en dat wil zeggen? hand ballen doe je toch ook nie met handenOp maandag 29 april 2002 19:58 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
ff wat geschiedenis: "Antwerpen" is afgeleid van "HandWerpen"
Verwijderd
compleet offtopic maar toch ff zeggen: er bestaat een legende dat er in antwerpen een reus woonde die heel veel tol eiste aan de schippers die voorbij kwamen, een ridder kwam dit te weten en daagde hem uit voor een gevechtOp maandag 29 april 2002 20:31 schreef mightyspawn het volgende:
[..]
en dat wil zeggen? hand ballen doe je toch ook nie met handen
ridder kapte de hand van de reus en gooide ze in de schelde -> hand werpen
[ontopic]da's wel heel dik klote man, is te hopen voor jou dat ze ze vinden en de hardware ook nog
he mannen relax een beetje.
ik geloof best dat het erg kut is ik moet er ook niet aan denken dat mijn zootje gestolen wordt.
ik d8 ik zal ff wat proberen op te vrolijken, maar dat vlat niet in goeie aarde zo te horen..
sorry.
ik geloof best dat het erg kut is ik moet er ook niet aan denken dat mijn zootje gestolen wordt.
ik d8 ik zal ff wat proberen op te vrolijken, maar dat vlat niet in goeie aarde zo te horen..
sorry.
http://www.NUiPhone.nl/
hier zijn wat foto's van de zelfbouw:
http://users.skynet.be/theuer/pics/djpc/index.html
en we hebben net gevonden hoe ze binnen zijn gekomen: raam in de garage eruit geschroefd.
en ja, je kon het materiaal van buiten zien staan vaak... gelijkvloers enzo
en we hebben net gevonden hoe ze binnen zijn gekomen: raam in de garage eruit geschroefd.
Wat denk jij dan? Je zet dat bovenlichtje toch niet zo open! Dan kan ik zo'n systeem niet laten staan hor..

ff serieus: Heb je de deur ofzo open gelaten of een raam(pje)? En wie heeft er allemaal een sleutel van je huis/kamer?
ff serieus: Heb je de deur ofzo open gelaten of een raam(pje)? En wie heeft er allemaal een sleutel van je huis/kamer?
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
snelkraak is snel gebeurd......
Maar een snelkraak doen ze alleen als er aanleiding voor is....
Het is idd zwaar kut, ik hoop dat je alles verzekerd had
Maar een snelkraak doen ze alleen als er aanleiding voor is....
Het is idd zwaar kut, ik hoop dat je alles verzekerd had
if broken it is, fix it you should
G*dverd*mme, dat was nog eens een mooie kast, zonde dat ie weg isOp maandag 29 april 2002 21:24 schreef Duc66 het volgende:
hier zijn wat foto's van de zelfbouw:
Ik snap niet hoe die smerige figuren het in hun kop krijgen om zo iets te stelen, neem dan je TV mee, maar dit
OMG! Ik denk er wel eens aan dat het zal gebeuren,ik denk dat ik een hartaanval krijg of zelfmoord pleeg 
OK, ik ben een nerd
Echt erg voor je man!
OK, ik ben een nerd
Echt erg voor je man!
Sodemieters! Das pas om te janken! Toen ik mijn PC net had, haalde ik mijn (racked)disk er altijd uit. Ik denk dat ik er nu maar weer eens mee begin.
[offtopic] welke Mp3-player gebruikte je? Da zie er mooi uit!!! Geen winampie... Wat dan?
Gecondoleerd en ik hoop dat we hem levend terug kunnen vinden voor je!
[offtopic] welke Mp3-player gebruikte je? Da zie er mooi uit!!! Geen winampie... Wat dan?
Gecondoleerd en ik hoop dat we hem levend terug kunnen vinden voor je!
Je kan hier beter niets zetten....
Laat dit nou net ook bij een collega te zijn gebeurd afgelopen weekend.
Ook al zijn PC apparatuur pleiten...
Ook al zijn PC apparatuur pleiten...
Verwijderd
Nu te koop voor de liefhebber,een wit busje!
Ik ruim hem op omdat ik hier niet mee geconfronteerd wil worden.
Ik ruim hem op omdat ik hier niet mee geconfronteerd wil worden.
Ik hoop niet voor je dat het bekenden zijn. Maar kunnnen ze in hemelsnaam inbreken en toch nog ongestoord zoveel shit meenemen. 2 x monitor 2x lopen.
En ook nog op klaarlichte dag!! Heb je geen buren die opletten ofzo!
* Brazza leeft met je mee. Is wel het ergste wat mij zou overkomen. (naast ouders verliezen)
* Brazza leeft met je mee. Is wel het ergste wat mij zou overkomen. (naast ouders verliezen)
Simpel, mocht er een buurman naar je toe komen om te vragen waar je mee bezig bent steek je m gewoon neer. Trieste realiteit.Op maandag 29 april 2002 23:43 schreef Brazza het volgende:
Ik hoop niet voor je dat het bekenden zijn. Maar kunnnen ze in hemelsnaam inbreken en toch nog ongestoord zoveel shit meenemen. 2 x monitor 2x lopen.
Verwijderd
bij mij ook ooit heel de hap weggehaald maar nooit meer iets van gehoord echt triest as je jezelf daar toe moet verlagen
stelen
Hier halen ze echt het bloed onder je nagels vandaan. 
damm ik word hier echt pissed van. Sterkte in deze dagen. Hoop dat je nog wat terug krijgt van de verzekering..
damm ik word hier echt pissed van. Sterkte in deze dagen. Hoop dat je nog wat terug krijgt van de verzekering..
