Ik heb een DTT 2200 5.1 set. Ik heb nog 2 oude boxen zonder plug, dus met koperdraad uiteinden. Nu wil ik graag weten of ik zo'n box probleemloos kan bevestigen aan de koper uiteinden van een sattelitebox. Dus dan draai ik de draad van de oude box om het uiteinde van de draad die in de sattelite box gaat. Samen met de 2 boxen zou ik dan dus een 7.1 set hebben
. Kan ik dit probleemloos doen?
Nee dat kan niet, naast het feit dat het nergens op slaat.
De versterker die in dat setje zit zal in ieder geval te zwaar belast worden.
De versterker die in dat setje zit zal in ieder geval te zwaar belast worden.
Ik heb het net geprobeerd, er kwam wel nog steeds overal geluid uit. Maar waarom wordt de versterker overbelast. Ik tap zo toch alleen geluid af van de kabel die naar zo'n sattelite speaker gaat? Ik verander niks aan de subwoofer
Je hebt dan geen 7.1 maar 5.1 met 7 speakers. Da's net ff wat anders want die extra speakers krijgen gewoon hetzelfde signaal door. (de definitie van 7.1 is namelijk 7 verschillende kanalen plus een sub. Maargoed, we begrijpen wat je bedoelt).
Als je twee speakers op één uitgang zet wordt de impedantie lager. Kortom, je versterker gaat meer vermogen leveren. Zo raakt ie dus sneller overbelast, vandaar...
Als je twee speakers op één uitgang zet wordt de impedantie lager. Kortom, je versterker gaat meer vermogen leveren. Zo raakt ie dus sneller overbelast, vandaar...
Verwijderd
als het voor u leuk klinkt , laat het dan maar hangen die extra speaker.
De versterker krijgt een andere impedantie te verwerken , maar echt kwaad kan het niet
De versterker krijgt een andere impedantie te verwerken , maar echt kwaad kan het niet
Uhhh, wel. Dat kan wel kwaad. Het zal zeker niet op slag kapot zijn, maar ik geef het een behoorlijke kans dat het binnen een jaar wel kapot is.Op maandag 29 april 2002 20:29 schreef Anthrax het volgende:
als het voor u leuk klinkt , laat het dan maar hangen die extra speaker.
Wat je evt wel kan doen, is de kleine speakertjes vervangen door andere speakers (van dezelfde impedantie). Kan ook een verbetering zijn.
Verwijderd
stel dat die speakers 8ohm zijn
dan zijn 2speakers paralel 4ohm.
dat is toch geen probleem?
Tuurlijk wel. Die versterker voor die kleine speakertjes zal waarschijnlijk echt geen lagere impedantie dan die speakertjes aankunnen. Als die sattelietjes 8 Ohm zijn, dan zal die versterker ook echt maar op 8 Ohm berekent zijn. Niet dat het dan meteen kapot zal gaan als je er een 8 Ohm speaker bijhangt, maar het is wel spelen met vuur. Als de topicstarter dat niet erg vindt, moet hij vooral die speaker erbij hangen. Ik probreem hem alleen te waarschuwen voor de risico'sOp maandag 29 april 2002 20:54 schreef Anthrax het volgende:
stel dat die speakers 8ohm zijn
Verwijderd
...en toch kan het geen kwaad...
de versterker is beveiligd tegen grote uitgangstromen...
de impedantie verkleind , de stroom vergroot , maar het vermogen van de versterker is dezelfde gebleven...dus...?
de impedantie verkleind , de stroom vergroot , maar het vermogen van de versterker is dezelfde gebleven...dus...?
De versterker is beveiligd tegen grote "uitgangsstromen". O ja, hoe dan? Met een relais? Volgens mij zit die er niet in, en ten tweede heb je dikke kans dat het relais niet opens schiet en ten derde ga je daar natuurlijk nooit op vertrouwen.Op maandag 29 april 2002 21:35 schreef Anthrax het volgende:
...en toch kan het geen kwaad...
En de impedantie wordt gehalveerd: er gaat een twee keer zo grote stroom lopen bij dezelfde spanning -> de transistoren worden twee keer zo warm.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:11
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ja en zekering kapot en dan kun je weer nix.
Nee, beter niet doen. Je hebt anders ook Voor , achter, center te sterk als je meer speakers eraan hebt, en dan is het niet meer echt 5.1 gebalanceerd...
Nee, beter niet doen. Je hebt anders ook Voor , achter, center te sterk als je meer speakers eraan hebt, en dan is het niet meer echt 5.1 gebalanceerd...
mag ik misschien vragen waarom je dit doet, zie het nut er niet van in
Dan staat ie of te clippen (dan kan ie dus gewoon niet harder), of hij kan zien dat de versterker clipt (wat ook niet meer is dan een uitgebreide spanningsmeter), maar dat is eigenlijk bijna alleen maar voor PA amps van toepassing. Hij meet niet de stroom, dan zou ie namelijk een ampere meter in serie moeten zetten met de speaker.Op maandag 29 april 2002 21:48 schreef Anthrax het volgende:
mijn versterker gaan op een bepaald moment niet luider als de stroom te groot word.
Pagina: 1