Toon posts:

mijn Windows ziet geen cd-rom `meer`

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen startte ik mijn pc op en zag bij deze computer de cd-rom niet meer staan....

Ik weet niet waar het aan ligt??

:`(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wij ook niet....

Geef meer gegevens.

Verwijderd

Topicstarter
nou wat voor gegevens wil je hebben de systeemconfiguratie ofzo?

p.s. ik heb mijn pc vandaag voor het eerst weer aangezet sinds ruim een week.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op dinsdag 30 april 2002 20:50 schreef djsoes het volgende:
Wat dacht je ervan om te beginnen bij het OS :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 30 april 2002 20:50 schreef djsoes het volgende:
Nee, de naam van je ouders, de leeftijd van je huisdier...

TUURLIJK gegevens van je systeem....

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

werkte je comp een week geleden dan wel :?

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

geef dan eens antwoord? welke windows?

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:50
Als je je pc opstart, moet je eens in je bios instellen dat ie nog een keer de apparaten langs loopt. Zodat je dat op je scherm te zien krijgt. geeft ie hem daar dan nog wel weer?

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Gaat de cd-rom speler überhaupt nog wel open ?

Voor de volgende keer lees eerst even de Windows Operated Systems - Policy, kijk met name even naar Het 3 stappenplan In WOS zien wij graag het OS vermeld worden in de topictitel, stap 3 ;)

Verwijderd

Topicstarter
een Asus P3B-F moederbord
een western Digital hardeschijfie
de cd-rom speler zelf: Creative 48speed

Verwijderd

Topicstarter
ja hij deed het een week geleden :9 maar ik heb een week zonder monitor gezeten, en heb vandaag eentje aangesloten. (Hyundai 15"inch)

en ik ga nu ff met mijn bios spelen

(8>

Verwijderd

Topicstarter
de cd-rom gaat wel open (en dicht) n hij heeft 2 knoppen nl. de eject-knop en de play-knop. en als ik een muziek-cd erin plaats en op de play-knop druk dan speelt er wel muziek af door mijn speakers.

dus niet via een of andere proggie maar gewoon rechtstreeks uit mijn pc-speakers.

(8>

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Probeer eens:

1) Bios resetten en kijken offie werkt.

Ik ga er vanuit dat je jumpers ongewijzigd zijn tov de laatste keer dat de pc is opgestart, dus sla ik controleren van jumpers over

2) Trek alle stekkers los die te maken hebben met je CD-ROMspeler, dus de IDE-kabel eruit roppen, zowel uit mobo als uit speler zelf, ook powerkabel maar voor de zekerheid. Daarna weer erin pluggen. Weer checken of hij wel/niet werkt

3) Prik nu de speler eens aan dezelfde ide-kabel als de HDD waarbij je de cd-rom-speler als slave instelt en de hdd als master. Weer checken.

4) In windows handmatig proberen de cd-rom-drive te vinden met hardwarewizard. Beide manieren proberen: cd-rom als slave bij hdd en cd-rom op de andere ide-kabel

ehm...

weer ff nadenken over meer mogelijkheden

Verwijderd

Topicstarter
met de hardwarewizard heb ik al gespeeld en hij pakte hem niet..

ik denk zelf dat er iets gewijzigd is aan mijn autoexec en of config.sys bestanden is.?? :?

(8>

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 21:04 schreef djsoes het volgende:
Heb je misschien voordat je een ander beeldscherm kreeg iets gedaan met Tweakui ? in Tweakui kan je ook stations verbergen. Als je via uitvoeren de driver letter invult van de cd-rom speler kan je dan wel de drive benaderen ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niets met Tweakui gedaan en heb zelfs via de dos-prompt geprobeerd de cd-rom aan te spreken (dus de d: schijf) en vond niets.

Verwijderd

Topicstarter
de Bios pakt hem wel.. hij stond eerst op Auto maar nu staat hij gewoon vast ingesteld.(door mij)

ik ga ff bij apparaatbeheer kijken !!!