Ik zou morgen in ieder geval ff op een vrijmarkt in de buurt gaan kijken, je weet nooit
Verwijderd
Wat onmeunig kut voor je, ik moet er niet aandenken dat ze dat bij mij zouden doen, ook al is die compu niet zo super, maar ik leef met je mee ik hoop dat ze die vieze tering lijers te pakken krijgen. Succes verder.
Verwijderd
Ik vind um leuk, je kan nou wel sjacherijnig gaan doen, maar daarmee verandert er ook niks.Op maandag 29 april 2002 19:11 schreef Diaboluzzz het volgende:
he hebben jullie de frontpage gezien??
daar wordt een flight case aangeboden die ongeveer overeen komt door ene femme ofzow
/me heeft zo z'n twijfels
Ik zou volledig door het lint gaan als ik mijn bureau bij thuiskomst leeg aan zou treffen. Schorem dat het verschil tussen het mijn en dijn niet wil kennen mogen ze voor mijn part... (ik censureer mezelf maar). Sterkte iig
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Wat een grote kutzooi zeg, mensen horen van je spullen af te blijven, maargoed hiermee zeg ik natuurlijk niets nieuws mee.
In ieder geval sterkte, ongelooflijk.....
In ieder geval sterkte, ongelooflijk.....
w00t
Misschien idd een idee om een aantal foto's van de casemods en flightcases te plaatsen.
Mijn ma heeft een winkel, en daaruit is ook een beeld gestolen (duur @ 8000 euro ofzo)
Toen heeft mijn ma in enkele kunstbladen een foto van dat beeld geplaatst.
Die dief kwam op het idee het beeld te verkopen aan iemand voor 100E. Niet veel later las die persoon blijkbaar die advertentie, en toen heeft mijn ma het beeld ook van hen kunnen kopen voor 100E.
Mijn ma heeft een winkel, en daaruit is ook een beeld gestolen (duur @ 8000 euro ofzo)
Toen heeft mijn ma in enkele kunstbladen een foto van dat beeld geplaatst.
Die dief kwam op het idee het beeld te verkopen aan iemand voor 100E. Niet veel later las die persoon blijkbaar die advertentie, en toen heeft mijn ma het beeld ook van hen kunnen kopen voor 100E.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Die compucase is wel erg uniek met die hoek erin.
Ik zal opletten of ik iets hoor: kleine kans maar toch.
Ik zal opletten of ik iets hoor: kleine kans maar toch.
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
de buren, tja, ze hebben dat busje zien staan , en nog een klein rood autootje, zo blijkt, maar nummerplaat of merken, dat niet.
dat proggie is Visiosonic PCDJ
Damn echt kut voor je man 
Ik zal er op letten.
Ik zal er op letten.
Verwijderd
Heb jij ICQ of MSN erop oid? dan kun je ze gelijk tracen als de computer opstart.Op dinsdag 30 april 2002 00:27 schreef Duc66 het volgende:
de buren, tja, ze hebben dat busje zien staan , en nog een klein rood autootje, zo blijkt, maar nummerplaat of merken, dat niet.
En hang de hele wereld vol met posters! doen!
Damn... ik dacht even dat het een geintje was... maar dit is toch echt zwaar klote...
Ik heb die gemodde pc gezien, en daar zit toch echt wel wat werk in enzo...
Ik wens je veel sterkte met het terugvinden / vervangen van je hardware !
als mij dit zou overkomen zou ik gek worden..
Stonden er btw ook nog belangrijke gegevens op je pc etc ? Dat kan nog veel erger zijn dat hardware..
Stonden er btw ook nog belangrijke gegevens op je pc etc ? Dat kan nog veel erger zijn dat hardware..
Verwijderd
idd zoals Girotel ofzoOp dinsdag 30 april 2002 00:30 schreef freakstar het volgende:
Damn... ik dacht even dat het een geintje was... maar dit is toch echt zwaar klote...
Die DJpc was net twee weken klaar, vorige vrijdag voor het eerst mee gaan draaien. zat idd heel wat werk in.
qua gegevens valt het mee, op de djpc enkel mp3 op die PIII933 (van mijn vriendin) niet al te veel, en op mijn portable vant werk...tja, daar stond natuurlijk vanalles op
en der staat msn op, maar die logt nie automatisch in dacht ik
qua gegevens valt het mee, op de djpc enkel mp3 op die PIII933 (van mijn vriendin) niet al te veel, en op mijn portable vant werk...tja, daar stond natuurlijk vanalles op
Het lijkt me sterk dat ze meteen een internetverbinding tot stand laten komen en daarna erachter komen even icq vergeten uit te zetten.Op dinsdag 30 april 2002 00:29 schreef MasterOverdrive het volgende:
[..]
Heb jij ICQ of MSN erop oid? dan kun je ze gelijk tracen als de computer opstart.
En hang de hele wereld vol met posters! doen!
voor topicstarter: mocht je de nederlandse sites nog in de gaten willen houden, check dan op:
http://81.17.33.152/veiling/index.html
Verwijderd
Hoe zit het met je inboedelverzekering, enige dekking? Ik ben een aardige vent, maar voor de daders maak ik een uitzondering
(zie mijn sig). Succes verder en laat even weten hoe het afloopt.
Verwijderd
Op dinsdag 30 april 2002 00:45 schreef Duc66 het volgende:
Die DJpc was net twee weken klaar, vorige vrijdag voor het eerst mee gaan draaien. zat idd heel wat werk in.
Sux man 
Check veilingen als marktplaats.nl, ebay en ricardo.. Wie weet?
