:

Mijn pc maakt sinds vorige week een hard :("ambulance" ta-du:( geluid en reset zichzelf. De ene keer na 5 seconden en tijdens het opstarten van de pc en de andere keer in Win2000 of WinXP. Ik heb mijn hele pc al uitgekleed en alles één voor één getest. Mijn temperatuur is laag en mijn voeding is ook niet defect. Waarom geeft hij dit geluid?

Ik heb een Gigabyte GA-6CXC mainboard, 256 Mb SDRam, Intel Pentium III 733Mhz en een Matrox Millennium G400. Maxtor 40 Gb HD & Quantum FB 40 Gb HD.

Kan dit aan het moederbord of mijn processor liggen?

Hoop dat iemand me kan helpen.

Mvg,

Stephano

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Dit soort topics komen zo vaak langs :Z
Lees gewoon eens het boekje van je mobo of download em als .pdf bij de fabrikant.

Dit zijn gewoon standaard dingen voor aan Award bios.

Verwijderd

Inderdaad, check the beep codes... meestal is ta-du het geluid dat ie maakt bij overheat cpu...

Verwijderd

ik zou toch denken aan je temps hoor

misschien wordt je proc veel te heet, maar geeft je temp sensor verkeerde informatie door?

Verwijderd

welkom @ GoT

hier hebben we een search

zoek maar eens op reboot of spontane reboot, krijg je genoeg resultaten.

verder hoef je niet de groeten te doen onder je post, zie dit topic: [topic=309815]

en misschien is het een oplossing om je kast open te zetten (eventueel ventilator ernaast :))

Verwijderd

Lees de FAQ daar staat onderandere in:
<li>Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
</li>

Verder zoals al gezegd zoek in de boekjes.
gebruik de search functie (daar is hij voor).
Haal alle kaarten eruit en stop ze er op nieuw in.
Reset je bios. enzovoort.

Verder welkom op got :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
ambulance geluid is meestal als de fan die op de cpu cooler hoort geen of te weinig rpm maakt.

Verwijderd

die ta-du begint als een van de te monitoren waardes in de bios beneden of boven marge ligt..
dus temp te hoog, fan die niet loopt ( of op het verkeerde poortje aangesloten ) of je voeding die boven of onder specs loopt...
check de bios dus ff.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Als begroetingen niet mogen, moeten ze dat duidelijk aangeven op het inschrijf formulier, hier is niks over te lezen!

Misschien iets om over na te denken!

Mensen die nieuw zijn, weten dit niet!!!!!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:09 schreef Stephano het volgende:
Als begroetingen niet mogen, moeten ze dat duidelijk aangeven op het inschrijf formulier, hier is niks over te lezen!

Kan ik goed begrijpen , daarom is er voor elke newbie dus de FAQ ...

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:09 schreef Stephano het volgende:

lees de faq...

/edit/
te laat :)
Pagina: 1