• InSPiRE
  • Laatst online: 20-02 21:16
Als je een toevoeging wil maken op een eerder geschreven bericht kun
je ook de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop gebruiken. Hoef je dus niet 3x achter elkaar te reply-en.

Verwijderd

Kan je de cd-rom speler niet via je apparaatbeheer verwijderen? vervolgens reboot je en dan hopen dat de cd-rom speler wel goed wordt herkend.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff bij apparaatbehheer gekeken en zag er helemaal geen cd-rom staan alsof hij niet is geïnstalleerd.

Maar ik zie wel een uitroepteken staan bij de
`Primaire IDE-controller en eentje
bij `Secundaire IDE-controller. misschien heeft dit ermee te maken met de cd-romspeler. :7

(8>

Verwijderd

Nu weet je waar de fout zit. Lijkt me nu verder geen probleem.....

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 21:39 schreef djsoes het volgende:
Maar ik zie wel een uitroepteken staan bij de
`Primaire IDE-controller en eentje
bij `Secundaire IDE-controller. misschien heeft dit ermee te maken met de cd-romspeler. :7
Daar lijkt het idd wel op, staat er iets van een foutcode bij ? in iedergeval kan je de stuurprogramma's zo bijwerken dus dan zijn die 'mooie' uitroeptekens waarschijnlijk ook wel weg. :)

Verwijderd

Topicstarter
bij Apparaatstatus: Dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed, of alle stuurprogrammma`s zijn niet geïnstalleerd. (Code 10)

dus de foutcode is dan blijkbaar code 10.?? :?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Wat heb jij met dit > (8> < Icoontje :? Staat bijna bij elke post van jou!

Draai een keer windoos update ofzo... anders een vage fout in windoos denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 22:02 schreef Go0s het volgende:
Wat heb jij met dit > (8> < Icoontje :? Staat bijna bij elke post van jou!

Draai een keer windoos update ofzo... anders een vage fout in windoos denk ik
het icoontje is wel een goede weerspiegeling van mijzelf!

ik heb inmiddels de cd-rom vervangen voor ee andere maar wel identieke broertje vervangen maar ik ben er niet wijzer van geworden.

en ik heb ook alle kabels eruit getrokken en erin gestopt bij allebei de spelers.(zonder resultaat)

en nu ga ik ff kijken hoe ver ik kom met die WIndows Update..

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 22:12 schreef djsoes het volgende:

[..]
Het uitroepteken is nu weg neem ik aan ?

Verwijderd

Topicstarter
nee hij staat er nog ik heb op bijwerken ofzo geklikt daarna vroeg hij naar een pad/adres voor de nieuwe bijgewerkte bestand,
maar ik kan natuurlijk geen cdtje instoppen en hij heeft daarna gewoon de oude standaard windows stuurprogramma laten staan.

en nu is hij de komende halfuur zoet met het downloade via Windows Update..

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 22:22 schreef djsoes het volgende:

en nu is hij de komende halfuur zoet met het downloade via Windows Update..
Okay hou ons maar op de hoogte :), evt zou je kunnen kijken of de drivers in de Windows\inf of in de Windows\system directory staan.

• jobo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 16:32
Als je een uitroepteken krijgt bij ide controllers, moet je je ide drivers van het moederbord eens opnieuw installeren of nieuwe downloaden van internet. Dan moet het probleem opgelost zijn. ik heb dit ook gehad. Door het drivers probleem wijgert hij ide2 te gebruiken en zal hij dus de cd-rom niet herkennen. Om te testen zou je eens de cd-rom aan ide1 kunnen hangen (natuurlijk wel ff op slave instellen)

suc7 B-)

need more coffee!!!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 07:16

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Wat je ook nog kan doen is eens de ide drivers verwijderen gewoon uit apparaat beheer, en rebooten de volgende keer zal hij deze weer vinden..

trouwens als je je computer met een windows 98 bootup flop opstart doet je cdrom het dan wel ?

dan kan je namelijk ook ff alle install bestanden copieren naar hd.. en kan je ze als nog gebruiken

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het ff proberen,

thanks
Pagina: 1