Verwijderd
wohoho zou hij het durven?Op dinsdag 30 april 2002 01:00 schreef AMDude het volgende:
Sux man
Goed ID, maar hoe bewijs je dat het van jou is?Op dinsdag 30 april 2002 01:00 schreef AMDude het volgende:
Sux man
Btw: Echt ZWAAR kut voor je!! Ik zou daar een diepe nachtmerrie van krijgen als mijn half jaar oude P4 en alle andere zooi word gejat.
Hmm, misschien toch maar eens een alarminstallatie aanschaffen..of die Essent beveiliging eens beter bekijken of het wat is.
Het sluitwerk op het huis zit wel goed
Stel dat de dief gepakt wordt, dan krijgt hij 30 dagen max, hoeft jou nix te betalen mits je geen gerechterlijke stappen neemt, wat toch geen zin heeft gezien de meeste daders nix te makken hebben volgens hun bankrekening.
Over dader zoeken:
Denk goed na met wie je na die vrijdag gesproken hebt, iemand die over-enthousiast was.
Of praat eens met een plaatselijke krant of zeikerdje
Stel dat de dief gepakt wordt, dan krijgt hij 30 dagen max, hoeft jou nix te betalen mits je geen gerechterlijke stappen neemt, wat toch geen zin heeft gezien de meeste daders nix te makken hebben volgens hun bankrekening.
Over dader zoeken:
Denk goed na met wie je na die vrijdag gesproken hebt, iemand die over-enthousiast was.
afschieten die gasten die niet van andermans spullen ken afblijven!..mijn ma heeft toen ze thuis gelukkig de PC nog kunnen redden maar de Laptop ed. niet
Mendix expert www.appronto.nl
Goed idee, kijken of je de afgelopen weken je pc hebt geshowt aan iemand... En als je zo iemand weet die eens aan de tand gaan voelen..Op dinsdag 30 april 2002 01:16 schreef Newy het volgende:
Hmm, misschien toch maar eens een alarminstallatie aanschaffen..of die Essent beveiliging eens beter bekijken of het wat is.
Over dader zoeken:
Ik zou me wel erg zwaar kut voelen als mijn pc gejat zou worden ja, zeker met zo'n mod en alles, zoveel aan werken en dan plots foetsie
btw Newy je sig : tis niet nvidea maar nvidia
Ik hoop echt dat je die adders te pakken krijgt!
Verstuurd vanaf mijn Computer®
humm... wordt wel weer gedaan alsof dit een ramp van wereldformaat is... beetje jammer hoor.
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
Dat is inderdaad zwaar klote...
Damn! en dan ook nog zoeen mooie case mod... echt K*T
ik zal de komende tijd en vooral morgen op konginnedag mijn ogen en oren ff voor je open houden...
ik denk dat vele GOTters dit ook zullen doen, dus hou nog ff de moed erin...
Suc6
Damn! en dan ook nog zoeen mooie case mod... echt K*T
ik zal de komende tijd en vooral morgen op konginnedag mijn ogen en oren ff voor je open houden...
ik denk dat vele GOTters dit ook zullen doen, dus hou nog ff de moed erin...
Suc6
Man - a being in search of meaning
Echt kut voor je man, ik kijk met je mee...
en dan te denken dat wij ook onderverzekerd zijn. 1 voordeel ik zorg dat de laptop nooit beneden is zicht is als we weg zijn.. alle andere pc's staan ook op mijn kamer (zolder) en 1 etage eronder..
ennuh Duc66>> suc6... tis erg rot zal er niet aan moeten denken om alles wat ik heb gedaan aan werk etc. kwijt zou zijn..
ennuh Duc66>> suc6... tis erg rot zal er niet aan moeten denken om alles wat ik heb gedaan aan werk etc. kwijt zou zijn..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Beetje JAMMER ??humm... wordt wel weer gedaan alsof dit een ramp van wereldformaat is... beetje jammer hoor.
Het is toch niet normaal dat dit soort dingen steeds vaker voorkomen, wij dat normaal gaan vinden (de verzekering betaalt wel), justitie, als de politie de daders kan vinden,
zadelt ze op met gevangenisstraf van een korte tijd maximaal, zodat ze ff een aantal dagen kunnen relaxen, sporten, tv kijken, de nieuwste truuks leren, noem dat maar jammer
En het gaat nog veel erger worden met een regering met daarin PvdA, GL, of D66.
Of het is al te laat.
Als je gewoon doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, kijk niemand je er op aan.Op maandag 29 april 2002 23:43 schreef Brazza het volgende:
V.b. 1
Mijn moeder is al op leeftijd (70) en ze vergeet wel eens haar fietssleutel en kan die op dat moment niet meer vinden (meestal in haar jas of tas) kan ik weer later die fiets gaan ophalen bij het station of supermarkt. Kom aanrijden, pak fiets op, gooi die achter in mijn auto en nog nooit iemand die daar iets van gezegd heeft. (terwijl de supermarkt tegenover het politiebureau is)
V.b. 2 (in een grijs verleden)
Werkte (sorry liep stage) bij een computerbedrijf. Moest op een uni een 2 tal compters gaan op halen voor uitbreiding. Toen het nieuwste van het nieuwste: 486DX
Maar het is zeer lullig voor je. Je zou bijna aan voorkennis denken als ze zo gericht te werk zijn gegaan.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
nergens voor nodig.Goed ID, maar hoe bewijs je dat het van jou is?
als je zeker weet dat het jouw spul is kun je het gewoon terug jatten...
dieven kunnen immers geen aangifte doen van diengen die ze zelf gestolen hebben..
Maar je kan wel problemen mee krijgenOp dinsdag 30 april 2002 01:52 schreef glingo het volgende:
[..]
nergens voor nodig.
als je zeker weet dat het jouw spul is kun je het gewoon terug jatten...
dieven kunnen immers geen aangifte doen van diengen die ze zelf gestolen hebben..
V.B : Stel je voor : Er loopt een dief in jouw huis en jij ziet dat, en pakt een ijzeren staaf, en slaat die dief bij zijn slaap, en hij schijnt opslag dood te zijn. Dan ben jij wel schuldig!!!
[ontopic]
Volgens mij wordt het opzich bijna ONMOGELIJK
Daarnaast is er een zeer grote kans, dat alles in het 'criminele circuit'. Terecht komt
Ik zag bijvoorbeeld dat je een gemodde pc met djpc programma (of zo iets). Heb je hier ook veel voor neer gelegd, want dat is wel k*t. Als je nog een boekje hebt, en een serial behalve de orginele cd
[/ontopic]
Succes...
TX allemaal voor de steun enzow...
Ik zit ook meer en meer te denken, wie is het? Er zijn zoveel mensen die weten of kunnen weten dat ik met hardware bezig ben.
Dat PCdj proggie was gelukkig freeware, stond op de cd die bij mijn mobo zat, en die heb ik nog...
Ik zit ook meer en meer te denken, wie is het? Er zijn zoveel mensen die weten of kunnen weten dat ik met hardware bezig ben.
Dat PCdj proggie was gelukkig freeware, stond op de cd die bij mijn mobo zat, en die heb ik nog...
Misschien advies voor de volgende keer:
Je hebt toch ook van die 'stiften' waarmee je je eigen postcode op apparatuur kunt schrijven? Daarna kun je de tekst alleen lezen met een UV-lamp. Hebben wij thuis ook.
Duc66, sterkte....
Je hebt toch ook van die 'stiften' waarmee je je eigen postcode op apparatuur kunt schrijven? Daarna kun je de tekst alleen lezen met een UV-lamp. Hebben wij thuis ook.
Duc66, sterkte....
Toen waren beige computers heel gewoon.
Als niemand het door had dat het inbrekers waren, hebben ze vast ook niet de deur open gebroken maar zijn ze netjes binnen gekomen. En als je dan heel normaal gaat 'verhuizen' dan is het heel makkelijk.
Maar hoe zijn ze binnen gekomen?
Maar hoe zijn ze binnen gekomen?
Verwijderd
Ik zou het bijna niet zeggen maar als ze al mijn stuff jatten dan ga ik me toch een pot janken
oppassen vandaag.. met vrijmarkt enzo
Human Bobby
Balen man! Stelletje hoeren ...
denk dat ik mijn compukamer maar ga omtoveren in een:
PANIC ROOM
sterkte iig. Denk op zich wel dat gemodde kasten moeilijker te verhandelen zijn.
denk dat ik mijn compukamer maar ga omtoveren in een:
PANIC ROOM
sterkte iig. Denk op zich wel dat gemodde kasten moeilijker te verhandelen zijn.
Verwijderd
die photo's op ze siteOp dinsdag 30 april 2002 01:06 schreef Go0s het volgende:
[..]
Goed ID, maar hoe bewijs je dat het van jou is?
btw echt zwaar kut voor je
Nou veel succes ermee, ik hoop dat ze het terugvinden (ze=politie) en anders hoop ik dat je verzekering alles mooi vergoed!
|Specs|
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Echt ongelofelijk klote voor je, ik leef met je mee! Zelf is mij ongeveer 5 maanden geleden ongeveer hetzelfde overkomen. Bij een inbraak hebben ze mijn pc en die van een huisgenoot meengenomen. Maar toen hebben ze alleen de 2 kasten meegenomen, monitoren, toetsenborden etc hebben ze laten staan. Dat waren duidelijk amateurs, ze hebben ons BNC netwerk moeten doorknippen omdat ze het niet los kregen.
Dit lijken mij beroeps, die mogelijk weten dat er bij jou veel dure hardware staat, vooral vanwege dat je erg actief bent op hardwareinfo. Waarschijnlijk weten de daders van die site dat er van jou veel te halen is, en wanneer jij werkt (misschien). Daarom zet ik ook niet mijn volledige adres hier en zoals sommigen mijn precieze configuratie in mijn sig. Dat maakt het voor inbrekers wel HEEL makkelijk.
MAAR STERKTE!!! Dit is echt zooooo kut!
Dit lijken mij beroeps, die mogelijk weten dat er bij jou veel dure hardware staat, vooral vanwege dat je erg actief bent op hardwareinfo. Waarschijnlijk weten de daders van die site dat er van jou veel te halen is, en wanneer jij werkt (misschien). Daarom zet ik ook niet mijn volledige adres hier en zoals sommigen mijn precieze configuratie in mijn sig. Dat maakt het voor inbrekers wel HEEL makkelijk.
MAAR STERKTE!!! Dit is echt zooooo kut!
Jezus zeg 
Dit soort schoffies moeten ze aan de hoogste boom ophangen
En met naam en toenaam in de krant!
Wie zit er dan GVD aan andersmans spullen ??????
Dit soort schoffies moeten ze aan de hoogste boom ophangen
En met naam en toenaam in de krant!
Wie zit er dan GVD aan andersmans spullen ??????
Het feit dat er grotere problemen in de wereld zijn wil niet zeggen dat alles van minder formaat ineens getolereerd moet worden! Wat stoor ik me aan die instelling! Ik betrap er de laatste tijd steeds meer mensen op...Op dinsdag 30 april 2002 01:31 schreef _Mo_ het volgende:
humm... wordt wel weer gedaan alsof dit een ramp van wereldformaat is... beetje jammer hoor.
"Er is zoveel leed waar ik je nooit over hoor; om nu ineens hierover te zeuren..." Aaaargghhhhh !
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Ze hebben dus aan de achterkant van de garage (in de tuin dus) een venster deruit geschroefd, en dan gewoon bestelwagen op de oprit in inladen maar, en geen haan die er naar kraait....
Ik heb dus een half jaar ieder weekend gewerkt voor mijn PC'tje. Als iemand er dan met zijn fikken aankomt !!!! amaai,die is kapot !
Het zijn echte klootzakken die een pc van een tweaker stelen (en anders ook)
Ik hoop dat alles goed komt met je gestolen goederen
(en sorry voor het vloeken,de mietjes )
Het zijn echte klootzakken die een pc van een tweaker stelen (en anders ook)
Ik hoop dat alles goed komt met je gestolen goederen
(en sorry voor het vloeken,de mietjes )
ach, alarmsystemen zijn er niet voor niets. beter voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen.
edit: misschien een simpel alarm systeempje aan je kast hangen ? mbv van een drukschakelaar ofzo.
edit: misschien een simpel alarm systeempje aan je kast hangen ? mbv van een drukschakelaar ofzo.
Politie en technisch onderzoek naar sporen en vingerafdrukken enzo, is gisteren reeds gedaan. Maar of dat iets uit zal halen.... ik reken nog het meeste op het opduiken van die DJpc.... die is makkelijk te herkennen, en er zijn nu al een hele hoop mensen die die foto's gezien hebben, dus hopen maar...maar ik begin iig nu aan de bouw van de opvolger, alleen die wordt dan 350 kg zwaar 
anekdote: mijn vader heeft een verhuurbedrijf (licht en geluid) en die DJpc was ook bedoeld om in de verhuring te zetten, komt er vandaag een klant op de winkel vragen of we zo'n ding niet verhuren...binnen een maand hebben ze em nodig...mag ik nog opschieten met de tweede ook...
anekdote: mijn vader heeft een verhuurbedrijf (licht en geluid) en die DJpc was ook bedoeld om in de verhuring te zetten, komt er vandaag een klant op de winkel vragen of we zo'n ding niet verhuren...binnen een maand hebben ze em nodig...mag ik nog opschieten met de tweede ook...
Misschien een hint voor alle medetweakers hier, tweak je bios en zet daar bv je adres e.d. in, je begrijpt wel waarom, weinig dieven die zo handig zijn om dat weer te veranderen.
* Gutteguttegut wenst Duc66 succes met het terug vinden van zn spullen....
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Hee, dat is een slim idee. Helemaal als je de BIOS in een Eprom kan branden. Dan is het helemaal niet meer terug te flashen.Op dinsdag 30 april 2002 19:05 schreef Gutteguttegut het volgende:
Misschien een hint voor alle medetweakers hier, tweak je bios en zet daar bv je adres e.d. in, je begrijpt wel waarom, weinig dieven die zo handig zijn om dat weer te veranderen.
[afbeelding]
Daar was een progie voor, op je gameports sluit je sensors aan. Als er iets niet in de haak is dan gaat ie nummers bellen en mailtjes sturen die je van te voren hebt op gegeven. Ik zal 't es op zoeken (messy hard-diskOp maandag 29 april 2002 20:07 schreef slamm het volgende:
shit man! ben je al ergens achter gekomen?
een maat van me die had msn er op staan en die logde automatisch in, met zn wachtwoorden enzow.. dus na een paar weken logde die in, op zijn naam.. daardoor hebben ze de naam te pakken gekregen en krijgt ie waarschijnlijk zijn oude computer weer terug
onder tussen had ie al wel een nieuwe gekocht.. dus eigenlijk te laat...
veel succes!!!
Edit: bovenstaande heeft weinig zin als de pc niet aangesloten is op het internet
En Jan: Damn, ik kan niet begrijpen hoe je je nu voelt maar ik denkt dat het vreselijk is. Ik zou echt gewoon door de grond willen zakken. Ik heb zelf m'n pc gekocht, samengesteld en gebouwd. Als dat weg zou zijn
Veel sterkte
Verwijderd
/me vind dit echt heel lullig voor je.
Ik zal mijn ogen eens openhouden de komende paar weken, misschien dat ze 'm 2e hands op een van de hardwaresites te koop aanbieden.
Ik zal mijn ogen eens openhouden de komende paar weken, misschien dat ze 'm 2e hands op een van de hardwaresites te koop aanbieden.
ARGH! Echt klote.. dat soort lamers die dat doen moeten ze aan hun ballen wurgen ofzo.. B W E G H !
Sterkte m8! Ik zal me oogies open houden voor je spullen.
Sterkte m8! Ik zal me oogies open houden voor je spullen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Verwijderd
Zelfs als je je spulletjes op het spoor komt heb je een probleem. Leve de NL wetgeving. Je moet eerst aantonen dat degene die de spulletjes in bezit heeft weet dat ze van diefstal afkomstig zijn, anders is diegene niet te kwader trouw. En echt, dit verzin ik niet zelf. Verder, maak je maar geen illusies over de opspooractiviteiten van de hermandad, die zijn veel te druk met het constateren van verkeersovertredingen. Het enige waarmee je je tegenwoordig hier tegen kunt wapenen is een goed alarmsysteem, en een woning dat een soort fort is. Verzekering moet je al helemaal niet meer op rekenen, die keren slechts een gedeelte van de waarde uit, en na een paar keer word je er gewoon uitgegooid.
Verder is het als ik het verhaal zo eens bekijk gewoon verklikkerswerk, op de één of andere manier heeft het gilde geweten dat er wat te halen valt. Wees voortaan zeer spaarzaam in het vermelden van je hardware, waar dan ook. Dat is dus één van de redenen dat ik geen specs bij mijn reacties zet, het gilde kijkt hier ook. Zorg er verder voor dat je spulletjes van buiten af niet zichtbaar zijn, wat niet gezien wordt kan geen begeerte opwekken. En ga om te beginnen alles zwaar vergrendelen en inbraakproef maken, want geloof me, over 2 of 3 weken komen ze weer, in de hoop dat je nieuwe spullen hebt.
Klinkt allemaal misschien overdreven, maar na een aantal inbraken en insluipingen meegemaakt te hebben weet ik wel waar ik over praat.
Verder is het als ik het verhaal zo eens bekijk gewoon verklikkerswerk, op de één of andere manier heeft het gilde geweten dat er wat te halen valt. Wees voortaan zeer spaarzaam in het vermelden van je hardware, waar dan ook. Dat is dus één van de redenen dat ik geen specs bij mijn reacties zet, het gilde kijkt hier ook. Zorg er verder voor dat je spulletjes van buiten af niet zichtbaar zijn, wat niet gezien wordt kan geen begeerte opwekken. En ga om te beginnen alles zwaar vergrendelen en inbraakproef maken, want geloof me, over 2 of 3 weken komen ze weer, in de hoop dat je nieuwe spullen hebt.
Klinkt allemaal misschien overdreven, maar na een aantal inbraken en insluipingen meegemaakt te hebben weet ik wel waar ik over praat.
Misschien een hint :
Koop het krantje "De Vondst".
Het is een gele krant waar iedereen vanalles in aanbied.
Hier staan ontzettend veel gestolen dingen in, zoals auto's en audio apparatuur.
Misschien dus ook computers.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
speedme
P.S. Ik ben VOOR invoering van lijfstraffen : gejat -> vinger eraf. Nogmaals gejat -> hand eraf.
Koop het krantje "De Vondst".
Het is een gele krant waar iedereen vanalles in aanbied.
Hier staan ontzettend veel gestolen dingen in, zoals auto's en audio apparatuur.
Misschien dus ook computers.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
speedme
P.S. Ik ben VOOR invoering van lijfstraffen : gejat -> vinger eraf. Nogmaals gejat -> hand eraf.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Hier ga je toch van nadenken. Gaan alle Tweakers nu hun pc voorzien van een alarmsysteem?
Verwijderd
Kleine accu met GPS of iets dergelijks.
Of 200000 V in hun fikken.
Webcam Motion Detection.
Damn, ik leef echt met je mee...
Of 200000 V in hun fikken.
Webcam Motion Detection.
Damn, ik leef echt met je mee...
op hwi is intussen een topic gestart:
afdoende pc-beveiliging onder de 50 euro.... misschien ook een ideetje voor hier
...
afdoende pc-beveiliging onder de 50 euro.... misschien ook een ideetje voor hier
...
Wat je het beste kunt doen:Op woensdag 01 mei 2002 09:33 schreef Mad_Demon het volgende:
Hier ga je toch van nadenken. Gaan alle Tweakers nu hun pc voorzien van een alarmsysteem?
Schijf elke serienummer op, mobo, proc, Harddrive, vga kaart en dergelijke. Als er dan iets gestolen wordkun je de fabrikanten bellen en dat tegen hun zeggen. Zeg in ieder geval tegen ze dat hij gestolen is. Zodat als iemand bijvoorbeeld een defecte hardeschijf retour doet, krijg jij bericht en de politie ook.
Hier bij HP hebben we al een aantal gestolen PC's teruggevonden omdat ze belden om een technische probleem. Dan staat er bij ons een mooi schermpje: Unit stolen, contact OCP!
Je kan zelfs formulieren halen bij de politiebureau waar je al die nummers op kunt schrijven en aan de politie kunt geven voor opslag..
Het is niet echt een oplossing voor diefstal maar je weet maar nooit..
Op dinsdag 30 april 2002 02:01 schreef Termi het volgende:
Maar je kan wel problemen mee krijgen.
V.B : Stel je voor : Er loopt een dief in jouw huis en jij ziet dat, en pakt een ijzeren staaf, en slaat die dief bij zijn slaap, en hij schijnt opslag dood te zijn. Dan ben jij wel schuldig!!!. En dan zit je wel te denken van ; Die dief mocht toch ook niet in mijn huis rondlopen...
offtopic:
Yup, een kennis van mij kwam ooit eens thuis (te voet) en ziet ie daar iemand rond z'n huis wandelen. Die kennis is nogal een imposante gast, maar toch verschuilt hij zich een beetje en ziet dat die "inbreker" aan z'n deur zit te friemelen en die probeert open de krijgen. Die kennis gaat voorzichtig naar die gast toe, zet dan een spurtje in en voordat die inbreker goed en wel beseft wat er gebeurt, krijgt ie daar een vuistslag tegen z'n bakkes en ligt ie op de grond. Die kennis springt bovenop die kerel en houd hem in bedwang.
Gelukkig komt de buurman net buiten en m'n kennis vraagt of hij de politie soms wil opbellen.
De politie arriveert en nemen die inbreker, die kennis en z'n buurman mee voor verhoor. Vragen ze aan die kennis of er iets gestolen is. "Neen". Ok, dan vragen ze of de inbreker soms binnen is geweest. "Neen". Hebben ze die gast dus gewoon laten gaan.
Een beetje later krijgt m'n kennis thuis een brief. Hij wordt aangeklaagd voor slagen en verwondingen en rascisme. Die inbreker was namelijk niet blank en die kennis had behalve z'n vuisten ook enkele woorden naar die gast geslingerd.
In zo een triestige wereld leven wij dus!!
Yup, een kennis van mij kwam ooit eens thuis (te voet) en ziet ie daar iemand rond z'n huis wandelen. Die kennis is nogal een imposante gast, maar toch verschuilt hij zich een beetje en ziet dat die "inbreker" aan z'n deur zit te friemelen en die probeert open de krijgen. Die kennis gaat voorzichtig naar die gast toe, zet dan een spurtje in en voordat die inbreker goed en wel beseft wat er gebeurt, krijgt ie daar een vuistslag tegen z'n bakkes en ligt ie op de grond. Die kennis springt bovenop die kerel en houd hem in bedwang.
Gelukkig komt de buurman net buiten en m'n kennis vraagt of hij de politie soms wil opbellen.
De politie arriveert en nemen die inbreker, die kennis en z'n buurman mee voor verhoor. Vragen ze aan die kennis of er iets gestolen is. "Neen". Ok, dan vragen ze of de inbreker soms binnen is geweest. "Neen". Hebben ze die gast dus gewoon laten gaan.
Een beetje later krijgt m'n kennis thuis een brief. Hij wordt aangeklaagd voor slagen en verwondingen en rascisme. Die inbreker was namelijk niet blank en die kennis had behalve z'n vuisten ook enkele woorden naar die gast geslingerd.
Verwijderd
wat ongelofelijk lomp man slaat er werkelijk nergens op ,heel triest hoorOp woensdag 01 mei 2002 11:00 schreef Laagvliegerke het volgende:
[..]
offtopic:
Verwijderd
Toevallig dat ik deze thread nu zie, want dit scenario speelt om een of andere reden al een paar dagen door mijn hoofd 
Ik denk dat ik op zeer korte termijn maar een paar van die uitneembare harddisksledes ga aanschaffen..
Ik heb best wel het een en ander qua backup, maar dan is een complete HD verliezen nog :'(
/me denkt dat het misschien geen gek idee is om de HD tijdens vakantie maar in een kluisje op het postkantoor of zo te bewaren..vooral code waar uren aan gewerkt is is gewoon onvervangbaar!
Ik denk dat ik op zeer korte termijn maar een paar van die uitneembare harddisksledes ga aanschaffen..
Ik heb best wel het een en ander qua backup, maar dan is een complete HD verliezen nog :'(
/me denkt dat het misschien geen gek idee is om de HD tijdens vakantie maar in een kluisje op het postkantoor of zo te bewaren..vooral code waar uren aan gewerkt is is gewoon onvervangbaar!
hmm ik heb de perfecte alarm 
een hond die te dom is om ergens bang voor te zijn en die eerst hapt en dan pas blaft
en dan nog een adhd broertje dat kikt op bijten en die heel licht slaapt en voor niets of niemand bang is
en dan staat mijn pc ook nog eens om mijn slaapkamer waar ook mijn knuppel staat
so bring it on
khoop dat je alles nog trug kan krijgen suc6
een hond die te dom is om ergens bang voor te zijn en die eerst hapt en dan pas blaft
en dan nog een adhd broertje dat kikt op bijten en die heel licht slaapt en voor niets of niemand bang is
en dan staat mijn pc ook nog eens om mijn slaapkamer waar ook mijn knuppel staat
so bring it on
khoop dat je alles nog trug kan krijgen suc6
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Hmmm welligt dat ik mijn harddiskjes na het plaatsen van de nieuwe HDD eens ga her-ordenen...Op woensdag 01 mei 2002 11:45 schreef Glorfindel het volgende:
Toevallig dat ik deze thread nu zie, want dit scenario speelt om een of andere reden al een paar dagen door mijn hoofd
Ik heb best wel het een en ander qua backup, maar dan is een complete HD verliezen nog :'(![]()
Heb zo'n bakkie momenteel voor het fixen van andermans pc (backups kunnen maken), misschien eens mijn voorbedachte idee om zo te gaan backup-en eens implementeren.
Verder zuigt die hele klere situatie
I've visited the Mothership @ Cupertino
---------------------------------------------------------
[quote]Op dinsdag 30 april 2002 22:14 schreef aad123 het volgende:
Zelfs als je je spulletjes op het spoor komt heb je een probleem. Leve de NL wetgeving. Je moet eerst aantonen dat degene die de spulletjes in bezit heeft weet dat ze van diefstal afkomstig zijn, anders is diegene niet te kwader trouw. En echt, dit verzin ik niet zelf.
Wil ik toch even op inhaken: als je iets hebt gekocht dat gestolen is en je had het 'moeten/kunnen' weten dat het gestolen is, ben je op grond van art. 417Bis WvSR wel strafbaar. En geloof me, dat moeten/kunnen wordt vaak heeeel breed uitgelegd!!
Verder is het zo dat je, indien je kunt aantonen dat je de rechtmatige eigenaar bent, je het goed binnen een periode van 3 jaar ALTIJD kunt terug eisen als eigenaar. De enige beperking is waneer een persoon de spullen uit een winkel heeft gekocht die normaal ook die goederen verhandeld (in deze zaak dus een computerwinkel) je kunt dan weer wel de computerwinkel aanspreken...
Punt blijft natuurlijk: bewijs maar eens dat je eigenaar bent (als je het al gevonden krijgt).
Sterkte.... enne, ik hou mijn ogen ook open!
[quote]Op dinsdag 30 april 2002 22:14 schreef aad123 het volgende:
Zelfs als je je spulletjes op het spoor komt heb je een probleem. Leve de NL wetgeving. Je moet eerst aantonen dat degene die de spulletjes in bezit heeft weet dat ze van diefstal afkomstig zijn, anders is diegene niet te kwader trouw. En echt, dit verzin ik niet zelf.
Wil ik toch even op inhaken: als je iets hebt gekocht dat gestolen is en je had het 'moeten/kunnen' weten dat het gestolen is, ben je op grond van art. 417Bis WvSR wel strafbaar. En geloof me, dat moeten/kunnen wordt vaak heeeel breed uitgelegd!!
Verder is het zo dat je, indien je kunt aantonen dat je de rechtmatige eigenaar bent, je het goed binnen een periode van 3 jaar ALTIJD kunt terug eisen als eigenaar. De enige beperking is waneer een persoon de spullen uit een winkel heeft gekocht die normaal ook die goederen verhandeld (in deze zaak dus een computerwinkel) je kunt dan weer wel de computerwinkel aanspreken...
Punt blijft natuurlijk: bewijs maar eens dat je eigenaar bent (als je het al gevonden krijgt).
Sterkte.... enne, ik hou mijn ogen ook open!
Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.
Verwijderd
Tering dude het leven is hard
maar als je van ej verzekering geld terug krijg een eigen gemaakt casemod is geen geld waart dat is iets wat jij hebt gemaakt 
veel geluk dude!
veel geluk dude!
nieuwe ontwikkeling :
een collega van mij vertelde me dat bij een dame waar hij de pc gaat installeren, er ook een inbraak geweest is enkele dagen nadat men daar adsl is komen installeren, nu hebben ze bij mij vorige week ook een lijn bijgelegd.....
toch wel heel toevallig, politie is ook op de hoogte gebracht, ze gaan dit onderzoeken....
een collega van mij vertelde me dat bij een dame waar hij de pc gaat installeren, er ook een inbraak geweest is enkele dagen nadat men daar adsl is komen installeren, nu hebben ze bij mij vorige week ook een lijn bijgelegd.....
toch wel heel toevallig, politie is ook op de hoogte gebracht, ze gaan dit onderzoeken....
Beter, welke provider heb je?Op donderdag 02 mei 2002 10:39 schreef Duc66 het volgende:
nieuwe ontwikkeling :
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ehm, sorry hoor maar de meeste maatschappijen dekken computers in hun pakket af tot Fl 2500,- (1200 Euro ofzo), voor meerwaarde moet je je vaak bijverzekeren.Op maandag 29 april 2002 19:21 schreef Bendertino het volgende:
Tot €10.000 hoort bij de inboedelverzekering, de rest wordt niet vergoed, tenzij je een aanvullende inboedelverzekering heb. Ik verzeker mijn shit elk jaar via de HCC voor 55 gulden per jaar ofsow.
Tja dat zuigt een inbraak!
Hier bij mij op de zaak is afgelopen vrijdag ingebroken, gloednieuwe Compaq Evo weg
Verwijderd
Damn dat is mooi kl*te man.
Moet er niet aan denken dat mij zoiets overkomt.
Ook al doet de verzekering de boel vergoeden, wanneer je geen backup van je files hebt schiet het nog niet op.
1 pluspuntje is dat je op het punt staat allemaal mooie nieuwe hardware te kopen
.
Suc6 ermee.
Moet er niet aan denken dat mij zoiets overkomt.
Ook al doet de verzekering de boel vergoeden, wanneer je geen backup van je files hebt schiet het nog niet op.
1 pluspuntje is dat je op het punt staat allemaal mooie nieuwe hardware te kopen
Suc6 ermee.
Tja, leuk allemaal met dat MSN en traceren enzo, maar als de dief ze gewoon door verkoopt voor een normale prijs dan heeft de koper recht om de computer te houden.
Gelukkig ben ik sinds kort verzekerd voor meer dan €20.000 alleen voor computer apparatuur, als ze hier de zooi jatten kan ik als het goed is dezelfde dag/week nog hetzelfde spul in huis hebben.
Zorg er ALTIJD voor dat je niet onderverzekerd bent, dat is het meest kloterige wat er bestaat!
Verder natuurlijk : Succes m8!
Gelukkig ben ik sinds kort verzekerd voor meer dan €20.000 alleen voor computer apparatuur, als ze hier de zooi jatten kan ik als het goed is dezelfde dag/week nog hetzelfde spul in huis hebben.
Zorg er ALTIJD voor dat je niet onderverzekerd bent, dat is het meest kloterige wat er bestaat!
Verder natuurlijk : Succes m8!
Op donderdag 02 mei 2002 10:39 schreef Duc66 het volgende:
nieuwe ontwikkeling :
Hmm, hopelijk is dit voor jouw een positieve verwikkeling. Jammer voor Belgacom dan, alhoewel zij er eigenlijk weinig kunnen aan doen! Misschien was het dezelfde technieker (waarschijnlijk wel als je in dezelfde regio woont) en hopelijk zullen ze die kerel dan goed aan de tand voelen.Op donderdag 02 mei 2002 10:46 schreef Duc66 het volgende:
Skynet ADSL van Belgacom, dit was dus een technieker van Belgacom.
Verwijderd
Als het aan een derde zou worden verkocht en jij zou weten dat die persoon je pc heeft... heb je nog pech (alleen als deze kerel niet op de hoogte was dat hij gestolen was).
Ik heb nl. al eens zoiets gezien, je mag dan (als de persoon die op dat moment in bezit is van je spullen) het terug KOPEN echt idioot de nl. wet geving.. het klinkt allemaal erg vaag alleen mijn pa zegt dat het zo is...
* white-fox zijn pa is een copper
Ik heb nl. al eens zoiets gezien, je mag dan (als de persoon die op dat moment in bezit is van je spullen) het terug KOPEN echt idioot de nl. wet geving.. het klinkt allemaal erg vaag alleen mijn pa zegt dat het zo is...
* white-fox zijn pa is een copper
Verwijderd
*is blij dat zijn kabelmodempie lekker in de stoppenkast hangt en niet in me pc kamertje endak zelf utp het lopen sjorren :)*